THE DIPLOMAT – BUCUREȘTI | SMART TRANSFORMATION FORUM

0

 

SMARTER | SUSTAINABILE | RESILIENT 

7th  Edition | 22 September – GRAND HOTEL BUCHAREST

Atât comunitățile urbane, cât și cele din zonele rurale trec în prezent printr-un proces de transformare. În privința digitalizării, a siguranței cetățenilor sau cu privire la infrastructura rutieră, administratorii locali și factorii de decizie ar trebui să reacționeze rapid la nevoile reale ale populației și la tendințele globale globale în ceea ce privește dezvoltarea localităților. Orașele și zonele rurale ar trebui să beneficieze de tot ce este eficient și la îndemână în privința soluțiilor de tehnologie disponibile cu un rezultat vizibil și aplicabil în mobilitate verde, administrație locală eficientă și transparentă, comunicare smart cu cetățenii și o dezvoltare sustenabilă, în beneficiul locuitorilor. 

Pe baza celor mai bune practici ale proiectelor deja finalizate din mai multe orașe din România, THE DIPLOMAT – BUCUREȘTI organizează cea de-a VII-a ediție a SMART TRANSFORMATION FORUM care va avea loc în data de 22 septembrie 2022 la GRAND HOTEL BUCHAREST ( fost InterContinental)

 

A 7-a Ediție | SMART LIVING | SMART MOBILITY |  PEOPLE ORIENTED | SUSTAINABLE | KNOWLEDGE SHARING | IDEAS INCUBATOR | SMART CLUSTERS 

 

EVENT AGENDA

08:00 – 9:00   Welcome coffee & Inregistrarea participantilor 

09:00 – 11:20 PANEL I DEZVOLTAREA ORAȘELOR INTELIGENTE 

11:20 – 11:40 Pauză de cafea

11:40 – 13:30 PANEL II – ORIENTAREA TEHNOLOGIILOR SMART ȘI DURABILE CĂTRE LOCUITORI  

13:30 – 14:30 Networking și prânz 

09:00 – 11:20 SESIUNEA I  DEZVOLTAREA ORAȘELOR INTELIGENTE 

DEZVOLTAREA SMART CITY: VOCEA AUTORITĂȚILOR

Drumul către orașele inteligente și dezvoltarea smart a administrațiilor rurale este în desfășurare, cu pași mai mari sau mai mici în România. Conceptul inteligent urban se referă la dezvoltarea orașelor cu o infrastructură smart care utilizează tehnologiile de date și comunicații, precum și alte mijloace pentru a îmbunătăți calitatea vieții, eficiența operațiunilor și serviciilor urbane pentru a satisface nevoile locale. Factorii de decizie, administratorii de orașe, primarii și liderii de opinie, împreună cu furnizorii de servicii urbane și companiile private ar trebui să se angajeze într-un dialog transparent și continuu, cu scopul clar de a face orașele mai inteligente, mai rezistente și durabile.

FINANȚĂRI PNRR PENTRU PROIECTE SMART

Finanțările oferite prin PNRR – în centrul NextGenerationEU – va sprijini implementarea până în 2026 a măsurilor și proiectelor de investiții și reforme de dezvoltare smart a orașelor din România. Care este stadiul actual de atragere și utilizare a fondurilor PNRR în proiecte smart, care sunt principalele domenii de interes pentru utilizarea fondurilor PNRR, care este suma de bani utilizată și atrasă în prezent și care sunt provocările anticipate pentru 2022.

TRANSFORMAREA DIGITALA A ORASELOR 

Dezvoltarea inteligentă este strâns legată de inovație și tehnologie. Companiile private de tehnologie sunt întotdeauna conectate la evoluțiile globale. Factorii de decizie, administratorii de orașe, primarii și liderii de opinie, împreună cu furnizorii de servicii urbane și companiile private ar trebui să lucreze împreună și să împărtășească resurse pentru a conduce la un ecosistem digital funcțional și util și pentru orașele și zonele urbane și locuitorii acestora. Orașele, ca centre ale vieții sociale, trebuie să includă infrastructură sigură și sănătoasă prin sprijinirea bunăstării prin intervenție timpurie și prevenire, valorificând în același timp tehnologiile digitale.

 

11:40 – 13:30 SESIUNEA  II |ORIENTAREA TEHNOLOGIILOR SMART ȘI DURABILE CĂTRE LOCUITORI

CREAREA UNUI ECOSISTEM VIABIL INTELIGENT ÎN ORAȘE

La nivel global, dezvoltarea orașelor inteligente pune accent pe tehnologie, infrastructura rutieră, sistemele de supraveghere a orașului, structurile de servicii publice și, uneori, conceptele de dezvoltare tind să treacă peste nevoile oamenilor și provocările vieții de zi cu zi. Anii trecuți au dovedit că sănătatea, siguranța și bunăstarea cetățenilor sunt de maximă importanță și necesitate. Proiectele de orașe inteligente trebuie să ofere componentele unei vieți inteligente durabile și centrate pe oameni, valorificând soluțiile urbane și rurale rentabile și viabile. De asemenea, o problemă majoră a devenit recent, siguranța și securitatea colectivă a cetățenilor.

TRANZIȚIA VERDE A ORAȘELOR

Orașele sunt entități administrative care sunt planificate, proiectate și construite astfel încât să răspundă mai bine nevoilor locuitorilor. Conceptul de oraș inteligent este larg, dar schimbările necesare care trebuie efectuate în cadrul vieții și organizării unui oraș trebuie să se potrivească nevoilor actuale ale vieții moderne și să păstreze, în același timp, componenta verde. Orașele, ca centre ale vieții sociale, trebuie să includă infrastructură sigură și sănătoasă prin sprijinirea bunăstării prin intervenție timpurie și prevenire, valorificând în același timp tehnologiile digitale și resursele de energie verde.

MOBILITATE VERDE ÎN ORAȘE:
INTELIGENTE, DURABILĂ ȘI AS-A-SERVICE

Viitorul sustenabilității începe cu mobilitatea”, spune Forumul Economic Mondial al ONU. Orașele ar trebui dezvoltate astfel încât să funcționeze pentru a oferi mobilitate digitală, curată, inteligentă, autonomă și intermodală. Conceptul de „15 minute” în oraș începe să capete forma și orașele ar trebui sa fie regândite într-un mod în care facilitățile și majoritatea serviciilor se află la o distanță de 15 minute de mers pe jos sau cu mijloacele de mobilitate sustenabila si ecologica. Serviciile publice interconectate ar trebui să funcționeze în beneficiul comunităților, intr-un design inteligent și eficient de infrastructură. Mobilitatea viitoarelor orașe ar trebui să fie diversă, inteligentă, integrată și curată.

