Studiourile Ferentari, susținere socială într-un cartier defavorizat

0

Studiourile Ferentari reprezintă o formă de susținere socială dedicată copiilor dintr-una dintre cele mai defavorizate zone din Capitală. Este cauza lunii martie din programul de intervenție socială derulat de Asociația Zi de Bine, prin care oricine poate „să-și doneze” ziua de naștere în sprijinul cauzei sociale a lunii în care e aniversarea lui. Primul susținător în acest fel al cauzei lunii martie este ambasadorul Israelului la București, David Saranga, care și-a donat ziua de naștere. Studioul astfel susținut vizează educația prin teatru, asigurată de o trupă de actori pentru 30 de copii din cartier.

Inițiatorii subliniază că „Trupa de teatru Playhood, coordonată de actorul Ionuț Oprea, s-a născut în urmă cu șapte ani, în cadrul Școlii Generale 136. Playhood a început cu o misiune simplă, de a folosi artele vizuale și ale spectacolului pentru a-i ajuta pe copii să-și dezvolte abilități de bază ca cititul, scrisul și gândirea critică.  De-a lungul timpului, mai mulți copii care s-au antrenat alături de Ionuț Oprea au participat la festivalurile de profil din țară și din afara granițelor, dând replica unor artiști precum Ada Solomon, Radu Jude și mulți alții. Anul trecut, în plină pandemie, Ionuț Oprea și Mădălina Dorobanțu au înființat  Asociația Ferentari, din nevoia de a ține pasul cu succesul și dezvoltarea proiectului Playhood”.

Ionuț Oprea, actor, co-fondator al Asociației Ferentari: „După o lungă călătorie de 7 ani, iată că proiectul mult visat începe să se contureze. În decursul acestei perioade am învățat adevărate lecții de viață și totodată, am văzut cu ochii noștri schimbarea pe care a adus-o Playhood pentru copii din cartierul Ferentari. Este o imensă bucurie pentru mine să văd cum munca lor este apreciată și recunoscută de artiști de top și de mass media și că unii dintre copii chiar au început să primească roluri plătite în diferite producții.  Cu alte cuvinte, abia aștept să țin prima oră de curs direct din Studiourile Ferentari”.

Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de Bine: „Fiecare clipă pe care acești copii o petrec în studio, la repetiții și filmări, e o clipă mai mult petrecută departe de stradă și pericolele ei. Fiecare clipă în care se joacă și învață într-un mediu prietenos și încurajator înseamnă o șansă în plus de a ține capul sus și de a face un pas spre o viață mai bună. Noi ne-am propus să fim alături de ei acum, la începuturi, și, de ce nu, să-i aplaudăm într-o zi, când vor urca pe scenele festivalurilor de teatru la care merită să ajungă”.

Suma necesară pentru întregul proiect este de 35.000 de euro, bani cu care se vor realiza renovarea și dotarea studioului și acoperirea costurilor necesare funcționării acestuia până la finalul anului.

Proiectul lunii martie, Studiourile Ferentari, este susținut de partenerii strategici ai Asociației Zi de Bine: Lidl România, Grupul EON România și UniCredit Bank.

Alte metode prin care se poate susține suplimentar cauza asociației:

https://www.zidebine.ro/doneaza

Asociația Zi de Bine reamintește că scopul ei „este acela de a crea comunități, de a sprijini mii de oameni aflați în situații vulnerabile și de a crea notorietate în jurul unor cauze ignorate. Asociația va susține câte un ONG în fiecare lună a anului. Fiecare cauză selectată de Asociația Zi de Bine se adresează unei comunități și se implementează cu ajutorul unui ONG local. Mecanismul de funcționare este unul simplu: la fiecare început de lună se va anunța cauza susținută și se vor descrie nevoia și beneficiarii. La finalul lunii, donatorii vor afla ce s-a întâmplat cu banii și vor fi invitați să vadă rezultatul implicării lor. Dacă aveți un proiect în care credeți dar pentru care nu ați găsit încă finanțare, îl puteți înscrie pe www.zidebine.ro”.

Colliers: Piața de investiții a crescut cu 37% anul trecut, dar ar putea înregistra o scădere în 2021 pe fondul incertitudinilor

0

„Anul pandemiei” a fost unul dintre vârfurile ciclului economic actual în ceea ce privește investițiile în active imobiliare comerciale, cu o creștere de 37% față de 2019, până la aproape 900 de milioane de euro. În 2021, piața ar putea înregistra o scădere, pentru că unii cumpărători ar putea amâna investiții pe fondul lipsei de claritate în ceea ce privește fluxurile viitoare de venituri, arată raportul pieței de imobiliare în 2021 publicat de Colliers. Pentru acest an, consultanții Colliers estimează un volum total al tranzacțiilor imobiliare comerciale de peste 0,5 miliarde de euro și observă, de asemenea, că este loc pentru o ușoară scădere a randamentelor până la sfârșitul anului pentru spațiile clasa A de birouri și pentru cele industriale, dacă economia în general, alături de factorii politici și monetari, vor fi la un nivel satisfăcător.

În ceea ce privește dimensiunea investițiilor, sectorul de birouri a rămas cea mai importantă sursă a activității de tranzacționare în 2020, cu un volum total de 762 milioane de euro. Două tranzacții de referință, care cumulează peste 400 de milioane de euro, au fost în lumina reflectoarelor. Ce este și mai important este că tranzacțiile s-au încheiat în vară, după ce impactul negativ al pandemiei devenise vizibil.

Prima a fost vânzarea portofoliului de birouri NEPI Rockcastle către AFI Europe consiliată de Colliers, cea mai mare tranzacție de birouri din istoria pieței imobiliare românești și una dintre cele mai mari din Europa Centrală și de Est, cu un record de 307 milioane de euro. În urma tranzacției, AFI Europe a devenit al doilea cel mai mare proprietar de birouri din România, cu un portofoliu de aproximativ 225.000 de metri pătrați, inclusiv livrările programate. A doua cea mai importantă tranzacție a fost vânzarea Floreasca Park din proprietatea GLL către o societate mixtă formată din Resolution Property (Grupul Fosun) și Zeus Capital Management, pentru 105 milioane de euro.

Alte două tranzacții importante, care au însumat aproximativ 55 de milioane de euro fiecare, au fost finalizarea achiziției The Bridge III de către Dedeman de la Forte Partners și achiziția Global City Business Park de către Arion Green de la Global Finance. O tranzacție notabilă a fost și cea a investitorului ungar cu planuri pe termen lung Optima, care a achiziționat pachetul majoritar (61,5%) în compania poloneză GTC pentru suma de 116 milioane de euro.

