VIITORUL ÎN STOCAREA ENERGIEI ELECTRICE ÎN ROMÂNIA

0

GENESIS CONNECT ŞI GIVENERGY în parteneriat cu CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE A ROMÂNIEI şi ASOCIAŢIA PENTRU STUDII ŞI PROGNOZE ECONOMIO-SOCIALE (ASPES) au plăcerea să vă invite la evenimentul cu tema: VIITORUL ÎN STOCAREA ENERGIEI ELECTRICE ÎN ROMÂNIA  care v-a avea loc pe 09 iunie 2022 – București, la sediul Camerei de Comerț și Industrie a României (Sala Aurel Ghibuțiu) între orele 10:00-13:00 .

Invitați: 
∙ Autorități din Domeniul Energiei 
∙ Dezvoltatori de energie regenerabilă 
∙ Companii fotovoltaice 
∙ Companii de energie eoliană 
∙ Ingineri EPC 
∙ Operatori de rețea 
∙ Experți energie

AGENDA 

10:00-10:30 ÎNREGISTRARE ȘI WELCOME COFFEE 
10:30-11:45 PREZENTĂRI 
1. CUVÂNT DE DESCHIDERE 
Michael Bell – Preşedinte Genesis Connect 
2. PREZENTAREA GENESIS CONNECT  
Richard Bullock – CFO Genesis Connect 
3. PREZENTĂRI VIDEO  
4. EVOLUȚIA UTILIZĂRII BATERIILOR DE STOCARE 
Dan Lambert – Director tehnic GivEnergy 
5. PROVOCĂRI ÎN PIAȚA ENERGIEI ELECTRICE DIN ROMÂNIA 
Adrian Stan – General Manager, AJ Renewables 

6. PANEL 

Moderat de Ciprian Glodeanu – avocat specializat în energii regenerabile, GLODEANU + PARTNERS 

Vorbitori: 
George Sergiu Niculescu – Secretar de Stat, Ministerul Energiei 
Zoltán Nagy-Bege – Vicepreședinte ANRE 
Daniel Balaci – Director Transelectrica 
Mihai Verşescu – Secretar general, PATRES 
Moderator: Constantin Boștină – Președinte ASPES, director general revista ECONOMISTUL 

11:45-12:15 Q&A 
12:15 CONCLUZII 
Petru Schipor – Director Departament Dezvoltare, Genesis Connect 
BUSINESS COCKTAIL ȘI NETWORKING 

Parteneri media: ECONOMISTUL, ProfitTV 

Conferință despre dezvoltarea locală durabilă, la Universitatea Ovidius din Constanța

0

 

Universitatea Ovidius din Constanța (UOC), în parteneriat cu Asociația pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale (ASPES) Filiala Dobrogea, a organizat, vineri, 20 mai 2022, conferința-dezbatere cu tema „Să gândim dincolo de azi în dezvoltarea economică și socială a Constanței. Implicarea mediului universitar și al mediului de afaceri, alături de administrația publică, în eforturile de atingere a obiectivelor de dezvoltare durabilă a județului Constanța”, informează conf. univ. dr. ec. Ion Dănuț Jugănaru, președintele ASPES – Filiala Dobrogea, și cadru didactic al Facultății de Științe Economice a UOC.

În deschiderea evenimentului au luat cuvântul conf. univ. dr. Dan-Marcel Iliescu, rectorul UOC, Silviu Coșa, prefectul județului Constanța, și dr.ec. Constantin Boștină, președintele ASPES București.

„Conferința are o importanță deosebită pentru că îmbină, în chip fericit, capacitatea de cercetare, de analiză a mediului universitar din Constanța cu perspectivele oferite de mediul de afaceri și de societatea civilă, cu scopul de a identifica cele mai eficiente modalități prin care pot fi îndeplinite obiectivele de dezvoltare economică și socială ale județului. Este necesarăo mai bunășimai strânsă colaborare între mediul universitar, mediul de afaceri și administraţiile locale din județul nostru, inclusiv prin crearea de Consilii Consultative Economice, la nivel local și județean”, a precizat conf. univ. dr. ec. Ion Dănuț Jugănaru.

