Studiu EY: Românii nu așteaptă campaniile de reduceri de sărbători pentru a face cumpărături

0

Tensiunea ultimilor doi ani și dorința de revenire la normalitate par să se vadă în îndârjirea cu care o bună parte dintre români își propun să facă achiziții de sărbători, se arată în ultimul sondaj Future Consumer Index, realizat de EY România la începutul lunii decembrie 2021 în rândul consumatorilor români din mediul urban, cu studii universitare și postuniversitare și venituri peste medie. 

Conform datelor obținute, peste o treime dintre respondenți declară că ar urma să aloce sume consistente cumpărăturilor festive din acest an, respectiv peste 1.500 lei. De asemenea, aproape 57% dintre respondenți au indicat că nu așteaptă campaniile de reduceri pentru a cumpăra cadouri pentru Crăciun sau Anul Nou. Campaniile de Black Friday, altădată de un succes răsunător în rândul cumpărătorilor români, par că încep să își reducă din importanță, mai arată studiul EY România. 

Sezonul cumpărăturilor de sărbători de anul acesta are toate șansele să fie unul record, dacă ne uităm la sumele pe care consumatorii sunt dispuși să le cheltuiască pe cadouri. De altfel, răspunsurile primite la studiul nostru sunt foarte asemănătoare cu cele din studiul global al EY, care vorbește despre dorința consumatorilor europeni sau de peste tot din lume de a reveni la normalitate, despre nevoia de recuperare a timpului pierdut, de a avea sărbătorile ca înainte de pandemie”, spune Georgiana Iancu (foto), Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România. 

Practic, este o schimbare totală de optică a consumatorilor – anul trecut răspunsurile respondenților din studiul EY Global variau, destul de echilibrat,  între „economisesc și stochez”, „tai adânc în buget”, „stau calm” și „hibernez, dar cheltuiesc ”.  

În schimb, reducerile de Black Friday par să se fi demonetizat în rândul cumpărătorilor români: anul acesta, peste 57% dintre respondenții studiului lansat de EY România spun că nu au profitat de zilele cu cele mai mari reduceri din an. Astfel se explică și de ce 43% dintre respondenți au declarat că au cheltuit mai puțin sau mult mai puțin decât anul trecut pentru achiziții de Black Friday. 

Cumpărăturile online par să devină noul normal și pentru români. Dacă pandemia a schimbat relația consumatorului cu tehnologiile digitale peste tot în lume, se pare că nici consumatorii români nu au rămas în afara acestei tendințe de digitalizare. Peste 80% dintre respondenți urmăresc campaniile de reduceri în online, iar majoritatea declară că își cumpără echipamentele electrice/electronice, produsele de îmbrăcăminte și încălțăminte, ba chiar și articolele sportive sau echipamentele de sport din magazine virtuale. 

„Cum luni în șir a fost dificil sau imposibil să faci cumpărături, să lucrezi, să înveți sau să socializezi fără o interfață digitală, cu toții ne-am schimbat comportamentul. Ceea ce se vede acum este că tehnologia și online-ul merg dincolo de facilitarea deciziei de cumpărare, asigurând mediul în care consumatorii își fac achizițiile. Aceștia vor continua să se bazeze pe digital pentru a rămâne în siguranță, precum și pentru a-și gestiona mai eficient timpul”, explică Georgiana Iancu. 

Cei care nu se confruntă cu migrarea clienților lor către online sau nu în aceleași proporții sunt, așa cum o arată sondajul, farmaciile și supermarketurile/hypermarketurile. Într-o proporție covârșitoare, majoritatea respondenților preferă să achiziționeze produsele alimentare, de curățenie sau produsele farmaceutice din magazinele tradiționale. 

De asemenea, datele studiului arată că și în următoarele șase luni românii intenționează să își cumpere produsele alimentare și produsele de curățenie a casei din hypermarketuri/supermarketuri (peste 70%). Această tendință de achiziție din magazinele fizice, întâlnită și la nivel global, e justificată de evitarea creșterii costurilor cu livrarea sau a indisponibilității anumitor produse la raft, cauzate de întârzierile lanțurilor de aprovizionare.

Pentru a răspunde aceste provocări, jucătorii din comerț vor trebui să își regândească lanțul de aprovizionare, procesele logistice și, bineînțeles, nivelul stocurilor și sortimentele disponibile în online, deoarece calitatea serviciilor pe care le oferă crește ca importanță pentru consumatori”, aspect întărit și de răspunsurile a 57% din respondenții studiului global EY Future Consumer Index, arată Georgiana Iancu. 

În schimb, online-ul va fi în continuare mediul ales pentru realizarea achizițiilor de îmbrăcăminte (44%) sau de produse și echipamente sportive (42%).

Studiul EY România mai relevă că, lunar, cele mai mari sume de bani alocate (între 500 și 1.000 de lei) sunt pentru achiziția produselor alimentare. Dar, într-o proporție importantă, românii au început să facă economii și să își direcționeze banii și către zona investițiilor sau pentru educație și formare. La o distanță relativ mare, se află sumele destinate achiziției de produse de curățenie și cele de igienă și îngrijire personală, dar și pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, fapt care se poate explica prin utilizarea acestor produse pe o perioadă mai extinsă de timp. Din câte ne arată respondenții, sportul, divertismentul și relaxarea nu se află în topul priorităților și nu există alocări semnificative în această direcție. Totuși, ne așteptăm ca răspunsurile primite să oglindească în mare măsură și restricțiile ce au vizat aceste zone în ultimul an – o perioadă relativ mare de timp sălile de sport și centrele de divertisment (teatre, cinematografe, librării etc) nu au funcționat sau au funcționat în anumite condiții și la o capacitate mai mică. 