Impulsionat de o cerere solidă a chiriașilor și de boom-ul indus de lockdown în comerțul electronic, sectorul industrial a fost al doilea cel mai activ, deși tranzacțiile au reprezentat doar 10% din volumul total. Cea mai mare parte din suma totală provine din mai multe tranzacții efectuate în București, achiziția CTP de către Equest Logistic Center pentru 30 de milioane de euro fiind cea mai mare tranzacție a anului. Lipsa spațiilor la vânzare  reprezintă un factor care ține activitatea tranzacțională din acest sector sub potențial.

„În ansamblu, în 2020 s-a înregistrat un mix de cumpărători deja prezenți – printre care și unii care s-au reactivat, dar și investitori noi. Fosun este o intrare oarecum spectaculoasă, deoarece marchează prima tranzacție majoră a capitalului asiatic pe piața locală și acest lucru este relevant mai ales având în vedere modul în care acești investitori au schimbat peisajul din țările vecine din CEE în trecutul recent. Remarcăm, de asemenea, destul de mult interes manifestat de investitori noi, care continuă să privească piața românească chiar și în acest context, dar mai degrabă investitori privați neinstituționali decât cei instituționali. Ca un alt punct pozitiv pentru 2020, e de notat că România a închis anul cu o cotă de piață aproape dublă în regiunea CEE-6, în creștere de la 4,7% în 2019 la 8,5% în 2020”, spune Anca Merdescu, Associate Director Investment Services la Colliers.

Anca Merdescu, Colliers International

Randamentele din România nu au evoluat atât de mult în ton cu tendința descendentă din regiune din ultimul deceniu, ceea ce a oferit o mai mare rezistență la contextul actual. În ceea ce privește birourile, unele tranzacții viitoare, care ar putea fi închise în 2021, s-ar putea înscrie chiar într-o tendință de scădere a randamentelor, deși consultanții Colliers consideră că până acum randamentele pentru activele prime au rămas deocamdată în mare parte neschimbate față de trimestrele anterioare, la 7%.

Pentru activele din sectorul industrial & logistic (I&L), există unele evoluții pozitive pe fondul tranzacțiilor recent închise și viitoare, randamente pentru proprietățile de top scăzând cu aproximativ 0,25 puncte procentuale, la 8%. Datorită lipsei tranzacțiilor de referință din retail, consultanții Colliers nu pot identifica cu exactitate randamentele medii pentru acest sector, dar consideră că, în cazul în care o astfel de afacere ar fi încheiată, aceasta ar fi în zona a 6,75%, în creștere cu aproximativ 0,25 puncte procentuale față de anul precedent.

„Băncile au rămas oarecum deschise finanțării proprietăților care generează venituri și, într-o măsură mai mică, noilor dezvoltări. Clasele de active cel mai puțin preferate au fost hotelurile și unitățile de retail, cu o înclinare clară pentru finanțarea proiectelor noi, în special pentru birourile prime și investițiile industriale. Marja obținută s-a situat la aproximativ 250-350 puncte de bază, perioada de amortizare scăzută fiind în continuare o provocare. Cu toate acestea, incertitudinile contextului prezent alături de rate ale dobânzilor foarte scăzute în piețele financiare ar putea întări probabil apetitul pentru clasa de active imobiliare”, a explicat Anca Merdescu.

Având în vedere natura pieței de investiții și faptul că tranzacțiile pot dura în unele cazuri și câțiva ani până la finalizare, este probabil ca 2021 să fie ceva mai slab, în ciuda faptului că activitatea va continua. Pentru comparație, România a început 2020 cu aproximativ 500 de milioane de euro în tranzacții aflate în proces de due-diligence, în timp ce pentru 2021, debutul este la aproximativ 150 de milioane de euro.

De asemenea, consultanții Colliers continuă să vadă multe incertitudini la orizont pentru fiecare dintre sectoarele mari care ar putea amâna ofertele. În cazul birourilor este vorba despre fluxul incert de venituri pe fondul creșterii muncii remote în mod permanent, declinul turismului în ansamblu (inclusiv călătoriile de afaceri) va reduce veniturile hotelurilor, în ceea ce privește retailul, incertitudinea ține de  impactul continuu al comerțului electronic care a fost accelerat de pandemie, iar pentru sectorul industrial & logistic există incertitudini legate de anumite sectoare de producție, pentru care procesul de recuperare ar putea dura ani de zile.

„Având în vedere dimensiunea și volumul mare de tranzacții semnate, închise sau în așteptare, putem spune că interesul investitorilor instituționali pentru activele românești a rămas neschimbat și ne așteptăm să se concretizeze și în anii următori. Pe măsură ce gradul de sofisticare și complexitate cresc în rândul investitorilor și structurilor de tranzacții propuse, unii vor crede că există un efort al autorităților de a alinia cadrul juridic românesc la standardele occidentale pentru investiții – moment în care este important să analizăm mai îndeaproape specificul pieței”, atrage atenția Francisc Peli, Managing Partner la firma de avocatură PeliPartners.





Despre Colliers

Colliers (NASDAQ, TSX: CIGI este unul dintre liderii globali în servicii de consultanță imobiliară și de management al investițiilor. Cu operațiuni în 67 de țări, cei peste 15.000 de specialiști lucrează împreună pentru a oferi consultanță de specialitate pentru chiriași, proprietari și investitori. Timp de peste 25 de ani, echipa noastră experimentată de management a oferit acționarilor profituri investiționale anuale de aproape 20%. Cu venituri anuale de 3 miliarde de dolari (3,3 miliarde de dolari inclusiv afiliații) și active gestionate de 40 miliarde de dolari, compania maximizează potențialul proprietăților și accelerează succesul clienților și al angajaților. Pentru mai multe detalii despre Colliers accesați corporate.colliers.com, Twitter @Colliers sau LinkedIn.

Impactul pandemiei asupra finanțelor

Alfabetizarea oamenilor în ceea ce privește riscurile, calculele, protejarea în timpul crizei, precum și perceperea impactului pandemiei asupra finanțelor au constituit esența unui studiu realizat de Euler Hermes sub formă de interviu pe un eșantion format de 7.000 de persoane, din șapte țări.

