PwC Romania isi extinde echipa cu un nou Partener in practica de consultanta in afaceri si management

0
PwC Romania anunta extinderea echipei de consultanta specializata in tehnologie si transformare digitala prin recrutarea unui nou Partener in cadrul departamentului de consultanta in afaceri si management.   Cu o experienta de peste 20 de ani in managementul unora dintre cele mai mari companii din domeniul tehnologiei informatiei, Gabriel Voicila vine sa consolideze practica de consultanta de management a PwC Romania.   “Activitatea noastra de consultanta in materie de tehnologie se dezvolta rapid, pe masura ce am introdus noi produse si servicii menite sa ajute clientii nostri sa navigheze cu succes provocarile puse de transformarea digitala. Fie ca vorbim despre servicii de RPA, de utilizarea comerciala a dronelor si a aplicatiilor de analiza de Big Data, de implementarea de sisteme SAP sau de servicii de securitate informatica, aceste activitati cunosc cresteri semnificative de la un  an la altul si au o pondere tot mai mare in cifra de afaceri a PwC in Romania. Pentru a sustine aceasta crestere am simtit nevoia completarii echipei noastre cu un consultant reputat precum Gabriel, care cunoaste in profunzime piata tehnologiei informatiei din Romania” a declarat Ionut Simion, Country Managing Partner, PwC Romania.   ”Am convingerea ca experienta, abilitatile si cunostintele dobandite de-a lungul carierei sale sunt elemente importante care ne vor ajuta sa contribuim cu solutii inovative  la proiectele de transformare digitala derulate in sprijinul clientilor nostri. Ii urez bun venit lui Gabriel in familia PwC si mult succes in proiectele viitoare!”, a adaugat Ionut Simion.   Gabriel Voicila este licentiat al Universitatii Politehnice Bucuresti si poseda un Executive MBA absolvit la Universitatea din Sheffield.   „Ma simt onorat sa ma alatur unei echipe prestigioase de profesionisti, asa cum este echipa de consultanta a PwC. Tehnologiile digitale transforma radical felul in care companiile opereaza si se dezvolta. Sunt increzator ca, prin experienta dobandita, voi contribui la oferirea unor solutii creative pentru clientii PwC pentru a se adapta la aceasta adevarata revolutie industriala 4.0”, a declarat Gabriel Voicila.   Despre PwC Misiunea PwC este de a construi incredere in societate si de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Firmele din reteaua PwC ajuta organizatiile si indivizii sa creeze valoarea adaugata de care au nevoie. Suntem o retea de firme prezenta in 158 de tari cu mai mult de 250.000 de specialisti dedicati oferirii de servicii de calitate de audit, consultanta fiscala si consultanta pentru afaceri. Spuneti-ne care sunt lucrurile importante pentru dumneavoastra si descoperiti mai multe informatii despre noi vizitand site-ul www.pwc.ro.   © 2018 PwC. Toate drepturile rezervate.   PwC se refera la reteaua de firme PwC si/sau la una dintre firmele membre, fiecare dintre acestea fiind o entitate juridica.  

In procesul de dezvoltare si integrare, pietele de capital din tarile Europei Centrale si de Est intampina obstacole diferite de cele intalnite de pietele din tarile Europei de Vest

