Concursuri pentru conștientizarea grijii față de mediu

0

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, prin Unitatea de Implementare a Proiectului CIPN, lansează concursuri integrate în campania națională „Controlul Integrat al Poluării cu Nutrienți”:

– Suntem SuperEroi – concurs pentru elevi

– Fermier Responsabil – concurs pentru gospodari și mici fermieri

Referitor la cele două concursuri, MMAP ne informează: „În perioada 15 octombrie-30 noiembrie, peste 140 de echipe, formate din câte 10 elevi din ciclurile primar și gimnazial, alături de un profesor sau coordonator desemnat de fiecare UAT înscris, se vor întrece în probe interactive, atât online, cât și offline, în cadrul competiției de implicare civică pe teme de mediu Suntem SuperEroi. Una din cele mai importante și așteptate probe din acest concurs este organizarea unei acțiuni de protecție a mediului în localitatea respectivă, acțiune ce va fi documentată foto sau video de fiecare echipă participantă, urmând să intre în galeria proiectului. 

O altă misiune a micilor SuperEroi este să convingă cât mai mulți gospodari din comunitate să participe în perioada 01-15 noiembrie la concursul Fermier Responsabil ce le oferă acestora posibilitatea de a aprofunda noile acțiuni și reguli de bune practici agricole pentru prevenirea poluării apei cu nitrați. 

Se acordă premii importante celor mai buni concurenți din cele două concursuri:  laptopuri, tablete, seturi camping – pentru primele trei echipe de SuperEroi, precum și bonuri cadou pentru achiziționarea de materiale necesare construirii de platforme individuale de colectare a gunoiului de grajd pentru cei mai activi 10 fermieri.  

Toate detaliile sunt disponibile pe portalul apanoastra.ro, secțiunile concursurilor Suntem SuperEroi și Fermier Responsabil. Lista celor 200 de uat-uri eligibile este disponibilă AICI

Poluarea apei cu nitrați din surse agricole este o amenințare continuă la adresa sănătății umane, pentru că provoacă intoxicații grave sugarilor și copiilor de vârste mici, și afecțiuni periculoase adulților expuși la consumul îndelungat al apei cu nitrați în exces. Lipsa de informare, faptul că nitrații nu au gust, și nici miros, coroborate cu faptul că populația nu are obiceiul de a face analiza apei din fântânile de unde se aprovizionează, conduce la consumul pe scară largă a apei cu exces de nitrați, în zonele în care pânza freatică a fost expusă la poluare. O mare parte din acest tip de poluare este generată de gospodărirea defectuasă a gunoiului de grajd, respectiv depozitarea acestuia direct pe pământ și împrăștierea lui în perioadele de interdicție, când plantele nu consumă nitrații din compost. În acest fel, nitrații ajung direct în prima pânză freatică, de unde se alimentează majoritatea fântânilor”. 

Referitor la proiectul Controlul Integrat al Poluării cu Nutrienți, MMAP reamintește că „este parte a demersurilor Guvernului României de asigurare a implementării Directivei Nitrați, prin care se urmărește reducerea poluării cu nutrienți din surse agricole. Managementul gunoiului de grajd la nivel de comună este o preocupare principală a Proiectului, având în vedere că, la ora actuală, în România sunt peste 3 milioane de ferme mici, de subzistență, care nu au capacitatea de a implementa individual măsurile necesare prevenirii poluării solului și a apei freatice. Proiectul CIPN este în a doua fază, cea de finanțare adițională dintr-un împrumut de la Banca Mondială. Proiectul inițial a demarat în 2008 și s-a încheiat în 2017 și a finanțat un număr de 86 de platforme de management de gunoi de grajd. Finanțarea adițională a proiectului a fost alocată pentru cinci ani, până în martie 2022. În această fază a proiectului vor fi finanțate peste 80 de comunități locale”.

REACT-EU: Comisia aprobă resurse suplimentare în valoare de 2 miliarde EUR pentru redresare în România, Italia, Spania și Luxemburg

0

Comisia a acordat în total 2 miliarde EUR Italiei, Spaniei, Luxemburgului și României ca urmare a modificării unor programe operaționale (PO).

Comisia a acordat 2 miliarde EUR Italiei, Spaniei, Luxemburgului și României ca urmare a modificării unor programe operaționale (PO) astfel: două din Fondul european de dezvoltare regională, unul dinFondul social european (FSE) și unul din Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane, din cadrul Asistenței de redresare pentru coeziune și teritoriile Europei (REACT-EU).

În România se vor investi 56 milioane EUR pentru a se oferi sprijin material grupurilor defavorizate, cum ar fi mese calde, asistență acordată copiilor defavorizați sub formă de materiale școlare, iar mamelor defavorizate sub formă de pachete esențiale pentru nou-născuți.

În Italia, programul operațional național „Guvernanță și capacitate instituțională” va primi un total de 1,2 miliarde EUR. Din această sumă, 761 de milioane EUR vor fi direcționate către achiziționarea a 68 de milioane de doze de vaccinuri împotriva coronavirusului. În regiunile sudice, autoritățile vor utiliza 374 milioane EUR pentru a angaja noi lucrători în domeniul sănătății publice și pentru a acoperi costurile orelor suplimentare lucrate de angajații aflați în prezent în sistem. 108 milioane EUR vor contribui la consolidarea capacității administrative a autorităților naționale și regionale, inclusiv a celor din sistemul de sănătate.

În Spania, „Comunidad Valenciana” va primi resurse suplimentare în valoare de 690 milioane EUR pentru a furniza, printre altele, capital circulant celor mai afectate întreprinderi mici și mijlocii și pentru a consolida serviciile de sănătate, serviciile sociale și investițiile în infrastructura de bază pentru cetățeni, inclusiv în sectoarele sănătății și educației.

