Sprijin pentru IMM-urile afectate de pandemie

0

IMM-urilor afectate de pandemie li se deschide oportunitatea unui sprijin financiar odată cu semnarea de către Garanti BBVA România, unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare de pe piața locală, a unui acord de împrumut de 10 milioane de euro cu International Finance Corporation (IFC), membră a Grupului Băncii Mondiale. Pachetul de finanțare face parte din mecanismul global de finanțare rapidă al IFC pentru Covid-19, în valoare de 8 miliarde de dolari, care are ca scop sprijinirea întreprinderilor private și a angajaților acestora, în urma efectelelor pandemiei de Covid-19 asupra economiei.

Okan Yurtsever (foto), director general al Garanti BBVA Leasing: „Efectele pandemiei sunt resimțite în întreaga economie, iar întreprinderile, în special IMM-urile, au mare nevoie de susƫinerea noastră. Garanti BBVA Leasing are un parteneriat de lungă durată cu IFC și a devenit în 2017 prima companie de leasing din România care a finanțat IMM-uri deținute sau conduse de femei. Acum, în 2021, dorim să ne continuăm strategia tot în această direcție și suntem, de asemenea, foarte mândri să avem o misiune aliniată cu IFC, respectiv aceea de a sprijini revenirea la normalitate, post-pandemie”.

Vittorio Di Bello, director regional IFC pentru instituții financiare din Europa și Asia Centrală: „În contextul pandemiei, susƫinerea IMM-urilor este esențială pentru redresarea economică a României. Prin acest nou acord de împrumut, IFC face încă un pas spre sprijinirea întreprinderilor mici, inclusiv a femeilor antreprenoare, astfel încât acestea să își poată dezvolta afacerile și să creeze noi locuri de muncă.Scopul este de a ajuta IMM-urile să depășească blocajele cauzate de Covid-19, permițându-le să exploreze noi oportunități de business, pe măsură ce țara își revine după o criză fără precedent”.

Garanti BBVA Leasing (brandul sub care funcționează Motoractive IFN SA) „face parte din grupul financiar Garanti BBVA România. Grupul reunește și Garanti BBVA și Garanti BBVA Credite de Consum (marca sub care funcționează compania Ralfi IFN). Cu o tradiție de peste 20 de ani pe piața de leasing din România, Garanti BBVA Leasing completează gama de produse și servicii a grupului Garanti BBVA cu oferte pentru vehicule, echipamente și imobiliare, sale & lease-back. Garanti BBVA România este deținută de Garanti BBVA Turcia (TGB), al cărui acționar majoritar este grupul financiar spaniol Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA). Pentru mai multe detalii, vă rugăm să vizitați: www.garantibbvaleasing.ro”.

IFC,  membră a Grupului Băncii Mondiale, este „cea mai mare instituție globală de dezvoltare axată pe sectorul privat din piețele emergente. Activăm în peste 100 de țări, folosind capitalul, experiența și influența noastră pentru a crea piețe și oportunități în țările în curs de dezvoltare. În anul fiscal 2020, am investit 22 de miliarde de dolari în companii private și instituții financiare din țările în curs de dezvoltare, valorificând puterea sectorului privat pentru a pune capăt sărăciei extreme și pentru a stimula prosperitatea comună. Pentru mai multe informații, vizitați www.ifc.org”.

Auditul performanței privind activitatea specifică desfășurată de CFR Marfă

0

Plenul Curții de Conturi a aprobat sinteza Raportului de audit al performanței privind activitatea specifică desfășurată de către Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă ”CFR Marfă” SA, document ce reflectă modul în care această entitate și-a asumat și îndeplinit obiectivele, atribuțiile și responsabilitățile stabilite legal, referitoare la activitatea de transport feroviar de marfă.

Acțiunea de audit a avut loc în intervalul 2 septembrie 2019 – 18 decembrie 2020 la CFR Marfă, la Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, precum și la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și a vizat perioada ianuarie 2014 – iunie 2020. Auditul a fost extins și asupra exercițiilor financiare anterioare atunci când au fost constatate situații repetate de nerespectare a principiilor economicității, eficienței și eficacității în administrarea patrimoniului.

