Holcim va pregăti și angaja 20 de tineri în industria de construcții

0

Holcim începe cursurile Școlii Tehnice de la Aleșd. Programul, care se va desfășura pe o perioadă de 2 ani, urmărește formarea de noi specialiști în industria construcțiilor. 20 de tineri absolvenți de liceu vor avea posibilitatea, după finalizarea studiilor, să se angajeze în grupul Holcim Romania. 

Școala Tehnică Holcim este un program gratuit pentru tinerii cu vârste între 18-25 de ani, desfășurat în parteneriat cu Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd și are o programă recunoscută de către Ministerele Muncii și al Educației. Pe lângă baza teoretică solidă pe care o  vor obține, tinerii vor avea parte de o serie variată de sesiuni practice, care sunt asigurate de specialiștii în industria construcțiilor din cadrul Holcim și Somaco. La finalul celor 2 ani de școlarizare, absolvenții vor deveni tehnicieni în industria cimentului. 

„Școala Tehnică este pentru noi un proiect de suflet, deoarece reprezintă unul dintre modurile prin care Holcim se implică direct în educația tinerilor și pregătirea profesioniștilor de mâine din industrie”, a declarat Florina Rusneac, Manager Resurse Umane, Holcim Aleșd și Turda.

Compania a anunțat demararea acestui proiect în luna mai a.c., pornind un amplu proces de atragere a absolvenților de licee tehnice în program. Procesul a fost unul complex, ce a presupus o serie de acțiuni pe mai multe planuri, direcționate atât către elevi, cât și către părinți și cadre didactice. 

„În condițiile în care majoritatea absolvenților de liceu se îndreaptă către facultăți sau își doresc să plece în străinătate, a fost cu adevărat o provocare sa găsim tineri interesați de domenii tehnice. Însă, ceea ce am reușit să facem a fost să le punem în perspectivă beneficiul major al unui astfel de program, anume că le va asigura o trecere mai lină în câmpul muncii și că vor avea un loc de muncă asigurat. Considerăm că este foarte important ca mediul privat, indiferent de industrie, să se implice activ în formarea următoarelor generații, dacă ne dorim profesioniști cu adevărat pregătiți, mai ales într-un sector atât de dinamic precum cel al construcțiilor” a adăugat Florina Rusneac.

Tinerii care încep cursurile Școlii Tehnice Holcim vor studia: tehnologia de fabricare a cimentului, mentenanță mecanică, preventivă, electrică, calitate, tehnologia prefabricatelor, sănătate și securitate în muncă, protecția mediului. Ei vor avea parte și de ore de teorie pentru materii precum: matematică, fizică, chimie, engleză, desen tehnic, IT.

„Deschiderea Școlii Tehnice Holcim din Alesd reprezintă o investiție importantă pentru viitor și un exemplu minunat de proiect public-privat în educație care servește drept model pentru multe alte industrii din țară. Nu în ultimul rând, acest proiect reprezintă o garanție a unui viitor de succes pentru industria construcțiilor. Cu oameni bine pregătiți, contribuim la un viitor de succes”, a declarat Excelența Sa, ambasadorul Confederației Elvețiene în România, domnul Arthur Mattli, prezent la evenimentul de deschidere.

Pe tot parcursul celor 2 ani de studii, toate cheltuielile vor fi suportate de către Grupul Holcim Romania (mese, cazare, transport, toate materialele necesare studiului). De asemenea, se vor acorda și burse de merit, în funcție de performanțele individuale.

Mai multe detalii despre program și testimoniale ale foștilor absolvenți se pot găsi pe: https://www.holcim.ro/ro/dezvoltare-durabila/proiecte-educationale/scoala-tehnica-holcim 

Studiu UNSAR-IRES: 89% dintre români cred în realitatea schimbărilor climatice

0

Aproape 9 din 10 români consideră că schimbările climatice sunt reale, conform unui nou sondaj sociologic realizat de UNSAR împreună cu IRES. Rezultatul este similar cu cele din ultimii 2 ani, semn că românii sunt conștienți și continuă să fie preocupați de schimbările climatice și de efectele acestora.

Fenomenele naturale extreme cauzate de schimbările climatice se numără printre riscurile de care majoritatea românilor se teme cel mai mult. Astfel, îngrijorările din acest an sunt legate de: furtunile violente (32%, +3 pp. față de 2020), valurile de căldură (20%, +6 pp.), topirea ghețarilor (10%, -5 pp.), incendiile de vegetație (7%), seceta (7%), inundațiile (7%).

O schimbare importantă în acest top al riscurilor o reprezintă creșterea importanței acordate valurilor de căldură (+6 pp.), ceea ce reflectă o modificare a provocărilor pe care românii le-au întâmpinat în trecutul apropiat.