Prezentările susținute în cadrul conferinței au vizat aspecte privind: industria agroalimentară; clusterul agroalimentar, ca formă de organizare a fermei de familie, într-un mediu asociativ, prin unirea mai multor fermieri, într-o cooperativă;necesitatea unei noi organizări administrativ-teritoriale; digitalizarea administrației publice; rolul și preocupările UOC în abordarea provocărilor regionale de dezvoltare durabilă; oportunitățile și provocările în construirea ecosistemului de inovare și antreprenoriat în județul Constanța; rolul centrelor de transfer tehnologic în dezvoltarea IMM-urilor; posibilitățile de finanțare prin Programul Operațional Regional Sud-Est 2021-2027; dezvoltarea industriei Dobrogei; dezvoltarea durabilă – perspective și limite tangibile.

Totodată, în cadrul conferinței a avut loc prezentarea volumului „Să gândim dincolo de azi. Modelul economic românesc în Uniunea Europeană. România – orizont 2040”, publicat recent, sub coordonarea Asociației pentru Studii Economico-Sociale București.

CEC Bank raportează un profit net de 54,2 milioane de lei în primul trimestru din 2022

0
  • CEC Bank continuă să susțină economia: credite noi acordate de 2,4 miliarde lei în primul trimestru
  • Soldul creditelor a crescut cu 17,9% față de primul trimestru din 2021

CEC Bank a înregistrat un profit net estimat, neauditat, de 54,2 milioane de lei în primul trimestru din 2022. Banca a continuat să-și consolideze poziția pe piață și a înregistrat o creștere a activelor până la 50,4 miliarde de lei – plus 19% față de primul trimestru de anul trecut, peste creșterea medie a activelor din sistemul bancar (11,9%).

„În ciuda provocărilor apărute în contextul pandemiei și al conflictului din Ucraina, CEC Bank a continuat să susțină economia și planurile clienților, dovadă fiind finanțările în creștere. Am acordat 8 400 de credite în primele 3 luni ale anului, în valoare de aproape 2,4 miliarde lei și am continuat să ne extindem baza de clienți. În același timp, rămânem o bancă solidă și profitabilă, în care românii pot avea încredere”, a declarat Bogdan Neacșu, Președinte CEC Bank. 

Performanța financiară a băncii în primul trimestru a fost susținută de creșterea veniturilor nete din dobânzi cu 15% față de perioada similară a anului trecut, până la 319,1 milioane de lei, în timp ce veniturile nete din comisioane au crescut cu 11%, însumând 77,8 milioane de lei. Precizăm că în perioada menționată, banca a înregistrat cheltuieli cu contribuția la fondurile de garantare și rezoluție în valoare de 51,9 milioane de lei, de 2 ori mai mari decât în perioada similară a anului trecut.

CEC Bank a continuat să susțină economia, finanțând companiile și segmentul persoanelor fizice, cu:

  • 8 400 de credite noi în primul trimestru din 2022, cu o valoare cumulată de  2,4 miliarde de lei
  • 0,9 miliarde de lei – credite de investiții pentru companii,
  • peste 7 600 de români, persoane fizice, au beneficiat de finanțări pentru a-și transforma proiectele și dorințele în realitate
  • Valoarea creditelor noi pentru persoane fizice acordate în trimestrul I depășește 625 milioane de lei, creditele pentru locuințe având o pondere de circa 67%
  • Numărul de utilizatori de internet și mobile banking a crescut cu 61% față de primul trimestru din 2021, iar valoarea tranzacțiilor cu 178%

Creditele în sold, la valoare brută acordate clienților se ridică la 27,8 miliarde de lei, în creștere cu 17,9% față de primul trimestru din 2021.

Depozitele atrase de la clienți au crescut cu 15,8% față de perioada similară a anului trecut, în contextul în care la sfârșitul lunii februarie 2022, odată cu debutul crizei din Ucraina, a crescut preferința publicului pentru numerar, în special în valută.

