Este The Merge un eșec?

0

 

Criptoactivele principale, cum ar fi bitcoin și ether, au atins noi minime săptămâna trecută, în timp ce scăderile de preț ale unor active importante, de la aur la acțiuni, au împins în jos și piața cripto.

Bitcoin s-a confruntat cu o perioadă dificilă, în ciuda faptului că marțea trecută criptoactivele au atins peste 22.000 de dolari pentru prima dată din august încoace. Cel mai important criptoactiv din lume și-a văzut prețul scăzând brusc mai târziu în cursul săptămânii trecute, atingând ieri un minim de 18.105 dolari pe platforma eToro, după ce o serie de indicatori economici negativi au făcut ca piețele să se prăbușească. În prezent, acesta se situează în jurul valorii de 19.100 dolari.

Între timp, Ether a înregistrat scăderi similare de preț, la care s-a adăugat presiunea suplimentară a așteptărilor asupra rețelei în urma actualizării The Merge. Marțea trecută, tokenul se tranzacționa la peste 1.700 de dolari, înainte de a coborî la un minim de puțin sub 1.300 de dolari ieri. În prezent, se tranzacționează în jurul valorii de 1.350 de dolari. 

Se pare că The Merge ar fi avut un anumit impact, pe termen scurt, asupra prețului, cu o scădere semnificativă imediat după eveniment. Dar, dacă se face zoom out chiar și la performanța pe doar șapte zile, observatorii vor vedea că tokenul se mișcă în mod clar în linie cu alte active de risc în fața unor noi indicatori economici negativi. 


The Merge nu va fi judecată pe baza performanțelor pe termen scurt

Scăderea valorii ETH din ultimele câteva zile va fi prezentată ca o dovadă a eșecului și a exagerării în ce privește actualizarea rețelei – The Merge – dar, ca orice investiție, nu va fi judecată pe baza unor performanțe pe termen scurt.

The Merge a fost o schimbare îndelungată inerentă în ceea ce privește modul în care este guvernată rețeaua Ethereum și modul în care aceasta își utilizează resursele. Promisiunea unei schimbări miraculoase peste noapte este o anatemă pentru o dezvoltare durabilă pe termen lung și ar trebui tratată cu prudență de către orice investitor care o observă. 

Prețul ETH a coborât sub un nivel de rezistență recent de 1.400 de dolari, dar există o luptă mult mai amplă pe piață care distrage atenția investitorilor de la îmbunătățirile semnificative aduse rețelei. Volatilitatea prețurilor se manifestă în toate domeniile cripto datorită unor factori macroeconomici majori care nu pot fi controlați – în același mod în care acțiunile se confruntă cu scăderi semnificative de preț. 

Pentru investitorii care își analizează poziția în acest moment, cei care au o convingere fermă în cazurile de utilizare pe termen lung ale criptoactivelor precum bitcoin sau ether ar trebui să se asigure că sunt pregătiți pentru o volatilitate mai mare în viitor, deoarece povestea economică nu pare să fi trecut încă de partea cealaltă. Dar teza pe termen lung a investiției lor ar trebui să fie un indicator mai important decât simpla mișcare a pieței. 


Dificultatea mineritului Bitcoin atinge un maxim istoric

Dificultatea minieritului și hashrate-ul Bitcoin au stabilit noi maxime istorice. ATH-urile vin în pofida unei slăbiciuni semnificative pentru prețul criptoactivului. Hashrate-ul Bitcoin este, în esență, puterea totală de calcul a rețelei, numărul de hash-uri generate și finalizate pe secundă. 

În general, hashrate-ul crește din cauza unei concurențe mai mari între mineri. În acest caz, HTA ar putea fi un semnal că minerii se mută de la Ethereum la alte criptoactive de tip proof-of-work, cum ar fi Bitcoin, o tendință care este în curs de desfășurare de câteva săptămâni.

Minerii numeroși și un nivel ridicat de concurență în rețea forțează creșterea hashrate-ului, ceea ce este, în general, un lucru bun. Deși nu este corelat cu prețul, cu cât sunt mai mulți mineri în rețea, cu atât aceasta este mai sigură. Este, de asemenea, un semnal care este obișnuit în perioadele de scădere. Utilizarea și dezvoltarea rețelei continuă în fundal, în ciuda scăderilor de preț, acest lucru putând fi interpretat ca un semnal pozitiv pe termen lung.

Tranzacțiile zilnice Solana cresc vertiginos

Un memento oportun pentru entuziaștii cripto – Solana, un concurent cheie al rețelei Ethereum, a înregistrat o creștere majoră a volumului de tranzacții în ultimele luni, conform datelor de la Nansen. Rețeaua Solana a înregistrat o creștere exponențială a tranzacțiilor zilnice începând cu luna aprilie, cu peste 40 de milioane pe zi, față de aproximativ 20 de milioane la începutul celui de-al doilea trimestru.

Deși, conform datelor Nansen, volumele de tranzacții Solana sunt mult mai volatile decât Ethereum, ceea ce este clar este că, în ceea ce privește utilizarea ca rețea, aceasta este acum un concurent real. Dapps importante, precum Mango Markets, StepN și Magic Eden, au contribuit la o creștere majoră a fluxului. Tranzacțiile cu Ethereum au scăzut, de asemenea, într-o oarecare măsură, ceea ce ar putea fi un indiciu al schimbărilor de comportament înainte de The Merge, dar acest lucru nu va fi clar până la raportările viitoare. 

Solana are acum un ecosistem foarte sănătos de companii și proiecte care utilizează platforma pentru activitățile lor cripto. Faptul că un ecosistem atât de variat înflorește, chiar și într-un moment în care evaluările sunt scăzute, este un semn pozitiv pentru întreaga piață. 

EY a asistat compania austriacă de investiții Enery în achiziția unui portofoliu de proiecte de energie regenerabilă deținut de canadienii de la Jade Power Trust în România

0

 

Echipa de Strategie și Tranzacții a EY România a oferit Enery servicii de due diligence financiar și fiscal, suport financiar și fiscal pentru contractul de vânzare-cumpărare și asistență în structurarea fiscală și contabilă a tranzacției.

