eToro lansează portofoliul Female Leadership, oferind investitorilor expunere la beneficiile diversității de gen în consiliile de administrație

0

eToro, rețeaua socială de investiții, a lansat astăzi noul său portofoliu inteligent FemaleLeadership, care oferă investitorilor expunere pe termen lung la companii care prezintă deja referințe puternice în ceea ce privește egalitatea de gen și conștientizarea acesteia.

Cercetările au arătat că o pondere mai mare a femeilor în poziții de conducere are un impact pozitiv asupra profitabilității unei companii și, de asemenea, tinde să îmbunătățească factori precum mentoratul, colaborarea, bunăstarea angajaților, precum diversitatea și incluziunea.[1]

Directorul executiv adjunct al eToro și directorul global de operațiuni (COO), Dr. Hedva Ber, spune: „Leadership-ul feminin și diversitatea din sălile de consiliu au avantaje dovedite, nu doar pentru cultura companiei, ci și pentru creșterea și dezvoltarea afacerii. Impactul acestor factori pe termen lung nu este doar o afacere mai puternică și mai rezistentă, cu procese mai bune și o gândire inovatoare, ci, la rândul său, aduce rezultate mai bune pentru investitori.

În ciuda acestui fapt, femeile ocupă aproximativ 30% din posturile de CEO în cadrul S&P 500[2],iar procentul este drastic mai mic atunci când vine vorba de directorii executivi. Începând cu 2021, doar 6% dintre directorii executivi din S&P 500 erau femei. [3]Cu toate acestea, numărul femeilor în poziții executive și în consiliile de administrație este în creștere[4],iar noul portofoliu Female Leadership al eToro a fost construit pentru a valorifica avantajele pe care acest lucru le aduce companiilor și sectoarelor respective.

Portofoliul este compus din 35 de companii listate în SUA din universul existent al acțiunilor eToro, clasificate în funcție de o serie de parametri, inclusiv diversitatea de gen, ratingurile de consens ale analiștilor, lichiditatea acțiunilor și capitalizarea pieței. Pentru a se califica, cel puțin 40% din directorii și consiliul de administrație al companiei trebuie să fie femei. 

Dr. Ber adaugă: „Pentru a identifica cele mai performante acțiuni de mâine, investitorii trebuie să evalueze procesele și culturile organizaționale pe care o companie le pune în aplicare astăzi și să determine cine este cu adevărat pregătit pentru viitor. Diversitatea gândirii, a competențelor și a experienței sunt semnele distinctive ale unei companii care este dispusă să evolueze, să adopte idei noi și să reacționeze creativ la provocările viitoare. Toate aceste caracteristici au o importanță dovedită pentru succesul pe termen lung.
Egalitatea de gen este doar un aspect al diversității, însă este un domeniu crucial în care trebuie făcute multe progrese. Acest progres nu va fi neapărat constant sau evident, iar pentru persoanele care nu au timpul necesar pentru a examina cu atenție evoluțiile în curs de desfășurare în cadrul fiecărei industrii, piața poate părea copleșitoare. Cu un portofoliu de companii diversificat și gata pregătit, noi vom face munca grea și le vom permite clienților noștri să se implice în realizarea acestui progres într-un mod simplu și responsabil.”

Alocarea inițială a noului portofoliu FemaleLeadership de la eToro este axată mai mult pe sectoarele de consum și de comunicații, cu un accent deosebit pe companiile din domeniul comerțului cu amănuntul și al internetului, conform modelului de clasificare menționat mai sus. Componența include branduri cunoscute ale căror echipe de conducere au făcut progrese importante pe calea egalității de gen, inclusiv Disney, GAP, Uber, Paramount Global și Hewlett-Packard. Repartiția completă poate fi consultată aici.

Lansarea acestui portofoliu face parte dintr-o inițiativă mai amplă a eToro de a sprijini femeile în afaceri, finanțe și investiții. eToro a lansat recent InvestWithHer, o comunitate online menită să încurajeze mai multe femei să ia în considerare investițiile.