În primul trimestru din 2022, CEC Bank a plătit dividende statului român în valoare de 634,3 milioane de lei aferente profitului din 2019 și 2020, reprezentând circa 85% din profitul net atribuibil acționarilor.

În linie cu preocupările la nivel european pentru reducerea emisiilor, energii regenerabile, și reducerea dependenței energetice, CEC Bank a lansat în primul trimestru al lui 2022 creditele ipotecare verzi, cu costuri mai mici decât cele standard și finanțări BEI pentru IMM-uri, pentru investiții în panouri fotovoltaice și alte proiecte verzi. 

Iar la începutul lunii martie 2022, CEC Bank a primit primul rating internațional de emitent de la Fitch: BB.

Poziție financiară solidă

Portofoliul de credite se menține sănătos, iar rata creditelor neperformante a înregistrat un nivel de 5,59%, în ușoară creștere față de nivelul de 5,29% înregistrat la sfârșitul anului 2021. Banca a menținut o abordare prudentă și a înregistrat cheltuieli nete cu provizioane/ajustări aferente creditelor acordate clientelei nebancare (inclusiv cheltuiala cu ajustările pentru creanțe depreciate) în cursul primului trimestru din anul 2022 în valoare de 106 milioane de lei, în trend cu evoluția înregistrată în 2021.

Rata fondurilor proprii totale se situa la un nivel de circa 22,60%, la sfârșitul primului trimestru din 2022, peste nivelul cerinței globale de capital (OCR) aplicabilă băncii. Rata de rentabilitate a capitalurilor (ROE) a fost de 5,97%, în condițiile majorării fondurilor proprii la sfârșitul anului. 

Facturarea electronică devine oficial obligatorie, de la 1 iulie, și pentru tranzacțiile B2G

0

Inge Abdulcair,
Director PwC România

 

Facturile trebuie trimise obligatoriu în format electronic prin sistemul național RO e-Factura, în relația cu autorități contractate de stat, așa numita relație B2G, începând cu data de 1 iulie 2022, ca urmare a publicării Legii 139/2022 pentru aprobarea ordonanței de urgență 120/2021.

Așadar, pentru livrările și/sau prestările realizate de operatori economici către autorități publice, considerate contractanți într-o relație B2G, începând cu data 1 iulie 2022, va fi obligatorie emiterea unei facturi electronice și transmiterea acesteia prin sistemul național privind factura electronică RO e-Factura în format .xml, cu respectarea condițiilor impuse de legislația în vigoare. Aceste facturi se transmit beneficiarilor prin Spațiul Privat Virtual.  

Pentru operațiunile desfășurate de operatorii economici cu alți operatori economici (B2B – business-to-business), România a solicitat aprobarea Consiliului Uniunii Europene să aplice o măsură specială de derogare de la Directiva de TVA, astfel încât să devină obligatorie emiterea facturilor electronice și transmiterea lor prin sistemul național RO e-Factura.

În 30 de zile de la data adoptării Deciziei de autorizare a unei astfel de măsuri, prin Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se vor stabili categoriile de operatori economici care au obligația de a emite RO e-factura în relația cu alți operatori economici (relația B2B), precum și data de la care va interveni această obligație.  

Astfel, deși textul inițial al OUG prevedea aplicarea regulilor privind e-factura doar pentru anumite categorii de produse cu risc fiscal ridicat comercializate în relația B2B (legume, fructe, rădăcini și tuberculi alimentari, alte plante comestibile; băuturi alcoolice; construcții noi; produse minerale (apă minerală naturală, nisip și pietriș); îmbrăcăminte și încălțăminte, se intenționează o aplicare generalizată a sistemului e-factura.