Compania Enery, prezentă de asemenea pe piața de energie din Cehia, Slovacia și Bulgaria, a semnat un acord pentru achiziția portofoliului de proiecte de energie regenerabilă deținute de canadienii de la Jade Power Trust în România. Portofoliul are o capacitate totală de 81 MW și include subsidiarele Transeastern Hidroelectrica Del Ucea SPV și Transeastern Rott Energy SPV III, precum și participațiile deținute la Power LIVE One S.A., Rott Energy S.A., Zagra Hidro S.A., Corabia Solar S.A., Holrom. Renewable Energy S.A. și East Wind Farm S.R.L. Încheierea tranzacției de vânzare este condiţionată de îndeplinirea unui număr de condiții precedente obișnuite.

„Apreciem suportul acordat de EY în această tranzacție și dorim să le mulțumim pentru sprijinul acordat pe tot parcursul procesului”, a declarat Daniele Soldati, Directorul Financial al Enery.

„Ne bucurăm că am fost desemnați de către Enery să asistăm la intrarea sa pe piața de energie regenerabilă din România. Echipa EY specializată în proiecte de tranzacții cu surse regenerabile, având experiență în proiecte similare la nivel local și în regiune, a asistat Enery Holding pe parcursul procesului de due diligence și negociere a contractului. Această tranzacție face parte din strategia grupului Enery de a deveni unul dintre cei mai importanți dezvoltatori de energie regenerabilă din Europa Centrală și de Est”, a declarat Liliana Bușoiu, liderul departamentului Transaction Diligence al EY România.

Echipa financiară și fiscală care a furnizat servicii de consultanță din partea EY România a fost coordonată de Liliana Bușoiu, Alina Arărău și Roxana Vesa (asistență financiară), Miruna Enache și Camelia Stanciu (asistență fiscală) și Cristian Vețeanu, liderul CESA al departamentului de Strategie și Tranzacții în domeniul energiei. 

One United Properties a semnat 103.400 mp de spații office din ianuarie 2020 până în prezent

0

 

One United Properties (BVB: ONE), principalul investitor și dezvoltator imobiliar de proiecte sustenabile rezidențiale, de birouri și mixte de ultimă generație din București, România, anunță că a încheiat contracte de închiriere pentru 103.400 mp din ianuarie 2020 până în prezent.

Această cifră reprezintă 25% din volumul total de tranzacții de relocare înregistrate la nivelul global al pieței de la noi, în perioada 2020 – 2022 (trimestrul 2), dovedind încă o dată că One United Properties este un dezvoltator solid pe piața locală, cu o creștere susținută, o companie în care sectoarele office și comercial au o contribuție importantă și cu potențial semnificativ de dezvoltare. Această poziție este cu atât mai importantă într-un context dominat de provocări precum pandemia de COVID 19, criza energetică, inflația în creștere sau războiul din Ucraina, evenimente care continuă să influențeze dinamica sectorului.

„Faptul că One United Properties a atins 103.400 mp GLA deja închiriați, într-un context care a adus numeroase provocări, confirmă încă o dată strategia pe care am adoptat-o în privința segmentului imobiliar și încrederea că spațiile de lucru contemporane au nevoie de schimbare. Această cifră reprezintă 25% din totalul de tranzacții realizat din 2020 până în prezent, ceea ce întărește poziția companiei noastre ca jucător activ și semnificativ și pe segmentul comercial. Atunci când își aleg un sediu, companiile sunt acum interesate de criteriile sanitare și de eficiență energetică, preferând spațiile moderne, care îmbină elemente office cu cele de wellbeing, de relaxare, cu tehnologii integrate. Echipa noastră inovează constant pentru a le pune la dispoziție clienților noștri spații care oferă un mediu de lucru sănătos, în clădiri certificate, care asigură acces la o gamă variată de servicii, facilități, spații verzi, transport și care schimbă paradigma biroului clasic”, spune Mihai Păduroiu, CEO Office Division One United Properties.

În prezent, din portofoliul de birouri al dezvoltatorului clădirea One Tower, clădire de birouri care face parte din dezvoltarea mixtă One Floreasca City, a atins un grad de închiriere de 100%, devenind sediul unor companii cunoscute, precum CBRE, Sanador, Saint Gobain, CMS, Altius, McCann România și altele. De asemenea, tot în proporție de 100% este ocupată și clădirea One Herăstrău Office, unde au închiriat spații Techventures Bank, Stratulat, Dr. Reddys, DaaS, Skin Expert, Evo Pharm și alții. 

One Cotroceni Park Office avea în august 2022 contracte de închiriere încheiate pentru 83% din spațiile de birouri și comerciale din Faza 1 și 50% din Faza 2, aici avându-și sediile deja companii mari precum Superbet, DB Cargo, FORD, Siemens Energy, Caroli, Rehau și altele.

Dincolo de nivelul excelent de ocupare a spațiilor construite, componenta comercială a dezvoltatorului a fost completată și de importante achiziții realizate în ultimul an. One United Properties a preluat pachetul majoritar de acțiuni al Bucur Obor, centru comercial și clădire emblematică a Bucureștiului, demers care corespunde obiectivului de a crește ponderea profiturilor din chirii în profiturile totale ale companiei. De asemenea, recenta achiziție a One Victoriei Plaza se înscrie în aceeași strategie de creștere a veniturilor recurente din segmentul comercial, mai ales în contextul în care cererea pentru spații de birouri de calitate continuă să crească în București. Confirmând angajamentul de a readuce în circuitul reperelor din București clădiri istorice, emblematice, One United Properties a achiziționat anul acesta și fosta hală Ford din cartierul Floreasca, pe care intenționează să o restaureze integral, păstrându-i frumusețea și moștenirea, și să o transforme într-un spațiu de retail denumit One Gallery, parte integrantă a dezvoltării multifuncționale One Floreasca City.

