Piețele cripto se clatină în timp ce China implementează o interdicție totală

0

Piețele cripto au fost zdruncinate vineri, după ce China a început să pună în aplicare o interdicție totală asupra tranzacțiilor cu criptoactive pe teritoriul țării. În ciuda faptului că a anunțat anterior interdicția, piețele au reacționat prost, înregistrând scăderi mari ale bitcoin și ale altor monede alternative. 

Bitcoin (BTC) a intrat săptămâna trecută pe o tendință descendentă și atinsese deja un minim de 40.500 de dolari miercuri dimineață, dar și-a revenit constant până când știrile din China au condus la scăderi cu peste 8% vineri. Prețul s-a stabilizat apoi înainte de un salt duminică și a revenit la peste 43.800 dolari în această dimineață. 

Ethereum (ETH) a atins, de asemenea, un minim al săptămânii miercuri, atingând 2.700 dolari, înainte de a reveni la peste 3.100 de dolari. După propria scădere de peste 9% de vineri, ETH s-a stabilizat, la fel ca și BTC, în weekend și s-a tranzacționat din nou la peste 3.100 de dolari în această dimineață, după ce a înregistrat creșteri puternice duminică.     


Twitter lansează funcționalități pentru criptoactive

Platforma de socializare Twitter a lansat o serie de funcționalități legate de cripto pe platforma sa.

Utilizatorii vor putea acum să dea bacșișuri în bitcoin unor tweeteri populari prin intermediul Strike, o aplicație de plăți construită pe Bitcoin Lightning Network. Utilizatorii Twitter cu iOS vor putea acum să acceseze funcția Tips, în timp ce platforma spune că va lansa în curând funcționalitatea și pentru Android. 

De asemenea, compania dorește să facă mai proeminente pe platformă token-urile non-fungibile (NFT), oferind creatorilor mai multe instrumente și funcții de moderare. Twitter spune că explorează autentificarea NFT, care le-ar permite utilizatorilor să-și conecteze portofelele cripto direct la conturile lor de socializare pentru a-și afișa operele de artă deținute pe profilurile lor. 


Sorare obține o finanțare de 680 de milioane de dolari de la SoftBank 

Piața de NFT Sorare a anunțat miercuri că a obținut o mega rundă de finanțare de 680 de milioane de dolari, condusă de casa japoneză de investiții în tehnologie SoftBank.

Sorare este o piață pentru tokenuri non-fungibile (NFT). Platforma este evaluată în prezent la aproximativ 4,3 miliarde de dolari după runda de finanțare din seria B. SoftBank a condus o rundă anterioară de investiții în luna iulie, injectând 532 de milioane de dolari. Compania intenționează să folosească noua injecție de numerar pentru a-și extinde oferta de NFT pentru sport. 

Compania își va extinde portofoliul de NFT-uri din fotbal, căutând parteneriate cu ligile și asociațiile de fotbal. Aceasta a încheiat deja acorduri cu echipa franceză de top Paris Saint-Germain, cu Liverpool, fosta campioană a Angliei din Premier League, și cu La Liga din Spania.

Sorare dorește de asemenea să își diversifice oferta de NFT cu sporturi altele decat fotbalul. Însă sunt probleme cu unele din sporturi, cum ar fi NFL (Liga de Fotbal American) care interzice jucătorilor și cluburilor să creeze sau să vândă NFT-uri. 

Ionel Arion, ProAgro: Rolul MADR este să ofere strategii

0

Șeful ProAgro, Ionel Arion, a dezvăluit pentru FoodBiz câteva din prioritățile pe care guvernanții ar trebui să le aibă în vedere pentru viitor, dacă vrem ca agricultura românească să cunoască transformări spectaculoase.

Nu de alta, dar lipsa de strategii și de continuitate a programelor de la o guvernare la alta, nu a făcut decât să complice lucrurile și să transforme România într-o imensă piață de desfacere pentru mărfurile din afară.

Ar trebui să fie prioritar problemele nerezolvate încă ale fermierilor și fermelor noastre. Faptul că noi avem astăzi fermieri cu suprafețe mari și aceștia încă nu reușesc să facă trecerea către zootehnie, către ceea ce înseamnă plusvaloare în fermele de vegetal, faptul că România nu are o strategie, ministerul (n.red – Ministerul Agriculturii) nu are strategii – până la urmă acesta este rolul ministerului să pună pe masă tot timpul strategii pentru Guvern, Parlament, pentru fermieri și pentru economia țării”, a declarat pentru FoodBiz Ionel Arion.