Luxemburgul va primi 69 de milioane EUR pentru a sprijini testarea la scară largă a coronavirusului și achiziționarea de vaccinuri, precum și pentru a face investiții în durabilitate, cum ar fi electrificarea rețelei naționale de autobuze.

REACT-EU face parte din NextGenerationEU și adaugă o finanțare suplimentară de 50,6 miliarde EUR (în prețuri curente) programelor din cadrul politicii de coeziune în cursul anilor 2021 și 2022.

Restart Energy lansează platforma RED, primul sistem descentralizat de tip blockchain ce compensează amprenta de carbon

0

  • Platforma este proiectată să stimuleze atât persoanele fizice, cât și companiile, să participe activ pe piața de carbon evaluată la 2 trilioane de dolari
  • RED se bazează pe o tehnologie de ultimă generație numită Zalmoxis, o versiune îmbunătățită a Ethereum care rulează pe PoS și PoA
  • Compania are în plan lansarea primului sistem de afaceri cu franciză tokenizată

Restart Energy, unul dintre cei mai mari furnizori independenți de energie electrică și gaze naturale de pe piața locală, anunță lansarea RED, primul ecosistem de compensare de carbon tokenizat. Platforma permite persoanelor fizice, companiilor și altor organizații să își calculeze amprenta de carbon și să obțină credite de carbon tokenizate pentru acțiunile lor pozitive de mediu, certificate sub formă de jetoane NFT sau nefungibile pe blockchain. 

De fiecare dată când cineva plantează un copac, curăță o plajă, consumă energie verde sau întreprinde orice demers de protejare a mediului, poate înscrie această acțiune pe platforma RED. După ce datele sunt validate în platformă, se calculează amprenta CO2 echivalentă și se eliberează credite de carbon tokenizate ce pot fi folosite pentru a cumpăra energie verde sau pentru a obține echivalentul în bani. În același timp, o companie poate obține credite de carbon sub formă de jetoane verzi pentru clienții lor, prin coduri QR unice imprimate pe produse sau chitanțe de cumpărare.

Platforma oferă producătorilor de energie regenerabilă posibilitatea de a-și certifica originea energiei verzi produse pe blockchain tot sub forma de tokeni denumiți REO-G creați după standardul european al garanțiilor de origine. Aceste certificate de origine a energiei regenerabile pot fi vândute în platformă companiilor care le pot folosi pentru a-și demonstra sustenabilitatea pe blockchain.

Armand Domuta

„Platforma este proiectată să devină o piață globală și un ecosistem de afaceri, să stimuleze atât indivizii, cât și companiile să participe activ pe piața de carbon de 2 trilioane de dolari. Mă bucură faptul că deja există un interes imens în jurul platformei RED și îmi doresc ca tot mai mulți români să vrea să fie parte dintr-un sistem care recompensează acțiunile pozitive de mediu, spune Armand Domuta, General Manager Restart Energy.

„Carpathian Springs, compania care îmbuteliază AQUA Carpatica, explorează în prezent modalități de neutralizare a amprentei sale de carbon. Am testat platforma RED deoarece, prin utilizarea tehnologiei blockchain, oferă un ecosistem transparent, trasabil și rapid care facilitează participarea și validarea acțiunilor de compensare a carbonului”, afirmă Christos Valvis, Project Manager Carpathian Springs.

Platforma RED are la bază o tehnologie blockchain, de ultimă generație numită Zalmoxis, sub marca Restart Energy. Tehnologia este o versiune îmbunătățită a Ethereum care rulează pe PoS și PoA și rezolvă problema scalabilității. În același timp, Zalmoxis păstrează toate avantajele Ethereum, inclusiv transferul de jetoane emise pe RED pentru rețeaua principală Ethereum. Pe de altă parte, consumul de energie este de 1.000 de ori mai mic, emisiile sunt zero, taxele de gaz aproape de zero și viteza de până la 100 mai mare. 

Încă de la început, Restart Energy a fost o companie axată pe inovație și durabilitate iar RED a venit astfel ca un pas firesc în strategia de dezvoltare a companiei. 

Cu această ocazie, Restart Energy lansează și primul sistem de afaceri cu franciză tokenizată, unde întreaga afacere este un token NFT care poate fi retras sau vândut. Viitoarele francize vor primi instrumentele potrivite pe blockchain, pentru a ajuta companiile să-și atingă nevoile de afaceri și să își îndeplinească obiectivele de durabilitate.

Francizele vor avea acces la instrumente ușor de utilizat pentru a tokeniza orice tip de proces de afaceri, contract, creație artistică sau orice informație privată sau publică, utilizând Zalmoxis Tokenizer și NFT Marketplace. 

Organizațiile vor avea astfel posibilitatea de a-și ghida lansarea proiectelor durabile sau de a-și simboliza produsele prin crearea de jetoane personalizate și scheme de validare legate de aceste proiecte.

Următorul nivel va fi crearea unei piețe lichide de tokeni unici NFT pentru a stimula sustenabilitatea la nivel mondial, legând proiecte interesante și aducând o influență pozitivă în rândul investitorilor și a companiilor durabile.

Appraisal: 21%, creșterea cifrei de afaceri în S1 2021 față de perioada similară din 2020

0

Compania Appraisal & Valuation SA, deținătorul brandului NAI Romania și unul dintre liderii pieței de evaluări (indicativ bursier APP), anunță atingerea la 30 iunie 2021 a unei cifre de afaceri de 2,86 mil. lei, în creștere cu 21% faţă de sfârșitul primului semestru din anul 2020 (2,29 mil. lei).

