Claudiu Cazacu, XTB: Investiții galactice – Piața zborurilor spațiale va ajunge la o valoare de 3 mld. dolari în 2030

0

  • Primul zbor cu „turiști spațiali” înseamnă o reușită de imagine care se poate transforma în venituri financiare reale, mai devreme decât ar fi fost de așteptat.
  • De la venituri 0 și cheltuieli de aproape 300 mil. dolari în ultimele 12 luni, Virgin Galactic ar putea ajunge la venituri de 25-30 de milioane de dolari în 2023.
  • Septembrie e momentul programat al lansării unei navete SpaceX cu vizitatori la bord. Jeff Bezos urmează să zboare în spațiul cosmic pe 20 iulie.
  • Timpul zborurilor spațiale profitabile va veni. Este probabil ca, până atunci, investitorii cu orizont mai scurt de 7-10 ani, să aibă parte de numeroase episoade corective, se arată într-o analiză a XTB România, casă de brokeraj listată pe Bursa de la Varșovia și realizată de Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB.

Cursa pentru zborurile spațiale e mai mult decât o bătălie pentru glorie, atenție sau profit. Putem bănui că este, de asemenea, o competiție în care personalitatea unora dintre cei mai cunoscuți miliardari ai lumii joacă, de asemenea, un rol. Spațiul provoacă imaginația, devenind un teritoriu râvnit, iar progresul tehnologic a permis inițiativei private să se desfășoare în zone rezervate înainte unor proiecte statale. Astfel, primul zbor cu oameni la bord realizat de naveta Eve a Virgin Galactic seamănă cu o victorie neașteptată a unui concurent aflat cu puțină vreme  înainte într-o zonă de semi-umbră, chiar în timp ce în prim-plan se aflau Elon Musk (SpaceX) și Jeff Bezos (Blue Origin), arată Claudiu Cazacu. 

Pentru piețele de capital, unde doar Virgin Galactic este prezentă (simbol SPCE), veștile despre ceilalți doi concurenți au o influență indirectă semnificativă, dar, evident, secundară. Primul zbor cu „turiști spațiali” înseamnă o reușită de imagine care se poate transforma în venituri financiare reale, mai devreme decât ar fi fost de așteptat. Într-un parcurs optimist, anii următori ar putea aduce o înflorire a domeniului. Cu siguranță, șanse bune de a participa la dorința de a vedea Pământul și Universul din cosmos au și demersurile lui Bezos și Musk. 

Ambiția SpaceX merge, de fapt, mult mai departe, trimiterea de oameni spre Marte atinge conotații simbolice diferite, având în același timp un cost de cel puțin câteva ordine de mărime. Un oraș construit pe Marte ar putea costa, potrivit fondatorului companiei, între 100 mld. și 10.000 de mld. (10 trilioane de dolari). Mai aproape de Pământ, vizitarea stației spațiale costă 55 milioane de dolari. La licitația pentru un loc în zborul cu pasageri al Blue Origin s-a atins prețul de 28 de milioane de dolari. Prin comparație, biletele SPCE sunt cu mult mai „ieftine”, explică analistul XTB.

De la venituri 0 și cheltuieli de aproape 300 mil. dolari în ultimele 12 luni, SPCE ar putea ajunge la venituri de 25-30 de milioane de dolari în 2023, potrivit estimărilor noastre. Media veniturilor estimate, potrivit analiștilor citați de Barrons, se situează la 555 mil. de dolari în 2025. Cu toate acestea, o profitabilitate care să justifice nivelul de capitalizare actual, de 11.8 mld de dolari (la închiderea de vineri, de 49.20 dolari/acțiune) este încă foarte departe, se evidențiază în analiza casei de brokeraj. 

Până în 2022 mai sunt programate cel puțin două zboruri de test. Aproximativ 600 de doritori ar fi rezervat deja loc pentru o excursie de mai puțin de o oră la altitudine de peste 53 de mile (86 de km) la prețul de 250 mii de dolari. În cele din urmă, compania speră să poată duce prețul la 40 de mii de dolari, și să poată efectua 400 de zboruri anual, prin lărgirea flotei și economii de scală. 

Merită observat, deși nu e surprinzător, că SPCE a devenit unul dintre titlurile discutate pe forumurile de noi investitori, deseori cu entuziasm debordant și fără mare atenție acordată cifrelor sau prognozelor referitoare la profitabilitate. Glumele despre decolarea prețului  asemănătoare cu cea a rachetei au inspirat, se pare, nu doar o serie de „meme”, ci și o ascensiune foarte rapidă a cotațiilor. De la 14.27 dolari, minimul din 10 mai, până la vârful de 57.51 din 28 iunie, aprecierea este de 4 ori. Cu toată euforia lansării, care a dus la o creștere luni, în pre-deschidere, piața nu pare pregătită să susțină nivelurile actuale. 

Pe termen lung, potrivit UBS, piața va ajunge la o valoare de 3 mld. dolari în 2030. Ar fi posibil ca, la niveluri rezonabile de profitabilitate, sute de milioane de dolari să poată fi împărțite la cel puțin trei companii. Multiplii actuali pentru o singură companie țin, totuși, de ”stratosferă”, cu toate perspectivele foarte favorabile pentru sector în general.

Septembrie e momentul programat al lansării unei navete SpaceX cu vizitatori la bord. Jeff Bezos urmează să zboare în spațiul cosmic pe 20 iulie. Până atunci, pare a fi suficient timp pentru o „răcorire” a pieței acțiunilor SPCE. Deja, sesiunea de luni a adus un indiciu limpede: deși zborul a fost unul de succes, acțiunea, pe plus inițial, a închis ziua cu un minus de 16%. 

Timpul zborurilor spațiale profitabile va veni. Este probabil ca, până atunci, investitorii cu orizont mai scurt de 7-10 ani, să aibă parte de numeroase episoade corective, concluzionează Claudiu Cazacu, Consulting Strategist în cadrul XTB România.

