Asigurare gratuită de viață și accident pentru șoferi care transportă marfă

0

Compania Eurolife FFH Asigurări de Viață și Affinity Transport Solutions (furnizor important al cardurilor de combustibil către companiile de transport din România) anunță un parteneriat „pentru atașarea unei asigurări de viață și accident la beneficiile acordate șoferilor companiilor transportatoare din România. Beneficiarii direcți ai asigurării sunt conducătorii auto, cei care și utilizează cardul pentru alimentări constante de combustibil în benzinăriile din peste 42 de țări europene. 

Asigurarea este oferită gratuit și include acces permanent la consultații medicale prin telefon, online sau video – prin intermediul serviciului de Telemedicină, cheltuieli medicale acoperite în caz de spitalizare sau invaliditate permanentă parțială din accident, dar și o sumă asigurată fixă în caz de deces din orice cauză (inclusiv infectare cu SarsCov2) sau deces din accident. Sunt acoperite atât evenimentele care au loc pe teritoriul țării noastre, cât și cele care survin pe parcursul curselor în străinătate, fără restricții de teritorialitate”.  

Anita Nițulescu, CEO Eurolife FFH Asigurări România: „Accesibilitatea unei asigurări alături de un card de combustibil este o asociere inedită, cu beneficii multiple pentru utilizatorii finali. Împreună cu partenerii de la Affinity Transport Solutions asigurăm astfel șoferilor care își petrec majoritatea timpului pe drumurile europene, acces rapid la servicii medicale (din orice țară s-ar afla), dar și protecție, în cazul apariției unui eveniment nefericit. Vorbim de soluții relevante pentru menținerea stării de sănătate, chiar și atunci când nu ai prea mult timp la dispoziție pentru programări sau vizite fizice la medic. 

La Eurolife FFH suntem preocupați să arătăm că asigurările sunt produse simple, ușor de folosit de către fiecare dintre noi. În acest sens, căutăm parteneri deschiși să integreze asigurarea ca și produs complementar obiectului principal de activitate, și ne bucurăm să identificăm colaboratori din diverse domenii de activitate. Din acest punct de vedere, apreciem deschiderea Affinity Transport Solutions de a asocia un produs de asigurare cardurilor de combustibil, și mai ales, dorința de a se diferenția pe piața de profil.”

Dragos Chiriță, Manager General Affinity Transport Solutions: „Prin această asigurare, oferită alături de cardul de combustibil Affinity DKV, am reușit să răspundem și unei nevoi reale a firmelor românești de transport rutier de marfă care își doresc o mai mare retenție a propriului personal. Administratorii firmelor de transport au acum acces, printr-un singur card de combustibil, la cea mai extinsă rețea de stații de alimentare DKV din peste 42 de țări europene și oportunitatea de a-și recompensa șoferii angajați cu servicii de telemedicină, cheltuieli medicale acoperite în caz de spitalizare în țara și străinătate, precum și o asigurare de viață.”

  Asigurarea presupune: 

  • Medic disponibil 7 zile din 7 – pe telefon, online sau video – pentru orice problemă medicală. Sunt incluse în pachetul de Telemedicina consultații, tratament și monitorizare. Beneficiul este oferit prin Telios (prima companie de servicii de telemedicină din România). 
  • Cheltuieli medicale acoperite în caz de: 
    • Spitalizare din accident: în cazul unei accidentări survenite pe timpul cursei de transport, asigurarea va acoperi cheltuielile medicale în limita a 1.200 lei / zi – în străinătate, respectiv 400 lei / zi în România. Numărul maxim de zile de spitalizare despăgubit este de 20 de zile / an de asigurare și minim 1 zi (24 ore). 
    • Invaliditate permanentă parțială din accident se încasează un procent între 5% și 100% în limita sumei asigurate de 10.000 lei / persoană.  
  • Cheltuieli acoperite pentru cei dragi în caz de: 
    • Deces din orice cauză (inclusiv infectare cu Covid19): Suma asigurată rambursată familiei este de 5.000 lei. 
    • Deces din accident: Acoperă riscul de deces din accident pe perioada asigurării.  Valabilitate în toată lumea. Suma asigurată ce va fi rambursată familiei este de 10.000 lei. 

Eurolife FFH este „o companie de top pe segmentul asigurărilor cu o experiență de peste 15 ani pe piața locală. Eurolife FFH acoperă un portofoliu complex de riscuri: asigurări de viaţă, asigurări de invaliditate, asigurări de şomaj, asigurări de imobil, asigurări de accidente, asigurări de sănătate, asigurări de răspundere civilă, asigurări de călătorie, asigurări de bilete. 

Eurolife FFH include companiile Eurolife FFH Asigurări de Viaţă şi Eurolife FFH Asigurări Generale, fiind o subsidiară a Eurolife FFH Insurance Group. Eurolife FFH Insurance Group face parte din Fairfax Financial Holdings Limited, unul dintre liderii pieței de asigurări la nivel internațional. Mai multe detalii găsiți pe: www.eurolife-asigurari.ro”.

Affinity Transport Solutions este „o divizie a grupului britanic Xpediator PLC, listat la London Stock Exchange, care are ca misiune oferirea unei singure soluții complete pentru afaceri, printr-o gamă extinsă de servicii de calitate: furnizarea cardurilor de combustibil, asistență rutieră de urgență, rezervări traversări feribot, servicii de recuperare de TVA și accize, soluții GPS, furnizarea de consumabile pentru vehicule și echipamente, servicii de creditare comercială și servicii de contabilitate.

Ca partener pe termen lung al DKV Mobility, Affinity oferă serviciile liderului european pe piața cardurilor fără numerar, cardul Affinity/DKV, companiilor de transport din România, Serbia, Bosnia si Herțegovina, Macedonia Nordică, Albania, Muntenegru, Moldova și Bulgaria. Mai multe informații găsiți pe www.affinity-ts.com”. 

