Holcim și Școala de Valori lansează a doua ediție a proiectului „Profesii bine cimentate”

2
  • 100 de studenți din 9 centre universitare vor putea descoperi industria cimentului, interacționând cu profesioniști din domeniu.
  • 20 dintre aceștia vor urma ulterior stagii de practică în locațiile Holcim România

Grupul Holcim România și Școala de Valori lansează a doua ediție a proiectului „Profesii bine cimentate”. În cadrul acestuia, studenții vor avea oportunitatea sa descopere industria cimentului, conectându-se cu profesioniști din cadrul Holcim. Tinerii vor lua parte la ateliere de tip soft skills și la ateliere tehnice, care să-i ajute să-și construiască cariere de succes și care să le faciliteze accesul la piața muncii.

Proiectul se adresează studenților și masteranzilor de la specializările: Chimie și Inginerie Chimică, Inginerie Mecanică, Electronică și Automatizări și Inginerie Minieră, Construcții Civile și Industriale, Căi Ferate Drumuri și Poduri, Utilaj Tehnologic, Geologie și SSM și Mediu, dar și  masteranzilor înscriși la Project Management.

Astfel, tinerii din București, Brașov, Cluj, Baia Mare, Craiova, Iași, Oradea, Petroșani, Pitești și Timișoara se pot înscrie în perioada 17 ianuarie – 27 februarie, accesând pagina dedicată a proiectului, disponibilă aici.

„Prin intermediul acestui proiect, oferim posibilitatea tinerilor să descopere și chiar să-și construiască cariere de succes în industrii tehnice, cu impact vizibil în dezvoltarea societății, așa cum este cea a cimentului, în care activăm noi”, a declarat Alina Cristea, Manager CSR și Proiecte Educaționale în cadrul Grupului Holcim România.

Pe durata proiectului, participanții vor beneficia de:

  • 3 webinarii online cu profesioniști din industria cimentului și invitați din cadrul universitar
  • 6 ateliere de dezvoltare personală, care vor aborda teme precum: branding personal, inteligență emoțională, eficiență personală, intraprenoriat, și implicare organizațională.
  • 6 ateliere tehnice, organizate cu sprijinul specialiștilor Holcim, în cadrul cărora vor primi informații aplicate despre Mecanică, Automatizări, Mine, Inginerie chimică, Mediu și Sănătate și Securitatea Muncii, Ready Mix proces și Produse.

„Profesii Bine Cimentate aduce o experiență deplină de învățare. Ca student, îți descoperi abilitățile participând la atelierele Soft Skills, ai șansa să aplici cunoștințele învățate la facultate prin atelierele tehnice desfășurate sub îndrumarea mentorilor de la Holcim, iar în urma programului poți aplica la un internship în cadrul companiei”, menționează Crina Bonea, manager de proiect.

Ulterior, 20 dintre studenți vor avea oportunitatea să urmeze, în perioada iulie-octombrie, stagii de practică în locațiile Grupul Holcim Romania.

În prima ediție, desfășurată în 2021, proiectul „Profesii bine cimentate” s-a axat pe diversitatea de gen în industria construcțiilor.


Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală înființată în 2009, care oferă tinerilor și profesorilor experiențe de dezvoltare, astfel încât să renunțe la convingerile și comportamentele învechite, care și-au dovedit tarele și să-și dezvolte competențe pentru viață. Prin educația inovativă bazată pe valori, aceștia își vor crește abilitățile de a lucra în echipă, vor deține cunoștințele multidisciplinare și vor ajunge să își creeze propriile vieți bazându-se pe valori sănătoase. Doar așa vor ajunge să transforme România.

Agroland încheie cu succes majorarea capitalului social

0

Grupul antreprenorial românesc Agroland Business System (BVB: AG), specializat în retail, agricultură și alimentație, deținător al celei mai mari rețele de magazine agricole din România, anunță încheierea operațiunii de majorare a capitalului social și atragerea unei sume totale de aproximativ 14,7 milioane de lei de la investitori. Capitalul atras va fi utilizat pentru continuarea dezvoltării tuturor liniilor de afaceri ale Agroland.