El a vorbit și de obiceiul politicienilor de a refuza continuarea unor programe începute de predecesori, chiar dacă acestea au avut rezultate. Ori în aceste condiții, de ce să ne mai mirăm că nu se fac progrese și tot timpul o luăm de la zero. Urmările se văd cel mai bine în piață, unde mărfurile de import fac legea.

„Faptul că noi astăzi nu reluăm sau nu continuăm ceea ce alții înaintea noastră au început: bun, rău, dar să ne aducem aportul, tot timpul ne face să reluăm de la zero aceleași probleme, aceleași nevoi, aceleași neajunsuri și România bate pasul pe loc. Vedem că astăzi România suportă un deficit alimentar foarte mare și în loc să îl stopăm noi mai rău ajungem să îl adâncim”, a mai precizat Ionel Arion.

ProAgro este cea mai reprezentativă organizație a producătorilor agricoli, reunind mai multe entități profesionale, organizații interprofesionale pe filiera de produs, federații, uniuni, patronate reprezentative la nivel național pe filiera producerii, prelucrării, depozitării, distribuției şi comercializării produselor agricole.

Articol preluat de pe Foodbiz.ro

Se adâncește criza de personal pentru retailerii alimentari. Forța de muncă din afară nu mai reprezintă o soluție

0

București, Brașov, Constanța, Timișoara, Cluj și Iași sunt orașele de unde vin cele mai multe cereri de personal din partea rețelelor din retailul alimentar.ESSA Group, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa serviciilor de trade marketing şi vânzări din ţară, se confruntă astăzi cu găsirea candidaților potriviți, într-o perioadă extrem de delicată, în care toate deciziile sunt luate în funcție de măsurile dictate de pandemie.

„Bucureștiul și cele cinci mari orașe, definite ca Tier 1, au o concentrare mai mare de puncte de vânzare din canalul modern trade. Pentru job-urile ESSA ce necesită candidați calificați și necalificați, cea mai mare competiție o avem din partea platformelor logistice, prezente în aceste orașe. Sunt multe cereri de personal, dar puțini cei care au disponibilitatea să le acceseze”, declară Eugen Saulea, fondatorul ESSA Group, un business de 15 milioane de euro anul trecut.

În contextul în care astăzi, la nivelul general al pieței, se vorbește de un deficit de personal, antreprenorul spune că, inițial, a luat în calcul varianta personalului din țări care nu fac parte din Uniunea Europeană (non-UE), cu focus pe Sri Lanka, considerând-o „soluția ideală”.

ESSA Group a interacționat prima oară cu forța de muncă non-UE în 2019, dar a renunțat odată cu venirea crizei. Ulterior, a reactivat interesul pentru această idee prin intermediul unor consultanți specializați, reactualizând costurile de aducere în țară pentru personalul cu potențial.

„Pornind de la obligativitatea respectării unui cuantum salarial și a unor condiții de aducere în țară – masă, cazare, taxe guvernamentale, bilete de avion, permise de ședere, etc – costul final este cu 32,8% mai mare decât în cazul recrutării și delegării de personal autohton. În plus, există și un termen mare de așteptare de la plasarea cererii și până când aceștia vor veni fizic la muncă în România, respectiv de patru până la șase luni”, mai declară Eugen Saulea.

Drept urmare, varianta recrutării de angajați autohtoni rămâne cea mai bună, chiar dacă în prezent sunt mai multe locuri de muncă decât candidați pentru acele locuri. Recent, ESSA Group a avut, la nivelul unei rețele de supermarket, un necesar de peste 300 de persoane, job-ul de casier fiind preponderent. Compania a indentificat două motive principale pentru care apar aceste comenzi masive de personal. Primul si cel mai important este cel al migrării propriilor angajați către alte rețele de profil. Plecările au la bază aspecte precum cele legate de salarizare, programul de lucru sau structura de management.

Al doilea motiv este cel legat de sezonalitate și de licitațiile pentru servicii noi. În această categorie este dominant job-ul de lucrător polivalent (64%), urmat de lucrătorul comercial (21,9%) și de casieri (3,63%).