Asumarea riscurilor în orb – Consecințe neprevăzute 

Într-o perioadă plina de incertitudine, cunoștințele despre alfabetizarea riscurilor joacă un rol important în procesul decizional al indivizilor de a-și satisface nevoile.  Astfel, pentru a înțelege în ce măsură se protejează oamenii în timpul crizei Covid-19, analiștii Euler Hermes au realizat un studiu,  intervievând un eșantion format din aproximativ 7.000 de persoane, din șapte țări. Acestea au răspuns la întrebări legate de calcul și de alfabetizare a riscurilor, precum și la întrebări legate de impactul pandemiei asupra finanțelor.

Rezultate analizei arată un nivel de alfabetizare destul de scăzut. Mai puțin de o treime din eșantionul intervievat poate fi considerat „alfabetizat în domeniul riscurilor”. Cele mai ridicate niveluri sunt în rândul respondenților elvețieni, austrieci și germani cu procente de 33%, 31% și, respectiv, 29%. Aceștia sunt urmați de țările latine care au înregistrat un procent de 26% – francezii – și 25% – italienii și spaniolii. Există diferiți factori care afectează toleranța la risc, inclusiv datele demografice, cum ar fi vârsta, sexul, educația, venitul și starea civilă. Factorii comportamentali includ trăsături de personalitate, emoții, prejudecată privind aversiunea împotriva pierderii și anxietate. De asemenea, educația în domeniul alfabetizării riscurilor ar putea permite indivizilor să își potrivească mai bine preferințele legate de deciziile investiționale. În ambele cazuri însă, ar putea exista o verigă lipsă în luarea deciziilor financiare: trecutul și situația personală a acestora. Deși, în majoritatea tărilor nu există diferențe semnificative în ceea ce privește vârsta, se poate observa că în SUA generația vârstnică are un grad crescut de alfabetizare în acest domeniu, respectiv de 28% comparativ cu nivelul general al țării (23%).

„România nu este inclusă în studiul de mai sus și poate nu ar trebui să fim surprinși având în vedere că, dintr-o perspectivă oarecum mai generală – a educației financiare, țara noastră este clasată pe ultimul loc din Uniunea Europeana și după locul 100 în lume conform mai multor studii efectuate de diferite instituții financiare. Lipsa însușirii unor noțiuni de bază legate de economisire (sub 1% din veniturile gospodăriilor sunt în general alocate investițiilor), investiții, buget, flux de numerar sau cost de oportunitate se observă nu doar la nivelul persoanelor fizice, cât și al multor companii locale. Deseori creditul este văzut ca un scop în sine pentru finanțarea preponderentă a activității curente, cu accent redus pe capitalizare și auto-finanțare. Pe de altă parte, tendințele la nivel global susțin și accentuează caracteristicile de mai sus prin concentrarea pe hiper-consum, pe dezvoltarea preponderent pe credit inflamată de dobânzile tot mai mici, cât și pe obținerea rezultatelor imediate în dauna viziunii pe termen lung”, a declarat Mihai Chipirliu, CFA – Risk Director Euler Hermes România.

În contextul creditelor de consum din ce în ce mai disponibile și a produselor financiare complexe, alfabetizarea riscurilor joacă un rol cheie în deciziile financiare, iar capacitatea indivizilor de a-și satisface aceste nevoi în prezent și viitor are implicații importante pentru macroeconomia și stabilitatea țărilor. Din păcate, nu putem asocia nivelurile ridicate de cunoștințe cu un apetit pentru risc mai mare sau invers. În Germania și Elveția, de exemplu, alfabetizarea mai avansată pare să se îmbine perfect cu un apetit pentru risc mai mare. Cu toate acestea, respondenții cu risc moderat sunt cei care au cele mai ridicate niveluri de alfabetizare, singura excepție aici fiind Elveția.

Se poate observa că, în general, femeile au o toleranță mai scăzută la risc în eșantionul nostru. Excepție fac Franța (30%) și Spania (27%), unde acestea  prezintă o predispoziție mai mare în comparație cu bărbații. Eșantionul arată că femeile din Germania sunt cele mai prudente atunci când vine vorba de acest aspect, doar 8% fiind dispuse să accepte niveluri mai ridicate de risc, spre deosebire de bărbați care înregistrează un procent de 15%. Un nivel de risc similar între bărbați și femei este în Austria (femei: 10%; bărbați: 12%) și în Italia (femei: 13%; bărbați: 16%).

Un număr suficient de mare al persoanelor intervievate (30%) care nu dețin cunoștințe financiare ar prefera să dețină bani, comparativ cu ceilalți (22%). Pe de altă parte, 36% dintre cei cu grad de alfabetizare crescut preferă valorile mobiliare preferențiale (obligațiuni, acțiuni sau fonduri mutuale), în timp ce doar 26% le-ar considera o investiție adecvată. Cu toate acestea, inexistența diferențelor în ceea ce privește criptomonedele și produsele de asigurare, arată că alfabetizarea în materie de riscuri nu poate explica alegerile investiționale. Preferințele personale și apetitul pentru risc fiind cele care joacă un rol important aici. În cadrul studiului, titlurile de valoare au fost instrumentele cele mai populare.

Atunci când au fost analizate opțiunile de investiții s-a constatat că alfabetizarea în materie de risc joacă un rol în alegerea dintre numerar și valori mobiliare, primele fiind considerate fără risc în circumstanțe „normale”. Numerarul este cel mai utilizat instrument de investiții, preferat și utilizat în rândul femeilor, în timp ce asigurările sunt extrem de nepopulare. În aproape toate țările, cu un procent de 32% majoritatea femeilor apreciază numerarul cu excepția Austriei (numerar: 24% vs valori mobiliare: 29%) și SUA (numerar: 23% vs valori mobiliare: 36%) care preferă valori mobiliare în detrimentul acestuia. Viceversa, în majoritatea țărilor, bărbații aleg titlurile ca instrument financiar în proportie de 33%. Singura excepție este în Franța, unde se preferă numerarul în locul valorilor. Tot Franța este singura țară din eșantion în care ambele genuri preferă asigurarea în locul criptomonedelor cu o marjă largă (asigurare: 18% față de criptomonede: 6%). În timp ce în Italia și Austria femeile pun mai mult accent pe valoare în asigurări decât în ​​criptomonede, în toate celelalte țări, asigurarea este extrem de nepopulară ca instrument financiar. Acest lucru se întâmplă și din cauza faptului că ratele dobânziilor au fost zero sau chiar negative în ultimul deceniu.