Horia Cardoș (foto), fondator și CEO al Agroland Business System: „Le mulțumim investitorilor pentru interesul ridicat acordat acțiunilor AG. Succesul operațiunii de majorare a capitalului social atestă încrederea acestora în potențialul de creștere al companiei și ne confirmă că strategia de dezvoltare a Agroland beneficiază de susținerea acționarilor de la bursă. Sumele atrase ne vor ajuta să continuăm dezvoltarea tuturor liniilor de business ale Agroland. În momentul de față, suntem prezenți în toată țara cu 250 de magazine Agroland, activitatea de retail fiind cea mai importantă linie de business a companiei noastre. În ceea ce privește rețeaua de magazine Agroland MEGA, acestea reprezintă principalul motor pentru creșterea veniturilor și profiturilor în următorii ani. Prin urmare, avem în vedere ca până la finalul anului 2022 să ajungem la 30 de astfel de magazine, dublu față de câte avem deschise în prezent. De asemenea, estimăm că în 2023 aceste magazine vor realiza vânzări de minimum 100 milioane de lei și vor avea o contribuție la EBIDTA de minimum 10 milioane de lei. În paralel cu deschiderea de noi magazine Agroland MEGA, avem în plan continuarea extinderii platformei Avicola Mihăilești și modernizarea fabricii de furaje de la Caransebeș. Ne bucurăm să vedem că avem o piață de capital locală activă și cu jucători implicați în susținerea dezvoltării companiilor românești”.

Agroland subliniază că „în cadrul primei etape a operațiunii de majorare a capitalului social, SevenX Ventures, un vehicul de investiții deținut de Leonard Leca și Iulian Cîrciumaru, a achiziționat o participație de 3% în Agroland – 1.553.720 de acțiuni. SevenX este un investitor dinamic pe piața AeRO a Bursei de Valori București și susținător al dezvoltării companiilor românești. De asemenea, compania este un acționar semnificativ în cadrul Holde Agri Invest. În urma acestei tranzacții, Leonard Leca se va implica în mod activ în Agroland și va fi totodată propus pentru o poziție în cadrul Consiliului Administrativ ce urmează să fie numit în cadrul AGA din aprilie 2022”.

Leonard Leca, fondator SevenX Ventures: „Agroland Business System este o companie cu un potențial semnificativ de dezvoltare și cu un fondator a cărui viziune ne-a convins să facem parte din echipa sa. Investiția realizată de SevenX Ventures înseamnă încredere acordată planurilor de extindere ale afacerilor companiei, cât și deschiderea de a pune la dispoziția Agroland cunoștințele noastre de business prin care putem să aducem valoare adăugată afacerii, acolo unde va fi nevoie. În ceea ce mă privește, îmi doresc ca Agroland să devină un reper al pieței în care activează și să livreze rezultatele așteptate de investitori”.

George Dumitrescu, CFA, director general adjunct în cadrul TradeVille, brokerul care a intermediat plasamentul Agroland Business System: „Anul 2022 începe sub bune auspicii: succesul ofertei secundare de majorare de capital a Agroland Business System. Piața arată, astfel, că răsplătește munca și seriozitatea antreprenorilor români care au ales să împartă beneficiile talentului și ale eforturilor lor cu micii investitori ai pieței AeRO. Sperăm, deci, să vedem o continuare frumoasă, atât pentru companie, cât și pentru toți investitorii implicați în această poveste de succes care este Agroland”.

Agroland accentuează că „în cadrul AGEA din aprilie 2021, compania a aprobat majorarea capitalului social prin emiterea a 4.708.236 de acțiuni noi. Operațiunea a fost desfășurată în două etape, la finalul lui 2021 și începutul anului 2022. În prima etapă, care a avut loc în perioada 15.12.2021 și 13.01.2022, acționarii existenți au avut posibilitatea de a cumpăra acțiuni AG nou emise pe baza drepturilor de preferință AGR01. La finalizarea acestei etape, investitorii au subscris un total de 3.990.956 de acțiuni din totalul disponibil, reprezentând 84,77% din emisiunea totală, iar compania a atras 12,3 milioane de lei. Acțiunile au avut o valoare nominală de 0,1 lei și au fost oferite la un preț de 3,07 lei/acțiune. Restul de 717.280 acțiuni rămase nesubscrise au fost oferite în cadrul unui plasament privat intermediat de TradeVille și programat să aibă loc în perioada 17.01.2022 și 31.01.2022. Prețul unei acțiuni în cadrul acestei etape a fost de 3,3 lei. Având în vedere interesul ridicat, plasamentul a fost închis anticipat încă din prima zi, investitorii care au participat primind acțiuni cu alocare pro rata, cu indicele de alocare 0,4181. În urma celei de-a doua etape, compania a atras 2,4 milioane de lei.