„Fenomenul de migrare a propriilor angajați ai marilor rețele către alte companii de profil este unul de o mare amploare în anul 2021. Avem două trimestre din acest an cu creșteri alarmante de la o lună la alta și estimăm că apogeul acestei crize de personal va fi în trimestrul al patrulea, perioadă în care toți furnizorii își doresc vânzări maxime”, explică Eugen Saulea.

Cel mai important factor decizional pentru candidați rămâne salariul, la care se adaugă bonusurile și alte stimulente. Potrivit ESSA Group, cel mai mic salariu în acest domeniu este salariul minim pe economie, pentru un post necalificat, respectiv 1.700 de lei net. La polul opus, salariile mai mari depășesc 2.800 de lei net și cumulează prestări de servicii conexe sau sporuri de weekend.  

La momentul de față, parteneriatele setate de ESSA sunt în principal cu marii retaileri alimentari și foarte puțin cu cei din segmentul DIY (do it yourself). Segmentul alimentar este cel cu rulaje semnificative, fiind foarte utile efectivele puse la dispoziție de către companiile specializate, așa cum este și ESSA. În ultimii ani, compania lui Eugen Saulea a redefinit termenul de „leasing de personal” în relația cu marii retaileri, în contextul în care colaborarea cu aceștia presupune multă flexibilitate când vine vorba de selecția de personal. (Cei interesați de un loc de muncă în cadrul companiei ESSA pot trimite un CV pe adresa de email: recrutare@essagroup.ro)

Indicatorul de Incredere Macroeconomica realizat de Asociatia CFA Romania a scazut in luna august 2021

0

Adrian Codirlasu, CFA – Vicepresedinte al Asociatiei CFA Romania declara: “Pe fondul prudentei generate de intrarea in valul 4 al pandemiei, indicatorul de incredere macroeconomica a scazut pentru a doua luna consecutiv, insa se mentine la un nivel ridicat, aproape de maximul istoric, ceea ce denota incredere in evolutia economica viitoare. De asemenea, in contextul cresterii ratei inflatiei, participantii anticipeaza majorarea ratelor de dobanda de piata monetara in urmatoarele 12 luni, inclusiv cel putin doua majorari de rata de dobanda de politica monetara, de catre BNR”

Indicatorul de Incredere Macroeconomica al Asociatiei CFA Romania a scazut cu 0,9 puncte comparativ cu luna anterioara, la valoarea de 73,6 puncte (fata de aceeasi luna a anului precedent, indicatorul a crescut cu 40,3 puncte). Scaderea s-a datorat componentei de anticipatii a indicatorului. Rata anticipata a inflatiei pentru orizontul de 12 luni a inregistrat o valoare medie de 4,38%.

In ceea ce priveste cursul de schimb EUR/RON, peste 87% dintre participantii la sondaj prevad o depreciere a leului in urmatoarele 12 luni (comparativ cu valoarea actuala). Astfel valoarea medie a anticipatiilor pentru orizontul de 6 luni este de 5,0196, in timp ce pentru orizontul de 12 luni valoarea medie a cursului anticipat este 5,0672 lei pentru un euro.

Este de remarcat faptul ca peste 95% din participantii la sondaj prevad majorarea ratelor de dobanda de piata monetara (ROBOR 3M), nefiind inregistrata nicio opinie de reducere a acestei rate, iar peste 79% dintre participanti anticipeaza majorarea ratelor de dobanda pentru scadentele de 5 si 10 ani.

Din luna aprilie a anului 2020, in cadrul sondajului au fost adaugate intrebari suplimentare, referitoare la impactul crizei coronavirusului asupra economiei nationale, iar rezultatele pentru luna august 2021 releva:

  • Deficitul bugetului de stat anticipat pentru anul 2021: valoarea medie a anticipatiilor este 6.8%;
  • Evolutia, in termeni reali a PIB in anul 2021: valoarea medie a anticipatiilor este +7,2%;
  • Datoria publica ca procent din PIB va ajunge, intr-un orizont de 12 luni, la aproximativ 53%;

In contextul atentiei sporite a autoritatilor europene cu privire la protectia mediului inconjurator, atentie concretizata in reglementari cu privire la luarea in considerare a factorilor ESG (factorii de mediu, sociali si de guvernanta) de catre institutiile financiare, au fost introduse in sondaj intrebari cu privire la constientizarea de catre institutiile financiare a acestor reglementari, pregatirea institutiilor financiare pentru asigurarea respectarii noilor reglementari, precum si suportul oferit clientilor pentru asigurarea respectarii lor.

