Bilete la Untold, achiziționate și cu moneda EGLD

0

Abonamentele la mega-festivalul Untold, cel mai mare festival din Europa în 2021, pot fi achiziționate folosind criptomoneda EGLD, aflată la baza rețelei blockchain Elrond Network, al doilea unicorn românesc care dezvoltă tehnologie blockchain la scara internetului. 

Organizatorii anunță că „reprezentanții Elrond Network vor fi prezenți la festival în zona lounge Elrond, unde cel de-al doilea unicorn românesc își va întâlni susținătorii și le va oferi diverse surprize. În același timp, participanții la festival care abia descoperă spațiul crypto vor putea să învețe despre tehnologia blockchain, să își facă primul portofel digital și să dețină prima lor criptomonedă. Toată lumea care va fi prezentă la Untold va avea șansa să experimenteze un moment NFT extrem de special la scena principală, despre care organizatorii spun că va fi o experiență de neuitat care nu trebuie ratată de nimeni. NFT-urile (non-fungible token: element digital unic) rezultate vor fi ulterior lansate în Marketplace-ul NFT Maiar, de unde participanții la festival vor putea să le cumpere și să adauge astfel în colecția lor digitală eternă
momente importante în viață”. 

Beniamin Mincu, CEO Elrond Network: „Tehnologia blockchain are un potențial enorm de a eficientiza micro-economiile care iau naștere pe perioada evenimentelor adresate nativilor digitali. Anul acesta facem primul pas cu achiziția biletelor cu EGLD, urmată de lansarea de NFT-uri. Suntem nerăbdători să explorăm și alte utilizări ale tehnologiei în cadrul edițiilor următoare, unde astfel de micro-economii ar putea rula în rețeaua Elrond sau unde artiști și formații ar putea lansa NFT-uri live, pe scenă, către fanii lor, care folosesc aplicația Maiar”.
Bogdan Rădulescu, Head of Partnerships and New Business Untold: ,,Ne strângem din nou, în sfârșit, de data aceasta însă într-o lume un pic diferită, unde evenimentele recente ne-au făcut să apreciem mai mult și experiențele digitale. Suntem entuziasmați de colaborarea cu Elrond Network, prin care vom fuziona experiențele live cu cele digitale într-o serie unică de momente și prin care comunitatea noastră va putea interacționa cu tehnologia blockchain în cadrul festivalului”.

La festival participă cei mai buni 3 DJ-i din lume: David Guetta, Martin Garrix, Dimitri Vegas & Like Mike, legende internaționale precum The Script, Parov Stelar, Tyga, Sam Feldt și alți DJ-i, artiști și trupe senzaționale, care vor face show-uri pe toate scenele festivalului.

Sistemul de raportare SAF-T, deschis pentru testare. Care sunt pașii următori?

0

Material de opinie de Raluca Bâldea, Partener,
și Ana-Maria Săbiescu, Senior Manager, Taxe Indirecte,
Deloitte România (foto)

Raportarea în sistemul SAF-T (Standard Audit File for Taxation Fișierul Standard de Audit pentru Taxe) devine certitudine. Companiile interesate pot începe testarea noului sistem, care, potrivit autorităților, va fi obligatoriu de anul viitor pentru marii contribuabili. Parcurgerea acestui exercițiu este importantă pentru orice societate comercială, indiferent în ce etapă va fi obligată să se conformeze noii proceduri, având în vedere că este vorba de un sistem complet nou, de o complexitate ridicată și cu care trebuie să se familiarizeze până în momentul în care devine obligatoriu.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a actualizat, recent, documentația necesară implementării SAF-T, publicând inclusiv un ghid pentru pregătirea și depunerea declarațiilor fiscale în noul format, dar și un set de fișiere de test, cu exemple de utilizare, pe care contribuabilii pot exersa depunerea declarațiilor SAF-T.

Practic, este semnalul că procesul devine ireversibil, dar și că urmează perioada cea mai provocatoare pentru toate părțile implicate – pentru autorități, să demonstreze că au pus la punct infrastructura necesară funcționării noului sistem de raportare, pentru contribuabili, să se asigure că există informația obligatorie de raportat la nivelul de detaliu și la structura solicitate de autorități, astfel încât să poată implementa și soluția potrivită de automatizare.

Ce informații conține ghidul contribuabilului?

Documentele publicate recent de ANAF detaliază elementele obligatorii și opționale încorporabile în noul model declarativ SAF-T, dar și aspecte legate de termenele de raportare și sancțiunile în caz de neconformare, „ce se intenționează a fi preluate la nivelul legislației”, astfel încât contribuabilii să aibă o imagine cât mai clară a obligațiilor care le revin, a pașilor pe care trebuie să îi urmeze în această direcție și, mai ales, a complexității procesului de migrare de la actualul sistem de raportare la varianta electronică.

Cele mai multe dintre aceste informații se regăsesc în ghidul contribuabilului, care prevede, printre altele, că termenul general de depunere a declarației D406 (pe formatul SAF-T) este ultima zi calendaristică a lunii următoare perioadei de raportare (luna/trimestrul calendaristic, după caz, pentru alte informații decât cele privind stocurile și activele). Dar, având în vedere complexitatea și noutatea acestei obligații de raportare, contribuabilii vor avea o perioadă de grație de trei luni pentru prima raportare.De exemplu, pentru contribuabilii obligați să raporteze în noul sistem de la 1 ianuarie 2022, nu vor exista sancțiuni pentru nedepunerea sau depunerea incorectă ori incompletă a fișierului SAF-T aferent lunilor ianuarie, februarie și martie 2022, dacă acestea sunt depuse corect și complet până în ultima zi a lunii aprilie.