Sumele atrase în cadrul operațiunii de majorare a capitalului social vor sprijini compania, în principal, pentru dezvoltarea rețelei de magazine Agroland MEGA, extinderea platformei Avicola Mihăilești prin mărirea capacității de producție a puilor de o zi până la o capacitate de 1.000.000 de ouă de incubație pe lună și creșterea capacității de producție ouă de consum la minimum 180.000 de ouă de consum pe zi. O altă parte a capitalului atras va fi utilizată pentru modernizarea fabricii de furaje de la Caransebeș.

Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG. Compania are o capitalizare de piață de peste 170 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acțiunile AG sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piața AeRO”.

Agroland Business System (BVB: AG) este definite ca „o companie antreprenorială românească, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România. Compania a fost fondată în anul 2009 la Timișoara de către antreprenorul Horia Cardoș și astăzi operează o rețea de peste 200 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie. De asemenea, compania deține și platforma Avicola Mihăilești, unde produce ouă de consum și pui de o zi. Această platformă este formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu. Agroland este activă și în zona de tehnologie prin AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare din România care stimulează și susține inovația în agricultură. Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 sub simbolul AG”.

TradeVille este „cel mai mare broker de retail din România, având o prezență activă de peste 27 de ani pe piața de capital din România și oferind clienților de retail acces facil și rapid la instrumentele financiare listate la Bursa de Valori București și pe marile burse internaționale. În 2021, TradeVille a intermediat 16 oferte de vânzare de tip plasament privat de acțiuni și obligațiuni corporative pentru companii antreprenoriale românești din diferite industrii, reușind să atragă circa 40 milioane de euro, cu subscrieri totale din partea investitorilor care au depășit 131 milioane de euro. Tot în 2021, TradeVille a primit din partea Bursei de Valori București cele mai multe trofee la ceremonia de premiere a performanțelor bursiere: Participantul anului 2020 pe segmentul de retail și Intermediarul companiilor antreprenoriale la BVB în 2020 pe segmentul de obligațiuni”.

Lansarea ediției a VI-a a albumului Lifestyle Design Interior

0

A fost lansată ediția a VI-a a albumului Lifestyle Design Interior, lucrare de referință pentru piața de profil, ce reunește, după cum subliniază editorii, „cele mai reușite amenajări interioare rezidențiale din 2021 din România. O parte dintre proiectele prezentate în album au fost premiate anul trecut, la ediția a XIV-a ACUM a Bienalei Naționale de Arhitectură, la ediția a XIX-a Anualei de Arhitectură București și la European Property Awards 2021-2022.

Lucrarea se caracterizează „printr-un număr record de pagini (432), printr-un standard mai ridicat al proiectelor față de anii anteriori și prin includerea unor nume noi din domeniu care aduc efervescență în designul românesc”.

La ediția actuală, proiectul editorial a fost preluat de RIDA – Romanian Interior Design Association, definită ca „prima și singura asociație profesională de design interior din România. RIDA își propune să modeleze viitorul în designul interior pe piața românească împreună cu arhitecții și designerii de interior care vor să se alăture comunității sale. Demersul este susținut de profesioniștii din domeniile conexe arhitecturii și designului de interior”.

Coperta este realizată de designerul internațional Karim Rashid: „Am dorit să creez un model decorativ care să vorbească despre timpul în care trăim. Premisa de la care am pornit a fost să creez linii grafice 2D complexe care să fie percepute ca fiind 3D. Liniile ondulate vorbesc despre felul nostru de a fi și ating o sensibilitate estetică recent identificată a erei tehno pop”

Albumul a fost tipărit în peste 10.000 exemplare cu sprijinul partenerilor Kerama Marazzi, Porcelanosa Grupo, Laufen, Delta Studio, Steinberg, Egger, Dalet.

Publicul este invitat să se inspire din cele 63 de proiecte rezidențiale de top din toată țara, semnate de arhitecți și designeri talentați din întreaga țară, prin comandarea albumului Lifestyle Design Interior 2022 de pe pagina: 

https://designdeinterior.ro/pag/Album-Lifestyle-Design-Interior-2022

Albumul poate fi achiziționat și din librăriile Cărturești, la prețul de 69 de lei. 

