Studiul EY: Apariția „omnisumatorului” oferă furnizorilor de energie ocazia de a crea o experiență de consum complexă

0

  • „Omnisumatorul”, un nou tip de consumator, implicat și sofisticat, care își asumă un rol principal în tranziția energetică
  • Clienții furnizorilor de energie sunt dispuși să plătească pentru noi soluții energetice

Furtuna perfectă creată de politicile guvernamentale, de tendințele de consum și tehnologie accelerează tranziția energetică, însă, în timp ce majoritatea dezbaterilor se concentrează asupra energiei regenerabile și infrastructurii, clienții sunt mai degrabă ignorați, potrivit raportului EY Navigating the Energy Transition Consumer Survey.

Studiul derulat în rândul a 34.000 de consumatori de energie din 17 țări, care analizează schimbările privind nevoile, valorile și așteptările clienților, identifică șase tendințe și oportunități pentru furnizorii de energie care sunt dispuși să își redefinească activitatea.

Mihai Draghici, EY Romania

Mihai Drăghici, Director, Consultanță, EY România: Costul rămâne cel mai important factor în determinarea deciziilor de cumpărare pentru consumatorii actuali însă acest lucru nu este suficient pentru a avea succes pe termen lung. Cercetările noastre sugerează concentrarea pe șase imperative strategice, care pot ajuta furnizorii de energie să se remodeleze pentru a construi un business centrat pe client, bazat pe tehnologie, care să implice consumatorii și să crească adoptarea de noi servicii și să determine păstrarea acestora. Constatările sunt deosebit de relevante în contextul liberalizării integrale a prețurilor la energie din România.

Apariția „omnisumatorului”

92% dintre respondenți beneficiază de cel puțin un produs sau serviciu nou din domeniul energiei în gospodărie, 86% sunt interesați de propriile surse de generare a energiei, 25% iau în considerare achiziționarea unui autovehicul electric și 13% se gândesc să își instaleze capacități de stocare în acumulatori în următorii trei ani. Această combinație între un interes crescut și o rată mai mare a adoptării soluțiilor energetice aduce schimbări fundamentale în relația tradițională a sectorului cu utilizatorii de energie, în mare măsură, pasivi. Observăm apariția unui tip de consumator mai activ și mai implicat, „omnisumatorul”. Acesta este o persoană sau un operator economic care participă la un ecosistem dinamic al energiei, la nivelul mai multor zone, soluții și furnizori.

Odată cu noul tip de consumator de energie, „omnisumatorul”, cererea pentru soluții complete, simple, dar în același timp sofisticate, și pentru experiențe integrate va deveni noul punct de plecare pentru o interacțiune facilă. Vor avea de câștigat pe piață acei furnizori de energie care dezvoltă rapid un ecosistem matur și, în același timp, simplificat, în care „omnisumatorii” pot face schimburi de valoare.

Sustenabilitatea

Potrivit studiului, consumatorii manifestă un interes crescut față de adoptarea de noi produse și servicii energetice atunci când beneficiile converg înspre trei teme cheie: economia de bani, economia de timp și salvarea planetei. 

Deși costul rămâne cel mai important factor în luarea deciziilor de cumpărare pentru actualii adoptatori (53%), impactul asupra mediului (47%) și ușurarea traiului (34%) reprezintă și ele criterii de bază. Acești factori devin și mai importanți pentru consumatorii care au în vedere achiziții în următorii trei ani, costul fiind un element critic pentru 67% dintre respondenți, mediul pentru 51% și confortul pentru 36%.

@telelucrătorii

Pandemia a accelerat o schimbare majoră în modul în care muncim și trăim, creând un nou segment de clienți rezidențiali, care se comportă mai degrabă ca mici întreprinderi. 64% dintre consumatorii care au declarat că lucrează de acasă și-au verificat consumul de energie cel puțin o dată pe lună (cu 12% mai mult decât media), iar 70% și-au manifestat interesul față de soluții de eficiență energetică (cu 8% mai mult decât media).

Furnizorii de energie care reușesc să înțeleagă acest nou segment pot să vină cu oferte personalizate de cost și soluții energetice, adaptate celor care muncesc și studiază permanent de acasă.

Preferința pentru digital

Conform studiului, digitalul este preferat de consumatori pentru 8 din 10 interacțiuni de bază cu furnizorul de energie. Totuși, aceștia își doresc să discute cu o persoană atunci când fac o reclamație, când au de rezolvat o întrerupere în furnizare sau o urgență sau când au probleme legate de utilizarea canalelor digitale. 

62% dintre respondenți s-au confruntat cu probleme în utilizarea serviciilor digitale ale furnizorului lor de energie, iar 37% nu au încredere în ele, un procent care crește la 50% în rândul celor din generația Z. Prin urmare, dezvoltarea componentei digitale este în mod clar un domeniu cheie pentru furnizorii de energie, însă cu integrarea optimă a elementului uman.

Energia mea, alegerea mea

Începând cu 2020, membrii generației Y și ai generației Z au devenit cea mai mare grupă demografică din lume. Acești consumatori sunt mult mai implicați în ceea ce privește energia, sunt de două ori mai înclinați să își monitorizeze consumul săptămânal și preferă plata în avans sau pe loc, după cum declară 50% dintre respondenți în legătură cu opțiunile lor în materie de energie. 

Având mai multă experiență cu alți furnizori, consumatorilor mai tineri le place controlul financiar și sunt adepții modalităților convenabile de plată care derivă din această abordare. 

Așteptări ecologice

Consumatorii conștientizează tot mai mult problemele legate de sustenabilitate și au exigențe ridicate față de furnizorii de energie. 64% dintre respondenți consideră că e foarte important pentru ei să primească produse și servicii sustenabile, în mod „corect”, 36% sunt dispuși să plătească mai mult pentru acestea, dar numai 54% declară că sunt mulțumiți de cele oferite în prezent. 