Din raportul financiar aferent primului semestru al anului 2021 mai reținem:

  • Cheltuielile de exploatare au ajuns, la sfârșitul perioadei de raportate la valoarea de 2,41 mil. lei, mai mari cu 26% față de 30.06.2020 pe fondul creșterii cheltuielilor cu salariile şi a serviciilor prestate de către terți
  • Rezultatul brut înregistrat la 30.06.2021 este de 0,44 mil. lei, în creștere cu 17% prin raportate la perioada similară a anului 2020, când a înregistrat valoarea de 0,38 mil. lei, şi care după plata impozitului pe profit a dus la realizarea unui profit net la 30.06.2021, de 363.065 lei
  • Prin raportarea profitului net la cifra de afaceri înregistrată în S1 2021, rezultă o marjă netă de profit de 13,2%, valoare comparabilă cu cea înregistrată la S1 2020 de 13,5%
  • Marja EBITDA se situează la valori de 20% pentru semestrul I aferent anului 2020 şi de 19% pentru aceeași perioadă a anului 2021

Andrei Botiş (foto), CEO Appraisal & Valuation SA: „Rapoartele semestriale nu sunt altceva decât milestone-uri, indicii esențiale care le demonstrează investitorilor APP că suntem pe drumul cel bun. Strategia implementată este una de creștere constantă și deși acest prim raport conține rezultate îmbucurătoare, rezultatele cu adevărat remarcabile vor sosi cu siguranță pe termen lung. Aceasta este și viziunea companiei, de a crește exponențial, de 50 de ori, în următorii 10 ani. Situația economică ne este favorabilă, piața imobiliară este în creștere, nu ne rămâne decât să respectăm planul de dezvoltare pe care ni l-am propus, dar să și fructificăm inteligent oportunitățile care vor apărea”.

Acțiunile Appraisal & Valuation SA sunt listate, sub simbolul APP, pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (piața AeRO) a Bursei de Valori București. Compania a derulat un plasament privat de acțiuni, care s-a desfășurat cu succes. Plasamentul privat de acțiuni, precum și operațiunile referitoare listării la bursă sunt intermediate de broker-ul TradeVille. Strategia Appraisal and Valuation SA de a performa pe piața de capital include atragerea în echipă a celor mai buni specialiști de pe piață, crearea unor divizii noi, achiziții de companii din același domeniu de activitate și arii conexe, precum și extinderea serviciilor și a platformelor digitale atât la nivel local, cât și internațional.

Appraisal & Valuation SA, companie fondată în 2010, este caracterizată ca „deținătorul brand-ului NAI Romania, fiind unul dintre liderii de piaţǎ pentru servicii de evaluǎri și în același timp, reprezentantul exclusiv al NAI Global în România şi Republica Moldova. NAI Global reprezintǎ o rețea de companii imobiliare comerciale independente și unul dintre cei mai mari furnizori de servicii imobiliare comerciale din întreaga lume, formată din 5.000 de profesioniști și 375 de birouri în 55 de țări din întreaga lume. Portofoliul de servicii al companiei cuprinde: evaluări imobiliare, evaluarea companiilor, evaluarea obiectelor de artă, a terenurilor agricole, a fermelor de producție, a halelor de depozitare și producție, precum și ale echipamentelor tehnice. Appraisal & Valuation SA este membru corporativ al Asociației Naționale a Evaluatorilor Autorizați (ANEVAR), organizație profesională de utilitate publică, fără scop patrimonial, din care fac parte evaluatorii autorizați care dobândesc această calitate, în condițiile legii”.

Practică pentru studenți în întreprinderi simulate

0

Asociația Centrul de Consultanță și Management al Proiectelor Europroject (CCMP Europroject), în parteneriat cu Patronatul Tinerilor Întreprinzători din România, anunță finalizarea proiectului „Practica în întreprinderi simulate – vector pentru creșterea angajabilității studenților (PRACTISIM)”, implementat în perioada 2 octombrie 2018-22 mai 2021, cod Mysmis 109355, finanțat în cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014-2020.

Obiectivul proiectului l-a constituit „creșterea angajabilităţii studenților printr-o serie de activități de consiliere, orientare profesională și stagii de practică în întreprinderi simulate, care au condus la dezvoltarea de competențe antreprenoriale și de aptitudini de muncă necesare inserției acestora pe piața muncii”. 

Organizatorii ne informează că „grupul țintă al proiectului PRACTISIM a fost format din 271 studenți (dintre care 166 femei) înmatriculați la Universitatea din Craiova. Toți membrii grupului țintă au beneficiat de servicii de consiliere și orientare profesională în urma cărora li s-au recomandat anumite meserii sau programe de formare profesională în funcție de potențialul vocațional individual și interesele lor. De asemenea, toți studenții au participat la stagii de practică în întreprinderi simulate. Întreprinderea simulată este o metodă inovatoare de practică și vizează dezvoltarea spiritului antreprenorial, prin integrarea și aplicarea interdisciplinară a cunoștințelor, care asigură condiții pentru aprofundarea practică a competențelor dobândite de studenți în pregătirea profesională. Întreprinderea simulată facilitează învățarea și dezvoltarea cunoștințelor economice și juridice necesare într-o firmă reală, formând aptitudini și competențe care pot fi aplicate în toate domeniile economice și în toate pozițiile din cadrul unei întreprinderi.

În plus, au fost organizate 2 târguri ale întreprinderilor simulate, în cadrul cărora studenţii au exersat într-un mediu real procesul de vânzare-cumpărare, comunicarea şi negocierea, lucrul în echipă, gândirea critică. În cadrul acestor târguri, au fost premiați studenții primelor 3 întreprinderi simulate clasificate în funcție de performanțele obținute”.