Conform raspunsurilor participantilor, principalul impediment in implementarea factorilor ESG este insuficienta informatiilor, urmat de lipsa expertizei in acest domeniu.

DO Security- excelență în managementul securității

0

Compania DO Security, lider regional în domeniul securității, a obținut recunoaștere și apreciere la nivel național. Astfel, în cadrul Galei Club Antreprenor, compania a câștigat „Premiul pentru excelență în managementul securității”.

Alina Paul, CEO DO Security, a declarat : “Oferim siguranță și operativitate pentru clienții noștrii, iar profesionalismul și promptitudinea sunt valori pe care le promovăm și susținem în cadrul companiei și care ne-au adus excelența în managementul securității. Ne aflăm într-o continuă dinamică a pieței de securitate și trebuie să ne adaptăm transformărilor digitale, conștienți fiind de impactul acesteia asupra mediului de afaceri. Distincția obținuta este un barometru care ne obligă la performanță pe viitor”.

În cadrul Galei au fost premiați atât antreprenori consacrați, care conduc companii prestigioase – lideri în sectorul lor de activitate, cât și antreprenori la început de drum, care au intrat pe scena business-ului în urmă cu doar 2-3 ani.

“Motivarea este cu atât mai mare cu cât îți sunt recunoscute și apreciate eforturile pe care le depui pentru a spori business-ul și a te dezvolta continuu la nivel național. Antreprenoriatul este cel mai curajos act pe care cineva îl poate juca în rolul vieții sale. O dată ce ai reușit să răzbești într-un domeniu, trebuie să te menții și să continui să faci performanță”, a concluzionat CEO DO Security.

Alina Paul a fost, de asemenea, premiată în cadrul Galei Capital Top 100 Femei de Succes pentru performanțele pe care DO Security le-a obținut în ultima perioadă.

În plină perioadă pandemică, DO Security a înregistrat creșteri ale afacerii întrucât nevoia de siguranță a fost mai pregnantă ca oricând, operatorii economici apelând la servicii de securitate integrate. În ciuda faptului că anul 2020 a fost extrem de neobișnuit, transformarea constantă a industriei de securitate nu s-a oprit. Mai mult, industria securității abordează câteva schimbări semnificative în utilizarea tehnologiei, cum ar fi –  dezvoltarea tehnologiilor multi-percepție și a soluțiilor de cloud, convergența sistemelor de securitate, popularitatea inteligenței artificiale etc. Aceste schimbări extind și remodelează domeniul de aplicare al industriei securității, de la păstrarea în siguranță a persoanelor și a bunurilor la crearea unor medii mai sigure, mai eficiente și mai inteligente. 

“Securitatea va rămâne o mare prioritate în acest an pentru companiile din întreaga lume, deoarece gama de amenințări se extinde și apar noi vulnerabilități. Cred că firmele deja existente în piață se vor consolida și vor investi în noua tehnologie.  Practic este timpul pentru educarea beneficiarului final, care nu va dori un simplu agent de pază, ci un amplu dispozitiv de securitate bazat pe senzori și softuri de analiza video, pe o forța de intervenție rapidă, pe proceduri de control acces și validare de la distanță precum și softuri de analiză comportamentală a propriilor angajați”, a concluzionat Alina Paul.

În ultimii 10 ani, DO Security a reușit să se poziționeze ca partener de încredere, fapt dovedit de cei peste 2000 de clienți pe care compania îi deservește la nivel național. Profilul clienților este variat, începând cu firme locale la început de drum până la companii multinaționale cu tradiție.

Alina Paul, CEO DO Security este și Președinte al Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin- CONAF- Sucursala Brașov și Vicepreședinte la nivel național. Ea s-a implicat activ în coagularea mediul de afaceri brașovean și în proiectele Confederației la nivel national, pentru dezvoltarea sustenabilă și durabilă a economiei românești.

Obligațiunile Elefant Online emise în 2018 au ajuns la scadență. La final emisiunii peste 650 de investitori dețineau obligațiunile, de zece ori mai mult decât cei care au subscris inițial

0

Elefant Online va rambursa integral astăzi suma pentru cele 76.514 obligațiuni corporative emise în anul 2018 și ajunse la maturitate. Suma reprezintă principalul în valoare de 100 lei/obligațiune și ultimul cupon aferent celei de-a șasea perioade de dobândă în valoare de 4,5616 lei/ obligațiune. 

