Mai bine de jumătate (54%) dintre angajații români care au participat la un sondaj efectuat de platforma de recrutare BestJobs spun că se gândesc să-și schimbe locul de muncă anul acesta, iar 28% au făcut chiar pași concreți în această direcție. Chiar dacă 2020 a fost plin de provocări din punct de vedere profesional, cu mult efort și stres, numărul celor care iau în calcul o schimbare de job este mai mic decât la începutul anului trecut, când șase din zece angajați români se declarau nemulțumiți de situația lor profesională și se gândeau să-și schimbe locul de muncă.
Deși perspectivele salariale
rămân în continuare principalul criteriu în funcție de care cei mai mulți
angajați români (39%) aleg un job sau altul, aproape 29% dintre respondenții la
sondajul BestJobs afirmă că aveau în plan să-și schimbe locul de muncă de
dinainte de pandemie, pentru că își doresc o nouă provocare în carieră. Pentru
27%, însă, principalul motiv pentru care schimbarea jobului a devenit o
prioritate în noul an este că nu consideră că au suficiente oportunități de
dezvoltare profesională la actualul loc de muncă.
Mai bine de 15%
dintre respondenți analizează chiar opțiunea de a-și schimba complet domeniul
de activitate, iar 19% se gândesc acum mai mult decât înainte de pandemie la
perspectiva unui job în străinătate.
În privința
beneficiilor extrasalariale, cei mai mulți angajați își doresc ca angajatorul
să le ofere în acest an bonusuri de performanță (58%) și programe de dezvoltare
profesională (48%), dar contează pentru mulți dintre ei și asigurările de
sănătate private (24%), pensiile private (22%) sau programele de mentorat și de
dezvoltare personală (21%).
Cea mai mare temere a
angajaților români în ceea ce privește situația profesională în 2021 este că le
vor scădea veniturile (28%), în timp ce 27% se tem că ar putea prelua mai multe
responsabilități din cauza lipsei de personal. Dacă în acest moment angajatorul
i-ar anunța că urmează să le scadă salariul, aproape 57% dintre respondenții la
sondajul BestJobs spun că ar accepta, dar și-ar căuta imediat un alt job. Doar
puțin peste 15% dintre angajații intervievați afirmă că și-ar da demisia pe loc.
Sondajul a fost efectuat în
perioada 5-12 ianuarie, pe un eșantion de 1.171 de utilizatori de internet.
Dragoș Anastasiu, din calitatea de reședinte al Camerei de Comerț Româno-Germane (AHK România), preia coordonarea Coaliției pentru Dezvoltarea României (CDR) până în iunie 2021 și va reprezenta mediul de afaceri în discuțiile cu Guvernul României.
Preluând funcția, Dragoș Anastasiu subliniază: „Avem în cadrul CDR resurse importante pe care dorim să le punem voluntar la dispoziția Executivului și Legislativului. Este vorba de specialiști în varii domenii de activitate care pot contribui cu expertiza lor la elaborarea unor politici publice coerente. Putem pune la dispoziție date utile care pot contribui în sens pozitiv la dezvoltarea mediului de afaceri din România. Suntem în măsură să furnizăm inclusiv expertiză tehnică și stăm la dispoziția autorităților pentru a contribui la dezvoltarea economică a României”.
Pentru 2021, Coaliția pentru Dezvoltarea României își propune:
• Eficientizarea relației dintre companii și instituțiile publice prin digitalizare și debirocratizare
•Reformarea și digitalizarea sectorului public
• Acoperirea deficitului de forță de muncă prin scăderea migrației talentelor, atragerea românilor din diaspora, deschiderea pieței muncii către cetățenii non-UE
• Stimularea absorbției fondurilor europene
• Operaționalizarea unui sistem de învățământ conectat la nevoile angajatorilor
• Dezvoltarea infrastructurii
Coaliția pentru Dezvoltarea României „își exprimă dorința de a avea în continuare un dialog cu Guvernul și Parlamentul României pe marginea principalelor direcții de politică economică și fiscală, făcând apel la transparență decizională și predictibilitate în elaborarea politicilor publice. Nu în ultimul rând, Coaliția va continua, prin intermediul celor 14 grupuri de lucru, să propună reprezentanților Guvernului și Parlamentului soluții tehnice pentru creșterea competitivității în 2021, prin măsuri care să stimuleze mediul de afaceri și să mobilizeze resursa umană valoroasă de care dispune România”.
Coaliția pentru Dezvoltarea României reunește reprezentanți ai investitorilor români și străini în România și este condusă de un Consiliu Director format din președinții și vicepreședinții a opt asociații de business: Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Camera de Comerț Americană în România (AmCham), Camera de Comerț Franceză în România (CCIFER), Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK), Confederația Patronală Concordia, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Consiliul Investitorilor Străini (FIC) și Romanian Business Leaders (RBL). Coordonarea Coaliției este asigurată prin rotație de către unul din membrii Consiliului Director, pentru o perioadă de șase luni.
