Educație: Comisia publică un raport privind impactul COVID-19 asupra educației și îngrijirii copiilor preșcolari

0

Acest nou raport identifică impactul pandemiei asupra copiilor foarte mici, asupra familiilor acestora, precum și asupra serviciilor și profesioniștilor din domeniul educației și îngrijirii copiilor preșcolari. Raportul reunește informații cu privire la provocările existente și la soluțiile găsite, oferind recomandări pentru a sprijini în continuare creșterea și calitatea sectorului educației și îngrijirii copiilor preșcolari, inclusiv în perioade dificile.

Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, a declarat: „Educația și îngrijirea copiilorpreșcolari reprezintă, pentru toți copiii, primul pas esențial pe scara învățării pe tot parcursul vieții. Experți și profesioniști din întreaga lume, inclusiv din Europa, au sporit gradul de conștientizare cu privire la necesitatea de a integra mai bine sectorul educației și îngrijirii copiilor preșcolari în toate deciziile locale, naționale și europene de gestionare și de redresare, pe parcursul pandemiei și după aceasta. Sper ca acest raport să contribuie la înțelegerea modului în care sectorul educației și îngrijirii copiilor preșcolari a fost gestionat în timpul pandemiei, astfel încât să putem avansa împreună și să învățăm din acesta.”

Din raport reiese că educația și îngrijirea copiilor preșcolari au fost adesea reduse la funcția de îngrijire a copiilor pentru a sprijini părinții, în timp ce aspectele cu privire la educație și incluziune au fost trecute cu vederea. Printre acestea se numără, de exemplu, învățarea timpurie a limbilor străine, competențele sociale și accesul la cantine subvenționate. Orientările și sprijinul au variat foarte mult de la o țară la alta.

Raportul subliniază necesitatea de a se continua investițiile în guvernanța și calitatea sectorului și de a se îmbunătăți formarea și condițiile de muncă ale personalului. Pentru a se trage învățături din această perioadă, raportul oferă o imagine de ansamblu a recomandărilor privind guvernanța și finanțarea sectorului, recunoașterea și formarea personalului, precum și privind importanța luării în considerare, întotdeauna, a necesităților de învățare și a bunăstare ale copiilor.

Transelectrica și DELGAZ semnează un parteneriat pentru implementarea proiectului „PCI Smart Grid Carpathian Modernized Energy Network (CARMEN)”

0

Președintele Directoratului CNTEE Transelectrica SA, dl. Bogdan  Toncescu, şi Directorul General al Delgaz Grid SA, compania de distribuţie de energie  electrică şi gaze naturale parte a grupului german E.ON, dl. Dragoș Bărbulescu, au semnat,  în prezenţa echipelor de proiect, Acordul de Parteneriat pentru implementarea proiectului  Carpathian Modernized Energy Network (CARMEN). 

CARMEN este un proiect dezvoltat în parteneriat cu operatorul de transport maghiar, MAVIR  Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító ZRt şi se află în proces de evaluare la  nivelul Comisiei Europene în vederea admiterii pe Lista a 5-a de Proiecte de Interes Comun  (PCI) din aria tematică „Smart Grids”. 

Acordul de Parteneriat semnat astăzi marchează totodată schimbarea statutului CNTEE  Transelectrica SA în cadrul proiectului, din partener – susținător în partener – activ.  

Prin intermediul proiectului CARMEN, partenerii vizează modernizarea și dezvoltarea rețelelor  de transport și de distribuție, precum și creșterea interoperabilității acestora, atât la nivel  național, cât și european, în sensul atingerii obiectivelor de interes comun. Astfel, se  estimează modernizarea a 23 de stații de transformare, 65 de posturi de transformare, linii  aeriene de înaltă tensiune și implementarea tehnologiilor IT și de comunicații specifice,  instalarea în rețeaua electrică de transport a unor mijloace moderne de control al tensiunii la  nivelul sistemului energetic.  

Viziunea Transelectrica în domeniile cercetării și inovării, eficienței energetice, tehnologiilor  noi, managementului activelor și digitalizării urmărește atingerea obiectivelor de SMART  GRID, un concept absolut necesar în realitatea sistemelor energetice la nivel european.  Proiectul CARMEN este unul îndrăzneț care prefigurează definirea și implementarea rețelelor  inteligente, fundamentat pe principii de colaborare, tehnologii și sisteme de vârf pentru  managementul rețelelor. Din perspectiva abordării de management, țintele noastre converg  către accelerarea programului investițional și urmărirea unei strategii corporative care să  asigure proactivitatea și eficiența acțiunilor noastre.

Considerăm ca prioritate imediată implementarea tuturor măsurilor necesare adaptării rețelei  noastre la rigorile pieței și industriei energetice europene, cu atât mai mult cu cât țintele  asumate de România ca membru al Uniunii Europene prin pactul «Green Deal» și pachetul  «Fit For 55» ne obligă să adoptăm standarde înalte și să ne orientăm atenția către zone cu  potențial mare de a crea valoare adăugată pentru întreaga industrie, dar mai ales pentru  consumatorii finali. De aceea, proiecte precum acesta trebuie să fie promovate și colaborările  între actori ai industriei energetice trebuie să fie extinse pentru a ajunge la scopurile comune  propuse.“, a declarat Bogdan Toncescu, Președintele Directoratului CNTEE Transelectrica  SA. 

Prioritatea Delgaz Grid o reprezintă accelerarea greenificării şi digitalizării reţelei de  distribuţie de energie electrică pe care o gestionăm, în vederea integrării de o manieră  sustenabilă a noilor capacităţi de energie curată, dar şi asigurarea unui management eficient  și flexibil al fluxurilor de energie din ce în ce mai volatile induse de creșterea gradului de  penetrare a regenerabilelor în mix-ul energetic național. 

