EXEC-EDU anunță parteneriatul strategic cu compania de HR Arthur Hunt și lansează programe integrate pentru creșterea performanței în companii

0

EXEC-EDU, liderul pieței de executive education, anunță parteneriatul strategic cu Arthur Hunt, companie internațională de top în domeniul resurselor umane. Cele două companii își propun să ofere împreună soluții integrate de dezvoltare organizațională, pentru creșterea performanțelor în companii, consolidându-și astfel pozițiile de lideri de piață în România.

În contextul unei piețe a muncii volatile și semnificativ influențate de pandemie și de conflictul din Ucraina, cele două companii vor acoperi o piaţă mai complexă a serviciilor de HR pentru segmentele de middle și top management, oferind astfel servicii strategice, adaptate nevoilor actuale ale companiilor.

„Pe fondul unui deficit enorm de talente, al noului mod de lucru hibrid și al unui decalaj enorm de competențe în organizații, în special în zona managerială, acest parteneriat strategic este soluția care vine să creeze rapid soluțiile necesare pentru a răspunde tuturor acestor provocări, într-un mod integrat. Viziunea comună, axată pe comportamente etice, flexibilitate și abordare consultativă face ca acest parteneriat să vină în mod natural”, a declarat Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.

Conform studiilor derulate de cele două organizaţii, atât piaţa de training, cât şi cea de recrutare sunt în creştere accelerată, de cel puțin 15% în acest an față de 2019, perioada de dinainte de pandemie.

„Angajații și organizațiile sunt supuse presiunilor multiple date de transformările contextului de business  în această era a crizelor: pandemice, energetice, militare. Sunt necesare abordări integrate, noi și pragmatice care să creeze coeziune și energie la nivelul angajaților și să susțină atingerea obiectivelor de business și de management al schimbării. Suntem onorați să lansăm în piață noile pachete de servicii integrate, adaptate noii paradigme din piața muncii care duc la creșterea motivării angajaților, eficientizarea muncii și la atingerea mai rapidă a rezultatelor țintite”, a declarat Alina Sirbu, Partener Arthur Hunt România.

Astfel, după perioada de restricții, care a limitat companiile în organizarea de cursuri pentru angajați, acestea plănuiesc investiții majore în dezvoltarea echipelor de management, cererea pentru cursuri sau servicii de coaching 1-1 crescând cu 70% pentru această vară (iunie-august). Interesul este crescut și pentru cursuri de management şi leadership, fiind organizate de două ori mai multe programe de acest tip în prezent decât înainte de pandemie.

În prezent, piața programelor de training este estimată la circa 30 milioane de euro, în timp ce piața de executive search este evaluată la peste 15 milioane de euro.

Color Smart Distribution investește peste jumătate de milion de euro pentru extindere, în 2022

0

Compania româneascăColor Smart Distribution, unic importator și distribuitor în România și Republica Moldova al brandurilor premium Novacolor și Pittsburgh Paints, a bugetat o investiție în valoare de peste 500.000 de euro, în 2022, pentru extindere. În plus, compania alocă 3-5% din veniturile anuale pentru materiale de suport vânzare, iar o parte semnificativă din buget se duce și către organizarea cursurilor Academiei Novacolor, în cadrul căreia organizează cursuri pentru aplicatori de materiale decorative diferite.

„Color Smart este în plină dezvoltare. Pentru anul 2022 ne-am propus să deschidem un flagship showroom în Timișoara și ulterior să ne relocăm magazinul din Constanța. Ne vom extinde sistemul de distribuție cu showroom-uri dedicate în orașe unde nu suntem încă prezenți cu gamele de materiale premium și premium plus. De asemenea, vom extinde vânzările spre depozitele de materiale de construcții cu o gamă de produse dedicată acestui canal de distribuție”, a declarat Cătălina Trupșor, fondator și CEO Color Smart Distribution.

Extinderea vine ca un pas firesc în evoluția companiei, dar și ca urmare a cererii tot mai mari din piață. Industria de vopseluri a cunoscut o creștere organică de 5-7% anual, mai ales în ultimul timp când relația oamenilor cu spațiul în care locuiesc s-a schimbat. În perioada pandemiei, preocuparea românilor pentru spațiile în care trăiesc sau lucrează a fost mai acută decât înainte. Astfel, în ultimii doi ani solicitările clienților pentru produsele și serviciile premium oferite de Color Smart au continuat să crească mult peste media pieței, ajungând la  35-40% anual.

În urma investițiilor planificate pentru 2022, Color Smart țintește o creștere de 50% a cifrei de afaceri pentru acest an, față de 2021, până la 4 milioane de euro.

„Estimăm că în anul 2022 cifra de afaceri va crește cu 50% față de anul 2021. Majorarea preconizată vine ca urmare a tuturor inițiativelor strategice pe care le derulăm – extinderea rețelei de showroomuri proprii și partenere, întărirea sistemului de distribuție la nivel național, aducerea unor portofolii noi de produse, consolidarea relațiilor cu furnizorii externi, îmbunătățirea legăturilor cu comunitatea de specialiști, vizibilitatea mult mai mare în mediu online, dezvoltarea unei comunități interesate de amenajări excepționale. Din  cifra de afaceri prognozată, doar 5-8% se va datora deschiderii noului showroom Color Smart în Timișoara. Ne așteptăm la creșteri cu adevărat spectaculoase din anul 2, respectiv 2023, când vom deveni prieteni mai buni cu iubitorii locali de culori frumoase, iar valoarea unică a produselor și serviciilor pe care Color Smart le oferă va fi evidentă pentru cei mai mulți dintre jucătorii din piața timișoreană”, a mai adăugat  Cătălina Trupșor.