Au început lucrările la cel mai important proiect realizat vreodată de o administație locală: construirea unei stații de metrou pe Șoseaua Berceni de către Primăria Sectorului 4. Este o stație în prelungirea traseului actual, pe 1,6 km, între stația Berceni, actualul capăt al magistralei 2 de metrou și Șoseaua de Centură.
Câteva date tehnice: 15.100 mp suprafață desfășurată, stație supraterană formată din o clădire cu subsol, parter și două etaje, șase zone pietonale, dintre care două pe partea opusă a șoselei Berceni, legătură printr-un pasaj pietonal subteran; parcare de tip park&ride în imediata apropiere pentru cei care vor să ajungă în centrul Capitalei și folosesc ca mijloc de transport metroul.
Primele lucrări: devierea rețelelor de utilități aflate în trama stradală. Traficul este restricționat pentru 45 de zile: cele două benzi de circulație de ieșire din București vor fi închise; trafic restricționat pe o lungime de 500 m între sediile companiilor Toyota și CanPack; restricțiile de circulație sunt aplicate în coordonare și cu avizul Brigăzii de Poliție Rutieră a Municipiului București.
La deschiderea lucrărilor, Daniel Băluță, primarul sectorului 4, subliniază: „Este un pas extrem de important pe care Primăria Sectorului 4 îl face la începutul acestui an. De mâine, ne apucăm de treabă! Începem lucrările la noua stație de metrou de pe Șoseaua Berceni. O perioadă vom fi nevoiți să circulăm cu restricții, însă trebuie să avem răbdare și să conducem cu atenție. Realizarea acestei stații va aduce extrem de multe beneficii comunității noastre, de aceea trebuie să fim cumpătați pe parcursul desfășurării acestor lucrări”.
O privire asupra pieței editoriale a anului trecut ne este facilitată de Compania de Librării București (CLB), printr-o analiză a vânzărilor de carte în rețeaua proprie.
Volumul vânzărilor a fost în creștere într-un singur domeniu: medicină, farmacie, sănătate. Domenii constante sau cu cele mai mici scăderi ale vânzărilor au fost religie și spiritualitate, apoi cărți pentru copii și adolescenți. În topul celor mai căutate cinci domenii din sfera carte de la CLB în 2020 s-au situat și științe umaniste și beletristică.
Cele mai vândute cărți, pe domenii, au fost:
– literatură română – Recviem vesel pentru tata,de Radu Paraschivescu, Editura Humanitas
– traduceri din literatura universală – Memoriile unui motan călător,de Hiro Arikawa, traducere de Raluca Nae, Editura Humanitas Fiction
– carte străină de nonficțiune – Sapiens. Scurtă istorie a omenirii, de Yuval Noah Harari, traducere de Adrian Șerban, Editura Polirom, 2017
– carte de nonficțiune de autor român – Creierul și mintea Universului, de Dumitru Constantin Dulcan, Editura Școala Ardeleană, 2019
– carte pentru copii de autor român – A doua carte cu Apolodor, de Gellu Naum, Editura Arthur, 2020
– carte pentru copii traducere în limba română – Aventurile lui Habarnam şi ale prietenilor săi, de Nikolai Nosov, traducere de Nina Gafița, Editura Humanitas, 2017
Cele mai furate cărți din librăriile CLB au fost:
Ferește-mă, Doamne, de prieteni. Războiul clandestin al blocului sovietic cu România, de Larry Watts, traducere din limba engleză de Camelia Diaconescu, Editura RAO, 2011, urmată de Harry Potter și Prințul Semisânge, volumul 6, de J.K. Rowling, traducere din limba engleză de Alex Moldovan, Editura Arthur, 2020 și de 500 de adevăruri incredibile și trăsnite, traducere de Mugur Butuza, Editura Paralela 45, 2020.
Marieta Seba, directoarea Companiei de Librării București, caracterizează activitatea companiei în anul trecut: „Ca notă generală, povestea postdecembristă a librăriilor din România nu este cea mai veselă cu putință, iar motivele care dau poveștii nuanța aceasta de gri sunt nenumărate. Noi însă, Compania de Librării București, continuăm să ne încăpățânăm să ținem steagul sus. Și nu am abandonat acest obicei nici în anul pandemiei. Ne-am ambiționat să înțelegem în detaliu regulile strice legate de igienă în vremuri atipice, am învățat să confecționăm măști, să aprofundăm tainele comerțului online, să ne susținem ca echipă mai mult ca niciodată, să plantăm copaci pentru cea de-a patra generație de cititori. Ne mândrim cu faptul că am fost primii care am redeschis librăriile după ce ordonanțele guvernamentale ne-au permis și, în plus, am crescut în sfera online. În anul în care plănuiam să serbăm împlinirea celor 70 de ani de la fondarea CLB, am perfecționat lecția supraviețuirii. Este și aceasta o sărbătoare”.