În același timp, riscul de furtună rămâne pe primul loc în clasamentul amenințărilor percepute de români. Episoadele de furtuni sunt tot mai prezente în țara noastră, iar daunele achitate de asigurători ca urmare a producerii acestui risc acoperit prin polițele de asigurare facultative a locuinței confirmă această realitate. Mai exact, în 2020, ca urmare a furtunilor, au fost deschise 4.491 dosare de daună, în creștere cu 32% față de 2019 și au fost plătite despăgubiri de peste 13,3 milioane lei, conform datelor colectate la nivelul Membrilor UNSAR.

„Schimbările climatice intensifică severitatea anumitor fenomene meteorologice. Considerăm că, printr-o informare mai bună a populației și prin eforturi susținute, putem avea o societate mai pregătită în fața acestor riscuri. Polițele de asigurare sunt un instrument adecvat de protecție în fața pierderilor financiare, însă prevenția și sustenabilitatea devin, în egală măsură, priorități pentru întreaga noastră societate”, a precizat Adrian MARIN, Președinte UNSAR.

Soluțiile de protecție a locuințelor disponibile în industria de asigurări se adresează unei game extinse de riscuri, printre care și cele determinate de fenomenele meteo extreme. Polițele facultative de locuințe oferă o acoperire completă, pentru întreaga valoare a unui imobil și pot fi emise în baza unei asigurări obligatorii PAD care acoperă 3 riscuri catastrofale – cutremur, inundații și alunecări de teren – până la limita de 20.000 EUR / 10.000 EUR, în funcție de tipul construcției.

„Este important ca românii să ia decizii informate, în cunoștință de cauză – având în vedere riscurile prezentului. Deși pericolele devin tot mai vizibile, doar una din cinci locuințe din România beneficiază de protecția financiară oferită de o asigurare”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Director General al UNSAR.

Formare de mediatori culturali în colaborare cu Muzeul Luvru

0

În contextul Programului Cultural Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii, se desfășoară două sesiuni de formare vizând constituirea unui „corp de experți în mediere culturală capabili să creeze dispozitive de mediere culturală și jocuri care să apropie un public nou de colecții artistice importante ale orașului Timișoara”. Sesiunile au la bază un parteneriat între Muzeul Național de Artă din Timișoara, Institutul Francez din România la Timișoara Muzeul Luvru și Fundația Interart Triade. Proiectul este inclus în programul cultural prioritar TM2023 Restart al Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara, realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Timişoara şi al Consiliului Local Timişoara. Participă artiști, mediatori culturali, educatori și profesori, reprezentanți ai mediului asociativ.

Organizatorii anunță că, „având ca punct de plecare practici de mediere culturală și proiecte ludice dezvoltate de Muzeul Luvru, proiectul își propune să reunească un grup de mediatori care să rămână implicat și activ pe termen lung și care să pregătească o strategie și proiecte de mediere pentru anul 2023, dar și ulterior. În această primă etapă se vor dezvolta, testa și îmbunătăți metode, tehnici și instrumente practice de dezvoltare a publicului în jurul unor colecții ale Muzeului de Artă și al Colecției muzeale de artă Jecza și al relaționării acestora cu spațiul urban.

Atelierele de formare se vor desfășura în limba franceză cu interpretare în limba română după cum urmează:

15 octombrie, în intervalul orar 09.30-12.30, „Atragerea de noi audiențe: de ce? cum?” – online, pe platforma Teams; în cadrul sesiunii, Françoise Feger va prezenta diverse dispozitive de mediere culturală dezvoltate de muzeu și testate cu publicul. Acestea pot servi de inspirație pentru crearea unor dispozitive de mediere culturală la Timișoara. În vederea participării la formarea online, este necesară o conexiune stabilă la Internet și acces la platforma Teams.

28-29 octombrie, „Metode de mediere ludice în serviciul practicilor culturale în spațiul urban” – față în față, la sediul Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara)

Sesiunea de formare co-animată de Françoise Feger va fi una aplicată, urmărind să creioneze proiecte de mediere care să fie dezvoltate pe termen lung și să pună în dialog trei colecții muzeale cu spațiul urban.

Participarea este liberă și gratuită, în limita locurilor disponibile. Înscrierea se face prin completarea formularului disponibil aici, până cel târziu 10 octombrie 2021”.  

Concept unic de magazine în România

0

Agroland MEGA este un concept unic în România, concretizat prin „magazine specializate, cu produse dedicate grădinăritului, îngrijirii animalelor de companie și hobby farming-ului, având o suprafață mai mare cu 300% decât magazinele Agroland tradiționale”. La noi, reprezintă investiția Grupului Agroland (simbol bursier AG). Cea mai nouă realizare de acest fel este Agroland Sibiu, primul magazin MEGA din oraș, investiție de 200.000 de euro, situat în nordul orașului, în incinta noului parc comercial Prima Shopping Center.