Pentru perioada imediat următoare, un element extrem de important este fișierul de teste, menit să faciliteze implementarea funcționalităților necesare de către dezvoltatorii de soluții informatice, care apoi să fie testate de contribuabili. Prin testarea voluntară, orice contribuabil poate testa declarația în formatul SAF-T fără ca datele transmise să fie preluate în cadrul analizelor fiscale realizate de direcțiile interne din ANAF.

Practic, în perioada rămasă până când raportarea în sistemul SAF-T devine obligatorie, contribuabilii au posibilitatea să testeze modul în care funcționează sistemul, dar și soluția informatică aleasă și compatibilitatea cu sistemul fiscului, în paralel cu depunerea declarațiilor fiscale în sistemul clasic.

Documentele publicate de ANAF prevăd și termenele de implementare, pe categorii de contribuabili, care urmează să fie aprobate prin ordin al președintelui instituției, respectiv 1 ianuarie 2022 pentru marii contribuabili, anul 2022 pentru contribuabilii mijloci și începând cu anul 2023 pentru cei mici.

Așadar, direcția către implementarea SAF-T în România este destul de clar stabilită, mai rămâne doar ca aceste detalii să fie transpuse în acte normative, iar contribuabilii și autoritățile să regleze noul sistem de raportare, astfel încât tranziția să fie cât mai lină.

Studiu Reveal Marketing Research la nivel național: Ce aleg tinerii între casă și apartament?

După o perioadă în care majoritatea tinerilor au petrecut mai mult de 90% din timp acasă, iar conceptul de Work From Home a devenit un deziderat, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre intenția de achiziție a unei locuințe (casă sau apartament) în rândul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani: plănuiesc să își achiziționeze propria locuință? Cum își aleg tinerii locuința dar și care este situația actuală în România în ceea ce privește procentul celor care dețin o locuință, pe larg mai jos!

România este țara cu cei mai mulți proprietari de locuințe dintre toate țările Uniunii Europene. Conform datelor furnizate de Eurostat, peste 95% dintre români dețin propria lor locuință.  

Sursa foto: Eurostat

Conform unui nou studiu realizat la nivel național de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research, 34% dintre respondenți declară că își doresc să-și cumpere o locuință. Procentul de respondenți care vor să își cumpere o casă (33%) este dublu față de cei care declară că își doresc un apartament (15%) mai ales în rândul persoanelor de până în 45 de ani.  

O nouă generație de proprietari –
tinerii sunt dornici să aibă un loc doar al lor 

Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani, declară că intenționează să își achiziționeze anul acesta propria lor locuință, în ciuda faptului că 6 din 10 sunt de părere că piața imobiliară din România va crește în anul 2021. 

Studiul Reveal Marketing Research mai arată că 30% dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 34 de ani declară că intenționează să își achiziționeze o casă, în vreme ce 16% declară că ar opta pentru achiziția unui apartament. 

Dacă pentru respondenții de peste 45 de ani sunt mai importante costurile de întreținere (86%) și comunitatea/ vecinii (72%). Printre detaliile importante pe care tinerii le iau în considerare atunci când își doresc să devină proprietarii unei locuințe se mai numără calitatea materialelor de zidărie folosită (86%), vechimea clădirii (84%) și distanța față de locul de muncă (72%). 

Casă, dulce casă 

Dacă analizăm categoria de persoane care au construit sau sunt în proces de construire a unei case, 5 din 10 declară că materialul de zidărie din care au construit/ construiesc casa este BCA-ul. Se întâmplă asta, cu precădere, în rândul celor cu vârsta cuprinsa între 18 și 24 de ani (60%), dar și în rândul categoriei 45-54 de ani (57%). 4 din 10 respondenți aleg BCA-ul pentru că este modern/ inovator și pentru ca este un material cunoscut, popular (31%). 30% dintre respondenți aleg cărămida pentru faptul că este un material sigur, iar lemnul este ales de 8% dintre respondenți. Acesta din urmă fiind perceput ca fiind un material sănătos și cu tradiție pe piață (23%).


Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.


Despre studiu 

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview) – perioada de colectare 15.04.2021-  26.04.2021. 

Datele au fost colectate: 

  • pe un eșantion reprezentativ național (urban și rural), 820 interviuri + Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.
  • 440 de interviuri cu persoane care au construit o casă în ultimii doi ani sau sunt în proces de construcție a unei case. 

Studiu EY: Adoptarea telemuncii în pandemie evidențiază problemele legate de subfinanțarea zonei de apărare cibernetică

0

  • 56% dintre respondenți consideră că organizațiile lor au ignorat procesele de securitate cibernetică pentru a putea implementa cerințele legate de telemuncă
  • 77% dintre respondenți avertizează în privința creșterii numărului de atacuri cibernetice grave
  • 39% cred că bugetul organizației lor nu este adecvat pentru gestionarea noilor provocări 

Adoptarea noilor practici de muncă în contextul pandemiei a expus companiile la atacuri cibernetice tot mai numeroase și mai sofisticate și a adus în prim plan subfinanțarea mijloacelor de apărare cibernetică, potrivit raportului EY Global Information Security Survey 2021 (GISS), care a sondat opiniile a peste 1.000 de lideri din domeniul securității cibernetice din cadrul companiilor din toată lumea.

Conform datelor raportului, peste jumătate dintre respondenți (56%) sunt de părere că organizațiile lor au ocolit procesele de securitate cibernetică pentru a facilita implementarea noilor cerințe legate de telemuncă și de un regim de muncă flexibil. În același timp, liderii în securitate cibernetică declară că nu au fost niciodată mai preocupați ca acum de capacitatea lor de a gestiona amenințările cibernetice (43%). Peste trei sferturi dintre aceștia (77% față de 59% conform ediției anterioare a GISS) avertizează în privința creșterii numărului de atacuri cibernetice cu impact puternic în ultimele 12 luni, cum ar fi cele de tip „ransomware”.

