Autonom intră pe piața asigurărilor din România, alături de Hellas Direct, un jucător relevant de pe piața asigurărilor din Grecia

0

Autonom Protect, divizia de servicii pentru piața de asigurări a Grupului Autonom, a încheiat un parteneriat de distribuție cu Hellas Direct, un asigurator de prim rang din Grecia care și-a anunțat recent intrarea pe piața din România.

Hellas Direct este o companie de asigurări inovatoare, bazată pe tehnologie, care operează în Grecia și în Cipru. Aceasta urmează să intre pe piața din România în această toamnă, în primă fază, cu un produs de răspundere civilă auto, urmând a fi adăugate în scurt timp și alte asigurări opționale (Casco, Travel ș.a). Distribuția asigurărilor RCA va fi inițiată prin parteneriate cu agenți generali de asigurări (MGA), unul dintre acestea fiind, MGA Alpha Protect SRL. (vezi comunicat Hellas Direct)

MGA Alpha Protect S.R.L. este un joint venture între Grupul Autonom Protect și Grupul Hellas Direct, cu scopul de a asigura distribuția produselor de asigurare și de a crește calitatea serviciilor din această piață, în contextul falimentului City Insurance și a oportunităților existente în piața. 

„Credem că piața de asigurări din România este cu mult în urma piețelor dezvoltate – atât ca valoare și tipologie a asigurărilor cumpărate de către populație și companii, dar și ca nivel de satisfacție a clienților. Ca antreprenori, ne străduim să identificăm oportunități acolo unde vedem probleme rezolvabile. Astfel, ne dorim să ajutăm la dezvoltarea și maturizarea pieței, din mai multe unghiuri: servicii moderne, distribuție echitabilă, produse inovatoare și procese «client first». Alături de o echipă de specialiști cu expertiză vastă în asigurări și cu reputație solidă, credem că putem replica succesul pe care l-am avut în piața de mobilitate”, a declarat Dan Ștefan, co-fondator Autonom Group. 

Autonom Protect reprezintă divizia de servicii pentru piața de asigurări a Grupului Autonom,  care va oferi servicii de vânzare, emitere și gestionare de polițe de asigurare doar prin intermediul brokerilor de asigurare locali, precum și servicii de administrare a dosarelor de daună. 

MGA-ul își propune să furnizeze toate serviciile de asigurare necesare companiilor locale și internaționale și să aducă pe piața din România produse inovatoare. 

Autonom Protect va colabora pe partea de administrare și gestionare de daune cu partenerul său din Grupul Autonom:  Păvălascu Risk Consultants (PRC). 

PRC este membru al Rețelei internaționale Crawford, cel mai important actor din domeniul gestionării dosarelor de daune din România, cu o experiență de peste 17 ani și care acoperă toate liniile de activitate, pentru companii și persoane fizice, la nivel național. La nivelul activității lui Hellas Direct în România, PRC va gestiona toate daunele acestui asigurator în România. 

Echipa Autonom Protect este formată din specialiști cu experiență în toate tipurile de asigurări și profesioniști în domeniul administrării daunelor, cu un management experimentat asigurat prin Florin Berbeniță, CEO Autonom Protect, și Nicolae Avram, CSO Autonom Protect, specialiști cu peste 18 ani, respectiv 25 de ani de experiență în industria asigurărilor într-o companie de top din România – Allianz Țiriac.

În echipa extinsă a Autonom Protect se află și compania Alpha Software Providers, fondată de către Daniel Petcu, specialist cu o experiență de peste 15 ani în proiectarea, dezvoltarea și implementarea de sisteme IT integrate în industria de asigurări.

„Sunt onorat să fac parte din echipa Autonom Protect. Împreună cu partenerul Hellas ne dorim să contribuim semnificativ la dezvoltarea pieței de asigurări din România, prin produse de asigurare inovatoare, dezvoltate în jurul nevoilor clienților și printr-un standard ridicat al serviciilor oferite. Dorim să devenim în scurt timp un «etalon» de profesionalism în piața de asigurări”, a declarat Florin Berbeniță, CEO Autonom Protect. 

„Acesta este un moment grozav pentru Hellas Direct. Suntem convinși de faptul că avem cei mai buni parteneri pe teren din România și în persoana reasiguratorului nostru, Munich Re, iar cu sprijinul și know-how-ul lor credem că putem oferi o experiență extraordinară șoferilor români!”, a comentat Emilios Markou, director executiv și co-fondator Hellas Direct.

Piața asigurărilor din România 

În anul 2021, societățile de asigurare autorizate și reglementate de ASF au subscris prime brute în valoare de aproximativ 14,2 miliarde lei, în creștere cu circa 24% față de valoarea înregistrată în anul anterior. Piața asigurărilor din România rămâne orientată spre activitatea de asigurări generale, ce deține o pondere de 82% din totalul primelor brute subscrise de societățile de asigurare autorizate și reglementate de ASF.

Piața asigurărilor generale rămâne dominată de asigurările auto, astfel încât acestea, incluzând clasa A3 (Asigurări de mijloace de transport terestru, altele decât cele feroviare) și clasa A10 (Asigurări de răspundere civilă auto, inclusiv răspunderea transportatorului), reprezintă aproximativ 76% din totalul primelor brute subscrise pentru activitatea de asigurări generale și 62% din totalul primelor brute subscrise de societățile de asigurări în anul 2021.