Impozitul minim pe profit la nivel global – importantă victorie de etapă

Material de opinie de Dan Bădin (foto), Partener Servicii Fiscale, Deloitte România

Acordul obținut în cadrul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) cu privire la stabilirea unui impozit minim pe profit la nivel global de 15% pentru marile companii, semnat de peste 130 de state, a fost prezentat ca fiind „cel mai important acord privind fiscalitatea internațională încheiat într-un secol” și „un pas colosal către o mai mare justiție fiscală”. Însă înțelegerea, care a fost susținută și prin acordurile recente obținute la nivelul G8 și apoi G20, se dovedește a fi încă fragilă, având în vedere că vizează doar unul dintre cei doi piloni ai inițiativei OCDE privind taxarea internațională, cel referitor la impozitul minim pe profit. Pilonul care prevede impunerea unei taxe pe companiile din domeniul digital nu numai că nu a întrunit consensul marilor puteri, ci riscă să dezechilibreze din nou relațiile dintre Uniunea Europeană (UE) și Statele Unite ale Americii (SUA).

Consensul în cadrul OCDE a fost obținut după un deceniu de dezbateri intense pe marginea reformei fiscalității internaționale, cu scopul de a implementa un sistem echitabil de taxare a profiturilor companiilor multinaționale în beneficiul tuturor statelor care contribuie la obținerea acestora. Dar noile reguli, asupra cărora s-a convenit în cadrul organizației, se aplică unui număr limitat de companii și ocolesc domeniul care, în ultimii ani cel puțin, a căpătat o poziție dominantă la nivel global. 

Concret, statele semnatare au convenit o reformă a impozitării multinaționalelor axată pe două direcții: una privind o rată globală de impozitare a profiturilor de cel puțin 15%, iar cealaltă, o nouă distribuire între state a drepturilor la impozitarea multinaționalelor. Astfel, un stat va putea impozita profiturile obținute de o companie națională din străinătate dacă impozitul plătit acolo este mai mic de 15%, pentru a compensa diferența. Această regulă se aplică societăților cu o cifră de afaceri de peste 750 de milioane de euro. În schimb, distribuirea unor cote din profit către statele de unde se obțin veniturile se va putea solicita, în anumite condiții, doar multinaționalelor care generează peste 20 de miliarde de euro în cifra de afaceri globală și a căror rentabilitate este mai mare de 10%. Așadar beneficiile statelor din care se extrag veniturile vor fi limitate. 

Anumite țări cu cote de impozitare a profiturilor sub cea stipulată în acord, printre care se numără Irlanda și Ungaria, au refuzat să semneze convenția, dat fiind că le diminuează avantajul competitiv dat de taxarea redusă în atragerea investitorilor.  

Semnatarii acordului și-au dat termen luna octombrie 2021 pentru finalizarea detaliilor tehnice și pentru pregătirea unui plan de implementare efectivă în 2023.

Această inițiativă vine să oprească acea cursă de reducere a cotelor de impozit pe profit („race to the bottom”), în care statele lumii s-au întrecut în ultimii 30 de ani, și va avea ca și consecință firească o aliniere a cotelor naționale minime la sau peste nivelul de 15%.

Taxa digitală reaprinde conflictul dintre SUA și UE

Parafarea acordului se datorează, fără îndoială, faptului că noua conducere a SUA a anunțat, în prima parte a acestui an, că sprijină inițiativa OCDE privind impunerea unui impozit minim pe profit la nivel global, după mai mulți ani de opoziție. Dar și forma finală a înțelegerii a fost influențată tot de administrația americană, care respinge în continuare aplicarea unei taxe digitale la nivel global, care ar afecta în principal marii giganți IT din SUA. Mai mult, americanii condiționează menținerea acordului de eliminarea taxei digitale din țările care au impus-o unilateral și de abandonarea de către UE a planurilor în această direcție. Secretarul trezoreriei americane, Janet Yellen, a respins afirmația UE potrivit căreia această taxă ar putea fi complementară acordului privind impozitul minim pe profit la nivel global. 

Pe de altă parte, vicepreședintele Comisiei Europene, Margrethe Vestager, a declarat recent că salută acordul OCDE, însă UE va merge înainte cu taxa sa digitală, care are obiective diferite față de ce s-a stabilit la reuniunea OCDE, iar domeniul de aplicare „este mai extins”. În plus, oficialii europeni încep să dezvăluie detalii cu privite la viitoarea taxă care ar urma să se aplice pe teritoriul UE, în cazul în care nu se ajunge la un acord global în acest sens. Se vehiculează aplicarea unei cote de 0,3% pe vânzările online de produse și servicii ale companiilor care activează pe piața comună, cu cifră de afaceri anuală de peste 50 de milioane de euro. Așadar, nu sunt vizați doar giganții din tehnologie, ci mult mai multe companii.

La rândul său, ministrul francez al Finanțelor, Bruno Le Maire, a anunțat, în cadrul reuniunii G20, că Franța (care a impus unilateral o taxă pe veniturile companiilor din sectorul digital) este dispusă să renunțe la taxa națională imediat ce este implementată una la nivel global. 

Cu toate acestea, pentru a nu compromite planurile privind introducerea impozitului minim la nivel global, oficialii europeni s-au arătat dispuși să amâne anunțul privind taxa digitală până în toamnă.

Ce ar putea avea de câștigat România?

În aceste discuții globale, Romania are un rol mai degrabă de spectator. Totuși, rămâne întrebarea dacă aceste acorduri internaționale vor afecta si companiile care activează în țara noastră.

Pentru România, care are un impozit pe profit de 16%, impactul acordului OCDE asupra cotei minime este aproape inexistent. Companiile românești nu sunt afectate deloc de noile prevederi stabilite la nivel global, iar pentru companiile multinaționale care activează pe piața locală este posibil să apară anumite influențe mai degrabă din potențiale reorganizări interne ale grupurilor multinaționale ca urmare a introducerii impozitului minim. Spre exemplu, se poate renunța la utilizarea unor societăți din grup localizate în circumscripții cu fiscalitate mai permisivă, ceea ce ar putea, cel puțin teoretic, să ducă la menținerea mai multor activități sau profituri în România și, în consecință, să fie mai multe impozite plătite local. În plus, pentru bugetul de stat ar putea apărea efecte pozitive și din alocarea profiturilor marilor companii multinaționale care vând în România, fără a avea prezență fizică în țară. Însă este încă prematur de estimat acest impact, având în vedere că încă nu s-a stabilit mecanismul de alocare către statele de unde se obțin veniturile. 