Inițiativa CARMEN va deveni primul Proiect de Interes Comun din aria tematică „Smart Grids”  de pe teritoriul României, reprezentând cel mai ambițios proiect al companiei noastre, atât din punct de vedere al complexității tehnice, cât și al valorii bugetare şi o oportunitate majoră de  modernizare a infrastructurii de distribuție a energiei electrice din regiunea Nord – Est a  României.  

Le mulţumim partenerilor noştri de la CNTEE Transelectrica SA pentru încrederea acordată  şi implicarea activă în structurarea şi implementarea acestui proiect. Am convingerea că am  pus astăzi bazele unei colaborări de lungă durată care va produce avantaje majore în procesul  de transformare a sectorului electroenergetic românesc, în beneficiul clienţilor noştri.”, a  declarat Dragoș Bărbulescu, Directorul General al companiei Delgaz Grid SA. 

Valoarea proiectului CARMEN se ridică la aproximativ 150 milioane EURO şi implementarea  acestuia se va derula pe o perioada de 6 ani, începând cu anul 2023, urmând a fi propus spre  finanțare în cadrul programului Connecting Europe Facility (CEF).

Schimbarea climatică poartă blugi

Atunci când cumperi o pereche de blugi, când o speli, când o usuci, nu ai crede că aceste lucruri au un impact masiv asupra mediului, contribuind și la încălzirea globală. Însă de fiecare dată când cumperi o nouă pereche de blugi, este ca și cum ai porni dușul și ai lăsa apa să curgă în gol timp de 21 de ore.  Și în fiecare an se cumpără peste două miliarde de perechi în întreaga lume. 

Acum 170 de ani situația era diferită. Denimul provine din orașul francez Nimes, de unde, în anii 1850, țesătura a fost exportată în Statele Unite, de aici și numele „de Nimes”.  Era văzută ca o țesătură rezistentă pentru mineri, dar Jacob Davis și Levi Strauss au văzut în ea mai mult. În 1873 au inventat blugii. În ciuda faptului că folosesc denim, blugii sunt numiți după orașul Genova din Italia, un loc care producea o țesătură similară din bumbac, numită fie jean, fie jeane. 

Astăzi, Levi’s (LEVI) este marca numărul unu la nivel mondial în ceea ce privește îmbrăcămintea de blugi (măsurată în funcție de vânzările totale cu amănuntul). În 2019, firma a avut vânzări nete la nivel mondial de peste 5,7 miliarde de dolari. Pandemia le-a redus cifra la 4,45 miliarde de dolari, dar compania este pe cale să revină la peste 5 miliarde în acest an. Conform rezultatelor financiare pentru trimestrul 3 din 2021, publicate miercuri, Levi’s și-a crescut veniturile nete cu 41% față de T3 2020 și cu 3% față de trimestrul similar din 2019  dinaintea pandemiei. Iar profitul diluat pe acțiune (EPS) a crescut la 0,47 de dolari față de 0,07 anul trecut. 

Aceste rezultate bune se datorează, de asemenea, uneia dintre cele mai importante decizii pe care Levi’s le-a luat înainte de pandemie. Compania și-a dispersat facilitățile de producție în 24 de țări și, spre deosebire de Nike (NKE), suferă acum un impact mai redus al crizei lanțurilor de aprovizionare. Încrezătoare în viitor, compania a autorizat o răscumpărare de acțiuni în valoare de 200 de milioane de dolari și a îmbunătățit perspectivele pentru sfârșitul anului. 

Producția de blugi a intrat însă sub reflector în ultima vreme pentru că vine cu o mulțime de provocări pentru mediu. „Bumbacul este pur și simplu o plantă foarte însetată”, spune Katrin Ley, director general al Fashion for Good, o organizație care își propune să facă moda mai sustenabilă. Numai cultivarea plantei reprezintă 68% din consumul total de apă a blugilor, adaugă ea. Iar problemele nu se termină aici. Pentru că moda cere acum o țesătură denim mai moale, cu aspect de epocă, asemănătoare cu cea uzată, acest lucru se obține prin utilizarea de substanțe chimice pe țesătura brută. Potrivit lui Mostafiz Uddin, CEO al Bangladesh Denim Expo, „nu este vorba doar de cantitatea mare de apă folosită – procesul de decolorare a denimului consumă, de asemenea, substanțe chimice care sunt dăunătoare pentru muncitori, dar și pentru mediu”. Potrivit unui studiu al Levi’s (LEVI), durata de viață a fiecărei perechi de blugi poate echivala cu 33,4 kg de CO2 și peste 3700 de litri de apă. Cea mai mare parte a acestui consum, 77%, se face în timpul fazei de producție.  

Dar mărcile încep să ia măsuri împotriva problemelor de mediu pe care le generează produsele lor. AG Jeans, o companie specializată în blugi, a lansat anul acesta o colecție cu blugi 100% biodegradabili, realizați din bumbac organic și amestecați cu cânepă – o cultură cu randament ridicat care produce semnificativ mai multă fibră pe hectar decât bumbacul și are un impact mai mic asupra emisiilor de CO2. Prada a folosit, de asemenea, bumbac organic pentru colecția de blugi din acest an. Companiile au început să folosească lasere în loc de substanțe chimice pentru a îmbătrâni și a deteriora țesătura. Re/Done lansează o piață second-hand, unde clienții pot cumpăra și vinde blugii, tricourile, blazerele și altele, într-un efort de a reduce deșeurile și de a trece la un model circular de creștere a duratei de viață a produsului.