În contextul inaugural, Horia Cardoș, fondator și director general al Agroland, a subliniat: „Suntem încântați că am deschis al zecelea magazin Agroland MEGA, din 2021, și că această inaugurare a avut loc în Sibiu, un oraș cu un potențial ridicat pentru business-ul nostru. Ne doream de mai mult timp să ajungem aici, dar acum ni s-a oferit oportunitatea, prin colaborarea cu dezvoltatorul Oasis Retail Development. Am convingerea că sibienii vor adopta foarte rapid conceptul Pet & Garden, pe care ne concentrăm acum, la fel cum s-a întâmplat și în cazul celorlalte magazine MEGA pe care le-am deschis anul acesta. Acest concept este cel mai dinamic în Europa de Vest, la nivelul retailului specializat, iar obiectivul nostru este ca, până la finele lui 2022, să atingem numărul de 30 de magazine MEGA deschise, iar astfel să devenim cel mai important jucător din regiune”.

Magazinul de la Sibiu este al zecelea magazin MEGA inaugurat de Agroland în 2021. Proiecția este ca până la sfârșitului acestui an, să mai fie deschise două unități MEGA, la Bârlad (Vaslui) și Balș. Grupul Agroland accentuează că noua identitate vizuală prezentată acum la Sibiu va fi prezentă curând în toate magazinele MEGA din țară.

Foto: Agroland

Xiaomi lansează în România Xiaomi Pad 5, Mi Electric Scooter 3 și noi produse AIoT pentru o viață inteligentă

0

Xiaomi a lansat în România noua sa tabletă, Xiaomi Pad 5, noul Mi Electric Scooter 3, Mi 2K Gaming Monitor 27’’, precum și două produse AIoT de top care vor extinde oferta de dispozitive inteligente pentru locuință și din segmentul wearable, Redmi Buds 3 Pro și Mi Smart Air Fryer. Toate aceste produse reprezintă pentru utlizatorii din România noi variante inteligente de a-și face viața de-acasă mai confortabilă.

Prețuri și disponibilitate:

Xiaomi Pad 5 va fi disponibil în România în varianta de stocare 6GB+128GB și cu două opțiuni de culoare: Cosmic Gray și Pearl White, cu un preț recomandat de vânzare de 1.799 lei, în rețeaua partenerilor autorizați. Pentru comenzile înregistrate în perioada 7-9 octombrie 2021, cumpărătorii vor putea achiziționa Xiaomi Pad 5 la prețul special de 1.499 lei.

Mi Electric Scooter 3 va fi disponibil cu prețul recomandat de vânzare de 2,099.99 lei, în rețeaua partenerilor autorizați Xiaomi din România.

Mi 2K Gaming Monitor 27’’ va avea un preț recomandat de vânzare de 2,199.99 lei, în rețeaua partenerilor autorizați.

Căștile Redmi Buds 3 Pro vor fi disponibile la un preț recomandat de vânzare de 299.99 lei.

Mi Smart Air Fryer are prețul recomandat de vânzare de 399.99 lei.

Xiaomi Pad 5: Joacă-te cu spor, lucrează inteligent

Xiaomi Pad 5 este un produs versatil atât pentru serviciu sau școală, cât și pentru divertisment, cu specificații premium. Dotat cu un display WQHD+ de 11 inci și o rată de refresh de 120Hz, cu suport pentru Dolby Vision®, Xiaomi Pad 5 aduce conținutul la viață prin imagini elaborate și culori mai calde și naturale pline de detalii. De asemenea, oferă o acustică imersivă datorită difuzoarelor quad cu tehnologie Dolby Atmos®.

Xiaomi Pad 5 are și specificații care vor spori productivitatea. Se pot scana documente prin folosirea camerei de 13MP, care mai apoi pot fi trimise ușor către colegii de birou sau de clasă. Pentru o experiență a scrisului naturală, Xiaomi Smart Pen1 cântărește doar 12.2g, are 4096 de niveluri de sensibilitate la presiune și o rată de răspuns la atingere de 240Hz. Pentru a asigura toate cerințele studiului, muncii, divertismentului și altor activități conexe, Xiaomi Pad 5 este echipat cu un procesor de mare performanță Qualcomm® Snapdragon™ 860 construit pe 7nm, ce asigură viteze de până la 2.96Ghz. Și pentru ca utilizatorii să rămână tot timpul conectați, Xiaomi Pad 5 este dotat cu o baterie cu o capacitate de 8,720mAh (typ).