Asociația RIDA anunță că „a lansat de curând și platforma www.designdeinterior.ro. Aceasta reprezintă o modalitate de promovare pentru arhitecți și designeri de interior. Fiecare dintre aceștia are o pagină dedicată care conține datele de contact, serviciile pe care le oferă și proiectele reprezentative. În același timp, oamenii pasionați de design de interior sau care își propun să se înceapă un proiect de amenajare sau renovare găsesc pe platformă proiecte din care să se inspire, tendințe și sfaturi în secțiunea blog, dar și profilul arhitecților/designerilor de interior la care pot apela să îi ghideze și să îi sprijine în acest proces. Arhitecții și designerii de interior sunt invitați să contribuie la proiectul RIDA de creare a unei comunități de profesioniști în domeniu și la dezvoltarea platformei www.designdeinterior.ro prin trimiterea profilului profesional și a unui portofoliu de proiecte la album@designdeinterior.ro”. 

Patronatele și sindicatele cer limitarea preţurilor la energie şi gaz la valoarea din decembrie 2020

0

Confederaţiile patronale şi confederaţiile sindicale representative i-au adresat o scrisoare prim-ministrului Nicolae-Ionel Ciucă în care se declară „alarmate de criza energetică cu care România se confruntă” și formulează o serie de observații și propuneri:

„Deoarece situaţia este datorată unui cumul de factori, printre care enumerăm:
− Liberalizarea pieţelor energetice (gaz şi energie electrică) în România simultan cu problemele generate de criza pandemică, care la rândul ei a generat o criză energetică internaţională;
− Lipsa tuturor actelor normative de reglementare a liberalizării, atât pentru cetăţeni, cât şi pentru mediul economic;
− Lipsa mecanismelor de control aplicate preventiv

Vă solicităm ca în procedură de urgenţă, în conformitate cu prevederile Legii concurenţei (Legea 21/1996, art. 4) să se limiteze preţurile aplicate la energie şi gaz la valoarea celor din decembrie 2020, pentru cel puţin 1 an (legea prevede posibilitatea de prelungire până la 3 ani).

În acest fel se poate câştiga timpul necesar ca, împreună cu partenerii sociali, să se poată corecta şi realiza cadrul legislativ, cuprinzând şi reglementările care să evite o criză economică şi socială, inclusiv conflicte sociale deschise.

Solicităm de asemenea crearea unui Task Force național care în termen de maxim o lună să vină cu soluții pe termen mediu și lung pentru asigurarea securității energetice a României, iar aceste soluții să se materializeze într-un pact asumat de toate forțele politice și de partenerii sociali!”

Organizațiile sindicale și patronale semnatare, prin liderii lor, sunt: Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) – Florin-Nicolae Jianu, Confederaţia Naţională Sindicală „Cartel Alfa” – Bogdan Iuliu Hossu, Confederaţia Patronală din Industrie, Agricultură, Construcţii şi servicii din România (CONPIROM) – Ionel Boroș, Confederaţia Naţională a Sindicatelor Libere din România Frăţia – Sorin Leonard Bărășoiu, Patronatul Naţional Român – Florin Costache, Confederaţia Sindicatelor Democratice din România (CSDR) – Iacob Baciu, Uniunea Generală a Industriaşilor din România (UGIR) – George Constantin Păunescu, Confederaţia Sindicală Naţională Meridian – Ion Popescu, Blocul Naţional Sindical – Dumitru Costin.

Panfora Oil & Gas demarează construcția primei sonde de explorare din perimetrul EX-6 Curtici

0

Panfora Oil & Gas va începe construcția primei sonde de explorare în perimetrul EX-6 Curtici din județul Arad. Sonda va fi amplasată în perimetrul localității Dorobanți, iar lucrările de construcție demarează pe data de 17 ianuarie.

Compania va începe lucrările la prima sondă de explorare 1E – Dorobanți în baza unei autorizații de construcție eliberată de autoritățile locale în data de 15 noiembrie 2021. Construcția va fi demarată de o firmă locală, cu sediul în Arad, ceea ce confirmă angajamentul Panfora Oil & Gas de a sprijini economia și afacerile locale. Lucrările la această sondă vor dura aproximativ șase luni.

Cu această ocazie, Panfora Oil & Gas reiterează respectul față de comunitatea locală, un obiectiv extrem de important în economia acestui proiect. Lucrările se vor desfășura într-un mod foarte rapid și profesionist, folosind tehnologie de ultimă generație. De-a lungul anilor, compania a răspuns tuturor preocupărilor fermierilor locali și este pregătită să cooperez într-un mod sustenabil cu părțile interesate.