Selectarea temei de audit a fost motivată de interesul general cu privire la realizarea transportului feroviar de marfă în condiții de eficiență economică și operațională. Este cunoscut, de asemenea, faptul că prioritatea strategică la nivel comunitar în domeniul transporturilor constă în promovarea transportului feroviar și în transferarea unor fluxuri semnificative de transport de la modul rutier către cel feroviar.

Auditorii au constatat că, spre deosebire de principalii competitori care operează pe piața transportului feroviar de marfă din România, care au realizat preponderent profit din activitatea desfășurată în perioada 2014 – 2019, CFR Marfă a înregistrat rezultate negative în fiecare din cei șase ani analizați.

Alte constatări ale echipei de audit, precum și concluziile și recomandările formulate în urma misiunii se regăsesc în sinteza publicată pe pagina de internet a instituției, www.curteadeconturi.ro

Concept digital inovator pentru amenajări interioare

0

Compania cu capital integral românesc Delta Studio, furnizor de soluții pentru amenajări interioare, anunță „un nou proiect destinat clienților care își doresc o amenajare semnată de un arhitect, fără a beneficia însă de timpul sau posibilitatea de a apela la unul”.

Noul proiect – Ready to Buy (R2B) – „se bazează pe integrarea a noi resurse digitale și pe sinergia fizic-virtual în conceperea unor soluții de design care pot fi livrate imediat clientului pentru amenajarea locuinței. R2B folosește materiale aflate pe stoc, ceea ce îi conferă disponibilitate și furnizare rapidă.

Componenta digitală a proiectului are avantajul unei selecții rapide și a unui buget optimizat, deoarece orice comandă de amenajare R2B beneficiază automat de o reducere de preț de 15%”.

Delta Studio subliniază că „proiectul amenajărilor R2B – Ready to Buy a luat naștere ca urmare a interesului crescând pentru design și calitatea amenajărilor din partea cumpărătorilor. Această tendință este susținută și confirmată și de noua orientare a ofertei online în favoarea materialelor inspiraționale.

Amenajările R2B sunt create de echipa proprie de arhitecți Delta Studio, care a fost premiată în două rânduri la nivel internațional, în cadrul competiției Europe Property Awards din Londra. Arhitecții Delta Studio se ghidează după ultimele tendințe în design, lansate la târgurileinternaționale din domeniu.

Interfața digitală intuitivă a proiectului prezintă publicului o varietate de propuneri, în acord cu stilurile actuale de design. Odată aleasă amenajarea preferată de pe site-ul deltastudio.ro/idei-de-amenajare, utilizatorul este îndrumat să calculeze cantitățile necesare pentru spațiul său și să lanseze comanda. Pachetul de produse se găsește în stoc și ajunge la client în câteva zile de la plasarea comenzii.

Componenta digitală a proiectului este integrată cu cele zece showroomuri Delta Studio existente în cele mai importante orașe ale țării. Astfel, înainte de achiziționare, clienții pot vizualiza produsele selectate. Showroomul principal Delta Studio din București expune fizic trei dintre ambientele prezentate în platforma online, pentru a ilustra concret implementarea și corespondența virtual-real.

În portofoliul general al conceptelor de design din cadrul Delta Studio, sunt incluse atât propuneri pentru clienții care achiziționează sau reamenajează o locuință cât și pentru dezvoltatorii imobiliari. Pentru aceștia din urmă, un proiect de design interior de calitate reprezintă un punct de susținere a ofertei către potențialii clienți”.

Compania Delta Studio își consolidează „poziția de lider național în domeniul amenajărilor interioare, fapt confirmat și de trendul pozitiv al cifrei de afaceri din ultimii ani și o creștere cu două cifre în 2020. Investițiile din ultimii ani realizate de companie în dezvoltarea digitală și a platformei logistice au permis gestionarea unor stocuri importante de produse, într-o varietate de modele de design. Pentru proiectul R2B – Ready to Buy, Delta Studio preconizează încasări de 5.000.000 lei pe durata primului an al derulării”.