Studiu EY: China, Norvegia și Suedia conduc detașat în ceea ce privește gradul de pregătire a vehiculelor electrice

0

 

  • China devansează Norvegia, nou intrată pe piață, în clasamentul EY Electric Vehicle Country Readiness Index 
  • Controlul producției și boom-ul infrastructurii mențin China în top
  • SUA rămâne pe poziția a șaptea, în ciuda măsurilor de reglementare recente

China și-a păstrat prima poziție în ceea ce privește progresul către un viitor al vehiculelor electrice (VE), potrivit celui mai recent Index EY privind gradul de pregătire al țărilor pentru vehicule electrice. Indicele analizează gradul de pregătire a primelor 14 piețe pentru sosirea EV-urilor, pe baza ofertei, a cererii și a reglementărilor. Norvegia, nou intrată în Index, se află pe locul al doilea, la mică distanță de China, datorită cererii foarte mari și reglementărilor solide. Suedia, Germania și Marea Britanie completează primele cinci locuri. 

Fabricarea bateriilor și controlul lanțului de aprovizionare rămâne un factor cheie pentru China, care deține 122 din cele 200 de giga fabrici de litiu din lume. Susținută de cererea în creștere a consumatorilor (51% dintre consumatorii chinezi respondenți se așteaptă să cumpere un VE ca următorul lor vehicul) și de infrastructura de încărcare extinsă (până în 2021, China a implementat 41% din toate încărcătoarele rapide de curent continuu), China continuă să fie cea mai mare piață de VE la nivel global în termeni de volum absolut. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că are un deficit global de aprovizionare cu energie electrică.

Norvegia, nou intrată în Index, este de mult timp un pionier atunci când vine vorba de adoptarea VE. Acest lucru se datorează unei reglementări puternice sub forma unor avantaje fiscale, precum și introducerii de benzi și locuri de parcare pentru VE, ceea ce a făcut ca VE să reprezinte peste 70% din totalul înmatriculărilor de mașini noi din 2021. Ecosistemul energetic puternic al Suediei, împreună cu o adoptare ridicată de către consumatori (peste 40% în 2021, conform analizei EY) și o prezență puternică a producătorilor (se așteaptă ca 41% din toate mașinile produse în Suedia să fie modele electrice între 2022-26), înseamnă că țara rămâne în fața Germaniei și a Marea Britanie. Cu toate acestea, atât Germania, cât și Marea Britanie au o bază puternică de producători de echipamente originale (OEM), producție localizată de baterii și viitoare lansări de vehicule electrice care merită statutul de „lideri” acordat de raport. 

Reglementarea este esențială

Patru dintre primele cinci țări în clasamentul general al EY Electric Vehicle Country Readiness Index se află, de asemenea, printre primele cinci țări în ceea ce privește pilonul de reglementare (China, Norvegia, Marea Britanie și Germania). Este clar că există o corelație puternică între succesul general și puterea reglementării. 

SUA, blocată în viteză redusă

În pofida unei prezențe solide a producătorilor de echipamente originale și a sprijinului puternic din partea administrației președintelui Biden, SUA rămâne pe locul șapte în clasamentul general – aceeași poziție în index ca și anul trecut. Cu toate acestea, potrivit raportului, acest lucru se datorează în principal cererii scăzute. Mai puțin de 4% din înmatriculările de mașini noi din SUA sunt vehicule electrice și, după cum arată EY Mobility Consumer Index, doar 29% dintre consumatorii americani doresc să cumpere un vehicul electric ca următorul lor vehicul, cel mai mic procent dintre toate țările analizate.  

Spațiu pentru îmbunătățiri 

În ciuda faptului că are cea mai mare proporție de respondenți care doresc să cumpere un vehicul electric (73%), Italia se află pe locul 12, în urma vecinilor săi europeni. Acest lucru se datorează în mare parte lipsei de infrastructură și a unui ecosistem energetic care are nevoie de îmbunătățiri. 

Canada urmează pe poziția a 13-a, în pofida unui ecosistem energetic puternic și a planurilor de construire a unor fabrici de baterii în țară. De asemenea, se situează în urma cererii, în parte din cauza costului ridicat al vehiculelor electrice în Canada.

Pe poziția a 14-a, India se confruntă cu probleme similare celor din Canada, infrastructura de încărcare și accesibilitatea fiind principalele obstacole în calea progresului. Cu toate acestea, se depun eforturi în domeniul reglementării, cu sisteme de stimulente legate de producție care urmăresc să accelereze fabricarea a 50 GWh de baterii.

Mihai Drăghici (foto), Director, Consultanţă, EY România: „Cota de piaţă a maşinilor electrice comercializate în primele 7 luni ale anului 2022 a ajuns la aproximativ 8% în România, de aproape 4 ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Dacă adăugăm şi maşinile full hybrid, cota de piată este de 20%. Fără investiţii semnificative în dezvoltarea infrastructurii de încărcare acest trend nu poate fi însă susţinut.”

Cum evoluează în acest an bugetele IMM-urilor? Efervescență în această vară a activității de planificare financiară – ce urmează?

0

 

În lunile de vară am observat o dinamică excepțională a activității de bugetare și revizuire a proiecțiilor financiare și a prețurilor și politicilor comerciale. Având presiuni pe costuri dar și din perspectiva modificărilor fiscale prevăzute pentru perioada următoare, IMM-urile își actualizează strategia de personal, extind scenariile multiple pe toate palierele importante din business, de la aprovizionare, supply-chain, până la canalele de vânzare, cu obiectivul major de a-și securiza afacerea, de a evita discontinuități în fluxurile principale și de ce nu, există tendința de a crea niște rezerve pentru 2023 – un an incert așa cum îl vedem acum.