Bugetele pentru securitatea cibernetică nu sunt aliniate nevoilor 

În pofida amenințării tot mai mari a atacurilor cibernetice, bugetele pentru securitatea cibernetică rămân la un nivel redus în raport cu cheltuielile totale cu tehnologia informației, potrivit ediției din acest an a GISS. Deși organizațiile respondenților au înregistrat venituri medii de 11 miliarde de USD în ultimul exercițiu financiar, valoarea medie a cheltuielilor cu securitatea cibernetică a fost de doar 5,28 milioane de USD.

Aproape patru din zece respondenți (38%) atrag atenția că bugetul organizației lor este sub nivelul necesar gestionării noilor provocări apărute în ultimele 12 luni. Același procent de respondenți declară că cheltuielile cu securitatea cibernetică nu sunt integrate corespunzător în costul investițiilor strategice, cum ar fi transformarea lanțului de aprovizionare IT. În același timp, mai bine de o treime (36%) spun că este doar o chestiune de timp până când organizația lor va suferi o breșă de securitate majoră care ar fi putut fi evitată, dacă ar fi existat investiții de un nivel adecvat în mijloacele de apărare cibernetică. 

Relațiile strategice cu ceilalți lideri executivi pot transforma criza într-o oportunitate 

Relațiile esențiale dintre liderii în securitate cibernetică și cei care dețin poziții importante în cadrul organizației sunt lipsite de deschidere și de forță, potrivit ediției 2021 a raportului GISS. 

41% dintre liderii în securitate cibernetică sondați au descris relația lor cu zona de marketing drept negativă, în timp ce 28% au menționat că relația cu proprietarii companiei lasă de dorit. Drept urmare, în timp ce 36% dintre respondenții din 2020 aveau convingerea că echipele de securitate cibernetică sunt consultate încă din faza de planificare a noilor inițiative comerciale, acest procent a scăzut la 19% în 2021. Mai mult, doar 25% consideră că liderii de business ar descrie funcția de securitate cibernetică a organizației lor drept una comercială. 

În contextul în care liderii de companii văd în tehnologie mijlocul prin care își pot realiza viziunea și transforma compania, aceștia nu își pot permite să întoarcă spatele riscurilor cibernetice care vin la pachet cu aceste demersuri. Misiunea directorilor de securitate cibernetică va fi să se asigure că liderii de companii vor înțelege valoarea adusă de investițiile în securitatea cibernetică și vor conștientiza faptul că acestea reprezintă o parte integrantă a procesului de transformare.

Aspecte specifice pentru România

Cristian Zaharia (foto), Manager, Forensic Technnologies and Discovery Services, EY România: „Investițiile majore din ultimii 10 ani, care au avut loc în zona de IT din România, au dus la o uniformizare a practicilor și procedurilor de lucru pe zona securității cibernetice specifice celor din vestul Europei și SUA. Practica ultimelor luni a arătat că și în cazul companiilor din România investițiile în zona de apărare contra atacurilor informatice au crescut, chiar dacă per total nu ne aflăm la un nivel rezonabil de reziliență nici în mediul public și nici în cel privat. Soluțiile antivirus rămân în continuare cel mai utilizat mijloc de protecție, însă acest lucru s-a dovedit a fi insuficient dacă nu vine în completare cu alte soluții. 

În plus, nu trebuie neglijată nici implementarea directivei NIS, transpusă în legislația din România prin legea nr. 362/2018. Noi acte normative și regulamente adoptate în ultima perioadă conturează cadrul necesar implementării directivei NIS. Asemănător cu situația în care a fost implementată legislația GDPR, în viitorul apropiat vom asista la momentul în care și normativele care vin în completarea legii 362/2018 vor fi finalizate. Acesta va însemna o bornă importantă la care companiile din România ar trebui să se gândească întrucât nerespectarea acestei legislații poate atrage după sine sancțiuni importante. Astfel, cu cât măsurile în zona apărării împotriva atacurilor informatice vor fi luate mai din timp, cu atât companiile se vor pune la adăpost atât de eventuale riscuri generate de expunerea la amenințările cibernetice, dar și de eventuale sancțiuni legislative”. 


Despre ediția 2021 a studiului EY Global Information Security Survey (GISS)
Datele din raportul GISS din acest an se bazează pe un sondaj în rândul liderilor în securitate cibernetică (Chief Information Security Officer sau CISO) și alți membri ai consiliilor de administrație din 1.010 organizații, derulat în perioada martie – mai 2021. CISO și alți membri ai conducerilor executive superioare au reprezentat 50% dintre respondenți; restul respondenților au fost profesioniști în domeniul securității cibernetice de nivel C-1.

Acesta a fost un sondaj global, în care 43% dintre respondenți au provenit din regiunea Europa, Orientul Mijlociu, India și Africa (EMEIA), 36% din America de Nord și de Sud și 20% din regiunea Asia-Pacific. Printre respondenți s-au numărat persoane cu funcții de CISO sau poziții echivalente din sectoarele serviciilor financiare, produselor de consum și comerțului cu amănuntul, sănătății și bioștiințelor, energiei, sectorul public și al tehnologiei și sectorul media și divertisment și telecomunicații. Fiecare companie inclusă în datele aferente acestui raport a înregistrat venituri anuale mai mari de 1 miliard de dolari.

Comparațiile punctuale ale rezultatelor edițiilor 2020 și 2021 s-au făcut pe baza unor eșantioane similare de la un an la altul. Companiile cu venituri anuale mai mici de 1 miliard de dolari au fost incluse în 2020, dar nu și în 2021.