Primul test gratuit de literație digitală

0

Organizația globală neguvernamentală UiPath Foundation, împreună cu platforma ed-tech Brio® de măsurare a performanței educaționale, avizată de Ministerul Educației, lansează primul instrument din România de diagnosticare și evaluare a literației digitale în rândul elevilor. Partener de implementare al proiectului este Banca Comercială Română (BCR).

Testele de literație digitală (alfabetizare digitală) se adresează elevilor din clasele I-XII, fiind disponibile gratuit pe brio.ro. Testele sunt lansate într-o primă etapă în varianta beta, versiunea finală fiind programată pentru luna aprilie 2022. Creatorii lor subliniază că „testele măsoară competențele elevilor legate de interacțiunea cu diferite device-uri și programe digitale, în contextul unor scenarii variate: școală, casă și familie, prieteni și hobby-uri. Literația digitală poate fi observată, măsurată și dezvoltată prin intervenții pedagogice, de aceea acest instrument vine și în sprijinul profesorilor și învățătorilor, care îl pot folosi la clasă pentru evaluarea capacităților elevilor. Testele sunt dezvoltate în concordanță cu reglementările Cadrului European pentru evaluarea competențelor digitale emis de Comisia Europeană și cuprind mai multe niveluri de dificultate, corespunzătoare competențelor digitale pe care ar trebui să le dețină  fiecare copil, pentru fiecare nivel de vârstă. Metodologia de testare se bazează pe un model psihometric numit Teoria Răspunsului la Item (Item Response Theory, IRT), ce calculează pentru fiecare întrebare un număr de trei parametri: dificultatea, discriminarea și probabilitatea ca răspunsul corect să fie ghicit. La finalul testului, elevul va primi un raport în care sunt detaliate rezultatele sale, ce conține scorul total obținut și descrierea acestuia, în termeni de comportamente, cunoștințe și atitudini. Testele au fost elaborate de un colectiv complex de experți în psihometrie, științe ale educației, IT precum și de experți în domeniul digital, instrumentul fiind unul valid științific și putând oferi informații extrem de relevante atât la nivel individual, cât și la nivel de analiză a sistemului de învățământ românesc. Modelul de competențe care stă la baza testelor Brio de Literație Digitală are în vedere cinci mari arii: literația informațională și a datelor (capacitatea de a acumula informații și date din mediul online), comunicarea și colaborarea (toate situațiile în care socializarea este transpusă în mediul digital), crearea de conținut digital (inclusiv cunoștințele de programare), siguranța (capacitatea de a proteja dispozitivele, conținutul, datele personale și îmbunătățirea sănătății fizice și mentale), rezolvarea de probleme (capacitatea de a identifica nevoi și de a rezolva probleme practice în mediile digitale)”. 

Dragoș Iliescu, CEO, Chief Scientist și fondator Brio®„Competența digitală este una din cele opt competențe-cheie europene după care funcționează și sistemul românesc de educație. Lipsa de literație digitală în România nu este determinată de lipsa accesului la gadget, ci de lipsa aplicării unei strategii naționale privind digitalizarea sistemului de educație și formare, dar și de interesul și slaba pregătire a tuturor actorilor implicați în acest proces. Prin aceste teste pe care le-am dezvoltat cu ajutorul UiPath Foundation acoperim, așadar, competența digitală si asigurăm componenta de evaluare și de monitorizare, pentru a avea o imagine actuală asupra situației și asupra modalităților de intervenție. Însă demersul nostru nu se oprește aici, avem în plan să inițiem un Program Național pentru Evaluarea și Dezvoltarea Competențelor Digitale ale copiilor și profesorilor din România. Suntem încrezători că acest program va aduce alături de noi și alți parteneri din zonele de educație și business care să sprijine inițiativa noastră”.

Raluca Negulescu-Balaci, director executiv al UiPath Foundation: „Lansarea versiunii beta a acestui instrument standardizat marchează un moment cheie al parteneriatului nostru cu Brio®, prin care ne-am propus să măsurăm, la nivel național, competențele digitale ale elevilor. Acest instrument va fi disponibil gratuit, celor peste 2,8 milioane de elevi din România. Pentru a rămâne dedicați obiectivului nostru de a susține copiii din medii defavorizate, eforturile noastre vor merge în direcția asigurării vizibilității și accesibilității acestui instrument elevilor și cadrelor didactice din zone și comunități vulnerabile, unde decalajele educaționale și sociale deja existente au fost amplificate de contextul pandemic”. 

Nicoleta Deliu-Pașol, director de comunicare al BCR: „Educația este una dintre prioritățile noastre, prin care facem un pas important în conturarea unui viitor pentru care copiii și profesorii să fie pregătiți. Testele de literație digitală îi pun pe elevi față în față cu întrebări despre căutarea informațiilor pe internet, crearea de conținut digital (texte sau prezentări) precum și relaționarea cu alte persoane în mediul online. Vorbim despre o zonă a educației digitale esențială pentru viață, despre competențe de bază la care elevii au nevoie de acces. Prin acest instrument aflăm nivelul la care elevii utilizează tehnologia și, astfel, venim către ei cu soluții adaptate care să-i ajute să crească nivelul de performanță”, spune 