ORAȘE EFICIENTE ENERGETIC

Investițiile în surse de energie curată și utilizarea tehnologiei pentru a monitoriza îndeaproape utilizarea energiei în timp real și pentru a reduce consumul de energie pentru orașe și zonele rurale. Abordarea aspectelor unui oraș inteligent privind controlul și monitorizarea factorilor de mediu, cum ar fi poluarea, deșeurile, planificarea zonelor verzi și energia. Utilizarea eficientă a resurselor naturale publice prin evitarea combustibililor fosili, reducerea amprentei de carbon, satisfacerea nevoilor de energie din surse alternative de energie și utilizarea energiei curate în transport pentru a gestiona mediul în interiorul și în afara zonelor de locuit.


Evenimentul beneficiază de sprijinul: 
PARTENER DIAMOND:   WIPRO TECHNOLOGIES 
PARTENER STRATEGIC: AMR Asociația Municipiilor din România
PARTENER PLATINUM:  NXP SEMICONDUCTORS 
PARTENERI GOLD: IMMOFINANZ, BOSCH ROMANIA, Dell Technologies, Intel, Electrica Furnizare, Flash Lighting Services    
CONNECTIVITY PARTNER: TELEKOM ROMANIA
PARTENERI: Continental Romania, Happy Cities
CU SPRIJINUL: ARSC – Asociatia Romana Pentru Smart City, World Energy Council, BRCC – Camera de Comert Romano-Britanica, AHK Romania, BEROCC – Camera de Comert Romano-Belgiana, HRCC – Camera de Comert Bilaterala Eleno-Romana, HENRO – Asociatia Producatorilor de Energie Electrica, ACUE – Federatia Patronala a Asociatiilor Companiilor de Utilitati, Asociaţia Patronala a Industriei de Software si Servicii, ADAA – Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton, Lovering & Partners Business Performance Consultants, Cluj IT, HIM Public Affairs, SCS, Wave
PARTENERI MEDIA: Automotive Today, Outsourcing Today, Financial Intelligence, Economistul, România Durabilă, Club Economic, Ziarul Bursa

Codruț Nicolau, Edenred: Beneficiile extrasalariale despre care trebuie să știe toată lumea

0

Codruţ Nicolau, directorul general Edenred România şi Benefit Systems, a acordat un interviu revistei FoodBiz.ro în care a vorbit despre beneficiile extrasalariale pe care companiile le au la dispoziție pentru a-și recompensa angajații.

Edenred România este lider pe piață beneficiilor extrasalariale din România, oferind întreaga gamă de beneficii pentru angajați: carduri de tichete de masă, carduri cadou, carduri de vacanță și carduri culturale cu scopul de a crește retenția angajaților și de a eficientiza costurile aferente pachetelor oferite angajaților. Adițional, prin platforma Benefit, Edenred pune la dispoziția angajatorilor cele mai dorite beneficii extrasalariale ajutându-i totodată să-și optimizeze costurile.

https://www.youtube.com/watch?v=dBa4tWB4grs

„Activitatea Edenred în România are impact pozitiv asupra întregii comunități, și poate fi reprezentată vizual ca un pătrat magic” a explicat Codruț Nicolau pentru FoodBiz.ro. Acest patrulater despre care vorbește are în primul colț mediul antreprenorial, companiile, de la cel mai mic SRL, până la cea mai mare multinațională, pentru care Edenred oferă instrumente de fidelizare a angajaților și consultanță companiilor pentru a-și menține costurile sub control.

Al doilea colt al patrulaterului sunt angajații care se bucură de beneficiile oferite de angajator prin produsele Edenred. „Este foarte important să le oferim clienților noștri cea mai bună experiență de utilizare. În ultimul an, am lansat primul parteneriat cu o platformă de livrare. De asemenea, ne-am îmbogățit portofoliul de servicii și produse pentru angajați cu prima aplicație mobilă de beneficii extrasalariale pentru angajați, din România – aplicația Benefit. Mă bucur să spun că acum cardurile Edenred sunt disponibile în toate canalele de plăți mobile (Apple Pay, Google Pay, MyEdenred). Nu în ultimul rând, am lansat primele carduri ecologice de pe piață și primul chatbot din industrie” a declarat Codrut Nicolau.

Al treilea colț al pătratului magic este reprezentat de o rețea de câteva zeci de mii de comercianți din România, cărora Edenred le aduce clienți noi, trafic și volume suplimentare de vânzări. Cardurile Edenred sunt Mastercard și pot fi acceptate pe orice tip de terminal fizic de plată deja existent în magazin, precum și pe terminale online.

Al patrulea colț este reprezentat de comunitatea locală, care include și comunitatea tehnologică, pentru care Edenred acționează ca un generator de valoare și inovație. Din această categorie fac parte și autoritățile, pentru care Edenred oferă servicii în cadrul programele sociale.

„Motivul pentru care vorbesc despre un pătrat magic este pentru că Edenred se află în centrul acestui ecosistem și creează valoare pe termen lung, pentru toți stakeholderii, acționând ca un conector între aceștia.” a precizat Codruț Nicolau.

În România, Edenred are în prezent o echipă de aproape 200 de angajați care deservește peste 33,000 de companii-clienți, 1,5 milioane de angajați și 65,000 de comercianți parteneri.

Bugetul mediu pentru beneficiile extrasalariale în România este în creștere, anul acesta este estimat la 800-900 lei pe lună.

„Mă bucur că mă întrebați care este bugetul mediu de beneficii extra salariale în România. Companiile mari cunosc toate aceste informații datorită faptului că au consilieri de resurse umane, au consilieri fiscali însă la nivel de companii mici fie ele PFA-uri, micro sau IMM-uri informația de abia acum începe să fie aflată. Practic la nivel de carduri de tichete de masă se poate acorda până la 600 de lei pe lună per angajat, cardurile de vacanță până la 1300 de lei pe lună de angajat, cardul cultural 170 de lei pe lună per angajat, dacă este să te uiți la un total de beneficii care se pot acorda lunar vorbim de până la 3000 de lei” a declarat Directorul General Edenred România.

 

Cu cât o compania este mai conștientă de aceste beneficii, cu atât acordă mai mult, fie că este vorba de beneficiile flexibile, beneficiile fixe (tichete de masă), fie beneficii de well-being (de sport sau consiliere psihologică), fie de e-shop unde sunt foarte multe discounturi sau beneficii de protecție financiară, precum pensiile pilon III și asigurările disponibile în platforma Benefit.