Foto: Delta Studio

BestJobs: Efectele muncii remote – angajații lucrează și în vacanță, au proiecte pe lângă job și sunt mai deschiși să devină freelanceri

0

Munca remote a schimbat percepția angajaților români asupra activității lor și a timpului pe care îl acordă responsabilităților profesionale, creând noi obiceiuri de lucru. Cu o limită tot mai neclară între job și timpul liber pe fondul flexibilizării activității și a posibilității de a lucra de oriunde, tot mai mulți angajați spun că ajung să lucreze și din concediu, dar și că se ocupă uneori de proiecte în afara jobului, devenind astfel mai deschiși la posibilitatea de a lucra în sistem de freelancing, arată cel mai recent sondaj realizat pe platforma BestJobs.

În prezent, 70% dintre angajații români spun că au lucrat sau cred că va fi nevoie să lucreze în vacanță. Cei mai mulți ajung să se ocupe de activități profesionale în timpul liber pentru că nu au înlocuitor (23%) sau pentru că vor să își ajute echipa (22%), în timp ce 19% mărturisesc că sunt obligați să facă acest lucru atunci când apar situații neprevăzute.

49% dintre respondenții la sondajul BestJobs spun că acceptă să lucreze din vacanță doar în situații excepționale, în timp ce 25% fac acest lucru fără nicio problemă atunci când șeful le solicită ajutorul. În schimb, 15% declară că ar fi de acord să rezolve sarcini legate de muncă în timpul liber dacă sunt recompensați suplimentar față de salariu, iar 11% spun că, de obicei, refuză categoric cerințe legate de job atunci când sunt în timpul liber. 

Veniturile suplimentare, motivul principal pentru care angajații fac activități pe lângă job

Activitatea în concediu nu este însă întotdeauna legată exclusiv de job, unii angajați fiind deschiși să aloce din timpul liber pentru proiecte suplimentare. În prezent, mai mult de jumătate (52%) dintre angajații care au participat la sondajul BestJobs spun că au acceptat proiecte în afara jobului, cel puțin ocazional. Astfel, atunci când au lucrat din vacanță, 14% spun că au făcut acest lucru pentru proiecte suplimentare, 24% au alocat din timpul liber și pentru proiecte și pentru job, în timp ce 41% s-au ocupat doar de cerințe legate de job.

47% dintre respondenții la sondajul BestJobs declară că aleg să desfășoare activități suplimentare pentru a-și crește veniturile. Alți 30% iau proiecte extra pentru dezvoltarea personală și cunoașterea de zone noi de activitate, 18% pentru a ajuta alți oameni, iar 6% pentru a-și dezvolta un portofoliu. Dintre cei care au activități suplimentare, 65% se implică în proiecte plătite, în timp ce 35% dedică timpul lor voluntariatului. Doar 38% dintre cei care lucrează pe lângă job își iau proiecte din același domeniu cu jobul actual.

Domeniile care permit cel mai mult angajaților să lucreze în afara timpului de birou sunt Tehnic (24%), Educație și Training (16%), Vânzări (14%), Financiar și Contabilitate (10%) și IT (8%).  9% dintre respondenții la sondajul BestJobs au declarat că au proiecte de Content Creation și Social Media, acestea fiind printre cele mai căutate joburi noi, care permit activitatea de oriunde și cu program flexibil.

Tot mai mulți angajați își doresc să fie freelanceri

Aproape jumătate (47%) dintre respondenți iau în considerare să devină freelanceri, în special pentru flexibilitatea programului și independența pe care o oferă o astfel de activitate, așa cum declară 44% dintre ei. Pentru alți 15% e importantă libertatea de a lucra de oriunde, iar 12% speră la venituri mai mari obținute astfel. Ca freelanceri, cei mai mulți dintre respondenți (38%) spun că ar vrea să lucreze de acasă, 12% s-ar muta într-o zonă rurală de la noi din țară, 10% de la munte și 9% dintr-o destinație exotică.

