BestJobs: 73% dintre angajați ar renunța la noul job fără să anunțe angajatorul dacă ar interveni situații cu care nu sunt de acord. Pentru un sfert, un motiv ar putea fi obligativitatea vaccinării

0

După ce 87% dintre candidați au declarat recent că li s-a întâmplat să meargă la interviuri care păreau promițătoare, dar în urma cărora nu au mai primit niciun semn de la recrutor, platforma de recrutare BestJobs a vrut să descopere și realitatea din cealaltă tabără, a celor care ar renunța la un job început de curând fără să mai răspundă la telefon. Astfel, cel mai recent sondaj-fulger realizat de BestJobs scoate în evidență motivele pentru care angajații și-ar supune noii angajatori fenomenului de „ghosting” la rândul lor.

27% dintre respondenți au spus că nu văd necesar un asemenea comportament și consideră că plecarea trebuie anunțată indiferent de motivul care a dus la această decizie. În plus, tot aceștia consideră că ar fi imatur să nu anunți, cu atât mai mult cu cât din discuția cu angajatorul poate reieși feedback valoros și constructiv pentru ambele părți. 

73% dintre candidați ar renunța la noul job în perioada de probă fără să anunțe angajatorul, dacă întâmpină situații pe care le consideră neplăcute, deși procesul de schimbare a jobului poate dura până la 6 săptămâni în cazul angajaților white collar și chiar până la 6 luni în cazul angajaților din categoria gold collar, conform studiului realizat de D&D Research pentru BestJobs.  

Dintre aceștia, 27% consideră imorală impunerea vaccinării și ar fi determinați să părăsească jobul fără păreri de rău. Chiar dacă proiectul de lege care prevede obligativitatea prezentării la locul de muncă a certificatului privind COVID-19 este momentan în dezbatere și nu a fost încă luată o decizie, o bună parte dintre candidați își arată îngrijorarea cu privire la acest scenariu. La polul opus însă, doar 1% dintre respondenți au spus că s-ar simți îndreptățiți să renunțe la un job nou dacă descoperă despre colectiv că este majoritar împotriva vaccinării.

În același timp, 54% dintre susținătorii deciziei de a părăsi un job în perioada de probă fără a notifica angajatorul enumeră printre motivele care ar justifica un asemenea comportament lipsa de profesionalism a colegilor sau a superiorilor, neconcordanța între condițiile discutate în cadrul interviului și realitatea din activitatea de zi cu zi, încălcarea condițiilor obișnuite de muncă prin nerespectarea programului sau a gradului de dificultate a jobului, întârzierea plății salariului.

Un alt motiv pentru care angajații ar renunța la un job nou fără să mai privească în urmă ar fi dobândirea unei moșteniri sau câștigul la loterie, în unele cazuri chiar fără a juca un bilet, așa cum declară plini de speranțe alți 17% dintre candidații care au răspuns la sondajul realizat de BestJobs.

Record de înscrieri la programul MBA organizat de WU Executive Academy la Bucureşti

0

Programul Executive MBA Bucharest organizat de WU Executive Academy,  parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena, cea mai mare universitate de business din Europa, beneficiază de înscrieri record, pentru al doilea an consecutiv: 33 de manageri şi antreprenori pentru promoţia 2021-2023.

Prof. Phillip C. Neal, director academic, Executive MBA Bucharest: „Suntem încântați să egalăm recordul de înscriși de care am avut parte anul trecut în cadrul programului Executive MBA Bucharest. Dimensiunea cohortei de studenți reflectă faptul că managerii simt nevoia de a avea o formare internațională și cuprinzătoare, care să le ofere instrumente practice pentru a performa în această nouă lume a afacerilor. Media crescută de vârstă demonstrează că acest lucru este cu atât mai mult valabil în cazul top managerilor, care se confruntă cu multe decizii dificile în zilele noastre. Plasamentul excelent de care ne bucurăm în cadrul prestigiosului clasament Financial Times confirmă calitatea educației executive oferite de WU Executive Academy și rezultatele de top ale absolvenților noștri”.

Organizatorii ne oferă câteva de informații reper pentru actuala ediție: „Noua promoţie de EMBA vine cu o serie de schimbări la nivelul profilului clasei. Anul acesta, vârsta medie a managerilor a crescut de la 36 la 38 de ani, iar odată cu aceasta și experienţa managerială s-a mărit de la 7 la 9 ani. În ceea ce privește naționalitățile participanților, ponderea studenților internaționali s-a redus cu jumătate, 6%, față de anii anteriori, însemnând că din cei 33 de manageri înscriși, 31 sunt români și doar 2 au alte naționalități (un bulgar și un canadian). Ponderea bărbați/femei în cadrul noii serii se păstrează în jurul mediei 63% bărbați, 36% femei.    

Referitor la domeniul de activitate, deși IT-ul și telecomunicațiile ramân în continuare industriile predominante din care vin studenții de EMBA, anul aceasta se observă o creștere importantă a participanților din sectorul de comerț – 21% fața de 6% anul trecut, precum și din finanțe – 18% comparativ cu doar 3% în 2020. Topul industriilor în care lucrează participanții noii serii Executive MBA Bucharest este următorul:

  • IT/Telecommunication – 24,24%   
  • Commerce – 21,21%   
  • Bank/ Finance/ Insurance – 18,18%   
  • Consulting/ HR Consulting – 6,06%   
  • Manufacturing Industry – 6,06%   
  • Construction/ Engineering – 6,06%   
  • Energy Industry – 6,06%   
  • Traffic/ Transport – 3,03%   
  • Real Estates – 3,03%   
  • Consumer Goods – 3,03%   
  • N.A. – 3,03%   

Programul Executive MBA Bucharest este apreciat pentru criterii precum reputația profesorilor, aplicabilitatea cursurilor, oportunitățile de networking oferite, dar și pentru cele două rezidențiate internaționale, organizate în Austria și SUA. Acesta este singurul program de EMBA din România care beneficiază de mult râvnita triplă acreditare internațională – EQUIS, AMBA și AACSB, deținută de mai puțin de 1% din școlile de afaceri din lume. 

Programul se desfășoară în regim part-time, pe o durată de 16 luni, și cuprinde 14 module care acoperă noțiuni de management general și leadership global. Cursanţii vor lucra cu 14 profesori, jumătate dintre aceștia venind de la Universitatea WU din Viena, iar jumătate de la universități prestigioase din lume, printre care IE Spania, IESE Spania, Frankfurt School of Finance & Management Germania și Carlson School of Management USA”.   