Levi’s este liderul industriei cu planul său de reducere cu 90% a emisiilor până în 2025. Într-un raport publicat la sfârșitul lunii septembrie, compania arată că este pe drumul cel bun pentru a-și atinge obiectivele. Aceasta a redus deja cu 55% emisiile de gaze cu efect de seră și utilizează 76% din energia electrică din surse regenerabile. Levi’s impune același standard ridicat în întregul său lanț de aprovizionare. 

Cu toate acestea, 21% din consumul total de apă pe durata de viață a blugilor se datorează utilizării acestora. Un raport recent al Societății Industriei Chimice a sugerat că mulți oameni își spală hainele prea des sau aproape în fiecare zi, folosind mașini de spălat, ceea ce are un impact uriaș asupra mediului. Raportul afirmă că blugii ar trebui spălați doar o dată pe lună și nu mai mult de atât. O idee care, cel puțin la noi, în România, odată cu creșterea prețurilor la energia electrică ar putea să câștige teren. 

_

Bogdan Maioreanu, analist și comentator de piață al eToro, are peste 20 de ani de experiență în domeniul serviciilor financiare și al investițiilor, precum și un background solid în jurnalism. A ocupat diferite poziții de conducere în zona de Corporate Banking în cadrul Raiffeisen Bank și OTP Bank, pentru a trece apoi la consultanță în afaceri, lucrând pentru mai multe companii printre care și IBM România. Bogdan are un Executive MBA de la Asebuss și Washington University.

 

Firmele incluse în Topul bucureștean realizează 44,9% din cifra de afaceri a companiilor incluse în Topul Național

0

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat în Sala Ștefan Burcuș din sediul său istoric, ediţia a XXVIII-a a TOPULUI FIRMELOR DIN BUCUREŞTI, eveniment aflat sub semnul promovării excelenţei în afaceri.

La ceremonia de înmânare a premiilor au participat, alături de manageri ai celor mai performante companii bucureştene, membri ai Guvernului, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale, dar şi reprezentanţi ai presei. Printre personalităţile care au onorat invitaţia Camerei bucureştene s-au aflat: Daniela Niculescu și Terente Ciui, secretari de stat în cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ovidiu Silaghi, secretar general al Camerei de Comerț și Industrie a României, Radu Hanga, președintele Bursei de Valori București, Dan Paul, președintele Asociației Brokerilor. Evenimentul s-a desfaşurat cu respectarea strictă a condiţiilor privind accesul invitaţilor.

Potrivit metodologiei de top, dintre cele 151.495 firme cu sediul social în Capitală, care au depus bilanţul aferent anului 2020, au îndeplinit criteriile de eligibilitate 49.092 firme, adică 32,4%. Dintre acestea, premiem 6.958 firme, care reprezintă 14,2% din totalul firmelor considerate eligibile şi 4,6% din totalul firmelor care au depus bilanţul aferent anului trecut. În ceea ce priveşte structura pe domenii de activitate, 35% dintre firmele laureate activează în domeniul serviciilor, 28% în comerţ, 20% în industrie, cate 6% în construcţii şi în cercetare, dezvoltare şi high-tech, 3% în turism şi 2% în agricultură, silvicultură şi pescuit. În vederea realizării unui clasament cât mai obiectiv, în cadrul fiecărei grupe companiile au fost premiate pe cinci clase de mărime: întreprinderi foarte mari, mari, mijlocii, mici si microîntreprinderi.

„Am bucuria să anunţ că dintre cele aproape 7000 de firme incluse în ediţia de anul acesta a Topului firmelor din Capitală, 817, adică 12%, s-au calificat pentru a primi TROFEUL DE EXCELENŢĂ pentru clasarea, timp de cinci ani consecutiv, pe primele trei poziții ale Topului nostru. Dintre acestea, companiile care au confirmat participarea la Gală, fizic sau online, au fost incluse, în Catalogul excelenței, un nou produs marca CCIB”, a declarant în deschidere președintele Camerei bucureștene Iuliu Stocklosa.

„Vreau să subliniez buna colaborare a Ministerului cu sistemul cameral din România și mai ales cu CCIB, am fost permanent invitați la evenimentele Camerei, iar CCIB a participat la proiectele noastre. Vă invit în continuare sa accesați proiectele Ministerului, relansăm Masura 1, dar avem în plan și alte proiecte”, a punctat Daniela Niculescu. De asemenea, secretarul de stat în cadrul MEAT a anunțat redeschiderea programului de promovare a exporturilor cu fonduri de la bugetul de stat cu târgul destinat industriei de apărare de la Cairo, din finalul acestui an.

Conform lui Ovidiu Silaghi, secretar general al Camerei de Comerț și Industrie a României, din cele 6958 firme premiate de Camera bucureșteană, 3396 sunt incluse în primele 10 poziții din Topul Național al Firmelor. De asemenea, companiile din Topul bucureștean concentrează 44,9% din cifra de afaceri a companiilor din Topul Național, 44,6% din profitul din exploatare și 36,5% din personalul angajat. 