Un impact mai mare în România ar putea avea aplicarea unei taxe digitale la nivel european, dacă și când se va implementa. Totuși, trebuie să ținem cont de faptul că pot fi și companii românești din sfera digitală care ar trebui să plătească o astfel de taxă în România, dar și în străinătate, dacă operează transfrontalier. 

În concluzie, acordul OCDE asupra impozitului minim este extrem de important la nivel de semnal politic, chiar dacă nu rezolvă toate inechitățile privind taxarea la nivel global. Rămân multe detalii care trebuie clarificate și sunt de așteptat negocieri politice și tehnice intense în perioada următoare. Să nu uităm, totuși, că OCDE nu are rol de legiferare și trebuie ca fiecare stat să aprobe și să implementeze local legislația necesară pentru aplicarea în practică a prevederilor cuprinse în acord. Așadar, rămâne de văzut dacă va exista o aliniere în implementarea legislației în fiecare țară semnatară, precum și dacă vor fi eventuale diferențe față de propunerea OCDE. În plus, cel puțin în relația SUA-UE, rămâne problema spinoasă și nerezolvată a taxei digitale, asupra căreia nu s-a ajuns la un acord.

BestJobs: Pandemia continuă să influențeze planurile de concediu ale românilor. 42% își aleg destinația în funcție de restricțiile anti-COVID, iar alți 30% s-au vaccinat special pentru a putea călători

0

Anul trecut, planurile de vacanță ale angajaților români au fost puternic influențate de măsurile de protecție anti-COVID. Astfel, 39% dintre aceștia au decis să rămână acasă, inclusiv în perioada concediului de odihnă și doar 8% au reușit să își organizeze vacanțe în afara țării, conform unui sondaj realizat pe platforma de recrutare online BestJobs. 

Odată cu relaxarea măsurilor anti-COVID, tot mai mulți angajați își fac planuri de călătorie pentru concediul din acest an, iar 42% dintre aceștia își aleg destinația de vacanță în funcție de restricțiile din țară de destinație. 57% declară că s-au vaccinat împotriva virusului SARS-CoV-2, iar dintre aceștia, 30% declară că au făcut acest pas doar pentru a fi eligibili să ajungă la destinația de vacanță dorită, ceilalți 70% spunând că s-ar fi vaccinat oricum.

50% dintre românii care au participat la sondajul BestJobs declară că nu mai au nicio grijă referitoare la eventualele riscuri la care se expun în concediu. În schimb, 28% se tem că oamenii s-au relaxat prea mult și nu mai respectă măsurile de igienă și distanțare socială. Alți 19% sunt îngrijorați cu privire la venirea unui nou val de epidemie și, implicit, de impunerea unor noi restricții care ar putea da peste cap planurile de vacanță.  

Până în prezent, 54% dintre angajații români și-au făcut deja planuri concrete de concediu, în timp ce 15% declară că nu își vor lua vacanță în această vară. Dintre cei care au de gând să se bucure de zilele libere, 42% preferă să și le petreacă în țară, 18% au de gând să își împartă zilele libere între vizitarea țării și destinații externe, iar 12% își plănuiesc concediul de odihnă exclusiv în afara țării. 11% vor rămâne în orașul în care locuiesc. 

Odată cu planurile, angajații români își organizează și bugetul alocat vacanței. Astfel, 34% dintre ei spun că au de gând să cheltuiască mai mult decât anul trecut, în timp ce 22% nu vor avea cheltuieli din cauza lipsei planurilor, iar 16% vor să aloce sume mai mici decât anul trecut.

63% dintre cei cu planuri de vacanță spun că vor să profite de perioada verii. Doar 10% dintre respondenți au de gând să își rezerve pentru concediu mai mult de 15 zile legate, în timp ce 41% își vor lua mai puțin de 10 zile consecutive.

Volumul de muncă a crescut, dar planurile de vacanță nu se schimbă

40% dintre angajați simt că volumul de muncă a crescut față de începutul anului, iar 45% spun că este mult mai mare comparativ cu anul trecut. Cu toate acestea, 60% consideră că se pot descurca, iar volumul crescut de muncă nu le va afecta planurile de concediu. 20% se tem însă că vor fi nevoiți să își reducă sau să își fragmenteze concediul pentru a face față volumului de activitate. 

În acest context, angajații se așteaptă să fie contactați și în concediu de către șefi sau colegi, pentru teme care au legătură cu munca, în proporție de 49%. 

Oamenii se declară încă reticenți să participe la
evenimente cu mulți participanți

80% dintre respondenți spun că nu vor participa la niciun festival de muzică sau concert care presupune o adunare mare de oameni. 

Mai mult de un sfert (26%) declară că nu s-ar simți în siguranță să participe nici dacă toți participanții ar fi vaccinați. Părerea nu este împărtășită de alți 38%, care consideră că este în regulă să se organizeze astfel de evenimente atâta vreme cât cei prezenți sunt cu toții vaccinați, iar alți 37% spun că ar participa fără să țină cont dacă ceilalți sunt sau nu vaccinați. 

Sondajul a fost efectuat în perioada 23 iunie – 07 iulie pe un eșantion de 1.113 utilizatori de internet din România.

PwC: Trei sferturi dintre consumatori ar întrerupe relația cu companiile care nu tratează bine angajații, mediul înconjurător sau comunitatea

0

Majoritatea consumatorilor (83%) spun că firmele ar trebui să fie proactive și preocupate constant de politicile de mediu, sociale și de guvernanță corporativă (ESG), iar 76% arată că vor întrerupe relația cu companii care nu tratează bine angajații, mediul înconjurător sau comunitatea în care își desfășoară activitatea, potrivit sondajului „Consumer Intelligence on ESG” realizat de PwC la nivel global.

Monica Movileanu

„Consumatorii și angajații doresc ca firmele să se implice proactiv în rezolvarea problemelor de mediu sau ale societății, nu doar să respecte reglementările și sunt pregătiți să recompenseze sau să penalizeze mărcile în consecință. Potrivit rezultatelor sondajului, consumatorii caută informații despre activitățile și investițiile în ESG în diferite surse, dacă firmele nu au raportări specifice”, a declarat Monica Movileanu, Partener PwC România.