Rezultatele Analizei „Buget 2022 – IMM uri” – studiu realizat de Trusted Advisor în luna august:

Bugete crescute în cursul anului acesta, cu peste 25% față de valoarea inițială bugetată:

  • 64% din respondenți – Payroll (salarii și beneficii salariale)
  • 36% – Utilități și cheltuieli de regie
  • 27% – Marketing 
  • 18% – Transporturi și Logistică
  • 9% – Materii prime și Costul produselor comercializate 
  • 12% – raportează creșteri la alte categorii bugetare, precum Servicii terți sau Cheltuielile financiare (pierderi curs valutar, dobânzi)

Modificarea repetată a proiecțiilor financiare, lucrul cu bugete lunare și actualizarea prețurilor – în cursul anului:

  • 54% trimestrial sau mai des
  • 27% o dată anul acesta
  • 17% nu au făcut modificări
  • 2% nu au mai lucrat cu bugete anul acesta

În 2023 intenționează să utilizeze o aplicație de bugetare care integrează scenarii multiple pentru optimizare financiară și fiscală 55% dintre respondenți (9% utilizează deja). 45% consideră acest subiect mult prea complex și nu au capacitate / abilități interne pentru a implementa.

*72 Respondenți 83% sub 1mEuro, 27% 1-5 mEuro, domenii precum servicii consultanță IT-HR-.., comerț, medical, turism. 82% București, 18% din țară.

Câteva recomandări pentru IMM-uri într-un scenariu de inflație persistentă și posibilă recesiune:

1. scenarii „what-if”: cum acționăm dacă se dublează prețul materiilor prime, dacă cresc salariile cu 30%, etc.

2. bugetare „zero-based”: restructurarea bugetară pe principii de eficiență 

3. canale de aprovizionare și logistică diversificate

4. automatizări și controlul bugetelor de payroll

5. eliminarea ineficientelor operaționale și a cheltuielilor redundante

6. focus puncte forțe și concentrarea resurselor, a bugetelor de marketing, pentru creșterea valorii aduse de exploatarea acestora

7. fidelizarea clienților și crearea de comunități în jurul brandurilor, care să genereze recomandări și vânzări.

În acest punct al ciclului economic consider că este nevoie de efort suplimentar pentru a clarifica obiectivele de business, resursele disponibile și de a construi un plan de acțiune operațional – dublat de cel financiar – suplu, ușor de acordat, fără redundanțe și delimitarea atentă a elementelor de bază de cele «nice to have» în organizație și în bugetele departamentale”, precizează Ioana Arsenie, strateg financiar, FCCA.

Transparența față de stakeholderi, furnizori, clienți, angajați, etc, oferă șansa de a întări relațiile.

Față de criză financiară anterioară, IMM-urile sunt mai pregătite, dpdv abilități de management pentru că au fost atrași atât consultanți cât și parteneri în Board, și modul în care se fac lucrurile este mai analitic și mai puțîn intuitiv și mai conectat cu o strategie pe termen mediu și lung.

„Dacă în urmă cu 10 ani IMM-urile și antreprenorii erau atenți la cifre doar cât era necesar pentru taxe și impozite sau finanțare bancară, observăm că avem mai multă grijă de capitalizarea firmelor, că începem să planificăm etapele următoare – fie că vorbim de transfer de business, către generația următoare sau exit, parteneriate M&A, finanțare prin acces la fonduri nerambursabile, investitori sau listare”, adaugă Ioana Arsenie.

 


Ioana Arsenie este profesionist în finanțe cu experiență de peste 20 de ani în roluri strategice, board advisor și fondatoarea Trusted Advisor & Trusted App- aplicatia de raportare financiară și bugetare digitalizată pentru IMM-uri.

Numărul accidentelor grave în care au fost implicați conducătorii de trotinete electrice a crescut de aproape 20 de ori în ultimii 4 ani

0

 

Numărul accidentelor grave de circulație în care au fost implicați conducătorii de trotinete electrice a crescut de aproape 20 de ori în ultimii 4 ani. Potrivit datelor puse la dispoziție de către Inspectoratul General al Poliției Române, în acest interval de timp, în România, s-au produs 198 de accidente grave în care au fost implicate trotinete electrice. Urmare a acestora, 13 persoane și-au pierdut viața, peste 200 de persoane au fost rănite grav și 12 rănite ușor.

Majoritatea acestor accidente s-au produs din vina conducătorilor de trotinete, principala cauză fiind abaterile săvârșite în trafic, precum neadaptarea vitezei la condițiile de drum, neacordarea priorității vehiculelor, neasigurarea la schimbarea direcției de mers și circulația pe sens opus. 

Cu toate acestea, este de presupus că numărul total al accidentelor rutiere în care sunt implicați utilizatorii de trotinete electrice este mult mai mare, având în vedere faptul că singurele evenimente care sunt evidențiate din perspectivă statistică sunt cele soldate cu victime, soluționate de către Poliție (este plauzibil ca multe dintre accidentele soldate numai cu pagube materiale să nu fi fost declarate).

„Trotineta electrică a devenit în ultimii ani un mijloc de transport din ce în ce mai popular, datorită avantajelor pe care le oferă. Datele ne arată însă că trebuie să fim atenți la riscurile pe care ni le asumăm atunci când apelăm la această alternativă”, a declarat Adrian MARIN, Președinte UNSAR.

Având în vedere toate acestea, mai mulți asigurători au venit în sprijinul clienților, oferind produse de asigurare care oferă protecție financiară și pentru astfel de  situații neprevăzute. Așadar, în cazul în care o persoană care circulă cu trotineta electrică sau cu bicicleta accidentează pe cineva sau provoacă o daună materială, costurile financiare rezultate pot fi preluate de asigurător, în limita de răspundere acoperită prin polița achiziționată. Totodată, dacă o asigurare de răspundere civilă dedicată trotinetelor ajută atunci când accidentul s-a produs din vina conducătorului acesteia, provocând daune unor terți, pentru cel vinovat, o poliță de asigurare de accidente persoane, de sănătate sau de viață poate fi o soluție eficientă în cazul în care este nevoie de îngrijiri medicale. 