Articol preluat de FoodBiz.ro

Colliers: Locuințele devin tot mai greu accesibile românilor pe fondul scumpirii creditelor

0

Achizițiile de apartamente cu finanțare bancară continuă trendul descendent început în primăvară  

Numărul tranzacţiilor de apartamente și case a început să scadă începând cu primăvara acestui an, pe fondul costurilor mari cu energia, scumpirii materialelor de construcții și a combustibililor, la care se adaugă și creșterea costurilor asociate creditelor ipotecare, punctează consultanții Colliers. Concret, viteza de creștere a stocului de credite pentru locuințe a scăzut simțitor în trimestrul al doilea, astfel că dinamica anualizată a stocului de credite imobiliare se află în creștere cu 10% la final de iulie, după ce la final de 2021 era de aproape 13%.

În București, proprietarii s-au îndatorat la bănci pentru 50% dintre apartamentele tranzacționate în primele șase luni ale acestui an. La nivelul întregului an 2021, 60% dintre apartamente au fost cumpărate cu credit, ceea ce înseamnă că în prezent nu doar că sunt mai puține tranzacții care depind de finanțare bancară, ci și că o parte din cerere a devenit nebancabilă și nu-și mai permite costul împrumutului pentru a cumpăra locuința dorită, subliniază consultanții Colliers.

În restul țării, 44% dintre tranzacții s-au făcut cu credit în prima jumătate de an, procent în ușoară scădere față de nivelul de 45% înregistrat în tot anul 2021. Clujul este în top în ceea ce privește scăderea numărului celor care contractează credite pentru a cumpăra locuințe, 48% dintre tranzacţiile imobiliare fiind încheiate cu bani împrumutați în prima jumătate a anului, față de 53% anul trecut, urmat de Timișoara, cu 48% dintre imobile cumpărate cu credit, față de de 50% anul trecut.

Gabriel Blăniță, Associate Director Valuation & Advisory Services la Colliers România

„Scăderea accesibilității locuințelor devine tot mai evidentă, pe fondul scumpirilor fără precedent din acest ciclu economic. Indiciile recente din zona cererii sugerează că locuințele mai ieftine se bazează mai mult pe credit, pe când cele mai scumpe, de lux, se vând, în mare parte, cu banii jos. Asta înseamnă că în fața creșterii dobânzilor cel mai mult va avea de suferit cererea pentru locuințele mai ieftine, unde un procent mai mare se cumpărau cu credite ipotecare”, explică Gabriel Blăniță, Associate Director Valuation & Advisory Services la Colliers România.

Modul de calcul al indicelui de referință pentru creditele consumatorilor (IRCC) permite calculul exact pentru ultimul trimestru al acestui an, când dobânda va ajunge la 4.06%, iar estimările pentru primul trimestru al anului viitor plasează acest indicator în jurul valorii de 6%. Această evoluție va impacta cererea de credite și implicit vânzările de locuințe, accelerând trendul de echilibrare dintre cerere și ofertă pe care am început să îl observăm începând cu al doilea trimestru al acestui an, precizează consultanții Colliers.

Peste 24.000 de unități se află acum în construcție în București și în împrejurimi, circa 7.000 unități în Iași și peste 5.000 în Cluj Napoca. O tendinţă nouă pe piață este construcția de ansambluri rezidențiale destinate exclusiv închirierii. Pe măsură ce ecartul dintre rată și chirie se reduce, pe fondul creșterii prețurilor pe piață și a înăspririi condițiilor de creditare, consultanții Colliers observă o cerere din ce în ce mai mare pentru chirii. Această cerere a fost satisfăcută până în prezent de mici investitori care achiziționau pachete de apartamente și le scoteau pe piața de închiriere, dar acum începe să atragă și atenția jucătorilor mari.

„Pentru prima dată din 2015 încoace, nivelul salariilor din România a crescut cu o rată atât sub cea a inflației, cât și sub cea a creșterii prețurilor rezidențiale și ne așteptam ca în următorii doi ani, o perioadă caracterizată de o inflație ridicată și de o creștere a dobânzilor față de minimele istorice din 2020, această evoluție să continue și să avem locuințe mai puțin accesibile din punct de vedere al prețului. Puși în fața alegerii între rată și chirie, cei care nu-și mai permit să cumpere o locuință pe credit fie vor amâna decizia, fie se vor orienta spre zone mai ieftine sau se vor muta în chirie. De altfel, vedem din ce în ce mai multe zone unde prețul chiriei a ajuns considerabil mai mic decât rata lunară pentru aceeași proprietate, iar acest raționament economic va fi din ce în ce mai important”, conchide Gabriel Blăniță..

Restart Energy implementează un nou sistem de panouri fotovoltaice pentru compania Elis Pavaje, în valoare de 120.000 de euro

0
Armand Domuta, General Manager Restart Energy

Restart Energy, unul dintre cei mai mari furnizori independenți de energie electrică de pe piața locală, anunță semnarea unui nou contract în valoare de 120.000 de euro cu compania Elis Pavaje, pentru instalarea unor fotogeneratoare voltaice cu o putere de 144 kWp. 

Noul proiect presupune instalarea a 320 de panouri fotovoltaice, pe o suprafață de 1.450 mp, pe acoperișul unității Elis Pavaje din Petrești, județul Alba.  

Generatorul fotovoltaic va produce 3.800 MWh în următorii 25 de ani, însemnând o reducere a costurilor cu energia electrică de aproximativ 760.000 de euro. Investiția va fi amortizată în aproximativ 1 an. 

Proiectul solar acoperă aproximativ 10% din necesarul de energie al companiei și presupune o reducere a amprentei emisiilor de carbon de 48 de tone și a deșeurilor radioactive cu 0,5 kg pe an. 

„Ne bucurăm când unul dintre clienții noștri revine pentru a investi din nou în energie verde. Sistemele fotovoltaice sunt o soluție eficientă de reducere a costurilor cu energia, pe o perioadă lungă de timp, cu costuri minime de întreținere. În perioada următoare, Restart Energy se va concentra pe producerea sustenabilă a energiei electrice active prin utilizarea energiei solare”, spune Armand Domuța, General Manager Restart Energy.

Emil Goța, Director General Elis Pavaje

„Producția proprie de energie verde ne permite să avem o activitate operațională mai sustenabilă, și în același timp mai eficientă din punct de vedere financiar. Panourile fotovoltaice amplasate pe unitatea noastră din Petrești reprezintă o investiție de 120.000 de euro ce se va amortiza în aproximativ un an. Aceasta este o adiție la proiectul inițial dezvoltat împreună cu Restart Energy, proiect în valoare de 600.000 de euro, ce va fi amortizat în următorii aproximativ 4 ani”, declară Emil Goţa, Director General Elis Pavaje.

În ianuarie 2021, Restart Energy a semnat un parteneriat cu fondul american Interlink Capital Strategies din Washington DC pentru finanțarea dezvoltării a 500 MW de proiecte regenerabile în România până în 2025, în vederea furnizării de energie 100% verde produsă local către toți clienții finali. 