75%, grad de ocuparea ansamblului H Pipera Lake în prima fază de dezvoltare

0

Cu patru luni înainte de finalizare, ansamblul rezidențial H Pipera Lake realizat de Hagag Development Europe este deja ocupat pe trei sferturi: dezvoltatorul imobiliar Hagag Development Europe anunță „un grad de ocupare de 75% pentru cele 5 imobile (435 de unități) disponibile în prima fază de dezvoltare a ansamblului rezidențial H Pipera Lake, rezultate obținute cu patru luni înainte de finalizarea lucrărilor de construcție pentru clădirile H4 și H5”. Estimarea este de creștere a gradului de ocupare de minimum 10% în următoarele trei luni, odată cu începerea planificării etapei de pre-sale pentru a doua fază a proiectului, care va fi demarată anul viitor.

Anna Cohen, Head of Marketing, Hagag Development Europe

Anna Cohen, Head of Marketing în cadrul Hagag Development Europe: „Mă bucur să văd că H Pipera Lake a început să se contureze ca o comunitate tânără și multi-culturală, așa cum ne-am imaginat că va fi. Ne dorim ca experiența clienților să fie una cât mai plăcută, iar în acest sens suntem dispuși să investim nu doar în edificarea proiectului în sine, ci și în servicii și facilități extra. Din punctul nostru de vedere, zona Aviației-Pipera nu mai este de mult o suburbie, ci un cartier emergent care crește de la an la an. Tocmai de aceea depunem eforturi susținute pentru a ne asigura că atât infrastructura, cât și facilitățile disponibile în zonă se vor îmbunătăți constant, atrăgând astfel din ce în ce mai mulți viitori rezidenți.Pe fondul evoluției accelerate a vânzărilor, dar și a dezvoltărilor ample din vecinătate, anticipăm că traficul în zonă va crește semnificativ în următorii ani și lucrăm deja la un concept care să ne permită să înglobăm cât mai multe facilități chiar în perimetrul complexului. Analizăm, în prezent, mai multe opțiuni și suntem în discuții cu diferiți potențiali chiriași pentru a integra în cadrul H Pipera Lake, pentru început, un supermarket, o farmacie și un salon de înfrumusețare. Suntem conștienți că aceste soluții sunt necesare pentru un minim de confort și privim cu deschidere și către alte posibilități. Mai mult, am convingerea fermă că serviciul nostru de concierce virtual va facilita accesul locatarilor la toate aceste beneficii și nu numai”.

Hagag Development Europe subliniază că „H Pipera Lake și-a deschis oficial porțile pentru rezidenți în cel de-al doilea trimestru al acestui an și oferă servicii și facilități premium, adiacente celor disponibile pe segmentul locuințelor de lux, inclusiv serviciul de închiriere apartamente și reprezentarea proprietarului. Persoanele interesate să închirieze o unitate rezidențială pot accesa acum această facilitate direct de la dezvoltator sau contactând furnizorul desemnat pentru administrarea proiectului. Totodată, adițional serviciilor de property management și concierge virtual dedicat, dezvoltatorul are în vedere implementarea de noi soluții care să sporească gradul de confort al locatarilor și să aducă, în același timp, valoare adăugată zonei. În consecință, reprezentanții Hagag sunt în discuții cu diferiți agenți economici care să opereze spații cu funcțiuni comerciale diverse chiar în interiorul complexului de locuințe”.  Dezvoltatorul avansează în ritm alert cu lucrările de infrastructură rutieră, unde a securizat deja o primă cale de acces ce asigură o legătură directă între intrarea în complex și bulevarul Pipera și este în curs de finalizare a drumului principal care va conecta, de asemenea, H Pipera Lake la bulevardul principal. În paralel, compania se pregătește să demareze, în următoarele săptămâni, lucrările de amenajare a zonei de promenadă ce va fi amplasată pe malul lacului. Dezvoltată pe o parcelă de teren de peste 4.000 de metri pătrați, aceasta va afișa, până la finalul acestui an, o arhitectură peisagistică caracterizată de zone verzi, piste pentru biciclete și alergare, precum și mai multe locuri de joacă pentru copii.

Hagag Development Europe este caracterizat ca „un dezvoltator imobiliar specializat în proiecte rezidențiale și comerciale în România. Compania este implicată în achiziționarea, dezvoltarea și renovarea unor imobile și proiecte localizate în zonele de lux și de dezvoltare ale Bucureștiului și gestionează un portofoliu a cărui valoare de piață este estimată, în prezent, la peste 200 de milioane de euro”.

Senatul SUA adoptă planul de infrastructură de un trilion de dolari al președintelui Biden, dar încrederea consumatorilor se prăbușește din cauza variantei Delta

0

Într-o rară demonstrație de unitate politică, Senatul SUA a adoptat cu sprijin bipartizan un plan de 1,2 de trilioane de dolari pentru a repara infrastructura îmbătrânită a țării și a reduce în același timp emisiile de gaze cu efect de seră. Planul ambițios, care a fost descris de administrația Biden drept „o investiție în infrastructură ce se face o dată la o generație”, include fonduri noi de 550 miliarde de dolari ce vizează repararea drumurilor, podurilor și căilor ferate, dar și crearea unor rețele de stații de încărcare cu energie pentru vehiculele electrice.

Adoptarea sa dă un puseu de încredere la momentul potrivit pentru piețele agitate care încearcă să înțeleagă noua fază a pandemiei precum și provocările geopolitice pe care le aduce evoluția continuă a situației din Afganistan. Variantele virusului, cum ar fi Delta, care amenință să reducă eficacitatea vaccinurilor și să prelungească pandemia, îi sperie pe americanii obișnuiți. Încrederea consumatorilor americani a scăzut acum la cel mai scăzut nivel din aprilie 2020, când pandemia șoca țara, cu spitale supraaglomerate și izolarea strictă care a închis mari sectoare ale economiei.