Prin sistemul e-factura, factura electronică este transmisă şi primită într-un format electronic structurat de tip XML, care permite prelucrarea sa electronică şi automată. Formatul XML și transmiterea prin intermediul platformei puse la dispoziție de Ministerul de Finanțe sunt elemente de noutate față de factura electronică definită de Codul Fiscal („o factură care conține informațiile solicitate (…) și care a fost emisă și primită în format electronic”). Mai mult, facturile electronice emise prin RO e-Factura au atașată semnătura electronică aplicată de către Ministerul Finanțelor Publice, certificându-se faptul că nu mai sunt permise intervenții asupra conținutului acestora.

În domeniul achizițiilor publice, prelucrarea facturii electronice se va realiza de beneficiarii – autorități publice utilizând fie aplicaţii informatice (pentru prelucrare exclusiv în format electronic), fie se va realiza conversia informațiilor din factura electronică într-un format care permite citirea și listarea. Conform OUG nr. 120/2021, prin prelucrarea facturii electronice de către autoritățile contractante, se înţelege inclusiv parcurgerea fazelor execuţiei bugetare.

Înscrierea în Registrul RO e-Factura se efectuează prin depunerea unui formular (084), iar pentru radiere se depune același formular, însă doar până la data la care devine efectivă înscrierea (1 a lunii următoare depunerii formularului inițial 084). Detaliile legate de operarea Registrului RO e-Factura sunt prevăzute de Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1713/2021. Registrul va putea fi interogat pe site-ul oficial al ANAF.

Japonia, invitat de onoare la Salonul Internațional de Carte Bookfest

0

Ediţia din acest an a Salonului Internațional de Carte Bookfest – 1-5 iunie, Complexul Expoziţional Romexpo, pavilionul B2, organizat de Asociaţia Editorilor din România, sub egida Federației Editorilor din România, cu sprijinul Ministerului Culturii și al Ambasadei Japoniei din București – are ca țară invitat de onoare Japonia. Ambasadorul Japoniei în România, Hiroshi Ueda, atașatul cultural Yoshino Naito, împreună cu vicepreședinta Asociației Editorilor din România, Lidia Bodea, au prezentat informații în avanpremieră.

Ambasadorul Hiroshi Ueda :„Suntem onorați să fim țară invitată de onoare a ediției din acest an a Salonului Internațional de Carte Bookfest, mai ales că Japonia este o țară care iubește cărțile. Statisticile spun că țara noastră se află în topul mondial al cumpărătorilor de carte.”

Din oferta editorial japoneză prezentată la București reținem: 

– volume de Yōko Tawada și Akira Mizubayashi, traduse în limba română la editurile Polirom și Humanitas 

– volumul Ikigai, autor, scriitorul, muzicianul și jurnalistul catalan Francesc Miralles, „o carte esențială despre modul de viață japonez, tradusă cu succes la Editura Humanitas Fiction”

– romane de Yōko Ogawa și Hiromi Kawakami, traduse la Humanitas Fiction și Polirom

– marii maeştri ai literaturii japoneze Osamu Dazai, Yasunari Kawabata, Yukio Mishima, Haruki Murakami și cărțile lor vor fi subiectul unor dezbateri și mese rotunde la care sunt așteptați să ia parte un număr impresionant de fani pe care acești scriitori i-au adunat în jurul cărților lor de-a lungul anilor.

– dezbateri care analizează rolul și potențialul economic al tradiției manga din perspective noi, cum ar fi sportul și afacerile, dezbateri initiate de Comitetul Olimpic și Sportiv Român și de Mircea Mureșan, organizatorul East European Comic Con

– evenimente de 1 iunie, între care „un atelier de confecționat koinobori din hârtie – zmeie sub formă de crap, cu care se decorează casele japoneze, pentru ca băieții din casa respectivă să crească sănătoși și un alt atelier, de kamishibai – lectura unei povești, acompaniată de derularea unor imagini

– filme japoneze la cinematograful Bookfest,realizate de regizori renumiți, precum Makoto Shinkai și alții 

– ateliere care au în centru Haiku, „cea mai scurtă formă poetică din lume, Ikebana, aranjamentele florale japoneze care redau frumusețea utilizând flori, crengi, frunze, folosind plantele și spațiul din jurul acestora, Nihonga, pictura în stil japonez ce folosește tehnici și materiale diferite de cele din pictura occidentală, Nihon buyo, dansuri tradiționale japoneze, dansate în costume tradiționale – kimono – și în acompaniamentul muzicii japoneze vechi”