Sondajul a fost efectuat în perioada 16 iulie – 6 august  pe un eșantion de 1.033 utilizatori de internet din România.

Studiu Deloitte: costul este cel mai important factor în decizia consumatorilor de a se abona la un serviciu de streaming video; pandemia a amplificat apetitul utilizatorilor din toate generațiile pentru jocurile video

0

Costul este cel mai important factor în decizia consumatorilor de a se abona la un serviciu de streaming video pentru aproape jumătate (46%) dintre respondenții studiului Deloitte Digital Media Trends 2021, aspect care determină 55% dintre aceștia să folosească servicii de streaming video care se susțin financiar din publicitate. Raportul subliniază, de asemenea, că sensibilitatea la preț este un factor cheie pentru serviciile de divertisment, deoarece utilizatorii platformelor de streaming video (49%), de jocuri video (38%) și audio (37%) ar înceta să le mai folosească în cazul în care prețul ar crește.

Raportul evidențiază și că pandemia de COVID-19 a amplificat apetitul utilizatorilor din toate generațiile pentru jocurile video. Exponenții Generației Z (87%), Millennials (83%) și ai Generației X (79%) afirmă că accesează jocuri video pe dispozitive precum smartphone-uri, console de jocuri sau calculatoare cel puțin săptămânal, aspect care i-a ajutat să rămână conectați cu alte persoane și să depășească perioadele dificile.

Studiul arată că al doilea cel mai important factor în decizia consumatorilor de a se abona la un serviciu de streaming video este conținutul (35%). În acest context, raportul evidențiază concurența puternică în rândul furnizorilor, utilizatorii serviciilor de streaming video deținând în medie patru abonamente, utilizatorii serviciilor de streaming audio contra cost având în medie două abonamente, iar cei ai platformelor de jocuri video, trei abonamente. Pe de altă parte,52% dintre respondenți consideră că este dificil să acceseze conținut prin intermediul atât de multor platforme, 66% sunt frustrați atunci când conținutul pe care doresc să îl vizioneze nu mai este disponibil pe o platformă și 49% sunt nemulțumiți atunci când o platformă nu le face recomandări relevante. Ponderea utilizatorilor care își reziliază abonamentele la serviciilede streaming videos-a menținut la aproximativ 37% în perioada octombrie 2020 – februarie 2021, arată studiul.

„Ponderea clienților care își reziliază abonamentele este de mult timp un factor important pe agenda jucătorilor din industria de telecomunicații și, ca urmare a efectelor pandemiei de COVID-19, industria de media și divertisment se confruntă acum cu aceeași provocare. Comportamentul consumatorilor de servicii de streaming din această perioadă va contribui la apariția unei piețe mai mature și mai competitive. În acest context, furnizorii se vor concentra pe retenția clienților, vor crea experiențe personalizate și unice pentru utilizatori și își vor intensifica eforturile de a le oferi conținut relevant, cum a fost cazul Netflix, care a difuzat conținut educațional gratuit pe propriul canal de Youtube în contextul închiderii școlilor pe fondul pandemiei, sau al HBO Max, care a lansat filme pe platformă în aceeași zi în care acestea au debutat în cinematografe”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator Consultanță și Managementul Riscului, Deloitte România.

Raportul subliniază faptul că a asculta muzică este una dintre primele trei activități preferate detoate generațiile, 60% dintre respondenți folosind un serviciu de streaming audio contra cost, în timp ce aceeași pondere de utilizatori accesează un serviciu de streaming audio gratuit, care se susține financiar din publicitate. Pentru cei care plătesc un abonament lunar, conținutul audio a fost factorul principal în decizia de a se abona la un astfel de serviciu, urmat de folosirea acestuia fără pauze publicitare și de prețurile rezonabile. În cazul celor care folosesc un serviciu de streaming audio gratuit, lipsa costurilor a fost principalul factor în decizie, urmat de ușurința cu care accesează serviciul și de gama variată de conținut.