Compania de Librării Bucureşti se definește a fi „cea mai importantă rețea de librării care a supraviețuit cu succes după Revoluție. În prezent CLB numără 43 de librării, răspândite unitar în toate cele 6 sectoare ale capitalei, ele aflându-se într-un proces permanent de modernizare și adaptare la cerințele clienților. De la carte şi manuale şcolare, la produse de papetărie şi jucării, oferta companiei este dintre cele mai bogate. Anul acesta, Compania de Librării Bucureşti aniversează 71 de ani de la fondare”.
Piața computerelor
auto create de Bosch, lider în domeniul sistemelor electronice, a atins valoarea
de 20 de miliarde de euro. Până în 2030, se estimează o creștere anuală cu câte
15%. Pentru aceasta, în ianuarie 2021 își începe activitatea noua divizie
pentru soluții informatice integrate, cu 17.000 de angajați. Bosch anunță că
divizia „reunește ingineria hardware și software pentru computere auto, senzori
și unități de comandă pentru toate domeniile auto, capacitățile din domeniul ingineriei software, electrice și electronice
din domeniile sistemelor de asistență pentru șofer și conducerii automatizate,
sistemului multimedia auto, sistemului de propulsie și echipamentelor electronice
ale caroseriei”.
Preluând funcția de președinte al noii divizii, dr. Mathias Pillin
previzionează: „Calculatoarele auto Bosch vor face posibilă chiar și
gestionarea funcțiilor de conducere foarte complexe din domeniile individuale
ale autovehiculelor. Designul nostru modular pentru computerele auto și
portofoliul nostru vast înseamnă că Bosch poate satisface toate nevoile
producătorilor auto”.
Actualmente, computerele
auto Bosch controlează funcții precum sistemele de asistență pentru șofer și
mișcările de deplasare ale autovehiculelor produse. Vor urma computerele
centrale pentru funcțiile cabinei și echipamentele electronice ale caroseriei. a declarat din ianuarie 2021.
Harald Kroeger,
membru al Consiliul de Administrație al Robert Bosch GmbH, subliniază:
„Computerele auto reprezintă un potențial imens pentru Bosch. Chiar și acum,
computerele noastre de înaltă performanță reprezintă garanția că producătorii
auto ne consideră unul dintre partenerii lor principali în materie de inginerie
și tehnologie. Computerele auto sunt esențiale pentru reducerea semnificativă a
complexității sistemelor electronice și pentru a le face cât mai sigure
posibil”.
Bosch accentuează că „pune la dispoziție computere auto sub forma unui
kit scalabil, care conține sistemul electronic potrivit, inclusiv hardware și
software, pentru toate cerințele și condițiile. Obiectivul final este
reprezentat de o arhitectură de programe software și sisteme pentru întregul
autovehicul, în care toate computerele centrale, senzorii și unitățile de
comandă sunt perfect compatibile. Pentru producătorii auto, avantajul unui
astfel de design modular este că le oferă o flexibilitate suplimentară când
dezvoltă computere pentru diferite modele de autovehicule. Dacă, de exemplu, a
fost definită o arhitectură fundamentală pentru hardware și software,
computerul poate fi proiectat pe aceste linii, în conformitate cu dorințele
clientului. În cazul unui autovehicul premium, funcțiile suplimentare pot fi
furnizate prin adăugarea de module software suplimentare sau cipuri speciale pe
plăcile de circuite imprimate. În cazul unui model compact, structura
computerului poate fi modificată astfel încât să asigure controlul central
asupra funcțiilor de bază relevante pentru siguranță”.
Pe piaţa din România, Grupul Bosch este prezent „de peste 25 de ani şi numără peste 8.000 de angajaţi în cinci entităţi.
În anul 2019, Bosch a înregistrat un volum de vânzări de 436 milioane de euro pe piaţa din
România. Vânzările totale nete, incluzând vânzările companiilor neconsolidate
și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe lângă
centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj şi unităţile sale de producţie
pentru Soluţii de mobilitate din Cluj şi din Blaj, Bosch mai operează şi o
unitate de producţie de tehnologie industrială, localizată de asemenea în Blaj,
precum şi un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO)
în Timişoara. În Bucureşti, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele
sectoarelor Soluţii de mobilitate, Bunuri de larg consum şi Tehnologie pentru
construcţii şi energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe
piaţa electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala ţării”.
Grupul
Bosch se definește ca „lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii.
Acesta are aproximativ 400.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31
decembrie 2019). Compania a generat vânzări de 77,7 miliarde de euro în
2019. Operaţiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluţii
de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum şi Tehnologie
pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare
pentru case inteligente, industrie 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește
o viziunea unei mobilitățisustenabile și sigure. Compania îşi foloseşte
expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul
cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o
singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza
inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor
care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau
fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeşte calitatea vieţii la nivel mondial prin
produse și servicii inovatoare şi care stârnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch
creează Tehnică pentru o viaţă. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH şi cele
aproape 440 de filiale şi companii regionale din aproximativ 60 de ţări.
Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de
producţie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Baza pentru
viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are
aproape 72.600 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare, în cele aproximativ 126
locaţii din lume, precum și aproximativ 30.000 de ingineri software. Compania a fost înfiinţată
în 1886 la Stuttgart de către Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea Atelier
de mecanică fină și inginerie electrică. Structura specială a acţionariatului
Robert Bosch GmbH asigură libertatea antreprenorială a grupului Bosch,
permiţând companiei să planifice pe termen lung şi să facă investiţii
semnificative pentru asigurarea viitorului său. 92 de procente din acţiunile
Robert Bosch GmbH sunt deţinute de fundaţia caritabilă Robert Bosch Stiftung
GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt deţinute de Robert Bosch
Industrietreuhand KG, un trust industrial. Funcţiile de conducere
antreprenorială ale grupului sunt îndeplinite de acest trust. Restul de acţiuni
sunt deţinute de familia Bosch și de Robert Bosch GmbH”.
Pe bază de parteneriat, 1.010
unități CEC Bank și peste 5.500 de stații de plată SelfPay permit de acum plata
pașapoartelor, permiselor de ședere temporară și a documentelor de
călătorie de către cetățenii străini. Inițiatorii dau asigurări că noua
facilitate „permite efectuarea de plăți în deplină siguranță pentru cetățeni,
permițându-le să evite aglomerația și contactul cu alte persoane. Tot ce
trebuie să facă o persoană care dorește să achite taxe și tarife este să meargă la cea mai apropiată Stație de
Plata SelfPay, să-și introducă datele necesare, plata fiind imediat
înregistrată”. Stațiile de Plată SelfPay se află fi în rețelele de retail
Profi, Carrefour, Kaufland, Mega Image, în centre comerciale, benzinării,
magazine de proximitate, în intervale orare de până la 24/7.
Adrian Badea, CEO al SelfPay,
subliniază: „Participăm ȋn continuare la procesele de digitalizare
ale organizațiilor precum și ale autorităților publice centrale sau locale, diversificând în același timp și portofoliul
de servicii la care clienţii noștri au
acces. În special în această perioada dificilă,
rețeaua noastră, cu cele peste 5.500 de Stații de Plată, reprezintă o
modalitate de plată rapidă, sigură și la îndemâna oricui, care permite
utilizatorilor să rămână în siguranță, limitând interacțiunea cu alte persoane
în procesul de efectuare a plăților”.
SelfPay deține cea mai mare
rețea de stații de plată de tip self-service din România: mai mult de 5.500, cu
peste 170 de servicii disponibile.
CEC Bank este recomandată ca
„instituția financiară cu cea mai lungă tradiție. Fondată
în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste
1.000 de sucursale și unități teritoriale și active de peste 36 miliarde lei, la
sfârșitul primului semestru din 2020. CEC Bank este o bancă universală de top pe
piața românească, care oferă o gamă completă de
produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție:
unități
bancare, rețele de ATM, internet
banking (CEConline), mobile banking și phone-banking (Tele CEC)”.
Relansarea economică globală ar putea fi și mai fragilă dacă se materializează o serie de riscuri, care ar putea exacerba pierderile de venituri și creșterea sărăciei, se arată în cel mai recent Raport de tendințe și riscuri pe piețele financiare elaborat de Autoritatea de Supraveghere Financiară.
Printre vulnerabilități, menționate într-un raport al Băncii Mondiale, se regăsesc: eșecul de a ține pandemia sub control sau întârzieri în procesul de vaccinare; apariția unui val de falimente; imposibilitatea guvernelor de a mai oferi sprijin financiar și permanentizarea șomajului tehnic.
Factorii decidenți ar putea influența obținerea unor rezultate mai bune printr-un control eficient al pandemiei și reforme structurale, care să stimuleze productivitatea și sustenabilitatea mediului înconjurător. Măsurile sugerate le includ pe cele care protejează sănătatea și educația, prioritizează investițiile în tehnologii, îmbunătățesc guvernanța și cresc transparența datoriilor.
Investițiile în proiecte de infrastructură verde și adoptarea pe scară largă a tehnologiilor sustenabile pot susține niveluri mai ridicate de creștere economică, contribuind în același timp la reducerea schimbărilor climatice. Guvernanța îmbunătățită și reducerea corupției pot sta la baza unei creștereri economice pe termen lung. Transparența ridicată a datoriei este primordială pentru a diminua riscurile datoriei suverane și ale crizelor financiare, care pun presiune asupra perspectivelor de creștere economică.