În ceea ce privește interesul investițiilor în acțiuni, 30% dintre subiecții generației Z, cei cu vârsta de 24 de ani și mai tineri, au raportat un interes crescut în investițiile în valori mobiliare. 28% dintre mileniali, cei între 25 și 39 de ani  și, 41% dintre subiecții din generația X au raportat, de asemenea, o creștere a interesului pentru acțiuni. Din păcate sau din fericire pentru piața de valori, conform celor mai recente date privind distribuția veniturilor în SUA, populația cu vârsta de peste 55 de ani deține 69,8% din avere. Prin urmare, principala constrângere a tinerilor care vor sa investească în acțiuni este lipsa unui capital necesar începerii unei astfel de activități.  Dar, cu aplicații concepute pentru a face investițiile atractive și la fel de captivante precum social media, preferința pentru investiții de capital ar putea evolua în timp.

Până în prezent, alegerile de investiții par să reflecte toleranța față de risc într-un mod așteptat sau rațional. Cu toate acestea, pentru alte instrumente financiare, diferențele sunt mai puțin pronunțate. În țări ca Austria sau Spania întâlnim procente egale atât din rândul respondenților care acceptă riscul, cât si a celor care au aversiune față de acesta care aleg numerarul ca investiție preferată. Același lucru se poate spune și despre titlurile de valoare din Germania, în timp ce în Franța, așa cum era de așteptat, doar 11% dintre respondenții cu toleranță față de risc ar investi în valori mobiliare, față de 26% dintre cei dispuși să își asume riscuri. De asemenea, ponderea imobilelor în active ar putea fi un factor decisiv în determinarea stimulentului unei persoane de a se angaja în investiții. Situația produselor de asigurare este similară, iar cererea de asigurare pare să nu fie determinată de nivelul toleranței de risc, deoarece diferențele sunt destul de mici.

Previzionarea riscurilor comerciale și de neplată de astăzi înseamnă protejarea trezoreriei de mâine

Euler Hermes este liderul mondial în domeniul soluțiilor de asigurare a creditelor și un specialist recunoscut în domeniile acoperirii și asigurării creditelor. Cu o experiență de peste 100 de ani, Euler Hermes oferă o gamă completă de servicii de gestionare a creanțelor clienților. Rețeaua sa internațională de supraveghere permite analizarea stabilității financiare a IMM-urilor și a marilor grupuri active pe piețe reprezentând 92% din PIB-ul mondial. Societatea cu sediul social la Paris este prezentă în peste 50 de țări având peste 5800 de angajați. Membră a Grupului Allianz, Euler Hermes a obținut ratingul AA din partea Standard & Poor’s. Societatea a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 2,9 miliarde de euro în 2019 și garanta tranzacții comerciale în valoare de 950 miliarde de euro în întreaga lume la final de 2019. Pentru mai multe informații: eulerhermes.com.

Notă de avertizare privind declarațiile de perspectivă: Afirmațiile conținute în acest document pot include perspective, afirmații privind așteptările legate de viitor precum și alte declarații prospective care sunt bazate pe opiniile și ipotezele actuale ale conducerii și implică riscuri și incertitudini cunoscute și necunoscute. Rezultatele, performanța și evenimentele efective pot diferi substanțial de cele exprimate sau sugerate în aceste declarații de perspectivă. Astfel de devieri pot surveni din următoarele cauze, fără limitare la, (i) modificări ale condițiilor economice generale și ale situației privind competitivitatea, în special în activitatea principală și pe piețele principale ale Grupului Allianz, (ii) performanța piețelor financiare (în special volatilitatea pieței, lichiditatea și evenimentele legate de credite), (iii) frecvența și gravitatea evenimentelor care cauzează prejudicii asigurate, incluzând de la catastrofe naturale până la realizarea de cheltuieli pentru acoperirea prejudiciilor, (iv) nivelurile și tendințele de mortalitate și morbiditate, (v) nivelurile de persistență, (vi) cu precădere în activitatea bancară, amploarea riscurilor de credit, (vii) nivelurile ratei dobânzii, (viii) cursurile de schimb valutar, incluzând cursul de schimb EUR/USD, (ix) modificările legilor și ale reglementărilor, inclusiv ale reglementărilor fiscale, (x) impactul achizițiilor, incluzând aspectele legate de integrare și măsurile de reorganizare, și (xi) factorii generali privind competitivitatea, în fiecare caz, la nivel local, regional național și/sau global. Mulți dintre acești factori pot avea o probabilitate mai mare de a se produce, sau pot fi mai pronunțați, ca urmare a activităților teroriste și a consecințelor acestora.

Hackathon pentru experţi în dezvoltare teritorială și economie circulară

0

Experţi în dezvoltare teritorială și în economia circulară, reprezentanţi ai instituţiilor publice, antreprenori, reprezentanţi ai societăţii civile, cadre universitare, studenţilor sunt invitați la hackathonul online #REplasticHack: REduce-REuse-Recycle, organizat de Ambasada Franţei în România și de Institutul Francez din România în perioada 26-28 martie 2021. Coorganizator este Cluj Hub/ROTSA, evenimentul fiind încadrat în ediţia a zecea a Întâlnirilor Europene din Transilvania, care reunește actori ai dezvoltării teritoriale din România și Franţa.

Organizatorii informează că „participanţii vor fi invitaţi să dezvolte în 36 de ore, formând echipe multidisciplinare, soluţii inovatoare pentru a limita utilizarea materialelor plastice, în conformitate cu iniţiativele europene din acest domeniu. Ei vor fi susţinuţi de mentori care vor oferi sfaturi și expertiză pe baza propriei experienţe profesionale. Proiectele selectate de un juriu vor fi premiate la sfârșitul hackathonului”.

Înscrierea la eveniment se poate face până în 21 martie (inclusiv) pe pagina evenimentului Facebook #REplasticHack.

Platformă pentru furnizorii de soluții pentru locuințe verzi

0

Asociația Romania Green Building Council anunță lansarea platformei GreenHomes.Solutions dedicată furnizorilor de soluții pentru locuințe verzi. Furnizor de Soluții pentru Locuințe Verzi este denumirea aplicată „companiilor și specialiștilor implicați în proiectarea și construcția locuințelor, precum: arhitecți, proiectanți, ingineri, constructori, producători și furnizori de materiale de construcție și echipamente pentru operarea clădirii și alții”.

Inițiatorii definesc Platforma GreenHomes.Solutions ca „un tool online dedicat Furnizorilor de Soluții pentru Locuințe Verzi aprobați de RoGBC pentru proiectele rezidențiale ce urmăresc certificarea Green Homes by RoGBC”.