WU Executive Academy reamintește că „este recunoscută la nivel internațional pentru calitatea programelor sale. În ediția din acest an a topului Financial Times (FT) Executive MBA (EMBA), Global Executive MBA s-a clasat pe locul 34 din cele 100 de programe luate în considerare pentru acest clasament. Astfel, a fost plasat pentru a patra oară în topul celor mai bune 50 de MBA-uri și, după 2020, pentru a doua oară consecutiv în topul 35. Programul a obținut rezultate deosebit de bune la trei categorii care prezintă un interes special pentru (viitorii) studenți: salariul anual (219.000 USD), experiența internațională de studiu (locul 10) și experiența profesională (locul 11)”.

WU Executive Academy este definită ca „parte a Universității de Economie și Afaceri din Viena (WU), cea mai mare universitate de business din Europa și a doua cea mai bună universitate din țările vorbitoare de limba germană. WU se bucură de mai bine de 100 de ani de o reputație excepțională în calitate de furnizor de educație în domeniul managerial. Portofoliul educațional al WU Executive Academy include programe de MBA, EMBA, Professional MBA, Master of Laws, certificări universitare, programe corporate, dar și diverse seminarii, fiind unul dintre principalii furnizori de educație executivă din Europa Centrală și de Est”.   

O generație de rectori

0

Particip cu emoție la aniversarea profesorului Ion Carțiș, rectorul Politehnicii din Timișoara (1996-2004) și vreau să-i mărturisesc încă odată prețuirea mea și să îi confirm că păstrez vie amintirea cooperării noastre. Folosesc prilejul pentru a-i omagia pe alți distinși colegi, din aceeași generație, împreună cu care am făcut ceea ce era adecvat în servirea de către universități a interesului public.

Subliniez că în imaginea răspândită de decenii, Universitatea din Cluj și Politehnica din Timișoara erau asociate nu doar datorită originii lor în proiectele imperiale ale istoriei. Cele două instituții erau asociate și ca urmare a exigenței universitare pe care au cultivat-o de-a lungul timpului. Nici nu se poate imagina istoria României ultimului mai bine de un secol fără prezența și contribuția lor. 

De aceea, ori de câte ori discutam de capacitățile ingineriei din țară, primul gând era la Politehnica timișoreană. Ceea ce era mereu confirmat de inovațiile pe care aceasta le-a adus și de valoarea exponenților ei. De altfel, studenții generației mele erau mai legați între ei, fie și studiind în diferite centre, și cunoșteau valorile din alte instituții de învățământ superior.

În orice caz, cotitura din România de la începutul anilor 1990 a transmis istoriei ulterioare cele două instituții în fruntea instituțiilor din țară. Le-a și conferit prin această poziție o răspundere aparte în schimbările ce aveau să urmeze.

Am cunoscut direct Politehnica din Timișoara fiind invitat, ca rector al universității clujene, de către extrem de informatul și dedicatul rector Alexandru Nichici pentru schimburi de idei și discuții de cooperare la Timișoara. Împărtășeam aceeași preocupare de a ridica, în condițiile autonomiei universitare recâștigate în decembrie 1989, nivelul organizării și performanțelor și voiam să facem să comunice cele două instituții. Iar Conferința Națională a Rectorilor nu trata atunci doar treburi curente ale funcționării universităților ori revendicări mărunte, ci era actorul hotărâtor în reconfigurarea instituțională și compatibilizarea europeană, ca și în democratizarea societății românești.

Am continuat cooperarea strânsă cu domnul profesor Ion Carțiș, care prelua rectoratul Politehnicii din Timișoara în 1996. În anul următor am preluat Ministerul Educației Naționale de atunci, încât am avut ocazia cooperării într-un nou cadru.

Desigur că, în 1997, peisajul universitar era nou față de orice situație din istoria României. Doar în câțiva ani, în 1990-1997, se creaseră – într-o confuzie specifică între dreptul de liberă inițiativă și dreptul de a înființa, chiar fără premise, universități – zeci de unități improvizate ce acordau diplome. Nu era infrastructură pe măsură, nu erau destui profesori calificați și se apela tot la cei din universitățile consacrate. Iar Consiliul Național de Acreditare și Autorizare din țara noastră nu a putut face față compromisurilor. Pe lângă aceasta, odată cu prăbușirea industriei autohtone, s-a creat o situație grea pentru politehnici. Mulți tineri valoroși preferau dreptul, jurnalistica, științele sociale, dar profesii riguroase, cum sunt ingineriile, aveau deficit de candidați. Mai mult, specializările universitare din țară stagnau și trebuiau înnoite profund. Peste toate, emigrarea de personal calificat luase avânt.

În acest context, la ordinea zilei în 1997 era reforma, deja prea mult întârziată, a sistemului de educație, pentru a-l reașeza pe bazele create de autonomia universitară, pluralismul politic, statul de drept democratic, dar și pe criterii sănătoase de activitate universitară. În definitiv, cineva trebuia să-și asume normalizarea diplomelor universitare în România și asigurarea competitivității lor. Am dispus imediat publicarea unei analize de stare și am procedat la acțiune.

În 1997, am prezentat un program de reformă pentru a încheia tranziția de la socialismul oriental la societatea liberă, a lega învățământul de nevoile și tradițiile României și a-l compatibiliza cu reperele europene. Cum se poate citi în documente, programul s-a bazat pe analize autohtone și pe expertize internaționale și s-a axat pe șase schimbări fundamentale: reformă curriculară (plan de învățământ, programe, manuale); înlocuirea învățământului reproductiv cu un învățământ orientat spre rezolvarea de probleme și relansarea cercetării științifice proprii; ameliorarea infrastructurii și informatizarea liceelor și universităților; o nouă interacțiune a școlii cu comunitățile locale; descentralizarea și schimbarea managementului școlar și academic; trecerea la formele contemporane de cooperare internațională. În 1997-2000 s-a aplicat cea mai cuprinzătoare reformă a învățământului în România de după 1948 (cu actualizările din anii șaizeci).

Fiindcă în discuția publică se fac adesea afirmații fără acoperire, ignorându-se istoria precisă, menționez că tot ceea ce spun este pe bază de decizii înregistrate oficial și reținute de arhive. Într-un volum (Andrei Marga, Anii reformei 1997-2000, EFES, Cluj-Napoca, 2006) sunt listate deciziile (legi, hotărâri și ordonanțe de guvern, ordine ale ministrului educației naționale de atunci) de sub mandatul meu ca ministru. Ele pot fi examinate la orice oră.

