Sondaj global PwC COVID-19 CFO Pulse: Este nevoie de produse și servicii noi pentru recuperarea economică, spun 63% dintre directorii financiari

0

București,  18 Iunie 2020 Aproape 60% dintre directorii financiari sunt preocupați de posibilitatea apariției unui nou val al pandemiei, dar în egală măsură își fac planuri pentru refacerea sau îmbunătățirea fluxurilor de venituri afectate de criză, arată cea mai recentă ediție a sondajului global PwC COVID-19 CFO Pulse. Astfel, 63% dintre ei au în vedere produse și servicii noi sau îmbunătățite pentru ameliorarea veniturilor și subliniază rolul principal al inovației în acest proces. 48% intenționează să schimbe strategia de prețuri, fie prin scumpiri, ieftiniri sau noi condiții de plată și 36% să exploreze strategii alternative de distribuție, cum ar fi trecerea la vânzare sau livrare virtuală a serviciilor.

”Majoritatea companiilor au depășit etapa de răspuns imediat la criză, au înțeles că virusul va rămâne o amenințare pentru o lungă perioadă și au început să își adapteze strategiile la noile condiții de piață ca să obțină o recuperare financiară cât mai rapidă. Pentru a genera venituri în contextul schimbat de criză, companiile au nevoie de servicii și produse care să răspundă noilor realități. Prin urmare, creativitatea și inovația vor fi factori determinanți în cursa pentru relansarea activităților economice”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.

Principalele concluzii ale sondajului

Principala preocupare pentru majoritatea (60%) directorilor financiari vizează efectele unei crize economice globale și posibila apariție a unui nou val de infectări.

Mai mult de jumătate (53%) se așteaptă la o scădere a veniturilor și / sau a profiturilor de până la 25% ca urmare a crizei. Pentru a reface fluxurile de venituri, 63% planifică modificări ale ofertei de produse sau servicii.

Companiile adoptă noi moduri de lucru, 52% raportând că intenționează să facă din munca la distanță o opțiune permanentă pentru rolurile care o permit, iar 52% vor să îmbunătățească experiența de lucru la distanță.

Alte constatări importante

Directorii financiari s-au arătat mai puțin îngrijorați de întreruperile lanțurilor de aprovizionare (17%) și de capacitatea de a gestiona eficient munca la distanță (16%), în condițiile în care majoritatea companiilor au depășit cu succes aceste aspecte.

Astfel, dacă în urmă cu două luni, aproape jumătate (45%) dintre directorii financiari estimau reducerea productivității din cauza lipsei capacităților de lucru la distanță, conform actualului sondaj, doar 26% anticipează pierdere de productivitate în luna următoare.

În prezent, doar 4% dintre directorii financiari afirmă că este încă dificil de evaluat impactul crizei. În aceste condiții, 81% dintre ei continuă să se concentreze pe reducerea costurilor ca principală măsură de atenuare a efectelor crizei, iar mai mult de jumătate (56%) au în vedere amânarea sau anularea investițiilor planificate. Investițiile Capex reprezintă cea mai probabilă sursă de amânare sau reducere a cheltuielilor,  arată  82% dintre directorii financiari, în vreme ce 47% vor reduce cheltuielile operaționale, iar 40% costurile cu forța de muncă.

Despre sondaj

Cea de-a cincea ediție a sondajului Global COVID-19 CFO Pulse  a fost publicată în data de 15 iunie și a fost realizată în prima săptămână a lunii iunie în rândul a 989 de directori financiari din 23 de țări și teritorii: Africa Centrală și de Sud, Brazilia, Caraibe, China/Hong Kong, Cipru, Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Japonia, Lituania, Malaezia, Mexic, Orientul Mijlociu, Olanda, Portugalia, Singapore, Suedia, Thailanda, Turcia, SUA și Vietnam.

Comunicat presa Crucea Rosie

0

Suceava, 19 iunie 2020: Crucea Roșie Suceava anunță că unitatea mobilă de terapie intensivă achizitionata cu fondurile din campania 1cm.ro a ajuns în Suceava și urmează să fie pregătită și echipată pentru a deveni funcțională.