Mi Electric Scooter 3: Un pas înainte pentru cei aflați în permanentă mișcare

Mi Electric Scooter 3 este un nou companion urban stilat pentru cei care parcurg distanțe scurte, ce asigură experiențe îmbunătățite și are dotări de siguranță suplimentare. Mi Electric Scooter 3 este disponibil în două variante de culoare, Onyx Black și Gravity Grey. Are și o greutate redusă și practică, precum și un sistem upgradat de pliere în 3 pași, devenind astfel mai ușor de ridicat, depozitat și transportat în portbagajul mașinii, în autobuz sau în tren. 

Cu o viteză de până la 25km/h și cu o putere maximă a motorului de 600W, Mi Electric Scooter 3 trece ușor peste pante și denivelări în timpul deplasărilor scurte din oraș. De asemenea, are și noi elemente de siguranță. Acestea includ un sistem de frânare antiblocare regenerabil E-ABS și un nou disc cu două plăcuțe de frână pe spate. 

Mi 2K Gaming Monitor 27’’: Un nou produs pentru gameri

Xiaomi a lansat pe piața din România și un produs pe care gamerii îl vor iubi. Noul Mi 2K Gaming Monitor 27’’ prezintă cu acuratețe fiecare detaliu datorită rezoluției 2560 x 1440 QHD și a ratei înalte și fluide de refresh de 165Hz. Acestea vor fi pe placul oricărui gamer și chiar îi vor aduce avantaje în timpul jocurilor. De asemenea, Mi 2K Gaming Monitor 27’’ este certificat VESA Display™ 400 și are 95% din gama de culori DCI-P3. Astfel, display-ul are culori strălucitoare și vibrante și redă elemente grafice incredibile ale jocurilor și chiar conținut vizual avansat.   

Redmi Buds 3 Pro: Companionul perfect din timpul deplasărilor

Redmi Buds 3 Pro asigură o experiență imersivă a sunetului prin ANC hibrid și moduri transparency2. De asemenea, Redmi Buds 3 Pro au Bluetooth 5.2 pentru o conectivitate stabilă dual-device, ceea ce înseamnă că utilizatorii pot schimba fără efort dispozitivul, spre exemplu atunci când urmăresc un film pe laptop și sunt apelați pe smartphone, fără a mai fi nevoie să își reconecteze dispozitivele. 

Atunci când utilizatorii se deplasează, Redmi Buds 3 Pro le asigură 6 ore de folosire doar a căștilor sau pot ajunge la 28 de ore a timpului de playback, în momentul în care sunt încărcate în cutie. La o încărcare de doar 10 minute în cutie, utilizatorii beneficiază de 3 ore de playback de muzică3. În plus, Redmi Buds 3 Pro sunt compatibile și cu încărcarea wireless.

Un stil mai smart și mai sănătos de a găti

Mi Smart Air Fryer 3.5L: Un stil de viață inteligent începe cu bucătăria. Mi Smart Air Fryer 3.5L se adresează oamenilor extrem de ocupați, dar care nu sunt dispuși să facă compromisuri în privința unui stil de viață mai sănătos. Mi Smart Air Fryer 3.5L îi ajută să gătească acasă simplu și sănătos – fără a folosi ulei. 

Compatibil cu aplicația Mi Home, dispozitivul poate fi ușor controlat remote și poate fi setat la orice temperatură între 40°C și 200°C. Aplicația oferă și peste 100 de idei de rețete de preparate rapide ce se pot face în fiecare zi cu Mi Smart Air Fryer 3.5L4

Cu ajutorul Mi Smart Air Fryer 3.5L, utilizatorii pot programa un preparat în avans cu până la 24 de ore. Acest lucru oferă posibilități nelimitate, fie că este vorba despre fermentarea lactatelor sau deshidratarea hranei pentru animalele de companie. Atunci când mâinile nu pot fi folosite, comenzile

vocale asigurate de Google Assistant și Amazon Alexa pot porni, pune pe pauză sau verifica timpul rămas pentru preparare5. Display-ul OLED afișează timpul și temperatura.   

NEPI Rockcastle lansează SPOT, aplicația mobilă de loialitate cu beneficii în 15 centre comerciale din România

0

Ca parte a strategiei de inovație digitală a grupului, NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor și dezvoltator de centre comerciale din zona Europei Centrale și de Est, anunță în premieră pe piața locală dezvoltarea și implementarea aplicației mobile de loialitate SPOT. Aplicația permite clienților utilizarea beneficiilor acumulate în oricare dintre cele 15 centre comerciale* din România – în mod personalizat, în funcție de preferințele de cumpărături.   