Astfel, peste 80% dintre angajați sunt dispuși să lucreze pentru companii care sunt preocupate de problemele de mediu, sociale și de guvernanță corporativă, în timp ce 80% dintre consumatori sunt dispuși să cumpere produsele/serviciile acestora. 

Deși percepția este că firmele investesc mai mult decât în urmă cu zece ani în proiecte de mediu, mai mult de jumătate dintre consumatori (57%) afirmă că organizațiile ar trebui să depună mai multe eforturi pentru a promova probleme precum schimbările climatice și reducerea consumului de apă. De asemenea, 48% dintre respondenți vor ca firmele să avanseze în planurile privind diversitatea și incluziunea și securitatea și confidențialitatea datelor. În același timp, 54% se așteaptă ca firmele să rezolve problemele de guvernanță corporativă, precum respectarea legilor și reglementărilor și reducerea diferențelor salariale.

Companiile trebuie să țină pasul cu noile tendințe

Majoritatea directorilor generali intervievați în cadrul sondajului (91%) cred că organizațiile pe care le conduc au responsabilitatea să se implice în proiecte de sustenabilitate. Iar în 2020 asta s-a tradus într-o dublare a investițiilor în fonduri cu impact ESG, până la 51 miliarde dolari.

Cristina Angheluță

Balanța înclină spre mai multă reglementare în domeniul ESG, iar companiile sunt la momentul în care pot lua măsuri proactive pentru a fi mai bine poziționate pe măsură ce datele și raportarea devin mai reglementate și standardizate”, a arătat Cristina Angheluță, Senior Manager PwC România.





Întrebați care sunt cele mai importante părți interesate (stakeholders) pentru companiile lor, consumatorii au ieșit pe primul loc, devansând angajații, investitorii, autoritățile de reglementare și mass-media.

Schimbările climatice, asistența medicală, siguranța la locul de muncă și respectarea reglementărilor sunt pe lista de dorințe de investiții ESG a tuturor – consumatori, angajați și companii. În schimb, pentru companii, doar confidențialitatea și securitatea datelor sunt o prioritate mai mare pentru investiții.

Devine clar astfel că principala provocare pentru directori este echilibrarea investițiilor pentru a atinge cât mai multe obiective ESG (40% dintre respondenți). O altă provocare o reprezintă lipsa standardelor de raportare și complexitatea reglementărilor (37%). Mulți nu sunt siguri cu privire la ce standard de raportare să urmeze sau cât de mult ar trebui să depășească standardele pentru a satisface așteptările mai mari ale consumatorilor și ale angajaților.


Despre studiu

Sondajul PwC a fost realizat în perioada 29 martie- 23 aprilie în rândul a peste 5.000 consumatori, 2.510 angajați și 1.257 directori executivi din SUA, Brazilia, Marea Britanie, Germania și India. Studiul a fost efectuat pentru a descoperi așteptările respondenților în ceea ce privește evoluția afacerilor în funcție de acțiunile ESG. 

Barometru COFACE: O lume în schimbare

0

La 18 luni de la începerea pandemiei, accesul la vaccinare este principalul factor care stabilește ritmul vieții de zi cu zi a oamenilor și al economiei globale. Previziunile de creștere a PIB-ului pentru 2021 au fost revizuite în sus (+ 5,6%), dar acestea sunt în principal rezultatul evoluției pozitive din Statele Unite. Perspectivele îmbunătățite de creștere se reflectă în comerțul mondial: după o scădere de 5% a volumului anul trecut, Coface prognozează o creștere de 11% pentru 2021.

În acest context de creștere a comerțului internațional, țările exportatoare de materii prime beneficiază de o îmbunătățire a condițiilor lor comerciale. În același timp, progresul lent al campaniilor de vaccinare în țările emergente face puțin probabil ca imunitatea colectivă să fie atinsă în următoarele douăsprezece luni. Acest lucru sugerează că procesele stop-go vor persista și vor continua să limiteze cererea internă în majoritatea economiilor emergente.

În cele din urmă, Coface constată o creștere a riscului politic legat de criza sănătății și de accelerarea inflației.

Europa și America de Nord în 2022: spre sfârșitul
stop-go-ului și a investițiilor în infrastructură

Tendințele majore sanitare s-au accelerat de când Coface a publicat ultimul barometru în aprilie, procesul de vaccinare progresând mai repede în America de Nord și Europa decât în restul lumii. Accelerarea acestor campanii de vaccinare, combinată cu efectele restricțiilor de mobilitate din primăvară, a dus la scăderea numărului de noi infecții în aceste zone. Prin urmare, autoritățile locale au putut redeschide părți ale economiei înainte de vară. Totuși, două riscuri fac incertă continuarea acestei tendințe pozitive:

– Încetinirea ratei de vaccinare care, dacă va fi confirmată în lunile următoare, va întârzia realizarea imunității colective.

– Pragul pentru obținerea imunității de grup este cu atât mai mare cu cât virusul se transmite rapid între oameni. Cu toate acestea, apariția de noi tulpini care sunt mai rapid transmisibile ridică probleme privind posibile noi valuri de infectare în lunile următoare.

În condițiile în care aceste două riscuri nu se vor concretiza, economiile europene și nord-americane ar trebui să revină la o funcționare aproape normală până la sfârșitul verii.

În prognozele de creștere trebuie observate câteva modificări. Revizuirea ascendentă a creșterii globale așteptată în 2021 (+5,6%, +0,5 puncte comparativ cu ultimul barometru Coface) este în mare parte datorată Statelor Unite (+ 6,5% în acest an), a cărei economie a continuat să surprindă favorabil din vara anului trecut. Aceste perspective de creștere se reflectă în comerțul mondial: modelul Coface indică o creștere de 11% în acest an.

Pe latura pozitivă, implementarea planului de infrastructură anunțat de Joe Biden va aduce beneficii multor sectoare de activitate dacă va fi adoptat. În Europa, lansarea fondurilor de stimulare anunțate în iulie 2020 va avea un impact diferențiat asupra economiilor și va îndeplini mai multe scopuri: susținerea cererii, accelerarea redresării și promovarea dezvoltării în sectoarele de creștere.