Această unitate mobilă poate fi folosită și mutată rapid oriunde este nevoie pe întreaga durată a pandemiei Covid19. Unitatea are în dotare 12 paturi de terapie intensivă, 12 ventilatoare, 12 monitoare de funcții vitale și 72 de injectomate, dispune de un generator propriu, de rezervă de apă și de grupuri sanitare. Unitatea mobilă va fi disponibilă și după ieșirea din pandemie, în situații de calamități sau dezastre și are ca scop creșterea capacității spitalelor și a sistemului medical în general, de îngrijire a pacienților la standarde înalte. De mentionat ca valoarea acestei unitati si a dotarilor este de aproximativ 450.000 euro.

Achiziționarea din Turcia de către Crucea Roșie Suceava a acestei unități medicale mobile de terapie intensivă a fost posibilă datorită fondurilor rezultate în urma campaniei „1 centimetru de fapte – cu toții în linia întâi”, inițiată de antreprenorul sucevean Ștefan Mandachi.  În cadrul campaniei, compania Unilever South Central Europe alături de divizia de înghețată din Suceava, reprezentată de brandul Betty Ice, a contribuit cu 320.000 de euro pentru achiziționarea unei unități mobile de terapie intensivă dotată cu 12 paturi, cu scopul de a ajuta comunitatea din Suceava, una dintre zonele cele mai afectate de pandemie.

Unitatea mobilă de terapie intensivă aduce speranță și încredere oamenilor din regiune. Avem un adevărat sprijin în fiecare dintre donatori: persoanele și companiile care au arătat în această perioadă că sunt solidari față de comunitățile vulnerabile. Fără ajutorul lor nu am fi reușit să facem toate aceste achiziții și să contribuim astfel la însănătoșirea comunității noastre”, a precizat Corneliu Dediu, Director Crucea Roșie Suceava.

Crucea Roșie Suceava anunță continuarea acțiunilor de achiziționare de produse si echipamente în funcție de necesitățile stabilite împreună cu autoritățile locale și cu managementul spitalelor, precum și în funcție de evoluția situației de sănătate la nivelul județului.

Pe această cale, Crucea Roșie Suceava își exprimă recunoștința față de toți donatorii implicați în campanie și aduce mulțumiri massmedia locale și centrale pentru sprijin în comunicare și pentru prezentarea corecta si prompta a informatiilor legate de campania umanitară „1 centimetru de fapte – cu toții în linia întâi”. 

Locuri de muncă vacante

0

Agenţii economici din județul Ilfov au înregistrate în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov 669 locuri de muncă vacante: 43 – pentru studii superioare, 173 – pentru studii medii, 170 – pentru muncitori calificaţi, 283 – pentru muncitori necalificaţi.

Oferta este în profesiile, meseriile, ocupaţiile de manager, contabil-șef, controlor financiar, șef formație, analist calitate, manager proiect, secretară, pizzar, zidar etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105,pe site-ul AJOFM Ilfov, la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

Universitatea din București, la cea mai mare conferință de fact-checking din lume prin Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării

0

Universitatea din București va fi reprezentată de Facultatea de Jurnalism și Științe Comunicării la cea mai mare conferință de fact-checkers din lume, Global Fact 7, eveniment cu tradiție organizat anual de International Fact-Checking Network. FJSC va transmite live evenimentul (cu desfășurare online) pe www.facebook.com/fjsc20 în perioada 22-27 iunie 2020.

Conf. univ. dr. Antonio Momoc, decanul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București: „La conferința Global Fact de anul trecut au fost 240 de participanți din 55 de țări. Anul acesta, la Global Fact 7, pentru că evenimentul este online, vor fi 7 zile de dezbateri online, în loc de 3, vom fi de 4 ori mai mulți. 950 membri ai comunității de fact-checking din 70 de țări s-au înregistrat deja pentru conferință. Împreună cu partenerii de la Stadeum Group invităm studenții și profesorii pe pagina noastră oficială de Facebook acolo unde vom oferi acces gratuit la dezbaterile și work-shopurile despre cum verificăm informațiile, acuratețea datelor, despre cum prezentăm publicului fapte demonstrabile și mai ales despre cum informăm corect și responsabil publicul într-o epocă a dezinformării și amenințărilor propagandei și manipulării prin fake-news”.