Valoarea emisiunii de obligațiuni a Elefant Online s-a ridicat la 7,65 milioane lei și au avut o dobândă anuală fixă (cupon) de 9%, plătibilă semestrial. Emisiunea de obligațiuni, lansată în urmă cu trei ani, a fost subscrisă prin plasament privat intermediat de SSIF Tradeville, de către 65 de investitori, dintre care 61 persoane fizice și 4 persoane juridice. La plata ultimului cupon erau înregistrate 641 persoane fizice și 12 persoane juridice. Numărul mare al investitorilor finali arată un interes major pentru obligațiunile Elefant pe durata de viață a acestora.

Suma pe care am atras-o a fost investită în dezvoltarea platformei Elefant, iar interesul crescut al investitorilor în obligațiunile emise arată încredea pe care au avut-o în companie dar și în planurile de dezvoltare ale acesteia. Succesul acestei emisiuni arată faptul că instrumentele de pe piața de capital reprezintă un mijloc prin care banii investitorilor ajung în economia reală contribuind la dezovoltarea companiilor”, a declarat Sergiu Chircă, CEO Elefant.ro.

Plata se va efectua prin intermediul Depozitarului Central și a băncii Transilvania. Obligațiunile emise de Elefant Online S.A. au fost tranzacționate în cadrul Sistemului Alternativ de Tranzacționare administrat de Bursa de Valori București, începând cu 20 februarie 2019, sub simbolul ELEF21.

Elefant.ro este unul dintre cei mai mari retaileri online din România cu afaceri în creștere. Compania a înregistrat o valoare a GMV (gross merchandise volume) de 120,7 milioane lei, față de 117 milioane lei în primele șase luni ale anului 2020, în timp ce numărul de vizitatori unici pe de pe platformă a crescut cu 25%, până la 12 milioane în primele șase luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Elefant are în plan să ajungă la un număr de  50 de showroom-uri la nivel național în următorii patru ani. În prezent compania deține 11 showroom-uri și 14 puncte de ridicare. 

Obligațiunile sunt valori mobiliare ce pot fi emise atât de autorități centrale sau locale, cât și de companii. Acestea oferă deținătorului o dobândă regulată (cupon) iar la maturitate, acesta primește înapoi întreaga sumă investită inițial. 

ENEL X ȘI POWER ELECTRIC semnează un parteneriat pentru vânzarea de stații de reîncărcare a vehiculelor electrice

0


Enel X România, filială a Enel X, linia de afaceri pentru servicii energetice avansate a Grupului Enel, a semnat un acord cu Power Electric pentru vânzarea de stații de reîncărcare a vehiculelor electrice. Este primul parteneriat de acest fel semnat de Enel X România, pentru a extinde portofoliul de clienți și pentru a accelera dezvoltarea infrastructurii de mobilitatea electrică la nivel național.   

Enel X și Power Electric își propun să vină în sprijinul clienților din zona privată cu soluții de mobilitate electrică pentru acasă sau la birou, fiind punctele principale unde autoturismul electric poate fi încărcat în timpul opririlor prelungite. Solutiile includ stații de reîncărcare de tip JuiceBox, JuicePole si JuicePump, servicii de instalare și aplicații software prin care clienții își pot monitoriza și controla propriile dispozitive de reîncărcare.

„Tot mai mulți oameni folosesc energia electrică nu doar pentru alimentarea propriilor locuițelor, ci și pentru transport. Vedem de la o lună la alta creșteri în ceea ce privește consumul de energie la stațiile Enel X: în luna august, energia consumată prin intermediul punctelor noastre de reîncărcare era de două ori și jumătate mai mare față de iunie. Enel X România vine în întâmpinarea nevoilor actuale ale consumatorilor care optează pentru mobilitatea electrică și accelerează dezvoltarea infrastructurii de reîncărcare a vehiculelor electrice din țară, inclusiv prin parteneriatul cu Power Electric. Enel X se află în prima linie în procesul de electrificare a României și în tranziția energetică, iar astfel de parteneriate ne ajută să ne atingem obiectivele”, a spus Mihai Mardale, director E-Mobility, Enel X România.