[1]  Documentul de lucru 16-3: Is Gender Diversity Profitable? Evidence from a Global Survey (piie.com)

[2] https://www.spencerstuart.com/-/media/2021/october/ssbi2021/us-spencer-stuart-board-index-2021.pdf

[3]  https://www.wbcollaborative.org/wp-content/uploads/2021/10/Women-CEOS-in-America_2021_1013-2.pdf

[4] Folosind datele Bloomberg pentru acțiunile listate în SUA disponibile pe eToro ~ 1 740 de acțiuni (~15% dintre companii nu au raportat niciun fel de date pe Bloomberg):

Chart, line chart

Description automatically generated

BCR sprijină refugiații din Ucraina

0

Banca Comercială Română vine în ajutorul cetățenilor refugiați din Ucraina și implementează mai multe măsuri de asistență, atât la nivel operațional, cât și prin donații și sprijin pentru ONG-urile care au demarat acțiuni umanitare pentru refugiați.

Inițiativele BCR sunt dezvoltate pe două paliere de intervenție: adaptarea rapidă a fluxurilor și serviciilor, astfel încât să răspundă imediat nevoilor cetățenilor refugiați din Ucraina, și, totodată, acțiuni umanitare esențiale, așa cum sunt donațiile directe și susținerea ONG-urilor active în sprijinirea refugiaților. 

Pentru simplificarea comunicării și a relației bancare cu cetățenii din Ucraina, BCR a mobilizat cu prioritate următoarele resurse:

  • 0373514244 – număr de telefon special, dedicat cetățenilor din Ucraina, pentru asistență 24/7 în servicii financiar-bancare;
  • suport.linia1@bcr.ro – adresă de mail suport pentru cetățenii din Ucraina;
  • Schimb valutar cash UAH-RON (hrivne-lei), la cursul BNR, în limita a 2.000 de lei de persoană/pașaport ucrainean. Oferta e valabilă doar pentru persoanele cu pașapoarte ucrainene, ca ajutor umanitar;
  • 0 lei costuri BCR la tranzacțiile efectuate la POS și ATM cu cardurile emise în Ucraina;
  • 0 lei comision de deschidere și administrare cont curent;
  • 0 comisioane pentru plați inter și intra bancare;
  • 11 sucursale BCR pregătite pentru a acoperi nevoia de cash suplimentar, 24/7. Acestea se află la zonele de graniță, iar echipele suplimentare acționează constant pentru a asigura alimentarea bancomatelor, astfel încât zona de ATM-uri să fie complet funcțională;
  • Secțiune specială de donații online în George pentru sprijinul copiilor și tinerilor din Ucraina.

În ceea ce privește participarea în zona de acțiune umanitară, implicarea BCR constă în:

  • Donații financiare directe către Salvați Copiii, Crucea Roșie Română și Asociația Tinerilor Ucraineni din România – ONG-uri care se implică susținut în criza refugiaților din Ucraina;
  • Încurajarea activă a celor aproximativ 5.400 de angajați ai Grupului BCR de a face donații către ONG-uri prin dublarea sumei donate online, în George;
  • Punerea la dispoziția autorităților a clădirilor BCR aflate în zonele de proximitate a graniței cu Ucraina, pentru a fi folosite ca spații logistice de depozitare a ajutoarelor sau a altor materiale de intervenție.

BCR a decis implementarea acestui program amplu de susținere a cetățenilor din Ucraina, prin măsuri care vor fi adaptate în permanență, în funcție de evoluția situației, înțelegând momentele dificile prin care trec, dar și necesitatea de a-și accesa resursele financiare fără probleme, chiar și din România.

OMNIASIG se alătură Crucii Roșii Române, în campania de sprijin a persoanelor afectate de conflictul armat din Ucraina

0

În aceste momente tensionate, cauzate de războiul din Ucraina, este nevoie mai mult ca oricând să acționăm cu iubire, pace și solidaritate. Foarte mulți cetăţeni ucraineni trec, în prezent, în România, fugind din calea războiului, și au nevoie de ajutor. În spirit de solidaritate față de poporul ucrainean, OMNIASIG Vienna Insurance Group se implică în campania Crucii Roșii Române „UMANITATEA NU ARE GRANIȚE”, cu o donație în valoare de 10.000 de euro, pentru sprijin logistic, uman și material a civililor ucraineni care ajung în România. 