Oferta de manifestări a salonului include ca reper de top și seria „Dezbateri Bookfest, axate pe câteva dintre cele mai acute confruntări din cadrul societății românești actuale”, cum sunt: „Ce ne facem cu România ne-educată?” (miercuri, 1 iunie, ora 14, scena Agora), participă Doru Căstăian, Emilia Șercan, Valeriu Nicolaie, moderator Lidia Bodea; „De la Diavolul în istorie la Sfânta Rusie” (vineri, 3 iunie, ora 17, scena Arca), moderator Gabriel Liceanu, invitați Hari Bucur Marcu, Ioan Stanomir, Sorin Ioniță, dr. Gabriel Diaconu; „S.O.S. Sănătatea copiilor: ghid pentru părinți” (sâmbătă, 4 iunie, ora 14, scena Arca), dezbătură de psihologul Mircea Dragu, dr. pediatru Mihai Gafencu, președintele organizației Salvați Copiii România, dr. psihiatru Eugen Hriscu, moderator Lidia Bodea.

Finanțare pentru Christian’76 Tour de la Banca Românească, garantată de EximBank

0

Banca Românească a acordat companiei Christian’ 76 Tour  o finanțare în valoare de trei milioane de euro pentru asigurarea necesarului de lichidități pentru activitatea curentă. Suma a fost acordată cu garanție de stat emisă de EximBank în cadrul schemei de ajutor de stat Covid-19, dedicată companiilor mari, care acoperă 70% din finanțare.

Cristian Pandel (foto), președintele Consiliului de Administrație al Christian’ 76 Tour: „Acest pachet de finanțare ne sprijină într-un moment foarte important pentru companie și va fi folosit pentru desfășurarea activității noastre în conditii optime. După un an 2020 extrem de greu şi provocator din toate punctele de vedere pentru turism, suntem încrezători că prin optimizările şi deciziile de îmbunătăţire luate în această perioadă pandemică, putem să sporim rata de profit, astfel încât să investim cu mai mare încredere în noi proiecte, în special pe zona de digitalizare a experienţei utilizatorului final.” 

După cum subliniază EximBank, „contextul economic generat de pandemie – care a afectat semnificativ domeniul turismului – a reprezentat principala provocare a tour operatorului român pentru depășirea căreia a implementat mai multe măsuri de reducere a costurilor și de îmbunătățire a strategiilor de achiziție și de vânzări. Ca urmare a acestor măsuri, Christian’ 76 Tour estimează pentru acest an o creștere a afacerilor la nivelul din 2019”.

Cristian Pandel, fondatorul companiei Christian’ 76 Tour, accentuează: „Anul acesta împlinim 25 de ani de activitate și focusul nostru este să investim și mai mult în procesele interne prin care să punem accent pe calitate și satisfacția clienților care ne-au ajutat să ajungem lideri de piață. Preconizăm o cerere masivă pentru vacanțe în 2022 și ne așteptăm ca peste 200.000 de clienți să călătorească anul acesta alături de Christian Tour, touroperatorul cu capital 100% românesc. Toate serviciile integrate, fără intermediari și fără comisioane în plus, fac din Christian Tour cel mai mare tour operator din România, care poate astfel să ofere pieței românești cele mai bune și competitive servicii”.

Christian Tour reamintește că „este membru fondator al Memento Group of Companies, cel mai mare grup turistic prezent pe piața din România încă din anul 1997, care și-a diversificat constant portofoliul de servicii și a construit o rețea de parteneri nu doar în Europa începând cu România, Republica Moldova, Serbia, Grecia, Turcia, Spania, Polonia, dar și în Egipt, Tunisia, Emiratele Arabe Unite. Din grupul de firme fac parte companii legate de activitatea de turism: Anima Wings – companie aeriană, Memento Bus – transport rutier de persoane, TUI Travel Center – rețea de agenții de turism, reprezentantul exclusiv pentru Romania al liderului mondial de turism – TUI Germania”.