Planurile de dezvoltare ale companiei au demarat încă de la începutul anului, când Color Smart a adus în România, pentru prima dată, brandul de vopsele premium plus Pittsburgh Paints, lider mondial, membru al grupului PPG, care de aproape 140 de ani revoluționează segmentul amenajărilor interioare și exterioare prin vopsele de calitate, cu acoperire mare, extrem de simplu de aplicat.

Prin strategia de extindere, compania își propune să fie mai aproape de specialiștii și clienții care au nevoie de suport pe tot parcursul proiectelor. Acest lucru va contribui la îmbunătățirea serviciilor, a termenelor de livrare, dar și la crearea unor condiții optime pentru alegerea culorilor sau a texturilor necesare unei amenajări interioare de vis.

În prezent, Color Smart are locații proprii, în București, Constanța și în curând în Timișoara, precum și o rețea formată din 12 distribuitori la nivel național: Cluj, Oradea, Craiova, Arad, Sibiu, Alba-Iulia, Râmnicu Vâlcea, Ploiești, Focșani, Bacău, Piatra Neamț, Brașov. De asemenea, compania este prezentă în 9 depozite de profil din țară.

Pentru 2022 compania și-a propus să acopere și alte zone importante ale țării precum Buzău, Galați-Brăila, Suceava- Botoșani, Iași, Hunedoara, Târgu-Jiu și Petroșani. 

Compania este prezentă și în mediul online, cu două noi magazine virtuale.

În portofoliul Color Smart se regăsește o gamă largă de servicii ce pot fi achiziționate de către clienți, de la materiale și accesorii, la servicii de consultanță sau la proiecte la cheie realizate cu echipele sale de aplicatori.

NextUp: Sistemul RO e-Factura nu aduce avantaje evidente pentru mediul privat. Raportarea manuală la ANAF poate dura până la o săptămână

0

RO e-Factura, sistemul de transmitere a facturilor în mod electronic către stat, raportare care devine obligatorie de la 1 iulie pentru firmele cu vânzări către alte firme (business to business), nu aduce avantaje evidente pentru mediul privat, efectele benefice pentru economie fiind vizibile în timp și doar dacă vor fi vizate toate domeniile de activitate, este concluzia reprezentanților NextUp, companie producătoare de soluții software, care a implementat o soluție de raportare automată a datelor de pe facturi către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).

„Pentru mediul privat nu văd avantaje evidente. Și de această dată autoritățile nu au pus la punct mecanisme care să asigure o preluare automată a  informațiilor de pe facturile de vânzare. Avantajele pentru economie, cum ar fi reducerea evaziunii fiscale, se vor vedea în timp, nu imediat, și doar dacă această centralizare a datelor de pe facturile emise de comercianți se va aplica în orice domeniu de activitate, nu doar în câteva domenii – comercializarea de anumite produse alimentare (fructe, legume, alte plante), băuturi alcoolice, îmbrăcăminte și încălțăminte și de construcții noi – pentru care se aplică de la 1 iulie”, punctează Roxana Epure(foto), Managing Partner NextUp.

Pentru a simplifica activitatea comercianților, NextUp a introdus recent, în propriile softuri, de tip ERP, gestiune stocuri și contabilitate, o soluție de transmitere automată a datelor de pe facturi către ANAF. Astfel, transferarea automatizată a datelor de pe facturi în format XML, formatul dorit de stat, durează între 3 și 5 minute pentru toate facturile comparativ cu cel puțin 10 minute per factură pentru introducerea manuală a datelor.

În formularul ANAF, cu 13 câmpuri obligatorii pentru raportarea în sistemul e-Factura, firmele trebuie să introducă informații generale despre fiecare factură, detalii despre vânzător, detalii despre cumpărător și să listeze fiecare produs sau serviciu aflat pe factură. Astfel, introducerea acestor date manual durează estimativ în jur de 10 minute, în funcție de abilitatea angajatului.

„La o simplă simulare, cu o medie de 10 minute per factură și la o medie de 250 de facturi pe lună per comerciant, raportarea datelor de pe facturi va dura peste 41 de ore, adică o săptămână dintr-o lună de muncă din activitatea unui angajat. Este un consum enorm de timp, angajatul fiind blocat cu o astfel de raportare, care pe antreprenor îl costă suplimentar, dar care real vorbind nu aduce plus valoare afacerii. Din păcate, factura digitală sau e-Factura este, momentan, o raportare către instituțiile statului, nu o factură în sine. Pentru ca antreprenorii și angajații să nu o resimtă ca o responsabilitate suplimentară, măcar din punct de vedere tehnic și al muncii, am simplificat procedura implementând în softurile noastre o soluție care preia automat și corect datele de pe facturi. Astfel, exportarea datelor din facturi pentru a fi încărcate în sistemul ANAF se face cu doar câteva click-uri, în câteva minute, chiar și pentru sute de facturi în același timp”, explică Roxana Epure, Managing Partner NextUp.

Conform legii pentru implementarea sistemul național RO e-Factura și factura eletronică, promulgate de președintele României la jumătatea lunii mai, datele de pe facturi trebuie exportate numai în format XML pentru a putea fi încărcate în sistemul statului. După emiterea dintr-un soft, fișierul XML trebuie încărcat în Spațiul Privat Virtual (SPV) de pe site-ul ANAF-ului. Comerciații B2B vizați sunt obligați să raporteze datele de pe facturi de la 1 iulie indiferent dacă firmele client sau furnizor ai acestora sunt înscrise în SPV.