Aceste date ne arată importanța asigurărilor, cu atât mai mult cu cât traficul se aglomerează o dată cu reînceperea școlilor. Polițele de asigurare pot reprezenta un sprijin important pentru toți participanții la trafic, în cazul producerii unui incident nefericit”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Director General UNSAR. 

Transportatorii solicită suspendarea obligației întoarcerii acasă a camioanelor

0

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) se adresează Comisiei Europene cu solicitarea de a suspenda reglementarea actuală care prevede întoarcerea în țările lor a camioanelor la fiecare opt săptămâni.

În acest sens, UNTRR semnalează:„Uniunea Europeană se află în plină criză energetică, iar industria transporturilor rutiere este profund afectată de creșterea prețurilor la carburanți și de prevederile abuzive ale legislației europene aduse de Pachetul Mobilitate 1 precum obligația întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, care trebuie respectată de companiile românești care operează transporturi rutiere internaționale în UE începând din februarie 2022.
În timp ce costurile energetice ale Europei cresc vertiginos, iar importanți lideri europeni precum premierul Belgiei, cancelarul Germaniei și președintele Franței anunță sfârșitul abundenței, ierni dificile și  incertitudine legată de securitatea aprovizionării energetice, legislația europeană obligă transportatorii rutieri să își aducă camioanele acasă goale, inclusiv remorcile și semiremorcile acestora în interpretarea CE, generând consum inutil de carburant și costuri nejustificate și împovărătoare pentru transportatorii români.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită Comisiei Europene – CE suspendarea urgentă a aplicării obligației întoarcerii acasă a camioanelor și anularea interpretării restrictive a CE legată de obligația întoarcerii acasă a remorcilor și semiremorcilor acestora. În acest context economic dificil, este necesară tăierea tuturor măsurilor care conduc la consum inutil de carburant în plină criză pentru a se asigura coerența între declarațiile liderilor europeni și acțiunile acestora și ale Comisiei Europene la nivel european și național.

Reamintim că Studiul Comisiei Europene privind întoarcerea acasă a camioanelor publicat în 2021 confirmă impactul negativ major al acestei măsuri asupra transportatorilor rutieri est-europeni și asupra mediului, semnalat de UNTRR instituțiilor europene. Studiul Comisiei Europene arată că această măsură va genera 1,9 milioane de curse suplimentare ale camioanelor europene, ceea ce ar conduce la 2,9 milioane de tone de emisii suplimentare de CO2 în 2023 (o creștere cu 4,6% a emisiilor din transport rutier internațional de marfă) și ar putea genera o creștere a costurilor de până la 11.000 euro pe vehicul pe an (o creștere de aproximativ 10% față de situația actuală) – în medie pentru transportatorii stabiliți în țările din Europa de Est care operează în țările din Europa de Vest.

UNTRR și transportatorii români au contestat această măsură discriminatorie în fața Curții de Justiție a UE, iar acțiunea UNTRR a fost susținută de Guvernul României. Totodată, România și mai multe State Membre au contestat la Curtea de Justiție a Uniunii Europene – CJUE această obligație și o serie de cauze judiciare sunt în curs. 

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită Guvernului României să continue demersurile la nivel european împotriva obligației întoarcerii acasă a camioanelor, iar până la o decizie CJUE privind cauzele judiciare depuse, să solicite Comisiei Europene suspendarea aplicării acestei măsuri care generează consum inutil de carburant având în vedere impactul semnificativ asupra mediului și asupra transportatorilor afectați de creșterea costurilor la carburanți.”

Piețele forței de muncă rezistă în ciuda presiunilor inflaționiste

Uneori, veștile bune din economie sunt vești proaste pentru piețele financiare. Acesta a fost și cazul ultimelor date privind forța de muncă din SUA. În condițiile în care Fed este hotărât să reducă inflația, ultima creștere marginală a șomajului înseamnă continuarea majorării dobânzilor. 

În Europa, situația este diferită, cu o inflație influențată în principal de prețurile energiei și un șomaj în scădere, inclusiv în România. Ultimele date au arătat o scădere a șomajului cu 0,2% în iulie, dar o creștere spectaculoasă a costului orar al forței de muncă. 

În Statele Unite, datele ultimului raport privind locurile de muncă din alte industrii decât agricultura nu au arătat modificările necesare pentru ca Fed să schimbe actuala politică de majorare a ratelor dobânzilor. Cu toate acestea, rata șomajului a crescut la 3,7%, marcând prima creștere din ultimele șase luni. Numărul de salariați a crescut cu 315.000 luna trecută, aducând și o creștere a ratei de participare la forța de muncă, care a ajuns acum la doar un procent sub nivelurile de dinainte de pandemie. Dar cifrele par încă prea mari în contextul inflației ridicate. Un alt indicator urmărit îndeaproape de Fed este salariul pe oră. În august, câștigul mediu orar pentru toți angajații din sectorul privat neagricol a crescut cu 0,3%, până la 32,36 dolari. În ultimele 12 luni, câștigul mediu orar a crescut cu 5,2%. 