Noua aplicație, unică în piața de retail din România, dar și în Europa, își propune să ofere clienților acces la beneficii în centrele comerciale din portofoliul grupului la nivel local și european. România este prima țară în care compania a lansat aplicația mobilă, urmând ca în viitorul apropiat SPOT să fie implementat și în restul celor opt piețe în care compania activează.

Programul de loialitate SPOT a fost dezvoltat în baza rezultatelor unui studiu de piață complex derulat de companie în rândul clienților centrelor comerciale. Potrivit acestora, cele mai importante aspecte pentru ei sunt accesul la beneficii personalizate în funcție de nevoile și preferințele de cumpărături, diferențierea recompenselor pe bază de statut – în funcție de numărul punctelor acumulate – și o experiență de recompensare direct în aplicație.

Astfel, prin accesarea aplicației SPOT, fiecare sesiune de cumpărături dintr-un centru comercial le va aduce utilizatorilor puncte de loialitate, cu ajutorul cărora aceștia vor avea acces la oferte și beneficii exclusive în oricare dintre cele 15 centre comerciale NEPI Rockcastle din țară, în funcție de statutul atins în programul de loialitate. Utilizatorii vor beneficia de reduceri, experiențe personalizate, recompense și cadouri sau vouchere de cumpărături aplicabile unei selecții de magazine partenere.  

,,Aplicația SPOT face parte din strategia grupului de a crește investițiile în tehnologie, consolidând și mai mult piața de retail, unde dispunem de expertiză și putem aduce inovații în zona de experiențe de cumpărături. Ne-am asumat accelerarea procesului de digitalizare și a inițiativelor de tip omnichannel, ceea ce presupune regândirea și repoziționarea companiei la nivel de experiență oferită clienților și chiriașilor. România, ca primă piață de implementare și lansare a aplicatiei SPOT, a fost o alegere naturală, unde ritmul de adopție a tehnologiilor noi este mai rapid ca niciodată. Ce ne dorim este să fim în continuare alegerea principală pentru consumatorii moderni, printr-o serie de oportunități și beneficii gândite strategic”, a declarat Alex Morar, CEO NEPI Rockcastle. 

Cum se pot înrola clienții în programul de loialitate al aplicației mobile Spot?

După descărcarea aplicației, utilizatorii trebuie să își creeze un cont și să se autentifice. Pentru a obține punctele de loialitate, aceștia trebuie doar să scaneze bonul aferent fiecărei sesiuni de cumpărături. Odată cu acumularea punctelor, statutul din aplicației se schimbă, clienții putând accesa 3 niveluri: Select Spot (obținut implicit la autentificare), Premium Spot și Elite Spot. Odată ce utilizatorul atinge un nou statut în aplicație, acesta este valabil timp de 1 an și poate fi accesat în toate cele 15 centre comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle din România înrolate în aplicație.

Clienții au posibilitatea de a-și folosi punctele de loialitate pentru a activa o gamă complexă de recompense și premii speciale ce pot fi accesate în aplicație. Totodată, au opțiunea de a selecta în aplicație mall-ul principal pe care îl vizitează în mod frecvent, dar și posibilitatea de a folosi beneficiile acumulate în oricare alt centru comercial NEPI Rockcastle.

Aplicația poate fi descărcată gratuit din Google Play și App Store.

OTP Bank oferă finanțare și consiliere financiară agricultorilor și investitorilor din mediul rural prin parteneriatul încheiat cu AFIR pentru absorbția de fonduri europene

0

OTP Bank România și Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) au semnat parteneriatul pentru facilitarea procesului de absorbție a fondurilor europene alocate pentru sectorul agricol și antreprenorii rurali prin Fondul European pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală (FEADR) în perioada de tranziție 2021 – 2022.

În cadrul parteneriatului, OTP Bank România pune la dispoziția solicitanților de finanțare nerambursabilă și a beneficiarilor semnatari ai contractelor de finanțare, care urmează a se încheia cu AFIR în Perioada de Tranziție 2021-2022,  produse de finanțare adaptate, identifică soluții pentru absorbția fondurilor, facilitează accesul la finanțare și oferă consultanță financiară pentru fiecare etapă a proiectelor derulate de către clienți.

„Sectorul agribusiness a avut o evoluție ascendentă în ultimii ani, iar noi ne-am implicat în mod activ în susținerea antreprenorilor români prin acces la finanțare și consultanță specializată. Parteneriatul cu AFIR ne permite să continuăm în această direcție și să contribuim la absorbția fondurilor nerambursabile, destinate agriculturii românești, prin produse adaptate și creșterea accesului la finanțare, pentru dezvoltarea agriculturii și mediului rural”, a declarat Roxana Hidan, Director General Adjunct OTP Bank România, Divizia Afaceri.