În urma achizițiilor de mai sus, portofoliul comercial al Grupului va ajunge la o suprafață brută închiriabilă de aproape 190.000 mp până la sfârșitul anului, din care portofoliul de birouri va fi de 148.000 mp după livrarea One Cotroceni Park Office Faza 2.

Toate clădirile de birouri dezvoltate de One United Properties sunt certificate sau pre-certificate WELL Health & Safety și LEED Platinum de către US Green Building Council, una dintre cele mai exigente certificări privind impactul asupra mediului și performanța. Strategia de mediu a One United Properties include dezvoltarea unui portofoliu de spații de birouri 100% certificat LEED și WELL, precum și un angajament ca toate spațiile de birouri nou dezvoltate să respecte standardele LEED Zero Carbon. 

AVBS Credit: În primele 7 luni ale anului, vânzări de credite cu 17% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în valoare de 42,5 milioane euro

0

Compania românească de brokeraj bancar, AVBS Credit, fondată şi condusă de antreprenorul Valentin Anghel, a intermediat în primele 7 luni ale anului vânzări de credite bancare şi non-bancare cu 17% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în valoare de 42,5 milioane euro, pentru aproximativ 1.000 de clienţi.

Încă de la începutul anului şi până în prezent, produsele bancare din portofoliul companiei au fost accesate astfel: 80% credite ipotecare utilizate pentru achiziţii de locuinţe mai spaţioase care să deţină grădină sau terasă, 12% credite de nevoi personale utilizate în special pentru cumpărarea de autoturisme, reamenajări de locuinţe, achiziţionarea de mobilă, electronice, electrocasnice, etc., 6% credite Noua Casă accesate de românii cu venituri medii, care nu dispun de un avans mai mare de 5% pentru a-şi cumpăra prima lor locuinţă, 2% alte tipuri de credite accesate, în special, de către persoanele juridice care au folosit împrumuturile fie pentru dezvoltarea afacerii, plăţi curente sau achitarea datoriilor către Bugetul de Stat.

Media unui credit ipotecar a crescut cu 15%, anul acesta faţă de 2021, ajungând la o valoare medie de 75.000 de euro.

 „Piața de brokeraj de credite este în plină expansiune și, în viitorii ani, va crește și mai mult deoarece clienţii cunosc faptul că ofertele și condițiile de eligibilitate ale băncilor sunt diferite de la o instituție la alta și au conștientizat că ajutorul GRATUIT al unui broker de credite este extrem de important în alegerea creditului potrivit. În prezent, cea mai mare provocare a noastră este aceea de a ajuta un număr cât mai mare de români, cu credite raportate la ROBOR, să își refinanțeze aceste împrumuturi în credite cu dobânzi fixe, mai ieftine și mai avantajoase decât împrumuturile pe care le au acum”, declară Valentin Anghel, CEO & Founder AVBS Credit.

Conform datelor furnizate de AVBS Credit, românii creditaţi care apelează la un broker de credite locuiesc în oraşe precum București, Iași, Cluj, Constanța, Drobeta-Turnu Severin, Satu Mare, Ploiești, Pitești, dar și  în alte orașe. Majoritatea clienților creditați au vârste cuprinse între 24 – 40 de ani, însă AVBS intermediază credite și pentru persoane mai tinere de 24 de ani sau mai în vârstă de 40 de ani. 

Apetitul românilor pentru accesarea de credite ipotecare prin intermediul unui broker de credite, utilizate pentru achiziţiile de imobile mai spaţioase, este în plină creştere.

În perioada ianuarie – iulie 2022, brokerul de credite AVBS Credit a înregistrat o cifră de afaceri de 827.000 de euro şi a intermediat un volum de credite ipotecare cu 28% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Reţeaua AVBS Credit este formată din 50 de francize, în peste 20 de orașe din România, dintre care 7 au fost înfiinţate în prima jumătate a anului 2022.

AVBS Credit lucrează cu peste 35 de bănci și IFN-uri din România, iar serviciile sunt gratuite pentru clienții care optează pentru un credit. AVBS Credit este membră A.R.B.C. (Asociația Română a Brokerilor de Credite). Accesează franciza AVBS Credit de aici.

ECDL România, program de educaţie digitală pentru vârstnici

0

Persoanelor vârstnice, expuse cel mai mult riscului de izolare digitală, le este adresat programul de educaţie digitală „Digital Citizen”, derulat de ECDL România, în parteneriat cu Asociația Niciodată Singur.

Beneficiare sunt persoanele care frecventează Centrul Niciodată Singur din București, care „vor învăţa elementele de bază ale folosirii computerului şi Internetului, fiind sprijiniţi să devină utilizatori independenţi ai acestor instrumente. Vor reuşi astfel cu toţii să devină mai activi, să comunice mai mult şi mai uşor cu cei dragi şi să capete încredere în folosirea serviciilor din spaţiul virtual, ce le vor îmbunătăţi semnificativ viaţa de zi cu zi. În plus, vor putea apoi să navigheze în lumea digitală în siguranţă, fără a cădea cu uşurinţă victime pericolelor cibernetice sau informaţiilor şi ştirilor false. 

Programul ECDL Digital Citizen urmăreşte să îi introducă pe terenul digital pe cât mai mulţi seniori, prin intermediul unui modul de certificare a competenţelor de literaţie digitală, recunoscut european şi internaţional. 

Prima grupă în parteneriat ECDL Romania – Asociația Niciodată Singur se desfășoară în lunile septembrie si octombrie ale acestui an și presupune un mod de lucru cât mai aplicat și dedicat fiecarui participant în parte”.

ECDL România reamintește că „a pornit programul pilot Digital Citizen în 2021 persoanele vârstnice din centrele de zi din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială – DGASPC Sector 2 și apoi în parteneriat cu Centrul pentru Seniori al Municipiului Buucrești. Între timp, până acum, peste 150 de seniori au participat deja la primul program de alfabetizare digitală care şi-a propus să îi aucă pe seniori alături de noi în lumea online”.