În legătură cu demersurile pe care ar trebui să le facă furnizorii de energie pentru a-și demonstra angajamentul față de sustenabilitate, printre așteptările exprimate de consumatori s-au numărat: furnizarea de noi produse și servicii energetice (52%), sprijinirea programelor locale de sustenabilitate (50%), oferirea de soluții energetice ecologice (50%) și utilizarea unei flote verzi (27%).

Rezultatele studiului pot fi regăsite aici.

Barometru COFACE: Problemele cu lanțurile de aprovizionare și inflația împiedică redresarea globală

0

Redresarea economică continuă după mai bine de 18 luni de la începutul recesiunii globale declanșate de pandemia COVID-19. Tendința se datorează în mare parte accelerării procesului de vaccinare din timpul verii, în special în economiile avansate. Acest lucru determină o revenire a consumului de servicii care presupun o interacțiune mai mare. Situația rămâne, însă, eterogenă în economiile emergente: revenirea aduce beneficii țărilor orientate spre export, în timp ce economiile dependente de servicii continuă să rămână în urmă.

În ciuda perspectivelor pozitive, există semnale tot mai mari că redresarea globală își pierde din avânt. Focarele de pandemie din punctele critice ale lanțului de aprovizionare au dus la întreruperi de aprovizionare, alimentând creșterea prețurilor. Aceste evoluții încep să afecteze producția și vânzările producătorilor din toată lumea. Provocările venite din zona ofertei, lipsa forței de muncă și inflația, alături de amenințarea COVID-19, se adaugă pe lista riscurilor și incertitudinilor.

În contextul redresării continue, Coface a îmbunătățit evaluările de risc pentru 26 de țări, inclusiv Germania, Franța, Italia, Spania, Elveția și Belgia. Exporturile puternice de produse manufacturate către piețele avansate determină îmbunătățiri de rating pentru economiile orientate către export din Europa Centrală și de Est (Polonia, Ungaria, Cehia), din Asia (Coreea de Sud, Singapore, Hong Kong) și din Turcia. După retrogradarea a 78 de rating-uri de țară anul trecut, aceste îmbunătățiri se adaugă celor 16 deja anunțate în prima jumătate a anului 2020. Ele sunt însoțite de 30 de îmbunătățiri ale evaluărilor sectoriale.

Progresul vaccinării sprijină revenirea economică

Tendințele economice globale evidențiate în ultimul barometru Coface au fost în mare măsură confirmate în trimestrul al treilea. Progresele înregistrate în ceea ce privește vaccinarea în Europa de Vest și America de Nord au contribuit la evitarea apariției de noi valuri de restricții și alimentează optimismul că măsurile de carantinare nu vor mai fi implementate. Cu toate acestea, amenințarea COVID nu a dispărut: nivelurile mai mici de vaccinare pe piețele emergente – în special în țările cu venituri mici – prezintă în continuare riscul apariției unor variante rezistente la vaccinurile disponibile în prezent.

Sectorul global de producție și-a revenit rapid de la jumătatea anului 2020, aspect determinat de creșterea cheltuielilor pentru bunurile de larg consum. Datorită cererii puternice a gospodăriilor, fluxurile comerciale puternice continuă să sprijine creșterea economică, în special în Asia-Pacific. Cererea de electronice și mărfuri generează beneficii pe mai multe piețe din regiune, precum Coreea de Sud și Taiwan. Economia mai multor exportatori cheie de mărfuri (Rusia, Ucraina, Africa de Sud, Chile, Algeria etc.) este, de asemenea, susținută de prețurile mai mari. În ECE, exporturile competitive ale regiunii și integrarea în lanțurile de aprovizionare europene susțin, de asemenea, exporturile la nivel general.

În ceea ce privește tendințele sectoriale, relaxarea și ridicarea restricțiilor în țările cu rate de vaccinare mai ridicate contribuie la o reorientare a cheltuielilor gospodăriilor către servicii de interacțiune ridicată, cum ar fi comerțul cu amănuntul, ospitalitatea și recreerea. Redresarea sectorului turismului rămâne o provocare.

Problemele lanțurilor de aprovizionare
și inflația împiedică revenirea economică

Provocările în economie se acumulează, în special pe partea de ofertă. Nivelul ridicat de economisire în țările cu venituri mari a determinat o revenire accelerată a cheltuielilor consumatorilor. În același timp, perturbările cauzate de pandemie au determinat întreruperi în lanțul de aprovizionare care împiedică activitatea afacerilor. Concurența pentru mărfuri și bunuri de intrare este puternică, împiedicând producția industrială la nivel global și, în unele cazuri, având un impact asupra vânzărilor. Acest lucru este valabil în special pentru deficitul de semiconductori, ceea ce are impact asupra mai multor industrii, de la sectorul auto până la sectoarele tehnologiilor informației și comunicațiilor, atât în economiile avansate, cât și în cele emergente.

Prețurile mărfurilor, costurile de producție și tarifele de transport au crescut din vara anului 2020. Multe mărfuri au doborât niveluri record, aspect observat în special în energie –  pe măsură ce prețurile gazelor din Europa și Asia au crescut – metale, cherestea și alimente. Creșterile pe scară largă ale prețurilor la mărfuri și inputuri s-au tradus și în creșterea prețurilor de consum. Rata armonizată a inflației în zona euro a atins 3,4% în septembrie, cel mai ridicat nivel din ultimii 13 ani. Acest lucru reflectă o creștere a inflației observată în cele mai multe părți ale globului, mai ales în SUA, unde rata inflației a planat pe un maxim al ultimilor 13 ani de 5,4% în ultimele 4 luni până în septembrie. Un vârf al inflației este așteptat să se materializeze în curând în economiile avansate, dar riscurile sunt orientate în sus.