Daniel Butucel, Project Specialist RoGBC și coordonatorul platformei: „Obiectivul pe termen lung al acestei platforme este de a deveni un instrument complet și holistic pentru oricine este interesat de domeniul clădirilor verzi: certificări de sustenabilitate, proiectele certificate, produse și soluții sustenabile ale Furnizorilor, știri și articole educaționale, dar și evenimente conexe”.

De asemenea, Romania Green Building Council informează că „Furnizorii de Soluții reprezintă o resursă valoroasă pentru dezvoltatorii de clădiri certificate GREEN HOMES, cea mai cunoscută schemă de certificare verde pentru sectorul rezidențial din România. Programul de certificare GREEN HOMES încurajează construirea de locuințe mai sănătoase și de calitate, oferind în același timp beneficii financiare pentru ocupanți, precum reducerea costurilor lunare totale cu întreținerea proprietății. Prin parteneriatul cu Raiffeisen Bank și Alpha Bank România, în cadrul programului Ipoteca Verde (Green Mortgage) s-au oferit produse financiare avantajoase pentru proiectele eligibile, cu o abordare integrată a criteriilor verzi, dincolo de eficiența energetică. Pentru a deveni un Furnizor de Soluții pentru Locuințe Verzi, o companie trebuie să treacă printr-un proces complex de evaluare tehnică pentru produsul sau serviciul pe care îl oferă.

În cazul unei evaluări de succes, RoGBC certifică produsul și include compania respectivă în catalogul online pe platforma GreenHomes.Solutions, ca Furnizor de Soluții pentru Locuințe Verzi.  Platforma online este ușor accesibilă și oferă informații cu privire la produse și servicii tuturor celor interesați și facilitează discuții și oportunități de business.

Până în prezent, în România au fost pre-certificate/certificate Green Homes peste 10.000 de locuințe, în valoare de peste 1,8 miliarde euro”.

Programul GREEN HOMES, inițiat de România Green Building Council, este recunoscut internațional și susținut de către Direcția Generală Energie a Comisiei Europene (DG Energy). RoGBC a primit un grant în cadrul programului de cercetare și inovare al CE Horizon 2020, pentru replicarea programului în alte 11 țări, de la Irlanda până la Georgia. SMARTER Finance for Families include 17 organizații internaționale și experți din elita academică. Mai multe informații pot fi găsite pe http://rogbc.org/ro/proiecte/locuinte-verzi și www.c2e2.unepdtu.org/smarter/.

România Green Building Council (RoGBC) este definită ca „asociație non-profit, apolitică, formată din organizații active în întreaga țară. Este cea mai importantă organizație care promovează responsabilitatea față de mediu și eficiența energetică în proiectarea, construcția, exploatarea și deconstrucția clădirilor din România. Organizația susține îmbunătățirea legislației în domeniul construcțiilor ecologice, oferă educație pentru profesioniști, organizează o selecție extinsă de evenimente de sensibilizare a publicului larg pe tema clădirilor sustenabile”.

Educația financiară și antreprenorială pentru copii, soluție pentru dezvoltare națională prin proiectul „VERTIK Junior”

0

Grupul de inițiativă în politici publice VERTIK pentru Viitor și Kidprenor, un program de educație antreprenorială și financiară pentru copiii din România, lansează proiectul „VERTIK Junior”, pentru a le oferi celor mici posibilitatea de a învăța, într-o manieră distractivă, adaptată vârstei, noțiuni financiare de bază, dar și ce presupune să pornești o afacere pe cont propriu. Ca țară, suntem pe ultimul loc în Europa la înțelegerea noțiunilor financiare, iar lucrurile nu se vor îndrepta de la sine. Este responsabilitatea noastră să formăm o mentalitate de dezvoltare, să acționăm acolo unde societatea, dar și sistemul educațional au dat greș.

Principala sursă de educaţie financiară a tinerilor din România rămâne familia, într-o proporţie de 95%, în timp ce şcoala reprezintă doar 9%, conform unui studiu al unei bănci comerciale derulat în urmă cu câțiva ani. În plus, doar una din trei familii economisește pentru copiii lor, iar jumătate din cei chestionați intenționau să economisească. Sistemul educațional ar trebui să includă un plan eficient de îndrumare și învățare practică pentru copii.

10 copii, 10 burse, 10 afaceri

VERTIK Junior își dorește să găsească 10 copii cu inițiativă, care să ia parte, ca bursieri, la „primul curs de afaceri” din viața lor, în cadrul Academiei Kidprenor. Căutăm astfel, pentru prima grupă a programului, cinci fete și cinci băieți, cu vârste cuprinse între 9 și 11 ani, care își doresc să pășească pe tărâmul antreprenoriatului și fie au deja o idee de afacere, fie sunt pregătiți să afle cum anume fac „oamenii mari” bani din pasiunile lor. Cei 10 bursieri vor primi Cartea Kidprenor, Cartea digitală „Antreprenori mici cu idei mari”, în română și engleză și vor avea acces timp de trei luni la Academia Kidprenor, partenerul educațional al proiectului.

Cei mici vor învăța care sunt pașii pentru a trece de la idee la fapte, de ce abilități au nevoie, cum le pot cultiva pentru a deveni persoane de succes, atât în viață, cât și pentru prima afacere, ce presupune munca în echipă, ce înseamnă etica și cum poți investi în visul tău. Pe lângă competențele antreprenoriale, copiii își vor cultiva stima și încrederea în sine, vor înțelege că un eșec nu este un capăt de drum și că pentru orice dificultate există cel puțin o rezolvare. Micii antreprenori vor avea parte săptămânal de o întâlnire online, interactivă, cu unul dintre Kidmentorii proiectului, în cadrul căreia vor colabora la fiecare idee în parte.

Daniela Șerban, Inițiator și Președinte VERTIK pentru Viitor: „Spiritul antreprenorial și educația antreprenorială nu sunt integrate de sistemul nostru educațional, fie sunt abordate într-o manieră stufoasă și teoretică, fără experiență practică. Este necesară o regândire a abordării și implicarea tuturor părților interesate. Cum putem face din nou țara asta suportabilă pentru generațiile viitoare? Trăim de pe o zi pe alta, de la o criză la alta. Fără o educație care să pună accentul pe învățarea practică, fără o societate bazată pe valori și principii solide, generațiile următoare nu vor face decât să asiste pasiv la degradarea socială. Prin acțiunile VERTIK ne propunem să prevenim acest lucru. Dorim să susținem inițiativa încă de la cele mai mici vârste, conștienți fiind de potențialul infinit pe care îl au copiii noștri.’’