În februarie 2021, Restart Energy a lansat cu succes prima emisiune de obligațiuni verzi convertibile din România care au fost listate la Bursa de Valori București, având codul REO26. 

În luna septembrie 2021, după 4 ani de dezvoltare, Restart Energy a lansat un alt proiect unic la nivel mondial, o platformă bazată pe tehnologie proprie de certificare pe blockchain atât a amprentei de carbon, cât și a dioxidului de carbon evitat a fi eliminat în atmosferă, precum și de tranzacționare directă între participanți a atributelor de mediu și a energiei regenerabile, www.redplatform.com

De fiecare dată când cineva plantează un copac, curăță o plajă, consumă energie verde sau întreprinde orice demers de protejare a mediului, poate înscrie această acțiune pe platforma RED. După ce datele sunt validate în platformă, se calculează amprenta CO2 echivalentă și se eliberează credite de carbon tokenizate ce pot fi folosite pentru a cumpăra energie verde sau pentru a obține echivalentul în bani. În același timp, o companie poate obține credite de carbon sub formă de jetoane verzi pentru clienții lor, prin coduri QR unice imprimate pe produse sau chitanțe de cumpărare.

Roberta Metsola: „Lumea are nevoie de o Europă în cea mai bună formă pentru că Europa este speranță”

0

La Lisabona, președinta Parlamentului European, Roberta Metsola, a vorbit despre cât de important este ca Europa să facă față provocărilor globale actuale.

„Lumea are nevoie de o Europă în cea mai bună formă. Avem nevoie de această speranță.”

„Europa este o alegere – o alegere pe care țările au făcut-o pentru că au înțeles că cea mai bună șansă a noastră este să fim împreună. Am ales Europa.” Acesta a fost mesajul pe care l-a transmis președinta Parlamentului European, Roberta Metsola, în cadrul conferințelor Estoril 2022 de la Lisabona.

Luând cuvântul cu câteva zile înainte de discursul privind starea Uniunii, președinta Metsola a subliniat că trebuie luate decizii rapid. „Europa are puterea de a se transforma, dar trebuie să găsim curajul politic pentru a face acest pas înainte și pentru a schimba lumea. Putem și ar trebui să o facem. Pentru că, dacă nu scriem viitorul, el va fi scris de cei cu un discurs foarte diferit și va avea un final foarte diferit.”

În ceea ce privește invadarea ilegală a Ucrainei suverane, ea a declarat: „Sunt mândră de răspunsul Europei. Am fost alături de Ucraina, am acordat ajutor militar, sprijin politic și diplomatic, am primit milioane de persoane care au fugit din țară, am furnizat finanțare la o scară fără precedent. Cea mai importantă acțiune politică a fost acordarea statutului de țară candidată Ucrainei, deoarece Ucraina are nevoie de speranță. Ucraina luptă pentru Europa și nu o vom abandona.”

În ceea ce privește acțiunile de combatere a inflației, ea a declarat: „Oamenii sunt îngrijorați de cum își vor plăti facturile, de cum se vor descurca până la sfârșitul lunii, de lumea pe care o lasă copiilor lor. Europa trebuie să se ridice la înălțimea acestei provocări. Fie că abordează problema costului vieții, a prețurilor energiei electrice, a schimbărilor climatice, a apărării sau a securității alimentare. Singura cale de urmat este să fim uniți. Există decizii pe care le putem lua acum pentru a limita impactul: plafonarea facturilor, fixarea sistemelor noastre de stabilire a prețurilor sau decuplarea prețului energiei electrice de gaze, pentru a compensa presiunea imediată, pe măsură ce implementăm strategii pe termen lung. Dacă a fost vreodată un moment pentru « mai multă Europă », el este aici și acum.”

„Europa va supraviețui numai dacă luptăm pentru ea. Dacă încetăm să o considerăm de la sine înțeleasă. Dacă înțelegem și explicăm beneficiile pe care ni le aduce. Dacă luptăm împotriva celor hotărâți să o submineze. Dacă suntem în măsură să ne reformăm și să ne reinventăm proiectul”, a subliniat ea.

În urma concluziilor Conferinței privind viitorul Europei, următoarea etapă ar trebui să fie o convenție. „Este vorba de a asigura continuarea discuțiilor pentru a lăsa Europa pregătită pentru generația următoare. Nu putem risca să rămânem în urmă pentru că birocrația noastră este prea greoaie ca să facă față provocărilor, nici nu putem risca să permitem afirmarea intereselor înguste. Ultima reformă majoră a avut loc în urmă cu o generație. Știm că ceea ce a funcționat odată pentru UE-15 se află la limită pentru UE-27 și nu va funcționa pentru UE-32 sau UE-36. Este timpul să acționăm.”

În ciuda numeroaselor schimbări și a realităților dure cu care se confruntă lumea, Metsola a conchis: „Sunt optimistă. Sunt convinsă că, datorită Europei, lumea viitoare va fi mai bună decât cea pe care o lăsăm în urmă. Sunt plină de speranță. Speranță pentru viitor, speranță pentru generația următoare. Sunt încrezătoare în posibilitățile epocii noastre și când îi văd pe tinerii din întreaga Europă, știu că viitorul este strălucitor.”

Discursul integral al președintei Metsola este disponibil aici.

Accelerarea decarbonizării asigură mai multe investiții eficiente și beneficii economice, sociale și de mediu mai mari

0

 

Cernobbio – Accelerarea introducerii politicilor care favorizează tranziția energetică și trecerea la o economie cu emisii zero până în 2050 va permite, pe lângă consolidarea independenței și securității energetice a continentului european, mai multe oportunități de creare de valoare și locuri de muncă față de scenariile mai puțin ambițioase.

Iată ce a reieșit din studiul „Net Zero E-conomy 2050” realizat de către Fundația Enel și The European House – Ambrosetti, în colaborare cu Enel, și prezentat sâmbătă, la Forumul The European House – Ambrosetti, în cadrul unei conferințe de presă la care au participat Valerio De Molli, managing partner & CEO al The European House – Ambrosetti, Francesco Starace, CEO și general manager al Enel, și Andris Piebalgs, profesor la European University Institute și fost Comisar European pentru Energie.

„La doi ani de la izbucnirea pandemiei de COVID-19, cu implicațiile sale semnificative asupra economiei globale, războiul din Ucraina a făcut ca preocupările privind sustenabilitatea actualului sistem energetic să fie mai urgente ca niciodată. În condițiile în care doar nevoia de a aborda aspectele legate de schimbările climatice este mai mult decât suficientă pentru a justifica tranziția energetică, vulnerabilitatea economiilor noastre dependente de petrol și gaze a făcut ca această urgență să fie mai presantă ca niciodată”, a declarat Francesco Starace, CEO și general manager al Enel.