PwC România și D&B David și Baias au asistat Banca Transilvania în tranzacția de achiziție a Țiriac Leasing

0

 

O echipă integrată de specialiști ai PwC România și D&B David și Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC în România, a asistat Banca Transilvania în preluarea companiei Țiriac Leasing de la Grupul Țiriac.

„Implicarea echipei noastre în achiziția pe care a realizat-o cea mai mare bancă de pe piața românească pentru consolidarea serviciilor sale de leasing a însemnat un efort combinat al echipei de tranzacţii PwC, cuprinzând atât consultanţi financiari şi fiscali, cât şi al avocaților D&B David şi Baias. A fost un proces de negociere extrem de complex care se va finaliza odată ce va fi primită aprobarea autorității competente”, a declarat Diana Coroabă, Partener și lider servicii financiare, coordonatoarea proiectului.

PwC România și D&B David și Baias au oferit servicii de due diligence și asistență financiară, fiscală și juridică la tranzacție. 

Echipa PwC care a asistat tranzacția a fost formată din Diana Coroabă, Ana-Maria Butucaru, Partener servicii financiare, Cornelia Bumbăcea, Partner Deals, Cosmin Rancu, Senior Manager, Bogdan Cârpă Veche, Senior Manager, Violeta Raileanu, Manager și Ramona Curta, Manager. 

Din echipa D&B David și Baias au făcut parte Anda Rojanschi, Partener, Ovidiu Bold, Avocat Senior Coordonator D&B David și Baias, Lucian Bozian, Avocat Senior Coordonator și Andreea Toncu, Avocat Colaborator.

Firma de avocatură Filip & Company a asistat Grupul Țiriac.

UE în prima linie a răspunsului umanitar mondial: 1,5 miliarde EUR pentru anul 2022

0

Comisia a adoptat bugetul său anual inițial pentru ajutor umanitar de 1,5 miliarde EUR pentru anul 2022.

Crizele umanitare continuă să se intensifice la nivel mondial. Deși conflictele și violența se află la originea principalelor nevoi umanitare, situația este, din ce în ce mai des, exacerbată de dezastre naturale precum seceta sau inundațiile, alimentate de schimbările climatice și de degradarea mediului. Pentru a-i ajuta pe cei mai afectați din lume de aceste crize, Comisia a adoptat bugetul său anual inițial pentru ajutor umanitar de 1,5 miliarde EUR pentru anul 2022.

Comisarul pentru gestionarea crizelor, Janez Lenarčič, a declarat: „Nevoile umanitare se află la un nivel record și continuă să crească. Această situație este cauzată în principal de conflicte, dar din ce în ce mai mult și de provocările globale, precum schimbările climatice și COVID-19. Grație ajutorului nostru umanitar, UE își va putea juca rolul, continuând să salveze vieți și să acopere nevoile de bază ale populațiilor afectate. Bugetul permite nu numai gestionarea crizelor noi și foarte vizibile, ci și evitarea punerii în plan secund a crizelor umanitare existente, prelungite sau recurente, cum ar fi cele care afectează Columbia sau Sudanul de Sud ori populația rohingya.”

Asistența umanitară acordată de UE în 2022 se va distribui după cum urmează: 469 milioane EUR se vor aloca Africii Subsahariene; 351 milioane EUR din ajutorul umanitar din partea UE se vor aloca nevoilor Orientului Mijlociu și Africii de Nord; 152 milioane EUR vor finanța proiecte în Europa de Sud-Est și în vecinătatea europeană; 188 milioane EUR vor continua să sprijine populațiile cele mai vulnerabile din Asia și America Latină.

Restul de 370 milioane EUR se vor utiliza pentru a răspunde unor crize neprevăzute sau exacerbări bruște ale crizelor existente, precum și pentru finanțarea altor acțiuni.

Previzionarea Guvernanței 4.0

0

_________________

De Klaus Schwab


Geneva – În 2022, pandemia de COVID-19 și nenumăratele crize pe care le-a generat ar putea începe în sfârșit să se retragă. Dar chiar și în cel mai bun scenariu, avem în fața noastră un tsunami de noi provocări – de la eșecul acțiunii climatice până la erodarea coeziunii sociale. Abordarea acestora va impune ca liderii să adopte un model diferit de guvernare. Când instituțiile noastre sunt bine guvernate, le acordăm puțină atenție. Sunt pur și simplu o infrastructură invizibilă care susține economia și aproape toate aspectele ordinii sociale. Iar guvernarea „destul de bună” din a doua jumătate a secolului al XX-lea a permis creșterea veniturilor și pacea socială.