Daniela Șerban, Inițiator și Președinte VERTIK pentru Viitor

Etapele proiectului „VERTIK Junior” se derulează astfel:

  • 2 martie – 15 martie – campanie națională de selecție prin intermediul www.vertik.ro/junior. Aplicațiile constau în încărcarea unui video de prezentare a copilului cu durata maximă de un minut și a unui text cu recomandarea părintelui;
  • 16 martie – 31 martie – evaluarea și selecția aplicațiilor de către un juriu format din Melisa Menagi, Manager de proiect VERTIK Junior, Econosofia, Matei Dumitrescu, Vicepreședinte TechAngels, Partener RocaX, Fondator Smart Impact Capital, Dana Lupșa, Președintă Asociația Happy Moms, Mihai Găinușă, jurnalist, Diana-Maria Georgescu, Președinta Asociația WomenEsteem International, Consultant pentru optimizarea afacerilor, Cotiso Bogdan Nistorică, Co-fondator Kidprenor, Magda Popescu, Jurnalist, redactor șef Revista Forbes kids, blogger la www.bebeH.ro, Daniel Boaje, Antreprenor, Irina Olteanu, Redactor Qbebe, Sofia Frunză, Antreprenor, Managing Partener Creative Energy Corner, Dorin Boerescu, CEO 2Performant, Tina Solonaru, Redactor Forbes Kids, blogger la www.solonaria.ro, Daniela Șerban, Președinte VERTIK pentru Viitor;
  • 1 aprilie – 27 iunie – Derularea activităților Kidprenor: ora Kidprenor, 60 minute săptămânal.

La final, VERTIK va organiza o dezbatere publică pentru a discuta soluții de acces la educație financiară și antreprenorială din copilărie. Partener educațional: Kidprenor, Parteneri instituționali: Autoritatea de Supraveghere Financiară, Asociația Administratorilor de Fonduri, Avantaj Delivery, Econosofia, Happy Moms, Positive Mother by Mariana Stan, Smart Impact Capital, Women Esteem International. Parteneri media: Mondo TV, Itsy Bitsy, Mondo FM, Money.ro.

_________________

Despre VERTIK

VERTIK pentru Viitor este un grup de inițiativă în politici publice, fondat de Daniela Șerban, care își propune să contureze o viziune pe termen lung pentru România, pornind de la avantajele competitive, potențialul de valoare adaugată mare ale acesteia și integrarea lor în oportunitățile internaționale. Un incubator de idei pentru creștere economică bazat pe valori, VERTIK are o viziune care integrează politici de dezvoltare a capabilităților noastre, construcții orizontale, transversale și sectoriale pentru o Românie prosperă, pregătită pentru viitor. Grupul include echipe de cercetare și analiză independentă, formate din reprezentanți ai societății civile și ai mediului antreprenorial.

WOMEN PROFESSIONALS IN THE AUTOMOTIVE INDUSTRY

0

MARCH 10, 2021

THE DIPLOMAT-BUCHAREST  si AUTOMOTIVE-TODAY organizeaza un eveniment special online dedicat doamnelor din industria auto din Romania pe 10 martie 2021, intre 14:30 – 16:00, pentru a sublinia nevoia tot mai mare de a incuraja accesul si promovarea  femeilor la cariere si functii executive in aceasta industrie traditional masculina.

Desi majoritatea dintre companiile auto considera ca trebuie sa-si schimbe in mod radical abordarea fata de atragerea, retentia si promovarea talentelor si expertizei doamnelor in aceasta industrie, doar un sfert dintre acestea dispun de programe structurate pe dezvoltarea carierei femeilor din organizatie, conform studiilor internationale.   

Aceste aspecte incep sa aiba un rol semnificativ in industria auto, in cea mai mare parte initiat de companiile globale care iau foarte in serios problema diminuarii diferentei de gen. Pentru a atinge aceste obiective, este esential ca industria auto, la nivel global si, de asemenea, in Romania, sa permita si sa incurajeze rolul de lider al femeilor in companiile auto.

VORBITORI

RAMONA JURUBITA, Country Managing Partner, KPMG Romania (MODERATOR)

SIMONA ALMAJAN, Sr. Manager, Product Engineering and Quality teams, NXP

DANIELA CROITORU, Prof. Eng., Director, the Kronstadt German Vocational School

LUISA NICU, Manufacturing Engineering & CI Manager, Magna Exteriors

AGENDA

INCLUZIUNEA FEMEILOR IN INDUSTRIA AUTO DIN ROMANIA: PROVOCARI SI OPORTUNITATI DE COMPETITIVITATE

  • Indicatorii de performanta, asteptari, oportunitati de atragere a talentelor

PLANUL DE CARIERA CORPORATIVA: PERSPECTIVE PERSONALE, PROGRAME SI OPORTUNUTATI DE DEZVOLTARE

  • Initiative si programe interne cu rezultate si obiective cuantificabile cu privire la promovarea femeilor si diminuarea decalajului de gen la nivel de functii de conducere

PROGRAME DEDUCATIONALE, PARTENERIATE ACADEMICE SI OPORTUNITATI IN DEZVOLTAREA PROFESIONALA

POVESTI DE SUCCES SI INSPIRATIE IN CARIERA AUTO PENTRU FEMEI IN INDUSTRIA AUTO

_____________________________________________

WEBSITE EVENIMENT: HTTPS://WOMEN-IN-AUTOMOTIVE.THEDIPLOMAT.RO/

Noile etichete energetice ale UE aplicabile de la 1 martie 2021

0

Pentru a-i ajuta pe consumatorii din UE să își reducă facturile la energie și amprenta de carbon, va fi disponibilă de luni, 1 martie 2021, o versiune complet nouă a etichetei energetice a UE, recunoscută pe scară largă, în toate magazinele și la toate punctele online de vânzare cu amănuntul. Noile etichete se vor aplica inițial unui număr de patru categorii de produse – frigidere și congelatoare, mașini de spălat vase, mașini de spălat rufe și televizoare (precum și alte monitoare externe). Vor urma etichete noi pentru becuri și lămpi cu surse de lumină fixe la 1 septembrie, iar în anii următori se vor adăuga și alte produse.