„Acest studiu evidențiază foarte clar dependența excesivă de gaze a unor economii din țările UE, cum este și dependența semnificativă a Italiei, și avantajele foarte clare pe care o reducere accelerată a utilizării energiei pe bază de combustibili fosili le poate aduce tocmai celor care o folosesc în mod excesiv astăzi.

„Acum este mai necesar ca niciodată să luăm decizii și să punem în practică acțiuni în timp util pentru a facilita o schimbare rapidă de direcție. Aceasta este baza studiului «Net Zero E-conomy 2050». Analiza a identificat două scenarii de decarbonizare («Ambiție scăzută» și «Net Zero») pentru Italia și Spania. Scenariul «Net Zero» prevede investiții de 3.351 de miliarde de euro în Italia și de 2.215 miliarde de euro în Spania în perioada 2021-2050, mai mici decât investițiile necesare pentru scenariul «Ambiție scăzută»”, a comentat Valerio De Molli, managing partner și CEO al The European House –Ambrosetti.


„Scenariul «Net Zero» presupune nu doar investiții mai mici, ci și mai multe beneficii. Comparativ cu un scenariu în care nu ar fi adoptate astfel de măsuri, scenariile «Net Zero» din Italia și Spania sunt asociate cu beneficii semnificative până în 2050, în ceea ce privește rentabilitatea economică (+328 miliarde de euro și +223 miliarde de euro), ocuparea forței de muncă (+2,6 milioane de locuri de muncă și +1,8 milioane de locuri de muncă), poluare redusă (-614 miliarde de euro și -317 miliarde de euro în costuri legate de sănătate și productivitate mai scăzută) și economii la costurile cu combustibilii fosili (-1.914 miliarde de euro și -1.279 miliarde de euro). În plus, față de astăzi, scenariile «Net Zero» din ambele țări garantează beneficii în materie de securitate energetică până în 2050, cu o reducere a intensității consumului de gaze (-94% și -92% în raportul intensitatea consumului de gaze/PIB față de 2020) și a dependenței energetice (-73,5 p.p. și -54,9 p.p. față de 2020)”.

Creșterea continuă a emisiilor globale de CO2, care au atins un record negativ de 36,3 miliarde de tone în 2021, a evidențiat mai mult ca oricând necesitatea regândirii sistemului energetic actual. Pentru a face față acestei provocări, UE și-a propus obiectivul de a deveni „neutru din punct de vedere climatic” până în 2050.

Atât în ​​Italia, cât și în Spania, există însă unele puncte critice în procesul de tranziție energetică. În special, performanța în ceea ce privește emisiile de gaze cu efect de seră este insuficientă atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. În 2050, diferența dată de tendința de inerție și țintele strategiilor naționale respective pe termen lung este de aproximativ 151,2 milioane de tone de CO2 în Italia și de 136,9 milioane în Spania.

Actuala criză energetică, cu creșterea accentuată a prețurilor pe piețele internaționale de energie și cu izbucnirea conflictului dintre Rusia și Ucraina, a evidențiat și mai mult vulnerabilitatea și dependența energetică a UE de combustibilii fosili importați. Europa este dependentă în proporție de 57% de importurile de energie, iar în perioada de 20 de ani 2000-2020 această pondere a rămas practic neschimbată.

Italia ocupă locul 2 în indicele de dependență de gazele naturale în rândul țărilor UE. Prin urmare, procesul de decarbonizare este un instrument cheie pentru a obține independența energetică. În ultimii 10 ani, reducerea dependenței energetice în Italia și Spania (-9,1 p.p. în ambele țări) a fost însoțită de o creștere a ratei de electrificare (+1,5 p.p. în Italia și +3,3 p.p. în Spania) și în răspândirea energiilor regenerabile (+2 p.p. în Italia și +4,7 p.p. în Spania) în consumul final de energie.

O accelerare mai intensă a decarbonizării ar necesita mai puține resurse decât un scenariu mai puțin ambițios. Scenariile „Net Zero” identificate pentru Italia și Spania prevăd investiții de 3.351 miliarde de euro, respectiv 2.215 miliarde de euro în perioada 2021-2050, mai mici decât investițiile necesare pentru scenariile „Ambiție scăzută” (3.899 miliarde de euro în Italia și 2.761 miliarde de euro în Spania).

Studiul evidențiază modul în care scenariile „Net Zero” din Italia și Spania sunt asociate cu beneficii sociale, economice, de mediu și de securitate energetică semnificative. Scenariul „Net Zero” generează un impact economic mai bun decât scenariul „Ambiție scăzută”.

Având în vedere investițiile estimate, acest lucru se traduce, pentru Italia și Spania, în 328, respectiv 223 de miliarde de euro în ceea ce privește rentabilitatea economică, mai mare comparativ cu un scenariu în care nu ar fi adoptate astfel de măsuri, și în mai multe locuri de muncă create (2,6 milioane față de 2,1 în scenariul „Ambiție scăzută” în Italia, și 1,8 față de 1,7 în Spania).

Economiile legate de reducerea răspândirii bolilor, îmbunătățirea productivității și reducerea deceselor premature, posibile prin limitarea poluării în scenariul „Net Zero” se ridică la aproximativ 614 miliarde de euro în Italia și 317 miliarde de euro în Spania (comparativ cu economiile de 495 miliarde de euro și 205 miliarde de euro în scenariile „Ambiție scăzută” din Italia și Spania).

În ceea ce privește economiile la costurile cu combustibilii fosili, în perioada 2021-2050, beneficiul în scenariul „Net Zero”, în comparație cu un scenariu în care nu ar fi adoptate astfel de măsuri, ar fi de 1.914 miliarde de euro (față de 851 miliarde de euro în scenariul „Ambiție scăzută”) în Italia și de 1.279 miliarde de euro în Spania. Scenariul „Net Zero” ar permite și o reducere semnificativă a intensității gazelor raportat la PIB, care în Italia ar putea scădea cu 94% față de cifrele actuale (față de -76% pentru scenariul „Ambiție scăzută” în 2050) și în Spania cu 92% (comparativ cu -56% pentru scenariul „Ambiție scăzută”).

În cele din urmă, scenariul „Net Zero” ar permite o reducere suplimentară a indicelui de dependență energetică în comparație cu proiecțiile planului național, de la 73,5% în 2020 la 0% în 2050 în Italia (31,3% în scenariul „Ambiție scăzută”) și de la 67,9 % până la 13% în Spania (52% în scenariul „Ambiție scăzută”).