Brio® este caracterizată ca „prima și singura platformă de teste digitale standardizate pentru elevii români. Prin testele școlare Brio® , elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăți performanța la examene. Testele standardizate sunt dezvoltate pe baza unor principii științifice de măsurare (ramura științei care se ocupă de aceasta se numește psihometrie), astfel încât întrebările, procedurile de scorare și de interpretare să fie aceleași pentru toate persoanele care trec prin testul respectiv. Ele utilizează metode statistice complexe pentru a respecta principiile de fidelitate și validitate, adică acuratețe (lipsă de eroare) și adecvare (corectitudine, acoperirea teritoriului conceptual țintit). De aceea, sunt mult mai riguroase decât testele dezvoltate ad-hoc. Scorul unui test standardizat nu este supus subiectivității, el nefiind dependent de blândețea sau severitatea evaluatorului ori de lejeritatea ori dificultatea întrebărilor. După fiecare testare, elevul și părintele sau profesorul primesc un raport de evaluare — Raportul Brio® — un document detaliat ce descompune în termeni foarte clari aspectele din subcapitolele analizate, indicând ce noțiuni sunt stăpânite deja de elev, respectiv pe cele pentru care e nevoie de aprofundare. Un instrument de ghidare și de informare obiectivă și acționabilă, este singurul tool de pe piața românească de educație digitală ce sprijină pregătirea și performanța susținută, identificând cu exactitate ariile unde elevul trebuie să mai lucreze pentru a fi competitiv față de colegii săi de generație. Brio® este avizat de Ministerul Educației și Cercetării, Sistemul de Testare fiind un produs științific conceput pe baza programei școlare din România, conceptualizat de o echipă de profesori și experți internaționali în testare și psihometrie”.

Studiu Huawei și IPSOS: 37% dintre români s-au îngrășat în timpul pandemiei

0

  • Românii doresc să-și îmbunătățească stilul de viață care s-a deteriorat în ultimele luni 
  • 58% dintre români petrec mai mult timp în fața televizorului, 34% și-au restrâns activitatea fizică, în timp ce 36% au început să mănânce mai mult
  • 64% dintre români consideră că gadget-urile și noile aplicații le pot îmbunătăți calitatea vieții 

Printre efectele pandemiei asupra românilor se numără și acumularea de kilograme în plus. Astfel, 37% dintre români declară că au luat în greutate de la începutul pandemiei până în prezent, iar media este de 7,4 kg, conform unui studiu realizat de Huawei Consumer BG împreună cu IPSOS  în 10 țări. Românii declară că își doresc să-și îmbunătățească stilul de viață, 64% dintre aceștia cred că noile aplicații și gadget-uri le sunt utile în acest sens, în timp ce 37% iau în considerare un smartwatch sau o brățară inteligentă în acest sens.

Conform studiului recent realizat de Huawei și IPSOS în România, Austria, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Grecia, Ungaria, Polonia, Serbia și Turcia, în ultimele 10 luni oamenilor le-a fost destul de greu să se mențină în formă. Motivele sunt numeroase, majoritatea asociate cu statul mai mult acasă și mișcare mai puțină. De exemplu, 58% dintre români petrec mai mult timp în fața televizorului sau a computerului, 34% și-au restrâns activitatea fizică sau au renunțat de tot la aceasta, în timp ce 36% au început să mănânce mai mult. Acestea ar putea fi unele dintre motivele pentru care, în medie, 37% dintre români spun că greutatea lor corporală a crescut în ultimul timp. De asemenea, printre factorii care ar fi putut avea un impact asupra stării fizice generale sunt tulburările de somn și nivelul ridicat de stres, ambele crescând semnificativ în ultimele luni. 

Sondajul a arătat că, în medie, 38% dintre persoanele din cele 10 țări incluse în studiu au luat în greutate, iar kilogramele în plus nu se referă doar la aspect, ci și la sănătate și potențialele probleme cauzate de acestea, precum și la starea mentală și nivelul de încredere. Studiul vorbește și despre planul de îmbunătățiri pe care respondenții sunt dispuși să îl respecte, iar rezultatele sunt promițătoare. 

Planuri de îmbunătățire 

Într-o notă mai pozitivă, studiul arată că respondenții doresc să-și îmbunătățească starea fizică, în medie, rezultatul sondajului arătând că 63% dintre respondenții din cele 10 țări simt nevoia de a-și îmbunătăți sănătatea fizică. În acest sens, 46% intenționează să slăbească și 35% au de gând să-și cumpere un dispozitiv electronic (smartphone sau smartwatch) care să îi ajute în acest demers. Când vine vorba despre români, 40% din populație intenționează să facă mai mult sport și 42%  doresc să înceapă o activitate sportivă complet nouă, iar 51% doresc să piardă în greutate. 

Pentru a realiza aceste dorințe, 64% dintre români consideră că gadget-urile și noile aplicații le pot îmbunătăți calitatea vieții, iar un smartwatch sau o brățară inteligentă ar fi utile în atingerea acestor obiective. Desigur, cu ajutorul celor peste 100 de moduri de antrenament oferite de HUAWEI WATCH 3, parcurgerea unui antrenament este mai ușoară, la fel și descoperirea unui nou hobby.  Pentru discipline atipice precum kendo, belly dance sau sepaktakraw (volei cu piciorul), ceasul va urmări toate progresele și măsurătorile de sănătate. După antrenament, datele importante cum ar fi ritmul cardiac, caloriile arse și alte statistici, pot fi verificate în aplicația HUAWEI Health. De altfel, printre cele mai folosite funcții ale ceasurilor inteligente se numără monitorizarea pulsului sau a ritmului cardiac, dar și măsurarea nivelului de stres, funcție care reprezintă una dintre cele mai atrăgătoare pentru români. 

De asemenea, un smartwatch oferă control și asupra altor aspecte care pot avea un impact asupra condiției fizice, cum ar fi tulburările de somn și nivelul de stres. WATCH 3 oferă funcții precum monitorizarea ciclului de somn și a nivelului de stres, care pot fi utile și în redobândirea condiției fizice. 