În afară de raportarea în sistemul e-Factura, ca parte din digitalizarea legăturii între mediul de business și stat, NextUp a implementat și o soluție de raportare SAF-T, o raportare complexă a tuturor informațiilor despre companie care devine obligatorie pentru contribuabilii mari de la 1 iulie, după o perioadă de grație de șase luni.

Conducerea Curții de Conturi a României a participat la Reuniunea Post-Congres EUROSAI

0

O delegație a Plenului Curții de Conturi, formată din președintele Mihai Busuioc și consilierii de conturi Ion Călin, Aurel Dumitru și Sorin Lazăr, a participat la Reuniunea Post-Congres EUROSAI[1], desfășurată la Praga (Republica Cehă), în perioada 22-24 mai 2022.

Scopul principal al reuniunii a vizat facilitarea schimbului de opinii cu privire la cele mai inovatoare abordări și soluții practice utilizate de instituțiile supreme de audit (SAI), fie că este vorba despre metodologie, raport de audit, abordare, design, metodă de prelucrare a datelor sau recomandări cu impact în configurarea politicilor publice și a îmbunătățirii calității vieții cetățenilor.

În cadrul lucrărilor, reprezentanții Curții de Conturi au contribuit la dezbaterile purtate asupra temelor propuse în atelierele de lucru și la târgul de proiecte ce a succedat acestora.

Atelierul privind Vizualizarea și Publicarea Rezultatelor Activității de Audit, la care a participat președintele Mihai Busuioc, a abordat diversificarea modalităților de reflectare a produselor de audit într-un format cât mai simplu și mai clar, folosind elemente grafice în alcătuirea unei narațiuni vizuale. În atelierul privind Obiectivele de Dezvoltare Durabilă de Mediu, al cărui obiectiv principal a fost introducerea abordărilor de audit în zona componentelor particulare de mediu, cu accent pe problemele de sustenabilitate, președintele Curții a avut prilejul unui schimb de informații menit să faciliteze cooperarea între SAI-uri.

”Întâlnirile și workshop-urile post-congres EUROSAI reprezintă o oportunitate pentru un schimb de experiență util cu celelalte instituții supreme de audit. Temele alese pentru seminarii ne facilitează răspunsuri pentru problemele emergente cu care se confruntă fiecare organizație în parte la nivel european. Pentru Curtea de Conturi a României, colaborarea cu celelalte SAI-uri este esențială în procesul de modernizare pe care îl parcurgem”, a declarat președintele Mihai Busuioc.

Consilierii de conturi Ion Călin și Aurel Dumitru au luat parte la dezbaterile din cadrul atelierelor de Audit Fiscal și BIEP – Proiectul de Evaluare Comparativă a Schimbului de Informații. În același timp, SAI România a fost reprezentată în atelierele Rolul SAI-urilor în Lupta Împotriva Corupției și Follow-up-ul Implementării Recomandărilor de Audit de consilierul de conturi Sorin Lazăr.

În a doua parte a vizitei, președinții SAI-urilor au participat la întâlnirea cu președintele Republicii Cehe, domnul Miloš Zeman, la Castelul din Praga.


[1] EUROSAI (Organizația Europeană a Instituțiilor Supreme de Audit) este unul dintre grupurile regionale ale Organizației Internaționale a Instituțiilor Supreme de Audit (INTOSAI).  Înființată în anul 1990, EUROSAI reunește în prezent instituțiile supreme de audit (SAI) din 49 de state europene și Curtea de Conturi Europeană. Congresele EUROSAI se organizează cu o periodicitate de 3 ani. Curtea de Conturi a României este membru EUROSAI încă de la înființarea sa în anul 1992.

ING Bank România, vânzări digitale crescute cu 93% față de anul trecut

0

ING Bank România anunță evoluții pozitive pentru indicatorii financiari, precum și în ceea ce privește digitalizarea în primul trimestru. Reținem dintre rezultate opțiunea a peste 70% dintre clienții persoane fizice pentru creditul cu rata dobânzii fixă pe șapte ani, creșterea vânzărilor digitale cu 93% comparativ cu anul trecut, înregistrarea a peste 1.000 de comercianți și utilizatori într-o lună, după lansarea SoftPOS, aplicația care permite antreprenorilor să încaseze plăți cu telefonul mobil.

Mihaela Bîtu (foto), CEO ING Bank România: „Primele două luni ale anului au început cu un suflu nou, cu speranța reîntoarcerii la normal după doi ani de pandemie. Din păcate, izbucnirea conflictului din Ucraina ne-a plasat din nou într-o zonă de incertitudine, aducând consecințe economice și sociale importante și dificil de prognozat pe termen mediu și lung. Similar cu perioada care a marcat începutul pandemiei în 2020, observăm o abordare mai prudentă în rândul clienților noștri, companii și persoane fizice. Acest fenomen, dublat de inflația crescută și dobânzile aflate în trend ascendent, determină clienții să își cântărească cu mai multă atenție planurile de investiții. 

Cu toate acestea, ne aflăm într-o poziție stabilă și solidă, atât la nivelul băncii noastre, cât și la nivelul sectorului bancar. Un indicator în acest sens este rata creditelor neperformante, situată în cazul nostru pe un palier stabil de aproximativ 3%. Creditarea a continuat să crească în primele luni ale anului, iar economisirea a înregistrat de asemenea o evoluție pozitivă. Apetitul clienților pentru produse și servicii digitale este în continuă creștere, o indicație clară în acest sens fiind dublarea vânzărilor prin aplicația de mobile banking Home’Bank, creșterea constantă a plăților cu cardul ori telefonul mobil și adopția SoftPOS în rândul antreprenorilor. 