Atunci când iau decizia de cumpărare, românii sunt foarte atenți la reputația companiei de la care cumpără și la recenziile realizate de alți utilizatori, la transparența brandului, grija față de angajați și activitățile de susținere a comunității (peste 60% dintre respondenți). Concret, între așteptările pe care le au din partea companiilor, se poate observa în rândul consumatorilor români o preocupare legată de responsabilitatea socială a companiei și de amprenta în societate. „Companiile au responsabilitatea de a face schimbări pozitive în lume”, confirmă peste 80% dintre respondenții studiului EY. În același registru, „Comportamentul companiilor este la fel de important ca produsele sale” – susțin peste 70% dintre respondenți și „Companiile trebuie să pună impactul social, și respectiv angajații înaintea profitului” – peste 60%, respectiv 70% dintre respondenți.

AHK România lansează, împreună cu partenerii săi de la compania Fepra, o serie de dezbateri privind impactul noilor reglementări din domeniul deșeurilor de ambalaje

0

AHK România, prin platforma sa green tech, econet romania, împreună cu partenerii de la compania Fepra, a organizat dezbaterea online econet meetings: Impactul schimbării de paradigmă în gestionarea deșeurilor de ambalaje. La întâlnire au participat aproape 80 de profesioniști din domeniul mediului și al gestiunii ambalajelor, reprezentanți ai industriilor afectate de noua legislație privind deșeurile: food&drink, HoReCa, industria chimică, industria prelucrătoare. 

„Ne bucurăm să lansam o serie de dezbateri pe tema gestionarii deșeurilor împreună cu econet romania. Prima din această serie a fost o dezbatere aprofundată, bazată pe legislația în vigoare și pe provocările identificate ca urmare a eforturilor de adaptare la noile obiective de mediu ce revin actorilor implicați în implementarea răspunderii extinse a producătorilor. Încurajăm dialogul între actori pentru a avea rezultate cât mai bune, având in vedere multiplele modificări legislative adoptate deja în 2021 și a celor care urmează a fi adoptate în 2022. Sperăm ca în urma dezbaterilor procesul de adaptare să fie mult mai ușor, iar cadrul de operare să favorizeze o tranziție de succes către noile obiective de mediu asumate de România”, spune Ionuț Georgescu, Președinte Consiliu de Administrație, FEPRA EPR.

Nu mai puțin de patru inițiative legislative privind gestionarea deșeurilor – OUG 92/2021 privind regimul deșeurilor, O1/2021 cu impact direct asupra gestionării deșeurilor de ambalaje, O2/2021 referitoare la  depozitarea deșeurilor și nu în ultimul rând HG 1074/2021 privind Sistemul Garanție-Returnare (SGR) – vor genera efecte în plan operațional, afectând inclusiv costurile de îndeplinire a obligațiilor legale. Tranziția astfel inițiată presupune efort de adaptare și costuri a căror înțelegere este esențială pentru îndeplinirea obligațiilor de mediu ale celor interesați.

Evenimentul a fost deschis de Președintele AHK România, Andreas Lier, General Manager BASF Romania, care a transmis salutul său și sprijinul Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane pentru tot ce înseamnă provocările implementării Green Deal în România cu accent pe industria deșeurilor. Vorbitorii prezenți care au asigurat bunul mers al dezbaterii au fost: Ionuț Georgescu – CEO FEPRA, dr. Radu Merica – CEO RER Group și Raul Pop, Expert Deșeuri – ExpertDeseuri.ro. Toți cei prezenți au subliniat faptul că acest domeniu se află într-o etapă de schimbare radicală și că noul context legislativ creat în 2021 oferă oportunitatea unei reflecții aprofundate asupra cadrului de operare privind gestionarea deșeurilor de ambalaje. 

„AHK România este vocea economiei germane în România, a companiilor sale membre. Prin astfel de evenimente ajungem să cunoaștem provocările cu care se confruntă companiile în activitatea lor de zi cu zi și reușim astfel să le reprezentăm cu succes interesele”, a declarat Sebastian Metz, Director General și Membru în Consiliul Director al AHK România.

Evenimentul a fost primul dintr-o serie de dezbateri dedicate gestionării deșeurilor din ambalaje ce vor fi organizate în 2022 de AHK România împreună cu partenerii săi de la FEPRA. Intenția este de a realiza împreună cu reprezentanții industriilor afectate de noile reglementări din domeniul deșeurilor de ambalaje o cartografiere a situației de fapt și a impactului pe care acestea îl au asupra afacerilor lor. Temele dezbaterilor vor fi prezentate într-un document final ce va sintetiza provocările și soluțiile identificate.