În plus, venim în sprijinul clienților prin oferirea de consultanță și îndrumare financiară specializată, încă din etapa de verificare gratuită a eligibilității solicitanților și a viabilității investiției propuse. Procedura este realizată gratuit de către echipa de consultanți ai OTP Consulting Romania, care oferă consiliere în optimizarea investiției pentru multiplicarea șanselor privind obținerea finanțării nerambursabile.

Mai mult, OTP Consulting oferă și un discount clienților OTP Bank România privind serviciile de consultanță pentru elaborarea și depunerea cererii de finanțare și asistență profesională până în momentul finalizării monitorizării proiectului.

Prin acest protocol sunt vizați solicitanții de finanțare nerambursabilă prin PNDR, precum și beneficiarii cu contracte de finanțare încheiate cu AFIR în Perioada de Tranziție 2021-2022. Sunt incluși în aceste categorii fermierii locali, cooperativele agricole, organizații de producători, dar și companii micro, mici, mijlocii și mari din spațiul rural.

OTP Bank propune soluții pentru cofinanțarea cheltuielilor eligibile aferente proiectelor finanțate de AFIR, credite pentru prefinanțarea împrumutului nerambursabil aferent proiectului până la încasarea grantului, credite pentru finanțarea cheltuielilor neeligibile sau credite punte pentru prefinanțarea împrumutului nerambursabil.

Educație: Comisia publică un raport privind impactul COVID-19 asupra educației și îngrijirii copiilor preșcolari

0

Acest nou raport identifică impactul pandemiei asupra copiilor foarte mici, asupra familiilor acestora, precum și asupra serviciilor și profesioniștilor din domeniul educației și îngrijirii copiilor preșcolari. Raportul reunește informații cu privire la provocările existente și la soluțiile găsite, oferind recomandări pentru a sprijini în continuare creșterea și calitatea sectorului educației și îngrijirii copiilor preșcolari, inclusiv în perioade dificile.

Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, a declarat: „Educația și îngrijirea copiilorpreșcolari reprezintă, pentru toți copiii, primul pas esențial pe scara învățării pe tot parcursul vieții. Experți și profesioniști din întreaga lume, inclusiv din Europa, au sporit gradul de conștientizare cu privire la necesitatea de a integra mai bine sectorul educației și îngrijirii copiilor preșcolari în toate deciziile locale, naționale și europene de gestionare și de redresare, pe parcursul pandemiei și după aceasta. Sper ca acest raport să contribuie la înțelegerea modului în care sectorul educației și îngrijirii copiilor preșcolari a fost gestionat în timpul pandemiei, astfel încât să putem avansa împreună și să învățăm din acesta.”

Din raport reiese că educația și îngrijirea copiilor preșcolari au fost adesea reduse la funcția de îngrijire a copiilor pentru a sprijini părinții, în timp ce aspectele cu privire la educație și incluziune au fost trecute cu vederea. Printre acestea se numără, de exemplu, învățarea timpurie a limbilor străine, competențele sociale și accesul la cantine subvenționate. Orientările și sprijinul au variat foarte mult de la o țară la alta.

Raportul subliniază necesitatea de a se continua investițiile în guvernanța și calitatea sectorului și de a se îmbunătăți formarea și condițiile de muncă ale personalului. Pentru a se trage învățături din această perioadă, raportul oferă o imagine de ansamblu a recomandărilor privind guvernanța și finanțarea sectorului, recunoașterea și formarea personalului, precum și privind importanța luării în considerare, întotdeauna, a necesităților de învățare și a bunăstare ale copiilor.

Transelectrica și DELGAZ semnează un parteneriat pentru implementarea proiectului „PCI Smart Grid Carpathian Modernized Energy Network (CARMEN)”

0

Președintele Directoratului CNTEE Transelectrica SA, dl. Bogdan  Toncescu, şi Directorul General al Delgaz Grid SA, compania de distribuţie de energie  electrică şi gaze naturale parte a grupului german E.ON, dl. Dragoș Bărbulescu, au semnat,  în prezenţa echipelor de proiect, Acordul de Parteneriat pentru implementarea proiectului  Carpathian Modernized Energy Network (CARMEN). 

CARMEN este un proiect dezvoltat în parteneriat cu operatorul de transport maghiar, MAVIR  Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító ZRt şi se află în proces de evaluare la  nivelul Comisiei Europene în vederea admiterii pe Lista a 5-a de Proiecte de Interes Comun  (PCI) din aria tematică „Smart Grids”. 

Acordul de Parteneriat semnat astăzi marchează totodată schimbarea statutului CNTEE  Transelectrica SA în cadrul proiectului, din partener – susținător în partener – activ.  