Cele mai recente date privind forța de muncă din România prezintă o imagine diferită de cea de peste ocean. În iulie, rata șomajului a fost de 5,2%, în scădere de la 5,4% în iunie. Potrivit INS, avem o rată foarte mare a șomajului în rândul tinerilor, 22,8%. Dar cea mai spectaculoasă creștere a fost la nivelul costului orar al forței de muncă. În trimestrul al doilea, comparativ cu primul trimestru al acestui an, acesta a crescut cu peste 8%. Dar nu în toate industriile a crescut la fel. Cele mai mari creșteri au fost în sectoarele energetice, 23,79%, urmate de industria extractivă cu 19,76%, educație cu 19,67% și industria financiară cu 16,92%. La celălalt capăt al spectrului se află sănătatea și asistența socială, cu o creștere de doar 2,78%.  Astfel, avem o creștere a costurilor cu salariații de la an la an de peste 11%, încă sub rata inflației care se apropie de 15%. 

Piața forței de muncă din Europa este diferită de cea din Statele Unite. Deși la nivelul UE rata șomajului este similară – 6% – există țări care se apropie de 3%, precum Ungaria, Olanda, Cehia, dar și țări care se situează la 12%, precum Spania și Grecia. În luna august începem să vedem o creștere a șomajului cu 0,1% în Germania și Irlanda și cu 0,3% în Austria. Dar aceasta este încă departe de nivelurile necesare pentru a afecta cererea. 

Cel mai recent sondaj eToro Retail Investor Beat arată că inflația în creștere este principala preocupare a investitorilor atât în SUA, cât și în Europa. Dacă defalcăm inflația în funcție de principalii săi factori determinanți, observăm că, în SUA, 30% din creșterea inflației se datorează cererii, 42% se datorează ofertei și 33% se datorează creșterii prețurilor la energie. Prin urmare, politica Fed, care încearcă să limiteze consumul și să facă banii mai greu de obținut, are nevoie de ceva timp pentru a acționa. Dar același grafic pentru Europa arată că procentele sunt diferite. Influența energiei în creșterea inflației este de 47%, iar cea a cererii este de doar 15%, ceea ce face lucrurile și mai dificile pentru băncile centrale. BCE și-a început politica de creștere a ratei dobânzii abia în iulie, dar cel mai probabil va continua săptămâna aceasta cu o nouă majorare, pe care piețele o estimează la 0,75%. Cu toate acestea, presiunile inflaționiste continuă pe piața furnizării de energie, iar acestea sunt mai greu de soluționat. 

Incertitudinea continuă pe fondul incertitudinii legate de creșterile dobânzilor Fed

0

Simon Peters, analistul platformei de investiții eToro pentru piața criptoactivelor:

 

Piața cripto a rămas din nou în mare parte stagnantă în ultimele șapte zile, din cauza incertitudinii continue cu privire la creșterile așteptate ale ratelor dobânzilor Rezervei Federale americane. 

Bitcoin se tranzacționează în prezent la sub 20.000 de dolari, în condițiile în care continuă corelația tot mai strânsă cu piața acțiunilor. Nasdaq și S&P au închis cu 3,25% și 2,7% mai jos, reflectând încă o săptămână dificilă pentru piețe.

Ether s-a descurcat ceva mai bine, tranzacționându-se acum la 1.560 de dolari, aproximativ la fel ca săptămâna trecută. Acest lucru reflectă probabil creșterea în jurul viitoarei actualizări „The Merge”, care se apropie cu pași repezi, respectiv pe 15 septembrie. 

În timp ce abordarea agresivă a Fed influențează fără îndoială atmosfera de pe piețe, am intrat și în luna septembrie, una dintre cele mai dificile luni de investiții din punct de vedere statistic. Adăugați la aceasta vestea că regulamentul UE privind piețele cripto (MiCA) ar putea fi gata mai repede decât ne așteptam, posibil în doar șase săptămâni, și nu mai este greu de înțeles de ce persistă incertitudinea. 


Ar putea The Merge să facă Ether mai prietenos cu mediul înconjurător?

Cu actualizarea The Merge la mai puțin de o săptămână distanță și upgrade-ul Beacon așteptat astăzi, mulți încep să speculeze cu privire la modul în care va funcționa blockchain-ul (și cu cât succes) în continuare. Cu toate acestea, unii analiști se așteaptă acum ca trecerea la „proof of stake” să scadă consumul de energie, potențial cu 99%. Pentru context, acest lucru ar echivala cu consumul de energie electrică al Portugaliei. 

Deși, deocamdată, aceasta este doar o ipoteză, deoarece nu există rețele „proof of stake”(Cardano, Solana) la scara la care va funcționa Ethereum, Bitcoin va rămâne cea mai mare rețea „proof of work”.


LG aduce NFT-urile în sufrageria dumneavoastră

LG urmează Samsung în arena NFT prin lansarea LG Art Lab, care vă permite „să cumpărați, să vindeți și să vă bucurați de opere de artă digitală de înaltă calitate” de pe televizorul dumneavoastră.

Deși este disponibil deocamdată doar pentru utilizatorii din SUA, acesta va permite proprietarilor de televizoare să se conecteze printr-un portal și să vizualizeze operele de artă digitală. Acestea vor fi disponibile prin intermediul „NFT drops” ale LG, prima dintre ele fiind programată pentru 22 septembrie. 

Accesibilitatea sporită demonstrează cât de departe au ajuns NFT-urile în atât de puțin timp – acestea devin aparent la fel de normale ca privitul la televizor. Cu Samsung și acum LG în top, va fi interesant de văzut cum se dezvoltă această tendință și cum interacționează utilizatorii cu această nouă funcție pe televizor.

THE DIPLOMAT – BUCUREȘTI | SMART TRANSFORMATION FORUM

0

 

SMARTER | SUSTAINABILE | RESILIENT 

7th  Edition | 22 September – GRAND HOTEL BUCHAREST

Atât comunitățile urbane, cât și cele din zonele rurale trec în prezent printr-un proces de transformare. În privința digitalizării, a siguranței cetățenilor sau cu privire la infrastructura rutieră, administratorii locali și factorii de decizie ar trebui să reacționeze rapid la nevoile reale ale populației și la tendințele globale globale în ceea ce privește dezvoltarea localităților. Orașele și zonele rurale ar trebui să beneficieze de tot ce este eficient și la îndemână în privința soluțiilor de tehnologie disponibile cu un rezultat vizibil și aplicabil în mobilitate verde, administrație locală eficientă și transparentă, comunicare smart cu cetățenii și o dezvoltare sustenabilă, în beneficiul locuitorilor. 