Susținere permanentă

Așadar, conform studiului, în ultimele luni calitatea vieții s-a schimbat, însă respondenții sunt deschiși către a-și schimba stilul de viață spre unul mai sănătos, iar pentru asta au parte de un ajutor permanent – bateria dispozitivelor Huawei. Indiferent că este vorba despre un smartwatch, o brățară inteligentă sau un smartphone, utilizatorii pot conta oricând pe bateria Huawei, care ține pasul cu aceștia. 

Nu este niciodată prea târziu pentru îmbunătățirea condiției fizice, iar smartwatch-urile și dispozitivele Huawei pot ajuta utilizatorii să-i motiveze și să-și urmărească progresul și să-și atingă obiectivul.

„Credem în România” a răsunat în toată lumea prin Repatriot

0

Oameni de afaceri români din toată lumea au fost împreună timp de 4 zile la Summitul Repatriot 2021 în București și Sinaia, un eveniment marcat de bucuria de a face lucruri pentru România.

Evenimentul a fost organizat în condiții de maximă siguranță – toți cei 149 de participanți  au deținut certificate verzi și au fost testați suplimentar cu teste Antigen Covid-19 la sosire și la plecare. Peste 1000 de alți români din toată lumea și-au manifestat dorința de a participa dar datorită condițiilor existente nu au putut să o facă decât online și deși aflați departe au fost foarte aproape pentru România.

Acțiunea anunțată din timp a început joi, 30 septembrie 2021, cu deschiderea lucrărilor celei de-a VI-a ediții la Parlamentul României cu încercarea de a da mai multă credibilitate autorităților din România în care mulți români nu mai au încredere. Deschiderea a fost precedată de vernisarea unui catalog excepțional Fotogeografica sprijinit de RePatriot, cu fotografii premiate care surprind România frumoasă autentică, precum și o expoziție cu o selecție de lucrări. Prezența Președinției României prin Sandra Pralong, a Guvernului prin Iulian Popescu, a Senatului prin Anca Dragu și a Camerei Deputaților prin Valentin Făgărășian au fost apreciate de participanți. Oaspete de onoare al deschiderii a fost Adrian Zuckerman, care a emigrat din România cu familia în 1965 și a revenit la București  ca Ambasador al Statelor Unite. Lideri ai Repatriot precum Marius Bostan, Felix Pătrășcanu, Dragoș Anastasiu alături de mulți români din Diaspora au electrizat sala. 

„Credința noastră este din ce în ce mai puternică pentru că vedem și rezultate și trebuie să știți că în România reală se întâmplă foarte multe lucruri bune dincolo de micile dispute politice. Scopul nostru este să conectăm românii de pretutindeni cu țara iar o comunicare bună credem că ajută. Sunt foarte multe oportunități în țară pe care ne dorim să le fructificăm împreună. Podul cel mai important pentru România este cel cu oamenii, cu românii de pretutindeni, bazat pe încredere, pentru că el ne va ajuta să construim podurile fizice ba chiar autostrăzi și tuneluri”, a declarat Marius Bostan, om de  afaceri, inițiator al Repatriot.

Toate intervențiile pot fi urmărite în pagina de facebook Repatriot, aici.

Atmosfera a fost marcată de bucuria revederii și întâlnirea a continuat printr-un concert extraordinar al Orchestrei Metropolitane București cu 64 de muzicieni conduși de concert maestru Ana Ungureanu și dirijați de Daniel Jinga, împreună cu care au performat excepțional mezzosoprana Andreea Ilie și tenorul Liviu Indricău. Ave Maria a răsunat în Parlamentul României alături de multe piese extraordinare într-o acțiune care a dorit să arate aprecierea și dragostea antreprenorilor români din Romanian Business Leaders – Repatriot către românii de pretutindeni. Aici înregistrarea concertului și aici deschiderea.

Summitul a continuat la Sinaia cu discuții și întâlniri creative de lucru și networking. Participanți de pe întreg mapamondul cu investiții în România, viitori potențiali investitori și nu numai s-au conectat timp de 4 zile pentru un schimb de bune practici și realizarea unei sinergii cu rezultate.

Primul panel al zilei „România ca oportunitate” a adus în prim plan antreprenori care au prezentat oportunitățile de dezvoltare și business din România, dar și care sunt riscurile de luat în considerare și cum know-how-ul dobândit în țările de adopție poate genera afaceri de succes în diferite domenii de activitate. „Prin antreprenoriat se pot rezolva o mulțime de probleme ale oricărei țări din lumea asta, numai că trebuie să avem mintea deschisă, să fim împreună și să vedem oportunitățile ivite. Paradoxal, România are foarte multe oportunități pentru ca are foarte multe lipsuri. Este foarte important ca spiritul civic să fie adus în România, pentru a forța o schimbare de mentalitate care ne poate aduce foarte multe beneficii tuturor”, a precizat Felix Pătrășcanu, Co-fondatorul FAN Courier și unul dintre liderii Repatriot.

Know-how-ul dobândit în țara de adopție a fiecăruia dintre participanți odată adus în România poate genera afaceri de success în diferite domenii de activitate. Prin sprijinul celor care au reușit și a echipei lărgite Repatriot, antreprenorilor li se facilitează accesul la informație și consiliere specifică pentru a-i ajuta pe cei aflați la început de drum.

„În anii 90 când am revenit în țară mi-ar fi fost mult mai ușor dacă aveam ca exemplu antreprenori, să am de unde cere un sfat, o idee, o mână de ajutor. (…) Am fost însă perseverent și am înființat Betty Ice. Din aproape în aproape cu greutățile vremurilor am reușit. Au fost vremuri grele dar și oportunități. 