Pe lângă distincţiile acordate pentru rezultatele economice obţinute în anul 2020, în cadrul evenimentului au fost decernate trofee de excelenţă companiilor care în ultimii cinci ani s-au clasat pe primele trei poziţii în competiţia elitelor, trofeul „George G. Assan”, pentru „Brandul românesc al anului” grupului de companii Erbașu, trofeul „Ioan V. Socec”, televiziunii Digi 24 pentru emisiunea „Banii în mișcare” De asemenea, au fost acordate o serie de trofee speciale companiilor: Robert Bosch SRL, angajatorul anului in industria automotive, Olimpic Internațional Turism SRL, pentru sustinerea activitatii de internationalizare a firmelor romanesti, Ghele Impex SRL, pentru dezvoltarea activităților de producție de jocuri educative, MLH Creation Factory SRL, pentru promovarea creației românești peste hotare; Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului pentru susținerea și sprijinul acordat companiilor și firmelor bucureștene în realizarea și promovarea propriilor programe; Radio Romania Actualități, pentru contribuția la dezvoltarea antreprenoriatului românesc, Agenției Națională de Presă Agerpres – Redacția Știri Economice, pentru promovarea informației economice de calitate, precum și antreprenorului Aristide Caranda, la aniversarea a 90 ani de viață, 65 de ani în industria acumulatoarelor și 30 de ani de antreprenoriat.

În a doua parte a evenimentului a avut loc o licitație caritabilă în beneficiul Fundației Health Action Overseas, care de peste 25 de ani sprijină tinerii cu dizabilități din instituțiile statului să se integreze în societate. Obiectul licitat a fost ceasul de mână „Brâncuși. Coloana Infinitului”, creat de Augustin Matei.

Biroul de Presă al CCIB

G:\Alina Marcu\cristina.jpg

Platformă educațională de management comportamental

0

Compania de marketing și tehnologie Ideologiq, împreună cu Asociația Autism Voice, lansează proiectul ProfAid Kit, „prima platformă educațională de terapie ABA ce oferă instrumente inovative de management comportamental. Platforma se adresează în special cadrelor didactice, dar și părinților, și are scopul de a înlătura conceptul de copil problemă și de a oferi soluții concrete privind integrarea în societate a copiilor diagnosticați cu autism”.

Fondatorii companiei Ideologiq donează suma de 10.000 de euro pentru proiect. Unul dintre fondatori, Adrian Ichim, subliniază: „Considerăm că educația reprezintă piatra de temelie pentru o societate sănătoasă. De aceea, cadrele didactice care au printre elevi copii diagnosticați cu autism au nevoie să știe cum să interacționeze cu ei, să le înțeleagă comportamentul și să îi îndrume cu inteligență și normalitate. Astfel, aceștia se vor simți în siguranță și integrați în comunitate, potențialul lor de evoluție fiind semnificativ crescut. Cât timp investim în educație și în oameni, putem avea încredere că, treptat, și societatea se poate dezvolta într-o direcție pozitivă. Acest proiect reprezintă doar un pas într-un proces mult mai amplu, însă cu siguranță este un exemplu că se poate și că atât timp cât există voință, ideile se pot transforma în realitate”.

Nicoleta Orlea, Fundraising Director Autism Voice: „Ne dorim ca prin platforma ProfAid Kit, în termen de cinci ani de zile de la lansare, cel puțin 1000 de cadre didactice să fie pregătite cu suficiente instrumente și cunoștințe de management colectiv pozitiv, altfel încât comportamentele neadecvate ale elevilor la clase să dispară, iar cel puțin 25.000 de elevi să vină cu drag la ore și să învețe într-un mediu plăcut și armonios social și emoțional”.

Inițiatorii platformei ne oferă detalii: „Terapia ABA (analiza aplicată a comportamentului) este  știința comportamentului uman și este folosită în lucrul cu tinerii și copiii diagnosticați cu autism. Acest proces de aplicare sistematică a intervențiilor bazate pe principiile învățării, are scopul de a dezvolta noi comportamente și de a îmbunătăți comportamentele de adaptare la mediu. Cu ajutorul programului de formare ProfAid Kit, cadrele didactice vor avea la îndemână materiale educaționale și tehnici specifice de management al comportamentelor dificile și al tulburărilor severe de comportament.

Începând din acest an, programul ProfAid Kit se va desfășura exclusiv în mediul online, iar compania Ideologiq va dezvolta platforma digitală adecvată, pentru ca acest program să poată fi accesat cu ușurință, de câte ori este nevoie. 

În cadrul acceleratorului Innovators for Children, Asociația Autism Voice a primit un micro-grant în valoare de 15.000 euro pentru dezvoltarea platformei ProfAid Kit și va beneficia de sprijin în următoarele șase luni pentru lansarea și creșterea proiectului. Programul Innovators for Children este organizat de către Impact Hub Bucharest în parteneriat cu Impact Hub Basel, Fundația Botnar și Fundația Vodafone România.

Platforma ProfAid Kit va fi finalizată până la sfârșitul acestui an și va oferi toate instrumentele necesare pentru a veni în ajutorul cadrelor didactice din România.

Acesta este cel de-al doilea proiect dezvoltat de către compania Ideologiq împreună cu Asociația Autism Voice. La jumătatea anului trecut, a fost realizat proiectul Digital Therapy for Autism, singurul program din România care folosește tehnologia de tip VR în terapia copiilor cu tulburări de spectru autist”.

PwC a încheiat anul financiar 2021 cu venituri de 45 miliarde dolari la nivel global

0

PwC a înregistrat venituri de 45 miliarde dolari la nivel global, în anul financiar încheiat la 30 iunie 2021, în creștere 4,9%. După o evoluție liniară în cea mai mare parte a anului, creșterea a ajuns la 18,1% în perioada aprilie-iunie, comparativ cu intervalul similar din 2020, reflectând cererea mare pentru servicii de restructurări sau tranzacții, pe măsură ce economiile au început să se deschidă.