Astăzi, însă, mulți oameni și-au pierdut încrederea în liderii lor. Confruntați cu riscuri tot mai mari și cu eșecul nostru colectiv de a le aborda, am început să căutăm vinovați. Unii arată cu degetul către lideri politici inepți, alții dau vina pe directorii generali de tip „Davos Man” (“Omul de la Davos”), iar o minoritate disperată, în creștere, vede o conspirație de elită în spatele nenorocirilor actuale. Adevărul este mai complicat. În centrul eșecului nostru de a prevedea și gestiona riscurile globale – nu numai schimbările climatice și adâncirea diviziunilor sociale, ci și recrudescența bolilor infecțioase, crizele datoriilor și reglementarea inadecvată a tehnologiei – se află o problemă nerezolvată a guvernanței globale. Instituțiile noastre și conducerea lor nu mai sunt potrivite scopului. Tindem să privim istoria ca pe o serie de evenimente mari și bruște, asemănătoare cutremurelor. Dar degradarea guvernanței globale a fost în mare parte un caz de eroziune treptată.

În perioada Guvernanței 1.0 imediat după cel de-al Doilea Război Mondial, atât guvernanța publică, cât și cea corporativă au fost marcate de „domnia unui singur om”: „liderul puternic” ales sau neales, „șeful absolut”. Acest tip de conducere a funcționat bine într-o societate în care costul informației era mare, puterea ierarhică și managementul funcționau relativ bine, iar progresele tehnologice și economice au produs beneficii aproape tuturor.

Gala Regista 2022 – Împreună construim România digitală

0

Vă invităm pe 20 ianuarie, între orele 16:00 – 18:00, la Gala Regista 2022, primul eveniment de  premiere a primăriilor și instituțiilor digitalizate din România care s-au remarcat în procesul de modernizare a activității în anul precedent. 

Reprezentanți ai instituțiilor și administrației publice centrale, regionale și locale din toate județele  României, reprezentanți ai companiilor private și specialiști în digitalizare și e-Guvernare și media sunt  invitați să participe la evenimentul organizat la sediul Regista din București, transmis online pe pagina evenimentului. În cadrul stream-ului live difuzat pe canalele de comunicare Regista, participanții media  sunt încurajați să adreseze întrebări pentru a fi abordate în timpul evenimentului.  

Accesul la eveniment este gratuit, însă vă încurajăm să vă înscrieți pentru a primi la timp toate detaliile  despre accesul online și platformele pe care este difuzat evenimentul.  

Agenda evenimentului: 

∙ Dezbatere: Digitalizarea în România, încotro? Ce schimbări și oportunități se anunță pentru 2022?

◦ Alexandru Lăpușan, CEO, Zitec 
◦ Daniel Rusen, Marketing and Operations Director, Microsoft 
◦ Silvia Ionescu, Head of Ecommerce, Banca Transilvania 
◦ Adrian Dinculescu, Managing Director, Namirial 
◦ Tudor Roșca, City Manager, Primăria Sectorului 1 


Gala de premiere Regista 2022 

◦ Primăria cu cea mai bună prezență în mediile sociale 
◦ Primăria cu cea mai bună interacțiune digitală cu cetățenii 
◦ Cea mai digitalizată instituție 
◦ Cea mai digitalizată primărie de comună 
◦ Cea mai digitalizată primărie de oraș 
◦ Categorie surpriză 

Tombola Gala Regista 2022 – premii în valoare de 1.000 euro 

Recital de excepție live – Damian Drăghici 

Gala Regista 2022 este organizată în parteneriat cu publicația online Spotmedia, partenerii principali ai  evenimentului sunt Zitec, Microsoft, Banca Transilvania și Namirial iar partenerii media sunt Total PR,  Wall-street, 9AM, Start-up.ro, Ghidul Primariilor, Bursa, Economistul, BizPlus și Agerpres. Evenimentul  este susținut de Europa FM. Pentru a primi la timp toate detaliile evenimentului vă invităm să vă înregistrați prin intermediul  formularului disponibil pe pagina evenimentului.

Guvernele lumii introduc noi taxe sau le cresc pe cele existente. Ce va face România?