Cele mai multe decizii se referă la întregul învățământ. Unele se referă însă distinct la învățământul universitar.De exemplu, consacrarea prin reglementări detaliate a autonomiei universitare, trecerea admiterii de studenți în decizia universităților (1997), trecerea la finanțarea globală a acestora (1998), crearea rețelei naționale a colegiilor universitare (1998), inaugurarea evaluării internaționale a universităților românești (1998), începerea finanțării speciale a cercetării științifice (1999), crearea rețelei de comunicații electronice a educației naționale ROEDUNET (1999), delimitarea managementului administrativ de managementul academic (1999), organizarea învățământului la distanță (1999), oprirea ocupării fără performanțe a posturilor didactice, optimizarea ponderii studenților în populația țării, programul de construcții universitare în centre universitare și multe altele. Exemple sunt și instituțiile create în premieră în România – Centrul Național de Echivalare a Studiilor (1998), Consiliul Finanțării Universităților (1998), Agenția Socială a Studenților (1998), Centrul Național al Învățământului Superior Tehnic (1999), Centrul National de Formare Continuă (2000), Centrul National pentru Curriculum (2000), Centrul Național al Managerilor din Învățământ (2000) și altele. 

Ambele liste – a reglementărilor și a instituțiilor noi – sunt lungi, dar sunt făcute publice (vezi Cătălin Baba, Adrian Gorun, Ciprian Tanul, coord., Anii reformei 1997-2000 în reglementări, Catedra UNESCO, Cluj-Napoca, 2002). Datele publice confirmă că măsurile ulterioare din universități, pe cele șase linii amintite, au plecat din deciziile reformei din 1997-2000. Cum declară chiar rectori actuali, rectoratele de atunci au și stabilit cadre durabile de operare în universitatea respectivă.

Fapt este că reforma sistemului de învățământ de la sfârșitul anilor nouăzeci a reușit. România se alătura astfel, cu educația, țărilor dinamice ale tranziției – Polonia, Ungaria, Cehia de atunci. “Educația și formarea profesională” a și fost primul capitol din negocierile de aderare a României la Uniunea Europeană care a putut fi închis – aceasta deja în mai 2000. Reforma cuprinzătoare a educației din 1997-2000 a fost socotită una dintre cele mai dinamice, alături de cea a Braziliei, și a rămas singura reformă a educației din România postdecembristă recunoscută până acum în analizele internaționale.

Ce a urmat în învățământul universitar este știut, ba chiar perceput de cel care are tangențe cu acesta. În loc să se continue schimbările benefice, s-a trăit un timp din ideile reformei din 1997-2000. Apoi, scăzând cultura instituțională a decidenților și în lipsa viziunii, au început deteriorările. 

Aplicarea programului Bologna, prin legea de reorganizare a specializărilor universitare din 2004 și deciziile ministeriale din 2005, s-a făcut eronat. Ca urmare, s-a ajuns la reducerea forțată a duratei studiilor și la slăbirea licenței, la confundarea masteratului cu prelungirea studiilor și la convertirea doctoratului într-o pregătire liniară. Niciuna nu are de a face cu ce se scrie în Declarația de la Bologna

Din nefericire, în România s-au numit ulterior miniștri ai învățământului persoane care nu au lucrat vreodată în învățământ sau nu aveau pregătirea pentru a lua decizii de talie națională. Iar în urma legii educației din 2011 deteriorarea a continuat. Bunăoară, universităților li se aplică o viziune îngustă, aparent modernistă, care slăbește încă odată instituția. S-a instalat o birocrație a evaluărilor cantitative care stânjenește inovația. Alegerea rectorilor în sistemul votării partidelor transformă universitățile, din comunități orientate spre creație, în grupuri care se bat pentru funcții administrative. Autonomia universitară a fost ruptă de răspundere și este exercitată ba parohial, ba funcționărește. Acum România luptă cu degradarea activităților, cu nepotismul universitar cel mai extins din istorie, cu plagiate și falsificări, cu profesuri slăbite, cu fuga tinerilor de universitățile din țară și, rod al tuturor, cu un slab impact al universităților în dezvoltarea din țară.

Din nefericire, și universitățile au ajuns astăzi parte a unui întreg establishment politic, cultural și mediatic, care a dus și duce la un eșec de proporții istorice. România a ajuns, cum, din păcate, tot mai mulți sunt nevoiți să semnaleze, dintr-o țară cu potențial, cea mai săracă țară a Europei, cu cea mai mare emigrație dintr-o țară a lumii în timp de pace, cu cel mai mic consum de carte pe cap de locuitor, cu cea mai mare mortalitate la milionul de locuitori, cu o îndatorare externă excesivă, cu o dezbatere publică colonizată de cațavenci, cu un autoritarism incult, sprijinit pe securism și trepăduși. Peste toate, România și-a pierdut deocamdată, la nivelul decidenților, capacitatea de a-și promova, în interesul public, vederile și inițiativele în concertul lumii în schimbare de astăzi. 

Trebuie să spun că generația de rectori la care mă refer ar fi refuzat aceste degradări. Le-ar fi refuzat înainte de orice din motive ce țin de selectare. Rectorii au fost, la timpul lor, vârfuri profesionale ale promoțiilor. Cei mai mulți au fost selectați pentru rectorate dintre cei cu experiență și traseu administrativ – fiind înainte șefi de catedră, decani, prorectori. Rectorii de atunci au fost selectați de senate, așadar în competiția celor mai buni profesioniști. Cu foarte rare excepții, ei cunoșteau interesul public și știau să-l reprezinte. Toți știau ce înseamnă integrarea europeană și cum să o așeze pe contribuția națiunilor. Ei știau să abordeze matur pluralismul politic.

Rectorii de atunci știau bine și alte două fapte de importanță fundamentală. 

Mai întâi ei știau că universitatea nu este o unitate de bussines – ea antrenează schimburi de activități, dar țintele ei rămân performanțele în cercetare și în crearea de creatori. Că universitatea nu este asociație civică – orice rol și funcție din sânul ei sunt accesibile oricui îndeplinește anumite criterii de pregătire, dar presupune o ierarhie a valorilor din punctul de vedere al competitivității profesionale! Că universitatea nu este nici corporație – ea este o unitate diferențiată lăuntric în funcție de pregătire, merite, afinități cu privire la valori! Rectorii generației amintite și-au asumat înțelegerea universității ca instituție dedicată cunoașterii și culturii – cea mai înaltă în societate, ca să preiau formula lui Humboldt. 

Apoi rectorii acelei generații știau că universitatea nu se reduce la atragerea cu orice mijloc a tinerilor și că a profita de naivitatea acestora și a părinților nu este demn. Studenții nu sunt obiecte ale educației, nici „clienți”, cum se spune mai nou, ci parteneri într-o întreprindere a formării pentru profesionalism responsabil.