Studiul Deloitte Digital Media Trends 2021 a fost realizat în rândul a peste 2.000 de consumatori din Statele Unite ale Americii.

Nivelul de relaxare și liniște, în creștere pe plan social

0

Nivelul de furie la scara societății noastre este în scădere, odată cu creșterea nivelului de motivație și de bucurie, relevă cel mai noustudiu privind evoluția românilor la nivel de emoții și priorități, derulat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research.

Studiul arată că nivelul de furie al cetățenilor de la noi „a scăzut cu 10% din luna mai până în luna iulie și înregistrează cel mai scăzut procent din acest an”. 

Din rezultatele și concluziile studiului este de reținut că „relațiile socialese situează pe primul loc în motivațiile românilor și înregistrează valori mai ridicate decât media pe ianuarie – aprilie, cel mai probabil pe fondul relaxării restricțiilor impuse de pandemie; românii simt nevoia să petreacă mai mult timp cu cei dragi lor și să iasă în oraș. Relațiile sociale definesc 35% dintre români, mai ales când vorbim de familiile moderne cu copii care se poziționează în cadranul unității și al armoniei. 

Tot pe fondul relaxării restricțiilor se poate constitui și creșterea în motivațiile românilor referitor la dorința dedezvoltare personalăcare înregistrează cele mai ridicate valori din acest an (9%), o creștere de 5%, după ce s-a menținut în aceeași linie tot anul.

Cei care doresc să-și reîncarce bateriile și cei care călătoresc cu familia, investesc tot mai mult în vacanțe și călătorii în timpul verii (creștere de 5% din luna mai). În același timp, românii au economisit cu aproape 10% mai puțin față de luna iunie.

Aceste comportamente pot fi explicate prin faptul că aceasta este perioada de concedii și din dorința de a ieși din cotidian, de a se distra și relaxa, după un an de pandemie.

Plecarea în vacanță pe timp de pandemie nu este misiune imposibilă, chiar dacă multe restricții de călătorie sunt încă în vigoare. Cu siguranță, 2021 nu va fi anul vacanțelor la prea mare distanță de casă, dar aceasta nu înseamnă că românii nu se pot bucura de vară. În sensul acesta, scăderea nivelului de furie este asociată cu creșterea nivelului de relaxare și liniste, dar și a nivelului de motivație și bucurie. În lunile iunie și iulie aceste emoții înregistrează cele mai ridicate valori din acest an (creștere de aproximativ 20% în nivelul de relaxare). Nivelul de oboseală însă se menține în aceeași linie ca în restul anului”. 

Românii azi este caracterizat ca „un instrument de cercetare dezvoltat de compania Reveal Marketing Research. Acesta se desfășoară continuu și funcționează ca un barometru al valorilor (al lucrurilor importante pentru români) în momentul respectiv.  Rezultatele detaliate ale acestui studiu sunt integrate în rapoartele de cercetare comandate de clienții Reveal Marketing Research și oferă o viziune clară despre contextul emotional în care se află românii în diferite perioade. Acest studiu descrie și starea emoțională a societății noastre luând în calcul analiza pe mai multe profile socio-demografice și are și o componentă de măsurare a comportamentului de consum al românilor – măsoară și indicatori ce țin de rolul cumpărăturilor pentru ei în acest moment.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview).Chestionarul a fost completat de 1010 respondenti, 18+ ani. Studiul este reprezentativ national urban si marja de eroare este de +/-3%”.

Reveal Marketing Research este „o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa”.