Enel X deține o infrastructură publică extinsă, formată din stații de reîncărcare de tip JuicePump și JuicePole, instalate în toate regiunile din România, atât pe spații publice, cât și private. Soluția JuicePump permite încărcarea a până la 80% din nivelul bateriei în aproximativ 25 de minute, în funcție de modelul și specificațiile mașinii. Unitățile JuicePole au o putere disponibilă de 2 x 22 kW AC, fiecare permițând încărcarea a până la 40% din nivelul bateriei în 30 de minute, în funcție de modelul și specificațiile mașinii.

„Grija pentru impactul emisiei de CO2, provenită din industria auto, asupra mediului înconjurător, reprezintă o problemă de interes pentru marii producători auto, constructori sau distribuitori. Ne bucurăm să ne alăturăm eforturilor marilor companii pentru sustenabilitatea mediului înconjurător, prin intermediul soluțiilor de încărcare electrică auto, alături de un partener prestigios, Enel X Romania, parte a grupului Enel, furnizor de soluții de reîncărcare a vehiculelor electrice si sistemelor fotovoltaice”, spune Ciprian Marinescu, director vânzări, Power Electric SRL. 

Enel X România a ajuns deja la o rețea de circa 180 de puncte de reîncărcare instalate în 25 de orașe, atât în spații publice, cât și private, în mall-uri sau hipermarketuri. În egală măsură a crescut și numărul celor care apelează la stațiile Enel X și la facilitățile companiei. Din aprilie 2021 și până în august, numărul de utilizatori ai aplicației JuicePass, care oferă accesul la punctele de reîncărcare ale Enel X România, a crescut cu peste 75%. 

Studiu EY: Cele mai mari 500 de afaceri de familie dau dovadă de reziliență economică, în pofida pandemiei provocate de COVID-19

0

  • Cele mai mari 500 de afaceri de familie generează venituri în valoare totală de 7,28 trilioane de USD și dețin 24,1 milioane de angajați în 45 de țări
  • Întreprinderile familiale au oportunitatea de a asigura o mai mare diversitate în cadrul propriilor consilii de administrație și de a construi tradiții
  • Afacerile de familie caută să atingă noi obiective de mediu, sociale și de guvernanță 

În pofida crizei provocate de pandemia de COVID-19, companiile deținute de familii au reușit să își păstreze reziliența. Cele mai mari 500 de afaceri de familie din lume au obținut venituri în valoare totală de 7,28 trilioane de USD, având 24,1 milioane de angajați în 45 de țări, conform raportului Global Family Business Index, realizat de EY și Universitatea din St. Gallen, care prezintă modul în care au reacționat companiile deținute de familii la recentele turbulențe din economia globală.

„Marile afaceri de familie au demonstrat o rezistență incredibilă în această perioadă, acordând prioritate susținerii angajaților și orientându-se către noi soluții de business. Pentru a traversa această perioadă dificilă, aleg să-și diversifice consiliile de administrație, să promoveze noua generație în roluri de conducere și să stabilească noi standarde în abordarea aspectelor de mediu, sociale și de guvernanță”, spune Raluca Popa, Partener Asociat, Asistență fiscală și juridică, Strategic Growth Markets leader, EY România.

Deși afacerile de familie, în special cele din sectorul turismului și HoReCa, au resimțit efectele pandemiei provocate de COVID-19, multe dintre acestea au profitat de context pentru a se reorienta. O serie de organizații și-au reprofilat capacitățile de producție pentru a crea articole esențiale, precum viziere și ventilatoare respiratorii, în timp ce altele au asigurat sprijin financiar altor companii, manifestându-și angajamentul față de inovație și o conștientizare profundă a responsabilității sociale. Au dat dovadă de reziliență în special afacerile de familie din sectorul produselor de larg consum, care au înregistrat, în medie, venituri în valoare de 15,39 miliarde de USD. Per total, companiile deținute de familii, din acest sector, și-au păstrat statutul de mari angajatori, având în medie 56,150 de angajați.