Digital Citizen este caracterizat ca „special dezvoltat de către ECDL Foundation pentru a răspunde nevoilor de astăzi ale persoanelor care nu au nicio experiență în domeniul computerelor și al Internetului. Acestea riscă să fie izolate în afara societăţii digitale, fără a beneficia de toate oportunităţile digitalizării ce pot îmbunătăţi semnificativ viaţa.

Digital Citizen ajută la îndepărtarea fricii de a folosi un computer printr-o abordare simplă, foarte prietenoasă, de educare a persoanelor în abilitățile de bază ale utilizării unui computer, e-mail și Internet”.

Evoluția pieței de micro-credite și a comportamentului de împrumut

0

La împlinirea a 15 ani de activitate, instituția financiară nebancară (IFN) Simplu Credit face un bilanț al propriei activități și prezintă o analiză asupra modului în care au evoluat piața de micro-credite și comportamentul de împrumut în acești ani:

„Simplu Credit este o instituție financiară nebancară (IFN) independentă (fără societăţi de leasing, acţionari bancari sau susţinută de diverse grupuri financiare), care operează pe o piață a micro-creditelor în valoare de peste 1,3 miliarde de lei. Înființată în 2007, Simplu Credit IFN a reușit să evolueze într-un business solid, aflat în top 10 jucători din România din punct de vedere al activelor. Anul acesta, compania sărbătorește 15 ani de activitate și marchează acest eveniment printr-un bilanț aniversar.

Deși este percepută ca o piață cu produse de finanțare mai scumpe decât cele bancare, piața IFN-urilor independente este una dinamică, în continuă creștere. Un credit IFN este preferat în multe situații în locul celui bancar, motivele fiind diverse: timpii de răspuns mai rapizi, criteriile de eligibiltate mai permisive, fluxurile de creditare digitalizate sau idfentificarea de soluții pe care băncile nu le-au oferit. 

Evoluția Simplu Credit în 15 ani

În decursul anilor, Simplu Credit s-a poziționat în piața de profil ca un creditor responsabil, transparent și corect față de clienții săi. Bilanțul companiei arată faptul că în cei 15 ani de activitate a acordat un număr total de peste 14.000 de credite rapide atât pentru nevoi personale, cât și pentru afaceri. Peste 12.000 de clienți individuali și companii au beneficiat de finanțări în tot acest timp.  

Aproximativ 70% dintre clienții companiei sunt persoane fizice. Simplu Credit le este alături în momentele dificile, oferindu-le soluții de finanțare convenabile și rapide pentru rezvolvarea nevoilor esențiale și urgente, precum și refinanțări de credite mai dezavantajoase într-unul singur mai ieftin, astfel încât clientul să rămână cu un grad de îndatorare decent. 

Pe parcursul anilor, compania și-a îmbunătățit în permanență produsele și serviciile. În 2007, valoarea medie a unui împrumut era de 5.280 lei, iar termenul mediu de rambursare era in jur de de 24 luni. Astăzi, valoarea medie a unui împrumut pe care îl obține un client este de aproximativ 11.000 lei, de 2 ori mai mare, iar termenul mediu de rambursare este de 4-5 ani.  

Simplu Credit, alegerea antreprenorilor

Pe lângă creditele de retail, Simplu Credit și-a consolidat prezența în zona corporate, venind în sprijinul antreprenorilor prin credite rapide, simple și flexibile pentru dezvoltarea afacerilor. Tot mai multe firme apelează pe termen scurt la refinanţări sau completări ale unor linii de credit bancare printr-un împrumut de la Simplu Credit, sumele acordate ajungând până în 500.000 de euro, pe o perioadă de cinci ani. 

Astfel, IMM-urile reprezintă 30% dintre clienții actuali, iar finanțările sunt direcționate către diverse sectoare ale economiei, de la real estate la agricultura sau de la producție și comert la turism.  

Compania beneficiază constant de pe urma recomandărilor venite din partea clienților sau chiar de pe urma întoarcerii anumitor clienți deja bancabili, care au nevoie să acceseze un credit rapid. Potrivit unui sondaj intern, 20% dintre clienții Simplu Credit sunt considerați fideli și continuă să folosească produsele companiei, o parte dintre aceștia închizând creditele inițiale și revenind pentru al nouălea sau al zecelea împrumut de la Simplu Credit.

«Simplu Credit își datorează succesul și longevitatea tuturor clienților care ne-au acordat încrederea în acești ani, alegându-ne ca parteneri. Dincolo de performanțele de business, cea mai mare realizare este faptul că am reușit să avem un impact pozitiv în cadrul comunităților în care suntem prezenți prin asigurarea accesului facil la microfinanțări, susținând astfel incluziunea financiară și socială. În continuare, ne propunem să dezvoltăm Simplu Credit în același mod sustenabil ca și până acum, prin investiții în inovație, în consolidarea echipei și prin oferirea de soluții de finanțare individualizate pentru oameni și afaceri», afirmă Mircea Lupu, General Manager Simplu Credit.

Simplu Credit, prezent în 6 orașe

În ultimii ani, Simplu Credit a adus serviciile mai aproape de populația din diferite zone ale țării prin rețeaua de agenții fizice, care a ajuns în prezent la 12 unități în 6 orașe: București, Ploiești, Brașov, Pitești, Sibiu şi Constanţa. Pe lângă deschiderile de sedii fizice, compania a dezvoltat un flux 100% online, scurtând timpul de răspuns la cererile clienților la doar câteva minute. 

În cei 15 ani de existență pe piață, compania a avut peste 200 angajați, fiecare dintre aceștia contribuind la consolidarea business-ului prin relațiile de încredere construite împreună cu clienții, dar și cu colegii. Astăzi, echipa Simplu Credit are 55 membri, 6 dintre aceștia fiind în companie de mai bine de 10 ani.

Planurile de viitor ale Simplu Credit

Planurile de business ale Simplu Credit pentru ultima parte a acestui an și, respectiv, pentru 2023 au la bază câteva direcții strategice care se regăsesc la fiecare nivel decizional și operațional al companiei precum: digitalizarea produselor, îmbunătățirea continuă a ofertei de servicii și produse, creșterea eficienței interne prin automatizarea proceselor, creșterea unui portofoliu sănătos și cu expunere controlată. 