Brian Pike, directorul Stadeum Group, Official Facebook Media Partner: „Stadeum Group a trimis mii de solicitări pentru ștergerea numeroaselor pagini fake și postări conținând fake-news doar în ultimul an, numărul lor crescând semnificativ în contextul pandemiei COVID-19. Acuratețea informațiilor este un subiect sensibil, cu un impact important în viața de zi cu zi. Suntem onorați de parteneriatul cu Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București și de proiectul pe care îl vom construi împreună pentru a reda vocea și credibilitatea adevăraților jurnaliști. Vor fi numeroase prezentări cu abordări din diferite domenii de cercetare asupra fact-checking. Toate sesiunile vor putea fi vizionate live-stream și sunt gratuite atât pentru studenții FJSC, cât și pentru publicul larg preocupat de metodele prin care jurnaliștii profesioniști verifică faptele, într-o perioadă marcată de infodemie în care dezinformarea și conspirațiile au explodat pe internet”.

La conferință vor participa peste 150 speakeri din peste 40 de țări, în 50 de paneluri, dintre care 24 gratuite pentru public, live-stream pe Facebook și YouTube. Agenda conferinței: aici.

Vânzările online în 2020, creștere cu 28% față de 2019

0

Companiainternațională de referință pentru consultanță în management Horváth & Partners (din 2005 pe piața românească) estimează că vânzările online de produse fizice cu amănuntul vor înregistra în 2020 o creștere cu 28% față de cele din 2019, ajungând pe tot anul la o valoare aproape de 5,5 miliarde de euro.  

Kurt Weber (foto), director general al Horváth & Partners România, comentează momentul și evaluează perspectiva: „În 2019, valoarea vânzărilor online pe segmentul retail s-a ridicat la 4,3 miliarde euro, cu 20% peste 2018, ceea ce înseamnă o pondere de 9% din totalul vânzărilor. În martie 2020, am observat o creștere de 5% a vânzărilor online, față de luna anterioară. În aprilie 2020, creșterea vânzărilor online comparativ cu martie 2020 a fost de 12%. Canalul online a continuat să crească și estimăm că ponderea acestuia va ajunge la 12%, până la finalul lui 2020. Românii au ales să cumpere online mai mult decât de obicei în contextul pandemiei Covid-19, care a dus la închiderea spațiilor comerciale considerate neesențiale și la evitarea spațiilor aglomerate, cum sunt supermarketurile. Această modificare în comportamentul consumatorilor este una de durată, deoarece climatul de incertitudine post-izolare se menține, iar oamenii vor continua să cumpere online mai mult decât în anii trecuți”.

Raportând prima parte a acestui an la perioada similar de anul trecut, Horváth & Partners observă că „în primele patru luni din 2020, vânzările totale de retail au înregistrat o scădere, per ansamblu, de circa 19% față de aceeași perioadă a anului precedent. Aceste scăderi au fost vizibile încă din martie, în special pe categorii de produse cum sunt textilele, bunurile electronice și mobila sau cărțile. În același timp, a fost vizibilă și orientarea multor consumatori către e-commerce, iar estimările vizează că în 2021, ponderea online-ului în totalul vânzărilor retailerilor va ajunge la aproape 14%, ceea ce va însemna că în doi ani, acest canal va crește în importanță cu peste 50%”. 

Kurt Weber apreciază în continuare: „Dincolo de pierderile economice care s-au înregistrat atât în retail, cât și în alte domenii cum sunt HoReCa, industria producătorilor de autoturisme sau în turism, cred că trebuie să vedem și puținele beneficii pe care le-a adus această criză. Unul dintre ele este și accelerarea digitalizării României, nu doar la nivelul antreprenorilor care s-au văzut nevoiți să își mute activitatea din offline în online, dar și în ceea ce privește modul în care oamenii cumpără. Există un potențial semnificativ de creștere pentru e-commerce, câtă vreme doar 23% din populația României a făcut achiziții online în 2019, situându-ne pe penultimul loc din UE, înaintea Bulgariei. În ceea ce privește companiile, cred că este mai important decât oricând să își concentreze atenția spre canalele de vânzare online, iar unul dintre cele mai bune moduri de a crește profitabilitatea este adoptarea modelelor de stabilire dinamică a prețurilor sau dynamic pricing. Acest lucru înseamnă stabilirea prețurilor online, în funcție de datele pe care le ai, și care trebuie adaptate periodic, cu privire la categoria de clienți căreia i te adresezi. Din experiența noastră practică, o strategie bună de dynamic pricing poate crește vânzările cu până la 20% în decursul unui an de la implementare”. 