Alba-Iulia, Comunitate Sustenabilă în domeniul eficienței energetice

0

Municipiul Alba-Iulia a primit Certificatul de Comunitate Sustenabilă în domeniul eficienței energetice, în conformitate cu sistemul de evaluare European Energy Award, acordat de asociația European Energy Award. Sistemul certifică managementul calității și recunoaște eforturile municipalităților și regiunilor care sprijină autoritățile locale în implementarea de politici privind eficiența energetică și măsuri de combatere a schimbărilor climatice. Sunt evaluate rezultatele concrete și planificate referitoare la 79 de măsuri din 6 domenii: planificare, clădiri municipale, energie și deșeuri, mobilitate, organizare internă, cooperare. Au fost remarcate progresele pe linia Smart City, reabilitarea termică și montarea de panouri fotovoltaice pe școli, mobilitate electrică pentru turiștii din cetate, încurajarea utilizării bicicletelor, precum și echipa de proiecte europene.

Andrei Botiş (foto), președintele Consiliului Român pentru Clădiri Verzi: „Municipiul Alba-Iulia a făcut progrese remarcabile în ultimul timp în ceea ce privește eficiența energetică, parcugând toți pașii necesari pentru a fi numită Comunitate Sustenabilă, implementând 41,5% dintre măsurile posibile. Certificatul atestă angajamentul autorităților locale pentru îmbunătățirea calității vieții, competitivității și performanței durabile, iar oamenii vor simți imediat efectele benefice ale grijei față de mediul înconjurător. Acest certificat este acordat în conformitate cu sistemul European Energy Award, lansat prima dată în Elveţia sub numele de Energiestadt”.

Alba Iulia este al doilea municipiu din România care primește această certificare, de care va beneficia timp de 4 ani, până ce va trece printr-un proces de reevaluare. Între orașele europene care dețin certificarea European Energy Award Gold (au îndeplinit peste 75% din cerințe) se numără Berna și Geneva (Elveția), Aachen și Ravensburg (Germania), Feldkirch (Austria) și Dunkerque (Franța).

Distincţia a fost acordată în cadrul unei ceremonii la care au participat: Gabriel Codru Pleșa – primarul municipiului Alba Iulia, Arthur Mattli – ambasadorul Confederației Elvețiene în România, dr. Dorin Beu – președintele RoGBC Transilvania, Andrei Botiș – președintele RoGBC (Consiliul Român pentru Clădiri Verzi). La intrarea în Alba-Iulia a fost amplasat indicatorul de „Comunitate Sustenabilă” de către cei prezenţi la ceremonia de acordare a certificatului. 

Inițiatorii subliniază că „prin Programul de Cooperare Elveţia-România, care şi-a propus să contribuie la reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, s-a finanţat proiectul Instituţionalizarea European Energy Award în România, o schemă de certificare recunoscută la nivel European. Totodată, prin programul European CoME EASY s-a continuat armonizarea European Energy Award cu alte sisteme de evaluare a comunităţilor. Ambele proiecte au fost dezvoltate de către Romania Green Building Council.

European Energy Award reprezintă extinderea pe plan european a unei inițiative elvețiene, Energiestadt (Energy City Program), demarată în 1991. În prezent, peste 430 de municipalități din această țară se bucură de această certificare, ceea ce înseamnă că 60% dintre locuitorii Elveției locuiesc într-un astfel de oraș.

Romania Green Building Council este o asociație non-profit ce susţine cauza construirii în mod responsabil faţǎ de mediul înconjurǎtor, fiind organizația care acordă certificatele Green Homes. 

Green Homes (Clădirile Verzi) reprezintă un termen folosit pentru clădirile construite și folosite într-un mod responsabil față de mediul înconjurător, în tot ciclul de viață al acestora: design, construcție, folosință, întreținere, renovare și demolare”.

Romsilva, licitații pentru valorificarea lemnului, exclusiv online

0

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva anunță că, începând cu luna august, organizează licitațiile pentru valorificarea masei lemnoase, pe picior sau lemn fasonat, doar în sistem online, printr-o platformă utilizată de Direcția Silvică Suceava încă din luna mai a acestui an: „La licitațiile organizate de Romsilva prin platforma informatică vor fi oferiți în perioada următoare 1.125.000 metri cubi lemn pe picior, adică lemnul care urmează să fie exploatat din pădurile de stat de către firmele atestate, precum și 75.000 metri cubi de lemn fasonat.