Mi-am permis să amintesc toate acestea pentru că profesorul Ion Carțiș a fost un participant de primă importanță la istoria pe care am rezumat-o. A fost, ca profesor și ca rector, al unei dintre primele universități ale țării! A fost un participant care a a făcut mereu proba profesionalismului, a valorii ingineriei timișorene din care făcea parte, a capacității de a proiecta și decide în răspunderi majore și a devoțiunii pentru cauze publice. Amintindu-mi cu multă satisfacție cooperarea noastră, vreau să-i urez din toată inima „La mulți ani, cu sănătate și vești bune!”. Și să-l regăsesc, desigur, cu energia cu care împreună am avut ocazia, între altele, să punem bazele modernei Biblioteci a Politehnicii timișorene și să inaugurăm Stadionul instituției!

Cea mai complexă declarație ANAF pentru firme a fost adoptată oficial. Ce urmează?

0

Material de opinie de Victoria Dobre, Manager Senior, și
Adrian Teampău, Director, Taxe Indirecte, Deloitte România (foto)

Este oficial! Începând cu 2022, marii contribuabili trebuie să depună declarația SAF-T către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar în anii următori raportarea va deveni obligatorie și pentru ceilalți contribuabili. Lista marilor contribuabili a fost extinsă recent de ANAF, iar în data de 9 noiembrie 2021 instituția a publicat în Monitorul Oficial și formularul pentru declarația SAF-T.

Modelul de raportare SAF-T pentru care a optat România este unul dintre cele mai complexe de acest tip, deoarece presupune raportarea lunară a tuturor informațiilor contabile, financiare și fiscale cu referire la tranzacțiile derulate de firme. În același timp, ANAF va avea posibilitatea să solicite raportări privind mișcările produselor din stoc, în același format, iar raportările mijloacelor fixe se vor realiza anual, odată cu depunerea situațiilor financiare. 

După ce contribuabilul extrage din sistemele IT datele despre tranzacțiile efectuate și le revizuiește pentru a se asigura că acestea sunt corecte și complete, trebuie să le transpună pe standardul din schema pusă la dispoziție de ANAF. Așadar, tranzacțiile nu se declară ca atare, ci trebuie reinterpretate conform unor seturi de reguli furnizate de autoritatea fiscală.

Prin urmare, aceasta este cea mai mare transformare pe care o suferă sistemul fiscal din România. ANAF va avea astfel acces la toate tranzacțiile derulate de firme și va putea să identifice cu ușurință care dintre acestea nu au fost impozitate sau pentru care a fost achitat un impozit mai mic decât norma.

Care sunt provocările pentru companii?

Prima mare provocare este legată de volumul considerabil de date solicitate. Dificultățile apar în identificarea, exportul și corelarea informațiilor.

O altă provocate este generată de incorectitudinea sau lipsa datelor. Din acest considerent, este absolut necesară revizuirea tratamentului contabil și fiscal al tranzacțiilor și corectarea datelor înainte de implementarea unei soluții IT de procesare a declarației SAF-T. Spre exemplu, dacă este eronat tratamentul fiscal al unor tranzacții, acestea vor fi raportate ca atare la ANAF.

Timpul necesar implementării raportării nu este nici de data aceasta de partea contribuabilului. Deși autoritatea fiscală oferă o perioadă de grație pentru primele raportări, companiile trebuie să fie pregătite cât mai devreme pentru a nu înregistra greșit tranzacțiile derulate începând cu 1 ianuarie 2022.

În același timp, costul implementării unei soluții IT de procesare a declarației SAF-T nu este de neglijat. Spre deosebire de alte declarații fiscale, aceasta nu poate fi pregătită manual din cauza volumului mare de date și a necesității transformării acestora conform standardelor tehnice impuse de ANAF. Așadar, sunt necesare investiții fie în configurarea sistemului IT actual, fie în achiziția unei aplicații informatice special pentru această raportare.

De ce trebuie să raporteze firmele aceste date la ANAF?

Implementarea acestui sistem are ca obiectiv final simplificarea proceselor de raportare pentru societăți, chiar dacă, în prima fază, pare destul de complicat și efortul necesar este ridicat. Însă este cert că viața contribuabililor va deveni mai ușoară după ce se va implementa și inspecția fiscală de la distanță și după ce se vor elimina celelalte declarații fiscale. 

Firmele încadrate la categoria marilor contribuabili, conform listei recent actualizate, vor fi nevoite să raporteze în noul sistem începând cu anul 2022, etapizat în funcție de data la care au fost au fost incluse pe listă. 

Contribuabilii mijlocii vor fi obligați să depună raportarea SAF-T începând cu luna ianuarie 2023, iar cei mici, din 2025.

Deși este aplicabilă o perioadă de grație de până la șase luni pentru depunerea efectivă a declarației SAF-T, contribuabilii trebuie să se asigure că înregistrează corect și complet tranzacțiile derulate începând cu perioada de raportare care li se aplică.

Procesul de implementare a raportării presupune două etape: pre-implementarea – în care contribuabilul analizează dacă datele înregistrate despre tranzacții sunt suficiente și corecte – și etapa de alegere și implementare a soluției IT, care va fi utilizată recurent pentru raportare. Sună simplu, însă un proces de pre-implementare și implementare poate dura luni de zile în cazul unor companii cu volume mari de tranzacții zilnice (de exemplu, retaileri, bănci, producție). În concluzie, procesul de raportare va deveni mai simplu pentru firme, dar mai avem câțiva pași până acolo.

Facilități fiscale pentru activități de cercetare-dezvoltare: Ce prevede legislația? Ce se întâmplă în practică? Exemple

0

_________________

Andreea Mitiriță, Partener PwC România
Cristina Fuioagă, Director PwC România

Facilitățile fiscale pentru cercetare-dezvoltare sunt oferite de mai multe țări și pot constitui un avantaj competitiv în atragerea de investiții în proiecte ce implică activități de cercetare-dezvoltare și în dezvoltarea accelerată a societăților care întreprind astfel de activități. În România, stimulente fiscale pentru activitățile de cercetare-dezvoltare, existente în Codul fiscal, sunt următoarele:

  • deducerea suplimentară, în proporție de 50%, a cheltuielilor efectuate pentru activitățile de cercetare-dezvoltare;
  • aplicarea metodei de amortizare accelerată în cazul aparaturii şi echipamentelor destinate activităților de cercetare-dezvoltare;
  • scutirea de impozit pe venit pentru angajații care lucrează în proiecte de cercetare-dezvoltare;
  • scutirea de impozit pe profit pentru contribuabilii cu activități exclusiv de cercetare – dezvoltare în primii 10 ani de activitate.