0
Studiul privind pietele de capital din Europa Centrala si de Est, realizat de CFA Institute a ajuns la concluzia ca in procesul de dezvoltare si integrare, pietele de capital din tarile Europei Centrale si de Est intampina obstacole diferite de cele intalnite de pietele din tarile Europei de Vest. CFA Institute a realizat studiul privind pietele de capital din Europa Centrala si de Est (ECE) cu scopul de a intelege provocarile pietelor in ceea ce priveste cadrul de reglementare si supraveghere. La studiu au participat profesionisti in finante, detinatori ai charterului CFA din regiunea ECE. Studiul releva un apel puternic din partea participantilor din ECE pentru o centralizare sporita a supravegherii pietelor financiare precum cresterea si intarirea puterilor de supraveghere a Autoritarii Europene pentru Valori Mobiliare si Piete (ESMA): 67% din participanti sunt de acord ca surpavegherea ar trebuie sa fie mai centralizata. Totodata, 43% din respondenti sunt de parere ca fragmentarea actuala a pietelor de capital si nivelul redus al lichiditatii pietelor din ECE pot fi adresate prin armonizarea regulamentelor si supravegherii in pietele  ECE. De asemenea, aproximativ 30% dintre respondenti cred ca o reglementare mai relaxata in pietele lor de capital ar imbunatati lichiditatea si ar facilita formarea de capital. Printre principalele obstacole in calea dezvoltarii pietelor de capital, oferta redusa de actiuni/obligatiuni este mentionata de 50% din participantii la studiu iar cererea redusa din partea investitorilor de retail este mentionata de 37% dintre acestia. “O supraveghere centrala rezonabila si aplicarea acelorasi reguli in diversele piete ar reduce costul de a investi si ar creste investitiile straine directe, furnizand astfel mult asteptatul capital strain in pietele care sufera de lichiditate scazuta.” considera participantii la studiu. Un alt participant la studiu spune ca “lichiditatea si diversitatea instrumentelor (lipsa acestora de fapt) sunt problemele reale”. Alte obstacole identificate sunt: amentinarile afectarii sistemelor private de pensii, incertitudinea politica, politicile fiscale incerte, lipsa increderii in emitenti, interferarea Guvernului in activitatea companiilor listate, lipsa transparentei, nivelul redus de educatie financiara si lipsa instrumentelor derivate. De asemenea, modul in care sunt implementate directivele europene reprezinta un obstacol major pentru pietele ECE. “Politica de „aceeasi marime pentru toti” la nivelul tarilor Europene este impovaratoare pentru piata romaneasca mai putin dezvoltata si mai putin lichida precum si pentru jucatorii implicati in aceasta. Efortul de implementare a cadrelor noi de reglementare precum Market Abuse Regulation (MAR) si Markets in Financial Instruments Directive II (MIFID II) este mare pentru companiile de investitii romanesti si a inceput sa se reflecte in consolidarea sectorului, ca urmare a iesirii unor firme de investitii din piata”, a declarat un participant la studiu. Atentie deosebita este acordata fondurilor de pensii ca furnizori relevanti de capital si piloni de stabilitate a pietelor financiare. Mai mult, avand in vedere faptul ca fondurile private de pensii sunt principalii investitori institutionali pe piata de capital, punerea in discutie a viitorului fondurilor private de pensii creste semnificativ incertitudinea pe pietele financiare locale si constituie o frana in dezvolatarea viitoare a acestora. Intrebat care crede ca este cea mai buna abordare a reglementatorilor pentru a creste activitatea pe piata de capital, un participant la studiu declara ca “Este nevoie de flexibilitate in politica de investitii a fondurilor de pensii: in prezent in Romania nici nu pot face hedging pentru riscul de rata a dobanzii. Este nevoie de asemenea de sprijin deschis pentru sistemul de pensii private, unul dintre pilonii lichiditatii pe piata de capital si o „victima” a masurilor administrative a factorilor de decizie din Romania si din regiune”. Acelasi participant spune si ca „Recunoasterea certificarii CFA si promovarea deschisa a profesiei in investitii ar fi un mare plus pentru clientii individuali, cel putin in cresterea increderii si a intelegerii in ceea ce priveste pietele de capital si in cresterea activitatii si a lichiditatii”. Un alt participant din Polonia, referindu-se la impactul reformei fondurilor private de pensii avute asupra pietei de capital poloneze, declara: „Pe scurt, aceasta reforma a sistemului de pensii private a fortat toate fondurile de pensii sa vanda din active, asa ca bursa a sangerat pentru cativa ani, lipsind puterea de cumparare a acestora. Companiile au stat si ele subevaluate timp de cativa ani, iar investitorii de retail si-au pierdut increderea in piata de capital”. Masurile care ar putea dezvolta pietele de capital mentionate de participanti sunt: dezvoltarea fondurilor de pensii private, acordarea de deductibilitati pentru economisire prin fonduri de pensii facultative si prin piata de capital, dezvoltarea pietelor de instrumente derivate, crearea de facilitati pentru furnizorii de lichiditate/market makeri, privatizarea companiilor de stat prin piata de capital, dezvoltarea bazei locale de investitori institutionali si mai multa stabilitate in mediul de reglementare.