Prin intermediul proiectului CARMEN, partenerii vizează modernizarea și dezvoltarea rețelelor  de transport și de distribuție, precum și creșterea interoperabilității acestora, atât la nivel  național, cât și european, în sensul atingerii obiectivelor de interes comun. Astfel, se  estimează modernizarea a 23 de stații de transformare, 65 de posturi de transformare, linii  aeriene de înaltă tensiune și implementarea tehnologiilor IT și de comunicații specifice,  instalarea în rețeaua electrică de transport a unor mijloace moderne de control al tensiunii la  nivelul sistemului energetic.  

Viziunea Transelectrica în domeniile cercetării și inovării, eficienței energetice, tehnologiilor  noi, managementului activelor și digitalizării urmărește atingerea obiectivelor de SMART  GRID, un concept absolut necesar în realitatea sistemelor energetice la nivel european.  Proiectul CARMEN este unul îndrăzneț care prefigurează definirea și implementarea rețelelor  inteligente, fundamentat pe principii de colaborare, tehnologii și sisteme de vârf pentru  managementul rețelelor. Din perspectiva abordării de management, țintele noastre converg  către accelerarea programului investițional și urmărirea unei strategii corporative care să  asigure proactivitatea și eficiența acțiunilor noastre.

Considerăm ca prioritate imediată implementarea tuturor măsurilor necesare adaptării rețelei  noastre la rigorile pieței și industriei energetice europene, cu atât mai mult cu cât țintele  asumate de România ca membru al Uniunii Europene prin pactul «Green Deal» și pachetul  «Fit For 55» ne obligă să adoptăm standarde înalte și să ne orientăm atenția către zone cu  potențial mare de a crea valoare adăugată pentru întreaga industrie, dar mai ales pentru  consumatorii finali. De aceea, proiecte precum acesta trebuie să fie promovate și colaborările  între actori ai industriei energetice trebuie să fie extinse pentru a ajunge la scopurile comune  propuse.“, a declarat Bogdan Toncescu, Președintele Directoratului CNTEE Transelectrica  SA. 

Prioritatea Delgaz Grid o reprezintă accelerarea greenificării şi digitalizării reţelei de  distribuţie de energie electrică pe care o gestionăm, în vederea integrării de o manieră  sustenabilă a noilor capacităţi de energie curată, dar şi asigurarea unui management eficient  și flexibil al fluxurilor de energie din ce în ce mai volatile induse de creșterea gradului de  penetrare a regenerabilelor în mix-ul energetic național. 

Inițiativa CARMEN va deveni primul Proiect de Interes Comun din aria tematică „Smart Grids”  de pe teritoriul României, reprezentând cel mai ambițios proiect al companiei noastre, atât din punct de vedere al complexității tehnice, cât și al valorii bugetare şi o oportunitate majoră de  modernizare a infrastructurii de distribuție a energiei electrice din regiunea Nord – Est a  României.  

Le mulţumim partenerilor noştri de la CNTEE Transelectrica SA pentru încrederea acordată  şi implicarea activă în structurarea şi implementarea acestui proiect. Am convingerea că am  pus astăzi bazele unei colaborări de lungă durată care va produce avantaje majore în procesul  de transformare a sectorului electroenergetic românesc, în beneficiul clienţilor noştri.”, a  declarat Dragoș Bărbulescu, Directorul General al companiei Delgaz Grid SA. 

Valoarea proiectului CARMEN se ridică la aproximativ 150 milioane EURO şi implementarea  acestuia se va derula pe o perioada de 6 ani, începând cu anul 2023, urmând a fi propus spre  finanțare în cadrul programului Connecting Europe Facility (CEF).

Schimbarea climatică poartă blugi

Atunci când cumperi o pereche de blugi, când o speli, când o usuci, nu ai crede că aceste lucruri au un impact masiv asupra mediului, contribuind și la încălzirea globală. Însă de fiecare dată când cumperi o nouă pereche de blugi, este ca și cum ai porni dușul și ai lăsa apa să curgă în gol timp de 21 de ore.  Și în fiecare an se cumpără peste două miliarde de perechi în întreaga lume. 

Acum 170 de ani situația era diferită. Denimul provine din orașul francez Nimes, de unde, în anii 1850, țesătura a fost exportată în Statele Unite, de aici și numele „de Nimes”.  Era văzută ca o țesătură rezistentă pentru mineri, dar Jacob Davis și Levi Strauss au văzut în ea mai mult. În 1873 au inventat blugii. În ciuda faptului că folosesc denim, blugii sunt numiți după orașul Genova din Italia, un loc care producea o țesătură similară din bumbac, numită fie jean, fie jeane. 