Nu putem neglija însă situația de criză în care ne aflăm, care va aduce probabil și evoluții mai puțin favorabile în lunile care urmează. Ne reafirmăm intenția fermă de a ne sprijini clienții și de a găsi împreună cele mai bune soluții pentru depășirea momentelor dificile, așa cum am făcut-o cu consecvență de-a lungul anilor.”

Rezultate financiare Q1 2022 – comparație Q1 2021

Venituri totale 667 milioane de lei (+23%) Depozite atrase 50.99 miliarde de lei (+9%) Costuri cu provizioane46 milioane de lei (-52%)
Profit net 276 milioane de lei (+67%) Portofoliu credite brute35.54 miliarde de lei (+21%) Taxe plătite în România222.96 milioane de lei  

Prudență în rândul clienților persoane fizice

Nevoia de stabilitate și predictibilitate a clienților persoane fizice s-a accentuat în primul trimestru al anului. Peste 70% dintre persoanele care au accesat un credit nou pentru o locuință s-au orientat către creditul ING Ipotecar 7FIX, cu șapte ani de dobândă fixă. 

În același timp, în zona creditelor de consum, clienții au ales credite cu o valoare mai mică și au optat din ce în ce mai mult pentru soluții precum cardul de credit sau overdraft. Pentru a-i ajuta pe clienți să își gestioneze mai ușor produsele de creditare, ING Bank a introdus în luna februarie închiderea creditului de nevoi personale 100% online. Astfel, banca oferă un proces end-to-end online, unde clienții au controlul complet asupra deschiderii, administrării plăților și închiderii unui credit de nevoi personale direct din ING Home’Bank. Procesul de rambursare și închidere durează câteva minute, poate fi făcut de pe orice dispozitiv, laptop, desktop sau smartphone și îi scutește pe clienți de timpul și efortul de a se deplasa până la un punct de lucru fizic, în rețeaua ING Office.

Utilizarea cardurilor și a dispozitivelor mobile,
într-o continuă creștere

Aplicația de mobile banking ING Home’Bank are un grad foarte înalt de utilizare, comparabil sau superior celui din țările vestice în care activează grupul ING: 76% dintre clienții activi folosesc aplicația aproape zilnic, de pe telefoanele lor mobile. De asemenea, vânzările de produse și servicii bancare digitale în Home’Bank aproape s-au dublat comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, crescând cu 93%. Rezultatele impresionante obținute în zona vânzărilor digitale sunt datorate atât profilului digital al clienților ING, cât și impactului noului design al hub-ului de produse din ING Home’Bank, care a fost lansat la începutul anului în cadrul aplicației.

Vânzările digitale ajung la o pondere de 47% din total, restul fiind generate de către consultanții din rețeaua ING Office. Acest echilibru confirmă modelul de business mixt, unde clienții au opțiunea de a accesa 100% digital produsele și serviciile pentru nevoile lor cotidiene, dar pot în egală măsură să apeleze la consultanții din agenții pentru produsele cu un grad mai ridicat de complexitate. 

În același timp, plata cu cardul continuă să câștige teren în rândul clienților persoane fizice ING, atât în magazine fizice, cât și în e-commerce. Astfel, după ce în primăvara anului 2020 plățile cu cardul depășeau retragerile cash pentru prima oară în istoria ING, în primul trimestru din 2022 acestea deja reprezentau 57% din totalul plăților făcute de clienți. 

Finanțări sustenabile și noi instrumente digitale pentru antreprenori

Pe segmentul companiilor mari, ING a continuat să investească în parteneriate pe termen lung și să susțină proiectele cu componente de sustenabilitate și retehnologizare ale clienților săi. Astfel, la începutul anului, ING s-a implicat activ în cea de-a doua emisiune de obligațiuni verzi, în valoare de 500 de milioane de euro, pentru proprietarul de centre comerciale NEPI Rockcastle. De asemenea, ING a fost implicată în facilitatea de credit de 45 de milioane de euro pentru Romanian Business Consult (cel mai mare furnizor de soluții IT pentru piața de retail din România), în finanțarea de 52 de milioane de euro pentru furnizorul local de apă îmbuteliată La Fântâna și în acordarea unui credit de 240 milioane de euro companiei E.ON pentru a susține activitatea de furnizare de energie electrică și gaze naturale, în contextul plafonării și compensării facturilor de energie. 

ING subliniază că, în ceea ce privește segmentul antreprenorial, „continuă finanțările prin IMM Invest, alăturându-se și subprogramului Agro IMM Invest. Pe segmentul Business Banking (companii cu cifra de afaceri până în 500 de milioane de lei), o finanțare importantă acordată de ING a fost pentru Ovidius Clinical Hospital, în valoare de 80 milioane de lei, pentru construirea unui nou spital și crearea primei secții de cardiologie intervențională și chirurgie cardiovasculară din zona Dobrogei.

Totodată, ING a lansat aplicația ING SoftPOS pentru antreprenori, care permite comercianților să renunțe la dispozitivele POS și să încaseze cu telefonul mobil. SoftPOS face mai accesibile serviciile de plată cu cardul, în special pentru micii comercianți care au un volum mai mic de operațiuni și care necesită un grad mai mare de mobilitate. Produsul a fost bine primit de aceștia, astfel că, în prima lună de la lansare, peste 1.000 de comercianți și utilizatori s-au înrolat în aplicația mobilă.