Pentru a accelera tranziția către o economie cu emisii zero, studiul s-a concentrat pe două premise și cinci propuneri de politici: o propunere acoperă toate sectoarele economice analizate, în timp ce celelalte patru sunt inițiative specifice sectorului. Prima condiție prealabilă este necesitatea de a asigura stabilitatea, transparența și coerența politicilor și măsurilor energetice europene, naționale și locale; în același timp, este crucial să se sprijine producția industrială în modernizarea tehnologiilor verzi existente, dezvoltarea de noi soluții ecologice și eliminarea subvențiilor pentru combustibilii fosili. În ceea ce privește propunerea transversală, aceasta presupune o cooperare mai puternică și un grad mai mare de armonizare în guvernanța tranziției energetice la nivel european.

În ceea ce privește propunerile sectoriale, în sectorul energiei electrice recomandarea privește simplificarea procedurilor de autorizare pentru centralele regenerabile, facilitarea lucrărilor de infrastructură energetică, promovarea managementului consumului de energie, implementarea de instalații de stocare și soluții de flexibilitate. Pentru a promova decarbonizarea în transport, este nevoie de simplificarea procedurilor de construire a infrastructurilor de încărcare, consolidarea colaborării între toți actorii din domeniul mobilității electrice, promovarea interoperabilității, optimizarea timpilor de conectare la rețea și promovarea electrificării Transportului Public Local (LPT).

Pentru sectorul industrial, cadrele legale ar trebui adaptate pentru a sprijini trecerea tehnologică spre soluții mai ecologice, pentru a crea laboratoare de transfer tehnologic pentru soluții de electrificare directă și indirectă, și pentru a încuraja dezvoltarea sistemelor de echilibrare a rețelei prin managementul consumului de energie. Nu în ultimul rând, în domeniul clădirilor, studiul propune eliminarea treptată a cazanelor pe combustibili fosili – printr-un cadru echitabil, stabil și transparent pentru pompele de căldură – și crearea unui cadru unic pentru renovarea clădirilor.

Rezultatele pot fi consultate aici.

O nouă divizie de E-Commerce și Data Science a agenției Ideologiq

0

Agenția de marketing digital și comunicare Ideologiq lansează o nouă divizie de E-Commerce și Data Science, Quadratiq, pentru companii care vor să se extindă sau să își consolideze poziția în zona de e-commerce B2C sau B2B, în Europa Centrală și de Sud-Est: „Noua divizie va prelua întreg portofoliul de e-commerce al agenției, alcătuit predominant din clienți ce activează pe segmentul B2B, segment în care echipa Ideologiq are deja o experiență vastă, acumulată pe parcursul ultimilor zece ani. În plus, Ideologiq este o agenție regională de marketing digital și comunicare, ce activează atât pe teritoriul României cât și în Moldova, Grecia, Cipru, Croația, Slovenia, Bulgaria, Ungaria și Serbia.”

Adrian Ichim, fondator și partener Ideologiq

Adrian Ichim, fondator și partener Ideologiq: „Această divizie s-a născut din credința noastră că regiunea Europei centrale și de sud-est are un potențial de business foarte mare, care devine evident pe măsură ce cunoști îndeaproape piețele care o compun. Suntem activi în regiune de ani de zile, pentru branduri internaționale, alături de care am devenit foarte buni construind soluții cap-coadă, captând oportunități și dezvoltând piețe noi. Cu noi, clientul care vrea să facă primii pași într-o piață pe care nu o cunoaște are liniștea că nu începe de la zero.” 


Raluca Negrea, Managing Partner Quadratiq, divizia E-Commerce and Data Science Ideologiq

 

Noua divizie va fi condusă de Raluca Negrea, Managing Partner Quadratiq, divizia E-Commerce and Data Science Ideologiq: „În 2021, când e-commerce-ul în cele 37 de state europene a crescut cu 13%, estul Europei a înregistrat creșteri care au depășit în unele cazuri 35%. Favorizat de contextul pandemiei și impulsionat de investițiile făcute de jucători importanți, acest salt are ca rezultate dezvoltarea infrastructurii necesare shoppingului online, respectiv crearea de noi comportamente de achiziție în rândul utilizatorilor. În plus, piețele din regiunea noastră sunt și zona cu cel mai mare potențial de creștere: doar 46% dintre utilizatorii de internet au făcut cumpărături online în 2021.”

Raluca Negrea a deținut anterior poziția de Country Manager România și Bulgaria la 2Performant. Ca fondatoare și parteneră în mai multe companii de marketing şi tehnologie, Raluca a condus echipe multidisciplinare în proiecte cross-country, cu atenție pe pieţele din Europa Centrală şi de Est. De asemenea, este licenţiată în știinţele comunicării, la Facultatea de Comunicare a Universităţii din Bucureşti şi are un MBA de la Maastricht School of Management (2013-2015).

Divizia de E-Commerce și Data Science este formată din specialiști în consultanță, strategie, programare, marketing, media și comunicare. În activitatea acestei noi divizii sunt implicate toate birourile Ideologiq aflate în Europa Centrală și de Sud-Est. Astfel, indiferent de țara de origine a companiei, clienții au acces la întreaga experiență și resursele Ideologiq din toată regiunea.

Lansarea diviziei de E-Commerce și Data Science, Quadratiq, continuă procesul de extindere a agenției Ideologiq. La începutul anului 2022 Ideologiq anunța lansarea diviziei de marketing și management sportiv Atletiq. 

Primii noi clienți ai diviziei Quadratiq sunt Elbi Electric & Lighting (eCommerce B2C) și respectiv Flip.ro (eCommerce B2B).

Ideologiq este „o agenție de marketing digital și comunicare cu experiență de peste 15 ani în dezvoltarea de tehnologie și comunicare digitală, în piețele din regiunea SEE-CEE, în special în România. 

Agenția Ideologiq oferă clienților soluții și servicii de consultanță, strategie, creație, branding, dezvoltare de programe de loializare (B2B, B2C și EVP), dezvoltare de tehnologie și platforme software (web, mobile, e-commerce, AR, VR), comunicare socială online, optimizări ale performanței online (SEO, UX, CRO, PPC), implementare evenimente (online, offline sau hibrid).

Ideologiq este, în acest moment, una dintre cele mai recunoscute agenții de marketing digital și comunicare din România, formată dintr-o echipă de peste 30 de persoane în București, la care se adaugă reprezentanții din birourile regionale ale companiei din Zagreb și Belgrad, care coordonează activitatea Ideologiq Adria și respectiv birourile din Atena și Salonic, care coordonează activitatea Ideologiq Aegean. Mai mult de jumătate dintre membrii echipei Ideologiq sunt seniori cu peste zece ani de experiență în dezvoltarea de tehnologie, marketing și comunicare. 