_________________

Autor: Alex Milcev, Partener,
Liderul departamentului de Asistenţă Fiscală şi Juridică, EY România (foto)

Nevoia tot mai acută de bani pentru finanțarea deficitelor generate de pandemie împinge Guvernele lumii să introducă noi impozite sau să le crească pe cele existente. Inclusiv Comisia Europeană a anunțat că are în vedere implementarea a trei noi taxe, de la care așteaptă în perioada 2023-2030 venituri suplimentare de aproape 17 miliarde de euro, pentru susținerea programului NextGeneration. Dacă în vreo țară se mai vorbește despre facilități de natură fiscală, acestea sunt acordate doar investitorilor sau direct indivizilor. Inclusiv China, țara cu cea mai mare creștere economică în ciuda crizei, vorbește despre consolidare fiscală. Cum ar putea arăta 2022 din punct de vedere fiscal pentru România?  

Startul valului de creșteri a fost dat încă de la mijlocul anului trecut, odată cu dezbaterea în Congresul american a Strategiei președintelui american Joe Biden – Build Back Better Act. Documentul se bazează pe majorări ale cotelor de impozitare – creștere a ratei impozitului pe venitul companiilor la 26,5%, creștere a cotei maxime pentru câștigurile de capital la 25%, la care se adaugă și o majorare la 15% a GILTI (Global Intangible Low Tax Income), pentru a descuraja companiile americane să mute profiturile în afara SUA, recompensându-le pe cele care investesc în America. În general, banii ar trebui să meargă către investiții în crearea de locuri de muncă prin modernizarea infrastructurii și energie verde. Tot în Built Back Better Act se vorbește despre acordarea unui credit fiscal de 10% companiilor americane care fac producție și investesc în revitalizarea lor – „10% Made in America project”. 

Și Germania intenționează să crească taxele, între care și taxa pe dioxid de carbon, pentru a accelera programul de energie verde. Doar că Germania se află într-o poziție avantajoasă – a primit mai mult de jumătatea din banii oferiți de Comisia Europeană în 2020 sub forma ajutoarelor de stat și are cea mai mare creștere economică din zona Euro, ceea ce se traduce prin venituri în creștere în 2021. Astfel, potrivit estimărilor autorităților germane, până în 2025, se estimează că toate nivelurile de guvernare – inclusiv local, statal și federal – vor colecta un plus de 179 de miliarde de euro, o creștere marginală a veniturilor anuale ale guvernului german de peste 1,5 trilioane de euro. De asemenea, noul guvern german a anunțat că va oferi scutiri de taxe persoanelor fizice și companiilor în valoare de cel puțin 30 de miliarde de euro. Finanțele plănuiesc, de asemenea, o lege fiscală pentru a ajuta companiile să facă față pandemiei, permițându-le să compenseze pierderile din 2022 și 2023 cu profiturile din anii precedenți. 

Polonia, pe de altă parte, a pus la punct „Polish Deal”, prin care își propune să susțină puternic cercetarea-dezvoltarea, proprietatea individuală și indivizii, dar și bugetul prin noi taxe. Cea mai importantă – taxa pe veniturile marilor corporații care nu plătesc impozit pe profit, ce se va calcula ca 0,4% din veniturile acestora, plus 10% din așa-numitele costuri excesive, adică din cheltuielile utilizate în scopuri de optimizare fiscală (utilizarea unor prevederi legale care reduc parțial sau total plățile taxelor). Este de așteptat să afecteze atât societățile, cât și grupurile de companii care raportează pierderi în declarațiile lor fiscale anuale sau a căror profitabilitate este de 1% sau mai puțin. 

Investițiile și investitorii sunt răsplătiți, însă, cu o autorizație unică care va privi implicațiile fiscale ale investiției (așa-numita „Hotărâre 590”) în integralitate. Autorizările vor fi emise de Ministerul Finanțelor investitorilor strategici pentru investițiile care depășesc 100 milioane PLN (peste 20 milioane euro), iar din 2025 pragul va fi redus la 50 milioane PLN (peste 10 milioane euro). Hotărârea 590 este o nouă formă de asigurare formală a consecințelor fiscale ale unei investiții, care ar trebui să abordeze inclusiv acorduri de stabilire a prețurilor în avans, regula generală anti-abuz și alte aspecte fiscale pentru o perioadă de cinci ani. 

China a pășit în martie anul trecut în al 14-lea plan cincinal, axat pe „calitate” și pe consum intern, dar și pe implementarea unor măsuri economice din zona economiei verzi, a noilor tehnologii, creșterea nivelului de trai (după ce se consideră atins obiectivul cincinalului precedent de eliminare a sărăciei absolute), dar și de reducere a dependenței de evoluția economiei globale.