Sunt oportunități și acum în România, în foarte multe domenii. Fiecare are un loc să îsi găsească oportunitatea și să își facă o afacere. Oportunitățile pe care le avem sunt mult mai multe decât problemele, iar șansele să reușim în România sunt mult mai mari decât în țările occidentale. Este o mare oportunitate să veniți acasă cu toate lucrurile învățate pentru că România are mare nevoie de aceste lucruri”, a punctat Vasile Armenean în cadrul primului panel al Summitului RePatriot. 

„Mă număr printre cei care susțin ca avem nevoie de o poveste, o poveste puternică de neignorat este cel mai important lucru pe care-l poate oferi României azi. Trebuie să lucrăm împreună, nu putem face nimic de unii singuri. Strategic, cu un scop bine definit pe care să-l adoptăm cu convingere”, a declarat Mihai Lehene – Fondator  MDL Investments Algorithmic și Romanian United Fund, la Repatriot Summit 2021. Aici înregistrarea primului panel.

Dragoș Anastasiu, liderul programului Repatriot Turism a spus în cel de-al doilea panel că de cele mai multe ori România nu este autentică așa cum nu sunt nici anumiți antreprenori, însă „România autentică există, asta este important și ea trebuie promovată intens”. Participanții au punctat cum poate Diaspora să ajute Romania într-un win-win partnership, cum întărim legătura acesteia cu România, dar și cum putem prezerva și dezvolta satul românesc prin implicarea investitorilor și oamenilor cu potențial managerial. Mesajul Repatriot Turism a fost reiterat și deja românii din străinătate răspund și recomandă destinații turistice din România. Înregistrarea panelului doi aici.

Unul dintre mesajele acestui eveniment, unic în România, este că „Încrederea ne călăuzește calea și ne îndeamnă să punem în practică experiența acumulată, astfel încât să depășim orice risc la care suntem expuși. Iar românii de pretutindeni pot duce România la următorul nivel împreună”, conform liderilor Repatriot. Asta s-a transmis prin cel de-al treilea panel, România Viitorului și pe parcursul a întregului eveniment. Mesajul ștafetă de la oamenii de știință români din Germania a fost preluat și inițierea platformei diaspora științifică a fost aplaudată. Un invitat special a fost Steve Hoisington, care a avut o intervenție despre principiile Baldridge ce ar putea ajuta România să devină mai competitivă și astfel s-a dat startul public unui nou proiect strategic al Repatriot. Au fost intervenții remarcabile pe teme tehnologice, medicale, s-au punctat lucrurile obținute în ultimul an și s-au discutat proiectele următoare pentru o Românie mai bună. Aici înregistrarea panelului trei.

Gala „Top 100 Români de Pretutindeni” a început prin discursul consistent al fostului ambasador Adrian Zuckerman, premiat în topul din 2018 publicat la 100 de ani de la Marea Unire. Discursul ținut în limba engleză a punctat subiecte esențiale pentru viitorul mai bun al României. A urmat apoi prezentarea a 100 de români remarcabili din 10 domenii cheie care au fost selectați în urma propunerilor primite din toată lumea. 

Ne-am dorit să putem oferi această apreciere măcar pentru 1000 de români în fiecare an. Sunt atât de mulți și atât de buni încât orice guvern normal din lume ar dori să-i aibă. Aș dori să le pot strânge mâna și să le mulțumesc pentru ceea ce fac pentru întreaga lume, pentru țările lor de adopției și pentru România”.

Înregistrarea galei se poate vedea aici.

La întrebarea „Ce ne dorim cu adevărat?” invitații acestei ediții au afirmat într-o singură voce că vor să fie “o forță care crește prin dedicare și aduce valoare țării noastre”. Să creeze împreună un drum solid cu multe sensuri între România și Diaspora, pentru că “țara noastră are nevoie de noi toți”. 

A doua zi a urmat un teambuilding pentru construcția de noi proiecte, dezvoltare de conexiuni de afaceri și prilej de muncă împreună pentru România într-un cadru natural extraordinar și mâncare românească de cea mai bună calitate. S-au creionat investiții și afaceri importante alături de proiecte culturale și sociale.

Duminică dimineața a fost un moment special Alături de Eroi la Cimitirul Militar din Sinaia unde a fost adus un omagiu celor căzuți pentru patrie, au fost pomenite numele eroilor și depusă o coroană de flori. Apoi, Mănăstirea Sinaia a fost locul de rugăciune împreună și ultima zi s-a încheiat la pas prin Sinaia, cu vizită la Palatul Peleș sau drumeții montane.

Protocol de colaborare între Camera bucureșteană și Ordinul Arhitecților din România, Filiala București

0

La sediul Camerei de Comerţ și Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a avut loc semnarea protocolului de colaborare între Camera bucureşteană şi Ordinul Arhitecților din România, Filiala Bucurețti. Ca urmare a semnării acestui document de către preşedintele CCIB, ing. Iuliu Stocklosa, şi de către presedintele OAR-Fil. București, arh. Emil Ivănescu, cele două părţi vor coopera în vederea promovării reciproce și dezvoltarea unor programe și activități cu implicații asupra comunității de afaceri bucureștene și a comunității de arhitecți din capitală. La eveniment au participat din partea OAR – Fil. București: arh. Irina Meliță, vicepreședinte cu comunicarea, arh. Andrei Fenyo, vicepreședinte cu legislația și arh. Cătălin Berescu, trezorier.