Creșteri economice sub estimări
Conform Raportului privind perspectivele economice globale realizat de Banca Mondială, activitatea economică mondială va crește cu 4% în 2021, sub estimările anterioare, ca urmare a revenirii în forță a noilor cazuri de infectări cu COVID-19. În același timp, pentru România este estimată o creștere economică de 3,5%, o prognoză mai mică cu 1,9% față de previziunile din iunie 2020.
Mai multe detalii despre riscurile și tendințele săptămânii pe piețele financiare găsiți în ediția nr. 2/14.01.2021 – Raportul Tendințe și riscuri pe piețele financiare locale și internaționale ce poate fi accesat AICI.
Comunitatea
Forestierilor – Fordaq organizează dezbaterea publică „Proiectul SUMAL 2.0 –
Puncte tari, puncte slabe”, o analiză asupra Sistemului Informațional Integrat
de Urmărire a Materialului Lemnos. Evenimentul are loc luni, 18 ianuarie 2020,
de la ora 15:00, online, sub formă de webinar ZOOM.
Inițiatorii
subliniază că „următorul pas în dezvoltarea capacităților și funcțiilor Sistemului
Informațional Integrat de Urmărire a Materialului Lemnos (SUMAL) este lansarea
versiunii 2.0, programată pentru 31 ianuarie 2021. Versiunea aduce facilități
și beneficii noi, atât în ce privește trasabilitatea lemnului cât și în ce
privește automatizarea unor funcții deja existente. Pe de altă parte, voci din
industria lemnului atrag atenția asupra potențialelor complicații și probleme
care pot afecta considerabil sectorul”.
Speakeri invitați
din mediul academic și organizații de mediu: prof. univ. dr. Laura Bouriaud – Universitatea
Ștefan cel Mare din Suceava, Tiberiu Boșutar – sociația Legea Codrului, Șerban
Niculescu – WWF Programul Dunăre-Carpați.
Din partea
sectorului lemnului vor vorbi reprezentanți ai Federației Proprietarilor de
Păduri și Pășuni din România – Nostra Silva, Asociația Administratorilor de
Păduri și Asociația Industriei Lemnului – Prolemn. Dezbaterea va fi moderată de
Cătălin Tobescu (Comunitatea Forestierilor – Fordaq și AIL Prolemn).
Agenda dezbaterii, anunțată de organizatori:
„1. Introducere:
prezentare puncte tari/puncte slabe în implementarea proiectului SUMAL 2.0.
Puncte de vedere publice ale organizațiilor.
2. Dezbatere
punctuală pe punctele cele mai sensibile legate de proiectul SUMAL 2.0:
· respectarea
EUTR – sisteme due diligence la prima punere pe piață a masei lemnoase
· respectarea
art. 73 din Codul Silvic – norme simplificate pentru consumul propriu al
proprietarului
· probleme
legate de transparenta și afectarea secretului comercial: art. 5 alin 8 lit b –
„traseul parcurs în timpul transportului disponibil public după finalizarea
transportului”
a) operatorii
economici care depozitează, prelucrează, sortează, comercializează materiale
lemnoase/produse din lemn
b) administrația
piețelor, târgurilor, oboarelor, a burselor de mărfuri
c) operatorii
economici care obțin, depozitează, dețin, transportă și comercializează produse
din lemn, altele decât materialele lemnoase
Definiția va
conduce în evaluarea Ministerului la înregistrarea ca profesioniști în SUMAL a
100.000 utilizatori, până la industria construcțiilor inclusiv. Practic orice
operator economic care este beneficiar al unui aviz de materiale lemnoase –
inclusiv lemn de foc sau deșeuri – devine profesionist.
· condiționarea
emiterii avizului, pentru operatorii economici din prelucrarea lemnului, de
declararea unui stoc în SUMAL. Aceasta prevedere creează, în evaluarea mea,
obligația de raportare artificiala, cu periodicitate foarte mare, pentru a
declara în SUMAL stocuri pentru sortimente secundare – tocătură, deșeuri etc.
· coeficienții
standardizați nerealiști, de exemplu pentru tocătura de la pădure, de 0,35
mc/metru ster. În realitate, coeficientul este de maximum 0,15. Aceste
transformări standardizate creează diferențe între aviz și recepție, între realitatea
faptică și cea scriptică
· efectele
pentru transportatori, prin prevederea legată de transportatorii profesioniști:
„t) transportator profesionist – orice persoană care transportă într-o perioadă
de 12 luni consecutive un volum de materiale lemnoase/produse din lemn mai mare
de 20 mc; calitatea de transportator profesionist obligă la înregistrarea în
SUMAL 2.0.” Implicațiile majore sunt pentru transportatorii ocazionali de pe
Bursa transporturilor. Pentru cărăușii de lemn de foc efectul cred că va fi
minim, fiecare dintre ei se va înregistra pe cate o firmă, formal. Deja au
început să facă asta.