În prima parte a anului, Startarium, proiectul de sănătate financiară pentru antreprenori co-fondat și susținut de ING Bank, a încheiat prima etapă a programului Startarium4Good, Impact Accelerator. În lunile februarie și martie, 27 de afaceri sociale au trecut printr-un proces accelerat de dezvoltare a strategiei de scalare prin workshop-uri alături de specialiști, mentorat și training. De asemenea, cele 27 de afaceri au concurat pentru o finanțare de 30.000 de euro, oferită de ING Bank. În urma pitch day-ului, au mers în etapa a doua a programului următoarele patru afaceri: OilRight, WWF România, Asociația Help Autism și Asociația MagiCAMP. Acestea vor beneficia de susținere non-financiară, iar primele două primesc finanțări de 17.500 de euro (OilRight), respectiv 12.500 de euro (WWF România – WeWilder)”.

Sprijin pentru Ucraina

În condițiile conflictului din Ucraina, ING Bank semnalează că „a implementat multiple măsuri de sprijin, atât prin acțiunile proprii, cât și cu ajutorul partenerilor și al angajaților băncii: 

  • Adaptarea procesului de accesare a contului ING Elementar, astfel încât refugiații ucraineni să își poată deschide gratuit un cont bancar în România, indiferent de statutul de refugiat sau azilant 
  • Renunțarea la comisioanele pentru plățile către Ucraina efectuate de persoanele fizice, în urma unei decizii a Grupului ING
  • Donații către UNICEF direct prin aplicația de internet și mobile banking ING Home’Bank
  • Donație a Grupului ING de trei milioane de euro către eforturile internaționale ale UNICEF
  • Alăturarea la inițiativa Code4Romania War Taskforce, unde banca a donat 60.000 de euro, fonduri necesare pentru crearea urgentă a unui ecosistem de soluții digitale pentru gestionarea crizei 
  • Implicarea voluntară a angajaților vorbitori de rusă și ucraineană pentru intermedierea solicitărilor din rețeaua ING Office și Contact Center 
  • Trei zile libere plătite pentru angajații care fac voluntariat în sprijinul refugiaților
  • Colecte de produse necesare refugiaților, distribuite ulterior prin intermediul colegilor din rețeaua ING Office”

EximBank asigură exporturile românești în ţările UE şi OECD până în 2026

0

Schema de asigurare pe termen scurt a riscurilor temporar non-piață pentru exportatorii români în ţările UE şi OECD, oferită de EximBank în numele și în contul statului român, se prelungește până la 31 decembrie 2026

Traian Halalai, președintele executiv al EximBank: „Pe lângă extinderea perioadei de aplicare, Comisia Europeană a autorizat și lărgirea arei de adresabilitate a acestei scheme de credit la export pe termen scurt pe zona IMM-urilor, prin majorarea plafonului de cifră de afaceri. Astfel, cifra de afaceri anuală maximă la export pentru IMM-urile care urmează să fie eligibile a fost majorată până la 2,5 milioane  de euro, ceea ce reprezintă o creștere cu 0,5 milioane de euro față de schema inițială. Considerăm că, în contextul actual, este important ca exportatorii români să beneficieze de cât mai multe forme de protecție în derularea tranzacțiilor internaționale și încurajăm firmele românești să exploateze această resursă prin care EximBank preia riscurile comerciale și politice oferind exportatorilor posibilitatea să încheie noi contracte sau să le prelungească pe cele existente în condiții de siguranță crescută.”

EximBank subliniază că „facilitatea se adresează tuturor categoriilor de exportatori – întreprinderi mici, mijlocii şi mari – pentru care EximBank poate acoperi până la 85% din pierderile înregistrate ca urmare a producerii unor riscuri comerciale și politice aferente partenerilor comerciali din ţările Uniunii Europene şi OECD. 

Prin intermediul acestei scheme de ajutor, EximBank asigură, în numele şi în contul statului român, pe o perioadă de asumare a riscului mai mică de doi ani (care include durata de fabricaţie şi durata de rambursare), creanţele rezultate din tranzacțiile de export bunuri și servicii, împotriva  riscurilor temporar non-piață. 

Asigurarea acoperă maximum 85% din pierderea asigurată în perioada de pre-livrare sau post-livrare, urmare producerii riscurilor comerciale (rezilierea arbitrară a unui contract de către un debitor privat, insolvenţa debitorului privat și a garantului său, neplata prelungită de către un debitor privat și de către garantul său a unei datorii rezultate din contract) și/sau politice (un debitor public sau o ţară împiedică realizarea unei tranzacţii de export; riscuri care excedează voinţei cumpărătorilor individuali sau care nu sunt în responsabilitatea cumpărătorilor individuali; riscul ca o ţară să nu transfere sau să nu permită transferul în ţara asiguratului a sumelor plătite de debitorii situaţi în acea ţară, forţă majoră în afara ţării asiguratului, inclusiv război)”.

EximBank reamintește că, în calitatea sa de Export Credit Agency (ECA) în România, „a dezvoltat și oferă în numele și în contul statului român produse de asigurare care protejează încasările exportatorilor împotriva riscurilor asociate partenerilor externi şi a riscurilor asociate ţării de destinaţie și facilitează accesul la produsele de finanțare, putând fi cesionate în favoarea băncilor finanțatoare, pentru completarea mixului de garanții”. 