ENEL X România asigură soluții de iluminat public eficient energetic pentru șapte localități din țară și pentru un sector al autostrăzii București – Brașov

0


  • Enel X a instalat peste 800 de corpuri de iluminat stradal de ultimă generație, cu tehnologie LED, asigurând o reducere de aproximativ 50% a consumului de electricitate pentru administrațiile locale
  • În plus, compania a furnizat peste 1.000 de aparate de iluminat cu tehnologie LED pregătite pentru telegestiune, inclusiv pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov, sectorul Predeal – Cristian

Enel X România, filială a Enel X, linia de afaceri pentru servicii energetice avansate a Grupului Enel, a asigurat soluții de eficiență energetică stradală în valoare de aproximativ 1,8 milioane de lei pentru proiecte desfășurate în șase județe din țară. Acestea au implicat montarea și furnizarea a peste 1.800 de aparate de iluminat stradal de ultimă generație, cu tehnologie LED, pregătite pentru telegestiune.

Compania a modernizat infrastructura de iluminat public pe străzi cu o lungime totală de peste 31 de kilometri în județele Cluj (comunele Recea Criștur și Călărași) și Alba (Crăciunelu de Jos), în beneficiul a 5.300 de locuitori. Lucrările, în valoare de peste 1,3 milioane de lei, au presupus înlocuirea a circa 800 de aparate de iluminat stradal clasice cu unele de ultimă generație, cu tehnologie LED, cu o putere instalată de 32.1W respectiv 51,6W. Au fost instalate și sisteme performante de telegestiune ce permit controlul de la distanță al infrastructurii de iluminat. 

În plus, Enel X România a furnizat peste 1.000 de aparate de iluminat cu tehnologie LED pregătite pentru telegestiune, în valoare totală de circa 0,5 milioane de lei, pentru proiecte în județele Brașov (Autostrada București-Brașov, Tronson Comarnic-Brașov), Dolj (Gogoșu), Alba (Valea Lungă și Bucerdea Grânoasă), Vâlcea (Costești) și Mureș (Papiu Ilarian).  

Venim în sprijinul comunităților care doresc să-și reducă consumul de energie electrică și, implicit, emisiile de CO2, prin soluții de modernizare a sistemului de iluminat public care înlocuiesc echipamentele existente cu aparate de ultimă generație, cu tehnologie LED. Astfel, administratorii localităților pot gestiona mai bine infrastructura publică și pot face economii importante la bugetul local. Însă cel mai important aspect e legat de siguranța locuitorilor: noile sisteme de iluminat public fac ca străzile să fie mai sigure pentru pietoni și pentru șoferi, aceștia din urmă putând anticipa mai ușor pericolele din trafic”, a declarat Dorin Petrișor Chisăliţă, Head of E-City, Enel X România. 

Sistemele de eficiență energetică implementate vor asigura o reducere de aproximativ 50% în consumul de electricitate înregistrat de administrațiile locale. În plus, acestea duc la creșterea parametrilor lumino-tehnici, îmbunătățind calitatea luminii, și oferă una dintre cele mai eficiente tehnologii din perspectiva protejării mediului înconjurător. 

Proiectele se alătură celor deja implementate de Enel X România în județele Timiș, Hunedoara, Arad și Caraș-Severin, în valoare de peste 3 milioane de lei.

RIGC 2021: Resursele din Marea Neagră, esențiale pentru securitatea energetică și tranziția verde din România

0

Resursele descoperite în Marea Neagră oferă României șansa de deveni principalul producător de gaze naturale din UE, o oportunitate uriașă pe care nu avem voie să o ratăm. Argumentele sunt numeroase și importante: investițiile vor crea locuri de muncă numeroase, vor genera venituri însemnate la bugetul de stat, vor consolida securitatea energetică a țării și vor asigura o tranziție optimă din punct de vedere al costurilor pentru consumatori. E însă nevoie de un cadru legislativ și fiscal adecvat pentru a se putea lua decizia finală de investiții, au declarat specialiști prezenți la cea de-a patra ediție a Romanian International Gas Conference (RIGC), eveniment organizat de către Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG), cu sprijinul Energy Policy Group. 

Experți de top din industria locală de petrol și gaze, din organizații neguvernamentale locale și internaționale, precum și reprezentanți ai autorităților centrale au subliniat rolul covârșitor pe care gazele naturale îl au pentru dezvoltarea a României în contextul tranziției spre o economie verde. 

Totul depinde însă de autorități și de cât de repede vor lua decizia de a modifica Legea Offshore, care ar permite exploatarea rezervelor descoperite deja. 

„Oportunitatea gazului este în continuare foarte mare. Este clar că secolul acesta este secolul gazelor în tranziția energetică și fără îndoială putem ocupa primul loc în ceea ce privește producția de gaze în Uniunea Europeană. Este momentul să ne trezim și să demarăm cât mai curând discuțiile pe Legea Offshore, astfel încât să avem din partea investitorilor o decizie finală de investiție și să ne putem bucura cât mai curând posibil de resursele de gaze naturale pe care subsolul Mării Negre le ascunde”, declară Cătălin Niță, Director Executiv, FPPG. 