„Prioritatea noastră principală a fost protejarea sănătății, siguranței și bunăstării colegilor noștri. Cu rezistența și angajamentul lor am reușit să lucrăm împreună astfel încât să livrăm proiecte de calitate și să venim cu soluții inovatoare pentru toți clienții noștri din întreaga lume. De asemenea, am lansat noua strategie globală «The New Equation», care răspunde celor două nevoi critice ale fiecărei organizații: cea de a construi încredere pentru clienți și obținerea unor rezultate de durată. Și vom susține această strategie cu investiții de peste 12 miliarde dolari în următorii 5 ani și peste 100.000 de noi locuri de muncă”, a declarat Bob Moritz (foto), Președintele PwC la nivel global.

Rezultate solide pentru toate liniile de servicii

Pe linii de servicii, veniturile din audit au crescut cu 1,2%, până la 17,1 miliarde dolari, cele din consultanță au înregistrat un avans de 3,1%, la 7 miliarde dolari, iar cele din taxe/ legal au urcat cu 1,7%, până la 11 miliarde dolari.

În pofida provocărilor economice din ultimul an, PwC a investit, în perioada 01 iulie 2020 – 30 iunie 2021, peste 2,6 miliarde dolari  în angajați, tehnologii, în calitatea muncii și noi produse și servicii. 

În anul financiar 2021, compania a angajat peste 90.000 de persoane, ajungând la un total de 295.000 de angajați în 156 de țări la nivel mondial.

Rezultatele pe regiuni

Veniturile din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) s-au majorat cu 2%. În Marea Britanie veniturile au crescut cu 2%, în Orientul Mijlociu cu 4,8%, iar în Turcia au avut un avans puternic de 30%. În schimb, veniturile din Africa au fost afectate de pandemie și au înregistrat o scădere cu 3,6% față de anul precedent.

În Asia, PwC a raportat o creștere cu 6,2%, cel mai mare aport la această creștere avându-l Coreea de Sud, care a înregistrat o majorare de 12,3%. Și PwC Australia a revenit la creștere în anul fiscal 2021, cu 2,4%, după o scădere de 1,2% în anul anterior.

Operațiunile din America au stagnat, reflectând scăderea semnificativă a plăților și a cheltuielilor realizate de clienți, care au avut un impact deosebit asupra PwC SUA, unde veniturile au rămas la același nivel de la an la an. Excepția a fost PwC Canada, ale cărei venituri au crescut cu 5,1%.

Locuri de muncă vacante

0

Agenţii economici din județul Ilfov au în acest moment disponibile 580 de locuri de muncă, înregistrate în evidenţele Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Ilfov: 24 – pentru persoane cu studii superioare, 130 – pentru studii medii, 221 – pentru muncitori calificaţi, 205 – pentru muncitori necalificaţi.

Profesiile, meseriile, ocupaţiile în care agenţii economici din judeţul Ilfov oferă locuri de muncă sunt: contabil-şef, manager de securitate, inginer automatist, analist credite, tehnician maşini şi utilaje, tehnician mecanic, agent de vânzari, agent comercial, bucătar, ospatar, vânzător, casier, agent securitate, grădinar, betonist, fierar-betonist, lucrător pentru drumuri şi căi ferate, vopsitor auto, zugrav, mecanic auto, brutar, patiser, şofer de autoturisme şi camionete, stivuitorist, menajeră, spălător, muncitor necalificat în agricultură, muncitor necalificat la demolarea clădirilor, căptuşelei zidăriei, plăci mozaic, faianţă, gresie, parchet, ambalator manual, curier, paznic, portar  etc.

Condiţiile de angajare, valabilitatea ofertei şi informaţiile suplimentare despre fiecare loc de muncă în parte se pot obţine la sediul AJOFM Ilfov din Bucureşti, str. Ruginoasa, nr. 4, sector 4, la telefon (021)332.37.08/105, pe site-ul ANOFM  https://www.anofm.ro/  sau la punctele de lucru ale AJOFM Ilfov.

Agroland a inaugurat primul magazin MEGA din Sibiu, cu o investiție de 200.000 euro

0

  • Agroland își face intrarea pe piața din Sibiu, deschizând al cincisprezecelea magazin MEGA din rețea și al zecelea din 2021
  • Magazinul ocupă aproape 700 mp, în incinta celui mai nou parc de retail din Sibiu, Prima Shopping Center
  • Se așteaptă ca Agroland MEGA Sibiu să înregistreze vânzări de peste 810.000 euro (4.000.000 lei), în 2022

București, 07.10.2021. Grupul Agroland (simbol bursier AG) intră pe piața din Sibiu, prin deschiderea primului magazin din oraș, în urma unei investiții de 200.000 euro, în care nu sunt incluse stocurile de marfă. Agroland MEGA Sibiu este situat în nordul orașului, în incinta Prima Shopping Center, cel mai nou parc comercial din oraș, deschis publicului astăzi, 7 octombrie. Acesta este cel de-al zecelea magazin MEGA inaugurat de Agroland în 2021. Reprezentanții rețelei Agroland au în plan ca, până la sfârșitului acestui an, să mai deschidă două unități MEGA, în Bârlad (jud. Vaslui) și Balș. 

Cel mai nou magazin MEGA din rețea ocupă 675 metri pătrați, dintre care 603 sunt destinați magazinului propriu-zis, iar 72 sunt utilizați pentru depozitarea mărfii. Agroland MEGA Sibiu are o ofertă variată, care cuprinde circa 3.000 de produse, din gamele deja cunoscute: (1) produsele pentru grădină; (2) produse destinate animalelor de companie; (3) produse pentru hobby farming, casă și gospodărie. Cu ocazia inaugurării, cumpărătorii vor beneficia de numeroase oferte speciale și promoții, în special pe segmentul de grădinărit și îngrijire a animalelor de companie. 