Cei mai tineri cercetători de la ICPE-CA, la Târgul Internațional de Știință și Inginerie Regeneron

0

Centrul Alexandru Proca pentru Inițiere în Cercetarea Științifică a Tinerilor din cadrul Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Inginerie Electrică ICPE-CA București a obținut calificarea cu patru teme de cercetare care au participat la cea mai mare competiție de proiecte de cercetare, Târgul Internațional de Știință și Inginerie Regeneron (fostul INTEL ISEF), 7-14 mai 2022, Atlanta, SUA: 

● Rețele interpenetrate verzi, bazate pe elastomeri siliconici, folosite pentru aplicații harversting (extragerea energiei valurilor) – Natalia Luiza Ionescu, elevă la Colegiul Național Mihai Viteazul București, clasa a XII-a

● Cercetare privind demielinizarea bazată pe modelarea prin circuite electrice echivalente și modelul mathematic – Despina Gica, elevă la Colegiul Național Mihai Viteazul București, clasa a XII-a

● Formularea unor teme privind forțele electromagnetice cu aplicații în medii microfluidice conductoare – Cristiana Murgoci, elevă la Liceul Internațional de Informatică Bucuresti, clasa a XII-a

● Sisteme de orientare a oamenilor cu probleme de vedere – Mihai Dumitrescu, elev la Liceul Internațional de Informatică București, clasa a X-a, Mihai Vârlan, elev la Colegiul Național Mihai Viteazul București, clasa a X-a, Matei Andrei Iosip, elev la Colegiul German Goethe București, clasa a X-a

Natalia Luiza Ionescu a obtinut Premiul Special ARCON în valoare de 1000$, pentru tema „Rețele interpenetrate verzi, bazate pe elastomeri siliconici, folosite pentru aplicații harversting”.

Temele de cercetare au fost realizate la Centrul Alexandru Proca, sub îndrumarea coordonatorului dr. ing. Mircea Ignat.

ING Bank România, 20 de milioane de euro credit pentru grupul Tuborg România

0

ING Bank România a acordat un credit de peste 20 de milioane de euro grupului United Romanian Breweries Bereprod (URBB) – Tuborg România, „pentru refinanțarea creditelor existente și finanțarea unor noi proiecte de investiții sustenabile. Investițiile sunt direcționate către fabrica Tuborg din Pantelimon, pentru extinderea capacității stației de tratare a apei uzate, precum și către noi tehnologii pentru eficientizarea procesului de producție, cu beneficii directe asupra calității produselor și a activității din berărie. Împrumutul acordat pe termen lung este bilateral, ING fiind singura bancă creditoare”.

Alina Voicu (foto), Sector Head Commodity Food & Agri, în cadrul diviziei Wholesale Banking, ING Bank România: „Parteneriatul dintre ING și URBB datează încă din anul 1997, așadar anul acesta sărbătorim 25 de ani de relație. Primul credit pentru URBB l-am acordat în 2009 pentru finanțarea capitalului de lucru, iar relația de creditare s-a dezvoltat continuu în această perioadă. De mai mult de zece ani, ING este cel mai mare finanțator al URBB și sprijină grupul cu linii de credit pentru o mai bună gestionare a capitalului de lucru, dar și prin împrumuturi la termen pentru finanțarea investițiilor.”

Ioana Marcu, Sustainability Champion în divizia Wholesale Banking, ING Bank România: „Creditul recent încheiat se înscrie în linia priorităților noastre strategice, de a investi în parteneriate pe termen lung și de a ne susține clienții care fac eforturi reale pentru a implementa proiecte sustenabile în România și pentru a-și diminua amprenta de carbon.”