Guvernul a anunțat că își va reduce obiectivul de deficit principal și va face asta prin eliminarea treptată a scutirilor și amânărilor oferite în trecut, ca și prin stoparea emiterii de obligațiuni naționale și locale speciale, destinate în principal finanțărilor de infrastructură. Deși modestă (de doar 0,1% din PIB)  ajustarea evidențiază atenția guvernului asupra utilizării politicii fiscale ca să contracareze presiunile pe creșterea economică. 

Unde este România? Dacă majoritatea stelelor lumii întăresc taxarea pentru a-și susține planuri de viitor și au strategii de țară puse la punct, Guvernul nostru nu a comunicat, cel puțin până la acest moment, un astfel de plan specific. 

Ceea ce se știe este că deficitul bugetar va fi de 77 miliarde lei, iar datoria publică ajunsă la scadență și rostogolită va fi de 68 miliarde lei. 

Finanțarea va veni, în mare parte, din împrumuturi, dar și din Planul Național de Redresare și Reziliență, finanțat de programul european NextGeneration. 

Cele aproape 30 de miliarde de euro ce vor veni dacă România va realiza peste 200 de reforme și peste 290 de investiții, ar putea face o mare diferență în următorii cinci ani. Pe de altă parte, însă, trebuie să ținem cont că banii vin la pachet nu doar cu obligativitatea îndeplinirii angajamentelor, ci și cu eliminarea unor facilități fiscale – scutirile pentru angajații din IT sau construcții, modificarea regimului microîntreprinderilor, care a fost frecvent abuzat, și că este doar o problemă de timp până când ele vor deveni realitate. Dar, ca să fim consecvenți și să privim partea bună a lucrurilor, Comisia Europeană nu a impus în niciun fel un calendar strict, spre deosebire de ceea ce s-a întâmplat în alte țări, care au trebuit să se angajeze și să elimine facilitățile fiscale imediat. 

O altă oportunitate ar putea veni dacă Guvernul își va îndeplini promisiunea, făcută până acum de mai mulți miniștri de finanțe, de a face utilizabile facilitățile acordate cercetării-dezvoltării. Așa cum am putut constata în repetate rânduri, chiar și în cel mai recent sondaj realizat de EY, firmele se feresc să aplice facilitățile, temându-se de neclaritățile legislative (cum ar fi colaborarea cu experții care pot valida natura de cercetare-dezvoltare a activităților). 

Pe de altă parte, avem și declarațiile recente privind reintroducerea impozitării progresive, deși pe finalul anului trecut au existat multe asigurări că executivul nu are în vedere o astfel de măsură. 

La toate acestea se adaugă diferitele inițiative europene care vizează introducerea de noi taxe (comercializarea certificatelor de emisii, mecanismul de ajustare la frontieră a emisiilor de dioxid de carbon și cota din profiturile reziduale ale întreprinderilor multinaţionale care vor fi realocate statelor membre ale UE în temeiul recentului acord OCDE/G20 privind realocarea drepturilor de impozitare sunt anunțate cel mai recent), care vin să pună o presiune suplimentară, urmărind o agendă proprie, care ne va afecta politica fiscală. 

Tot acest context face ca promisiunea Guvernului de a nu umbla la sistemul de impozitare în 2022, să devină improbabilă. Va fi nevoie de foarte mult control și disciplină pentru ca toți banii suplimentari să vină doar din întărirea colectării. Rolul principal urmează să fie jucat de digitalizarea ANAF – ce, doar prin aplicarea noi declarații SAF-T (Fișierul Standard de Control Fiscal) ar trebui să aducă o creștere a veniturilor fiscale cu 2,5 puncte procentuale din PIB până la finele lui 2025 și o reducere a deficitului de încasare a TVA cu cel puțin cinci puncte procentuale până la jumătatea lui 2026 – „strict din perspectiva îmbunătățirii activității fiscale, fără eliminarea excepțiilor și altele asemenea”, cum a punctat în mai multe declarații publice însăși președinta ANAF.  La întărirea colectării va contribui și o altă măsură lansată pe finele lui 2021, E- factura, ce treptat va deveni obligatorie pentru companii. 

În concluzie, anul 2022 se anunță unul cu multe incertitudini și ar fi binevenit un plan concret din partea Guvernului privind măsurile de politică fiscală și de modificare a regimului de impozitare, pe următorii doi-trei ani.