OMNIASIG susține prin acest demers, în aceste momente dificile, familiile din Ucraina care și-au părăsit locuințele și îi încurajează pe toți cei care vor să se implice, să se alăture campaniei umanitare inițiate de Crucea Roșie Română, donând într-unul din conturile menționate pe website-ul organizației.  

În același timp, OMNIASIG se implică și la nivel local, în regiunea Iași, în campania umanitară „Ești printre prieteni… în România”, printr-o donație în valoare de 5.000 de euro. Această campanie este o inițiativă a Asociației Club Rotary Iaşi, pentru sprijinul rapid al refugiaților din Ucraina în zonele de tranzit, prin intermediul a circa 400 de voluntari implicați în acestă acțiune.

Condiții de ședere și oportunități de muncă pentru ucraineni în România

0

Material de opinie de Raluca Bontaș, Partener, și
Mihaela Vechiu, Manager, Servicii Dedicate Angajatorilor Globali,
Deloitte România

Situația creată de conflictul din Ucraina a generat un val de migrație către România și celelalte țări europene, cetățeni ucraineni și ai altor țări din regiune căutând zone sigure pentru a se stabili, cel puțin până la terminarea războiului. Dincolo de provocările legate de trecerea frontierelor, mulți dintre ei vor avea, foarte curând, de înfruntat și provocări financiare, astfel că este bine să se informeze cu privire la condițiile în care pot munci în țările în care se stabilesc. În România, există astfel de oportunități, de a lucra pentru angajatori activi pe piața locală, dar și pentru cei care își desfășoară activitatea în alte țări, inclusiv în Ucraina. Procedurile sunt greoaie, pe alocuri, dar poate că evenimentele fără precedent la care suntem martori vor determina autoritățile să le flexibilizeze.

În primul rând, cei care fug din calea războiului au nevoie de informații legate de rutele disponibile pentru a ajunge în România, de mijloacele de transport disponibile, de condițiile de intrare în țară. În linii mari, aceștia trebuie să știe că pot trece frontiera în România, în această perioadă, cu statut de scurtă ședere, pe baza pașaportului sau a cărții de identitate, valabile. În cazul în care nu au un act de identitate valabil, ucrainenii pot intra în țara noastră pe baza unei cereri de azil, depusă la poliția de frontieră. Totodată, este de menționat faptul că, în aceste cazuri, la graniță nu se solicită certificatul digital COVID-19 și nicio altă dovadă în această privință. Pentru cei interesați, o organizație nonguvernamentală a lansat, cu concursul autorităților române, o platformă cu toate informațiile necesare pentru a obține dreptul de intrare și de ședere în România, precum și detalii de trecere a frontierei.

Refugees from Ukraine cross the border into Poland, crisis related to the war in Ukraine, in Medyka, Polish-Ukrainian bordercross, Poland on March 2, 2022.
© EC – Audiovisual Service/European Union 2022

Aegon donează 1 milion de Euro în ajutoare umanitare pentru populația Ucrainei

0

Echipa Aegon din România a adunat materiale sanitare, alimente neperisabile, jucării și donații în bani; acestora li s-a alăturat contribuția de 10.000 Euro făcută de Aegon Pensii și Aegon Asigurări de viață din România; 100 de paturi și saci de dormit vor fi trimise în Ucraina; La nivel global, compania face donații în valoare de 1 milion de euro.

Aegon s-a mobilizat pe toate planurile, într-o amplă campanie de susținere a populației afectate de războiul din Ucraina. Aegon România a răspuns chemării venită din partea companiei mamă și completează donația de 1 milion de euro a Grupului Aegon, cu materiale sanitare, pături, saci de dormit, alimente, jucării plus o contribuție suplimentară de 10.000 de euro.  Încă de la primele ore ale dimineții de 24 februarie, când a fost anunțat primul atac asupra Ucrainei, echipa Aegon România a fost zguduită de cursul evenimentelor. 

„Misiunea noastră este aceea de a clădi un viitor financiar mai bun, un viitor sigur pentru copiii și familiile noastre. E de datoria noastră să ajutam – noi ca și companie, noi ca și părinți, ca și vecini ai Ucrainei, cu prieteni în Ucraina, ca oameni care simt durerea și zbaterea familiilor a căror viață a fost schimbată realmente peste noapte. Nu pot decât să sper că pacea e aproape, că primăvara va aduce soare și liniște ca să ne putem reconstrui o viață și o lume cu armonie și comunicare”, spune Sînziana Maioreanu, CEO Aegon România.