Pentru a implementa tranziția energetică la costuri acceptabile pentru consumatori este absolut necesar să ne bazăm pe gazele naturale. Rolurile pe care le poate juca acest combustibil sunt numeroase: pentru producția de energie mai curată prin înlocuirea cărbunelui, dar și pentru echilibrarea sistemului energetic, dat fiind că centralele pe gaz sunt flexibile și e nevoie de ele pentru a ne asigura că menținem lumina aprinsă. Gazele naturale mai reprezintă o soluție de reducere a emisiilor de carbon în mobilitate, dar și în dezvoltarea unor tehnologii ale viitorului, precum hidrogenul albastru, unde România poate deveni un important actor în Europa. 

De asemenea, un aspect extrem de important este contribuția rezervelor offshore la securitatea energetică. România importă aproximativ 20% din necesarul de gaze naturale și dacă nu se investește în exploatarea resurselor din Marea Neagră, vom ajunge să importăm circa 50% din necesar până în 2030, în funcție de evoluția cererii. 

Cea de-a 4-a ediție a conferinței internaționale Romanian International Gas Conference a avut loc la București, în format hibrid, în perioada 13-15 decembrie 2021, organizat de Federația Patronală Petrol și Gaze (FPPG) în parteneriat cu Energy Policy Group (EPG), sub tema: „Sectorul gazelor naturale, între imperativele decarbonării, accesibilitatea prețurilor și securitatea aprovizionării”.

Ileana Stanciu, NaanDanJain: Nu cresc dramatic vânzările pe irigații după o perioadă de secetă!

0

Ileana Stanciu, General Manager al firmei de irigații NaanDanJain a vorbit într-un interviu acordat Revistei FoodBiz despre schimbările climatice și cum afectează acestea comportamentul fermierilor.

Schimbările climatice își face tot mai simțită prezența chiar și la noi în țară afectând considerabil sectorul agricol. Ileana Stanciu a abordat acest aspect într-un interviu pentru FoodBiz, punctând faptul că fenomenele meteorologice extreme, mai ales din ultimii ani, se fac simțite considerabil în rândul fermierilor.

„În agricultură diferențele climatice, de la an la an, sunt în general destul de mari.  Am văzut în ultimii ani că perioadele de căldură excesivă s-au lungit, am văzut o creștere a temperaturilor medii în anumite regiuni, am văzut brume târzii și ninsori în luni la care poate nu ne-am fi așteptat. Este o afectare clară, în orice condiții de climă excesivă, fie prea multe ploi, prea multă secetă, fermierii suferă”, a declarat managerul general NaanDanJain pentru FoodBiz.

Fermierii români sunt afectați direct de aceste schimbări climatice, și printre măsurile de reziliență pe care ar trebui să le adopte, implementarea unui sistem de irigații ar trebui să fie prima. Cu toate acestea, așa cum a declarat Ileana Stanciu pentru FoodBiz, mai este foarte mult de făcut, interes există din partea fermierilor, însă nu există o mobilizare puternică către piața irigațiilor nici măcar după o perioadă de secetă.

„Din punctul nostru de vedere, dacă ne întrebați pe irigații, nu cresc vânzările dramatic după o perioadă de secetă! Dar există o reacție, în mod sigur, există mai multă conștientizare la nivelul fermierilor că este important și că lucrurile se schimbă”, a mărturisit Ileana Stanciu pentru FoodBiz.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

XTB prezintă Top 10 acțiuni americane cele mai profitabile pe o perioadă de 5 ani

0

Casa de brokeraj pe burse internaționale XTB a dezvoltat intern un algoritm în baza a 10 criterii clare ce identifică, o dată pe trimestru, acțiunile cu cel mai ridicat randament potențial din topul S&P500, pentru o perioadă de deținere de 5 ani. Astfel, Fortinet, AMD, Apple, Nvidia, Autodesk, IDEXX Laboratories, Adobe, Mettler-Toledo International, S&P Global și Paycom Software sunt cele 10 companii identificate în această lună.

„Am analizat datele financiare pentru peste 700 de companii care au fost membre ale indicelui S&P 500 din 1990. Scopul a fost de a determina un set de caracteristici care să ne permită să alegem acțiuni ce se vor dovedi a fi câștigătoare în următorii 5 ani. 

Astfel, am găsit 10 caracteristici care au fost cheie pentru companiile cele mai performante din top S&P500”, explică Irina Cristescu (foto), General Manager XTB România.

Raportul ridicat preț/valoare contabilă, raportul ridicat preț relativ/valoare contabilă, randamentul ridicat al capitalului, rata ridicată de creștere a veniturilor în 4 trimestre, creșterea mare a veniturilor pe 3 ani, randamentul scăzut al dividendelor, rata scăzută de plată a dividendelor, ponderea redusă a datoriei pe termen scurt, raportul dintre datoria netă și capitaluri proprii scăzut și rata mare de acoperire a numerarului.

Rezultatele modelului până acum

Modelul XTB se bazează pe date financiare de la companii, prin urmare, cel mai bine este să fie implementat la 2 luni după sfârșitul trimestrului, deoarece majoritatea companiilor S&P 500 au raportat rezultate trimestriale până atunci. 

„XTB a rulat modelul la începutul lunii iunie 2021 și apoi din nou la începutul lunii septembrie 2021. Rezultatele pentru perioada iunie – noiembrie sunt promițătoare, portofoliul de companii selecționate generând o rată de rentabilitate de peste 30%, comparativ cu cea de aproximativ 8% obținută de indicele S&P 500”, adaugă Irina Cristescu. 

Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că acțiunile alese de modelul nostru în aceste trimestrele nu sunt unice – din 10 companii alese în iunie 2021, 6 au fost alese de model și în septembrie 2021 și în decembrie. Astfel, repetarea unei părți a alegerilor în perioada următoare sugerează că acestea au în continuare caracteristici de câștigători.

Fortinet – Securitate cibernetică

Fortinet (FTNT.US) este o companie de securitate cibernetică. Este unul dintre liderii din industrie și oferă atât software pentru securitate cibernetică, cât și hardware de securitate cibernetică. Cererea pentru produsele Fortinet a crescut în timpul pandemiei deoarece mai mulți angajați au fost nevoiți să lucreze de acasă, mai degrabă decât de la birou, iar companiile au avut nevoie să creeze noi funcții de securitate cibernetică. Compania a raportat o creștere de 33% față de anul trecut a veniturilor din Q3, în timp ce venitul net a crescut cu 14%. Fortinet a fost ales și de modelul nostru pentru acțiuni în iunie și septembrie 2021.

AMD – Procesoare grafice și cipuri

Advanced Micro Devices (AMD.US) este o companie care produce componente electronice. Printre produsele sale principale se pot găsi microprocesoare avansate. Unul dintre rivalii cheie ai AMD este cunoscuta companie de tehnologie din SUA – Intel. Veniturile AMD au crescut cu peste 50% în Q3 2021 comparativ cu Q3 2020 și au ajuns la 4,31 miliarde USD. Compania este obișnuită pe lista de acțiuni a modelului nostru, deoarece a fost aleasă și în iunie și septembrie 2021.

Apple – Software și hardware de calculator

Apple (AAPL.US) este o companie care nu are nevoie de prezentare. Telefoanele inteligente de ultimă generație și alte produse hardware au propulsat-o către poziția de cea mai mare companie din lume în ceea ce privește capitalizarea bursieră. Veniturile companiei au crescut lent, dar constant în ultimul deceniu, înainte de a crește cu 33% în anul fiscal 2021 (încheiat la 25 septembrie 2021). Profitul net al companiei a crescut cu peste 60% la aproape 94,5 miliarde de dolari. Apple încearcă în mod constant să rămână înaintea concurenților săi, investind sume mari de bani în cercetare și dezvoltare. Apple a fost aleasă și de modelul nostru de selecție pentru acțiuni în iunie și septembrie 2021.

Nvidia – Procesoare grafice și cipuri

Nvidia (NVDA.US) este o companie care proiectează și produce piese de computer. Compania este cel mai bine cunoscută pentru unitățile sale de procesare grafică, care sunt apreciate de jucători precum și de producătorii de echipamente pentru minat criptomonede. Nvidia a început să ofere și servicii de jocuri în cloud prin intermediul mărcii sale Geforce Now. Compania a raportat o creștere de 50% a veniturilor pe Q3 2021, la 7,1 miliarde de dolari, în timp ce câștigul per acțiune a crescut cu 70% față de anul trecut, la 1,01 dolari. La fel ca AMD, NVIDIA a fost aleasă de modelul nostru de selecție a acțiunilor în iunie și septembrie 2021.

IDEXX Laboratories – Software și echipamente veterinare

IDEXX Laboratories (IDXX.US) este primul dintre noii veniți pe lista XTB. Compania furnizează echipamente de diagnosticare și sisteme informatice companiilor veterinare. Pandemia de COVID-19 s-a dovedit a fi o perioadă profitabilă pentru IDEXX Laboratories, deoarece sentimentul de singurătate în timpul blocajelor a motivat adopția mai multor animale de companie. Firma se așteaptă ca aceste condiții favorabile de afaceri să persiste în 2022 și ca veniturile anuale să crească cu 18% YoY până la un nou record de 3,2 miliarde de dolari. Creșterea câștigului per acțiune este estimată între 22 și 24% în acest an.

Autodesk – Software

Autodesk (ADSK.DE) este o companie care proiectează software pentru arhitecți și ingineri. Compania a raportat o creștere de 18% a veniturilor în Q3 2021 față de Q3 2020, iar pentru a treia oară în istorie vânzările sale trimestriale au depășit 1 miliard de dolari. Cu toate acestea, Câștigul per acțiune pentru Q3 a scăzut de la 0,62 USD la 0,57 USD. Rezultatele vânzărilor au fost conform așteptărilor investitorilor, dar venitul net s-a dovedit a fi mai mic decât se preconizase. Autodesk a fost ales și de modelul nostru pentru acțiuni în iunie și septembrie 2021.

Mettler-Toledo International – Cântare și echipamente de măsurare

Mettler-Toledo International (MTD.US) este a doua companie care debutează pe lista de alegere a modelului XTB în decembrie 2021. Firma este un producător de cântare și echipamente de măsurare utilizate în sectorul alimentar și laboratoare. În afară de aceasta, Mettler-Toledo furnizează și tehnologie de măsurare pentru companii. Acțiunile se tranzacționează cu 40% mai sus până în prezent și a anunțat recent că va răscumpăra acțiuni în 2022 în valoare de 1 miliard de dolari. Compania se așteaptă ca profitul să crească cu aproximativ 34% în acest an, în timp ce vânzările sunt estimate să fie cu 8% mai mari față de anul trecut.