Pe baza celor mai bune practici ale proiectelor deja finalizate din mai multe orașe din România, THE DIPLOMAT – BUCUREȘTI organizează cea de-a VII-a ediție a SMART TRANSFORMATION FORUM care va avea loc în data de 22 septembrie 2022 la GRAND HOTEL BUCHAREST ( fost InterContinental)

 

A 7-a Ediție | SMART LIVING | SMART MOBILITY |  PEOPLE ORIENTED | SUSTAINABLE | KNOWLEDGE SHARING | IDEAS INCUBATOR | SMART CLUSTERS 

 

EVENT AGENDA

08:00 – 9:00   Welcome coffee & Inregistrarea participantilor 

09:00 – 11:20 PANEL I DEZVOLTAREA ORAȘELOR INTELIGENTE 

11:20 – 11:40 Pauză de cafea

11:40 – 13:30 PANEL II – ORIENTAREA TEHNOLOGIILOR SMART ȘI DURABILE CĂTRE LOCUITORI  

13:30 – 14:30 Networking și prânz 

09:00 – 11:20 SESIUNEA I  DEZVOLTAREA ORAȘELOR INTELIGENTE 

DEZVOLTAREA SMART CITY: VOCEA AUTORITĂȚILOR

Drumul către orașele inteligente și dezvoltarea smart a administrațiilor rurale este în desfășurare, cu pași mai mari sau mai mici în România. Conceptul inteligent urban se referă la dezvoltarea orașelor cu o infrastructură smart care utilizează tehnologiile de date și comunicații, precum și alte mijloace pentru a îmbunătăți calitatea vieții, eficiența operațiunilor și serviciilor urbane pentru a satisface nevoile locale. Factorii de decizie, administratorii de orașe, primarii și liderii de opinie, împreună cu furnizorii de servicii urbane și companiile private ar trebui să se angajeze într-un dialog transparent și continuu, cu scopul clar de a face orașele mai inteligente, mai rezistente și durabile.

FINANȚĂRI PNRR PENTRU PROIECTE SMART

Finanțările oferite prin PNRR – în centrul NextGenerationEU – va sprijini implementarea până în 2026 a măsurilor și proiectelor de investiții și reforme de dezvoltare smart a orașelor din România. Care este stadiul actual de atragere și utilizare a fondurilor PNRR în proiecte smart, care sunt principalele domenii de interes pentru utilizarea fondurilor PNRR, care este suma de bani utilizată și atrasă în prezent și care sunt provocările anticipate pentru 2022.

TRANSFORMAREA DIGITALA A ORASELOR 

Dezvoltarea inteligentă este strâns legată de inovație și tehnologie. Companiile private de tehnologie sunt întotdeauna conectate la evoluțiile globale. Factorii de decizie, administratorii de orașe, primarii și liderii de opinie, împreună cu furnizorii de servicii urbane și companiile private ar trebui să lucreze împreună și să împărtășească resurse pentru a conduce la un ecosistem digital funcțional și util și pentru orașele și zonele urbane și locuitorii acestora. Orașele, ca centre ale vieții sociale, trebuie să includă infrastructură sigură și sănătoasă prin sprijinirea bunăstării prin intervenție timpurie și prevenire, valorificând în același timp tehnologiile digitale.

 

11:40 – 13:30 SESIUNEA  II |ORIENTAREA TEHNOLOGIILOR SMART ȘI DURABILE CĂTRE LOCUITORI

CREAREA UNUI ECOSISTEM VIABIL INTELIGENT ÎN ORAȘE

La nivel global, dezvoltarea orașelor inteligente pune accent pe tehnologie, infrastructura rutieră, sistemele de supraveghere a orașului, structurile de servicii publice și, uneori, conceptele de dezvoltare tind să treacă peste nevoile oamenilor și provocările vieții de zi cu zi. Anii trecuți au dovedit că sănătatea, siguranța și bunăstarea cetățenilor sunt de maximă importanță și necesitate. Proiectele de orașe inteligente trebuie să ofere componentele unei vieți inteligente durabile și centrate pe oameni, valorificând soluțiile urbane și rurale rentabile și viabile. De asemenea, o problemă majoră a devenit recent, siguranța și securitatea colectivă a cetățenilor.

TRANZIȚIA VERDE A ORAȘELOR

Orașele sunt entități administrative care sunt planificate, proiectate și construite astfel încât să răspundă mai bine nevoilor locuitorilor. Conceptul de oraș inteligent este larg, dar schimbările necesare care trebuie efectuate în cadrul vieții și organizării unui oraș trebuie să se potrivească nevoilor actuale ale vieții moderne și să păstreze, în același timp, componenta verde. Orașele, ca centre ale vieții sociale, trebuie să includă infrastructură sigură și sănătoasă prin sprijinirea bunăstării prin intervenție timpurie și prevenire, valorificând în același timp tehnologiile digitale și resursele de energie verde.