Studiu: Generația Z nu se mai teme de pandemie, dar și-a însușit lecțiile ei. Interesul pentru asigurări crește în rândul tinerilor

0

 

  • Lecțiile pandemiei: 73% dintre tinerii cu vârste între 16 și 24 de ani înțeleg utilitatea asigurărilor de viață, peste jumătate le consideră “un gest de responsabilitate”, iar 40% iau în calcul să încheie una în următorii 1-2 ani.
  • Crește interesul pentru asigurările în caz de diagnostic grav (62%, de la 55% în 2021) și accident (41%, de la 36%).
  • Odată cu depășirea pandemiei, asigurările cu spitalizare și-au pierdut din relevanță (36%, de la 50% în 2021) pentru tineri.
  • 75% dintre tinerii asigurați au vârste între 16 și 21 de ani, ceea ce vorbește atât despre accesibilitatea în creștere a informației financiare, cât și despre o cultură de familie în ceea ce privește planificarea financiară.

Generația Z, cea mai tânără categorie de consumatori (16-24 de ani), care stabilește pe termen mediu și lung tendințele pieței, revine în bănci și la birou mai responsabilă și mai pregătită pentru neprevăzut. Aceasta este una dintre concluziile studiului „Insights PulseZ”, realizat recent de organizația Romanian Business Leaders (RBL), în parteneriat cu AEGON România, pe un eșantion de peste 1200 de respondenți. Cercetarea arată că interesul tinerilor pentru asigurări este în creștere, 73% (față de 71% în 2021), aceștia considerându-le un instrument financiar util. De asemenea, unul din cinci tineri participanți la sondaj are deja o asigurare de viață, în timp ce 40% iau în calcul să încheie una în viitorul apropiat.


Cele mai populare tipuri de asigurări, care le reflectă preocupările și prioritățile în acest an, sunt cele pentru afecțiuni grave, în creștere cu 7 procente (62%, față de 55% în 2021) și accident, în creștere cu 5 procente (41%, față de 36% în 2021). În același timp, se observă că, odată cu atenuarea efectelor pandemiei, asigurările cu spitalizare (inclusiv cu diagnostic Covid) nu mai sunt atât de interesante pentru reprezentanții generației tinere, înregistrând o scădere de la 50% în 2021, la 36% în 2022.


Concluziile vin să confirme, cu cifre în creștere, tendințele identificate în versiunea precedentă a sondajului (2021). Adolescenții și tinerii adulți “Z” ies din pandemie mai preocupați de identificarea unui plan de siguranță și de a investi într-o asigurare, iar dacă în anii pandemici de vârf erau îngrijorați mai ales de o posibilă spitalizare, în prezent, atenția lor pare să se mute spre riscurile comune, precum accidentele.


„Studiem an de an și încercăm să anticipăm atitudinile tinerei generații față de viitor și față de planificarea financiară, ei fiind viitorii beneficiari ai produselor noastre de asigurare, iar concluziile ne bucură și ne motivează. Observăm, față de anul trecut, o migrare a interesului celor foarte tineri de la asigurări cu spitalizare spre asigurări în caz de accident. Este normal, contextul pandemic s-a relaxat, ne întoarcem la viața socială, iar apetitul pentru ieșiri și călătorii a revenit la normal. Riscul de accidente rămâne ridicat și este liniștitor că tinerii aleg să fie prevăzători în fața acestor pericole”, a declarat Sînziana Maioreanu, CEO AEGON România.


Confruntată în ultimii ani cu preocupări majore, privind nu numai starea de sănătate și veniturile, ci și economiile și stilul de viață, Generația Z își maturizează obiceiurile de consum și caută repere și îndrumare. Mai mult de jumătate dintre tineri (56%) admit că nu știu de unde să își ia informații despre pachetele de asigurare care li se potrivesc. Misiunea AEGON este aceea de a continua educarea tinerilor atât în medii cu acces direct, cât și prin intermediul generațiilor mai mari, cultivând responsabilitatea financiară sub formă de cultură de familie. Rezultatele sunt încurajatoare: 75% dintre tinerii asigurați au vârste între 16 și 21 de ani, ceea ce denotă implicarea părinților în decizia de asigurare.

„Nu putem ignora lecțiile dure ale ultimilor doi ani, dar ne place să credem că am putut contribui, la rândul nostru, cu informații și soluții practice pentru a atenua îngrijorările românilor din toate generațiile. De pildă, am lansat anul acesta asigurarea Fii Precaut, cu spitalizare în caz de accident sau boală (inclusiv Covid), care a fost foarte bine primită de clienții noștri și chiar premiată recent la Gala Premiilor Pieței Asigurărilor. De asemenea, am publicat de curând un ghid gratuit de educație financiară pentru întreaga familie, care propune soluții de planificare și de economisire pe înțelesul fiecărui membru. Și nu ne oprim aici. Educarea publicului face parte din misiunea noastră, pentru că ne dorim ca oamenii, și în special tinerii, să știe că precauția și siguranța sunt accesibile”, a mai adăugat Sînziana Maioreanu.


Studiul RBL – AEGON, derulat în luna august 2022, a colectat și analizat opinii cu metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interview), pe un eșantion de 1212 tineri români, echilibrat din punct de vedere al genului, regiunii și mediului de rezidență, și are o marjă de eroare de 2,9%. Cercetarea s-a axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor și dorințelor tinerilor din România, membri ai Generației Z, în noul context pandemic.

Asistență juridică într-un parteneriat pentru prima suburbie verde din România

0

Dezvoltatorul rezidențial Alesonor a încheiat un parteneriat cu Pescariu Sports & Spa pentru „dezvoltarea centrului sportiv și zonelor de petrecere a timpului liber din cadrul proiectului Amber Forest, prima suburbie verde din România”, cu o suprafață de 12.000 mp, trei terenuri de tenis, două terenuri de padel, o piscină pentru relaxare și o clădire de 2.000 mp cu piscină semi-olimpică, centru spa și sală de fitness.