Având în vedere că tot mai multe produse obțin clasificarea A+, A++ sau A+++ conform scării actuale, cea mai mare schimbare este revenirea la o scară mai simplă A-G. Aceasta este mai strictă și este concepută astfel încât foarte puține produse să poată obține inițial clasificarea „A”, ceea ce permite includerea unor produse mai eficiente pe viitor. Produsele cele mai eficiente din punct de vedere energetic aflate actualmente pe piață vor fi acum etichetate în mod specific ca „B”, „C” sau „D”. Pe etichete va fi inclusă o serie de elemente noi, inclusiv codul QR care face legătura cu o bază de date paneuropeană, permițându-le consumatorilor să găsească mai multe detalii despre produs. Tot la 1 martie va intra în vigoare o serie de norme privind „proiectarea ecologică” – îndeosebi referitoare la posibilitatea de reparare și la necesitatea ca producătorii să asigure disponibilitatea pieselor de schimb timp de mai mulți ani după ce produsele ies de pe piață.

Comisarul pentru energie, Kadri Simson, a declarat: „Eticheta energetică inițială s-a dovedit a avea mare succes, întrucât datorită ei o gospodărie medie din Europa a putut economisi mai multe sute de euro pe an, iar societățile au fost motivate să investească în cercetare și dezvoltare. Până la finele lunii februarie, peste 90 % dintre produse au fost etichetate cu A+, A++ sau A+++. Noul sistem va fi mai clar pentru consumatori și prin intermediul său întreprinderile vor putea continua să inoveze și să vină cu produse și mai eficiente. Se reduc în acest mod și emisiile noastre de gaze cu efect de seră.” 

Pe lângă reclasificarea clasei de eficiență energetică a produsului în cauză, s-a schimbat și aspectul noii etichete, care conține icoane mai clare și mai moderne. La fel ca și etichetele anterioare, etichetele reclasificate indică mai mult decât clasa de eficiență energetică. În cazul unei mașini de spălat rufe, de exemplu, etichetele permit aflarea, dintr-o privire, a numărului de litri de apă pe ciclu de spălare, a duratei ciclului de spălare și a consumului de energie, astfel cum sunt măsurate de un program standardizat.

O altă schimbare semnificativă este introducerea unui cod QR în partea din dreapta sus a noilor etichete. Scanând codul QR, consumatorii pot găsi informații suplimentare despre modelul de produs, cum ar fi date despre dimensiuni, caracteristici specifice sau rezultate ale testelor, în funcție de aparat. Toate aparatele de pe piața UE trebuie înregistrate în noua bază de date paneuropeană – baza de date europeană a produselor pentru etichetare energetică (EPREL). Se va facilita astfel și mai mult compararea unor produse similare în viitor.

Pe lângă noile norme privind etichetarea energetică, există și regulamente noi corespunzătoare privind proiectarea ecologică care intră în vigoare la 1 martie 2021. Acestea se referă în special la cerințele minime de eficiență actualizate și consolidează drepturile consumatorilor de a repara produsele, sprijinind totodată economia circulară. Producătorii sau importatorii vor fi de acum obligați să pună o serie de piese de schimb esențiale (motoare și perii de motor, pompe, amortizoare și suspensii, tamburi de spălare, etc.) la dispoziția reparatorilor profesioniști timp de cel puțin 7-10 ani după ce ultima unitate dintr-un anumit model a fost introdusă pe piața UE. Pentru utilizatorii finali (consumatorii care nu sunt reparatori profesioniști, însă cărora le place să facă singuri reparații), producătorii trebuie să asigure disponibilitatea pieselor de schimb timp de mai mulți ani după ce un produs a fost scos de pe piață – produse precum uși, balamale sau garnituri, adecvate pentru bricolaj. Timpul maxim de livrare pentru toate aceste piese trebuie să fie de 15 zile lucrătoare de la plasarea comenzii.

etichete_energetice

Context

Eticheta energetică a UE este un element recunoscut la scară largă care se aplică pe produsele de uz casnic (de exemplu, becuri, televizoare sau mașini de spălat) și care, de peste 25 de ani, îi ajută pe consumatori să facă alegeri în cunoștință de cauză. În cadrul unui sondaj (Eurobarometru) realizat la nivelul întregii UECăutați traducerile disponibile pentru linkul precedentEN••• în 2019, 93 % dintre consumatori au confirmat că au recunoscut eticheta, iar 79 % dintre consumatori au spus că aceasta le-a influențat alegerea produsului cumpărat. Se preconizează că, împreună cu cerințele minime de performanță armonizate (cunoscute sub denumirea de „proiectare ecologică”), normele UE în materie de etichetare energetică vor determina o reducere a cheltuielilor consumatorilor cu mii de miliarde de euro anual, generând totodată multe alte beneficii pentru mediu și pentru producători și distribuitori.

Noile categorii pentru eticheta reclasificată au fost convenite în urma unui proces de consultare riguros și complet transparent, cu implicarea strânsă a părților interesate și a statelor membre în toate etapele, a unui control din partea Consiliului și a Parlamentului European și după ce producătorii au fost implicați într-un grad suficient și li s-a acordat destul timp. Astfel cum prevede regulamentul-cadru, și alte grupe de produse vor fi „reclasificate” în anii ce urmează – inclusiv uscătoarele de rufe cu tambur, aparatele pentru încălzire locală, aparatele de aer condiționat, aparatele de gătit, unitățile de ventilație, dulapurile frigorifice profesionale, instalațiile de încălzire a incintelor și a apei și cazanele cu combustibil solid.

Trecerea la etichetele reclasificate coincide cu intrarea în vigoare a două regulamente orizontale („omnibus”) recent adoptate pentru a corecta sau a clarifica o serie de aspecte identificate în regulamentele respective privind etichetarea energetică și proiectarea ecologică, astfel cum au fost inițial adoptate în 2019.

Mesajul Ministrului Adrian Oros pentru Food Intel Forum 2021

0

„Planul Național Strategic 2021-2027 al României trebuie să promoveze un sector agricol inteligent, rezilient și diversificat care să asigure securitatea alimentară corelat cu consolidarea orientării către piață, creșterea competitivității și dezvoltarea comunității rurale.