Printre clienții agenției se numără: Raiffeisen Bank, Healthcare Alliance, Pfizer, Boehringer-Ingleheim, Bricodepot, Holcim, Somaco, Fresenius, Green Group, Castrol, Michelin, Porsche Inter Auto, Max Bet, ALPLA, Medsana, Schneider Electric, Signal Iduna, Zipper”. 

 

Lars Petersson, noul CEO al Grupului Velux

0

Lars Petersson a fost desemnat în calitate de nou CEO al Grupului Velux, în urma deciziei lui David Briggs de a se pensiona. Lars Petersson este în prezent președinte și CEO al Hempel și se va alătura companiei Velux pe 1 noiembrie 2022. Anders Götzsche, CFO al Velux, va ocupa funcția de  CEO interimar până la această dată. 

Lars Petersson are 53 de ani și este originar din  Suedia. Locuiește în zona Copenhaga împreună cu soția sa, Annica, cu care are doi copii adulți. Anterior, a ocupat funcția  de președinte și CEO al Hempel, o companie globală cu sediul în Danemarca, din domeniul vopselelor. Înainte de Hempel, Lars Petersson a ocupat funcții de conducere de top management  în compania suedeză Inwido, producătoare de uși și ferestre și în compania franceză producătoare de pardoseli, Tarkett. Începând cu 2019, Lars Petersson este membru al Consiliului de administrație al companiei Dovista, parte din Holdingul VKR.

Jørgen Jensen, președintele consiliului de administrație al Grupului Velux: „Lars Petersson are o experiență vastă și un palmares puternic obținute în cadrul companiilor globale de producție din industriile conexe. Sub conducerea sa, Hempel a lansat cu succes o strategie de creștere ambițioasă, cu un accent clar pe clienți și un angajament la fel de puternic de a deveni lider în sustenabilitate. Sunt încrezător că am găsit persoana potrivită în Lars pentru a conduce dezvoltarea continuă a Velux.”

Lars Petersson: „Sunt onorat și încântat că mi s-a oferit oportunitatea de a conduce Grupul Velux mai departe. Lucrez în industria materialelor de construcții de două decenii și am admirat întotdeauna Velux pentru marca și calitatea sa puternică – compania are o tradiție profundă de a defini o întreagă industrie, menținând în același timp un puternic simț al responsabilității sociale. Aștept cu nerăbdare să devin parte din Velux și să ajut la realizarea ambițiilor stabilite în strategia recent lansată de a crește compania, ridicând în același timp ștacheta pentru conducerea unei afaceri sustenabile.” 

David Briggs: „A fost cea mai mare onoare și privilegiu din viața mea să conduc Velux și să reprezint această companie magnifică și pe toți colegii mei remarcabili. Din 2018, am obținut rezultate cu care ne putem mândri cu toții – rezultate care depășesc ceea ce mulți credeau că ar fi posibil. Acest lucru se datorează atât angajamentului colegilor mei, cât și al partenerilor, al furnizorilor noștri și, desigur, al clienților noștri. Cred cu adevărat că tot ce este mai bun urmează să vină pentru Velux, așa cum este prevăzut în strategia corporativă pe care am lansat-o în 2021 și care deja începe să dea rezultate vizibile. Este greu să las în urmă ceva ce iubesc și în care cred atât de mult. Dar simt că este momentul potrivit pentru mine și pentru familia mea. Cu un consiliu puternic, susținut de acționarii pe termen lung care au sprijinit Velux într-o manieră incredibilă, nu am nicio îndoială că Velux va continua să crească și va continua să fie ceea ce este probabil cea mai bună afacere cu materiale de construcție din lume pentru mulți ani de acum înainte.”

Jørgen Jensen: „David a avut o carieră de succes  în cadrul companiei Velux, de aproape 30 de ani, iar sub conducerea sa timp de cinci ani în calitate de CEO, povestea de succes Velux a continuat și a accelerat. Îmi pare rău de plecarea lui , dar îi respect pe deplin dorința de a petrece mai mult timp cu familia. Împreună cu consiliul de administrație și cu o echipă de conducere executivă puternică, David a pus în aplicare o strategie interesantă, menită să asigure o creștere semnificativă către 2030 și să conducă cu adevărat drumul în ceea ce privește sustenabilitatea în sectorul construcțiilor. Rămânem pe deplin dedicați fundamentelor acestei strategii.”

Grupul Velux este caracterizat prin aceea că, de peste 80 de ani, „a creat medii de viață sănătoase pentru oamenii din întreaga lume, valorificând la maximum lumina naturală și aerul proaspăt. Gama noastră variată de produse include ferestre de mansardă, ferestre pentru acoperiș terasă, rulouri interioare, produse pentru protecție solară și rolete exterioare, precum și soluții de montaj și sisteme de control pentru casă inteligentă. Aceste produse contribuie la asigurarea unui climat interior sănătos și durabil, pentru muncă și învățare, pentru joacă și petrecerea timpului liber. Lucrăm la nivel global – cu operațiuni de vânzări și producție în peste 38 de țări și aproximativ 12.500 de angajați în întreaga lume. Grupul VELUX este deținut de VKR Holding A/S, o societate cu răspundere limitată deținută integral de fundații non-profit, caritabile (The Velux Foundations) și de familie. În 2021, VKR Holding a avut venituri totale de 3,5 miliarde de euro, iar The Velux Foundations a donat 244 de milioane de euro sub formă de donații caritabile. 

 

 

 

Frigiderul care te ajută să devii mai sănătos

0

Un frigiderul inteligent numit ERA, „gândit ca un asistent personal de nutriție, care contribuie atât la îmbunătățirea vieții, la câștigarea timpului alături de familie, cât și la reducerea risipei alimentare”, a fost prezentat de compania Visual Fan SA, listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW, deținătoarea brandului Allview, în cadrul evenimentului IFA Berlin 2022. Congresul IFA Berlin reprezintă una dintre cele mai importante manifestări din Europa, pentru industria tech.

Lucian Peticilă, CEO Visual Fan SA: „Ritmul alert în care suntem obișnuiți să trăim astăzi nu ne permite, întotdeauna, să beneficiem de o dietă echilibrată. Conceptul ERA își dorește să schimbe acest lucru și să transforme cât mai multe persoane în cele mai bune versiuni ale lor. Produsul prezentat astăzi, frigiderul sănătos, precum îmi place să îl numesc, este dezvoltat și asamblat la Brașov, unde, o echipă formată din programatori, ingineri și medici nutriționiști, au găsit cele mai optime soluții pentru un rezultat de excepție.”