Adobe – Software

Adobe (ADBE.DE) este o companie care dezvoltă software de grafică. În portofoliul său de produse emblematice putem găsi software precum Adobe Photoshop, Adobe Illustrator sau Adobe Premiere. Veniturile Adobe au crescut cu 22% în Q3 2021, comparativ cu Q2 2020. Câștigul per acțiune a fost cu 30% mai mare față de anul trecut, la 2,50 USD. Compania a anunțat că se așteaptă ca veniturile în anul fiscal 2022 să ajungă la 17,90 miliarde de dolari, sau cu 13% mai mari decât în anul fiscal 2021. Adobe a fost ales și de modelul nostru pentru acțiuni în iunie și septembrie 2021.

S&P Global – Informații financiare

S&P Global (SPGI.US) este al treilea dintre noii veniți pe lista noastră de acțiuni pentru decembrie 2021. Compania se concentrează pe informații și analize financiare. Cu toate acestea, este cea mai cunoscută companie de rating și furnizor de indici. S&P Global și-a mărit dividendul în fiecare dintre ultimii 48 de ani, ceea ce îl face mai mult o acțiune de tip valoare decât una de creștere. Cu toate acestea, compania a câștigat aproape 50% până în prezent, un câștig mult mai mare decât în cazul S&P 500. Compania a reușit să-și crească veniturile cu peste 100% în deceniul precedent, iar perspectiva rămâne bună după ce agenția de supraveghere a aprobat o propunere de preluare a Markit IHS în valoare de 39 de miliarde de dolari de către S&P Global.

Paycom Software – Software de salarizare și resurse umane

Paycom Software (PAYC.US) este o altă companie care a fost aleasă după modelul nostru la începutul lunii decembrie 2021, care a fost aleasă și în septembrie 2021. Software-ul său sprijină angajatorii în procesul de angajare, managementul talentelor sau plata angajaților cu acuratețe și în timp util. Compania a raportat o creștere de 30% de la an la an a veniturilor din Q3 și o creștere de 10% de la an la an a câștigului per acțiune pentru Q3. Atât câștigurile din Q3, cât și rezultatele vânzărilor au fost mai bune decât așteptările analiștilor.

Studiu OLX: 44% dintre respondenți optează pentru cumpărăturile online de Crăciun și de Black Friday

OLX, lider al pieței locale de anunțuri generaliste și unul dintre cele mai vizitate site-uri din România, a desfășurat un studiu la nivel național, ce a avut drept obiectiv să dezvăluie o serie de informații actualizate privind obiceiurile românilor la cumpărăturile de Black Friday și de Craciun, în acest nou an de pandemie.

Chestionarul propus s-a concentrat pe câteva zone diferite – interes pentru diversele oferte, bugetul disponibil, modul în care pandemia a schimbat obiceiurile de consum ale românilor.

Intenții pentru cumpărăturile de Crăciun

Cifrele au arătat că și în acest an un procent important din consumatori (85%) plănuiesc să cumpere cadouri de Crăciun pentru rude și cei apropiați, iar cei mai mulți au făcut cunoscut faptul că au la dispoziție o sumă cuprinsă între 251 RON – 1.000 RON (51%), pe următoarele locuri situându-se 31% dintre respondenți, cu un buget disponibil de până la 250 RON și 13% pentru intervalul 1.001 RON – 2.500 RON.

    Întrebați ce oferă cel mai des de Crăciun, având la dispoziție alegerea multiplă, cei mai mulți respondenți au ales jucariile și suvenirurile (47%), urmate de haine și accesorii (45%) și produse cosmetice (39%). În același timp, 55% dintre aceștia vor continua să cumpere de Crăciun atât online, cât și din magazinele fizice, iar 44% au optat pentru cumpărăturile efectuate exclusiv online

    Așa cum era de așteptat, pandemia a avut un impact considerabil asupra planurilor de vacanță ale românilor (57%): din moment ce călătoriile în străinătate se dovedesc a fi dificile, 32% dintre respondenți vor rămâne în țară; 14% nu doresc să intre în contact cu alte persoane, de teama infectării, iar 11% se declară afectați de faptul că restaurantele și hotelurile solicită certificatul verde.

    Conform datelor colectate, pe fondul pandemiei, 68% dintre respondenți au menționat că își vor petrece sărbătorile de iarnă acasă, 20% plănuiesc vizite la rude și prieteni, 7% au ales vacanțele în țară și doar 3% au intenția de a călători în străinătate.

Black Friday în 2021, rezultate

Peste 50% dintre respondenți au declarat că nu au beneficiat de ofertele cu reduceri de Black Friday, în luna noiembrie a acestui an, din lipsă de interes; la polul opus, 28% dintre cei chestionați au cumpărat produse pe care le-au descoperit cu ocazia reducerilor de Black Friday, iar 21% au achiziționat articolele pe care și le doreau de mult timp și pe care le așteptau la un preț bun.

Față de ediția Black Friday din 2020, românii care au ales să cumpere și în acest an au luat decizia de a cheltui mai puțin deoarece nu și-au permis să își cumpere articolele dorite (23%) sau de a cheltui aceeași sumă de bani, planificându-și din timp cumpărăturile (11%), în timp ce 20% dintre respondenți au alocat un buget mai mare, spre deosebire de anul trecut, fiind atrași de ofertele comercianților. 