Maria Dragoste, vicepreședinte financiar URBB (Tuborg România): „În dezvoltarea unei organizații, parteneriatele pe termen lung, bazate pe încredere, respect și viziune comună reprezintă unul dintre cele mai valoroase active. Alături de ING am reușit să creștem în cei 25 de ani de colaborare și să investim în tehnologii, soluții, procese și oameni, care ne definesc ca o companie sustenabilă, implicată, inovatoare și cu un portofoliu de produse apreciate, de cea mai înaltă calitate. Și de această dată, am găsit alături de ei soluțiile optime, care ne ajută să investim mai departe în fabrica Tuborg și în produsele din portofoliu și astfel să ne aducem mai departe contribuția valoroasă în societate și în comunitatea din care facem parte.”

Fabrica Tuborg este caracterizată ca „primul proiect greenfield al unei companii din Europa de Est, în care s-au implicat exclusiv resurse umane și materiale locale, contribuind astfel la susținerea economiei românești. În întreaga sa perioadă de activitate, compania a contribuit la sprijinirea economiei din România prin investiții totale de peste 220 de milioane de euro. 

Tuborg România este unul dintre cei mai mari producători de bere de pe piața locală, cu o echipă formată din 750 de persoane și un portofoliu vast de mărci premium și superpremium, internaționale și românești, incluzând o selecție variată de beri speciale”. 

ING subliniază că prin sprijinirea obiectivelor de sustenabilitate ale clienților, „își propune să devină banca pentru sustenabilitate. La nivel global, ING este lider pe segmentul tranzacțiilor sustenabile, cu 317 tranzacții de sustenabilitate în decursul anului trecut, de două ori și jumătate mai mult decât în 2020. ING își continuă misiunea de a contribui la diminuarea impactului schimbărilor climatice și de a fi alături de clienții săi prin expertiză și soluții financiare dedicate”.


Thoughtworks România conectează programatorii din țară cu tehnologiile globale pentru a fi mai competitivi și mai bine plătiți

0

Thoughtworks (NASDAQ: TWKS), o companie globală de consultanţă în tehnologie care integrează strategia, design-ul și ingineria pentru a stimula inovarea digitală, conectează specialiștii IT din România cu tehnologiile globale, în cadrul evenimentului Codecamp, unul dintre cele mai importante meet-up-uri dedicate programatorilor din țară.

Thoughtworks România, angajator de top în industria software, susține în permanență profesioniștii IT, oferindu-le acces la informații și cele mai noi tehnologii necesare pentru a evolua în carieră, ceea ce îi face să fie mai competitivi pe piață și implicit să își crească veniturile. Astfel, în cadrul sesiunilor Codecamp, Thoughtworks aduce experți în ingineria software, a căror contribuție profesională este recunoscută la nivel internațional, pentru a le prezenta programatorilor din România cele mai moderne tool-uri și abordări în activitatea de scrierea a codului și în tot procesul de programare back-end și front-end.

Programatorii români îl vor întâlni pe legendarul James Lewis, Software Architect&Director la Thoughtworks Marea Britanie, expert apreciat la nivel global pentru expertiza sa în arhitectură și design software și în design organizațional și dezvoltarea de produse software prin lean software development (LSD).

Ca expert în definirea stilului arhitectural emergent al Microserviciilor, din 2014, și parte din echipa Thoughtworks de peste 14 ani, James Lewis aduce o contribuție semnificativă la Codecamp prin know-how-ul său, prezentând principalele avantaje ale programării și tehnologiilor în care programatorii pot să se specializeze pentru a se diferenția pe piața muncii. Aceste tehnologii sunt necesare în companii pentru a îmbunătăți strategia tehnologică și pentru a ajuta în programarea sistemelor distribuite și adoptarea sistemelor de integrare SOA (service-oriented architecture).

Totodată, James Lewis este unul dintre cei mai importanți specialiști care contribuie la realizarea Tech Radar, o referință de top la nivel global pentru industria de tehnologii emergente.

Din partea Thoughtworks România vor mai fi prezenți Cristian Gherghe, Tech Lead and Principal Consultant, cu o experiență de peste 20 de ani în ingineria software, Amit Dube, Senior Infrastructure Consultant, și Roxana Mecea, Senior Mobile Developer, cu peste 13 ani de experiență în IT.