Problema inflației ar putea fi complicată de rapoartele privind lipsa forței de muncă, deoarece companiile oferă compensații mai mari pentru a ocupa locurile de muncă vacante. Costurile tot mai mari cu forța de muncă ar putea însemna presiuni inflaționiste mai persistente. În fața acestui risc, unele bănci centrale – inclusiv Rezerva Federală a SUA și Banca Angliei din Marea Britanie – au semnalat deja că sfârșitul politicilor monetare ultra-ajutătoare se apropie. În Europa, în timp ce BCE monitorizează îndeaproape dinamica inflației, înăsprirea rămâne o perspectivă mai îndepărtată. În economiile emergente, mai multe bănci centrale au fost nevoite să-și majoreze ratele de referință în ultimele luni, pe fondul preocupărilor legate de creșterea inflației.

Partea fiscală a ecuației va continua să sprijine economiile avansate. În Europa de Vest, în timp ce multe guverne naționale vor continua să-și susțină economia până la sfârșitul anului, fondul de redresare al UE (în valoare de 750 de miliarde EUR) va fi plătit treptat. În SUA, următorii pași ai răspunsului fiscal sunt încă incerți deoarece părți cheie ale agendei economice a președintelui Joe Biden sunt încă dezbătute în Congres.

Economia Chinei întâmpină probleme

Importantă pentru economia globală, economia Chinei a prezentat semne ale unei încetiniri care se întinde către a doua jumătate a anului 2021. În al treilea trimestru, PIB-ul a crescut cu 4,9% față de acum un an, cel mai lent ritm înregistrat din al treilea trimestru al anului 2020. La nivel trimestrial, activitatea s-a intensificat foarte puțin (+0,2%). Coface estimează că economia Chinei va crește cu 7,5% în acest an, în timp ce PIB-ul va decelera.

În spatele decelerării activității economice chineze se află mai mulți factori: înăsprirea politicii de creștere a creditării, diminuarea consumului intern și raționalizarea energiei pentru industrii. Un alt factor este legat de obiectivele „Dual carbon” ale Chinei, ceea ce duce la impunerea unor politici care constrâng producția de oțel, sectorul generând aproximativ 15% din emisiile de carbon ale țării. Drept urmare, volumul producției lunare de oțel a scăzut de la aproape 100 de milioane de tone în mai la 83,2 milioane în august, fiind așteptate noi reduceri ale producției de oțel în 2021.

Având în vedere rolul Chinei în comerțul internațional și în lanțurile regionale de aprovizionare, o încetinire economică ar prezenta riscuri semnificative de scădere pentru activitatea economică asiatică, dar și pe alte piețe emergente din America Latină, Orientul Mijlociu și Africa.

Concluziile barometrului pot fi regăsite aici.

Cum pot beneficia de șomaj tehnic salariații firmelor a căror activitate este suspendată în contextul restricțiilor COVID-19

0

Irina Marinescu, Director PwC România (foto)

Salariații companiilor a căror activitate este suspendată, total sau parțial, în contextul creșterii numărului de îmbolnăviri cu Covid-19, restricțiilor și prelungirii stării de alertă, pot beneficia de șomaj tehnic. Guvernul a reintrodus măsura șomajului tehnic, până la 31 decembrie 2021, prin OUG nr. 111/2021.

Aceste prevederi sunt aplicate și în cazul suspendării temporare a contractului individual de muncă, din inițiativa angajatorului, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2 sau ca urmare a anchetelor epidemiologice. Excepție fac salariații aflați în concediu medical și care primesc indemnizația de asigurări sociale aferentă.

Cuantumul indemnizațiilor este de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat și se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut, prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2021.   Pentru a putea acorda astfel de indemnizații angajaților, angajatorii depun la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, prin poșta electronică, o cerere însoțită de o declarație pe propria răspundere și de lista persoanelor ce beneficiază de indemnizație. Plata indemnizațiilor se efectuează din bugetul asigurărilor de șomaj către angajatori în termen de cel mult 15 zile de la depunerea documentelor. Odată primite, angajatorii efectuează plata indemnizațiilor către angajați în cel mult 3 zile lucrătoare. 

Indemnizația se calculează pentru numărul de zile în care activitatea a fost suspendată, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2021 și este supusă impozitării și plății contribuțiilor sociale obligatorii. 

Calculul, reținerea și plata impozitului pe venit, a contribuției de asigurări sociale de stat și a contribuției de asigurări sociale de sănătate se realizează de către angajator din indemnizațiile încasate din bugetul asigurărilor pentru șomaj. Pentru aceste indemnizații se menține exceptarea de la plata contribuției asiguratorie pentru muncă a angajatorului.

Angajații care au încheiate mai multe contracte individuale de muncă din care cel puțin un contract este activ pe perioadele menționate mai sus din care obțin venituri la nivelul indemnizației nu beneficiază de indemnizația pentru șomaj tehnic. În cazul în care  toate contractele de muncă sunt suspendate, angajații beneficiază de indemnizația pentru șomaj tehnic aferentă contractului individual de muncă cu drepturile salariale cele mai avantajoase.

Dacă bugetul angajatorului pentru plata cheltuielilor de personal permite, indemnizația pentru șomaj tehnic poate fi suplimentată de angajator.

Această indemnizație (de cel mult 75% din câștigul salarial mediu brut) se acordă similar și profesioniștilor, persoane autorizate, persoanelor fizice care obțin venituri din drepturi de autor sau drepturi conexe. Plata se efectuează de către agențiile teritoriale exclusiv în conturile bancare deschise de beneficiarii indemnizației, în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii prin poșta electronică, a cererii, declarație pe propria răspundere, însoțită de documentul care atestă întreruperea temporară a activității, total sau parțial.