La FoodIntel Forum Ediția a IV-a avem șansa să dezbatem și să valorificăm împreună nevoile și particularitățile agriculturii românești transformând provocările legate de mediu și climă din Pactul Ecologic European în oportunități”, a declarat Ministrului Adrian Oros pentru FoodIntelForum

FoodIntelForum.ro este o platformă care permite dezbaterea și identificarea mecanismelor pe care le implică aplicarea Green Deal, schimbările climatice, dezvoltarea la nivel național, regional și european:

  • accelerarea comercializării și introducerii tehnologiilor agro-alimentare cele mai avansate, generate de uraganul tehnologic, în plină evoluție și de necesitatea implementării “Green Deal” la nivelul UE;
  • facilitarea de întâlniri între: fermierii și antreprenorii agricoli pe de o parte și firmele producătoare sau furnizoare de input-uri, de mașini și echipamente pentru cercetare, producția agricolă, alimentară și de băuturi, echipamente și instalații pentru sectorul de retail, de HoReCa, furnizori de soluții IT-software, Inteligența Artificială, Internet of Things, senzori, drone, comunicații satelit etc, firme producătoare sau furnizoare de echipamente pentru ambalare, etichetare, furnizori de servicii de logistică etc. pe de altă parte;
  • identificarea tuturor surselor moderne de finanțare, de produse financiare diversificate și politici de stimulare a finanțării achizițiilor și introducerii de tehnologii de vârf, agricultură de precizie etc
  • îmbunătățirea rolului fondurilor de garantare pentru agricultură și IMM-uri, din România și UE
  • identificarea de măsuri și politici pentru ridicarea nivelului de competitivitate a produselor agricole, alimentare și de băuturi românești, creșterea valorii adăugate și intensificarea exporturilor, pentru echilibrarea balanței comerciale cu produse agro-alimentare;
  • Dezvoltarea dialogului cu cercurile de afaceri din agricultură, producția alimentară și de băuturi, retail și HORECA din Uniunea Europeană dar și din alte țări, pentru racordarea la tendințele și evoluțiile de pe plan internațional;
  • networking la nivel înalt – fermieri, oameni de afaceri, reprezentanți ai administrațiilor centrale și locale, bancheri și asigurători, reprezentanți de la fondurile de investiții, finanțatori, proprietari, directori, top management;

FoodIntelForum.ro – Ediția a IV-a 2021, devine cel mai mare și important eveniment internațional al primăverii din România în agribusiness, producție alimentară, producție de băuturi, retail și HoReCa.

Din ianuarie 2021, lunar se desfășoară întâlniri și activități sub cupola FoodIntelForum

Printre partenerii FoodIntelForum menționăm: Ferma Baciu, CAI Curtici, CEC BankAqua CarpaticaDomeniile Sâmburești, Domeniile Urlați, Computerland România, Patria Bank,  Casa de Avocatură Biriș-Goran, Eximbank, AnaPan.

Dintre partenerii asociativi și instituționali enumerăm: Academia de Studii Agricole și Silvice (ASAS), Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV), Academia de Studii Economice (ASE), Fondul de Garantare a Creditelor Rurale (FGCR),  Asociația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), RomfilateliaSphera Group, etc.

Extras din listele de participanți:

  • moderatori, speakeri, parteneri, sponsori, participanți plătitori:
    • Florin Cîțu, Ministrul Finanțelor, Adrian Oros, Ministrul Agriculturii, Emil Dumitru, Secretar de Stat, MADR, Aurel Simion, Secretar de Stat, MADR, Sorin Mihai Cîmpeanu, Rector, USAMV București, László Borbély, Consilier de Stat, Cabinetul Primului Ministru, Nicolae Istudor, Rector ASE, etc.,
    • Nicolae Badea, Președinte Computerland România, Gabriel Biriș, Partener Fondator, Casa de Avocatură Biriș-Goran, Daniel Botănoiu, Consultant în agricultură, Dimitrie Muscă, Președinte C.A.I. Curtici, Nicușor Șerban, Președinte Clubul Fermierilor Români, Alexandru Baciu, Antreprenor Ferma Baciu, Valer Hancaș, Corporate Affairs & Communication Director, Kaufland, etc.
    • Valeriu Tabără, Președinte ASAS, Adrian Pintea, Director general, APIA, Nicu Vasile, Președinte LAPAR, Mihaela Popa, Prim Vice-Președinte, CEC Bank, etc. Alina Toma, Președinte FGCR, Silviu Anghel ANPC, etc.

Vă așteptăm alături de noi și la, probabil, cel mai mare eveniment de primavara-vara 2021, BucharestFoodSummit – 2021 – Editia a IV-a, pentru a dezbate cele mai urgente probleme cu care se confruntă sectorul de agri-business din România, în contextul crizei COVID-19, al necesității implementării Green Deal și al evoluțiilor foarte rapide de pe piețele agro-alimentare și tehnologice internaționale.

Mai multe detalii aici.

S-a lansat proiectul Bucharest Business Agency

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) și Primăria Municipiului Bucureşti vor implementa proiectul „Bucharest Business Agency”. Acordul de colaborare în acest sens a fost semnat de Florin Jianu, președintele CNIPMMR și Stelian Bujduveanu, viceprimarul general al Primăriei Capitalei.

Florin Jianu: „Operationalizarea acestei politici publice va contribui la plasarea capitalei României în rândul capitalelor europene care se preocupă de atragerea de investitori și de promovarea la export a investitorilor locali. Suntem onorați să dezvoltăm acest parteneriat și să contribuim astfel activ la atingerea potențialului antreprenorial al capitalei noastre”.

Stelian Bujduveanu: „Îi mulțumesc pentru colaborare Președintelui Consiliului, domnul Florin Nicolae Jianu, întrucât am reușit să stabilim un cadru strategic și eficient al implementării Bucharest Business Agency, fapt care preconizează atingerea tuturor obiectivelor proiectului. Capitala noastră are un potențial antreprenorial extraordinar, care trebuie stimulat permanent, susținut cu încredere și promovat puternic. Parteneriatul semnat astăzi este o reală oportunitate pentru București, întrucât vom putea atrage investitori noi și vom putea promova, în același timp, investitorii locali”.

CNIPMMR informează că „prin acest protocol de colaborare, cele două instituții își propun dezvoltarea la nivel local a unor politici publice care să sprijine promovarea exporturilor şi atragerea de investiţii, poziționând Bucureștiul ca hub antreprenorial. Consiliul Național al IMM-urilor și Primăria Municipiului Bucureşti vor realiza, în comun, acțiuni de promovare a exporturilor și atragerea de investiții care vor avea la bază exemplele de bune practici la nivel european, evenimente tematice, cursuri de formare profesională pentru angajații din cadrul primăriei în vederea dobândirii de noi competențe și sesiuni de informare”.

Foto: CNIPMMR