Allview ERA Health este caracterizat ca „un sistem complex, inovativ, cu un grad mare de personalizare în funcție de nevoi, dorințe, obiective și preferințe alimentare, construit în jurul utilizatorilor care își doresc să îsi îmbunătățească stilul de viață cu ajutorul tehnologiei. În prezent, acesta este format din trei produse premium interconectate, menite să le ofere o viață echilibrată: aplicația de nutriție ERA Health, ERA Scale și ERA Smart Refrigerator. 

Acest sistem integrat reprezintă un asistent personal de nutriție și denotă o serie de avantaje datorită modului inteligent de ajustare continuă a rețetelor recomandate pe baza vitaminelor, mineralelor și macronutrienților ingerați, dar și produselor hardware interconectate cu aplicația, ce ajută utilizatorii să beneficieze de servicii complexe pentru monitorizare permanentă și atingerea rapidă a obiectivelor. 

ERA Smart Refrigerator stochează informații despre produsele alimentare disponibile în locuință, le analizează și recomandă rețete personalizate, potrivite necesarului zilnic de vitamine și minerale ale fiecărui utilizator. Un alt element prin care se remarcă, este reprezentat de simplitatea prin care clienții își pot genera automat liste de cumpărături cu alimentele consumate sau necesare pentru anumite rețete. Pentru a evita risipa alimentară, acest produs este conceput să ofere idei de rețete, sugerate în funcție de termenul de valabilitate al alimentelor aflate deja în stoc.

Din punct de vedere hardware, frigiderul se remarcă printr-un design minimalist, funcțional, Side by Side și se integrează ușor în orice bucătărie modernă, chiar și în apartamente cu spațiu redus. Acesta dispune de una dintre cele mai bune tehnologii în materie de răcire și păstrare a alimentelor, Total No Frost, ce limitează formarea de mucegai sau mirosuri în interiorul frigiderului. Funcții precum Quick cooling (Răcire rapidă), Super freeze (Congelare rapidă), Smart & Holiday mode (moduri inteligente de reglare a temperaturii din cele 2 compartimente), aduc beneficii suplimentare utilizatorilor.

Frigiderul inteligent, prin funcțiile implementate, este special gândit pentru a ușura viața consumatorilor și a înlocui alte dispozitive electronice din bucătărie. Prin ecranul integrat, utilizatorii au posibilitatea să descarce aplicațiile dorite, să asculte muzică, să realizeze apeluri video, să își personalizeze utilizatorul, să trimită și să citească mesaje și chiar să își controleze alte dispozitive smart din locuință. Un avantaj important pentru clienții care vor utiliza și aplicația, este reprezentat de posibilitatea de a vizualiza produsele care se află în frigider, prin accesul virtual la interiorul frigiderului.  

Celălalte produse ale gamei, aplicația Allview ERA Health și cântarul Allview ERA Scale se completează perfect cu frigiderul, formând un asistent personal de nutriție complex, care oferă rezultate mult mai rapide. Deși interconectate, toate aceste dispozitive pot funcționa și separat.  

Frigiderul ERA este disponibil pe bază de precomandă, la prețul de 5.499 lei și va fi livrat începând din luna noiembrie 2022, în ordinea precomenzilor primite prin plata unui avans de 1.000 lei. Primii 100 de clienți vor primi cadou un cântar Era și acces Premium la versiunea de mobil a aplicației ERA Health, pentru 2 utilizatori timp de un an.

Mai multe informații despre cel mai nou produs găsiți pe: www.allview.ro/smart-refrigerator”.

Înscrieri la programe și proiecte de educație economică

0

Organizația Junior Achievement România, în parteneriat cu Ministerul Educației, cu sprijinul financiar al comunității de afaceri, derulează și în anul școlar 2022-2023 programe, proiecte și competiții destinate elevilor, studenților, profesorilor, pentru încurajarea inițiativei și profesionalismului și pentru dezvoltarea unor competențe esențiale în viața personală și profesională.

În anul școlar 2021-2022, la astfel de activități au participat peste 254.000 de tineri și 4.700 de profesori, din 1.898 de unități de învățământ preuniversitar și instituții de învățământ superior.

Pentru înscriere, începând din luna septembrie, după consultarea broșurii educaționale disponibile la https://jar.ro/brosura și în funcție de disciplinele dorite, profesorii interesați – din contul de pe platforma https://jaromania.org/hub – încheie un acord pentru implementarea programelor și proiectelor Junior Achievement. 

JA România precizează că „pune gratuit la dispoziția școlilor și universităților programe, proiecte și competiții de tip learning by doing și project-based pentru învățământul primar, gimnazial, liceal și universitar. Suplimentar, sunt oferite o serie de module practice, cu activități similare celor din economia reală, menite să dezvolte competențele necesare tinerilor în profesie și în viață. Conținuturile educaționale pot fi accesate gratuit, prin intermediul platformei de e-learning JA Inspire™ sau, la cerere, în format tipărit.

Conținuturile JA naționale și internaționale pot fi derulate la clasă ca disciplină opțională, extracurricular, auxiliar la o altă disciplină, în cadrul orei de dirigenție sau în programele Școală după școală și Școala altfel.

Indiferent de materia predată, cadrele didactice au posibilitatea de a opta pentru înscrierea la programele și proiectele JA asociate următoarelor discipline:

  • Educație antreprenorială – elevii și studenții sunt stimulați să-și formeze o gândire antreprenorială, utilă pentru a deveni inovatori, a-și asuma riscuri, a accepta provocări și a căuta soluții creative, indiferent dacă lansează o afacere sau se angajează.
  • Educație economică și financiară – elevii învață să gândească economic, să evalueze costurile și beneficiile pentru diferite decizii și să caute soluții alternative în situații variate. Cunoașterea mediului financiar și abilitățile de a gestiona banii sunt esențiale pentru a ne descurca în sistemele economice complexe din prezent. Tinerii își vor îmbogăți cultura financiară, vor căpăta încredere în ei și vor fi inspirați să adopte un comportament responsabil.
  • Dezvoltare personală – cuprinde activități special concepute pentru elevii din clasele 0-IV, anii în care cei mici trec prin cele mai importante transformări: tranziția de la familie sau grădiniță către școală, descoperirea unui mediu complet diferit și a unui nou ritm de învățare într-o diversitate de domenii.
  • Orientare profesională – elevii sunt ajutați să înțeleagă importanța continuării studiilor și cum pot descoperi valorile și pasiunile pentru alegerea unei viitoare profesii.

Prin activități de tip learning by doing și project-based și prin implicarea directă a consultanților voluntari din mediul de business în procesul educațional, programele, proiectele și competițiile JA apropie școala de viață și de realitatea economică, sprijinind elevii să-și însușească o serie de abilități și cunoștințe necesare dezvoltării personale și profesionale”.