În realizarea parteneriatului, dezvoltatorul a beneficiat de asistența juridică asigurată de echipa Filip & Company: Ioana Roman (partener) – coordonator, Mihaela Ispas (counsel), Alexandru Popa (associate).

Ioana Roman, partener și coordonatoarea departamentului de Drept imobiliar din cadrul Filip & Company: „Ne bucurăm de fiecare dată să fim alături de Alesonor în proiecte care construiesc un viitor mai sustenabil și mai bun pentru generațiile viitoare. Sportul este tot mai important, într-o epocă în care sedentarismul muncii de acasă, izolarea și ieșirile rare în natură au devenit un stil de viață. Le mulțumim pentru oportunitatea de a contribui la implementarea acestor proiecte care îmbunătățesc calitatea vieții.”

Mihaela Ispas, counsel Filip & Company: „Sportul și apropierea de natură sunt facilități importante ale noului complex de locuințe dezvoltat de Alesonor. Cu toţii avem nevoie de sport, de mișcare, de îmbunătățirea sănătății noastre. Suntem bucuroși că am avut din nou ocazia să lucrăm alături de echipa Alesonor și le mulțumim pentru încredere.”

Filip & Company este caracterizată ca „una din societăţile de avocatură de top din România care furnizează asistenţă de cea mai înaltă calitate în practic toate ramurile de drept relevante pentru afaceri care operează în România sau care vizează România”.

Cea mai amplă ediție a programului Huawei Seeds for the Future

0

Compania Huawei a organizat a noua ediție a programului „Seeds for the Future”, cea mai amplă ediție de până acum. Au participat 35 de studenți din România și Republica Moldova, care au urmat în București cursuri de abilități tehnice și de pregătire interculturală pe parcursul a opt zile, cu experți și profesori, precum Dan Vultur, ofițer securitate cibernetică și protecția datelor al Huawei România, cu care au discutat, în ziua dedicată telecomunicațiilor și securității cibernetice, „despre modul în care Huawei își menține siguranța rețelelor, precum și despre standardele de securitate cibernetică existente la nivel internațional și în Europa”. De asemenea, studenții au avut ocazia să își perfecționeze competențele de public speaking prin seminarii dedicate și să facă o vizită în laboratorul tehnologic al Universității Politehnica din București.

În cadrul ceremoniei de închidere, studenții au fost premiați la categoriile „Best Public Speaker”, „Best Team Leader”, „Sustainability Advocate”, „Best TECH4GOOD Group Project” și „Best Seed of the Year”. Au fost prezenți reprezentanți guvernamentali, ai Huawei România și ai unor universități de top.

Jensen Li, CEO Huawei Romania: „În fiecare an, Huawei reunește în acest program studenți de la universități de top, nu doar din România, ci și la nivel global, oferindu-le o experiență uimitoare, care le poate schimba viața. Scopul nostru este să dăm șansa tinerilor să exploreze tehnologia Huawei de ultimă oră și să-și îmbogățească orizontul cultural. Avem încredere că studenții noștri își vor valorifica la maximum potențialul în anii care urmează și vor contribui din plin la dezvoltarea lumii digitale a viitorului.”

foto Mihnea Popescu, student castigator al premiului Best Seed of the Year_resize

Mihnea Popescu, student câștigător al premiului Best Seed of the Year Award: „Când m-am înscris în cadrul acestui program, mi-am dorit să fac parte dintr-un grup de tineri viitori lideri. În cadrul cursurilor, interacțiunea cu profesorii a fost unică, am putut să iau contact cu o mulțime de personalități importante care fac lucruri ce contează pentru România și pentru lumea în care trăim. Experiența mea în cadrul programului Seeds for the Future a fost un mix între cultură și competențe atât tehnice, cât și non-tehnice. La finalul acestui program, pot spune că am acumulat cunoștințe extraordinar de bogate și că plec cu o viziune către viitor mult mai amplă decât înainte.”

Pentru a putea să absolve programul, studenții au trebuit să participe la competiția TECH4GOOD, care „a presupus lucrul în echipă pentru dezvoltarea unor proiecte tehnologice care să se adreseze unor probleme de actualitate, precum reducerea consumului de energie sau poluarea. Proiectul câștigător realizat de studenți, intitulat ”Helping hands”, constă într-un sistem dedicat de îngrijire la domiciliu pentru vârstnici, ce facilitează supravegherea ușoară a acestora și accesul la servicii de urgență, prin intermediul unui sistem de monitorizare și a unei aplicații ce înglobează inteligența artificială și Cloud computing”.

Toți studenții din cadrul programului Seeds for the Future sunt încurajați să ia parte la competiția internațională TECH4GOOD, care va avea loc la începutul anului 2023, unde vor avea șansa să primească investiții direct de la Huawei pentru proiectele lor.

Organizatorii subliniază că „în România, programul Seeds for the Future se derulează din 2014, contribuind până acum la formarea a peste 300 de studenți pasionați de tehnologia informației și comunicațiilor. Programul reprezintă pentru studenții înscriși o oportunitate de învățare și de perfecționare atât a abilităților tehnice, cât și a celor personale, având un rol important în debutul lor din punct de vedere profesional după absolvirea studiilor”.

 

Dezvoltarea colaborării economice româno-elene

0

La sediul Camerei de Comerţ si Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB), președintele Camerei, Iuliu Stocklosa, a avut o întrevedere cu Pantelis Giannoulis, noul șef al Secției Economice și Comerciale a Ambasadei Republicii Elene în România.