Platforma de licitații online prezintă mai multe avantaje, între care asigurarea unei transparențe mai mari, număr de participanți nelimitat, echidistanță și condiții concurențiale sporite pentru toți agenții economici atestați și, nu în ultimul rând, reducerea birocrației.

De asemenea, platforma informatică reprezintă și un instrument util pentru managementul Romsilva, prin prelucrarea și analizarea rapidă a datelor putând fi stabilite sortimentele solicitate de piață, precum și tendințele de pe piața lemnului.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva pune pe piață anual circa 9,5 milioane metri cubi de lemn din pădurile proprietatea publică a statului, din care 6,5 milioane metri cubi ca lemn pe picior, masa lemnoasă care urmează a fi exploatată din păduri, și 3 milioane metri cubi ca lemn fasonat.

În actualul context economic și legislativ, Romsilva va crește gradual ponderea valorificării lemnului fasonat, iar de la 1 ianuarie 2023 ponderea lemnului fasonat, exploatat prin resurse proprii sau prin contracte de prestări servicii, va fi de 50% din volumul total de masă lemnoasă pus pe piață din pădurile proprietatea publică a statului”.

Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reamintește că „administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate. Din totalul pădurilor proprietatea publică a statului, 80% dețin certificarea managementului forestier în standard international”.

Foto: RNP – Romsilva

AVBS Credit: Un broker de credite în sistem de franciză poate câştiga peste 15.000 euro pe lună

0

AVBS Credit, companie antreprenorială românească, cu o tradiţie de peste 14 ani în piața de credite bancare, care se află într-o continuă ascensiune, declară că în ultimele 6 luni, rata de accesare prin brokerii de credite AVBS a creditelor ipotecare a înregistrat creşteri de piață de 130% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pornind de la acest progres al creșterii pieței de credite, specialiştii din domeniul financiar-bancar au la îndemână oportunităţi de avansare în carieră.

Astfel, angajaţii din domeniul bancar care aspiră la o schimbare şi aleg să se reorienteze în carieră, pot opta pentru a-şi continua planul profesional în brokerajul de credite, ca viitoare alegere. Brokerajul bancar te ajută să treci de la statutul de angajat în sistemul bancar, la cel de antreprenor în brokerajul de credite.

„Brokerajul bancar în cadrul companiei AVBS Credit are ca fundament interesul suprem al clientului în procesul de creditare și încurajarea spiritului antreprenorial al specialiștilor din sistemul financiar-bancar. Astfel, clienții obțin soluții de creditare potrivite lor, iar experții din banking îşi pot continua cariera alături de AVBS Credit, într-un mediu de lucru sănătos, productiv şi eficient”, mărturiseşte Valentin Anghel, CEO & Founder, AVBS Credit.

Cât câștigă un broker de credite?

Brokerajul bancar asigură refresh-ul carierei tale de specialist bancar. Astfel, expertul cu background financiar-bancar poate oricând să treacă de la statutul de angajat, la cel de antreprenor în sistem de franciză. În acest caz, câştigurile financiare sunt nelimitate, devenind direct proporționale cu propria implicare. Un broker de credite în sistem de franciză, dedicat și implicat total în activitatea sa, poate să câștige chiar și peste 15.000 euro pe lună, adică peste 180.000 euro pe an.

În contextul actual al pandemiei de COVID-19, brokerajul bancar a cunoscut o dezvoltare accelerată. Oamenii apelează într-un număr din ce în ce mai mare la brokerii de credite, aşadar, doar în prima jumătate a anului 2021, vânzările totale de credite bancare intermediate de către companie sunt cu peste 70% mai mari faţă de aceeași perioadă a anului 2020 și cu 65% mai mari decât au fost în primele 6 luni ale anului 2019.