Potrivit celor 2702 de pagini ale proiectului de lege privind infrastructura, fondurile prevăzute în buget vor merge către diferite programe, unele dintre ele orientate către combaterea schimbărilor climatice și atenuarea riscurilor asociate. Sunt alocați 105 miliarde de dolari pentru infrastructura de transport public, inclusiv cel de cale ferată. Suma include și 39 de miliarde de dolari pentru înlocuirea a mii de vehicule vechi de transport în comun cu vehicule noi cu emisii zero. Transportul feroviar va primi 66 de miliarde de dolari – cea mai mare investiție federală în transportul feroviar de pasageri de la crearea Amtrak, compania de căi ferate din SUA. Toate aceste măsuri sunt în concordanță cu studiile care arată că transportul în comun este un element cheie pentru combaterea schimbărilor climatice globale.

O sumă aproape egală (110 miliarde de dolari) va fi alocată pentru drumuri, poduri și alte proiecte majore de construcție, cea mai mare investiție în poduri de la aprobarea sistemului de autostrăzi interstatale în 1956. Un sondaj publicat anul acesta a arătat că doar 42% dintre americani consideră că drumurile lor sunt bune, prin urmare inițiativa are farmecul ei pentru alegători.

Dând un semnal că SUA fac în sfârșit progrese în ceea ce privește energia verde, planul include și 73 de miliarde de dolari pentru a face infrastructura energetică mai „verde”, prin îmbunătățirea liniilor de transport de energie și crearea de surse de energie regenerabilă. De asemenea, planul adresează una dintre preocupările consumatorilor în ceea ce privește vehiculele electrice – autonomia acestora – 7,3 miliarde de dolari fiind alocate unui proiect ambițios de creare a unei rețele naționale de stații de încărcare pentru vehiculele electrice. Președintele Joe Biden promite că până în 2030 vor fi instalate cel puțin 500.000 de astfel de stații în SUA. Pentru a înțelege amploarea acestui proiect, gândiți-vă că în acest moment există aproximativ 115.000 de benzinării în SUA.

O parte importantă a planului vizează finanțarea (cu 50 de miliarde de dolari) a unor proiecte de reziliență menite să pregătească mai bine infrastructura pentru condiții meteorologice extreme rezultate din schimbările climatice și să o apere împotriva atacurilor cibernetice. După ce atacul cibernetic de la Colonial Pipeline din acest an a creat penurie de combustibil pentru milioane de americani, vulnerabilitățile infrastructurii au devenit evidente, cauzând îngrijorări cu privire la capacitatea de a proteja infrastructura împotriva infracțiunilor cibernetice.

Proiectul de lege privind infrastructura a trecut de Senat cu 67 la 30 de voturi și se îndreaptă pentru votul final spre Camera Reprezentanților, unde există o majoritate confortabilă în favoarea planului. În schimb, un plan suplimentar al administrației Biden, de 3,5  trilioane de dolari pentru „infrastructura umană”, care include fonduri pentru îngrijirea copiilor și burse pentru studenți, se confruntă cu un viitor incert în Congres. Republicanii i se opun, iar unii democrați conservatori nu sunt nici ei de acord cu el.

Încrederea consumatorilor americani se prăbușește din cauza îngrijorărilor legate de varianta Delta

În timp ce politica pare să se redreseze, revenirea pandemiei provoacă panică în rândul americanilor obișnuiți. Indicele de încredere a consumatorilor a scăzut cu 13,5% față de iulie, până la un nivel care s-a situat chiar sub minimul din aprilie 2020, de 71,8. Din punct de vedere istoric, singurele scăderi mai mari ale Indicelui Sentimentului au avut loc în timpul opririi economiei în aprilie 2020 (-19,4%) și în timpul Marii Recesiuni din octombrie 2008 (-18,1%). Un fapt îngrijorător este faptul că pierderile din index, de la începutul lunii august, au fost larg răspândite în toate subgrupurile de venituri, vârstă și educație, au fost observate în toate regiunile și au acoperit toate aspectele economiei, de la finanțele personale la perspectivele economiei, inclusiv inflația și șomajul.

Potrivit Universității din Michigan, nu există nicio îndoială că reapariția pandemiei datorată variantei Delta a fost întâmpinată cu un amestec de rațiune și emoție. Evaluările economice negative ale consumatorilor reprezintă un răspuns emoțional, în principal din cauza speranțelor spulberate că pandemia se va încheia în curând, de unde și raționamentul că performanța economiei va fi diminuată în următoarele luni.

Piețele au reacționat la aceste știri, randamentul obligațiunilor trezoreriei americane pe 10 ani respingând nivelul de 1,40% și alunecând sub1,29%. Piețele asiatice au început această săptămână cu pierderi în Japonia și Hong Kong, în timp ce contractele futures din SUA sunt pe roșu.



eToro este o platformă de investiții cu active multiple ce permite oamenilor să își dezvolte cunoștințele și să-și crească veniturile ca parte a unei comunități globale de investitori de succes. Compania a fost fondată în 2007 cu misiunea de a face accesibile piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

Criptomonedele își continuă ascensiunea

0

Criptomonedele și-au continuat creșterea săptămâna trecută, iar Cardano (ADA) a avut o evoluție remarcabilă. ADA a început săptămâna la 1,41 dolari, dar de atunci a urcat vertiginos, ajungând sâmbătă la peste 2,24 dolari – o creștere de 96%. La momentul redactării acestui articol, criptoativul se tranzacționează în jurul valorii de 2,14 dolari.

Bitcoin continuă să se apropie din nou de pragul de 50.000 de dolari, continuându-și revenirea puternică. După ce a început săptămâna sub 44.000 de dolari, BTC s-a tranzacționat în unele momente la peste 48.000 de dolari, pe măsură ce revenirea sa a progresat cu o oarecare volatilitate. În prezent, se tranzacționează în jurul valorii de 47.431 dolari.