Simplu Credit este o instituție financiară nebancară aflată în top 10 jucători pe piața IFN-urilor independente din România, specializate în credite de consum, din punct de vedere al activelor. Compania a fost înființată în 2007 și este înscrisă în Registrul Special al Băncii Naționale a României, fiind reglementată și supravegheată de către aceasta. În cei 15 ani de activitate, Simplu Credit a finanțat peste 11.000 de clienți, persoane fizice și juridice deopotrivă, numărul de credite acordate depășind 12.500. Rețeaua de agenții a companiei include 12 unități în 6 orașe: București, Ploiești, Brașov, Pitești, Constanta și Sibiu.”

Unicat mondial la Combinatului de Oțeluri Speciale Târgoviște

0

La Combinatul de Oțeluri Speciale (COS) Târgoviște, compania Donalam – AFV Beltrame anunță, la șase luni de la preluarea combinatului, construirea unei unități de producție unice în lume, „care se va încadra sub limitele de emisii de 50 kg CO2/t de produs și care va conferi României poziția de deschizător de drumuri în această industrie”.

În contextul economic general actual, Donalam – AFV Beltrame estimează un preț al oțelului-beton la producător de 900-940 euro/tonă. 

Grupul AFV Beltrame reiterează că angajamentele ferme asumate la preluarea combinatului de la Târgoviște în luna martie 2022 „au vizat reluarea producției locale de oțel beton și lansarea planului de investiții pentru modernizare. De asemenea, grupul va În același timp, compania își propune să contribuie activ la dezvoltarea unei piețe corecte din punctul de vedere al ofertei, al prețurilor și care să creeze valoare pe întregul lanț, de la producător la clientul final. 

În acest interval, a fost repornită activitatea laminorului de oțel beton și a celui de bare de oțel special, Donalam AFV Beltrame fiind, în acest moment, singurul producător de oțel beton din România. Au fost de asemenea demarate procesele necesare obținerii de certificări și avizări tehnice. La finalul lunii august a fost obținut avizul tehnic necesar în vederea comercializării produselor”.  

Carlo Beltrame (foto), CEO România și Franța. „Piața de oțel beton din România și toți actorii implicați se confruntă cu o lipsă de predictibilitate și de repere în ceea ce privește calitatea, serviciile, sistemul de distributie – atât din cauza absenței, până în acest moment, a unui producător local, dar și din cauza lipsei unei abordări coerente din punct de vedere comercial. Intenția noastră este să construim relații comerciale de durată cu clienții noștri – oferindu-le, dincolo de produse de calitate, transparență privind costurile și o informare corectă.  În acest sens, ținând cont de contextul actual, de prețul energiei electrice, al gazului și al transportului, estimarea noastră privind prețul oțelului beton ex-works Târgoviște se situează între 900-940 de EUR/tonă.  Avem convingerea că acest tip de abordare va ajuta întreg lanțul de jucători din piață, de la producție și până la constructori, finanțatori și clientul final, astfel încât toți cei interesați să aibă o bună înțelegere a evoluției și a trendurilor pieței locale, regionale și europene.” 

AFV Beltrame Group, înființat în 1896, este cunoscut ca „unul dintre cei mai mari producători de bare din oțel şi oţeluri speciale din Europa. Grupul deţine 7 fabrici în Italia, Franţa, Elveţia şi România, cu un total de peste 2.500 de angajați, peste 2 milioane de tone de oţel vândute anual și activități comerciale în peste 40 de țări. Pentru mai multe informații despre companie vă invităm să accesați site-ul: https://gruppobeltrame.com/en/donalam-srl/”.

Economia digitală a României ar putea crește de 3,5 ori până la 52 miliarde de euro în 2030 datorită investițiilor în IT&C și a comerțului digital

0

România este a treia cea mai mare economie digitală din Europa Centrală și de Est și a doua cea mai mare piață de comerț digital 

 

  • Cu o valoare estimată la 52 de miliarde de euro în 2030, economia digitală a României ar putea ajunge să reprezinte aproximativ 9,6 % din PIB
  • Comerțul digital înseamnă 66% din economia digitală a României. IT&C poate deveni principalul motor de creștere până în 2030
  • Comerțul digital pe cap de locuitor a fost 506 euro în România în 2021 – sub media regiunii
  • Un nivel crescut al digitalizării duce la o rezistență mai mare a economiei în timpul unei crize

Economia digitală a României ar putea crește de 3,5 ori la aproximativ 52 de miliarde de euro în 2030 comparativ cu 14,8 miliarde de euro anul trecut, principalii factori de creșteri fiind investițiile în IT&C și comerțul digital, potrivit raportului Digital Challengers on the Next Frontier realizat de McKinsey&Company. Astfel, economia digitală a României ar putea ajunge să însemne în jur de 9,6% din PIB în 2030, comparativ cu aproximativ 6% din PIB în 2021.

Raportul reprezintă cea de a treia ediție a unei serii despre economia digitală, după The Rise of Digital Challengers in 2018 și Digital Challengers in the Next Normal în 2020. Acesta compară potențialul a zece economii din Europa Centrală și de Est – denumite Digital Challengers 

(Bulgaria, Croația, Cehia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia și Slovenia) cu alte două grupuri din Europa: Digital Frontrunners (Belgia, Danemarca, Estonia, Finlanda, 

Irlanda, Luxemburg, Țările de Jos, Norvegia și Suedia) și Big 5 – grupul celor cinci mari economii europene (Franța, Germania, Italia, Spania și Regatul Unit).

România – a treia cea mai mare economie digitală din CEE și a doua cea mai mare piață de comerț digital

Raportul Digital Challengers on the Next Frontier analizează oportunitățile prezentate de economia digitală în zece economii din Europa Centrală și de Est – țări mici și mijlocii cu potențial puternic de digitalizare rapidă. 