CCIB anunță că „principalul obiectiv al întâlnirii l-a constituit identificarea unor modalităţi concrete care să conducă la consolidarea și dezvoltarea relaţiilor economice și comerciale dintre cele două ţări, 

În deschiderea întâlnirii, Iuliu Stocklosa a realizat o prezentare succintă a Camerei bucureştene, subliniind recunoaşterea de care se bucură organizaţia noastră în ţară şi străinătate şi punctând câteva particularităţi ale activităţii noastre. În acest context, președintele CCIB a reliefat relațiile deosebite dezvoltate cu organizații similare din Republica Elenă și a subliniat interesul pentru organizarea unor evenimente care să permită o mai bună cunoaștere a oportunităților de afaceri oferite de cele două țări. Potrivit lui Iuliu Stocklosa, organizarea la București a unei ediții a Zilei Oportunităților de Afaceri (ZOA) dedicată Greciei, urmată de forumuri de afaceri axate pe întâlniri B2B și de miniexpoziții cu produse din Republica Elenă constituie instrumente eficiente pentru dezvoltarea colaborării bilaterale.

Șeful Secției Economice și Comerciale a Ambasadei Republicii Elene la București a exprimat interesul ţării sale pentru dezvoltarea relaţiilor economice şi de cooperare cu România, precum şi întreaga sa deschidere pentru asigurarea unui schimb constant de informaţii de afaceri, în beneficiul celor două comunităţi. Totodată, Pantelis Giannoulis a folosit acest prilej pentru a vorbi despre potențialul economic și investițional al țării sale și despre rolul sistemului cameral în susținerea mediului de afaceri”. 

CCIB susbliniază că „schimburile comerciale româno-elene a fost afectate în 2020 de pandemia de Covid-19, însă în 2021 au fost înregistrate cifre record. Tendința de creștere a comerțului româno-elen s-a menținut și în prima jumătate a anului 2022. Astfel, potrivit celor mai recente date disponibile, la 30.06.2022, volumul total al comerțului bilateral a fost de 1,36 miliarde euro (în creștere cu 27,2% față de semestrul I al anului precedent), din care exportul s-a cifrat la 0,54 miliarde euro (+27,8%), iar importul la 0,82 miliarde euro (+26,8%). La 31.10.2022, Grecia ocupa locul 8 în topul pe țări de rezidență a investitorilor în societăți cu participre străină cu un capital investit de 1,5 miliarde euro (3,33% din investițiile străine din România)”.

Foto: CCIB

Premiu pentru leadership feminin în industria ospitalității

0

Leadership-ul feminin din industria ospitalității și-a premiat excelența pentru prima oară în România, prin evenimentul Horeca Women Awards Gala organizată de TrendsHRB. Au fost acordate 14 categorii de premii, pe baza a cinci criterii prin care sunt evaluate, de către juriul format din 15 membri, pregătirea și experiența profesională, performanța și aportul la dezvoltarea afacerii și a sectorului, influența și implicarea în proiecte de responsabilitate

La categoria „The Rising Star – Hotel & Turism”, laureată este Alina Ștefan (foto), Manager Resort Theodora Golf Club, din localitatea Teleac, comuna Ciugud, județul Alba, care „coordonează din 2020 activitatea celui mai mare resort de golf din România, asigurând, alături de cei 65 de membri ai echipei sale, promisiunea Theodora Golf Club de a oferi oaspeților săi o experiență excepțională, memorabilă, inspirată din eleganța și noblețea acestui sport de elită”.

Alina Ștefan: „Sunt fericită și onorată de această recunoaștere a lucrului bine făcut zi de zi, de întreaga echipă pe care o coordonez la Theodora Golf Club. Împreună, anticipăm nevoile și dorințele oaspeților noștri și contribuim la creșterea resortului an de an. Bucuria este cu atât mai mare cu cât luna viitoare vom aniversa cinci ani de la deschiderea resortului. Mulțumesc echipei mele și felicit toate finalistele acestei competiții, atât de importante pentru industria ospitalității.”

Theodora Golf Club marchează momentul aniversar „cu o comunicare specială și cu multe surprize pentru oaspeți, fiind caracterizat astfel: „În afara competițiilor de golf găzduite, Theodora Golf Club este locul perfect pentru relaxare, evenimente private sau corporate (team-buildinguri, întâlniri de afaceri), pentru un prânz sau o cină deosebite. Vilele premium care răsfață cu spații generoase, facilitățile deosebite pentru evenimente, restaurantul și terasa The View, meniul savuros și ospitalitatea impecabilă a echipei impresionează toți oaspeții. 

Și familiile cu copii se pot bucura de un sejur magic la Theodora Golf Club care are un loc de joacă special amenajat, biciclete pentru copii și multe alte facilități pentru cei mici. În plus, instructorii resortului au dezvoltat Snag Golf – un program special pentru copii, o metodă frumoasă și activă de petrecere a timpului liber prin sport și joacă. SNAG (Start New at Golf) este un program eficient și amuzant, ce se desfășoară în deplină siguranță (cu mingi asemănătoare cu cele de tenis, cu arici și crose din plastic, ușoare), dedicat în special juniorilor cu vârste cuprinse între 4-10 ani.

Resortul Theodora Golf Club Whole in One. Golf & More este de două ori câștigător al distincției Best Golf Hotel decernată de International Hospitality Awards. Anul acesta, resortul a primit distincția Booking.com Traveller Review Award 2022, înregistrând 9,4 puncte din 10 posibile.