Ethereum se tranzacționează, de asemenea, la o valoare confortabil deasupra pragului de 3.000 de dolari, în urma mult asteptatului hard fork de la Londra de acum două săptămâni. ETH a început săptămâna în jurul valorii de 2.950 de dolari, dar, în ciuda unei scurte scaderi vineri, de atunci nu a mai coborât sub 3.000 de dolari. În prezent, se tranzacționează în jurul valorii de 3.284 de dolari.


Proiectul de lege privind infrastructura din SUA a fost aprobat

Proiectul de lege privind infrastructura de 1 miliard de dolari a trecut marțea trecută de Senatul american, ceea ce înseamnă că veniturile din impozitarea criptoactivelor ar putea contribui în curând la finanțarea cerințelor ambițioase ale SUA în materie de infrastructură, cu planuri de a strânge 28 de miliarde de dolari în următorii 10 ani.

Proiectul de lege conține noi reglementări pentru companiile de criptoactive cu sediul în SUA pentru a extinde definițiile a ceea ce înseamnă „brokeraj” de criptomonede, incluzând exchange-urile, ceea ce va stabili cerințe mai stricte privind raportarea fiscală a utilizatorilor. Proiectul de lege urmează acum să se îndrepte către Camera Reprezentanților pentru o examinare suplimentară.

În timp ce zvonurile continuă să persiste cu privire la viitoarea reglementare a pieței, Rezerva Federală este încă dornică să încurajeze plăți mai rapide prin dezvoltarea propriei monede digitale ancorate la dolarul american, subliniind entuziasmul pentru plățile digitale.

Noul contract al lui Messi deschide calea pentru o mai mare expunere la criptoactive

Mutarea fotbalistului Lionel Messi la Paris Saint-Germain a provocat valuri în lumea criptoactivelor. O parte din salariul său va fi plătită într-un tip de criptomonedă, într-o mișcare care ar putea fi urmată și de alte cluburi.

Messi va fi recompensat cu fan tokens furnizate de Socios.com, carepermit deținătorilor să voteze în privința unor decizii legate de club. Chiar dacă nu este vorba despre decizii importante, aceasta le dă puterea deținătorilor sa se implice în realizarea schimbărilor pe care doresc să le vadă.

De exemplu, PSG a permis anterior deținătorilor de token-uri pentru fani să aleagă mesaje motivaționale care să fie afișate pe peretele vestiarului înainte de meciurile importante, golul sezonului, premiile de sfârșit de sezon pentru jucători și să primească apeluri video personale de la jucătorii vedetă.

La fel ca alte criptoactive, token-urile fanilor pot fi vândute sau schimbate, permițând deținătorilor să elibereze capital. Cu toate acestea, la fel ca și în cazul altor criptoactive, oscilațiile de preț sunt frecvente, ceea ce a determinat unele autorități de reglementare financiară să emită avertismente pentru investitori.

Schema PSG a înregistrat o creștere în zilele care au precedat transferul, cu volume de tranzacționare care au depășit 1,2 miliarde de dolari – ceea ce demonstrează entuziasmul fanilor cu privire la această mutare.


Atenționare privind exonerarea de răspundere

Această comunicare este doar în scopuri de informare și educație și nu trebuie luată drept sfat pentru investiții sau recomandare personală, ofertă sau solicitare de a cumpăra sau vinde orice instrumente financiare. Acest material a fost pregătit fără a ține cont de vreun obiectiv de investiții anume al destinatarului sau de situația sa financiară și nu a fost pregătit în conformitate cu cerințele legale și de reglementare pentru promovarea cercetărilor independente. Orice referință la performanțele trecute sau viitoare ale unui instrument financiar, indice sau produs de investiții complex nu sunt și nu trebuie considerate a fi un indicator sigur pentru rezultate viitoare. eToro nu își asumă nicio răspundere că informațiile incluse în acest raport sunt în totalitate corecte și complete.

Horváth: România va investi 400 milioane euro în proiecte de digitalizare în sistemul de sănătate, mai puțin de jumătate față de Polonia

0

România are planificate investiții de 400 milioane de euro, în proiecte de digitalizare a sistemului de sănătate, prin intermediul fondurilor provenite prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) formulat drept răspuns la crizele cauzate de pandemia Covid-19. Potrivit Horváth, companie internațională de consultanță în management, această sumă reprezintă mai puțin de jumătate din bugetul alocat de Polonia, o altă beneficiară a PNRR, care a planificat investiții de un miliard de euro în digitalizarea sistemului de sănătate. România a decis ca, din totalul de 29,2 miliarde euro, primiți de la Uniunea Europeană prin intermediul PNRR, 2,45 să fie direcționați spre domeniul sănătății. Acest buget este unul dintre cele mai mari din Europa Centrală și de Est, destinat sectorului de sănătate. Studiul realizat de Horváth, în prima parte a acestui an, vizează întrebuințarea fondurilor provenite prin PNRR în sistemul de sănătate din șase țări europene: Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, România și Croația. 

Țara noastră și-a declarat intenția ca o parte semnificativă din cei 2,45 miliarde euro alocați sănătății (1,9 miliarde) să meargă către înnoirea infrastructurii, prin proiecte ca modernizarea spitalelor existente și construirea unora noi, precum și achiziția de aparatură medicală modernă. 

În ceea ce privește digitalizarea sistemului medical, România pregătește proiecte care țin de consolidarea telemedicinei, îmbunătățirea infrastructurii digitale a unităților sanitare publice, sistemele mobile de monitorizare a pacienților și asistența tehnică pentru dezvoltarea și integrarea soluțiilor de sănătate digitală. Prin comparație, Polonia investește o sumă care depășește dublul bugetului țării noastre, în proiecte avansate precum cele de Inteligență Artificială pentru analiză și diagnoză medicală. 