Cele trei componente ale economiei digitale luate în considerare în raport sunt: ​​comerțul 

digital (cheltuielile online pentru bunuri și servicii), bugetele alocate IT&C (valoarea cheltuielilor guvernelor și companiilor din toate sectoarele pentru hardware, software, infrastructură și servicii conexe) și cheltuielile offline pentru echipamente digitale (de exemplu, pentru PC, smartphone-uri, infrastructură IT, cloud etc.).

Economia digitală a acestor zece țări din CEE a fost de 124 de miliarde de euro în 2021, comerțul digital reprezentând 68 de miliarde de euro, IT&C – 49 de miliarde de euro, iar cheltuielile offline pentru produse digitale – 8 miliarde de euro. Pe de altă parte, economia digitală a acestor zece țări ar putea ajunge la 330 de miliarde de euro în 2030 în contextul în care comerțul digital – principalul motor de creștere de până în prezent – va continua să se dezvolte, iar lansarea de afaceri noi și digitalizarea sectorului public pot accelera creșterea segmentului IT&C. 

Economia digitală a României a fost estimată la 14,8 miliarde de euro în 2021 – aproximativ 6% din PIB, conform raportului McKinsey&Company. Dacă în 2030 va ajunge la valoarea estimată de 52 de miliarde de euro, economia digitală a României ar putea reprezenta aproape 9,6% din PIB.

În prezent, România este a treia piață ca economie digitală între cele zece țări Digital Challengers, după Polonia (44 miliarde de euro) și Cehia (18 miliarde de euro). Valoarea este împărțită între comerțul digital (9,8 miliarde de euro), cheltuielile pentru IT&C (3,5 miliarde de euro) și cheltuielile offline pentru produse digitale – de 1,6 miliarde de euro.

Comerțul digital înseamnă 66% din economia digitală a României. IT&C poate deveni principalul motor de creștere până în 2030

În România, investițiile în IT&C au înregistrat o creștere anuală de 8% între 2017-2021 ajungând la 3,5 miliarde de euro. Cu toate acestea, bugetele alocate acestui sector sunt încă reduse în comparație cu țări precum Polonia (14 miliarde de euro), Cehia (9 miliarde de euro) sau Lituania (7 miliarde de euro). Dezvoltarea infrastructurii IT&C în România este în
dezvoltare, ceea ce poate duce la o mai mare alfabetizare digitală în rândul populației. Astfel, investițiile în IT&C pot deveni principalul motor de creștere pentru economia digitală până în 2030.

Comerțul digital reprezintă aproximativ 66% din economia digitală a României – acest segment a înregistrat o creștere anuală de 17% între 2017 -2021, aproape dublându-și valoarea de la 5,2 miliarde de euro la 9,8 miliarde de euro. Dezvoltarea la scară largă a acestui sector poate fi
observată și din perspectiva IMM-urilor care vând online, procentul lor majorându-se de la 7% în 2017 la 17% în 2021.

România este a doua cea mai mare piață de comerț digital din CEE, situându-se după Polonia (26,7 miliarde de euro) și înaintea Cehiei (9,1 miliarde de euro).

Cu toate acestea, cheltuiala medie pe cap de locuitor pentru ecommerce și rata de penetrare a acestuia sunt printre cele mai mici din regiune.

Astfel, un român cheltuia în medie anul trecut în jur de 506 de euro pentru achiziții in online- în timp ce media Digital Challengers era de 673 de euro. Dintre Digital Challengers, țările cu cele mai mari valori medii per capita pentru comerț electronic sunt Lituania (1.064 de euro în 2021), Slovenia (866 de euro) și Cehia (849 de euro)

În ceea ce privește rata de penetrare, în România segmentul digital reprezintă doar 14% din totalul pieței de retail (68,9 miliarde euro), restul fiind reprezentat de comerțul offline (59,1 miliarde euro). Cu un procent de 14%, România are una dintre cele mai scăzute rate de penetrare a comerțului digital în total retail la nivel regional, media pentru Digital Challengers fiind de 16%.

Ovidiu Tisler

„România este a doua cea mai mare piață de comerț digital din Europa Centrală și de Est după Polonia, românii cheltuind în medie aproximativ 500 de euro pe cap de locuitor, mai puțin cu în jur de 25% comparativ cu țări similare. Pandemia de COVID-19 a accelerat considerabil
dezvoltarea comerțului digital și a dus la o schimbare semnificativă făcând trecerea de la plata la livrare la plățile online cu cardul. Astfel, am observat o creștere de peste 60% a volumului de tranzacții cu cardul între 2019-2021, Bucureștiul diferențiindu-se în mod excepțional cu 45% din tranzacții. Rata de penetrare a comerțului digital în România (14%) trebuie să crească cu peste jumătate pentru a atinge nivelul Digital Frontrunners (23%) și să se dubleze pentru a ajunge la nivelul liderilor mondiali precum Marea Britanie sau China (~30%)”
, afirmă Ovidiu Tișler, Associate Partner McKinsey&Company Bucharest.

Utilizarea inovațiilor care oferă confort suplimentar (plăți, omnichannel, livrare&returnări rapide și personalizare bazată pe date) ar putea ajuta România să-și dubleze dimensiunea pieței de comerț digital, ajungând la 19,6 miliarde de euro în 2030.

Cele mai mari categorii de ecommerce în România sunt: produse pentru casă și electronice (39% din comerțul digital), servicii de transport (31%) și segmentul de fashion (14%). În pandemie, categoria cu cea mai mare creștere a fost însă cea a produselor alimentare, valoarea acesteia majorându-se de la 123 de milioane de euro (2% din comerțul digital) în 2019 la 389 de milioane de euro în 2021 (4% din comerțul digital).

Digitalul înregistrează cele mai mari rate de utilizare în domeniile entertainment si turism. 

Rolul exporturilor în creșterea comerțului digital

Exporturile prin canale digitale ale țărilor Digital Challengers au ajuns la peste 12 miliarde de euro în 2021, echivalentul a aproximativ 10% din consumul intern total.