VTEX dă startul înscrierilor la cea de-a patra ediție a VTEX Accelerator, un program global pentru start-up-uri

VTEX, platforma enterprise de comerț digital pentru branduri și retaileri, deschide sesiunea de înscrieri pentru VTEX Accelerator, un program global de accelerare a soluțiilor digitale, prin care start-up-urile din România pot beneficia de mentorat, suport tehnic și promovare gratuită pentru propriile sale aplicații destinate comerțului digital.  În cea de-a patra ediție, start-up-urile își vor putea înscrie soluțiile digitale în program pe tot parcursul anului, folosindu-se de link-ul de pe site-ul VTEX. 

„VTEX Accelerator este un accelerator de soluții pentru VTEX App Store, care valorifică poziția pe care o deținem ca platformă de tip composable (cu componente back-end și front-end separate, care sunt integrate de API-uri). Programul nostru oferă start-up-urilor șansa de a găsi clienți în țări în care nu au ajuns încă. De exemplu, un câștigător din India ar putea să aibă clienți din Uruguay sau din România”, afirmă Marcos Pueyrredon, Global Executive SVP la VTEX.

În cadrul programului VTEX Accelerator, desfășurat în perioada mai-decembrie 2022, vor fi selectate până la cinci soluții în fiecare lună. Dacă proiectul este aprobat, start-up-ul va obține suport tehnic timp de un an de zile de la VTEX, dar și alte beneficii. La începutul anului 2023, Grand Prix-ul Aplicațiilor va premia cele mai bune soluții din fiecare dintre cele șase categorii (utilizarea datelor, loialitatea și recurența clienților; optimizarea operațiunilor; comerțul unificat; fintech și blockchain și optimizarea ratei de conversie), oferind mentorat de specialitate, suport tehnic și vizibilitate în ecosistemul comerțului digital.

“VTEX sprijină constant industria de comerț digital și ideile inovatoare din piață, așa că încurajăm start-up-urile din România să își înscrie soluțiile digitale în programul VTEX Accelerator pentru a beneficia de mentorat și pentru a-și dezvolta afacerile. Comerțul evoluează din ce în ce mai mult, iar antreprenorii trebuie susținuți pentru ca soluțiile lor să devină repere pentru industrie nu doar în România, ci oriunde pe glob. Suntem siguri că există multe aplicații care merită să fie dezvoltate și să devină cunoscute și așteptăm să descoperim inovațiile made in Romania”, declară Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.

Participanții vor fi evaluați de un juriu alcătuit din managerii VTEX, precum și ai altor companii importante globale. La cea de-a treia ediție a programului au participat manageri de la Pernod Ricard, Cencosud S.A, Drinks&Co, Linus, SpinPay, Naked Nuts, iDEXO și de la Amazon Web Services (AWS), o platformă de servicii de tip cloud computing utilizată de VTEX în întreaga lume, cunoscută pentru siguranța, scalabilitatea și performanța sa.

Pentru a putea concura, soluția trebuie să aibă cel puțin o primă versiune sau un MVP (Minimum Viable Product) și să ofere posibilitatea integrării cu o aplicație terță. După publicarea pe VTEX App Store, vizibilitatea globală a aplicației va crește, aceasta având posibilitatea de a fi integrată cu peste 3.200 de magazine online active din 38 de țări. De asemenea, câștigătorii vor avea oportunitatea de a-și prezenta soluțiile pe o scenă exclusivistă la următoarea ediție a evenimentului  VTEX Day, biletele de avion, cazarea și accesul la eveniment fiind compensate.

Acceleratorul este una dintre inițiativele VTEX care își propun să consolideze mediul comerțului digital la nivel global. La ediția anterioară, programul a înregistrat 292 de cereri din 35 de țări și a premiat 18 soluții din Brazilia, Chile, Mexic, Germania, Regatul Unit, Polonia, Columbia, Argentina, India, Statele Unite, Spania, Italia și Israel.