Persoanele fizice care beneficiază de astfel de indemnizații suportate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, respectiv din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Muncii și Protecției Sociale, nu pot dispune de suma de până la 3,5% din impozitul pe venit aferent indemnizațiilor, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult, precum și pentru acordarea de burse private.

Nu beneficiază de indemnizația pentru șomaj tehnic salariații următorilor angajatori: instituții și autorități publice, firme care la data solicitării indemnizației se află în faliment, dizolvare, lichidare sau care au activitățile suspendate sau au impuse restricții din alte motive decât cele generate de răspândirea SARS-CoV-2.

Ambasada Chinei în România a organizat „Forumul Online al Cooperării Economice și Comerciale China-România 2021”

 

     Pe 20 octombrie 2021, Ambasada Chinei în România a organizat „Forumul Online al Cooperării Economice și Comerciale China-România 2021”. Doamna Ambasador Jiang Yu a participat și a ținut un discurs în cadrul forumului. La eveniment au participat peste 80 de persoane, printre care reprezentanți ai Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului al României, Președinți ai Consiliilor Județene din Sibiu, Vaslui, Maramureș, primarii orașelor Arad, Iași, Timișoara, Constanța, Brașov, un număr de peste 30 de reprezentanți ai județelor și orașelor din România, oficiali ai administrației publice locale, reprezentanți ai Camerei de Comerț și Industrie a României, ai Camerei de Comerț România-China, ai Casei Româno-Chineze, ai Asociației România-China și Asociației pentru Promovarea Comerțului Internațional România-China, reprezentanți ai Biroului Municipal de Comerț din Ningbo, China, ai Zonei de Cooperare a Întreprinderilor Mici și Mijlocii China-CEEC (Cangzhou), precum și reprezentanți ai întreprinderilor chineze și române și mass-media au participat la Forum. Participanții au avut schimburi aprofundate de păreri asupra subiectelor precum comerțul și investițiile și cooperarea post-epidemică dintre China și România, și au ajuns la un nou consens privind promovarea redresării economice și a cooperării economice și comerciale ale celor două țări. Dl Zhao Linxiang, consilier economic și comercial al Ambasadei, a prezidat forumul și a ținut un discurs de încheiere.

     Ambasadorul Jiang Yu a menționat că, datorită inițiativei „Belt and Road”, cooperării China-CEEC și avansării în profunzime a mecanismelor economice și comerciale bilaterale, cooperarea economică și comercială bilaterală a depășit impactul factorilor nefavorabili precum pandemia și a obținut rezultate promițătoare. În primul rând, amploarea comerțului a atins niveluri record, iar exporturile României către China au crescut rapid. Conform statisticilor chineze, volumul comerțului dintre cele două țări a atins un nivel record de 6,78 miliarde de euro în 2020. În primele șapte luni ale acestui an, comerțul dintre cele două țări a crescut semnificativ cu 45,4%, din care exporturile României către China au crescut cu 70,4%, iar dezvoltarea a devenit mai sănătoasă și mai echilibrată. În al doilea rând, s-au conturat multe aspecte esențiale ale cooperării în domeniul investițiilor. Potrivit statisticilor chineze, la sfârșitul lunii iulie a acestui an, investiția acumulată a Chinei în România a ajuns la peste 500 milioane de dolari, domeniile și metodele de cooperare au fost extinse continuu. În al treilea rând, s-au făcut pași substanțiali în cooperarea infrastructurii. În al patrulea rând, s-au înregistrat progrese pozitive în cooperarea resurselor umane. 

     Ambasadorul Jiang Yu a subliniat că în prezent, pandemia COVID-19 fluctuează, iar economia mondială luptă să-și revină.  Există încă mult spațiu de îmbunătățire al cooperării economice și comerciale China-România. Toate părțile ar trebui să depășească dificultățile împreună, să se unească, să coopereze și să caute o dezvoltare comună. Sub influența Legii 5G, și legislației modificată a licitațiilor publice și a altor politici adoptate de guvernul român, întreprinderile chineze se confruntă cu obstacole politice și artificiale în participarea la proiectele infrastructurii și construcția 5G în România, ceea ce va afecta în mod negativ cooperarea economică și comercială bilaterală în viitor. Sperăm că guvernul român va urma tendința generală a globalizării, va susține principiile economiei de piață și conceptul de libertate și deschidere și va crea un mediu de afaceri de dreptate, echitabil, deschis și transparent pentru companiile chineze.

     Ambasadorul Jiang Yu a subliniat că în anul curent, președintele Xi Jinping a anunțat o serie de măsuri și politici la Summitul liderilor China-CEEC. Astfel, cooperarea chino-română în domeniul economic și comercial are parte de o perioadă de oportunități istorice care ar putea face o mare realizare. Ambasadorul Jiang a propus trei sugestii de cooperare: mai întâi de toate este valorificarea potențialului de cooperare și de extindere a amplorii comerțului; a doua sugestie este de a construi proiecte demonstrative și de a promova cooperarea de investiții pentru a îmbunătăți calitatea și eficiența; al treilea aspect este utilizarea deplină a platformelor existente și aprofundarea schimburilor și a cooperării locale. Speră că toate sectoarele din China și România vor colabora și vor urma tendința istoriei, vor consolida încrederea, vor face progrese solide și vor transforma oportunitățile de cooperare în rezultate mai tangibile în beneficiul celor două popoare.