Resortul Theodora Golf Club reamintește că „pune la dispoziția oaspeților peste 62 ha în care sportul nobil, golful, și relaxarea se îmbină perfect. Terenul de golf ce se întinde pe 56 ha, cu 18 parcursuri în lungime totală de 6518 m, include și unul dintre cele mai lungi trasee din Europa: un par 6 de 735 m. Celelalte 7 ha sunt ocupate de vilele resortului și alte facilități: 15 vile de lux cu 84 de camere de patru stele,  o sală de conferințe indoor de 150 de locuri, un pavilion outdoor pentru evenimente și o cameră panoramică ce oferă o priveliște spectaculoasă a întregului teren de golf, ideală pentru mese private sau pentru întâlniri de business mai restrânse, o  piscină exterioară pentru sezonul cald, club house-ul care înglobează un driving-range indoor, un pro-shop, vestiare, restaurantul The View, cu specific internațional à la carte și un Lounge Bar cu 160 de locuri în interior și cu 90 de locuri pe terasă. Rafinamentul și ospitalitatea sunt dublate de natura care se dezvăluie cu măreție de-a lungul râului Mureș,  care înconjoară terenul de golf, și prin panorama Munții Apuseni care străjuiesc resort-ul, imprimând unicitate acestui loc ideal pentru vacanțe.   Pentru mai multe informații, vizitați: http://theodoragolfclub.com/ro”.

Dr. Fischer Dental, 5,06 milioane lei cifră de afaceri în semestrul I 2022

0

Grupul „Dr. Fischer Dental”, liderul pieţei de tehnică dentară din România, companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București, sub simbolul DENT, anunță că „a încheiat primul semestru al anului 2022 cu o cifră de afaceri de 5,06 milioane de lei (1,02 milioane de euro) și un profit de 190.080 lei.

Cifra de afaceri reprezintă 40% din cea bugetată pentru întreg anul 2022, fiind cu 2% mai mică decât cea înregistrată în S1 2021, deoarece performanța companiei a fost afectată de impactul evoluțiilor economice (inflația și dobânzile mai mari) asupra cererii de servicii stomatologice.

Cheltuielile de exploatare au fost cu 20% mai mari decât în S1 2021 și au reprezentat 52% din cele bugetate pentru acest an, creșterea fiind cauzată de două motive principale. Primul este inflația, care a generat creșteri de costuri cu materiile prime și materialele, cu personalul, dar și cu alte servicii prestate de terți (precum transporturile internaționale). Alt doilea motiv a fost înființarea unei societăți afiliate în Dusseldorf, Germania. 

Punerea bazelor noii companii, Dr. Fischer Dental GmbH, a necesitat cheltuieli de înregistrare, potrivit legislației germane, de amenajare a punctului de lucru și pentru angajarea personalului, doi maiștri (labormeister) și un angajat care se ocupă de recepția comenzilor și contabilitate primară, precum și pentru echipamente și materiale. 

Deși, în prezent, se constată o diminuare a cererii de servicii stomatologice (mai ales în privința unor lucrări de prevenție și estetică), conducerea Dr. Fischer Dental anticipează că, pe termen lung, investițiile efectuate în Germania, cea mai mare piață a serviciilor stomatologice din Europa, vor genera o schimbare a structurii veniturilor consolidate ale companiei. Exporturile, care au însemnat 33% din totalul vânzărilor, în 2021, vor depăși nivelul vânzărilor înregistrate în România”. 

Dr. Antoaneta Fischer (foto), fondatoarea „Dr. Fischer Dental”: „Prima jumătate a acestui an a adus companiile, din toate domeniile, în fața unui climat mult mai puțin favorabil decât în 2021 și nici piața serviciilor dentare nu a făcut excepție. Creșterilor de prețuri la materii prime, energie, transporturi și alte servicii, li s-a adăugat și o stagnare a cererii de servicii, ceea ce s-a reflectat și în rezultatele noastre. Cu toate acestea, am continuat să facem investiții în această perioadă, fiind convinși că, pe baza lor, vom obține rezultate foarte solide în viitor. O dantură sănătoasă, la nivel funcțional și estetic, va rămâne o prioritate pentru toți oamenii, în orice context economic, așadar, chiar dacă va fi marcată de fluctuații, cererea pentru serviciile noastre se va menține.”

Dr. Fischer Dental subliniază că, „în afara investițiilor legate de compania afiliată din Dusseldorf, în primele șase luni ale anului, a finalizat mai multe achiziții de retehnologizare, constând în mașini de frezat, cuptoare de sintetizat zirconiu, materii prime (discuri de zirconiu), echipamente și accesorii IT&C. Finanțarea a provenit din proiectul Măsura 2 – grant capital de lucru și din capitalul obținut prin plasamentul privat de acțiuni, desfășurat în noiembrie 2021”. 

Grupul „Dr. Fischer Dental SA”, fondat în 1995 de dr. Antoaneta Fischer, medic stomatolog cu vastă experiență, acumulată la Berlin și Dusseldorf, este cunoscut ca „liderul pieţei de tehnică dentară la nivel naţional. Compania are circa 80 de angajați, oferă toate tipurile de lucrări protetice clienţilor săi, cabinete stomatologice şi laboratoare de tehnică dentară, pe piaţa autohtonă şi în alte 10 ţări din Europa și America. Principalele categorii de lucrări sunt coroane și punţi dentare, faţete dentare, lucrări protetice pe implanturi, bonturi personalizate de implant, proteze de toate tipurile, aparate ortodontice, gutiere și toate celelalte tipuri de lucrări protetice”.