Fondatorii rețelei estimează pentru acest magazin un trafic mediu zilnic de aproximativ 250 – 300 de persoane și vânzări în valoare de peste 810.000 euro, în primul an de activitate și să genereze profit, din 2022.

Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland: „Suntem încântați că am deschis al zecelea magazin Agroland MEGA, din 2021, și că această inaugurare a avut loc în Sibiu, un oraș cu un potențial ridicat pentru business-ul nostru. Ne doream de mai mult timp să ajungem aici, dar acum ni s-a oferit oportunitatea, prin colaborarea cu dezvoltatorul Oasis Retail Development. Am convingerea că sibienii vor adopta foarte rapid conceptul Pet & Garden, pe care ne concentrăm acum, la fel cum s-a întâmplat și în cazul celorlalte magazine MEGA pe care le-am deschis anul acesta. Acest concept este cel mai dinamic în Europa de Vest, la nivelul retailului specializat, iar obiectivul nostru este ca, până la finele lui 2022, să atingem numărul de 30 de magazine MEGA deschise, iar astfel să devenim cel mai important jucător din regiune”.

Fondatorul celei mai extinse rețele de retail agricol din România consideră că gamele destinate animalelor de companie și grădinăritului se vor menține la același nivel și în ultimul trimestru din 2021, nefiind afectate de restricțiile generate de pandemie. „Anul acesta a fost foarte bun din punct de vedere al prețului cerealelor și al producției și văd cu bucurie că micii fermieri și antreprenorii români din agribusiness sunt tot mai dedicați afacerilor lor”, a mai punctat Horia Cardoș

Agroland Sibiu nu reprezintă doar prima unitate din rețea deschisă în oraș, ci și cea dintâi în care a fost implementată noua identitate vizuală promovată de Grupul Agroland, care va fi prezentă în toate magazinele MEGA din țară, foarte curând. Conceptul Agroland MEGA este unic în România, a fost lansat în 2017, și se referă la magazine specializate, cu produse dedicate grădinăritului, îngrijirii animalelor de companie și hobby farming-ului, având o suprafață mai mare cu 300% decât magazinele Agroland tradiționale.

Bergenbier SA, acțiuni pentru păduri și mediu

0

Compania Bergenbier SA, parte a grupului Molson Coors Beverage Company, a participat și în acest an la inițiativa globală „Our Imprint Month”. Pe 24 septembrie, sub genericul „Toamna se numără prietenii”, echipe de voluntari Bergenbier SA au desfășurat acțiuni de ecologizare și curățenie în zona Moara Vlăsiei și în jurul fabricii de la Ploiești: au strâns pentru reciclare gunoaie, deșeuri, plastic și alte materiale ce nu sunt biodegradabile.

Alexandra Barroso, Legal & Corporate Affairs Director, Bergenbier SA: „Știm cu toții că pădurile și spațiile verzi din România sunt, din păcate, pline de tone deșeuri și gunoaie. Însă putem contribui la o schimbare în bine! În fiecare an, dorim să contribuim la efortul care trebuie realizat pentru a avea un aer mai curat și un viitor sustenabil. Ultimul raport de sustenabilitate publicat recent arată, de altfel, progresele obținute în realizarea obiectivelor noastre globale Our Beer Imprint 2025”.

Bergenbier SA subliniază că „după ce în 2020 a organizat a treia etapă a proiectului Te răcorești și reîmpădurești!, unul dintre cele mai ample proiecte de reîmpădurire organizat de către un berar, Bergenbier SA a asigurat în acest an mentenanța celor 150.000 de puieți de brad. Cu ajutorul partenerilor și al Ocoalelor Silvice s-a asigurat îngrijirea tuturor copacilor plantați pe cei 370.000 de m2 împăduriți începând din 2018 în județele Alba, Maramureș, Hunedoara, Prahova, Cluj.

Compania Bergenbier SA este dedicată obiectivelor Our Beer Imprint 2025 de a contribui la protecția oamenilor, a mediului înconjurător și a comunităților: din noiembrie 2019,  Bergenbier SA nu a mai trimis la groapa de gunoi niciun fel de deșeu menajer și a continuat proiectele începute pentru protejarea resurselor și dezvoltarea unui viitor sustenabil. De asemenea, în anul 2020, compania a reușit să reducă cu mai mult de 10%, față de țintele asumate, consumul de apă în fabrica de la Ploiești și cu peste 5% consumul de energie, ceea ce a dus la o reducere cu 5% a emisiilor de carbon în 2020, comparativ cu 2019”.

Compania Bergenbier SA este parte a grupului Molson Coors Beverage Company și a fost fondată în 1994, „iar cea mai importantă marcă din portofoliul său, Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu. Astăzi, Bergenbier SA este în top trei companii producătoare de bere din România, având o fabrică modernă la Ploieşti şi o reţea performantă de distribuţie naţională.  Prin fiecare lucru pe care îl facem, încântăm băutorii de bere din România. De aceea, Bergenbier SA acordă o atenție sporită impactului pe care îl are în comunitate și asupra mediului. Fiecare bere produsă lasă o urmă, iar aceasta ajută compania să creeze un viitor sustenabil. Portofoliul companiei cuprinde mărci care acoperă toate segmentele pieţei. Pe lângă berile produse la Ploiești – Bergenbier, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu– compania importă și distribuie în exclusivitate specialitățile pragheze Staropramen Dark și Granat, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden, berea americană Miller Genuine Draft, cea mai iubită bere mexicană, Corona, precum, berea albă germană nefiltrată Frazinskaner și Fresh, cel mai nou mix de bere cu suc de fructe”.