Spre exemplu, beneficiul obținut din aplicarea facilității de deducere suplimentară a cheltuielilor poate conduce la o economie de 8% din valoarea investițiilor în proiecte de cercetare-dezvoltare (de exemplu 8% reprezentând reducere în impozitul pe profit final de plată). Banii astfel economisiți pot fi direcționați pentru a sprijini alte activități/inițiative de afacere la nivelul societăților în cauză.

Totuși, în România cadrul legislativ aplicabil pentru accesarea acestor facilități nu este unul foarte prietenos cu contribuabilii și nicidecum facil.

Mai exact, cadrul legislativ pentru accesarea acestor facilități este compus momentan din Codul Fiscal, Ordonanța de Guvern nr. 57/2002 privind cercetare științifică și dezvoltare tehnologică, aprobată cu modificări și completări ulterioare, dar și Ordinul comun nr. 1056/4435/2016 din 5 iulie 2016 pentru aprobarea Normelor privind deducerile pentru cheltuielile de cercetare-dezvoltare la calculul rezultatului fiscal emis de Ministerul Finanțelor Publice și de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice. În plus, este aplicabil și Ordinul nr. 350 din 30 mai 2019 emis de către Ministerul Educației și Cercetării pentru constituirea registrului experților pe domenii de cercetare-dezvoltare. Nu în ultimul rând, Ordinul 1056/4435/2016 face trimitere și la ghidul specific emis de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică – Manualul Frascati.

Care sunt condițiile în prezent? 

Pe scurt, pentru a putea beneficia de aceste facilități fiscale, o activitate sau un proiect pot fi considerate eligibile, conform legii, dacă îndeplinesc simultan următoarele 5 criterii:

  1. Criteriul de noutate: se referă la un produs nou/modernizat, tehnologie nouă/modernizată, serviciu nou/modernizat, care aduc un plus de cunoaștere la tehnologiile actuale din industria respectivă.
  2. Criteriul de creativitate: se referă la dezvoltarea de noi concepte, metode, etape pentru îndeplinirea obiectivului proiectului/proiectelor.
  3. Criteriul de incertitudine: un proiect de cercetare-dezvoltare, în general, implică incertitudini cu privire la costuri, perioada de timp necesară pentru a obține rezultatul dorit și, în același timp, dacă se poate atinge scopul proiectului și în ce măsură. 
  4. Criteriul de demers sistematic – proiectul trebuie desfășurat într-o manieră sistematică, adică este planificat, îi sunt alocate resurse (timp și personal specializat) și un buget.
  5. Criteriul de transferabilitate/reproductibilitate al rezultatului: rezultatul obținut (inclusiv cel negativ dacă nu s-a obținut rezultatul dorit) trebuie să fie transferabil/reproductibil după finalizarea proiectului.

Pentru fiecare proiect în parte, contribuabilul trebuie să pregătească o documentație tehnico-financiară, foarte bine argumentată care să susțină aplicarea facilității respective. De asemenea, pentru încadrarea proiectelor/activităților de cercetare-dezvoltare contribuabilul trebuie să apeleze la expertiza unei persoane autorizate din „Registrul Național al Experților pentru certificarea/expertizarea activității de cercetare-dezvoltare”. 

Dar ce se întâmplă de fapt în practică? În practică, aceste facilități fiscale sunt foarte puțin aplicate de contribuabili, motivele fiind diverse, precum: gradul de incertitudine cu privire la acceptarea aplicării acestei facilități în eventualitatea unui control fiscal, lipsa de practică prin raportare la alți jucători din domeniul de activitate respectiv, lipsa de informare cu privire la activitățile eligibile și beneficiile aplicării acestor facilități, cadrul legislativ actual care nu este armonizat și în niciun caz extrem de cuprinzător cu privire la activitățile ce pot fi considerate eligibile, lipsa resurselor pentru a determina și documenta astfel de proiecte etc.

Plecând de la teoria menționată mai sus, dorim să exemplificăm în cele ce urmează câteva tipuri de activități de cercetare dezvoltare din domenii variate, având la bază Manualul Frascati.

Cine, cum? Exemple practice

Facilitățile fiscale mai sus-menționate pot fi aplicate de societăți care activează în domenii diferite, plecând de la industria auto, energie, IT, domeniul financiar-bancar, telecomunicații, agricultură etc. 

Cum? Spre exemplu, activitățile de cercetare-dezvoltare în domeniul ingineriei mecanice sunt strâns legate de proiectarea produselor. Dacă procesul de proiectare implică calcule, desene, concept, instrucțiuni de operare pentru a crea prototipuri/proiecte pilot, atunci aceste activități ar trebui să se califice drept activități de cercetare/dezvoltare. Dacă aceste activități sunt legate doar de execuția și menținerea standardelor actuale de producție, atunci nu se pot califica drept activități de cercetare dezvoltare.

Industria chimică și industriile conexe sunt de obicei candidați puternici pentru programe de stimulare a cercetării și dezvoltării. De exemplu, activități de cercetare-dezvoltare pot fi: dezvoltare de noi hibrizi semințe (industria agri), eficientizare proces de producție pigmenți, dezvoltarea și optimizarea unor straturi de pasivare.

În domeniul IT, următoarele activități s-ar preta pentru deducerea suplimentară aferentă activităților de cercetare-dezvoltare: dezvoltarea unui nou sistem de operare/limbaj de programare, design și implementarea unui nou motor de căutare bazat pe tehnologii noi, crearea de noi tehnici de securitate și criptare a datelor etc.

În domeniul financiar-bancar, printre activitățile ce se pot califica pentru deducerea suplimentară ar fi următoarele: modelarea probabilității de rambursare anticipată, dezvoltarea de noi modele/metodologii de risc pentru procesul de creditare, crearea unui software pentru activități de home-banking, dezvoltarea de noi tehnici/mecanisme de investigare a profilului clienților cu scopul de a crea noi produse și servicii bancare, cercetare pentru a determina noi categorii de risc ce trebuie avute în vedere în contractele de asigurare, cercetare tendințe sociale pentru a determina impactul asupra produselor de asigurare cu scopul de a crea noi produse, dezvoltare aplicații/tehnologii noi pentru electronic banking, servicii de creditare/economisire/asigurare electronice etc.

În domeniul logistic, potențiale activități de cercetare-dezvoltare ar fi crearea unei soluții de machine learning pentru predicția comenzilor, dezvoltare aplicație pentru urmărirea comenzilor etc.