În pofida perioadei dificile din ultimul an, Europa continuă să fie o zonă geografică propice pentru aceste organizații. Germania este țara de origine pentru 16% dintre companiile din cadrul studiului, reflectând soliditatea economiei germane și tradiția înființării de afaceri de familie în această țară, în care 90% dintre companii sunt deținute de familii. O treime dintre afacerile de familie incluse în studiu își au sediul pe continentul american, SUA înregistrând cel mai mare număr de astfel de companii (119, echivalentul a 24% dintre acestea). Aceste organizații contribuie cu 2,48 trilioane de USD la veniturile înregistrate în regiunea Americii de Nord și de Sud și au 6,4 milioane de angajați. Câteva dintre cele mai mari întreprinderi private deținute de familii la nivel global, din punctul de vedere al veniturilor, își au sediul în SUA. 55 dintre companiile care provin din China continentală, Hong Kong, Taiwan, Japonia și Coreea de Sud generează 87% (835 miliarde de USD) din veniturile totale din regiunea Asia-Pacific. Din Asia provin trei dintre cele mai mari 20 de companii, precum și cea mai veche afacere de familie inclusă în studiu, Takenaka Corporation din Japonia, cu o istorie de peste 400 de ani. 

În contextul în care tot mai multe organizații își asumă angajamente față de diversitate și incluziune și față de standardele de mediu, sociale și de guvernanță (ESG), afacerile de familie continuă să pună un accent tot mai mare pe aceste zone. Vârsta medie a membrilor consiliilor de administrație ale companiilor analizate este de 61 de ani și 80% dintre acestea nu au membri ai consiliilor de administrație, care fac parte din familie, cu vârsta mai mică de 40 de ani. Folosirea cunoștințelor, ideilor, tehnologiilor și abilităților digitale ale noii generații le-ar putea susține dezvoltarea, într-un mediu în care preferințele clienților se află în continuă schimbare. În 2021, procentul companiilor cu femei în cadrul consiliilor de administrație a atins 31%. În același timp, doar 5% (27) dintre companiile deținute de familiile incluse în studiu au directori generali femei, în mod similar cu procentul de 8% (41) înregistrat în cazul companiilor din clasamentul Fortune Global 500. Acordând mai multă atenție angajamentelor ESG, afacerile de familie se îndreaptă spre atingerea unor noi obiective. Cel puțin 53% dintre companiile deținute de familii incluse în studiu raportează în conformitate cu indicatorii ESG oficiali. Jumătate dintre acestea (51%) sunt din regiunea EMEIA (Europa, Orientul Mijlociu, India și Africa), urmate de companiile din regiunea America de Nord și de Sud (30%) și de cele din Asia-Pacific (19%). Raportarea ESG reprezintă oportunitatea de a demonstra impactul pozitiv pe care companiile deja îl generează și poate ajuta la atragerea de noi angajați, la câștigarea de noi clienți și la creșterea veniturilor.

OMNIASIG a extins acoperirea Casco ECOnom, asigurarea cu un preț foarte accesibil

0

OMNIASIG a extins asigurarea facultativă Casco ECOnom cu noi acoperiri pentru cele mai frecvente și costisitoare daune, venind astfel în întâmpinarea clienților cu o poliță cu un preț foarte accesibil, adecvat riscurilor pe care le acoperă și sumei asigurate. Polița se adresează atât persoanelor fizice (cu vârsta de peste 30 ani), cât și celor juridice care au autoturisme cu vechimea cuprinsă între 6 și 20 de ani. Casco ECOnom are un tarif începând de la doar 500 lei/an și este disponibilă în trei variante, cu sumă asigurată de 7.500 lei, 15.000 lei sau 30.000 lei*. 

Casco ECOnom are acoperire pe teritoriul României și oferă acum protecție sporită, pentru:

  • coliziuni cu alte autovehicule (cu excepția evenimentelor acoperite de o poliță obligatorie de răspundere civilă a șoferului vinovat).
  • daune produse de fenomene ale naturii: grindină, ploaie torențială, furtună, tornadă, avalanșă de zăpadă, inclusiv copaci sau crengi prăbușite pe autoturismul asigurat în urma furtunii.
  • daune produse și în cazul conducerii autoturismului asigurat de către alte persoane decât asiguratul (persoană fizică), în vârstă de peste 30 de ani.

Printre beneficiile pe care le oferă asigurarea Casco ECOnom se numără și:

  • Accesul la o rețea extinsă la nivel național de Service-uri Auto partenere OMNIASIG;
  • Servicii de Asistență Rutieră incluse (pentru autoturisme cu vechimea mai mică de 10 ani);
  • Perioada de asigurare în funcție de nevoile clientului – 6 sau 12 luni;
  • Plata despăgubirilor se poate face și direct către asigurat (în sistem regie proprie, fără documente de reparație). 

La încheierea acestei polițe, este necesară efectuarea inspecției de risc a autoturismului asigurat.