Molson Coors reste recunoscut că „de peste două secole, fabrică băuturi care aduc oamenii împreună pentru a se bucura de toate momentele vieții. De la Coors Light, Miller Lite, Molson Canadian, Carling și Staropramen la Coors Banquet, Blue Moon Belgian White, Saint Archer Gold, Leinenkugel’s Summer Shandy, Creemore Springs și multe altele, Molson Coors produce unele dintre cele mai îndrăgite și emblematice mărci de bere realizate vreodată. În timp ce istoria companiei este înrădăcinată în bere, Molson Coors oferă un portofoliu modern care se extinde dincolo de industria berii cu cocktail-uri carbonatate, cafea, vin, kombucha, cidru și multe altele. Molson Coors Beverage Company este o companie cotată la bursă care operează prin Molson Coors America de Nord și Molson Coors Europe și este tranzacționată la New York și la bursa canadiană (TAP). Angajamentul companiei de a ridica standardele industriei și de a lăsa o amprentă pozitivă asupra angajaților noștri, consumatorilor, comunităților și mediului se reflectă în Our Beer Print și în obiectivele noastre de sustenabilitate 2025. Pentru a afla mai multe despre Molson Coors Beverage Company, vizitați molsoncoors.com sau pe Twitter @MolsonCoors”.

Neîncrederea publică: Vest vs. Est. Încredere în țări și lideri internaționali

0

Conform sondajului de opinie intitulat „Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false” – Ediția a III-a, aproximativ 60% dintre români apreciază că SUA și UE au mai degrabă o influență pozitivă asupra României. Pe de altă parte, încrederea în lideri, țări și organizații internaționale scade semnificativ.
 
Sondajul de opinie „Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false” – Ediția a III-a a fost realizat de INSCOP Research în parteneriat cu Verifield la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group (www.strategicthinking.ro) în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de The German Marshall Fund of the United States și finanțat de Black Sea Trust for Regional Cooperation prin True Story Project .

Sondajul de opinie, realizat în perioada 15 – 27 septembrie 2021, este împărțit în cinci capitole, cel de al doilea capitol fiind dedicat încrederii românilor în țări, organizații și lideri internaționali[1].
 
Prezentarea grafică a acestui capitol poate fi descărcată accesând link-ul: https://www.strategicthinking.ro/wp-content/uploads/2021/10/7.10.2021-Prezentare-grafica-Sondaj-STG-GMF-Capitolul-2.pdf 

Remus Ștefureac, președinte Strategic Thinking Group: „Starea de nemulțumire profundă instalată în societatea românească contaminează  și încrederea în țări, organizații sau lideri internaționali. Românii rămân pro-occidentali convinși, marea majoritate apreciind că SUA și UE au mai degrabă o influență pozitivă asupra României. Totuși, diminuarea încrederii în repere precum Uniunea Europeană sau NATO reflectă în primul rând un fundal emoțional intens, marcat de anxietate și lipsa de orizont provocate de cele trei crize interne care afectează societatea românească – criza sanitară, criza social-economică și criza politică. În acest context, devine remarcabil faptul că dintre liderii altor țări măsurați, președinta Republicii Moldova, Maia Sandu, se află pe primul loc în topul popularității. Tendința de scădere a încrederii atât în entități interne, cât și externe subliniază o dată în plus nevoia critică de calmarea scenei politice și reconectarea actului de guvernare de agenda cetățenilor”.

Dan Andronache, vice-președinte True Story Project (TSP): „Retragerea pripită si dezordonată a forțelor SUA din Afganistan, percepută în general ca un abandon, regresia societală românească pe fondul crizei de guvernare și a decuplării agendei acestuia de la agenda societății, comunicarea externă susținută pentru menținerea imaginii de lider puternic a președintelui de la Kremlin determină aceste percepții ce reflectă nevoia societății de securitate și echilibru”.

 
ANALIZA EXTINSĂ ȘI INTERPRETAREA DATELOR

Încrederea în țări și organizații internaționale

Dintre țările și organizațiile enumerate, românii au cel mai ridicat nivel de încredere în NATO (47,1% față de 59,3% în iunie și 49,4% în martie). 45,8% dintre români au încredere multă și foarte multă în Germania (față de 49,2% în iunie și 57,6% în martie) și 42,5% în Uniunea Europeană (față de 55% în iunie și 51,6% în martie). Dintre cei intervievați 40,3% declară că au încredere multă și foarte în Statele Unite ale Americii (față de 47,8% în iunie și 47,2% în martie). Încrederea în Rusia și China se situează sub 20 de procente. 16,2% declară că au încredere în Rusia (față de 17,9% în iunie și 16% în martie) și 13,5% în China (față de 16,8% în iunie și 19% în martie).
Analiza socio-demografică: Încrederea în SUA este mai ridicată în rândul persoanelor care nu au cont pe rețelele sociale și al celor care declară că venitul lunar le permite să aibă tot ce le trebuie fără să se restrângă de la ceva. Tind să aibă o încredere mai mare în Germania gulerele albe și persoanele cu studii superioare. Locuitorii din regiunea Vest și gulerele gri au un nivel de încredere mare și foarte mare în Rusia semnificativ mai ridicat decât media. Persoanele cu studii superioare și gulerele albe au încredere în NATO, respectiv UE într-o proporție mai mare decât celelalte categorii.