„Digitalizarea este o componentă vitală pentru modernizarea sistemului medical. Investițiile pe acest segment sunt foarte importante, în special dacă ne gândim la faptul că domeniul sănătății în Europa Centrală și de Est se află la un nivel de dezvoltare mult mai scăzut față de restul statelor membre ale UE. De exemplu, date Eurostat din 2018 arată că mortalitatea cauzată de boli care puteau fi prevenite sau tratate este cu 70% mai mare în țări ca România și Ungaria, față de media UE. Dintre vecinii noștri, Cehia avea, în 2018, cea mai scăzută rată a mortalității, care se plasa cu doar 9% peste media europeană, cu 297 de decese per 100,000 locuitori. Așadar, este necesar ca România să pună la punct o strategie coerentă prin care bugetul generos alocat domeniului sănătății să fie corect distribuit. Este evident că sistemul local de sănătate are nevoie de investiții consistente, dar implementarea fondurilor alocate prin PNRR va constitui cu siguranță o provocare. Rata României pentru absorbția fondurilor europene este de 33% pentru perioada 2014-2020, a doua cea mai mică din Europa de Est, după Croația. La polul opus se află Polonia, cu 45%, pentru același interval”, a explicat Constantin Pelehra (foto), reprezentat al Horváth. 

De asemenea, cheltuielile pentru sănătate, ajustate la puterea de cumpărare a populației, plasau România pe ultimul loc, dintre cele șase state analizate în cercetarea Horváth, în ciuda unei creșteri de 45%, între 2015 și 2018. Astfel, țara noastră a cheltuit 1.210 euro/ cap de locuitor, în 2018, în timp ce Republica Cehă, 2.280 euro per capita, în același an. Slovacia, Ungaria și Polonia au raportat fiecare peste 1.510 euro per capita, iar media UE a fost de 3.080 euro per capita. 

România este singurul stat, dintre cele șase incluse în analiza Horváth, care intenționează să recurgă la totalul de granturi și împrumuturi accesibile prin PNRR, ajungând la suma de 29,2 miliarde euro. Cehia va obține 7,1 miliarde euro prin PNRR, Ungaria ar trebui să ia 7,2 miliarde euro, iar Slovacia, 6,6, miliarde euro, și niciuna dintre aceste țări nu va apela la împrumuturi. Croația, care va obține 6,5 miliarde euro, și Polonia, care va accesa 36 miliarde euro, și-au definit planurile cu două treimi granturi și o treime împrumuturi. Planurile naționale ale Croației, Cehiei și Slovaciei au fost aprobate deja de Comisia Europeană. Polonia și România așteaptă aprobarea, iar evaluarea pentru Ungaria este suspendată, în prezent.

„Studiul pe care l-am realizat a avut drept ținte să compare performanța sistemelor de sănătate din Europa Centrală și de Est și să identifice nivelul și obiectivele de finanțare în domeniul sănătății din PNRR și modul în care acestea contribuie la reducerea decalajului de performanță. Strategia de finanțare din PNRR este formulată pentru a contribui la micșorarea decalajului de performanță ale sistemelor de sănătate din Europa Centrală și de Est în comparație cu cele din țările din Vest. Măsura în care se va realiza acest lucru depinde de succesul definirii și implementării portofoliului de proiecte”, a conchis Constantin Pelehra. 

Jocurile francofoniei 2022, România pe piața schimburilor artistice

0

În vederea participării României la a IX-a ediție a Jocurilor Francofoniei, organizată în perioada 19-28 august 2022, la Kinshasa, Republica Democratică Congo, de Organizația Internațională a Francofoniei (OIF), Ministerul Culturii anunță prelungirea termenului limită al înscrierilor pentru apelul de selecție în vederea constituirii delegației de artiști. Noua dată limită pentru depunerea înscrierilor este 15 septembrie 2021.

Jocurile Francofoniei reprezintă „o competiție culturală și sportivă de anvergură, care se adresează artiștilor români cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani din următoarele discipline culturale: artă stradală (hip-hop, jonglerie, marionete gigant), arte vizuale (pictură, sculptură/instalație, fotografie), creație și interpretare muzicală, povești și povestitori, dans, literatură și creație digitală.

Competiția încurajează apariția tinerelor talente artistice francofone pe scena artistică internațională, prin evidențierea și punerea lor în valoare. De asemenea, Jocurile promovează originalitatea culturilor francofone în toată diversitatea lor și susțin dezvoltarea schimburilor artistice între țările francofone”.

Candidaturile se transmit doar online, prin www.wetransfer.com, la adresa de email JocurileFrancofoniei2022@cultura.ro, într-un singur email cu titlul „Jocurile Francofoniei 2022”, până la data de 15 septembrie.

Mai multe detalii privind înscrierea și documentele necesare acesteia: http://www.cultura.ro/jocurile-francofoniei 

Allview, creșteri cu 55% ale veniturilor din activități recurente în S1 2021

0

Compania cu capital integral românesc Allview (Visual Fan SA, companie listată la Bursa de Valori București sub simbolul ALW) anunță înregistrarea în primul semestru din 2021 a unei cifre de afaceri de peste 13,58 milioane de euro (66,77 milioane de lei) din vânzarea de dispozitive electronice, reprezentând un profit net de 972.000 de euro (4,78 milioane lei) corespunzător segmentului de business ce reprezintă activitățile de bază („core activities”) ale companiei. Cifra de afaceri și profitul net se situează peste previziunile bugetare pentru prima jumătate a acestui an, prezentate în memorandumul de listare a acțiunilor la BVB, arătând că producătorul IT&C din Brașov are premise excelente pentru depășirea obiectivelor de venit și profitabilitate anuale.