     Liderii Biroului Municipal de Comerț din Ningbo din China și ai Zonei de Cooperare IMM-uri China-CEEC (Cangzhou) s-au concentrat pe prezentarea China-CEEC Expo și a rezultatelor bogate ale dezvoltării Parcului de Cooperare a IMM-urilor China-CEEC și a Forumului de Cooperare, au prezentat sugestii specifice de cooperare și au invitat întreprinderile române să participe activ la activitățile de expoziție și forumuri în anul 2022.

     Delegații români au comentat pozitiv practicile inovatoare ale acestui Forum Online al Cooperării Economice și Comerciale și au declarat în unanimitate că desfășurarea cu succes a Forumului a trimis semnale pozitive de cooperare prietenoasă dintre România și China și a îmbunătățit comunicarea și înțelegerea între cele două părți, a stimulat entuziasmul pentru cooperare și a demonstrat încrederea și așteptările celor două guverne, ale autorităților locale și cercurilor industriale și comerciale în perspectivele dezvoltării cooperării economice și comerciale dintre România și China. Partea română a apreciat, de asemenea, realizările remarcabile ale Chinei în dezvoltarea economică și noile oportunități și platforme aduse întregii lumi de Inițiativa „Belt and Road”. Partea română și-a exprimat mulțumirile sincere întreprinderilor chineze pentru asistența acordată în perioada pandemiei și le-a felicitat pentru faptul că au demonstrat un sentiment de responsabilitate socială în perioada dificilă a pandemiei. Oficialii din cadrul Ministerului Economiei al României au declarat că în 2020 China a fost cel mai mare partener comercial al României din afara țărilor UE și că există încă mult spațiu de îmbunătățirea cooperării economice și comerciale bilaterale. Autoritățile competente din România vor continua să coopereze cu departamentele vamale din China și cu alte departamente pentru a promova procesul de accesare a exportului de produse agricole și alimentare de înaltă calitate cu caracteristici românești în China și să depună eforturi pentru exportul pe scară largă cât mai curând posibil. Partea română a mai precizat că un total de 12,000 de companii chineze s-au înregistrat în România în perioada 1990-2021, care au jucat un rol pozitiv în promovarea dezvoltării economice și sociale a României. Ministerul Economiei al României, autoritățile locale și asociațiile de afaceri salută companiile chineze să continue să-și exploateze potențialul și să extindă cooperarea de investiții cu România în domeniile agriculturii, tehnologiei avansate, inovației ecologice și turismului etc. Partea română a mai menționat că de la stabilirea relațiilor diplomatice în urmă cu 72 de ani, cele două țări au aprofundat continuu prietenia și cooperarea în politică, diplomație, științe și tehnologie, cultură, cooperare economică și comercială, și schimburi intre popoare și este încrezătoare că, având o profundă prietenie tradițională ca sprijin și o creștere economică puternică ca forță motrice, ambele părți vor colabora pentru a realiza mai multe rezultate de cooperare economică și comercială, într-o gamă mai variată de domenii.

Societatea Academică din România, sesiune de informare asupra vaccinării

0

Societatea Academică din România organizează a doua ediție a sesiunilor de informare „Vaccinarea – între mituri și adevăr”, marți, 26 octombrie, ora 17.00, live pe pagina de Facebook România Curată.

Invitați pentru a răspunde întrebărilor sunt:
– dr. Radu Lupescu – medic anestezie și terapie intensivă, președintele Asociației medicilor din clinica Rhéna de la Strasbourg (decorat de președintele Franței pentru meritele sale în combaterea pandemiei)
– Dan Jurcan – sociolog, director de cercetare al IRES

În același context, va fi lansat studiului IRES – Percepții, atitudini și comportamente cu privire la vaccinarea împotriva Covid-19.  
Prefațând evenimentul, organizatorii subliniază: „De ce trebuie să mă vaccinez? Este vaccinul sigur? Ce tip de vaccin e mai bun? Chiar suntem printre ultimele țări din UE privind măsurile împotriva pandemiei? Ce a funcționat în celelalte țări și a lipsit la noi? Care sunt cele mai mari temeri ale românilor privind vaccinarea?
Dacă și tu ți-ai pus întrebările acestea sau, pur și simplu, vrei să afli mai multe despre vaccinarea împotriva Covid-19, Societatea Academică din România te invită a doua ediție a sesiunii de informare Vaccinarea – între mituri și adevăr, care va avea loc marți, 26 octombrie, orele 17:00.
Evenimentul se adresează studenților, elevilor, părinților, profesioniștilor din sănătate, precum și tuturor cetățenilor interesați să se informeze corect, din surse abilitate, cu privire la imunizarea prin vaccinare.
Puteți participa urmărind, în direct, pe pagina noastră de Facebook. Apăsați butonul „going/particip” și veți primi notificare când intrăm în direct”.



Platforma ProfiCircle, chiriaș nou în Globalworth Plaza

0

Platforma online ProfiCircle, prima platformă B2B pentru sisteme de depozitare și echipamente comerciale, este un nou chiriaș în clădirea de birouri Globalworth Plaza din București, pe o suprafață de 520 mp, cu un contract de închiriere pe 5 ani și jumătate.

Globalworth este cel mai mare investitor de birouri din Europa Centrală și de Est și liderul pieței de birouri în România. 

Ema Iftimie

Ema Iftimie, Head of Leasing & Customer Care, Globalworth România: „Globalworth a reușit să construiască în ani de zile cea mai mare comunitate de business din țară. Suntem peste 200 de companii în România și ne bucurăm că respectăm promisiunea de a fi a Place to grow. Îi urăm bun venit echipei ProfiCircle în comunitatea noastră și sperăm că întreaga infrastructură pusă la dispoziție să îi ajute să crească, să dezvolte proiecte reușite în noul sediu și îi asigurăm de întregul nostru sprijin în ceea ce urmează să facă”. 