Așa cum am exemplificat mai sus, activitățile de cercetare-dezvoltare se pot regăsi în foarte multe domenii de activitate și pot beneficia de aceste facilități fiscale prevăzute momentan în legislația din România. 

Deși contextul actual nu e cel mai propice, aplicarea acestor facilități fiscale ar impulsiona direcționarea resurselor societăților spre astfel de activități de cercetare-dezvoltare, care în viitor vor conduce cu siguranță la îmbunătățirea performanței financiare a societăților respective și vor oferi un avantaj competitiv prin raportare cu alți jucători din piață.

Astfel, societățile din România ar trebui să se informeze cu privire la aplicarea acestor facilități și să facă demersurile necesare pentru a beneficia de economiile generate din activități de cercetare-dezvoltare, ajutând astfel la promovarea unor bune practici pentru impulsionarea unor astfel de activități la nivel național. 

Asociația Administratorilor Independenți aderă la Inițiativa pentru Guvernanță Climatică

0

Asociația Administratorilor Independenți din România (AAI) anunță că s-a alăturat Inițiativei pentru Guvernanță Climatică în calitate de gazdă a Chapter Zero România. KPMG în România este susținător și Content Partner al proiectului.

Inițiativa pentru Guvernanță Climatică (CGI) este definite ca „o comunitate globală de administratori neexecutivi și experți în domeniu, organizată în asociații naționale (Chaptere), care promovează adoptarea Principiilor Forumului Economic Mondial pentru Guvernanță Climatică prin mobilizarea, educarea și sprijinirea membrilor săi să își dezvolte aptitudinile și cunoștințele necesare pentru a adresa schimbările climatice la nivelul Consiliilor de Administrație. În prezent, există 16 Chaptere naționale care s-au angajat să susțină Carta CGI, iar multe alte Chaptere vor fi lansate în curând. Secretariatul CGI este găzduit de Centrul de Angajament Climatic Hughes Hall al Universității Cambridge”.

Simona Fătu, președintele Asociației Administratorilor Independenți: „Asociația noastră este încântată să găzduiască Chapter Zero România din cadrul forumului CGI, lider global privind guvernanța eficientă a schimbărilor climatice. Suntem foarte încântați să lucrăm, prin intermediul Inițiativei pentru Guvernanță Climatică, cu experți și lideri de afaceri din România și din întreaga lume, care se confruntă cu probleme similare”.

Sorana Baciu, Fondator Chapter Zero România, a explicat că: „Chapter Zero România este onorată să contribuie la eforturile globale de conștientizare a riscurilor și consecințelor schimbărilor climatice, precum și a mijloacelor de reducere a impactului acestora și de identificare a oportunităților de afaceri. Scopul nostru este să ne asigurăm că schimbările climatice vor fi un subiect recurent în discuțiile consiliilor de administrație din companiile românești”.

Ramona Jurubiță, Country Managing Partner, KPMG în România: „Ne-am alăturat Inițiativei pentru Guvernanță Climatică nu numai pentru că suntem pregătiți să contribuim cu expertiza și resursele noastre pentru a sprijini administratorii de companii în confruntarea lor cu provocările schimbărilor climatice, dar și pentru că putem fi alaturi de Chapter Zero România în eforturile sale de a le oferi membrilor sprijin în conceperea unor strategii de tranziție climatică eficiente, adaptate fiecărui sector, pentru a răspunde provocărilor întâmpinate la trecerea către o economie fără emisii de carbon. Pe măsură ce administratorii își vor asuma acest rol de leadership, ei vor trebui să asigure și o guvernanță eficientă a climei și vor descoperi că eficiența economică nu este incompatibilă cu responsabilitatea verde”.

Karina Litvack, președintele Consiliului de Administrație al Inițiativei pentru Guvernanță Climatică și administrator neexecutiv al companiei energetice Eni SpA: „În întreaga lume, administratorii recunosc rolul crucial pe care îl au în modul în care afacerile abordează urgența climatică și își îmbunătățesc capacitățile pentru a asigura administrarea pe termen lung a companiilor în consiliile cărora își desfășoară activitatea. Suntem încântați că AAI găzduiește Inițiativa pentru Guvernanță Climatică și s-a angajat să ofere administratorilor din România acces la abilitățile și cunoștințele necesare pentru tranziția către o economie fără emisii de carbon, asigurând adaptarea pe termen lung și succesul în afaceri al companiilor lor”.

AAI subliniază că „Chapter Zero România este reprezentantul României în rețeaua internațională a Inițiativei pentru Guvernanță Climatică. Pentru dezvoltarea Chapter Zero România, Asociația Administratorilor Independenți va colabora cu un grup de lucru format din experți în guvernanță climatică și administratori neexecutivi. Prin Inițiativa pentru Guvernanța Climatică, membrii consiliilor de administrație ale companiilor din România vor avea acces la resursele și evenimentele locale și internaționale dedicate acestui domeniu și vor contribui la rețeaua globală dedicată guvernanței climatice eficiente, folosind guvernanța corporativă în tranziția companiilor către o economie cu emisii reduse de carbon.

Chapter Zero România își propune ca membrii consiliilor de administrație ale companiilor din România să:

  • își înțeleagă îndatoririle și obligațiile în legătură cu criza climatică și implicațiile acesteia pentru afacerea lor;
  • își îmbunătățească înțelegerea cunoștințelor științifice și economice ale schimbărilor climatice;
  • înțeleagă riscurile și oportunitățile schimbărilor climatice pentru afacerile lor și, prin urmare, să își dezvolte capacitatea de a concepe strategii eficiente pentru tranziția climatică către o economie net zero;
  • încurajeze dezbateri informate și răspunsuri constructive la provocarea climatică în ședințele consiliilor de administrație;
  • se asigure că factorii legați de climă sunt luați în considerare în toate deciziile consiliilor de administrație sau supraveghere și ale comitetelor acestor consilii, inclusiv cele de audit, de remunerare și de nominalizare, îmbunătățind adaptarea companiilor lor”

Soluţii multe pentru bani și mai mulți

0

Adrian Oros, ministrul interimar al agriculturii, Daniel Constantin, deputat şi fost ministru al agriculturii, Valeriu Tabără, preşedintele Academiei de Ştiinţe Agricole (ASAS), Petre Roman, membru Club Madrid, Nicolae Sitaru, preşedinte Asociaţia Producătorilor de Porumb din România (APPR), Ionel Arion, preşedinte PRO AGRO, Daniel Botănoiu, preşedinte Asociaţia Fermierilor din România (AFR), Ștefan Constantin, director general Agenţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare, Gabriel Biriș, partener fordator Biriș-Goran – oamenii zilei la BucharestFoodSummit.ro 2021.