„Rolul nostru este de a aduce plus valoare oamenilor de afaceri. În baza parteneriatelor instituționale cu primăriile de sector și primăria capitalei, Camera bucureșteana va susține proiectele OAR – Fil. București privind calitatea în domeniul urbanismului și arhitecturii, în rândul comunității de afaceri bucureștene”, a afirmat cu acest prilej preşedintele Camerei bucureştene. De asemenea, Iuliu Stocklosa a subliniat implicarea CCIB în dezvoltarea Capitalei, punctând preocuparea pentru asigurarea de forţă de muncă de bună calitate, în concordanţă cu solicitările pieţei, pregătită inclusiv în sistem dual.

La rândul său, arh. Emil Ivanescu, presedintele OAR – Fil. București, a apreciat că: „Protocolul semnat azi stabilește colaborarea cu CCIB pe partea de servicii specifice oferite de Camera bucureșteana, cursurile, formările profesionale în domeniul de business utile în construcții și proiectare, organizarea de evenimente comune axate pe diverse teme cu accente pe zona dezvoltării mediului de afaceri și a mediului de constructii și arhitectura”. În opinia arh. Emil Ivănescu, Bucureștiul este un organism complex, în care decidenții din administrație, profesioniștii OAR, societatea civila și cei din zona economică  trebuie să se implice deopotrivă pentru dezvoltarea sustenabilă a Capitalei. 

Semnarea protocolului de colaborare cu OAR – Fil. București se înscrie în sfera procupărilor constante ale Camerei bucureştene de a pune la dispoziţia comunităţii de afaceri instrumente utile pentru a-şi eficientiza activitatea și este o dovadă a disponibilităţii CCIB de a participa în mod constructiv la reformarea structurală a României și de a-şi asuma noi responsabilităţi pentru a contribui la îmbunătăţirea mediului economic.

eJobs: cu 26% mai multe joburi noi în septembrie 2021 versus septembrie 2020 și cu 19% în plus față de 2019

0

Peste 38.000 de noi locuri de muncă au fost create pe piața muncii în luna septembrie a acestui an, numărul fiind în creștere cu 26% față de aceeași lună a anului trecut, potrivit datelor eJobs România, cea mai mare platformă de recrutare din țară. Vorbim de o creștere inclusiv față de 2019, cu 19 procente, an în care, așa cum știm, piața muncii trecea printr-un adevărat boom.

Cele mai multe locuri de muncă disponibile în septembrie 2021 au fost publicate de angajatorii din Capitală (peste 16.000). Următoarele clasate, Timișoara, Cluj-Napoca și Brașov, au depășit din nou Bucureștiul la oferta cumulată de joburi, cu peste 17.000 de noi locuri de muncă disponibile în același interval de timp. Totodată, domeniile pentru care s-au căutat cei mai mulți angajați au fost Retail, Transport/Logistică, Prestări servicii, Industria alimentară și IT/Telecom, fiecare dintre acestea având deschise peste 4.000 de poziții noi în luna septembrie. 

Roxana Draghici, Head of Sales eJobs

„Lunile de toamnă, în general, sunt perioade în care piața muncii își dă un restart după concediile de vară și în care sunt lansate tot mai multe proiecte care necesită întregirea echipelor. În 2021, pe întreg parcursul anului au fost înregistrate recorduri în ceea ce privește numărul de noi locuri de muncă apărute și chiar și vara a fost una atipică, cu o ofertă de joburi ieșită din tipare. Cu atât mai mult, ținând cont de toate aceste recorduri, ne bucurăm să vedem că trendul se menține crescător și că și acest sezon a debutat în forță”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales eJobs România.

În ceea ce privește cei mai căutați candidați de pe piața muncii, aceștia sunt, în continuare, absolvenții cu studii superioare. Pentru aceștia, luna trecută au fost create aproape 29.000 de locuri de muncă. În plus, din totalul locurilor de muncă apărute în septembrie, 5,8% au fost remote, în creștere față de septembrie 2019, când acestea reprezentau doar 1,3% din întreaga ofertă de angajare și chiar și față de 2020, când totalizau 4,2% din numărul total de joburi. 

Și interesul candidaților pentru găsirea unui nou loc de muncă rămâne ridicat la început de sezon, joburile postate de către angajatori atrăgând, în total, peste 1.100.000 de aplicări din partea acestora. Observăm, de asemenea, un interes ridicat pentru joburile remote și din partea candidaților, 12,8% dintre aplicări fiind pentru astfel de locuri de muncă, în creștere față de septembrie 2019 (când totalizau doar 1,3% din aplicări) și chiar față de 2020 (când atrăgeau 9,6% din candidaturi).

Pe de altă parte, interesul candidaților pentru joburile în afară rămâne scăzut (doar 1,2% din totalul de aplicări). Și interesul pentru locurile de muncă în sistem de freelancing rămâne la un minim istoric în luna septembrie, atrăgând sub 1% dintre aplicări. Peste 900.000 din totalul de aplicări înregistrate de eJobs România au fost pentru locurile de muncă full-time. 

„Avem semnale pozitive din piața muncii în ceea ce privește menținerea unui trend ascendent de angajări. În următoarele luni e posibil să simțim o ușoară domolire a ritmului de creștere și totul e strâns legat de cum va evolua situația sanitară și ce restricții noi se vor impune. Cu toate acestea, o mare parte dintre angajatori sunt deja pregătiți pentru munca de la distanță și vor continua să recruteze. Astfel, indiferent de context, atât companiile, cât și candidații se vor adapta la noile condiții de lucru”, spune Roxana Drăghici. 

În acest moment, aproape 35.000 de locuri de muncă pentru România și străinătate sunt disponibile pe www.ejobs.ro