Proiecte pentru acces egal la educație și reducerea decalajului digital

0

Elaborarea unor soluții pentru accesul egal la educație al tinerilor din România și pentru reducerea decalajului digital pregnant în situația actuală a reprezentat tema de lucru a laboratorului de proiecte „Enterprise Challenge Summer School” organizat online de Junior Achievement România, organizaţie non-profit care dezvoltă programele internaţionale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate şi dezvoltarea abilităţilor pentru viaţă, cu sprijinul Citi România. Au participat56 deelevi din 25 delicee și 16studenți din 8universități, care au lucrat în echipe. 5 voluntari ai companiei Citi România au oferit  mentorat sub formă de explicații și sfaturi privind aspectele tehnice, financiare și elementele de marketing ale proiectelor.

Cea mai bună soluție a fost prezentată de echipa „Young Challengers”, care a realizat „o aplicație universală, un agregator de mai multe servicii educaționaleprin implementarea unui plan complex care urmărea mai multe elemente-cheie: o bibliotecă virtuală, funcționalități de tip classroom, formare online pentru profesori și resurse interactive în format digital”. Componentă a echipei, Loredana-Georgiana Matei subliniază: „Experiența din cadrul «Enterprise Challenge Summer School» a fost cu adevărat o provocare, deoarece echipele au fost formate din persoane cu experiențe și viziuni diferite, dar care au reușit să ajungă la un numitor comun. Echipa noastră, Young Challengers, a fost formată din 5 membri: Amza Gabriela, Cojocaru Mina, Enache Emma, Huza Tudor și Matei Georgiana, împărțind toți un scop comun și anume acela de a rezolva problema decalajului digital în România. Fiecare sesiune de training ne-a învățat lucruri noi sau ne-a ajutat să le aprofundăm pe cele deja asimilate. A fost o experiență minunată și pentru asta vreau să le mulțumesc celor de la JA Romania și celor de la Citi pentru toate lucrurile noi pe care le-am dobândit, dar și pentru faptul că am învățat să lucrez cu oameni pe care înainte de această competiție nu-i întâlnisem. Doresc să le mulțumesc și colegilor de echipă pentru implicare și pentru modul în care am colaborat. Felicitări tuturor pentru ideile și soluțiile minunate”.

Alexandra Oniceanu-Becuț, director de comunicare la Citi România: „În acest context al pandemiei, a devenit și mai important să continuăm să sprijinim accesul la educație, să rămânem aproape de elevi și studenți în dobândirea de competențe relevante pentru o piață a muncii în continuă schimbare. Dorim să îi încurajăm pe acești tineri, dar și pe toți ceilalți din generația lor, să continue să creadă în ideile lor, să rămână orientați către soluții și să își asume rolul de a genera progres în comunitatea locală”.

Viitorul formării în profesii culturale

0

Educația și formarea în profesii din domeniul cultural în România constituie tema ediției a IV-a a conferințelor „Round Table România”din seria„Quo Vadis, Cultura?”, inițiată de CREDIDAM – Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiștilor Interpreți și UCIMR – Uniunea de Creație Interpretativă a Muzicienilor din România; parteneri, Universitatea Națională de Muzică din București, Exces Music. Evenimentul are loc joi, 18 iunie, de la ora 17:00, transmis în direct pe platforma EnjoyTV.ro; moderator, muzicologul Valentina Sandu-Dediu. Participă consilierul prezidențial Ligia Deca, rectorul Universității Naționale de Muzică din București, Diana Moș, Ștefan Gheorghiu, directorul executiv al CREDIDAM.  

Edițiile anterioare au abordat teme privind rolul culturii în societate, legitimitatea artiștilor, drepturi și mijloace de dialog social, necesitatea structurilor asociative, lipsa educației fiscale (https://bit.ly/3chgEEy); situația sectorului independent, strategie, deblocarea anumitor ramuri artistice (https://bit.ly/3cLhWI5); taxe în domeniul cultural, forme juridice, probleme contractuale (https://bit.ly/2Y6Rgxu).