Mai mult, la cumpărăturile de Black Friday de anul acesta, aproape 60% dintre subiecți au cheltuit până în 500 RON, iar pragul următor (între 501 RON – 2.500 RON) a fost atins de 29% dintre aceștia. La o importantă distanțare procentuală, doar 4,5% dintre români au afirmat că au scos din buzunar peste 5.001 RON.

În topul preferințelor românilor privind achizițiile de Black Friday găsim: electronice (laptopuri, tablete, telefoane etc.) pentru 47%, electrocasnice (frigidere, mașini de spălat, aparate de aer condiționat) – 27,5%, articole de modă (haine, accesorii) – 23%, produse cosmetice – 13%, călătorii (bilete de avion, rezervări hotel, excursii) – 3%.

Atunci când vine vorba de a obține un profit din bunurile achiziționate la reducere, de Black Friday, 95% dintre respondenți au susținut că au cumpărat produse doar pentru uz personal și doar 5% au mărturisit că au cumpărat cu intenția de a vinde ulterior aceste bunuri pe site-urile de anunțuri generaliste.   


Chestionarul a fost publicat pe OLX.ro, în perioada 01 – 15 decembrie 2021, iar răspunsurile au fost colectate de la 1.245 respondenți, la nivel național.

Colectarea taxelor și contribuțiilor este esențială

0

Romanian Business Leaders susține că România trebuie să impună măsuri de creștere a gradului de colectare a taxelor și contribuțiilor la bugetul de stat, în paralel cu începerea procesului de digitalizare și modernizare a ANAF. 

În acest sens, măsura adoptată recent prin Ordonanța de Urgență 130/2021, denumită în presă „trenuleț”, de incriminare penală a reținerii la sursă a contribuțiilor fără plata acestora mai departe la bugetul de stat este binevenită. Considerăm că evaziunea fiscală este unul din cele mai grave fenomene de infracțiune economică cu care se confruntă România și care împiedică susținerea unui mediu economic corect, a unei competiții oneste și a unei economii sustenabile. 

Măsurile care să contribuie la creșterea colectării taxelor și contribuțiilor trebuie să vizeze în continuare reducerea decalajului la colectarea TVA, situat la cel mai ridicat nivel din Europa, iar îmbunătățirea colectării impozitelor actuale în domeniile economice predispuse evaziunii ar trebui luate înainte de adoptarea oricăror măsuri de creștere a fiscalității, așa încât contribuabilii corecți să nu plătească pentru inabilitatea statului de a-i sancționa pe cei incorecți. 

În paralel, considerăm că este esențială începerea urgentă a procesului de digitalizare și modernizare a ANAF, precum și profesionalizarea interacțiunii acestei instituții cu contribuabilii mici și mari. România are nevoie de implementarea cloud-ului guvernamental, creșterea competențelor digitale din administrație și îmbunătățirea calității serviciilor administrative în raport cu cetățenii. 

Trebuie să trecem de la paradigma în care suntem azi, în care contribuabilii lucrează pentru ca statului să îi meargă bine, la aceea în care statul lucrează pentru ca viața contribuabililor să fie de calitate. În același timp și noi avem datoria de a ne achita obligațiile fiscale. Fără un comportament corect de ambele părți, România nu va progresa”, a spus Dragoș Petrescu, președinte RBL. 

Studiu Reveal Marketing Research: Bugetul mediu al românilor de sărbători este este de 1.315 lei

Sărbătorile de iarnă arată diferit și anul acesta. Nu doar pentru români, dar și pentru întreaga lume. Un nou studiu Reveal Marketing Research arată care este comportamentul românilor de sărbători în 2021.

Din studiul care analizează comportamentul de consum al românilor cu ocazia sărbătorilor de iarnă din acest an, rezultă că bugetul mediu este de 1.315 de lei, din care mâncarea are alocată suma de 680 de lei (55%), cadourile 487 de lei (32%) și pentru decorațiuni sunt alocați 148 de lei (13%). Persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani, urmate de persoanele peste 55 de ani, alocă cei mai mulți bani pentru mâncare – 806 de lei, respectiv 728 lei.

Totodată, în baza răspunsurilor oferite de participanții la studiu, persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani reprezintă „segmentul cel mai cheltuitor”, cu un buget total pentru sărbători de 1.507 lei. La polul opus se regăsește generația Z (18 – 24 ani) potrivit căreia, bugetul de sărbători se ridică la 1.051 de lei.

Shopping online vs shopping în magazine fizice 

O treime dintre respondenți (36%) declară că anul acesta preferă să comande cadouri online, comparativ cu 31% în anul precedent. Așadar, față de anul trecut, trendul se menține constant, cu o ușoară creștere a procentului (5%), iar românii se arată tot mai deschiși spre varianta online. 

De asemenea, 64% din totalul respondenților continuă să cumpere cadouri de Crăciun din magazinele fizice (mall, supermarket, hypermarket, piață), potrivit Reveal Marketing Research. Cu toate acestea, se observă o scădere a numărului românilor care declară că fac cumpărături din magazine fizice, comparativ cu 2020 când optau pentru această modalitate în proporție de 69%.

 Fenomenul poate fi explicat de faptul că, activitatea în magazinele fizice, precum mall-urile, este permisă în mod gratuit doar persoanelor vaccinate.  