Cu toate acestea, pentru companii se așteaptă o creștere a costurilor de producție: pe lângă lipsa persistentă a anumitor componente electronice, aceasta afectează și costurile de transport, precum și prețurile materiilor prime care vor râmâne ridicate.

Economii emergente: cererea internă constrânsă de stop-go și inflație

De la începutul lunii aprilie, situația sănătății a rămas problematică în mai multe țări din America Latină (în special Brazilia și Argentina) și în India. Creșterea masivă a numărului de infecții a fost, de asemenea, observată în mai multe țări asiatice (de exemplu, Malaezia, Thailanda, Coreea și Singapore), indicatorii de mobilitate indicând o activitate economică mai scăzută în aceste zone. Numărul persoanelor infectate a crescut rapid și în Africa și Rusia la începutul verii. Tendința este mai pozitivă în Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Turcia.

Pe lângă contextul sanitar, creșterea inflației (+8,1% an-la-an în Brazilia, maximul ultimilor de 5 ani) și înăsprirea ulterioară a anumitor politici monetare vor limita probabil revenirea cererii interne. Țările ale căror materiale reprezintă o mare parte din importuri vor fi afectate de o creștere semnificativă a prețurilor lor de import. Acesta este cazul Chinei, ale cărei importuri de materii prime reprezintă mai mult de 30% din totalul achizițiilor sale de bunuri străine. În timp ce inflația consumatorilor rămâne stabilă  în China în această etapă (+1,3% pe parcursul unui an), creșterea bruscă a prețurilor la producător (+9% an-la-an, un maxim din ultimele 12 ani) susține accelerarea acesteia în următoarele luni.

Creșterea puternică a riscului politic legată de
accelerarea inflației în contextul crizei sanitare

Riscurile inflaționiste au fost de interes în ultimele luni. În acest context, actualizarea anuală a indicelui de risc politic Coface arată o creștere puternică a riscului politic în întreaga lume, în special în țările emergente. Într-adevăr, cifrele indică o deteriorare a nivelului de trai și a puterii de cumpărare, precum și o creștere a inegalităților observate în urma crizei COVID-19. În acest stadiu, condițiile nu conduc neapărat la revolte populare care rămân limitate de capacitatea oamenilor de a se mobiliza.

În 2020, indicele de risc social a crescut brusc (+5 puncte) la 51% la nivel global, atingând cel mai înalt nivel înregistrat vreodată. În ciuda numeroaselor măsuri de sprijin fiscal și monetar, 140 din cele 160 de țări evaluate au înregistrat o scădere a PIB-ului anul trecut. În același timp, rata șomajului a crescut în 145 din aceste 160 de țări. Creșterea acestui risc este mai accentuată în economiile cu venituri mari, care au un nivel de risc inițial mai scăzut. Cu toate acestea, în ciuda evoluțiilor, țările cu cel mai ridicat nivel de risc social rămân Yemen, Siria, Irak, Venezuela, Libia, Liban, Sudan, Iran, Algeria și Arabia Saudită.

Indicele conflictului, a doua componentă a Indicelui riscului politic Coface, este calculat în funcție de numărul conflictelor, intensitatea acestora, numărul victimelor și durată. În 2020, Azerbaidjanul și Etiopia au înregistrat o creștere a acestui indice din cauza conflictelor observate pe teritoriile lor. Sunt urmate de țări care luptă împotriva terorismului sau care sunt în război civil, precum Republica Central Africană, Sudan și Mali.

Barometrul poate fi consultat aici.

Românii, mulțumiți de relațiile cu apropiații și de locul de muncă actual

0

5 din 10 români la nivel național se declară mulțumiți de starea lor de spirit, iar relațiile cu persoanele apropiate (familie, prieteni sau partener), locul de muncă actual și mediul de lucru sunt printre principalele motive de mulțumire pentru peste 50% din locuitorii din România.

Compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research a făcut publice rezultatele unui studiu pe tema mulțumirii, desfășurat în rândul respondenților din mediul urban și rural din România. Sondajul și-a propus să descopere cât de mulțumiți sunt românii și ce anume îi face mulțumiți.

Mulțumiți de starea de spirit, mulțumiți de relatiile cu cei dragi

În iunie 2021, 50% din români au afirmat că sunt mulțumiți de relaţiile lor cu familia și prietenii, iar 10% se declară nemulțumiți de aceste relații.  

Pe categorii socio-demografice, aprecierea relaţiilor cu familia și prietenii înregistrează diferenţe semnificative statistic numai în funcţie de statutul marital, se arată în raportul citat. Persoanele singure de vârstă mijlocie par să fie mai mulțumite de relațiile cu familia și prietenii (63%), comparativ cu tinerii cu educație superioară și venit ridicat  (45%). 

Tinerii profesioniști, declară că sunt foarte mulțumiți
de relația cu partenerul/partenera

Dacă în decursul anului 2020 satisfacţia faţă de relația cu partenerul/partenera, deşi pozitivă, a avut un nivel mai scăzut pe fondul unei stări de spirit nu tocmai bună a românilor, începând cu luna februarie a anului în curs, a înregistrat un nivel constant ridicat. Cel mai mare grad de satisfacţie faţă de relația cu partenerul/partenera se întâlnește la tinerii cu educație superioară și venit ridicat, cu un procent de 47%, mai arată raportul Reveal Marketing Research. 

Majoritatea românilor se simt mulțumiți de mediul în care lucrează

Mulțumirea apare în principal în rândul segmentelor cu educație și venit ridicat (70%) și în rândul tinerilor profesioniști (50%). La polul opus, cei care se declară nemulțumiți sunt familiile tradiționale (36%) și persoanele singure de vârstă mijlocie (32%). 

Nu este surprinzător că mulţumirea legată de sectorul profesional este direct proporţională cu mulțumirea față de celelalte aspecte ale vieții: starea de spirit și relațiile sociale – cu familia, prietenii și partenerul/partenera de viață. 

Ce ne arată, practic, studiul este faptul că încep să conteze din ce în ce mai mult aspectele care țin de starea noastră emoțională, ca oameni, și de crearea unui cadru care să motiveze mai degrabă prin aspecte intrinseci decât prin cele de ordin extrinsec. 




Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat în perioada februarie – iunie pe un eşantion reprezentantiv național (urban și rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%. Interviurile au fost realizate online, pe baza panelului Reveal Marketing Research.


Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.

Compania One United Properties s-a listat la Bursă

0

Acțiunile companiei au început tranzacționarea pe Piața Principală a BVB, sub simbolul ONE, din 12 iulie

One United Properties S.A., unul dintre cei mai activi dezvoltatori imobiliari de proiecte rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din București, a intrat oficial pe Bursa de Valori București. Acțiunile companiei au început tranzacționarea pe Piața Principală a BVB, sub simbolul bursier ONE. Momentul a fost marcat prin deschiderea oficială a ședinței de tranzacționare la sediul BVB.

„Pornim la drum după o rundă senzațională marcată de oferta publică inițială, care s-a încheiat cu rezultate extraordinare pentru compania noastră și cu confirmarea încrederii pe care partenerii investitori o au în noi. Le mulțumim încă o dată. De-a lungul anilor, am dezvoltat o relație dinamică și transparentă cu investitori locali și internaționali, care prin votul lor de încredere au confirmat potențialul pe care îl are compania noastră în industria imobiliară românească. Acum marcăm un nou început pentru One United Properties pe piața de capital, care ne onorează și ne obligă în același timp să ducem performanța mai departe, să livrăm rezultate, dar și să fim un emitent lichid și deschis în continuare către noi investitori. Bursa de Valori București a demonstrat că reprezintă un suport de finanțare excelent pentru companiile locale. Credem în potențialul pieței de capital de la noi și vrem să valorificăm contextul pe care aceasta ni-l oferă odată cu listarea companiei, pentru a accelera strategia Grupului de a investi în oportunități de dezvoltare premium sustenabile în zone exclusiviste ale Bucureștiului și în alte regiuni din țară”, a spus Victor Căpitanu, cofondator One United Properties

„Activăm într-o industrie în care excelența se obține prin perseverență, rigurozitate, principii. Abordarea noastră, bazată pe o nouă viziune asupra ideii de locuire, pe concepte imobiliare emblematice, construite sustenabil și integrând cele mai noi tehnologii din domeniu și un design interior excepțional, cu focus pe calitate, dar și pe componenta culturală ce se regăsește în toate dezvoltările noastre, ne-a ajutat să creștem rapid, dar sănătos și să fim în pas cu tendințele internaționale. One United Properties mai are multe de spus pe piața imobiliară din România și ne dorim să creștem pentru a continua să inovăm și să dezvoltăm conceptele sustenabile în care credem. Avem o echipă solidă de profesioniști în domeniu, capabilă să dezvolte compania în continuare, pe fondul unei piețe cu un potențial foarte atractiv”, a adăugat Andrei Diaconescu, cofondator One United Properties

„Succesul ofertei și listarea One United Properties ne arată încă o dată potențialul de dezvoltare atât al pieței de capital, cât și capacitatea bursei de a susține companiile antreprenoriale românești. Astăzi, echipa One începe un nou capitol în dezvoltarea companiei, parcurs care și până în acest moment a fost remarcabil. Ne bucură faptul că One a ales bursa și investitorii din piața de capital pentru a se finanța, încheierea ofertei aducând o infuzie de capital în companie de 260 milioane de lei. Fiecare leu al investitorilor instituționali sau de retail este asemeni unui vot de încredere în echipa voastră, în planurile voastre, în strategia One. Respectați-l și construiți în continuare! Bine ați venit în comunitatea companiilor listate la bursă!”, a declarat Radu Hanga, Președintele Bursei de Valori București. „Dinamica bursei din ultima perioadă, atât pe segmentul de acțiuni, cât și pe cel de obligațiuni, aduce nu doar finanțare companiilor care aleg să vină la bursă. Această dinamică se traduce, pe termen lung, în mai multă transparență pentru întreg mediul de afaceri, dar și în mai mulți investitori la bursă. Prin intermediul celor 13 companii care s-au listat de la începutul anului, cu o capitalizare cumulată de 911,6 milioane euro, Bursa de Valori București și-a lărgit semnificativ reprezentativitatea. Avem încredere că prezența One United Properties la bursă va deschide apetitul investitorilor pentru noi tranzacții și va impulsiona și pe alți antreprenori români să se finanțeze prin piața de capital”, a declarat Adrian Tănase, CEO Bursei de Valori București.

One United Properties a încheiat cu succes prima ofertă publică inițială primară de acțiuni din șapte ani prin care compania a emis acțiuni noi destinate majorării de capital.  Fondurile atrase în urma ofertei, de aproximativ 260 milioane de lei, vor susține strategia de dezvoltare a One United Properties. La încheierea ofertei, prețul final a fost stabilit la 2 lei per acțiune, capitalizarea anticipată a companiei fiind de 2,86 miliarde de lei. Compania devine astfel a treia cea mai mare companie antreprenorială românească listată la Bursa de Valori București și intră în top 10 companii listate după capitalizarea bursieră. Oferta publică inițială a dezvoltatorului derulată în perioada 22 iunie – 2 iulie a fost suprasubscrisă în ambele tranșe, atât pe segmentul investitorilor instituționali, cât și al celor de retail, investitorii dovedind un interes considerabil pentru companie încă din prima zi de subscriere, când segmentul de retail cu alocare garantată a fost subscris în primele 40 de secunde. Intermediarul ofertei este BRK Financial Group (prin Răzvan Raț, Director General Adjunct), în timp ce Swiss Capital (prin Bogdan Juravle, Director General) face parte din grupul de distribuție. Filip & Company (prin Alexandru Bîrsan, avocat partener, și Olga Niță, avocat partener) a asistat juridic One United Properties în legătură cu oferta publică și listarea. 