Dintre cele zece țări, România și Cehia au cea mai mare pondere a exporturilor în totalul vânzărilor de bunuri prin comerțul digital. Acest lucru este determinat în principal de doi jucători care au o prezență în alte țări: eMag (România) datorită operațiunilor din Ungaria și Bulgaria și Alza (Cehia) care activează în Germania, Austria, Slovacia, și Ungaria. 

„România se distinge în cadrul Digital Challengers ca țara cu cea mai mare pondere a exporturilor în comerțul digital – 24% – și cu o balanță comercială pozitivă. Aceste rezultate se datorează semnificativ operațiunilor eMAG în Bulgaria și Ungaria. Dacă includem și serviciile comercializate digital, exporturile Digital Challengers ajung la aproximativ 12 miliarde de euro. Prin urmare, accesul la exportul de servicii digitale, cum ar fi jocurile, media, agregatoarele și turismul, ar putea ajuta România să își crească și mai mult valoarea exporturilor”, declară Ovidiu Tișler, Associate Partner McKinsey&Company Bucharest.

Un nivel mai avansat al digitalizării creează mai multă rezistență economică în fața unei crize 

Cu toate că digitalizarea sectorului public progresează, țările Europei Centrale și de Est rămân în urmă față de cele ale Digital Frontrunners și Big 5 în ceea ce privește penetrarea serviciilor de e-guvernare (59% vs. 63% vs. 81% dintre indivizi folosesc servicii de e-guvernare). Rata de penetrare a serviciilor de e-guvernare este de 15% în România, aceasta fiind cea mai scăzută dintre toate țările europene.

Analiza arată că țările mai digitalizate au înregistrat în medie o încetinire economică mai puțin severă în timpul primelor valuri ale pandemiei de COVID-19: o scădere cu 2,3% a dinamicii PIB pentru Digital Frontrunners, comparativ cu o scădere de 3,9% dinamicii PIB pentru Digital Challengers. Investind în digitalizarea companiilor și a instituțiilor statului, țările pot răspunde mai bine la crize și pot atenua impactul economic.

„O lecție clară a pandemiei este că digitalizarea permite creșterea economică și oferă o rezistență mai bună în perioade de criză. Țările cu o economie digitală puternică se adaptează mai rapid schimbărilor și noilor cerințe, răspunzând astfel mai bine oportunităților care apar”, adaugă Ovidiu Tișler.

Raportul integral este disponibil aici

XTB: Celebrul luptător de MMA, Conor McGregor, este noul ambasador al companiei fintech XTB, casă de brokeraj pe burse internaționale

0

 

XTB, o companie fintech globală care oferă una dintre cele mai populare platforme de investiții, a început colaborarea  cu celebrul luptător de MMA – Conor McGregor, considerat unul dintre cei mai performanți și bine plătiți sportivi din lume în 2021. El va fi ambasadorul global al brandului XTB în următorii doi ani.

Conor McGregor este campion UFC la mai multe categorii de greutate, antreprenor, proprietar de restaurante și simbol mondial în afaceri și în sport. 

Originar din Dublin, McGregor a fost ucenic instalator și luptător amator înainte de a intra pe scena UFC în 2013. 

Acesta a urcat rapid în clasamente, câștigând Campionatul UFC Featherweight în 2015. 

Apoi, McGregor a făcut istorie devenind primul luptător din istoria UFC, care a fost campion la două categorii de greutate simultan, câștigând Campionatul UFC la categoria Lightweight, în 2016. 

McGregor este considerat cel mai valoros luptător din istoria UFC, deținând top șase cele mai cumpărate evenimente pay-per-view ale campionatului. 

Este cel mai „căutat” luptător UFC pe rețelele de socializare, cu peste 70 de milioane de urmăritori pe toate platformele și a stabilit recordul pentru cele mai mari câștiguri din carieră, înregistrare de către un sportiv UFC.

În afara Octagonului, a ringului de luptă, McGregor s-a bucurat de un succes similar. 

Acesta a fondat Proper No. Twelve Irish Whisky în 2018, care a devenit marca de whisky cu cea mai rapidă creștere de pe piață. 

Pe lângă Proper No. Twelve, McGregor a investit într-o serie de proiecte de afaceri, printre care: TIDL Recovery Spray, McGregorFast- experiență de fitness, Black Forge Inn din Dublin, seria de jocuri video Dystopia: Conquest of Heroes și Forged Irish Stout. 

Acest portofoliu diversificat l-a ajutat pe McGregor să se plaseze pe locul 1 în lista Forbes din 2021 „Cei mai bine plătiți sportivi”.

„Sunt încântat că am devenit ambasadorul oficial, pentru următorii ani, al uneia dintre cele mai importante companii de investiții din lume. Cred că sportul și investițiile necesită aceleași caracteristici: angajament, tenacitate mentală și capacitatea de a-ți stabili obiective personale. De aceea, am fost fericit să încep un parteneriat cu XTB, o companie de investiții recunoscută la nivel mondial, care își sprijină clienții înatingerea obiectivele de investiții”, a spus Conor McGregor .

Cu McGregor ca ambasador al brandului, XTB intenționează să-și continue dezvoltarea globală. Numărul clienților companiei de investiții la nivel mondial a depășit pragul de jumătate de milion. 

Datorită dezvoltării globale active și creșterii sistematice a numărului de clienți, compania își consolidează poziția pe piața de investiții.

 XTB se clasează printre primii cinci brokeri la nivel mondial în ceea ce privește numărul de clienți activi.

„Cu mare plăcere anunț parteneriatul nostru cu celebrul Conor McGregor. Ne-am dorit ca noul ambasador al mărcii să fie un simbol global. Conor este unul dintre cei mai de succes sportivi din istoria artelor marțiale mixte care, datorită imensei sale etici de muncă și datorită perfecționării continue, a reușit să fie primul campion UFC la două categorii de greutate”, declară Omar Arnaout, CEO XTB.