Alpha Bank Romania pregătește lansarea primului program de obligațiuni ipotecare din România

0
În anul 2001, Alpha Bank Romania lansa primul credit imobiliar, deschizând astfel piața finanțărilor pentru achiziția de locuințe prin credit bancar. Alpha Bank continuă tradiția de pionierat în banking, pregătind acum lansarea primului program de obligațiuni ipotecare din România, în baza Legii nr. 304/2015. Adunarea Generală a Acționarilor Alpha Bank Romania a aprobat implementarea unui program-cadru de obligațiuni ipotecare, cu un plafon maxim al principalului de 1.000.000.000 euro (sau echivalentul în alte valute).   Obligaţiunile ipotecare reprezintă o soluţie de finanțare des întâlnită pe pieţele financiare internaţionale, prin care banca urmărește să își diversifice sursele de finanţare, cât și să scadă costul mediu al acestora, atrăgând noi fonduri pentru dezvoltarea și extinderea activităţilor sale. Potrivit Legii nr. 304/2015, aceste obligaţiuni sunt garantate cu un portofoliu de creanțe decurgând din contractele de credit ipotecar/de investiţii imobiliare aflate în derulare, fără ca emisiunea de obligațiuni ipotecare să atragă modificări în privința termenilor contractuali agreați anterior cu clienții băncii sau a garanțiilor aferente contractelor de credit.

Lansarea în peisajul financiar din România a obligațiunilor ipotecare poate aduce beneficii esențiale pentru economie, printre care amintim:

 
  • Îmbunătățirea procesului de gestionare a activelor și pasivelor, în sensul unei corelări mai bune a scadențelor dintre împrumuturile acordate și sursele de finanțare atrase;
  • Scăderea costurilor de finanțare pentru creditele ipotecare;
  • Creșterea gradului de intermediere financiară, prin atragerea de economisire externă;
  • Dezvoltarea pieței locale de capital.
La nivelul Uniunii Europene, aproximativ 27% din creditele ipotecare acordate de instituţiile financiare sunt finanţate prin emiterea de obligaţiuni ipotecare, aceasta fiind o soluţie frecvent utilizată de toate sistemele bancare din Europa. Prin această emisiune, România va intra în rândul țărilor care au atât o legislație modernă, cât și o piață activă a obligațiunilor ipotecare.

„Modelul economic românesc în UE. România – Orizont 2040.”

0

INV EV BNR 7 nov 2018„Modelul economic românesc în UE. România – Orizont 2040.”

Sub egida ACADEMIEI ROMÂNE Secția Științe Economice, Juridice și Sociologie ASPES în parteneriat cu AGER, AFER, ASE București, INCE-AR, România Durabilă, SAMRO, ACPR, ANOSR

Tema dezbaterii: „Care sunt tendințele economice, tehnologice, educative, sociale și de mediu în lume, în UE și în țările învecinate? Cum vor influența progresele tehnologice economia mondială, economia europeană și economia națională?”

BNR – Sala Mitiţă Constantinescu 5 Decembrie 2018

AGENDA

Orele 9:30 – 10:00 – Primirea participanților Orele 10:00 –12:00: – Academician Mugur Isărescu – Cuvânt de deschidere – Academician Daniel Dăianu –Prof. univ. dr. Mircea Coșea –Prof. univ. dr. Petru Andea –Prof. univ. dr. Mircea Duțu –Academician Nicolae Zamfir Moderator – Dr. ec. Constantin Boștină – Președinte ASPES Orele 12:00– 13:00 – Sesiune de dezbateri Orele 13:00– 14:00 – Cocktail Partneri media: ECONOMISTUL,TV ECONOMIKOS, RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂȚI

Romsilva pune în vânzare pomi de Crăciun

0
Regia Națională a Pădurilor – Romsilva îşi anunţă oferta de pomi de Crăciun: anul acesta, sunt la vânzare 65.650 de pomi, din care 53.040 – din specia brad, 12.610 – din specia molid sau alte specii rășinoase. Romsilva precizează că pomii sunt puieți ornamentali proveniți din pepiniere proprii (26.170) şi din „culturi dedicate sub culoarele electrice, unde pot fi plantați doar pomi pentru Crăciun sau din lucrări silvice de îngrijire a pădurilor, adică din extragerea arborilor tineri din culturi cu desime excesivă (39.480). Prețurile de vânzare variază între 15 și 35 de lei, în funcție de specie și înălțime, pentru pomii de Crăciun recoltați în urma lucrărilor silvice, și între 20 și 360 de lei pentru pomii de Crăciun proveniți din pepinierele Romsilva, în funcție de dimensiuni și condițiile de livrare. Ca subliniere de specialitate, Romsilva informează că „din pepinierele silvice, pomii de Crăciun pot fi cumpărați cu rădăcină protejată sau direct în ghiveci, pentru a putea fi replantați după sezonul Sărbătorilor de iarnă”. Replantarea pomilor de Crăciun este recomandată de specialiştii Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva mai ales „tinerilor prin programele de educație forestieră, pentru implicarea acestora în gestionarea durabilă a pădurilor”. În ansamblu, Romsilva susține și promovează achiziționarea pomilor de Crăciun autohtoni și, pentru a reduce la minimum impactul asupra mediului înconjurător, încurajează cumpărarea pomilor cu rădăcină protejată sau plantați în ghivece. Direcțiile silvice care livrează anul acesta cei mai mulți puieți ornamentali de Crăciun sunt Suceava (6.800), Ilfov (5.600), Prahova (3.400).

Utilizatorii Facebook au raportat anumite probleme

0
Un număr semnificativ de persoane au raportat că au pierdut accesul la contul lor deFacebook, în timp ce alții spun în mediul online că site-ul a încetat să funcționeze în întregime, potrivit Hotnews.ro. Această problemă a început să apară miercuri după-amiază. O serie de comentarii rămase pe site-ul DownDetector – care măsoară întreruperile site-ului web – sugerează că oricine era conectat, a fost, în mod misterios, delogat de pe conturile de Facebook, conform sursei citate. Firește, o mulțime de utilizatori, au început să raporteze probleme asemănătoare pe serviciul rival Twitter, scrieThe Independent. Potrivit datelor disponibile pe Downdetector44% dintre utilizatori se confruntă cu o întrerupere totală, 44% nu se pot conecta și 11% au probleme la încărcarea fotografiilor. Problemele par a fi concentrate în Europa, potrivit aceluiași site.

Guvernul din România încetează momentan angajările la stat

0
Cei care sperau să obţină un post bine plătit de bugetar, în următoarea perioadă, pot să îşi ia gândul de la acest lucru. Guvernul nu va permite angajări noi la stat, anul viitor, nici în administraţia publică centrală şi nici în instituţiile publice locale, potrivit Adevărul.ro. De asemenea, începând cu 1 ianuarie 2019, până la 31 decembrie 2019, se suspendă ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante din instituţiile şi autorităţile publice”, se arată într-un proiect de Ordonanţă de Urgenţă care ar putea fi aprobat în şedinţa de Guvern de vineri. Guvernul precizează că, pentru posturile pentru care au fost demarate procedurile de organizare a concursurilor anterior intrării în vigoare a acestei OUG, precum şi pentru cele a căror ocupare a fost deja aprobată de Guvern prin memorandum se continuă procedurile de ocupare a acestora. Important este, totodată, că îngheţarea angajărilor şi ocuparea a numai jumătate din posturile vacantate se aplică instituţiilor publice locale.

STB: noile autobuze din București sunt fiabile

0
STB subliniază că astfel de situaţii sunt inerente la achiziţia unor autovehicule noi, cazuri similare fiind înregistrate şi la autobuzele cumpărate în anul 2006, conform informațiilor oferite de Economica.net. „Societatea de Transport Bucureşti denunţă ferm campania de dezinformare despre autobuzele Otokar scoase în traseu şi face următoarele precizări: autobuzele nou achiziţionate sunt fiabile, iar problemele care au apărut sunt minore şi au fost remediate operativ. Astfel de situaţii sunt inerente la achiziţia unor autovehicule noi, cazuri similare fiind înregistrate şi la autobuzele achiziţionate în anul 2006; achiziţia de autobuze din acest an a fost făcută în urma unei licitaţii publice internaţionale, la care au putut participa toţi furnizorii interesaţi, câştigătorul fiind desemnat conform legii; în primele două zile, nu au fost înregistrate retrageri la autobaze, cauzate de defecţiuni. Mai mult, în aceeaşi perioadă, STB nu a primit din partea călătorilor vreo reclamaţie sau plângere, ci, dimpotrivă, au fost trimise mesaje de mulţumire pentru condiţiile oferite de aceste vehicule”, se arată în comunicat. Potrivit sursei citate, conducerea şi specialişti ai STB au avut o întâlnire cu reprezentanţii Otokar, în urma căreia s-a constatat că disfuncţiile apărute sunt minore. Totuşi, pentru a preîntâmpina orice alte probleme, Otokar va asigura echipe de tehnicieni şi specialişti în fiecare autobază a STB. În cazul în care informaţiile răspândite sunt false, nefondate şi denigratoare, STB îşi rezervă dreptul de a acţiona în consecinţă. „STB va monitoriza permanent fluxurile de călători şi, pe măsură ce vor sosi noile vehicule, autobuzele companiei vor fi redistribuite pe linii în funcţie de cererea de transport, ţinându-se cont de gradul de poluare şi de capacitatea acestora”, afirmă STB.