Promovarea schimburilor comerciale cu Republica Kîrgîză

0

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat în Sala Miron Vlasto din sediul său istoric un eveniment dedicat promovării schimburilor comerciale și cooperării economice cu Republica Kîrgîză. Au participat oameni de afaceri români din domeniile energie, infrastructură de transport, managementul traficului, turism, precum şi reprezentanţi ai unor asociaţii profesionale şi instituţii interesate de oportunităţile de afaceri, investiţionale şi de cooperare oferite de această ţară din Asia Centrală. Organizatorii subliniază că „manifestarea a avut loc în marja vizitei de lucru în România a unei delegaţii a Ambasadei Republicii Kîrgîze (Kîrgîstan) în Ucraina, acreditată şi în România şi Bulgaria, delegaţie compusă din Ermek Sarybaev, consilier diplomatic, şi Ermek Kanybekov, secretar III. 

Cu acest prilej, preşedintele CCIB, Iuliu Stocklosa, care este şi consul onorific al Republicii Kîrgîze în România, iar Consulatul onorific are sediul în Palatul CCIB, a subliniat că în această ţară există interes pentru colaborare în dublu sens: pe de o parte pentru atragerea de investitori și turiști români şi, pe de altă parte, pentru cumpărarea de produse şi tehnologii, în diverse domenii de activitate. În opinia preşedintelui CCIB, specialiştii români se pot implica în realizarea unor obiective industriale complexe, în domeniul energiei obţinute din surse regenerabile, dar şi în industriile: chimică, petrochimică, a materialelor de construcţii şi a construcţiilor de maşini. Totodată, România poate livra o gamă largă de produse de care economia kîrgîză – aflată în plină dezvoltare – are nevoie. De asemenea, Iuliu Stocklosa a punctat condiţiile foarte bune de care beneficiază investitorii străini, inclusiv pe partea de impozite şi taxe, precum şi avantajele oferite de poziţia geografică a Republicii Kîrgîze şi de apartenenţa acestei ţări la diverse organizaţii internaţionale.

De altfel, aceste aspecte reliefate de preşedintele CCIB au fost tratate pe larg de Ermek Sarybaev şi Ermek Kanybekov în cadrul prezentării, inclusiv video, a motivelor pentru care antreprenorii români ar alege să dezvolte un proiect în Republica Kîrgîză sau să colaboreze cu parteneri din această ţară. În deschiderea intervenţiei sale, Ermek Sarybaev a subliniat că, datorită eforturilor depuse de consulul onorific al Republicii Kîrgîze în România, începând cu luna iulie a anului trecut, cetăţenii români pot călători în Kîrgîstan fără viză, cu drept de ședere până la 60 zile. 

Conform celor precizate de Ermek Sarybaev şi Ermek Kanybekov, investitorii au la dispoziţie 5 zone economice libere: Bishkek, în capitala ţării, principalul centru economic şi politic; Maimak, situată la intersecţia coridoarelor de transport internaţionale ce traversează ţara; Leilek, cu amplasare favorabilă pentru dezvoltarea comerţului trasfrontalier; Karakol, ce oferă oportunităţi semnificative pentru dezvoltarea turismului; Naryn, cu o suprafaţă de circa 47.000 kmp, aproape ¼ din suprafaţa ţării. Potrivit diplomaţilor kîrgîzi, investitorii străini beneficiază de costuri reduse de închiriere pentru terenuri și proprietăți, scutiri de la plata impozitelor, scutiri de la plata taxelor vamale, proceduri simplificate de vămuire, înregistrarea simplificată și accelerată a firmelor. În ceea ce priveşte regimul fiscal, TVA este 12%, iar impozitul pe profit şi cel pe venit sunt de 10%. Salariul mediu este de 350 USD, în condiţiile unui cost scăzut al vieţii.

În contextul deschiderii pieţei Asiei Centrale, o atenţie deosebită s-a acordat cooperării în turism, un exemplu fiind includerea de către agenţiile româneşti a R. Kîrgîze în circuite turistice, alături de Kazahstan şi Uzbekistan. 

În marja vizitei în România, diplomații kîrgîzi, însoțiți Iuliu Stocklosa, consul onorific, au avut întâlniri cu oficiali din Ministerul Afacerilor Externe, Universitatea Politehnica din București, și Ministerul Antrprenoriatului și Turismului, Totodată, au desfășurat activități consulare în sediul Consulatului Onorific al Republicii Kîrgîze în România.

În finalul evenimentului a avut loc o degustare de produse de patiserie și cofetărie oferite de firma Moesis by Angelo din localitatea Greci, județul Tulcea”.

CCIB precizează că „deşi în primul trimestru al acestui an, volumul schimburilor comerciale bilaterale a crescut cu 46,3% faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul majorării exporturilor cu 101,7% şi a diminuării importurilor cu 85%, în valoare absolută cifrele rămân în continuare modeste”.

Foto: CCIB 

 

Bitcoin se stabilizează

0

_________________

Simon Peters,
analistul platformei de investiții eToro pentru piața criptoactivelor

Bitcoin și-a menținut valoarea constantă în jurul a 30.000 de dolari pe parcursul săptămânii trecute, în pofida unei noi perioade de volatilitate a criptoactivelor. Prețul unei monede a scăzut pe parcursul săptămânii, ajungând până în jurul valorii de 28.000 de dolari, dar s-a redresat la sfârșitul săptămânii pentru a reveni peste nivelul de 30.000 de dolari.

Ether a cunoscut o săptămână de tranzacționare mai dificilă, începând la peste 2.000 de dolari și scăzând aproape de 1.700 de dolari în anumite momente pe platforma eToro. În prezent, ETH se tranzacționează din nou în jurul valorii de 1.900 de dolari. 