Dezbatem împreună problemele și propunem soluții potrivite pentru: gestiunea apei, irigații și fonduri de finanţare. Evident, așteptăm sugestii şi din partea cititorilor.

Ionuț Olteanu, fermier Agromad, Alexandru Stănescu, fermier To-Mak Grup, Ionuț Gociman, Director Tehnic Executiv al Asociaţiei Aberdeen Angus, Mihai Popescu, Director General al Institutului de Stat pentru Testarea şi Înregistrarea Soiurilor (ISTIS), Marius Eftene,  Manager Marketing Netafim, George Sava, fermier şi fost secretar general adjunct în Ministerul Agriculturii, Marian Popa, fermier, și mulți alții, adresează autorităților întrebări pertinente dar propun şi soluții.

Toți vor să mergem mai departe!

Ne vedem pe 16 noiembrie 2021când accesul la fonduri europene și finanțări trece prin condițiile de asociere și parteneriat.

Cea de-a patra ediție a BucharestFoodSummit, împreună cu Sponsorul Platinum, Give an Angel, sponsorul Gold, ComputerLand şi partenerii precum Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), Casa de avocatură Biriş-Goran, Academia de Studii Economice din Bucureşti (ASE), A.F.R şi partenerii media TVRi, Economistul, Agrostandard, Lumea Banilor şi mulţi alţii, desfăşoară cel mai important eveniment din agribusiness-ul românesc pentru acest final de an. Debutând în data de 28 octombrie, seria de evenimente continuă până pe data de 25 noiembrie.

În același timp, pregătim prima ediţie a TransilvaniaFoodSummit. Eveniment care adună la Cluj actorii principali ai regiuni în agribusiness, producţie alimentară, producţie băuturi, retail şi HoReCa.

FoodIntelForum.ro, Ediţia a V-a 2022: o platformă de dezbatere pentru subiecte ce ţin de integrare, finanţare, tehnologie de ultimă oră şi inovare.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro.

Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat BlackPeak Capital în tranzacția prin care fondul a investit în Verdino Green Foods

0

BlackPeak Capital a investit în Verdino Green Foods, lider din industria de alternative vegetale la produsele din carne din Europa Centrală și de Est. Cu o gamă de peste 60 de produse alimentare distribuite în mai mult de 2.000 de magazine din România, Elveția, Olanda, Spania, Macedonia de Nord, Serbia și Marea Britanie, Verdino oferă alternative sustenabile la produsele din carne, pe bază de proteine vegetale.

Nicoleta Gheorghe
Stefan Mantea

În tranzacția prin care BlackPeak Capital a devenit, ca urmare a unei infuzii de capital, asociat în Verdino Green Foods, firma de avocatură Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat fondul de investiții cu o echipă complexă coordonată de Radu Diaconu (Partener Coordonator). Echipa de due diligence a fost condusă de Nicoleta Gheorghe (Managing Associate), în timp ce echipa care s-a ocupat de structurarea tranzacției precum și de redactarea și negocierea documentelor specifice a fost condusă de Ștefan Mantea (Senior Managing Associate). Din echipa de proiect au mai făcut parte Sorina Drăghici (Senior Associate) și Otilia Oglage (Associate). 

 

Dorian Macovei

Ne bucurăm să putem realiza o nouă investiție într-o afacere antreprenorială cu un potențial extraordinar în viitor, alături de o echipă de profesioniști în domeniul juridic, precum echipa de M&A de la Băncilă, Diaconu și Asociații. Am fost impresionat de implicarea și proactivitatea cu care cei doi avocați, Ștefan Mantea și Nicoleta Gheorghe, au abordat acest proiect. Le mulțumesc tuturor pentru că au făcut această tranzacție să se întâmple în cele mai bune condiții”, a declarat Dorian Macovei, Managing Director BlackPeak Capital.

Aliant și Tailent contribuie la dezvoltarea viitoarelor generații de specialiști RPA în parteneriat cu Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași

0

Aliant, unul dintre principalii integratori IT și furnizori de gestionare a serviciilor IT, și Tailent, compania românească de tehnologie cunoscută pentru democratizarea accesului la soluții de Robotic Process Automation (RPA), au încheiat un parteneriat cu Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor (FEAA) din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC) pentru a contribui la dezvoltarea viitoarelor generații de specialiști în soluții RPA. Prin acest demers, universitatea își propune să pregătească mai bine studenții pentru locurile de muncă ale viitorului și să ofere astfel un sprijin solid companiilor din România care activează în sectorul automatizării, în condițiile în care industria RPA a accelerat în ultimii ani la nivel global, iar România devine un important furnizor global de soluții bazate pe această tehnologie. 

În cadrul colaborării cu Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor (FEAA – UAIC), cele două companii creează un Centru de Excelență (CE) și un curs de RPA bazat pe tehnologii Tailent, accesibil tuturor studenților interesați. Centrul de Excelență are trei roluri: crearea unui Centru Educațional pentru formarea viitorilor specialiști în automatizare, a unui Centru de Competențe cu potențial de a sprijini companiile românești și internaționale, inclusiv prin programe de internship, precum și a unui Centru de Cercetare și Dezvoltare dedicat colaborării cu experții FEAA în domeniul automatizării și optimizării proceselor de business. 

„Obiectivul acestei inițiative este de a poziționa FEAA cu un pas înainte când vine vorba despre aceste tehnologii, prin implementări practice, articole de cercetare și prin modificări ale ofertei academice astfel încât să pregătească mai bine absolvenții pentru o carieră în acest domeniu. Aceasta este o parte foarte importantă a strategiei noastre de a ne alia cu companii românești cu viziune progresistă și startup-uri care s-au dezvoltat la nivel global. Trebuie să le oferim exemple puternice studenților noștri și să susținem economia să facă tranziția de la externalizare la dezvoltare de produse software”, spune profesorul Mircea Georgescu, prof. univ. dr., care va coordona Centrul de Excelență Tailent RPA. 

Acest parteneriat este dezvoltat de Aliant, Tailent Gold Partner, prin intermediul echipei sale de experți care vor transfera cunoștințele și expertiza lor către studenți. Aliant și Tailent au anunțat în ianuarie 2021 o alianță al cărei obiectiv principal este de a aduce tehnologii de automatizare RPA de ultimă generație mai aproape de companiile mici și mijlocii care doresc să-și transforme business-ul. 

Centrul de Excelență RPA are la bază o echipă dedicată de profesori, studenți și experți în tehnologie care sprijină mai multe arii funcționale din cadrul instituției academice. Principalul rol al Centrului de Excelență este de a pregăti viitorii experți în automatizare astfel încât să adauge valoare companiilor prin sprijinirea angajaților în a  elimina activitățile de rutină. 