MOBILITATE VERDE ÎN ORAȘE:
INTELIGENTE, DURABILĂ ȘI AS-A-SERVICE

Viitorul sustenabilității începe cu mobilitatea”, spune Forumul Economic Mondial al ONU. Orașele ar trebui dezvoltate astfel încât să funcționeze pentru a oferi mobilitate digitală, curată, inteligentă, autonomă și intermodală. Conceptul de „15 minute” în oraș începe să capete forma și orașele ar trebui sa fie regândite într-un mod în care facilitățile și majoritatea serviciilor se află la o distanță de 15 minute de mers pe jos sau cu mijloacele de mobilitate sustenabila si ecologica. Serviciile publice interconectate ar trebui să funcționeze în beneficiul comunităților, intr-un design inteligent și eficient de infrastructură. Mobilitatea viitoarelor orașe ar trebui să fie diversă, inteligentă, integrată și curată.

ORAȘE EFICIENTE ENERGETIC

Investițiile în surse de energie curată și utilizarea tehnologiei pentru a monitoriza îndeaproape utilizarea energiei în timp real și pentru a reduce consumul de energie pentru orașe și zonele rurale. Abordarea aspectelor unui oraș inteligent privind controlul și monitorizarea factorilor de mediu, cum ar fi poluarea, deșeurile, planificarea zonelor verzi și energia. Utilizarea eficientă a resurselor naturale publice prin evitarea combustibililor fosili, reducerea amprentei de carbon, satisfacerea nevoilor de energie din surse alternative de energie și utilizarea energiei curate în transport pentru a gestiona mediul în interiorul și în afara zonelor de locuit.


Evenimentul beneficiază de sprijinul: 
PARTENER DIAMOND:   WIPRO TECHNOLOGIES 
PARTENER STRATEGIC: AMR Asociația Municipiilor din România
PARTENER PLATINUM:  NXP SEMICONDUCTORS 
PARTENERI GOLD: IMMOFINANZ, BOSCH ROMANIA, Dell Technologies, Intel, Electrica Furnizare, Flash Lighting Services    
CONNECTIVITY PARTNER: TELEKOM ROMANIA
PARTENERI: Continental Romania, Happy Cities
CU SPRIJINUL: ARSC – Asociatia Romana Pentru Smart City, World Energy Council, BRCC – Camera de Comert Romano-Britanica, AHK Romania, BEROCC – Camera de Comert Romano-Belgiana, HRCC – Camera de Comert Bilaterala Eleno-Romana, HENRO – Asociatia Producatorilor de Energie Electrica, ACUE – Federatia Patronala a Asociatiilor Companiilor de Utilitati, Asociaţia Patronala a Industriei de Software si Servicii, ADAA – Asociația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Autohton, Lovering & Partners Business Performance Consultants, Cluj IT, HIM Public Affairs, SCS, Wave
PARTENERI MEDIA: Automotive Today, Outsourcing Today, Financial Intelligence, Economistul, România Durabilă, Club Economic, Ziarul Bursa

Codruț Nicolau, Edenred: Beneficiile extrasalariale despre care trebuie să știe toată lumea

0

Codruţ Nicolau, directorul general Edenred România şi Benefit Systems, a acordat un interviu revistei FoodBiz.ro în care a vorbit despre beneficiile extrasalariale pe care companiile le au la dispoziție pentru a-și recompensa angajații.

Edenred România este lider pe piață beneficiilor extrasalariale din România, oferind întreaga gamă de beneficii pentru angajați: carduri de tichete de masă, carduri cadou, carduri de vacanță și carduri culturale cu scopul de a crește retenția angajaților și de a eficientiza costurile aferente pachetelor oferite angajaților. Adițional, prin platforma Benefit, Edenred pune la dispoziția angajatorilor cele mai dorite beneficii extrasalariale ajutându-i totodată să-și optimizeze costurile.

https://www.youtube.com/watch?v=dBa4tWB4grs

„Activitatea Edenred în România are impact pozitiv asupra întregii comunități, și poate fi reprezentată vizual ca un pătrat magic” a explicat Codruț Nicolau pentru FoodBiz.ro. Acest patrulater despre care vorbește are în primul colț mediul antreprenorial, companiile, de la cel mai mic SRL, până la cea mai mare multinațională, pentru care Edenred oferă instrumente de fidelizare a angajaților și consultanță companiilor pentru a-și menține costurile sub control.

Al doilea colt al patrulaterului sunt angajații care se bucură de beneficiile oferite de angajator prin produsele Edenred. „Este foarte important să le oferim clienților noștri cea mai bună experiență de utilizare. În ultimul an, am lansat primul parteneriat cu o platformă de livrare. De asemenea, ne-am îmbogățit portofoliul de servicii și produse pentru angajați cu prima aplicație mobilă de beneficii extrasalariale pentru angajați, din România – aplicația Benefit. Mă bucur să spun că acum cardurile Edenred sunt disponibile în toate canalele de plăți mobile (Apple Pay, Google Pay, MyEdenred). Nu în ultimul rând, am lansat primele carduri ecologice de pe piață și primul chatbot din industrie” a declarat Codrut Nicolau.

Al treilea colț al pătratului magic este reprezentat de o rețea de câteva zeci de mii de comercianți din România, cărora Edenred le aduce clienți noi, trafic și volume suplimentare de vânzări. Cardurile Edenred sunt Mastercard și pot fi acceptate pe orice tip de terminal fizic de plată deja existent în magazin, precum și pe terminale online.

Al patrulea colț este reprezentat de comunitatea locală, care include și comunitatea tehnologică, pentru care Edenred acționează ca un generator de valoare și inovație. Din această categorie fac parte și autoritățile, pentru care Edenred oferă servicii în cadrul programele sociale.

„Motivul pentru care vorbesc despre un pătrat magic este pentru că Edenred se află în centrul acestui ecosistem și creează valoare pe termen lung, pentru toți stakeholderii, acționând ca un conector între aceștia.” a precizat Codruț Nicolau.

În România, Edenred are în prezent o echipă de aproape 200 de angajați care deservește peste 33,000 de companii-clienți, 1,5 milioane de angajați și 65,000 de comercianți parteneri.