· de discutat
și viziunea de ansamblu a SUMAL 2.0 pentru care se pornește de la aplicația de
marcare: compararea tăierilor legale cu zboruri satelitare pentru a detecta
tăierile ilegale. În evaluarea mea, vor rezulta zeci de mii de alerte
neverificabile
3. Sesiune
finală:
a. Evaluare de
ansamblu. Răspuns direct la întrebarea: este sau nu aplicabil SUMAL 2.0 în
forma actuală, fără modificarea HG 497/2020, de la 1 februarie?
Razer dezvoltă noi concepte de tehnologie pentru interacțiuni care să respecte distanțarea socială și o nouă generație de stație de gaming cu tehnologii revoluționare, dar și un design care se adaptează nevoilor utilizatorului.
Razer™, cel mai popular brand de lifestyle pentru gameri la nivel mondial, a anunțat două noi concepte în cadrul CES 2021: Project Hazel, cea mai avansată mască din lume, adaptată nevoilor sociale, și Project Brooklyn, un scaun de gaming compact, cu soluții integrate care oferă o experiență de utilizare cu adevărat captivantă.
Conceptele prezentate de Razer sunt
inovații imaginate de echipa de design și de ingineri ai Razer, ce au ca scop evaluarea răspunsului
provenit din partea comunității de utilizatori. Astfel, reacțiile comunității
vor influența portofoliul de produse al companiei. Multe dintre conceptele
anterioare au fost lansate ca atare sau diferite părți ale lor au fost incluse
în produse comerciale.
Masca inteligentă intenționează să îmbunătățească
condițiile de purtare zilnică a acestui accesoriu, depășind provocările aduse
interacțiunii sociale, în timp ce scaunul de gaming care se adaptează nevoilor
utilizatorilor oferă o experiență cu adevărat captivantă pornind de la
răspunsul haptic, soluțiile grafice și de iluminare și terminând cu forma
flexibilă.
Primele informații despre aceste concepte revoluționare
au fost dezvăluite participanților CES 2021, prin
evenimentul RazerStore Live, care a fost transmis în direct pe 12 ianuarie, ora 20:00 pe
canalele oficiale ale Razer de pe YouTube, Twitch și pagina de Facebook. Iată cele mai importante detalii legate de Project
Hazel și Project Brooklyn.
PROJECT HAZEL – Cea mai
inteligentă mască din lume
Încă de la începuturile pandemiei,
Razer a avut un rol proactiv în lupta împotriva COVID-19, inclusiv prin convertirea
liniilor de producție pentru a putea produce măști medicale certificate și
donarea a un milion de măști chirurgicale pentru cei care erau în prima linie a
luptei împotriva bolii, prin Razer Health. O progresie și evoluție naturală a
acestei inițiative este masca Project Hazel, care răspunde la nevoia acută de
igienă, dar și la necesitatea de a fi pregătiți în fața unor pericole
neprevăzute asupra sănătății. Această mască reprezintă și o soluție la problema
ecologică a măștilor de unică folosință, ea fiind potrivită pentru reutilizare
în multiple scenarii.
Încercând în continuare să
pregătească utilizatorii pentru noul normal, conceptul de mască propus de Razer
este o inovație pornită de la măștile FFP2, încorporând ventilatoare active
detașabile și reîncărcabile, dar și Smart Pods care regulează fluxul de aer
pentru a asigura condiții de respirație optime. Datorită eficienței sporite de
filtrare a bacteriilor (BFE), aceste Smart Pods elimină cel puțin 95% din particulele
din aer, având totodată o rezistență sporită la fluide.
Pentru a ușura interacțiunile sociale, Project Hazel dispune
de un design transparent, pentru ca cei din jur să poată vedea mimica feței,
inclusiv zâmbetele sau râsul mai discret, permițând totodată celor cu probleme
de auz să citească de pe buzele utilizatorului de mască. Iluminarea internă se
activează automat în întuneric, pentru a le permite celor care folosesc masca
să se exprime în mod clar indiferent de condițiile de lumină ambientală.
În plus, problema acoperirii vocii
de măștile tradiționale este rezolvată de noua tehnologie Razer VoiceAmp (brevet
în curs de înregistrare), care utilizează microfoane încorporate și un
amplificator pentru a asigura o redare fidelă a vocii alături de o comunicare
clară în orice situație socială.
Pentru a reduce amprenta
ecologică generată de măștile de unică folosință, masca inteligentă Project Hazel folosește ventilatoare de tip
disc reîncărcabile și înlocuibile, care pot fi igienizate cu ușurință prin expunerea
la lumina UV emisă de carcasa care are și rol de încărcător wireless. Astfel,
atât bacteriile cât și virușii vor fi distruși. Indicatorii luminoși informează
despre nivelul de încărcare a bateriei, o încărcare completă asigurând o durată
de funcționare extinsă, care poate dura chiar și întreaga zi. Masca, rezistentă
la apă, este confecționată dintr-un material plastic rezistent la zgârieturi,
fiind fiabilă și sustenabilă în același timp. Materia primă o reprezintă
plasticul reciclat, astfel reducându-se cantitatea de deșeuri cauzate de măștile
de unică folosință.