„Astăzi, noi, consultanții, încheiem drumul care aduce One United Properties în piață. Dar povestea One ca emitent listat este abia la început. Este un moment excelent pentru bursă, care adaugă azi un lider sectorial dinamic și care urmărește activ transformarea pieței sale. One este, de asemenea, o companie eminamente antreprenorială, cu fondatori și o echipă de conducere care se potrivesc de minune pieței de capital și care, cu siguranță, vor continua să identifice oportunitățile oferite de aceasta, pe lângă cele oferite de piața imobiliară. Sunt fericit că am putut contribui la acest început, le mulțumesc pentru încredere și abia aștept să văd cum va continua să crească One United Properties”, spune Alexandru Bîrsan, Partener Filip & Company

„După cum am văzut cu toții, One United Properties a atras un interes uriaș atât din zona investitorilor instituționali, cât și din zona investitorilor de retail. În ceea ce-i privește pe aceștia din urmă, tranșa cu alocare garantată a fost subscrisă în mai puțin de 40 de secunde de la deschidere, iar tranșa cu alocare pro-rata a fost subscrisă de peste 9 ori, în condițiile în care retailului i-a fost alocată o cotă foarte generoasă din întreaga ofertă, 37%. Sper să nu greșesc, dar este primul IPO în care investitorii de retail primesc mai mult de o treime din ofertă. Practic sunt create premisele ca ONE să devină o acțiune de tip Blue Chip. Această listare este punctul culminant al unui proces intensiv și colaborativ pe care l-am desfășurat alături de echipa One United Properties, atât în ceea ce privește redactarea prospectului, cât și în ceea ce privește întâlnirile cu investitorii instituționali. Despre road-show-uri pot spune că au fost foarte importante, iar domnii Căpitanu și Diaconescu nu doar că i-au convins pe investitori, dar i-au transformat pe unii în investitori entuziaști ai acestei povești de succes”, a menționat Monica Ivan, Director General BRK Financial Group

Proiectele One United Properties au adus de-a lungul anilor o nouă viziune asupra ideii de locuire în România, devenind clădiri emblematice în peisajul Bucureștiului. Elementul cultural, design-ul interior de excepție, arhitectura contemporană, locațiile premium în care sunt dezvoltate, dar și cele mai riguroase certificări pentru locuințe și birouri și tehnologiile de ultimă generație integrate, toate se regăsesc în fiecare proiect dezvoltat de One United Properties. Sustenabilitatea se află în ADN-ul companiei, care a devenit primul dezvoltator imobiliar din România premiat internațional la Londra cu premiul „Best Sustainable Residential Development” la International Property Awards 2019-2020, pentru One Floreasca City, noul reper de pe harta Bucureștiului. 

Toate proiectele rezidențiale dezvoltate de One United Properties au primit certificarea de „locuințe verzi” din partea Romania Green Building Council, iar proiectele de birouri din portofoliul dezvoltatorului sunt certificate sau în curs de certificare WELL și LEED PLATINUM, una dintre cele mai exigente certificări privind impactul asupra mediului și performanța de mediu.  

Prin strategia sa, Grupul își propune să își păstreze poziția de lider pe piața proiectelor imobiliare premium, rezidențiale și cu funcțiuni mixte, să continue evoluția pe piața proiectelor de birouri și să investească în oportunități de dezvoltare premium sustenabile în zone exclusiviste ale Bucureștiului, dar și în alte regiuni ale țării. 

____________________

ONE UNITED PROPERTIES este unul dintre cei mai activi dezvoltatori imobiliari de proiecte rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din București. One United Properties este o companie inovatoare, dedicată accelerării adoptării practicilor de construcții pentru clădiri eficiente din punct de vedere energetic, durabile și sănătoase. Toate clădirile companiei au certificări superioare de durabilitate, eficiență energetică și wellness, iar dezvoltatorul este premiat la numeroase gale și conferințe în domeniu. One United Properties este primul dezvoltator imobiliar din România care a fost premiat la nivel internațional cu premiul „Cea mai bună dezvoltare sustenabilă” din lume la International Property Awards 2019-2020. 

Europa, prognoză de revenire economică accelerată dar noile tulpini ale virusului rămân o amenințare; BCE adoptă o viziune pe un termen mai lung asupra inflației

0

Comentariul analistului eToro pentru România, Ionuț Paulenco

Economiile europene prognozează o revenire puternică anul acesta cu creșteri economice record, în ciuda amenințărilor noilor variante ale virusului care amâna deschiderea completă pe o mare parte a continentului. Inflația este și ea așteptată să crească pe termen scurt dar Banca Centrala Europeană o vede încetinind pe termen mediu. 

Consumul, inclusiv turismul care beneficiază de noile certificate de călătorie COVID, este așteptat să explodeze în următoarele luni, conform previziunilor de vară ale Comisiei Europene. Companiile încă se confruntă cu provocări precum blocajele logistice și ale lanțului de aprovizionare, dar se așteaptă ca și acestea să își majoreze cheltuielile.

Se așteaptă ca și companiile să-și crească cheltuielile deși se vor confrunta cu provocări diverse cum ar fi cele logistice precum și cu blocaje ale lanțurilor de aprovizionare. 

Deși optimistă în previziuni, Comisia Europeană a avertizat că statele membre ar trebui să-și accelereze campaniile de vaccinare anti-Covid ca să oprească răspândirea noilor variante, mai infecțioase ale virusului. Ar fi de notat că aproximativ 64% din adulții europeni au primit măcar o doză de vaccin, România fiind una din performerele slabe cu doar 30% din adulți vaccinați, ceea ce o expune la riscul de a suferi un nou val pandemic în lunile ce vor urma. 

Prognoza Comisiei Europene plasează totuși România în fruntea celorlalte țări cu o creștere economică prognozată de 7,4% din PIB pe 2021. În precedenta prognoză, publicată în primăvară, economia României era așteptată să crească cu doar 5,1% în acest an. Media creșterii PIB la nivelul UE e prognozată să atingă 4.8% pentru 2021. 

BCE adoptă o politică monetară nouă, concentrată pe un țel de inflație de 2% pe termen mediu  

Raportul Comisiei Europene estimează inflația în zona Euro pentru 2021 la 1,9%, iar în România la 3,2%, care este chiar inflația raportată pentru luna mai. Țările din Uniunea Europeană raportează cifre ale inflației care variază între minus 1,2% în Grecia și un maxim de 5,3% în Ungaria, media UE fiind la 2,3%. 