Lucian Peticila – CEO Visual Fan SA

Lucian Peticilă (foto), fondator și director general al Allview (Visual Fan SA): „Rezultatele pe primele șase luni ale acestui an atestă evoluția excelentă a vânzărilor de produse electronice Allview, pe care le dezvoltăm în permanență, anticipând direcțiile pieței. Ne bucurăm că eforturile noastre în direcția dezvoltării de produse inovatoare și de ultima generatie din punct de vedere tehnologic sunt apreciate de clienții noștri. Pe de altă parte, în 2021, confirmarea performanțelor noastre a venit și dinspre piața de capital. Suma atrasă prin plasamentul privat de acțiuni, din aprilie, ne permite accelerarea proiectelor de dezvoltare sub umbrela conceptului Touchless, fiind convinși că interacțiunea cu dispozitivele electronice fără atingere se va generaliza în următorii ani, îmbunătățind experiența utilizatorilor și conferind noi valențe tehnologiei care ne înconjoară. În plus, listarea acțiunilor, sub simbolul ALW, va adăuga un capital de imagine demersurilor noastre de a atrage cele mai bune talente în echipă, de a accede pe noi direcții de dezvoltare și de a ne extinde prezența pe piețe externe”.

Allview subliniază că „față de perioada similară din 2020 și cu referire la linia de business principală a companiei (dispozitive electronice), creșterea cifrei de afaceri în S1 2021 a fost de 55,20%, iar în cazul profitului net, avansul a fost de 62.74%. În ceea ce privește marja netă de profit, aceasta a urcat la 7,16%, în S1 2021, comparativ cu cea înregistrată în S1 2020 (6,83%).

Creșterea activității de bază a Allview – producția de electronice a companiei (telefoane mobile inteligente, televizoare, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi) – înregistrată în S1 2021 confirmă evoluția ascendentă a acesteia, reflectată și la finele anului 2020, când a fost cu 20% mai mare decât în 2019, respectiv cu 36% față de 2018.

În S1 2020, cifra de afaceri totală a companiei s-a situat la 53,57 milioane de euro (263,27 milioane de lei), dar nivelul atins în acel interval s-a datorat unei conjuncturi de business favorabile în afara activității de bază a companiei. Astfel, pe fondul pandemiei Covid-19, Allview a ajutat, pe baza relațiilor îndelungate cu furnizori din China, la procurarea de echipamente medicale, aflate la mare căutare de către parteneri din sistemul public și privat din România. Experiența de aproape 20 de ani pe piață a demonstrat încă o dată că Allview are o echipă experimentată, ce poate valorifica rapid oportunitățile nou-apărute, dar previziunile de creștere a rezultatelor financiare ale companiei se referă la linia de business principală, producția de dispozitive electronice.

Pentru lunile rămase din 2021, Allview continuă să urmărească atingerea statutului de lider pe piața românească de Smart TVs cu Android TV™ și Google Assistant™ integrat și consolidarea poziției pe piața telefoanelor inteligente. La atingerea acestor obiective vor contribui și lansarea gamei de Smart TV-uri ePlay 7100, cu tehnologia Far Field Voice Control, și a noii game de smartphone-uri Soul X8, care împreună cu căștile wireless și AVI integrează un sistem ce permite controlul vocal în limba română, fără atingere”.

Lucian Peticilă anunță pentru 2022: „Dorim să dezvoltăm și să promovăm o nouă gamă de produse și servicii, o nouă linie de business, prin care ne propunem să aducem digitalizarea la un alt nivel în casele utilizatorilor. Premisele pe care se bazează noua gamă sunt: (1) tendințele actuale ale pieței, în care lumea va fi modelată de conceptul Industry 4.0, care presupune interconectarea tuturor dispozitivelor și a sistemelor smart existente; (2) necesitatea de a combate efectele încălzirii globale și de a asigura un mod de dezvoltare economică sustenabil, prietenos cu mediul: și (3) preocuparea globală pentru îmbunătățirea sănătății oamenilor, afectați de obezitate și de incertitudinile legate de calitatea hranei intens procesate pe care o consumă. Produsele și servicile Allview vor aduce un răspuns la aceste provocări, consolidând poziția companiei pe piața IT&C”.

Pe piața de capital, Allview anunță că „își propune menținerea unui nivel de motivare ridicat pentru investitori, atât prin creșterea performanțelor financiare, cât și prin derularea recurentă de majorări de capital. Astfel, compania are în vedere operațiuni recurente de capitalizare a profitului prin distribuirea de acțiuni gratuite, dar și majorări viitoare cu aport, prin care vizează susținerea strategiei de dezvoltare, atât la nivel intern cât și internațional”.

Allview (simbol bursier ALW) reamintește că „este o companie cu capital integral românesc, care și-a confirmat statutul de vizionar și pionier atunci când vine vorba de tehnologie, cu un portofoliu de produse diversificat. A fost fondată la Brașov, în 2002, și produce telefoane mobile inteligente, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri și alte gadgeturi. A lansat cel mai complex sistem Smart Home din România (2016), AVI – singurul asistent vocal în limba română (2017), a fost printre primele companii din Europa care a încheiat un parteneriat direct cu Google Android TV™ (2019), fiind primul brand din România care a adoptat tehnologia QLED (2020). Este prezentă pe piețele IT&C din peste 10 țări. Allview investește constant în R&D (cercetare și dezvoltare) și își propune ca, pe termen lung, să creeze un robot inteligent –  asistent personal. Pentru a rămâne conectați la noutățile Allview, puteți urmări paginile companiei de pe Facebook, YouTube și Instagram”.

Raportul financiar integral pentru S1 2021 al Visual Fan SA este disponibil pe site-ul Bursei de Valori București și la Secțiunea Investitori de pe site-ul Allview.