Unde își petrec românii sărbătorile în 2021?

Întrebați cum intenționează să-și petreacă sărbătorile anul acesta, 57% dintre români au declarat că vor rămâne acasă. Doar 17% dintre respondenți au afirmat că intenționează să meargă în vizită la familie în aceeași localitate în care locuiesc și doar 13% afirmă că și-ar vizita rudele din afara localității. 

De asemenea, doar 4% dintre respondenți au afirmat că intenționează ca de sărbători să meargă în vizită la prieteni în localitate. Cel mai mic procent se observă în cazul celor dispuși să călătorească în afara țării de sărbători: doar 1% dintre români au optat pentru aceasta variantă.

Ce cadouri preferă românii să primească anul acesta?

În ceea ce privește cadourile, 4 din 10 romani spun ca nu își doresc ceva anume. Potrivit datelor Reveal Marketing Research, 24% dintre români preferă să găsească sub brad parfumuri și haine. Apoi, 17% din totalul respondenților au bifat varianta cosmeticelor drept cadou dorit de Crăciun. 

Opțiuni la fel de populare sunt și gadget-urile (smartphone, tableta, smartwatch, etc) – 16%, electronicele (14%) și bijuteriile (13%). 


Metodologie: 1009 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare a datelor este 6-12.12.2021


Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.

Patria Bank devine membru ARIR

0

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) este încântată să anunțe că Patria Bank (BVB: PBK) se alătură ARIR în calitate de Membru Asociat.

Patria Bank este emitent Premium pe piața reglementată a Bursei de Valori București și are două emisiuni de obligațiuni subordonate listate, la rândul lor, pe piața reglementată a BVB și tranzacționate cu simbolurile PBK27E și PBK28E. Grupul Patria Bank include și SAI Patria Asset Management, administrator de active care administrează, printre altele, fondul ETF BET Patria -Tradeville listat la Bursa de Valori București. 

Burak Yildiran, CEO Patria Bank: „Suntem un jucător activ în piața de capital și ne-am propus prin strategia și acțiunile noastre să aducem valoare pentru întreg ecosistemul. Parteneriatul pe termen lung cu investitorii a contribuit la succesul celor două emisiuni de obligațiuni ale Băncii. Vom răspunde așteptărilor pieței printr-o comunicare constantă și transparentă, dublată de performanță financiară. Parteneriatul cu ARIR vine să sprijine atât viziunea noastră privind îmbunătățirea strategiei de comunicare cu investitorii, cât și angajamentul asumat față de antreprenorii din România de a le oferi oportunități de dezvoltare dincolo de simpla finanțare”.

Daniela Șerban, Președinte și Co-fondator ARIR: „Continuăm să extindem comunitatea ARIR și să contribuim la dezvoltarea pieței de capital prin aducerea la aceeași masă a celor mai importanți jucători din economie. Cel de-al 36-lea membru care ni se alătură are o poveste interesantă în piața de capital și a dovedit inovație și performanță. Ne bucurăm să extindem prezența sectorului bancar din Asociație cu al treilea emitent și să contribuim împreună la o mai bună comunicare cu companii mai mici, antreprenoriale, prin acces la informații despre sursele de finanțare disponibile în piață”. 

Patria Bank este o bancă românească dedicată creșterii gradului de bancarizare în România și susținerii antreprenorilor și afacerilor locale. Cu o prezență fizică națională, începând cu 2021 Patria Bank este accesibilă tuturor românilor, oriunde s-ar afla aceștia, prin oferta de produse și servicii bancare 100% online. Mai mult, expertiza și experiența în microfinanțare și finanțare agro, înțelegerea modelului de business specific legumicultorilor, micilor afaceri și agricultorilor, parteneriatele cu organisme internaționale și locale pentru oferirea de programe și facilități antreprenorilor fac din Patria Bank un partener de business de încredere, cu bune rezultate și creștere susținută an la an. Rezultatele financiare în primele nouă luni din an reflectă evoluția pozitivă a Patria Bank, cu un profit net de 7,2 mil. lei, în creștere cu 20% față de aceeași perioadă a anului 2020, și confirmă determinarea de a susține economia, antreprenorii și toți românii, cu finanțări de peste 762 mil. lei nou acordate.


ARIR a fost înființată la inițiativa Danielei Șerban în noiembrie 2018 împreună cu membrii fondatori: Bursa de Valori București (BVB), ALRO, Electromagnetica, Franklin Templeton Management – suc. București, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Teraplast, Transelectrica, Cosmin Răduță și Tony Romani. 

Au aderat comunității: Electrica, OMV Petrom, Antibiotice, Purcari, Idea Bank, BRK Financial Group, Banca Transilvania, Transgaz, Biofarm, MedLife, Romcarbon, Farmaceutica REMEDIA, Autonom, Impact Developer & Contractor, 2Performant, One United Properties și Transport Trade Services (TTS) ca Membri Asociați. INNOVA Project Consulting, ENVISIA, RTPR, Intercapital Invest, eVote și Mazars au devenit Membri Afiliați.

Membrii ARIR sunt printre cele mai mari companii din România, ce au în comun dorința de a implementa cele mai bune practici de transparență, comunicare cu investitorii și guvernanță corporativă.