Masca cu căptușeală de silicon
asigură confortul pe durata folosirii, alături de răcirea activă a aerului și
posibilitatea de a regla fluxul de aer, pentru a furniza oxigen și a elimina
eficient dioxidul de carbon produs. Etanșarea este garantată de bentițele
ajustabile, care asigură totodată compatibilitatea măștii cu orice mărime și
formă de față. Pentru un plus de stil și de divertisment, utilizatorii pot
activa două zone personalizabile prin tehnologia de iluminare Razer Chroma™ RGB,
care folosește un total de 16,8 milioane de culori și de efecte de iluminare.
Conceptul de mască inteligentă va
fi optimizat prin testare riguroasă și prin colectarea de feedback din partea
utilizatorilor, pentru a asigura cele mai înalte condiții de siguranță alături
de un nivel maxim de confort. Îmbunătățiri la nivel de design vor fi
implementate în mod continuu, pentru a întâmpina nevoile utilizatorilor, aflate
în continuă evoluție, oferind astfel valoare fără să fie nevoie de compromisuri
la capitolele funcționalitate și performanță. Project Hazel reprezintă unul
dintre elementele de bază ale eforturilor Razer aflate în plină desfășurare
pentru a sprijini sănătatea și siguranța
publică.
„Razer este conștientă de incertitudinea situației actuale. De aceea, este de datoria noastră să ajutăm la protejarea membrilor comunității și să îi pregătim pentru pericolele invizibile,” a declarat Min-Liang Tan, co-fondator și CEO Razer. „Conceptul de mască inteligentă Project Hazel se dorește a fi funcțional, dar totodată confortabil și util în interacțiunea cu lumea, păstrând o estetică socială.”
Pentru mai multe detalii despre
Project Hazel dezvoltat de Razer, vizitați această pagină.
PROJECT BROOKLYN
– O experiență next gen transformativă
Conceput pentru toate categoriile
de jucători și proiectat să se potrivească în mod convenabil în dormitor sau în
camera de gaming, conceptul Project
Brooklyn se poate transforma dintr-un scaun de gaming ergonomic într-un sistem
de divertisment digital complet, care oferă o experiență captivantă pentru
jocurile de PC, dar și de consolă.
Project Brooklyn este un scaun de gaming revoluționar construit din fibră de carbon, cu iluminare RGB, care se poate transforma cu ușurință într-o adevărată stație de gaming, cu ecran panoramic de 60″ încorporat, răspuns tactil în scaun și cotiere 4D ce ascund o suprafață de suport pentru periferice. Scaunele actuale de tip all-in-one care oferă o poziție de tip „cockpit” și care includ și componente hardware au de obicei dimensiunile unei întregi camere și presupun costuri astronomice.
Inspirat de scaunul de gaming
Razer Iskur, lansat în luna octombrie a anului trecut, Project Brooklyn extinde
conceptul, conectând scaunul cu ecranul, oferind totodată maximum de confort
datorită șezutului realizat din spumă densă și acoperit cu material de pluș, ce
oferă o susținere perfectă pentru orice tip de corp. Spătarul masiv este
realizat din fibră de carbon și capitonat cu piele pentru a menține postura
ideală de-a lungul maratoanelor de gaming.
Platforma ajustabilă care găzduiește scaunul include și opțiuni de administrare a cablurilor inspirate de design-ul monitorului Razer Raptor. Montat în partea din spate și activabil printr-o singură apăsare de buton, ecranul OLED panoramic cu diagonala de 60″ oferă, pe lângă calitatea video impresionantă, și un sunet surround. Pliindu-se înapoi în scaun când nu este folosit, ecranul asigură o experiență panoramică deosebit de detaliată.
Cotierele
4D complet modulare ascund o masă pliabilă cu ergonomie flexibilă, ce permit
trecerea ușoară de la gamingul de PC, ce presupune folosirea de mouse și de
tastatură, la jocul pe consolă. Există panouri separate în fiecare dintre
cotiere, potrivite pentru diferite poziții de utilizare a mouse-ului și
tastaturii, fiecare putând fi ascuns când nu este folosit.
Continuând succesul prototipului Razer
de la CES 2019, cu feedback haptic bazat pe sunete, noua tehnologie Razer
HyperSense cu integrare nativă în structura scaunului asigură o experiență
complet captivantă. Modulele high-fidelity activate în mod independent redau și
cele mai mici vibrații din jocuri, precum cele cauzate de săriturile în apă sau
aterizarea pe diferite tipuri de platforme.