Încrederea în personalități internaționale

În Maia Sandu, președinta Republicii Moldova,  au  încredere multă și foarte multă 28,8% dintre români. 25,9% dintre cei intervievați declară că au încredere multă și foarte multă în Joe Biden, președintele SUA (față de 36,4% în iunie și 41,6% în martie). În Vladimir Putin, președintele Rusiei, au  încredere multă și foarte multă 21% dintre respondenți (față de 23,9% în iunie și 19% în martie). 16,4% dintre cei intervievați declară că au încredere multă și foarte multă în Victor Orban, premierul Ungariei, iar 10,1% în Xi Jinping, președintele Chinei.

Influența pozitivă a UE și a SUA asupra României

61,8% consideră că SUA și UE au mai degrabă o influență pozitivă asupra României. 16,5% din totalul eșantionului/populației este de părere că Rusia și China au mai degrabă o influență pozitivă asupra României. Ponderea non-răspunsurilor este de 21,8%.
Analiza socio-demografică: Persoanele cu educație superioară, locuitorii din urbanul peste 90 de mii de locuitori și persoanele care declară că reușesc să cumpere si unele bunuri mai scumpe, dar cu restrângeri în alte domenii consideră într-o proporție mai mare decât media că SUA și UE au mai degrabă o influență pozitivă asupra României.
 

Politica externă

Întrebați de care dintre următoarele țări ar trebui România să se apropie mai mult în politica sa externă, 30,2% dintre cei intervievați au ales Germania, 18,5% SUA, 7,4% Rusia, 6,5% Franța și 3,8% China. 26% au indicat varianta ”niciuna”, iar 7,5% aleg să nu răspundă.
Analiza socio-demografică: Sunt în favoarea unei apropieri de Germania mai ales persoanele cu educație superioară, gulerele albastre și gulerele albe,  locuitorii din urbanul peste 90 de mii de locuitori și din regiunile Centru și București Ilfov. Sunt de părere că ar trebui România să se apropie mai mult de SUA cu precădere tinerii sub 30 de ani și persoanele cu vârsta de peste 60 de ani, cei care reușesc să aibă tot ce le trebuie. Femeile, persoanele cu o educație scăzută, gulerele gri și cei cu un venit mai redus consideră într-o măsură mai mare decât celelalte categorii România nu ar trebui să se apropie de nicio altă țară.
 

Baze militare americane

68,1% dintre cei intervievați (față de 73,8% în iunie și 75,4% în martie)  își exprimă acordul față de afirmația ”Existența unor baze militare americane în România ar ajuta la apărarea țării în cazul unei agresiuni externe”, în timp ce 24,9% își exprimă dezacordul (față de 20,3% în iunie și 20% în martie). 7% nu știu sau nu răspund la această întrebare.
Analiza socio-demografică: Își exprimă acordul față de afirmația ”Existența unor baze militare americane în România ar ajuta la apărarea țării în cazul unei agresiuni externe” mai ales tinerii sub 30 de ani și persoanele cu un nivel de educație mai ridicat, în timp ce părerea contrarie se regăsește mai ales în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 45 și 59 de ani și al gulerelor gri.
 

NATO și apărarea României

55,7% dintre români sunt de părere că, în cazul unei agresiuni, NATO va apăra România (față de 66,6% în martie), în timp ce 37,9% consideră că, într-un astfel de scenariu, țara noastră va fi nevoită să se apere singură (față de 29,3% în martie). Ponderea non-răspunsurilor este de 4%.
Analiza socio-demografică: Printre cei care cred că, în cazul unei agresiuni, NATO va apăra România se regăsesc cu precădere bărbații, persoanele peste 60 de ani, cei cu un nivel de educație ridicat. Sunt de părere că, în cazul unei agresiuni, România va fi nevoită să se apere singură în special femeile, persoanele până în 45 de ani, cei inactivi potențiali activi, gulerele gri și rezidenții din mediul rural.
 
 


Sondajul de opinie „Neîncrederea publică: Vest vs. Est, ascensiunea curentului naționalist în era dezinformării și fenomenului știrilor false” – Ediția a III-a a fost realizat de INSCOP Research în parteneriat cu Verifield la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group în cadrul unui proiect de cercetare sprijinit de The German Marshall Fund of the United States – și finanțat de Black Sea Trust for Regional Cooperation prin True Story Project.
Ancheta sociologică s-a derulat în perioada 15-27 septembrie 2021, metoda de cercetare fiind interviu prin intermediul chestionarului.
Datele au fost culese prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului multistadial stratificat fiind de 1204 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2.8 %, la un grad de încredere de 95%.
 
Primele două ediții au fost realizate în martie și iunie 2021, putând fi consultate pe pagina https://www.strategicthinking.ro/category/proiecte/
 

STRATEGIC THINKING GROUP – Asociația Grupul de Gândire Strategică este un think tank avangardist care își propune să furnizeze o platformă civică activă dedicată încurajării reflecției și a gândirii strategice prin analize, studii și cercetări de profunzime. STRATEGIC THINKING GROUP sprijină dezbaterile publice bazate pe utilizarea riguroasă de date științifice și evaluări structurate în vederea elaborării de contribuții de substanță pentru dezvoltare și progres în domenii relevante din sectorul public și privat.
 
True Story Project reprezintă o sursă de știri și analize verificate, relevante și de interes despre România și bazinul Mării Negre în contextul geopolitic internațional. TSP își propune realizarea unei informări bazate pe adevăr, promovarea valorilor statului de drept și a economiei de piață și stimularea gândirii critice la nivelul populației.


[1] Capitolul 3: European versus național  din cadrul studiului sociologic va fi publicat în data de 11 octombrie 2021.