Pentru că totul s-a întâmplat extrem de repede, echipa Aegon a căutat o cale prin care să participe activ cât mai eficient. Adică să furnizeze exact ajutoarele cerute, în punctele în care era cea mai mare nevoie de ele. Soluția găsită pentru ca rezultatul tuturor acestor demersuri să ajungă la timp la cei în nevoie a fost colaborarea cu Crucea Roșie, atât la nivel global cât și local, cu Crucea Roșie din România și Cluj. Organizația a pornit o cauză în acest sens la nivel global, cu acțiuni dedicate de strângere donații în fiecare țară și cu intervenții direct în Ucraina.

„În aceste momente este important să fim solidari. Colegii, prietenii, familiile noastre, cu toții privim și trăim evenimentele cu îngrijorare, dar și speranță. Așa cum am făcut-o și în trecut, ne-am unit forțele și de această dată. Ca echipă, am adunat materiale sanitare, alimente neperisabile, jucării și bani pentru Crucea Roșie. Umanitatea nu are granițe. Donăm și 100 de paturi și saci de dormit care vor fi trimise în Ucraina. Acestora li s-a adăugat donația de 10.000 euro făcută de Aegon Pensii și Aegon Asigurări de Viață din România. Acțiunile noastre, aici, în România se adaugă celor făcute de Grupul Aegon, de la Haga ”, spune Sînziana Maioreanu.

OLX lansează o inițiativă urgentă de susținere a refugiaților ucraineni

0

OLX, lider al pieței locale de anunțuri generaliste și unul dintre cele mai vizitate site-uri din România, lansează o acțiune de susținere a populației afectate de războiul din Ucraina. Compania răspunde urgent crizei înregistrate la nivel internațional și se alătură, astfel, demersurilor impresionante de ajutorare a tuturor persoanelor dislocate din cauza acestui conflict.

Ajutor Ucraina este noua categorie din platforma OLX care va colecta anunțurile celor care pot da o mână de ajutor, de la persoane fizice la companii și ONG-uri din România, în încercarea de a se conecta cu persoanele care au nevoie imediată de asistență (materială, medicală, juridică etc.).

Așadar, în secțiunea recent inaugurată, anunțurile listate vor fi separate în două părți distincte: propunerile de ajutor și solicitările pentru diverse tipuri de sprijin. Fiecare dintre aceste anunțuri va putea fi asociat cu o anumită arie de interes, printre care:

  • Voluntariat (pentru cei care doresc să participe la variate activități de voluntariat sau cei care sunt în căutare de voluntari)
  • Transport (din partea persoanelor fizice și juridice)
  • Cazare (din partea persoanelor fizice și juridice)
  • Mâncare și provizii (restaurante, ONG-uri, rețele de bănci locale de alimente etc)
  • Donații electronice
  • Îngrijire copii (haine, încălțăminte, produse de igienă etc)
  • Asistență medicală (sub-categorie dedicată autorităților competente și instituțiilor cu atribuții în domeniu)
  • Asistență legală (sub-categorie dedicată autorităților competente și instituțiilor cu atribuții în domeniu)
  • Traduceri (din partea persoanelor fizice și juridice)
  • Îngrijire animale (adăpostire, mâncare, asistență veterinară)

Listarea anunțurilor pentru toate aceste domenii se va face în mod gratuit pe platforma OLX.

Sprijin pentru refugiații din Ucraina: BestJobs introduce eticheta „Ukrainian friendly job 🇺🇦” prin care angajatorii pot evidenția joburile potrivite cetățenilor ucraineni

0

Platforma de recrutare BestJobs sprijină integrarea socială a refugiaților din Ucraina și introduce o etichetă specială „Ukrainian friendly job 🇺🇦”, astfel încât companiile care doresc să angajeze cetățeni ucraineni să poată marca pozițiile potrivite pentru acești candidați direct în platformă, pentru o identificare mai ușoară. În plus, candidații ucraineni vor găsi pe platforma de recrutare online un filtru de căutare al acelor joburi marcate astfel, pentru a le facilita aplicarea. De asemenea, ei pot suna la numărul (+40) 31 710 4230, unde vor primi suport în limba engleză pentru identificarea joburilor potrivite și pentru asistență în procesul de recrutare. 