Eduard Daniliuc, cofondator și CEO ProfiCircle: „Încă de la înființare, compania noastră s-a extins într-un ritm dinamic, astfel că și nevoile de business au crescut, iar echipa s-a mărit constant. Ne bucurăm să fim parte din comunitatea Globalworth, unde am regăsit un mediu de lucru funcțional și productiv și de unde ne vom putea duce la îndeplinire planurile de expansiune și obiectivele de afaceri”.

Echipa ProfiCircle și-a început activitatea în comunitatea Globalworth din data de 1 octombrie, continuându-și aici misiunea de a digitaliza industria echipamentelor comerciale la nivel global, printr-o soluție care simplifică întregul proces de achiziție și implementare a proiectelor de amenajare pentru spații comerciale și logistice. În clădirea Globalworth Plaza, ProfiCircle va dispune de beneficiile celei mai mari comunități de business din țară: Globalworth District.

Aflată în nordul orașului București, clădirea de clasă A Globalworth Plaza este situată la intersecția șoselei Pipera cu Barbu Văcărescu. Aceasta are front stradal larg la ambele artere, ceea ce îi oferă o vizibilitate deosebită. Accesul la mijloacele de transport în comun este foarte rapid, la 2 minute regăsindu-se stațiile de autobuz, iar la 3 minute stația de metrou Aurel Vlaicu. Clădirea de 19 etaje a fost reamenajată în anul 2017 și a primit certificarea verde BREEAM EXCELLENT.

Târgul internațional Indagra 2021, la Romexpo

0

Indagra 2021 – Târgul internațional de produse și echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii și zootehniei, organizat de Romexpo împreună cu Camera de Comerț și Industrie a României, se desfășoară între 27 și 31 octombrie, fiind cel mai cunoscut eveniment agricol din România.

Evenimentul beneficiază de Înaltul Patronaj al Președintelui României.

Organizatorii ne informează că „manifestarea prezintă tendințele anului 2021 din domeniul agriculturii, viticulturii, horticulturii și zootehniei și este prilejul perfect pentru prezentarea inovațiilor din acest sector și a soluțiilor care duc la îmbunătățirea performanțelor în afacerile agricole.

Pe parcursului celor cinci zile de târg, peste 130 de companii, din 12 țări, își expun cele mai noi produse şi prezintă soluții și servicii pe o suprafață de 12.600 mp. Evenimentul înregistrează un grad de internaționalizare de 25%.

Indagra se bucură de prezența a 12 ţări reprezentative pentru inovațiile din domeniul agricol: Belgia, Bulgaria, Federația Rusă, Germania, Grecia, Italia, Olanda, Polonia, România, Serbia, Turcia, Ungaria. Mai mult decât atât, Indagra 2021 beneficiază și de participarea oficială  internaţională a Rusiei.

În cadrul târgului, expozanții își lansează produsele anului, întâlnesc noi parteneri de afaceri, dau curs dialogului de business, își prezintă oferta de echipamente și tehnologii menite să crească productivitatea în agricultură, precum și noutățile din agronomie, zootehnie, pomicultură, floricultură sau viticultură.

Ca la fiecare ediție, târgul suține ideea de dezvoltare a agriculturii din România cu ajutorul cercetării și inovațiilor și promovează produsele românești pe piața internă și externă.

La Indagra, expozanții își prezintă produsele în cadrul unor saloane tematice, precum:  

Salonul de Agricultură – Pavilionul B1

  • material săditor, semințe, îngrășăminte pentru agricultură, echipamente pentru viticultură
  • sisteme irigații și echipamente
  • sere și solarii
  • mașini, utilaje, echipamente agricole
  • silozuri, participări de grup, bănci.

Salonul de Zootehnie – Pavilionul B1

  • utilaje și echipamente pentru zootehnie

Indagra Food – Pavilionul B1

  • materii prime și produse alimentare

Platformele exterioare B1, H3, Aleea Crown

  • retaileri, comercianți, producători din industria alimentară

Salonul de utilaje agricole – platformele exterioare 1, 4, 10, 11, 12, V5, V6, C1, Aleea Negustorilor

  • Platforma 1, 4 – utilaje agricole mari, echipamente
  • Platforma 10, 11 – utilaje agricole mari, echipamente
  • Platforma 12 – utilaje agricole mari, echipamente
  • Platforma V5, V6 – utilaje agricole mari, echipamente
  • Aleea Negustorilor – echipamente pentru irigații, echipamente zootehnice, semințe, bulbi
  • Platforma C1 – pomi fructiferi, bulbi, flori, semințe

Detalii suplimentare despre manifestare pe www.indagra.ro

Program expozițional:

27-30 octombrie 2021, interval orar 9.00-18.00

31 octombrie 2021, interval orar 9.00-16.00”

Organizatorii accentuează: „Am luat toate măsurile ca evenimentul să se desfășoare în condiții de maximă siguranță sanitară. Accesul în Centrul Expozițional Romexpo se va face în baza unor proceduri de triere epidemiologică, respectând legislația în vigoare. 

Acces pietonal – porțile A, B și C, auto – parcare B și C”

Hagag Development Europe a prezidat deschiderea zilei de tranzacționare la Bursa din Tel Aviv

0

Oficialii companiei Hagag Development Europe împreună cu echipa din Tel Aviv au deschis la 24 octombrie 2021 ziua de tranzacționare la Bursa din Tel Aviv prin participarea la emblematica ceremonie de deschidere a pieței (Opening Bell Ceremony), în calitate de invitați de onoare, devenind parte, oficial, din familia TASE.

Dezvoltatorul imobiliar Hagag Development Europe s-a listat cu succes la Bursa din Tel Aviv după derularea unei oferte publice inițiale de vânzare pentru 25% din acțiunile companiei, prin care a atras fonduri de aproximativ 28 de milioane de euro. Capitalizarea anticipată a companiei a depășit 112 milioane de euro. 