Mult așteptatele măsuri ale UE pentru piața de energie și gaze, nu aduc facturi mai mici

După distrugerea speranțelor românilor privind obținerea unor facturi mai mici la energie, de prea multele OUG-uri, privirile au fost ațintite asupra UE. Dar am aflat că multe din țările UE sunt interesate în principal de a strânge bani la buget și mai puțin de a rezolva problemele consumatorilor. UE a aprobat zilele trecute 3 măsuri pentru criza energetică: unele au rolul să se obțină bani suplimentari la buget, profitând de criză și doar una de reducere indirectă a prețului la energie electrică, dar care nu va avea efect mai repede de 3-4 luni. 

Măsurile UE adoptate sunt:

  • Introducerea unei taxe de solidaritate pentru sectorul combustibililor fosili, în fapt o supraimpozitare a activității în sectorul petrolului brut, al gazelor naturale, al cărbunelui și al rafinăriilor. 
  • Plafonarea veniturile de pe piață la 180 de euro/MWh pentru producătorii de energie electrică, inclusiv intermediarii, care utilizează așa-numitele tehnologii inframarginale pentru a produce energie electrică, cum ar fi sursele regenerabile, energia nucleară și lignitul. 
  • Reducerea obligatorie a consumului de energie electrică cu 5% la orele de vârf.

Supraimpozitarea combustibililor fosili – nu este o măsură de scădere a prețului la energie și gaze pe termen scurt, dar este o măsură de menținere a prețurilor mari pe termen lung

Rusia continuă să reducă fluxurile de gaze ca parte a strategiei lor de război, prețurile nu sunt realiste și, astfel, și-au pierdut importanța pentru a conduce comportamentul pieței. Mai mult, ar fi profituri extraordinare pe care aceste companii nu s-ar fi bazat niciodată și, prin urmare, nu ar fi avut dreptul să le încaseze. În același timp Europa a pus embargou pe produsele petroliere rusești diminuînd astfel artificial oferta și determinând prețuri mai mari pentru produsele petroliere urmare a diferenței între cerere și ofertă.

Dar, aceste prețuri mari au determinat impulsul pentru dezvoltarea de noi tehnologii – cum ar fi SMR-urile și pentru demararea de noi investiții, care altfel nu ar fi demarat. Acest proces trebuie încurajat, chiar obligat să continue inclusiv prin măsuri fiscale.

Dacă după război gazul ar curge din nou din Rusia, prețurile ar scădea, veniturile suplimentare ar scădea din nou rapid și atunci din nou nu s-ar mai realiza investiții în noi capacități de producție. Dar acest scenariu nu se susține, deoarece UE vrea oricum să scape de gazul și petrolul rusesc. Și astfel, ar trebui să fie folosite toate veniturile mari din prezent pentru investiții în noi capacități de producție și creșterea eficienței energetice la consumatori, care să garanteze existența suficienței capacități de generare a energiei în viitor și prețuri suportabile pentru aceasta.

Investitorii în surse regenerabile, hidro, nucleare, au luat în considerare posibilitatea ca unii combustibilii fosili să devină insuficienți, iar pentru aceasta nu trebuie sancționați, ci încurajați să investeacă și mai mult, deoarece în lipsa unor măsuri de creștere a producției și eficientizare a consumului, care trebuie luate astăzi, crizele energeice viitoare, vor fi mult mai dure decât aceasta

Europa este un importator net de energie și Europa devine din ce în ce mai săracă din cauza prețurilor extrem de ridicate la energie. Acest lucru nu poate fi prevenit împărțind tortul într-un mod diferit, tot același tort rămâne. Nu există altă opțiune decât să faci ceea ce trebuie făcut: să lucrezi din greu, să lucrezi eficient, să lucrezi inteligent și să colaborezi pentru creșterea cantităților de resurse, a capacităților de producție și creșterea eficienței energetice. Acum trebuie să renunțăm la populisme și să acționăm în acest sens, concomitent cu protejarea consumatoriilor vulnerabili (gospodării și întreprinderi). 

Orice taxă denaturează și schimbă comportamentul actorilor de pe piață. Dar teoria fiscală spune că pentru a minimiza acest efect de denaturare, taxele trebuie plasate la un nivel scăzut în lanțul valoric. 

 

Plafonarea veniturilor producătorilor de energie electrică – nu este o măsură de scădere a prețului pe termen scurt, dar este o măsură care poate aduce penurie de energie 

Plafonul ar trebui să se aplice producătorilor și ar trebui să elimine veniturile producătorilor de energie din tehnologii cu cost mic. Ideea pare simplă, dar nu este ușor de implementat fără să creeze derapaje.

Problema principală este cum se determină venitul real pe care fiecare producător l-a obținut cu capacitățile sale. Este posibil să-și fi vândut producția în contracte forward sau pe termen lung la un preț mult mai mic decât prețurile curente. În acest caz, producătorul nu are deloc profit, dar omologul său (furnizorul sau consumatorul) realizează profituri. În al doilea rând, un producător nu își vinde producția printr-o singură tranzacție, pot exista multe tranzacții pe piețele forward, day-ahead și intraday. Și, în sfârșit, dezechilibrele rămase sunt decontate cu prețul de dezechilibru. În al treilea rând, aceste tranzacții sunt efectuate în mod normal pentru un portofoliu de active și obligații contractuale. În acest caz, este imposibil să se monitorizeze toate tranzacțiile. În al patrulea rând, există autoproducția de către prosumatori. În acest caz, nu există o tranzacție explicită, dar prosumerul beneficiază prin evitarea plății prețului ridicat de vânzare cu amănuntul.