Bugetul mediu pentru beneficiile extrasalariale în România este în creștere, anul acesta este estimat la 800-900 lei pe lună.

„Mă bucur că mă întrebați care este bugetul mediu de beneficii extra salariale în România. Companiile mari cunosc toate aceste informații datorită faptului că au consilieri de resurse umane, au consilieri fiscali însă la nivel de companii mici fie ele PFA-uri, micro sau IMM-uri informația de abia acum începe să fie aflată. Practic la nivel de carduri de tichete de masă se poate acorda până la 600 de lei pe lună per angajat, cardurile de vacanță până la 1300 de lei pe lună de angajat, cardul cultural 170 de lei pe lună per angajat, dacă este să te uiți la un total de beneficii care se pot acorda lunar vorbim de până la 3000 de lei” a declarat Directorul General Edenred România.

 

Cu cât o compania este mai conștientă de aceste beneficii, cu atât acordă mai mult, fie că este vorba de beneficiile flexibile, beneficiile fixe (tichete de masă), fie beneficii de well-being (de sport sau consiliere psihologică), fie de e-shop unde sunt foarte multe discounturi sau beneficii de protecție financiară, precum pensiile pilon III și asigurările disponibile în platforma Benefit.

Articol preluat de FoodBiz.ro

Colliers: Locuințele devin tot mai greu accesibile românilor pe fondul scumpirii creditelor

0

Achizițiile de apartamente cu finanțare bancară continuă trendul descendent început în primăvară  

Numărul tranzacţiilor de apartamente și case a început să scadă începând cu primăvara acestui an, pe fondul costurilor mari cu energia, scumpirii materialelor de construcții și a combustibililor, la care se adaugă și creșterea costurilor asociate creditelor ipotecare, punctează consultanții Colliers. Concret, viteza de creștere a stocului de credite pentru locuințe a scăzut simțitor în trimestrul al doilea, astfel că dinamica anualizată a stocului de credite imobiliare se află în creștere cu 10% la final de iulie, după ce la final de 2021 era de aproape 13%.

În București, proprietarii s-au îndatorat la bănci pentru 50% dintre apartamentele tranzacționate în primele șase luni ale acestui an. La nivelul întregului an 2021, 60% dintre apartamente au fost cumpărate cu credit, ceea ce înseamnă că în prezent nu doar că sunt mai puține tranzacții care depind de finanțare bancară, ci și că o parte din cerere a devenit nebancabilă și nu-și mai permite costul împrumutului pentru a cumpăra locuința dorită, subliniază consultanții Colliers.

În restul țării, 44% dintre tranzacții s-au făcut cu credit în prima jumătate de an, procent în ușoară scădere față de nivelul de 45% înregistrat în tot anul 2021. Clujul este în top în ceea ce privește scăderea numărului celor care contractează credite pentru a cumpăra locuințe, 48% dintre tranzacţiile imobiliare fiind încheiate cu bani împrumutați în prima jumătate a anului, față de 53% anul trecut, urmat de Timișoara, cu 48% dintre imobile cumpărate cu credit, față de de 50% anul trecut.

Gabriel Blăniță, Associate Director Valuation & Advisory Services la Colliers România

„Scăderea accesibilității locuințelor devine tot mai evidentă, pe fondul scumpirilor fără precedent din acest ciclu economic. Indiciile recente din zona cererii sugerează că locuințele mai ieftine se bazează mai mult pe credit, pe când cele mai scumpe, de lux, se vând, în mare parte, cu banii jos. Asta înseamnă că în fața creșterii dobânzilor cel mai mult va avea de suferit cererea pentru locuințele mai ieftine, unde un procent mai mare se cumpărau cu credite ipotecare”, explică Gabriel Blăniță, Associate Director Valuation & Advisory Services la Colliers România.

Modul de calcul al indicelui de referință pentru creditele consumatorilor (IRCC) permite calculul exact pentru ultimul trimestru al acestui an, când dobânda va ajunge la 4.06%, iar estimările pentru primul trimestru al anului viitor plasează acest indicator în jurul valorii de 6%. Această evoluție va impacta cererea de credite și implicit vânzările de locuințe, accelerând trendul de echilibrare dintre cerere și ofertă pe care am început să îl observăm începând cu al doilea trimestru al acestui an, precizează consultanții Colliers.

Peste 24.000 de unități se află acum în construcție în București și în împrejurimi, circa 7.000 unități în Iași și peste 5.000 în Cluj Napoca. O tendinţă nouă pe piață este construcția de ansambluri rezidențiale destinate exclusiv închirierii. Pe măsură ce ecartul dintre rată și chirie se reduce, pe fondul creșterii prețurilor pe piață și a înăspririi condițiilor de creditare, consultanții Colliers observă o cerere din ce în ce mai mare pentru chirii. Această cerere a fost satisfăcută până în prezent de mici investitori care achiziționau pachete de apartamente și le scoteau pe piața de închiriere, dar acum începe să atragă și atenția jucătorilor mari.

„Pentru prima dată din 2015 încoace, nivelul salariilor din România a crescut cu o rată atât sub cea a inflației, cât și sub cea a creșterii prețurilor rezidențiale și ne așteptam ca în următorii doi ani, o perioadă caracterizată de o inflație ridicată și de o creștere a dobânzilor față de minimele istorice din 2020, această evoluție să continue și să avem locuințe mai puțin accesibile din punct de vedere al prețului. Puși în fața alegerii între rată și chirie, cei care nu-și mai permit să cumpere o locuință pe credit fie vor amâna decizia, fie se vor orienta spre zone mai ieftine sau se vor muta în chirie. De altfel, vedem din ce în ce mai multe zone unde prețul chiriei a ajuns considerabil mai mic decât rata lunară pentru aceeași proprietate, iar acest raționament economic va fi din ce în ce mai important”, conchide Gabriel Blăniță..