Hagag Development Europe subliniază că „în perioada activă, 22 – 24 august 2021, oferta a fost suprasubscrisă de investitorii instituționali și de retail, aceștia dovedind un interest considerabil pentru organizație și pentru proiectele din România, încă din prima zi de tranzacționare. La încheierea ofertei, prețul final per acțiune a fost stabilit la 1,099 ILS (1,45 RON)”. 

Yitzhak Hagag, cofondator și acționar al Hagag Development Europe:  „Am deschis piața din România către investitorii din Israel prin lansarea primului IPO pentru emiterea de obligațiuni corporative în anul 2018, însă aderarea la TASE în postura de companie publică ne oferă o expunere considerabilă față investitorii internaționali prin intermediul ofertei globale. Avem planuri ambițioase pentru București și ne dorim să ne consolidăm prezența pe plan local atât din punct de vedere al portofoliului, cât și din cel al segmentelor de piață reprezentate, iar capitalul tranzacționat până acum și accesul propriu-zis la piața de capital internațională ne vor susține în ceea ce privește creșterea volumului și dimensiunea proiectelor viitoare”.

Hagag Development Europe a început tranzacționarea în data de 25 august, sub simbolul bursier HGGE. În doar o două luni de la listare prețul acțiunilor a crescut cu peste 43%, depășind în prezent 1,470 ILS (1,95 RON).

Hagag Development Europe este cunoscut ca „un investitor și dezvoltator imobiliar specializat în proiecte rezidențiale și comerciale în România. Compania este implicată în achiziționarea, dezvoltarea, renovarea și administrarea mai multor clădiri și proiecte situate în zonele de lux și de dezvoltare ale Bucureștiului și este singurul jucător de pe piața locală care plasează investiții semnificative în dezvoltarea și creșterea segmentului de nișă al reînnoirii urbane prin reconversia clădirilor vechi, istorice, cu prezență arhitecturală unică”.

Finanțare acordată de Garanti BBVA către Softronic

0

Garanti BBVA România a acordat o finanțare de 4,5 milioane de euro companiei Softronic SRL pentru construcția a două noi locomotive electrice. Çağri Memișoğlu (foto), director general adjunct la Garanti BBVA România: „Garanti BBVA România continuă să sprijine, ca finanțator, mediul de afaceri local și proiectele de investiții ale antreprenorilor din România. Suntem mândri să ne unim din nou forțele cu Softronic și vom continua să fim un partener de încredere pe termen lung pentru întreprinderile locale. Fiecare proiect verde pe care îl adăugăm în portofoliu reprezintă o reușită și ne dorim să sprijinim cât mai multe inițiative de investiții prietenoase cu mediul înconjurător”. 

Ionel Ghiță, administrator al companiei Softronic: „Fără sprijinul unei bănci, activitățile de investiții și producție nu pot fi susținute. Pentru noi, Garanti BBVA a fost întotdeauna un bun partener împreună cu care am dus la bun sfârșit proiecte importante”.

Garanti BBVA subliniază că „a construit o relație pe termen lung cu Grupul Softronic, unul dintre cei mai mari producători locali de locomotive.

Finanțarea acordată recent, pentru construirea de soluții de transport feroviar curat, este a treia din istoria relației bancare Garanti BBVA – Softronic, după alte două împrumuturi acordate în 2014 și 2018. Creditele anterioare au fost, de asemenea, destinate finanțării unor investiții verzi.

Garanti BBVA România este foarte activă în susținerea mediului de afaceri românesc, aducând pe piață soluții inovatoare, adaptate nevoilor clienților săi.

Locomotivele produse de Softronic SRL sunt destinate tractării trenurilor de marfă cu multe vagoane, grele și care pot opera pe căi ferate cu pante mari, umede sau acoperite cu frunze, gheață și zăpadă abundentă”.

Garanti BBVA este caracterizată ca „o bancă universală, care face parte din Grupul Garanti BBVA Romȃnia, alături de Garanti BBVA Leasing (marca sub care activează Motoractive IFN SA) și Garanti BBVA Credite de Consum (marcă sub care activează Ralfi IFN SA), care completează oferta băncii cu produse specifice de leasing (leasing financiar pentru vehicule, echipamente, imobiliare, sale &leaseback), servicii de administrare a flotei, precum și credite de consum. Activă în România din 1998, Garanti BBVA este deținută de Garanti BBVA Turcia (TGB), a doua cea mai mare bancă privată din Turcia, cu un volum total al activelor de 70,4 miliarde dolari (iunie 2021), poziție de top pe toate liniile de business și peste 19 milioane de clienți. Acționarul majoritar al Garanti BBVA Turcia este grupul financiar spaniol Banco Bilbao Vizcaya Argentaria (BBVA), unul dintre cele mai importante grupuri financiare din lume, cu un volum total al activelor de peste 648 miliarde euro si peste 78,9 milioane clienți. Pentru mai multe informații și noutăți, vă rugăm să vizitați www.garantibbva.ro, facebook.com/GarantiBBVARomania și linkedin.com/company/garanti-bbva-romania”. 

Softronic Craiova este definit ca „singurul producător de locomotive și trenuri electrice din sud-estul Europei. Fondată în 1999, Softronic s-a impus pe piața furnizorilor feroviari prin produse și servicii de bună calitate și prin mobilitate deosebită. Fondatorii companiei au o activitate bogată în domeniul testării echipamentelor pentru vehicule de tracțiune feroviară și au desfășurat anterior activități de cercetare în domeniul tracțiunii feroviare. Softronic a fost autorizat ca furnizor feroviar, cu sistem de calitate certificat ISO 9001:2008, sporindu-și activitatea de la an la an. Softronic continuă tradiția orașului Craiova de peste 50 de ani în construcția de locomotive. Înțelegând nevoile operatorilor, compania oferă o locomotivă modernă, cu motoare de tracțiune electrică asincronă, care corespund condițiilor tehnice conform standardelor europene și cerințelor Agenției Feroviare Europene. În prezent, locomotivele Softronic circulă pe căile ferate din România, Ungaria, Slovacia și Suedia”.