Este evident că implementarea corectă și echitabilă a prețului limită pentru evitarea veniturilor suplimentare este imposibilă. S-ar putea opta pentru o implementare mai de bază, dar atunci rezultatul nu ar fi corect, deoarece companiile fără profit sunt supraimpozitate, iar alte companii cu posibil, profituri uriașe, rămân neatinse.

Reducerea obligatorie a consumului de energie electrică cu 5% la orele de vârf – măsură de reducere a facturilor consumatorilor, dar contestată de multe țări și discutabilă dacă va fi pusă în aplicare

În fapt singura măsură de reducerea facturilor consumatorilor luată de UE, este reducerea obligatorie a consumului de energie electrică cu 5% la orele de vârf. Trebuie să facem precizarea că aceasta este greu de aplicat, este nepopulară și își va arăta roadele în timp, cca 4 – 5 luni după ce ea va începe să funcționeze efectiv. Cu alte cuvinte efectele ei se vor simți la primăvară. Mult prea târziu pentru mulți consumatori, care nu vor avea această răbdare, mai ales în plină iarnă.

Analizând profilul de consum a energiei electrice în România din data de 1 octombrie 2022 constatăm că au existat doua vârfuri de consum, când consumul a fost mai mare decât producția de energie. Vârful de dimineață care a fost acoperit din hidro și import (mai ieftin decât energia produsă pe gaze) și vârful de seară acoperit de hidro, gaze, cărbune și import.

Sursa Transelectrica

Creșterea cererii de energie la vârf de consum, determină creșterea prețului acesteia. Astfel, urmărind pentru aceeași zi prețurile cu care s-a vândut energia pe ore constatăm că la orele de vârf aceasta este de 3-4 ori mai mare decât în celelalte ore. Aceste prețuri mari care sunt indexate în contractele care se încheie în fapt pe piață au determinat în timp (6– 12 luni) creșterea prețului la energia electrică. 

Sursa OPCOM

Dacă ar exista la vârf de consum, suficientă energie electrică produsă din surse ieftine și nu ar fi necesare importuri de energie, atunci prețurile nu ar fi crescut. Astfel, scăderea prețurilor la energie s-ar putea face pe termen mediu prin decalarea curbei de consum, astfel încât să nu mai apară această diferență mare între cerere și ofertă la vțrf de consum și implicit aceste prețuri mari.

În situați în care imaginăm un scenariu theoretic, în care în data de 1 octombrie 2022 am fi avut suficiente capacități de producție din surse regenerabile fotovoltaic/hidro/nuclear și o decalare a consumului într-un scenariu de tipul celui prezentat mai jos (reducerea consumului mediu la vârful de seară cu 6% și la vârful de dimineață cu 7% și creșterea consumului în orele amiezii), prețul theoretic de achiziție al energiei electrice ar fi variant în intervalul 0,6 – 0,9 lei/kWh, adică prețul final la consumator ar fi trebui să ajungă într-un interval de câteva luni la un nivel mediu de 1 leu/kWh (în present prețul la consumatorul finale este între 2,5 – 3,9 lei/kWh).

 

Standardul pentru guvernanța organizațiilor, lansat în România

0

Standardul SR ISO 37000 – Guvernanța organizațiilor, caracterizat ca „unul
din cele mai relevante standarde internaționale recent adoptate”, a fost lansat în România de Asociația Administratorilor Independenți (AAI), Organismul Național de Standardizare (ASRO) și școala de afaceri Envisia Board of Elite. 

Lansarea a fost susținută prin derularea conferinței „SR ISO 37000, Girul Calității în Guvernanță”, organizatorii argumentând în acest sens: „Considerăm că nu doar România se află într-un moment de răscruce în ceea ce privește calitatea actului de guvernare, ci întreaga lume. Ne aflăm  constant sub presiunea nevoii de asigurare a competitivității companiilor, a provocărilor climatice, a creșterii diferențelor și inechităților socio-culturale sau a evoluțiilor macroeconomice negative. Standardul ISO 37000 privind guvernanța organizațiilor creează punți peste granițe prin asigurarea unui limbaj comun în domeniul guvernanței, precum și garanția că dacă standardele sunt respectate, promisiunea făcută către client este adevărată. Suntem extrem de bucuroși că ASRO, AAI și Envisia – Board of Elites, au cooperat în scopul promovării standardului SR: ISO 37000 privind guvernanța organizațiilor.”

Cu trimitere aplicativă către îmbunătățirea actului de guvernanță a companiilor românești, reuniunea de lansare a oferit cadrul unei dezbateri profesioniste cuprinzătoare. Un prim panel a fost dedicat standardizării, moderat de directorul general al ASRO, Iuliana Chilea. Au participat membri ai comunității de business din România, care au evidențiat importanța standardelor, nu doar pentru mediul de afaceri, ci pentru întreaga comunitate. Dr. Victoria Hurth, coordonatorul grupului de lucru care a elaborat standardul ISO 37000, s-a referit la elaborarea standardului ISO 37000, subliniind că „principalele beneficii pe care acesta le aduce sunt încrederea și responsabilitatea”.

Panelul 2, moderat de Simona Fătu, președinte al Consiliului Director al AAI, a evidențiat opinii dintr-o diversitate de perspective privind obiectivele companiilor, repartizarea valoarii adăugate create de companie, responsabilitățile în elaborarea obiectivelor generale. Opinia de ansamblu a fost că, „pentru a exista și a se dezvolta, companiile au nevoie de alinierea tuturor celor trei concepte de scop, obiective și mod de împărțire a valorii între părțile interesate, iar potrivit standardului, acesta este rolul principal al celor care  guvernează societățile”.    