Criptoactivele se confruntă în continuare cu volatilitatea, iar investitorii se decid privind nivelurile de confort, după mai multe săptămâni de scăderi. Având în vedere că piețele și criptoactivele se corelează acum mult mai strâns decât înainte datorită participării investitorilor instituționali, întrebarea care planează asupra clasei de active este când vor începe acești investitori să investească din nou.

Piețele americane au cunoscut o revigorare modestă săptămâna trecută, cu acțiuni în creștere pe toate piețele. Deși activele cripto nu au avut parte de aceeași revenire, prețurile au rămas stabile în cazul celor principale, cum ar fi bitcoin, ceea ce sugerează un fel de „acalmie” înainte ca jucătorii mari să se reorienteze din nou pe piață. 


A început actualizarea Ethereum

Actualizarea lanțului de blocuri Ethereum, supranumită „the merge”, a fost programată pentru luna august de către fondatorul Vitalik Buterin. Implicațiile potențiale pentru întreaga ecosferă a cripto nu pot fi subestimate.

Denumită și Ethereum 2.0, în urma actualizării denumită „the merge” ar urma ca blockchain-ul, care stă la baza unei proporții semnificative a infrastructurii cripto la nivel global, să facă o schimbare fundamentală de la un model proof of work la proof of stake. Ceea ce înseamnă, în practică, că blockchain-ul nu va mai recompensa minerii, ci va răsplăti deținătorii de ETH cu randament pentru staking-ul tokenului.

Acest lucru va avea ca efect recompensarea celor care au investit în blockchain și încurajarea participării în continuare. Impactul acestui lucru asupra tokenului ar putea fi deflaționist, deoarece valoarea criptoactivelor crește datorită noilor participanți la rețea. La rândul său, acest lucru ar putea crea un nou mod de investiție, foarte diferit de ceea ce s-a întâmplat până acum cu Ethereum. 

Ethereum este un blockchain extrem de influent. Spre deosebire de bitcoin, care este util în esență ca rezervă de valoare sau pentru tranzacții financiare, acesta permite tot felul de inovații, existând o gamă largă de proiecte bazate pe el. O astfel de schimbare majoră va veni cu implicații potențiale semnificative asupra prețului token-urilor de bază.

A16z lansează un fond DeFi uriaș

Compania de investiții A16z a lansat un nou fond major, axat pe proiectele DeFi și Web3. Fondul de 4,5 miliarde de dolari este un semn de susținere semnificativ pentru un sector care a fost zdruncinat de piețe în ultimele câteva luni.

Fondul se va concentra pe investițiile în Web3 și reprezintă un avantaj pentru acest sector, mai ales având în vedere condițiile generale de pe piață. Este o mare declarație de intenție din partea unei companii de tip venture capital și rivalizează cu alte angajamente de investiții semnificative din ultimele săptămâni în ce privește mărimea și domeniul de aplicare din partea unor case de investiții influente.

Acest lucru sugerează că, în timp ce piețele sunt zguduite de probleme geopolitice și economice majore, activitatea de construire a proiectelor blockchain continuă, iar oportunitățile sunt încă numeroase într-un sector condus de inovație. Perspectivele pe termen lung, bazate pe activitățile acestor jucători instituționali, par solide. 


SpaceX se alătură Tesla în acceptarea dogecoin

Unul dintre celelalte proiecte majore ale lui Elon Musk, SpaceX a anunțat că va începe să accepte dogecoin ca plată pentru mărfuri alături de Tesla. 

Musk, așa cum este tipic pentru excentricul miliardar, a anunțat vestea pe Twitter, similar cu declarațiile sale anterioare în legătură cu dogecoin. Tweetul său a provocat o scurtă creștere a prețului, dogecoin crescând la 0,08370 dolari. Vestea nu a ajutat prea mult token-ul, a cărui valoare s-a redus la mai mult de jumătate de la începutul anului.

În timp ce anunțul că SpaceX va accepta doge este puțin probabil să miște prea mult cadranul, implicațiile mai largi ale adoptării de criptoactive precum dogecoin în infrastructurile de plată nu pot fi subestimate. Suntem departe de „punctul de inflexiune”, dar fiecare companie care face un astfel de anunț aduce acel punct puțin mai aproape.  

SUMMIT DE EDUCAȚIE FINANCIARĂ: Oportunități oferite de piața de capital – 6 iunie 2022

0

O nouă ediție a Summitului de Educație financiară aduce în prim-plan oportunitățile pe care piața bursieră le oferă antreprenorilor români pentru a se finanța și dezvolta companiile, dar și investitorilor. Participă reprezentanți ai Autorității de Supraveghere Financiară, Institutului de Studii Financiare, Bursei de Valori București, dar și ai companiilor private.

Invitații acestei noi ediții  vor discuta despre perspectivele de creștere a numărului de societăți listate la Bursa de Valori, care au fost efectele listării companiilor de stat pe piața de capital, dar și ce măsuri concrete ar trebui luate pentru menține ritmul de IPO-uri, care sunt avantajele pe care le au companiile prezente pe bursă, dar și cum pot fi atrași investitorii de retail. 

De asemenea, un subiect important de dezbătut va fi dedicat deciziilor antreprenorilor de a-și lista companiile la Bursa de Valori și cât de întemeiate sunt unele temeri, dar și care este experiența companiilor listate deja. 

Au confirmat participarea:
Ovidiu Petru, Director General, Sectorul Instrumente și Investiții Financiare, ASF,
Marian Siminică, Director executiv, Institutul de Studii Financiare,
Paul Baranga, Director, Direcția Supraveghere Integrată, ASF,
Adrian Tănase, Director General BVB,
Eugen Voicu, Președinte al Consiliului de Administrație, Meta Estate Trust și
Aurel Bernat, CEO, BT Asset Management. 