Relansare în urbanism, arhitectură și construcții

0

Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Construcții, Urbanism și
Dezvoltare Teritorială Durabilă URBAN-INCERC organizează pe 28 august a XVII-a ediție a unei manifestări științifice de referință: conferința de cercetare în construcții, economia construcțiilor, arhitectură, urbanism și dezvoltare teritorială. Tema ediției actuale este „Urbanism, arhitectură și construcții în perioada de criză. Perspective de relansare”.

Organizatorii anunță că evenimentul se va desfășura „sub forma unei conferințe audio, cu afișarea unui suport scris. Prezentările pot fi făcute doar de participanții înscriși.

Înscrierea este gratuită și se poate face exclusiv on-line la:
https://docs.google.com/forms/d/1FsklBwD5Aro5wciJp0knSXnMVwZebr61nH7wR9Y888Y/viewform.

Cei care vor prezenta sunt rugați să trimită până la data de 2 august
2020 rezumatul și lucrarea integrală și până la data de 9 august 2020,
suportul scris și înregistrare audio la adresa de e-mail
[email protected].

Având în vedere că cea de-a XVII-a ediție a conferinței nu a mai putut
avea loc pe fondul măsurilor întreprinse pentru limitarea răspândirii
coronavirusului COVID-19, participanții înregistrați cu lucrare sunt
invitați să susțină comunicările în cadrul celei de-a XVIII-a ediții, în
noile condiții. Înregistrarea nu este necesară, dar trebuie trimise
prezentările virtuale (suport scris și înregistrare audio) până la noua
dată limită de 9 august 2020. Posterele vor fi regândite sub formă de
prezentări virtuale (suport scris și înregistrare audio)”.

Comitetul de organizare lansează primul apel în vederea evenimentului științific.

Circulara RO și ENG

Vânzările de mașini au înregistrat o nouă scădere la nivelul Europei

0

Vânzările de mașini noi în UE au scăzut cu 52% în mai, față de luna mai 2019, iar la cinci luni piața este cu 42% sub nivelul din 2019, arată datele ACEA. În mai, deși multe dintre restricții au fost ridicate, unele piețe au avut scăderi dure, de peste 70% și doar în câteva declinul a fost mai mic de 35%, scrie Hotnews.ro.

În același imp, în UE s-au înmatriculat în luna mai 581.000 de mașini noi, față de 1,21 milioane în luna mai 2019. La cinci luni totalul indică 3,33 milioane mașini, față de 5,6 milioane între ianuarie și mai 2019.

În mai, piața românească a scăzut cu 45%, dar în Croația scăderea a fost de 76%, în Portugalia de 74%, în Irlanda de 73% și în Spania, de 72%. Germania a scăzut cu 49%, iar procente mai mici au fost în Belgia și Slovenia (32%) și Cipru (29%).

Totodată, daca am lua în considerare toate mărcile, cele mai mici scăderi au fost luna trecută la MINI și Land Rover (-37%).

FMI: Economia mondială din 2020 este în scădere

0

Economia globală este pe cale să înregistreze în 2020 o scădere semnificativ mai mare comparativ cu estimarea făcută de Fondul Monetar Internaţional în luna aprilie, a afirmat marţi economistul şef la instituţiei financiare, Gita Gopinath, potrivit Adevărul.ro.

 În timp ce statele europene erau în  primele săptămâni de restricţii impuse de autorităţi din cauza pandemiei de coronavirus, FMI a estimat că economia globală va înregistra cea mai gravă criză financiară de la Marea Depresiune din anii 1930

În prezent, chiar dacă unele economii încep să se redeschidă, Fondul a avertizat că declinul va fi chiar mai grav. ”Pentru prima  oară de la Marea Depresiune, atât economiile avansate cât şi cele emergente vor fi în recesiune în 2020. Actualizarea raportului World Economic Outlook în luna iunie va arăta probabil creşteri negative chiar mai grave decât am estimat anterior”,  a scris Gopinath într-o postare pe blog.

De asemenea, industria serviciilor a fost mai grav afectată decât industria prelucrătoare, ceea ce reprezintă o schimbare faţă de crizele precedente, unde lipsa investiţiilor a afectat cel mai mult activităţile productive, potrivit FMI.