Impozitarea bacșișului din restaurante și baruri ridică noi semne de întrebare

0
Impozitarea bacșișului oferit de clienți angajaților din restaurate, baruri sau alte firme HoReCa îi nemulțumește în continuare pe patronii români din domeniu, care cer noi prevederi, potrivit Hotnews.ro. În prezent la controalele ANAF în restaurante și baruri, „există riscul  ca veniturile din bacsis distribuite angajaților să fie considerate venituri de natura salarială” – se plâng patronii de restaurante și baruri membri ai patronatului HORA. De asemenea, pe lângă evitarea riscurilor de amenzi și alte sancțuni de la ANAF, mai este și chestiunea clienților -firme. Bucureștiul, Clujul, Timișoara. Constanța, Brașov sunt destinații de business din ce în ce mai atractive, atât pentru firmele străine, cât și pentru cele romînești. Și atunci, un antreprenor sau un manager dintr-o firmă care are un prânz de afaceri cu un partener sau un client sau care are un eveniment de firmă la un restaurant are posibilitatea să ofere un bacșiș ospătarilor de pe cardul de firmă și să-l treacă la cheltuieli, în contabiltatea firmei. Totodată, în unele tari, cum ar fi SpaniaBulgariaUngaria, nu au nicio reglementare in legislatie.În  Franța, bacsisul este inclus pe bonul fiscal, iar sumele astfel incasate de catre companii sunt, ulterior, distribuite catre angajati, conform legii. Se considera insa a fi veniturile angajatorului iar taxarea se face la angajator.

Bond. Municipal Bond

0
În 1938, valoarea emisiunilor de obligațiuni municipale tranzacționate la Bursa de Efecte, Acțiuni și Schimb București reprezenta 4% din PIB. În prezent, este subunitară ca procentaj. Și totuși, când discutăm de volume mici, nu trebuie să găsim un țap ispășitor în bondurile municipale. Pentru ca ceea ce se numește curba randamentelor să nu fie o simplă extrapolare matematică sunt necesare emisiuni consistente de bonduri suverane. Adică, e nevoie să se emită multe titluri cu maturitate peste 10 ani, numite bonds, fiindcă restul sunt t-bills sau t-notes. Dar ce se întâmplă, cadrul fiscal volatil obstrucționează emiterea de obligațiuni în lei pe termen lung? Facem ce facem și tot la România capitalistă interbelică ajungem. Obligațiunile municipiilor București, Brăila, Craiova, Iași sau Ploiești erau scadente atunci după 40-50 de ani. Și existau mai multe emisiuni de obligațiuni la purtător, desigur tranzancționate la bursă: București – 4,5% din 1895 și 1898, 4% – 1903, 1906, 1909 și 1912, 5% – 1910 (două), 3,5% – 1921, dar și 7% din 1921 în franci francezi – garantate cu totalitatea veniturilor nete ale Societății Generale de Gaz și de Electricitate; Brăila – 4,5% din 1912 și 1915; Buzău – 5% din 1910; Craiova – 5% din 1906, 1910, 1911 și 4% din 1912; Iași – 4,5% din 1906 și 1910; Ploiești – 5% din 1906 și 1910; Turnu Severin – 4,5% din 1913. Cu banii se construiau hale, piețe, drumuri, parcuri, linii de tramvai, canalizare, se asigura alimentarea cu apă. Prin intermediul unor bănci prestigioase, precum Marmorosch, Blank & Co, Banca de Credit Român, Banca Generală Română, Banca Agricolă, Berliner Handelsgesellschaft, Deutsche Bank sau Credit Suisse.