„Am întâlnit la FEAA o deschidere foarte mare către tehnologie și cred că facultatea este locul ideal pentru un Centru de Excelență în RPA, deoarece îmbină perfect cunoștințele despre administrarea afacerilor și teorii economice cu modul de funcționare din lumea reală. Există o valoare uriașă în a aduce mai aproape mediul academic de cel de business. Aliant și-a luat angajamentul să contribuie la exploatarea acestei valori prin furnizarea de cunoștințe relevante, dezvoltarea de competențe și utilizarea tehnologiei de automatizare de ultimă generație de la Tailent”, a spus Bogdan Ciubotaru, Partener și Chief Commercial Officer la Aliant.

Colaborarea face parte și din strategia Tailent de a democratiza accesul la tehnologia RPA la nivel global și de a sprijini economia și mediul IT din România să evolueze și să se adapteze mai bine unui viitor „robotizat”. Această evoluție este absolut necesară în contextul în care România este deja recunoscută drept un furnizor global foarte important de soluții de automatizare.  

„Susținem educația și ne dorim să contribuim la crearea unui ecosistem de inovare și colaborare format din actori principali din economie. Companiile de tehnologie, mediul academic și de afaceri trebuie să colaboreze pentru un viitor mai bun, atât în România, dar și la nivel global, conform principiului „think global, act local”. Învățământul superior din România este aliniat la standardele internaționale ale marilor centre academice de Cercetare, Dezvoltare și Inovare. În plus, crearea Centrelor de Excelență la nivel academic reprezintă un pas important în misiunea noastră de a democratiza accesul la tehnologia RPA, astfel încât din ce în ce mai multe companii să poată folosi roboți software pentru a crește productivitatea și competitivitatea”, a spus Mario Popescu, CEO Tailent.  

Studenții care finalizează cursurile obligatorii obțin o Specializare Academică Tailent și vor primi o insignă digitală pe care o vor putea folosi online pentru a-și indica specializarea. În plus, companiile pot angaja studenți pregătiți pentru stagii de practică, instruiți în domeniul tehnologiilor de automatizare a proceselor, iar aceștia își pot pune în practică cunoștințele, adăugând rapid valoare pentru angajatorii lor.

Tailent se află în prezent într-un proces de expansiune, atât pe plan local, cât și internațional, prin încheierea de noi parteneriate și intrarea pe piețe strategice, RPA fiind o industrie care a accelerat puternic în ultimii ani, la nivel global, în timp ce România a devenit un important furnizor global de soluții de automatizare. Recent, compania a semnat acorduri cu doi furnizori de soluții: Winsig, o companie portugheză cu o bază extinsă de clienți în Europa, Africa și America de Sud, și Wolters Kluwer, care activează în industrii strict reglementate.

Foto: Prof. Univ. Dr. Mircea Georgescu, FEAA, UAIC (left), Bogdan Ciubotaru, CCO Aliant (center), Mario Popescu, CEO Tailent (right)

Electroargeș continuă proiectul pentru salvarea copiilor cu malformații cardiace grave

0


Partener strategic al Fundației Polisano încă din anul 2019, compania Electroargeș a continuat și anul acesta să sprijine proiectul fundației de mobilizare a unor echipe medicale specializate din străinătate pentru operarea cazurilor limită – neoperabile în România, fără posibilități materiale sau nedecontate prin sistemul de asigurări de sănătate. 50.000 de euro au fost donați de compania din Curtea de Argeș în cadrul misiunii Fundaţiei Polisano din luna octombrie a acestui an. Această misiune umanitară s-a desfășurat în perioada 9-16 octombrie, la Spitalul Sfântul Constantin din Braşov, cu participarea unei echipe de 12 cadre medicale din Marea Britanie, sprijinită de echipa medicală locală. Au fost operaţi 9 copii cu malformaţii cardiace congenitale, cu vârste cuprinse între 6 luni şi 4 ani. Intervențiile au fost un succes, iar toți copiii operați pe inimă în cadrul acestei misiuni din luna octombrie au fost externați. 

Electroargeș s-a implicat înca din anul 2019 în proiectul „Inimi sănătoase pentru copii”, tot printr-o sponsorizare de 50.000 euro, destinată misiunii operatorii din primăvara anului 2019, realizată cu participarea unei echipe medicale din Marea Britanie. Fundația Polisano are ca misiune spijinirea copiilor cu malformaţii cardiace congenitale astfel încât aceștia să beneficieze de operaţii. La Polisano ajung mulți copii din familii defavorizate, iar media unei sesiuni operatorii este de 50.000 de euro, din care sunt operate până la 12 cazuri. Din 2015, Fundaţia a oferit accesul gratuit la aceste intervenţii salvatoare pentru peste 300 copii. 

„Suntem onorați că avem privilegiul de a fi parteneri în acest proiect formidabil al Fundației Polisano, un proiect pe termen lung pentru noi”, declară Adrian Ionescu, Membru în Consiliul de Administrație Electroargeș.

„Copiii care sunt operaţi prin intermediul nostru suferă de boli cardiace grave, care le pun viaţa în pericol. Mai mult, ei provin din familii defavorizate, pentru care costurile asociate acestor intervenţii ar fi insurmontabile. Sprijinind aceşti copii prin aportul unor companii inimoase precum Electroargeş contribuim la integrarea lor în societate, cu şanse egale faţă de alţi copii, mai norocoşi decât ei”, declară Cătălina Costache, Director Executiv Fundația Polisano

În România, 1 copil din 100 se naște cu o malformație cardiacă și doar 2 centre publice efectuează intervenții pe cord pentru copii, ceea ce înseamnă că mai puțin de un sfert din intervențiile necesare sunt realizate anual. Prin programul inițiat de Fundația Polisano și spijinit de Electroargeș, sunt mobilizate echipe medicale specializate din străinătate, pentru operarea cazurilor limită. 

Înființată în anul 1971, compania Electroargeș este unul dintre cele mai cunoscute mărci românești cu tradiție. Compania este specializată în producția de aparate electrocasnice, aparate de uz gospodăresc, aparate profesionale pentru dotări hoteliere și industriale, unelte electrice portabile, dispozitive, scule și truse de scule și echipamente auto. De asemenea, Electroargeș a dezvoltat o serie de colaborări pentru execuția de repere, subansamble și produse, pentru mai multe companii din țară și străinătate. 

Electroargeș este o societate pe acțiuni listată la Bursa de Valori București, sub simbolul ELGS.