La doar o zi după raportul Comisiei Europene, în mod surprinzător, Consiliul Guvernatorilor  Băncii Centrale Europene a comunicat adoptarea unei noi politici monetare, incluzând o țintă de inflație simetrică de 2% pe termen mediu. Acest lucru va oferi BCE mai multă flexibilitate în menținerea unor rate ale dobânzilor mai scăzute pentru o perioadă mai lungă de timp, în ciuda unei creșteri așteptate a inflației pe termen scurt.

Precedenta revizie a politicii monetare din 2003 a fost considerată acum ca fiind nealiniată cu schimbările structurale ce au avut loc în aceasta perioadă. Trecerea la o țintă de inflație simetrică de 2% înseamnă că inflația va putea să aibă depășiri moderate ale țintei într-o perioadă tranzitorie ca să recupereze perioadele când aceasta a fost sub țintă. 

În Statele Unite, Fed-ul a avut o viziune similară asupra inflației pe care o consideră legată de redeschiderea economiei, văzută ca un eveniment unic și din această cauză nu a luat măsuri de restrângere a acesteia în condițiile în care piața muncii este încă în recuperare. Anul trecut, în august, Președintele Fed, Jerome Powell anunța o măsură similară, “o formă flexibilă a inflației cu o medie de 2% în timp”. 

În ciuda perspectivelor de revenire a economiilor, raportul Comisiei Europene avertizează asupra riscurilor din perioada următoare, inclusiv al unor noi valuri de Covid-19 cauzate de noile variante ale virusului. Riscurile economice sunt legate în particular de răspunsul gospodăriilor și firmelor la schimbările restricțiilor și impactul retragerii măsurilor de sprijin de urgență. Inflația poate crește peste estimări dacă se vor menține constrângerile legate de lanțul de aprovizionare iar presiunea asupra prețurilor va fi transferată agresiv către de consumatori. 

În plus față de riscurile pe care le aduce pandemia de Covid, schimbarea de politică a BCE menționează și un angajament către un “plan” de acțiune ambițios privind combaterea schimbărilor de mediu. “Consiliul Guvernatorilor BCE admite că schimbarea condițiilor de mediu are implicații profunde asupra stabilității prețurilor” se menționează în comunicatul de presă al BCE. 

Economiile din zona Central și Est Europeană în revenire puternică

Institutul pentru Studii Economice Internaționale din Viena a publicat un raport care prezice o creștere economică de 4,2% în 2021 pentru cele 23 de economii din zona Centrală, Estică și Sud-Estică a Europei (CESEE). 

Ca și țările occidentale, zona CESEE se va confrunta cu o inflație mai mare decât cea estimată inițial, provocată în principal de creșterea  la nivel global a prețurilor la energie și alimente. Inflația medie în luna mai a rămas la 4,5% – cel mai înalt nivel din 2015. Cu toate că inflația în creștere poate forța băncile centrale să crească dobânzile de referință în 2021 – șase bănci centrale din zonă au facut-o deja – conform Institutului, aceasta nu va produce efecte adverse asupra activității economice sau de creditare.

Săptămâna trecută, BNR a păstrat neschimbați parametrii de politică monetară, inclusiv rata dobânzii de 1,25%. 

Piețele așteaptă cu interes anunțurile de mâine legate de CPI (Indexul Prețurilor de Consum) pe iunie căutând semne că inflația este cu adevărat tranzitorie, a atins un maxim și începe să scadă. În Statele Unite, analiștii se asteaptă la o scădere a inflației de la 5% în mai la 4.9% în iunie. În România, inflația pe iunie este așteptată să scadă ușor de la 3.75% la 3.7%.  


Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.


Atenționare privind exonerarea de răspundere

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.

Prețul Ethereum sub presiune

0

Comentariu realizat de Simon Peters, analist în domeniul pieței criptoactivelor al platformei de investiții eToro

Ethereum a fost supus unei presiuni semnificative săptămâna trecută, valoarea sa prăbușindu-se la mijlocul săptămânii. Criptomoneda a scăzut brusc miercuri, de la o valoare de tranzacționare de aproximativ 2.350 dolari la circa 2.150 dolari în prezent. 

Bitcoin a suferit în mod similar o cădere la mijlocul săptămânii, dar de atunci a recuperat o parte din pierderi. Cea mai mare criptomonedă din lume a atins un vârf de 34.802 dolari, dar nu a reușit să depășească 35.000 de dolari în cursul săptămânii. Miercuri a coborât până la 32.406 dolari, dar acum și-a revenit și se tranzacționează în jurul valorii de 34.000 de dolari. 

Ambele criptomonede au fost afectate de restricționarea criptoactivelor în China și de schimbările de reglementare în diferite jurisdicții din întreaga lume. Rata de procesare a ethereum, care măsoară puterea globală de calcul a rețelei, a scăzut cu 20% din luna mai, reflectând presiunea sporită cu care se confruntă participanții pe piață. 


Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

Atenționare privind exonerarea de răspundere

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.

Plățile în criptomonede prin cardurile Visa au atins 1 miliard de dolari

Comentariu realizat de Simon Peters, analist în domeniul pieței criptoactivelor al platformei de investiții eToro

Mai mult de 1 miliard de dolari au trecut prin cardurile Visa în prima jumătate a anului 2021, a dezvăluit procesatorul de plăți.

Cifrele evidențiază adoptarea tot mai răspândită a criptomonedelor ca soluție de plată. Visa colaborează în prezent cu peste 50 de companii care au legătură cu criptoactive pentru a procesa plățile prin intermediul cardurilor Visa.

Într-un interviu cu CNBC, directorul financiar al Visa, Vasant Prabhu, a comentat: „În prezent, valoarea criptoactivelor deținute în portofelele digitale reglementate este de ordinul sutelor de miliarde. Pentru zecile de milioane de utilizatori ai acestor platforme, una dintre cele mai simple metode de a utiliza criptomonedele este prin intermediul unui card Visa”.

„Suntem parteneri cu 50 dintre cele mai importante platforme cripto în vederea realizării unor programe de carduri care facilitează conversia și cheltuirea monedelor digitale la 70 de milioane de comercianți din întreaga lume”.


Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

Atenționare privind exonerarea de răspundere

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.