* Suma asigurată nu este corelată cu valoarea de piață a autoturismului.

OMNIASIG Vienna Insurance Group este prezentă din 1995 pe piața asigurărilor din România, menținându-se constant în topul celor mai mari asigurători din țară. Compania are un portofoliu de peste 100 produse de asigurare și o rețea de sucursale și agenții extinsă la nivel național. Cei peste 1.100 de angajați oferă constant clienților și partenerilor companiei serviciile de calitate care ne-au consacrat de-a lungul celor peste 25 de ani. Prin apartenența la Vienna Insurance Group, OMNIASIG oferă clienților și partenerilor săi stabilitate și putere financiară, precum și expertiză complexă pe toate liniile de asigurări generale.

OMNIASIG promovează excelența, responsabilitatea și integritatea în tot ceea întreprinde, cu obiectivul principal de a contribui la dezvoltarea societății și a comunității în care își desfășoară activitatea. 

Vienna Insurance Group (Wiener Versicherung Gruppe) este principalul expert pe piața asigurărilor în Austria precum şi în Europa Centrală şi de Est. Grupul are o tradiţie îndelungată, branduri puternice şi o relaţie apropiată cu clienţii, și este format din aproximativ 50 de companii din 30 de ţări. Cei peste 25.000 de angajaţi ai Vienna Insurance Group (Wiener Versicherung Gruppe) au grijă de nevoile de zi cu zi ale celor peste 22 de milioane de clienți. Acțiunile VIG sunt cotate la Bursa de Valori din Viena din 1994. Compania beneficiază de rating A+ cu perspectivă stabilă din partea reputatei agenții internaționale de rating Standard & Poor’s. Acesta este cel mai bun rating al unei companii din indicele ATX, principalul indice al Bursei de Valori din Viena. Vienna Insurance Group (Wiener Versicherung Gruppe) colaborează îndeaproape cu Erste Group, cea mai mare bancă de retail din Europa Centrală și de Est. 

Cel mai mare angajator privat din România, susținere pentru comunitate

0

Cel mai mare angajator privat din România, retailerul Profi (cea mai mare acoperire geografică de profil), a încheiat campania CSR „Fapte bune făcute profi”. Pe baza punctelor direcționate de clienți, au fost ierarhizate șase proiecte ale unor ONG-uri din domeniile educație, sănătate, mediu, cultură și social, cărăra în mod echivalent le-a fost împărțită suma totală de 1.500.000 lei dăruiți de Profi:

  • Educând o generație, schimbi viitorul țării – Asociatia Îngeri pentru Suflete, 47,78% din voturi, reprezentând 716.685,26 lei
  • Hidroterapia schimbă vieți – Asociația Școala Mamei Junior, 18,48% din voturi, reprezentând 277.204,35 lei
  • Nu lăsăm pe nimeni în urmă – Asociația Blondie, 16% din voturi, reprezentând 240.010,94 lei
  • Ambulanța pentru Monumente – Asociația Monumentum, 8,29% din voturi, reprezentând 124.294,54 lei
  • Viitor cu păduri, fără viituri – Asociația Viitor Plus, 5,14% din voturi, reprezentând 77.098,67 lei
  • Schimbă destinul unui refugiat – Fundația Consiliul Național Român pentru Refugiați (CNRR) și Asociația Logos, 4,31% din voturi, reprezentând 64.706,23 lei

Pawel Musial, directorul general al Profi Rom Food: „Din 2011, magazinele Profi contribuie constant la mai binele comunităților din jurul lor prin campanii care ne propunem să răspundă cât mai bine nevoilor din societate. Felicit ONG-urile participante pentru felul în care cunosc problemele oamenilor și ajută la atenuarea lor, acum și cu ajutorul contribuției noastre”. 

Alexandra Timar, președintele asociației Îngeri pentru Suflete: „Acest rezultat al campaniei Fapte bune făcute profi ne onorează și ne responsabilizează în același timp. Mii de oameni au dorit să sprijine copiii din medii defavorizate să meargă la școală, să aibă un viitor mai bun. Le mulțumim din suflet pentru încrederea acordată. Mulțumim Profi România pentru acest sprijin uriaș care face posibil ca 10.000 de copii din mediile defavorizate ale României să poată merge la școală beneficiind de un suport complet. Totodată, felicitari tuturor proiectelor participante la campanie. Educând o generație, schimbi viitorul țării”.