Astăzi, Levi’s (LEVI) este marca numărul unu la nivel mondial în ceea ce privește îmbrăcămintea de blugi (măsurată în funcție de vânzările totale cu amănuntul). În 2019, firma a avut vânzări nete la nivel mondial de peste 5,7 miliarde de dolari. Pandemia le-a redus cifra la 4,45 miliarde de dolari, dar compania este pe cale să revină la peste 5 miliarde în acest an. Conform rezultatelor financiare pentru trimestrul 3 din 2021, publicate miercuri, Levi’s și-a crescut veniturile nete cu 41% față de T3 2020 și cu 3% față de trimestrul similar din 2019  dinaintea pandemiei. Iar profitul diluat pe acțiune (EPS) a crescut la 0,47 de dolari față de 0,07 anul trecut. 

Aceste rezultate bune se datorează, de asemenea, uneia dintre cele mai importante decizii pe care Levi’s le-a luat înainte de pandemie. Compania și-a dispersat facilitățile de producție în 24 de țări și, spre deosebire de Nike (NKE), suferă acum un impact mai redus al crizei lanțurilor de aprovizionare. Încrezătoare în viitor, compania a autorizat o răscumpărare de acțiuni în valoare de 200 de milioane de dolari și a îmbunătățit perspectivele pentru sfârșitul anului. 

Producția de blugi a intrat însă sub reflector în ultima vreme pentru că vine cu o mulțime de provocări pentru mediu. „Bumbacul este pur și simplu o plantă foarte însetată”, spune Katrin Ley, director general al Fashion for Good, o organizație care își propune să facă moda mai sustenabilă. Numai cultivarea plantei reprezintă 68% din consumul total de apă a blugilor, adaugă ea. Iar problemele nu se termină aici. Pentru că moda cere acum o țesătură denim mai moale, cu aspect de epocă, asemănătoare cu cea uzată, acest lucru se obține prin utilizarea de substanțe chimice pe țesătura brută. Potrivit lui Mostafiz Uddin, CEO al Bangladesh Denim Expo, „nu este vorba doar de cantitatea mare de apă folosită – procesul de decolorare a denimului consumă, de asemenea, substanțe chimice care sunt dăunătoare pentru muncitori, dar și pentru mediu”. Potrivit unui studiu al Levi’s (LEVI), durata de viață a fiecărei perechi de blugi poate echivala cu 33,4 kg de CO2 și peste 3700 de litri de apă. Cea mai mare parte a acestui consum, 77%, se face în timpul fazei de producție.  

Dar mărcile încep să ia măsuri împotriva problemelor de mediu pe care le generează produsele lor. AG Jeans, o companie specializată în blugi, a lansat anul acesta o colecție cu blugi 100% biodegradabili, realizați din bumbac organic și amestecați cu cânepă – o cultură cu randament ridicat care produce semnificativ mai multă fibră pe hectar decât bumbacul și are un impact mai mic asupra emisiilor de CO2. Prada a folosit, de asemenea, bumbac organic pentru colecția de blugi din acest an. Companiile au început să folosească lasere în loc de substanțe chimice pentru a îmbătrâni și a deteriora țesătura. Re/Done lansează o piață second-hand, unde clienții pot cumpăra și vinde blugii, tricourile, blazerele și altele, într-un efort de a reduce deșeurile și de a trece la un model circular de creștere a duratei de viață a produsului.

Levi’s este liderul industriei cu planul său de reducere cu 90% a emisiilor până în 2025. Într-un raport publicat la sfârșitul lunii septembrie, compania arată că este pe drumul cel bun pentru a-și atinge obiectivele. Aceasta a redus deja cu 55% emisiile de gaze cu efect de seră și utilizează 76% din energia electrică din surse regenerabile. Levi’s impune același standard ridicat în întregul său lanț de aprovizionare. 

Cu toate acestea, 21% din consumul total de apă pe durata de viață a blugilor se datorează utilizării acestora. Un raport recent al Societății Industriei Chimice a sugerat că mulți oameni își spală hainele prea des sau aproape în fiecare zi, folosind mașini de spălat, ceea ce are un impact uriaș asupra mediului. Raportul afirmă că blugii ar trebui spălați doar o dată pe lună și nu mai mult de atât. O idee care, cel puțin la noi, în România, odată cu creșterea prețurilor la energia electrică ar putea să câștige teren. 

_

Bogdan Maioreanu, analist și comentator de piață al eToro, are peste 20 de ani de experiență în domeniul serviciilor financiare și al investițiilor, precum și un background solid în jurnalism. A ocupat diferite poziții de conducere în zona de Corporate Banking în cadrul Raiffeisen Bank și OTP Bank, pentru a trece apoi la consultanță în afaceri, lucrând pentru mai multe companii printre care și IBM România. Bogdan are un Executive MBA de la Asebuss și Washington University.