Panelul 3, moderat de Adriana Lobdă, cofondator al Envisia Boards of Elite, a oferit cadrul unui schimb de idei privind rolul administratorilor neexecutivi aflați în structurile de guvernanță ale societăților, provocările din practică cu care ei se confruntă, nevoia de standardizare pentru o bună guvernanță. A reieșit „nevoia de educare continuă a administratorului neexecutiv în demersul de a face față unui mediu complex, volatil și incert, pentru a asigura alinierea intereselor părților interesate în beneficiul organizației”.

Înregistrarea evenimentului poate fi accesată pe youtube:

 

Mai multe detalii despre eveniment la: https://www.asro.ro/sr-iso-37000-girul-calitatii-in-guvernanta/

Standardul poate fi achizitionat de pe magazinul online asro: https://magazin.asro.ro/ro/standard/277533

ASRO – Organismul Național de Standardizare este definit ca „platforma națională pentru elaborarea și adoptarea standardelor europene și internaționale. Ca parte a comunității globale de standardizare, fiind membru al ISO, IEC, CEN, CENELEC și ETSI, ASRO joacă un rol important în punerea la dispoziție, pentru o gama tot mai largă de părți interesate, a unui cadru ușor accesibil, necesar pentru participarea la activitatea de standardizare a acestor organizații și accesul la standarde. Contact: https://www.asro.ro”.

Asociația Administratorilor Independenți (AAI) „reunește profesioniști aflați în structurile de guvernanță ale societăților cu precădere membri ai consiliilor de administrație, consiliilor de supraveghere. Misiunea AAI este de creștere permanentă a profesionalismului membrilor săi și de promovare a standardelor de guvernanță.  AAI este membru ecoDa – Confederația Europeană a Institutelor și Asociațiilor Directorilor Neexecutivi – platforma europeană care reunește asociațiile profesionale reprezentative din țările europene. Pentru mai multe detalii vă rugăm accesați https://www.administratorindependent.ro/”.

Envisia este recunoscută ca „prima școală de afaceri din România dedicată membrilor consiliilor de administrație, executivilor C-suite, precum și specialiștilor cu înaltă expertiză care vizează aceste poziții. Misiunea Envisia este de a dezvolta prin educație și servicii specializate, generații de directori care întruchipează profesionalismul, conduită etică și responsabilitatea, adăugând valoare întreprinderilor și comunității. Envisia promovează activ practici de guvernanță corporativă responsabilă, pregătind companiile și consiliile lor de administrație pentru ritmul contemporan al provocărilor curente și viitoare”.

Influențe economico-sociale în educație și familie

0

Federația Internațională a Comunităților Educative Secțiunea România – FICE România, în parteneriat cu Primăria Comunei Cumpăna din județul Constanța și cu Asociația Comunelor din România – ACoR, a organizat un eveniment științic complex de informare și de documentare cu tema „Rolul familiei în dezvoltarea și educația tinerilor – experiențe de bună practică în apărarea drepturilor copiilor”.

Au particpat profesioniști în protecție socială și în educație, numeroși primari și alți reprezentanți ai administrației publice locale, precum și ai educației, culturii, bisericii, au fost reprezentate Ministerul Muncii și Solidarităţii Sociale, Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Parlamentul României.

În centrul dezbaterilor s-a aflat modul în care condițiile socio-economice influențează mediul familial, accesul la educație.

Ec. Mariana Gâju, primarul comunei Cumpăna, a subliniat că „nimic nu este mai important în lume, în viaţa fiecăruia dintre noi, decât copilul. În vremurile de astăzi, vremuri tulburi, de criză, nu trebuie copilul să simtă aceste tristeti ale vieții”. Comuna Cumpăna, a reliefat primarul argumentând prin prezentări la fața locului, a investit de-a lungul anilor într-o diversitate de modalități instituționale în folosul comunității, inclusiv de susținere a familiilor care se confruntă cu probleme curente: centru socio-educațional, cantină socială, campus pentru liceu și învățământ profesional, grădinițe, creșă, complex sportiv etc. De remarcat că realizările au fost posibile printr-o relaționare eficientă, promptă, frecvent insistentă, cu mediul economic, cu cel instituțional și cu cel organizațional.  

O organizației parteneră sub acest aspect este FICE România, al cărei președinte, prof. Toma Mareș, a reliefat experiența acumulată în 32 de ani de funcționare neîntreruptă, în beneficiul copiilor, al tinerilor, îndeosebi al celor aflați în dificultate. O veritabilă provocare lansată în contextul actualei reuniuni de către profesorul Mareș, pe baza propriei experiențe de aproape șapte decenii în domeniu, a vizat răspunsul familiei și al comunității față de starea copiilor care, pur și simplu, se culcă nemâncați.

În același timp, prof. dr. Gabriela Crețu, senator, a semnalat riscul „idealizării familiile funcționale și a îndemnat spre valorificarea posibilității existente „de a lucra cu realitatea, de a vedea unde trebuie intervenit”.

Bune practici în protecție social, educație, integrare au prezentat specialiști din direcții generale de asistență socială și protecția copilului din județele Argeș, Vaslui, Constanța, Ialomița, Iași, Neamț, din structuri ale Ministerului Afacerilor Interne.

Conținutul și rezultatele reuniunii au beneficiat de recunoașterea internațională susținută prin intervenția în dezbateri a dr. Emmanuel Grupper, vicepreședinte al FICE International, președinte al FICE Israel. 

Foto: Cumpăna News