Tehnologia
Razer Chroma RGB a fost integrată în părțile exterioare ale șezutului și a
standului, facilitând personalizarea prin cele 16,8 milioane de culori
disponibile, dar și o sincronizare perfectă cu perifericele compatibile și cu
cele peste 150 de jocuri care includ efecte speciale de iluminare.
„Project Brooklyn este un concept interesant dezvoltat pentru a vedea ce reprezintă esența unei stații de gaming care oferă o experiență cu adevărat captivantă,” a declarat Min-Liang Tan. „Feedback-ul haptic, redarea vizuală și design-ul funcțional per ansamblu, alături de atenția la ergonomie vor oferi o experiență de gaming unică.”
Razer va continua să dezvolte
conceptul de scaun de gaming, prin desfășurarea de teste cu participarea de
jucători profesioniști de top, dar și influenceri, pentru a măsura
fezabilitatea, performanța și nivelul de confort. Conceptul Project Brooklyn are ca scop
descoperirea de noi metode de a obține o experiență de gaming captivantă și este
o sursă de inspirație pentru extinderea în viitorul apropiat a gamei de scaune
de gaming dezvoltate de Razer.
Pentru mai multe informații
despre Project Brooklyn dezvoltat de Razer vizitați această pagină.
Investitorii imobiliari din Europa se orientează tot mai mult către orașele mari și active din sectoare minim perturbate de criza sanitară, care asigură venituri stabile, precum logistica și rezidențialul, potrivit raportului Emerging Trends in Real Estate 2021, realizat de PwC și Urban Land Institute.
Alte segmente care vor beneficia de o cerere relativ stabilă sunt centrele de date, clădirile științelor vieții (companii farmaceutice, de biotehnologie și de dispozitive medicale), energie nouă/infrastructură, industrialul și turnurile de comunicații.
„Pandemia a forțat milioane de persoane să lucreze de acasă, a închis magazinele cu amănuntul și a accelerat schimbările structurale care au afectat trei sectoare principale ale lumii imobiliare – birouri, comerț cu amănuntul și ospitalitate. Astfel că beneficiarii pieței din acest an sunt activele din sectoare minim perturbate și beneficiare ale digitalizării accentuate din ultimul an. În România, tendințele sunt similare cu cele din Europa și vedem un apetit crescut pentru investițiile în rezidențial și logistică”, a declarat Francesca Postolache(foto), Partener PwC Romania.
Topul proprietăților imobiliare în 2021
Având în vedere creșterea puternică a muncii la distanță și modul în care această tendință ar putea evolua pe termen lung, niciun sector de birouri nu figurează în primele zece proprietăți imobiliare ale acestui an. Pentru 2021, „zborul către siguranță” pentru mulți investitori implică tehnologie, și trei dintre primele patru tipuri de proprietăți din clasament vor beneficia de ritmul crescut al digitalizării respectiv centre de date, turnuri de comunicații și logistică. De asemenea, rezidențialul rămâne foarte favorizat de investitori, trei sectoare din primele zece reprezentând o formă de rezidențial.
Top orașe
Clasamentul anual al celor mai atractive orașe europene pentru investițiile imobiliare reflectă precauția investitorilor, care continuă să vadă orașele importante ale Europei ca pariuri mai sigure, ce oferă lichiditate și stabilitate. Astfel, Berlinul se află în fruntea listei ca favorit general pentru potențiali în 2021, investitorii fiind încurajați de performanța relativ puternică în abordarea COVID-19 de către Germania în ansamblu. De altfel, Germania este prezentă cu încă trei orașe în top 10. Londra urcă două poziții până pe locul doi, investitorii considerând că va crea o valoare bună pe termen lung, iar Parisul rămâne în top trei.
Industria nu exclude nici orașele mici și mijlocii, cu condiția ca acestea să fie bine conectate – conectivitatea la transport este considerată în mod covârșitor cel mai important factor în evaluarea orașelor.
Alte previziuni
– 55% dintre investitori se așteaptă să fie cumpărători neți de proprietăți imobiliare în 2021, dar securitatea veniturilor din activele care nu sunt de bază provoacă îngrijorare. – Sondajul arată un declin marcat în încrederea în afaceri pentru 2021, cu aproape jumătate dintre respondenți așteptându-se la o scădere a profiturilor și un sfert anticipând pierderi de locuri de muncă în acest sector. – Investitorii interni și europeni vor juca un rol mult mai mare în Europa în 2021. Aproximativ o treime dintre respondenți se așteaptă ca investitorii europeni să-și mărească angajamentele în 2021. – Directorii imobiliari au fost prudenți în ceea ce privește perspectivele generale, rezultând o scădere semnificativă a încrederii în afaceri, 28% comparativ cu 13% în raportul anterior. În plus, 44% au anticipat o scădere a profitabilității, comparativcu 15% în 2019. Sondajul Emerging Trends in Real Estate 2021, realizat în rândul a circa 1.000 de lideri din industrie din Europa, poate fi găsit aici.