Brokerul de credite poate să acceseze o franciză în domeniul brokerajului bancar şi să beneficieze de toate facilităţile puse la dispoziţie de AVBS Credit, alegând să se ocupe de intermedierea creditelor, în contextul în care băncile și IFN-urile au deja stabilite numeroase parteneriate strategice cu brokerii de credite. Ba chiar mai mult decât atât, instituțiile financiare investesc în brokerii de credite deoarece brokerajul bancar a devenit recunoscut ca un puternic canal de vânzări alternative, rentabil și profitabil, pe termen lung.

AVBS Credit este compania de intermedieri credite bancare fondată în anul 2007 de către antreprenorul Valentin Anghel, care oferă servicii de intermedieri credite bancare personalizate și 100% gratuite pentru clienți.

AVBS Credit lucrează cu peste 30 de bănci și IFN-uri din România, iar serviciile sunt gratuite pentru clienții care optează pentru un credit. AVBS Credit este membră A.R.B.C. (Asociația Română a Brokerilor de Credite). Detalii despre obținerea unei francize AVBS Credit: https://www.avbs.ro/franciza/detalii-obtinere-franciza/

Produsele eco și cele prietenoase cu mediul atrag tot mai mulți consumatori, însă tinerii rămân sceptici

0

_________________

Articol de Ruxandra Târlescu,
Partener PwC România (foto)

Mai mult de jumătate dintre consumatorii la nivel global au devenit mai interesați de produsele ecologice în timpul pandemiei, iar milenialii sunt cei mai atenți la impactul pe care îl au deciziile lor de cumpărare asupra mediului, arată sondajul PwC Global Consumer Insights Pulse din luna iunie.

Este o schimbare de comportament de durată, produsă pe fondul pandemiei care le-a lăsat oamenilor mai mult timp la dispoziție pentru a-și analiza modul de viață și implicațiile pe care activitățile lor zilnice, inclusiv cumpărăturile, le au asupra mediului înconjurător. Această schimbare se observă dacă ne uităm comparativ la răspunsurile din ediția 2019 a aceluiași sondaj. Înainte de pandemie, doar 35% dintre respondenți alegeau produse sustenabile pentru a proteja mediul înconjurător, 37% căutau produse cu ambalaje prietenoase cu mediul (eco friendly) și 41% evitau folosirea plasticului pe cât posibil. Ediția din acest an arată o creștere între 10 și 20 de puncte procentuale a răspunsurilor afirmative la fiecare dintre aceste întrebări.

În timp ce preocuparea pentru mediu a crescut vizibil în rândul milenialilor cu vârste între 27 și 32 de ani (circa 60% fiind interesați de produse ecologice și să cumpere de la companii care protejează mediul), cei din generația Z cu vârste între 23 și 26 de ani sunt cei mai sceptici atunci când vine vorba despre sustenabilitate la cumpărături. Diferența de comportament dintre aceste generații ar putea fi explicată de percepția celor mai tineri că este mai costisitor sau mai dificil să cumperi produse bio, sănătoase și cu un impact minim asupra mediului. Cei mai interesați de transparența trasabilității și a originii unui produs sunt milenialii “maturi”, cu vârste cuprinse între 33 și 36 de ani, aproape două treimi vrând să cunoască astfel de informații.

Deși eco consumerismul este în mod clar în creștere, sondajul relevă că unii consumatori sunt sceptici și nu cunosc sau nu cred în conceptul de cumpărături sustenabile invocândprețul mare, calitatea îndoielnică, disponibilitatea limitată sau lipsa timpului pentru a le căuta.

În concluzie, sondajul arată că producătorii și retailerii nu ar trebui să supraestimeze această tendință. Deși mai mulți consumatori spun că sunt interesați de sustenabilitate, datele indică faptul că generația Z, în special, ar putea avea mai degrabă opinii favorabile mediului care de multe ori nu se traduc în cheltuieli pentru produse eco sau bio. Pe măsură ce companiile vor continua însă să ofere opțiuni eco și bio mai accesibile și mai practice, este posibil ca aspirația consumatorilor să se transforme în acțiune.