Găsiți detalii despre agenda și invitați accesând pagina evenimentului: https://events.newsweek.ro/2022-summit-de-educatie-financiara-3/

Evenimentul este organizat de Newsweek România și este susținut de companiile: Meta Estate Trust, Eximbank, Bursa de Valori Bucuresti și BT Asset Management, iar în calitate de partener instituțional, de Autoritatea de Supraveghere Financiară.

Publicul este invitat să participe online, pe 6 iunie, ora 15.00, evenimentul fiind transmis pe newsweek.ro și pe pagina asociată de facebook.



Newsweek România s-a impus, în ultimii 4 ani, pe piața evenimentelor de afaceri, unde s-a poziționat nu doar ca un formator de opinie important, ci și ca principal intermediar al comunicării între mediul de afaceri și autoritățile de reglementare din România. 
Evenimentele organizate de Newsweek România sunt în topul audiențelor pe piața de profil și generează conținut de actualitate,  adaptat nevoilor mediului de afaceri privat.
Campania unor astfel de evenimente, de educație financiară a început anul trecut și au fost realizate deja trei astfel de evenimente.

Ultimul eveniment „Summit de Educație Financiară: Strategii de plasament în fonduri de investiții”, organizat în luna martie 2022, a înregistrat în mediul online peste 119.000 de vizualizări.

A doua ediție din anul 2022 a SUMMIT DE EDUCAȚIE FINANCIARĂ se va desfășura online și va fi transmis în direct pe newsweek.ro  (site aflat Top 10 cele mai citite site-uri de Știri și Analize  în clasamentul publicat de SATI, cu un trafic de peste 2,2 milioane de cititori unici pe lună) și pe pagina de Facebook a Newsweek România (peste 60.000 de urmăritori și un impact lunar al postărilor – post reach – de peste 5 milioane persoane).

INSPET A INVESTIT PESTE 50 DE MILIOANE DE EURO ÎN RECAPITALIZARE – Este vorba atât de resurse proprii, cât și de fonduri europene

0

Ciprian Păltineanu, directorul general Inspet SA Ploiești, companie care în 30 de ani de activitate a construit peste 4.000 km din infrastructura României de transport și distribuție gaze naturale, transport țiței și produse petrochimice, cât și distribuție apă, vorbește despre suma de 50 milioane euro – investiția în recapitalizarea companiei. Într-un interviu acordat foodbiz.ro.


Este vorba atat de resurse proprii, cat si de fonduri europene, cu privire la care Ciprian Paltineanu are anumite rezerve. Potrivit foodbiz, desi proiectele realizate prin intermediul fondurilor europene pot sa fie de ajutor, atunci cand vorbim de noile tehnologii, digitalizare si sustenabilitate, nu intotdeauna ele sunt si eficiente, pentru ca termenul de implementare este lung, in conditiile in care tehnologiile se dezvolta mult prea rapid, sustine managerul Inspet.

Toate investitiile au fost realizate din surse proprii. Am investit peste 50 de milioane de euro in recapitalizarea companiei. Avem un parc industrial foarte mare, multe masini si utilaje de mare putere, care ne permit sa lucram in domeniul constructiilor specializate. Vrem sa investim si in partea de energie verde pentru uz propriu, dar si in partea de digitalizare.
In cazul nostru, am avut multe oportunitati de a ne axa pe fondurile europene, niste proiecte potential interesante, dar in final am decis sa nu le accesam. Motivul principal a fost, inclusiv termenul indelungat de implementare. Pentru noi, pentru afacere, nu este bine sa pornim un proiect care poate fi implementat peste doi ani,  cand el este necesar acum.
Am aplicat, de exemplu, la fondurile europene, RablaPlus, cand am inlocuit mare parte din parcul auto cu autovehicule electrice, iar, la ora actuala, avem cel mai mare parc de masini electrice din judetul Prahova”
, a declarat pentru FoodBiz  managerul Inspet.

Infrastructura

Ciprian Paltineanu a vorbit vorbit si de diferitele metode de irigare la care pot apela fermierii si importanta acestora.
Conceptul de infrastructura de conducte este la fel de important ca si infrastructura rutiera si cea de electricitate a Romaniei, spune el.

Irigatiile se pot face si altfel decat prin simplele canale de redirectionare, de protectie la inundatii si redirectionarea apelor excedentare catre zonele agricole. Acestea se pot efectua si prin foraje care acceseaza stratul acvifer, iar printr-o retea de conducte, magistrale, se poate duce apa acolo unde este necesara. Cred ca conceptul de infrastructura de conducte este probabil la acelasi nivel de importanta, precum infrastructura rutiera si cea de electricitate a Romaniei,” a afirmat Ciprian Paltineanu.

Compania are o experienta semnificativa in realizarea de Retele de distributie apa prin conducte de fonta sau HD PE.
Inspet a fost infiintata in 1991, fiind cea mai mare companie cu actionariat romanesc cu activitate de constructii-montaj si antrepriza generala in infrastructura de petrol si gaze naturale.

Printre proiectele realizate de-a lungul timpului se numara executia celor trei statii de compresoare de gaze (STC Podisor, STC Bibesti si STC Jupa), precum si lotul 1 (primii 180 de km) de conducta in cadrul proiectului BRUA- Faza I, subtraversarea raului Prut si gazoduct Iasi-Ungheni sau modernizarea rafinariei Petrotel-Lukoil”, potrivit foodbiz.