Mâine are loc a doua ediție a evenimentului Banking Forum by Financial Intelligence

0

Mâine, 26 octombrie 2021, de la ora 11:00, are loc a doua ediție a evenimentului “Banking Forum by Financial Intelligence”.

Evenimentul se va desfășura online și va fi transmis LIVE pe platforma www.financialintelligence.ro, pe pagina de Facebook Financial Intelligence, precum și pe canalul de YouTube Financial Intelligence.

Puțin peste 10% dintre companiile nefinanciare (fie ele IMM-uri sau corporații) au apelat la credite bancare în anii 2020 și 2021, majoritatea finanțării lor (peste 60%) provenind din reinvestirea profitului, potrivit sondajului privind accesul la finanțare al companiilor nefinanciare din România, din iunie 2021, publicat de Banca Națională a României. Băncile comerciale declară că se află în concurență pentru acordarea de credite către 20% dintre companiile nefinanciare, restul neîndeplinind criteriile de capitalizare.

În România existau aproximativ 1,36 milioane entități economice active (aproape 380 de mii de PFA-uri și 985 de mii de companii) în 2019.

Un alt sondaj privind percepția IMM-urilor cu privire la relația cu băncile comerciale, realizat în câteva județe din Transilvania și prezentat de Agnes Nagy și Amalia Fugaru, consultanți de strategie în cadrul BNR, arată că: (i) pentru jumătate dintre IMM-uri, relația cu băncile comerciale din România se reduce la contul curent; (ii) 15% dintre IMM-urile participante consideră că băncile nu sunt interesate decât de a nu prelua riscuri de la clienți, iar documentația cerută este mult prea stufoasă și dificil de completat; (iii) cu cât dimensiunea entității este mai mică, cu atât este mai mare reticența în abordarea unui credit de la bănci.

Majoritatea IMM-urilor chestionate (56,1%) au relații financiare doar cu o singură bancă comercială, în timp ce un sfert dintre acestea folosesc serviciile oferite de două instituții de credit, iar una din zece IMM-uri apelează la mai mult de trei bănci pentru a-și acoperi nevoile de servicii financiare.

Între produsele bancare oferite firmelor, cel mai popular este linia de credit, care este accesată de 40% dintre ele.

Băncile comerciale au un avantaj competitiv în fața oricărui fintech, mai arată autorii studiului. Totodată, educația financiară a fost considerată principalul motiv pentru care relațiile băncilor cu clienții s-au deteriorat după criza financiară la nivel global.

În cadrul evenimentului se vor discuta următoarele subiecte:

  • PNRR și finanțările bancare;
  • Finanțarea tranziției la economia verde;
  • Rolul băncilor în programul de relansare economică a României;
  • Impactul digitalizării asupra sistemului bancar;
  • Cum arată viitorul în banking: Bănci vs Fintech?
  • Programe guvernamentale pentru finanțarea IMM-urilor;
  • Susținerea antreprenoriatului de către bănci;
  • Cât timp vom mai avea dobânzi scăzute?
  • Educația financiară în pandemie;
  • Cum vor gestiona băncile insolvențele cauzate de pandemie?

Speakerii evenimentului sunt: Cristian POPA – Membru al Consiliului de administraţie la Banca Națională a României, Florin JIANU – Președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, Florin DĂNESCU – Președinte Executiv al Asociației Române a Băncilor (ARB), Dragoș PÎSLARU – Europarlamentar, Renew Europe Group, Radu Grațian GHEȚEA -Președintele Consiliului de Administrație Libra Bank și Presedinte de Onoare al Asociației Române a Băncilor, Radu TOPLICEANU – Director General Adjunct, coordonatorul activităților de retail la BRD – Groupe Société Générale, Ramona IVAN – Director Relații cu Instituții Naționale și Internaționale la CEC Bank, Dumitru NANCU – Director General al Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM), Adrian CODIRLAŞU – Vicepreședintele CFA Society Romania, Dragoș CABAT – Managing Partner al RisCo, Alin IACOB – Președintele Asociației Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF), Gabriela HÂRȚESCU – Decan și COO, Envisia – Boards of Elite.

Evenimentul va fi moderat de: Adina ARDELEANU, Membru Fondator Financial Intelligence.

Participanții vor putea transmite întrebări speakerilor în timpul evenimentului, în comentarii la video, prin intermediul paginii de Facebook Financial Intelligence.

Le mulțumim partenerilor pentru că au făcut posibilă desfășurarea evenimentului!

Parteneri:CEC Bank, Raiffeisen Bank, EximBank, Garanti BBVA, BRD Groupe Société Générale, Institutul de Studii Financiare (ISF), Trans Sped, Veridio, Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM), Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România (ANEVAR)

Parteneri instituționali: Asociația Română a Băncilor (ARB), CFA Society România, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Camera de Comerț Româno- Britanică (BRCC), ICSS, Asociația Națională pentru Securitatea Sistemelor Informatice (ANSSI)

Partener educațional: Envisia – Boards of Elite

Parteneri media: AGERPRES, România Durabilă, Economistul, Club Economic, The Diplomat-Bucharest, FinZoom, CARIERE, New Money, BiziLive TV

Producția video este asigurată de: Boof Media

Mai multe detalii despre eveniment puteți găsi aici.