CEO-ul XTB evidențiază faptul că: „Povestea de viață a lui Conor McGregor rezonează bine cu brandul și strategia noastră. La XTB muncim din greu pentru a oferi clienților noștri acces la tehnologie de top  și o platformă inovatoare de investiții  care să-i ajute să-și atingă obiectivele de tranzacționare.”

„Determinarea, perseverența în urmărirea obiectivelor, dorința de a se dezvolta constant și de a obține cele mai bune rezultate,  acestea sunt și trăsăturile unui bun investitor. În calitate de sportiv, dar și om de afaceri, Conor are mentalitatea unui câștigător. De aceea am decis să-l invităm să devină ambasadorul brandului XTB”, explică Omar Arnaout, CEO XTB.

Anunțul colaborării dintre Conor McGregor și XTB marchează începutul noii campanii globale de branding a brokerului, în cadrul căreia XTB promovează o gamă largă de soluții de investiții pe care le oferă.

XTB oferă investitorilor de retail acces rapid și ușor la piețe financiare din întreaga lume. Aceștia pot alege din peste 5.500 de instrumente financiare, de la ETF-uri și acțiuni ale companiilor de la cele mai importante burse de valori din lume (fără comision până la 100.000 EUR pe lună), până la contracte pe mărfuri, forex, indici sau criptomonede și ETF-uri. 

XTB operează pe 13 piețe din întreaga lume și deservește peste jumătate de milion de clienți.

Carrefour extinde campania Plata cu PET la doze de aluminiu și la sticle

0

Carrefour România lansează a patra ediție a campaniei Plata cu PET, în 20 de hipermarketuri, în parteneriat cu Coca-Cola HBC România și GreenPoint Management, cu sprijinul oferit de Financiar Recycling, Professional Recycle, Green PC Ambalaje și Envipco România.

Noutatea ediției este că se pot colecta separat și doze de aluminiu, și ambalaje de sticlă, cu ajutorul echipamentelor inteligente de colectare separată a ambalajelor de băuturi (Reverse Vending Machines).

Pentru fiecare PET, doză de aluminiu, sticlă, clienții Carrefour primesc un fruct sau o legumă cultivată în România. Pentru fiecare sticlă rPET Dorna din plastic 100% reciclat și 100% reciclabil, cantitatea de fructe și legume oferită este dublă.   

Organizatorii accentuează că „inițiativa se derulează în paralel în câte două orașe, în 20 de hipermarketuri din țară (Constanța – București Orhideea, Galați – Ploiești, Bârlad – Târgoviște, Iași – Brașov, Buzău – Sfântu Gheorghe, Piatra Neamț – București Vulcan, Suceava – Râmnicu Vâlcea, Baia Mare – Drobeta Turnu Severin, Satu Mare – Timișoara, Oradea – Cluj) în perioada 22 septembrie-27 noiembrie. Totodată, participanții din fiecare oraș se pot înscrie la marea tombolă cu premii prietenoase cu natura”. 

Alina Gamauf, membru în Comitetul Executiv Carrefour România: „Ca lider de piață, încercăm să colaborăm cu furnizorii, consumatorii și întreaga comunitate pentru a dezvolta practici care pot îmbunătăți calitatea vieții. Credem cu tărie că, prin educarea consumatorilor referitor la consumul responsabil de plastic și prin transformarea acestuia în monedă de schimb, vom ajuta clienții să adopte obiceiuri mai bune. Mai mult, anul acesta ne dorim să continuăm demersurile asupra economiei circulare, iar prin introducerea echipamentelor inteligente de colectare separată a ambalajelor de băuturi (Reverse Vending Machines), ne dorim să arătăm societății faptul că printr-un comportament responsabil, putem aveam parte de un mediu mai bun, mai curat.” 

Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director Coca-Cola HBC România: „Ne bucurăm să fim pentru al doilea an parteneri ai acestui program, care ne oferă oportunitatea de a împărtăși cu publicul larg misiunea și viziunea noastră despre sustenabilitate. Cu toții ne dorim o lume fără deșeuri și doar împreună putem să atingem acest țel. Plata cu PET sprijină consumatorii în adoptarea unui stil de viață responsabil, în care deșeurile de ambalaje sunt privite drept resurse care, prin reciclare, dau viață unor noi ambalaje, având o amprentă de carbon mult redusă. În acest sens, cel mai elocvent exemplu este apa noastră minerală Dorna, ambalată în rPET, PET care a fost deja reciclat. Mai mult, Plata cu PET obișnuiește consumatorii să colecteze separat deșeurile reciclabile acasă și să le returneze în hypermarketul favorit, fiind recompensați pentru acest comportament dezirabil.”

Andrei Dinescu, director general adjunct GreenPoint: „Este al patrulea an în care GreenPoint Management devine partener în programul Plata cu PET. Cu fiecare an în care derulăm programul suntem mai aproape să schimbăm viziunea asupra gestionării deșeurilor, misiunea noastră fiind să creștem gradul de conștientizare a consumatorilor. Odată cu extinderea campaniei în sensul acceptării sticlei și a aluminiului, suntem siguri că va crește și gradul de responsabilitate a fiecărui consumator în parte, iar integrarea RVM-urilor este un salt înainte în acest demers.”   

Bogdan Purcherea, Managing Director Envipco România: „Noi, la Envipco, ne dorim să curățăm România, contribuind atât cu echipamente, cât și implicându-ne în educarea consumatorilor. Așa că, atunci când ni s-a oferit ocazia să ne alăturăm campaniei inițiate de Carrefour, un partener mai vechi al nostru, am făcut-o cu mare entuziasm. Sperăm ca tehnologia noastră să contribuie la creșterea numărului de ambalaje colectate pe durata campaniei.”

Campania a fost lansată în 2019 de Carrefour România, ca parte din programul de economie circulară Punem Preț pe Plastic și a beneficiat de popularitate în rândul clienților: în primele trei ediții au fost colectate peste 750.000 de PET-uri și au fost date la schimb peste 120 de tone de fructe și legume românești, în 35 de hipermarketuri din țară.