În ultimele zile, zeci de mii de cetățeni ucraineni și-au părăsit casele și joburile și au intrat pe teritoriul României în încercarea de a se proteja de conflictul militar din țara lor. Conform OUG 25/2014, cetățenii ucraineni se pot angaja pe teritoriul țării noastre, și nu necesită aviz de angajare pentru o perioadă de 9 luni dintr-un an calendaristic, timp în care pot înainta demersurile legale pentru a dobândi statutul de refugiat, prin care pot beneficia de acces la asigurări sociale și de sănătate.

„Războiul este o tragedie de care niciunul dintre noi nu bănuia că va fi atat de aproape pe parcursul vieții sale și pentru care nimeni nu a fost pregătit. Și totuși, mai ales în ultimii ani, cu toții am învățat să ne adaptăm rapid la diverse crize și, mai ales, să găsim soluții”, spune Andrei Frunză, CEO BestJobs(foto). 

Ce oportunități există în acest moment pentru refugiații din Ucraina? 

Chiar dacă eticheta „Ukrainian friendly job 🇺🇦” îi va ajuta pe cetățenii ucraineni aflați pe teritoriul României să identifice mai ușor oportunitățile potrivite lor, din prisma deschiderii angajatorilor, aceștia pot aplica la toate joburile disponibile pe BestJobs, dacă au profilul completat pe platformă, în care să menționeze abilitățile pe care le au, specializările și experiența, toate aceste criterii fiindu-le utile în etapa aplicării.

„Începând de astăzi, BestJobs conectează companiile deschise să ofere locuri de muncă refugiaților din Ucraina cu aceia dintre ei aflați în căutarea unei surse stabile de venit, acum sau oricând în viitor. Deoarece dorim să venim în ajutorul cetățenilor dislocați din mediile lor așa cum știm și putem mai bine în aceste momente fără precedent, am lansat această inițiativă menită să ofere acestor oameni un sprijin sustenabil și o siguranță pe plan financiar. Ne bucurăm să vedem că angajatorii au fost receptivi și au început să folosească eticheta în platformă, astfel că cetățenii ucraineni pot găsi deja opțiuni pentru ei”, continuă Andrei Frunză, CEO BestJobs. 

Refugiații din Ucraina care își doresc să se angajeze pe teritoriul României pot găsi printre cele peste 32.000 de poziții deschise pe BestJobs joburi în funcție de specializarea lor cu precădere în domenii precum Financiar/Contabilitate, Suport clienți/ Outsourcing, IT, Vânzări și Marketing, dacă au experiență specifică și cunosc o limbă străină conform cerințelor rolului. 

În plus, pe platforma de recrutare BestJobs există peste 3.000 de joburi remote la care pot aplica cetățenii ucraineni care cunosc limba engleză sau o altă limbă străină și care își doresc să obțină un venit stabil în România.

One-Stop-Shop dedicat Ucrainei

0

NI În urma dialogului, CNIPMMR transmite:

Președinții celor două organizații de IMM-uri au discutat despre situația curentă din regiune, în contextul războiului ce se desfășoară în Ucraina, identificând împreună o serie de solutii atât pentru sprijin umanitar cât și pentru integrarea socio-economică a celor care vin din Ucraina.

Momentul actual solicită solidaritate si implicare din partea fiecăruia atât la nivel de individ cât și la nivel de companii, motiv pentru care Consiliul Național al IMM-urilor din România, în parteneriat cu organizația din Ucraina, anunță lansarea în perioada imediat următoare a unui One-Stop-Shop dedicat Ucrainei, o platformă în cadrul căruia vor exista atât puncte de contact ale structurilor noastre județene care vor oferi suportul persoanelor care ajung în România prin județele Suceava, Satu Mare, Maramureș, Botoșani, Iași, Vaslui, Tulcea și Galați, cât și 3 direcții de acțiune la nivel antreprenorial:

  1. Integrarea forței de muncă
  2. Relocarea business-ului
  3. Servicii suport (juridic, contabilitate, SSM etc.)”

 

Arctic Stream, venituri crescute cu 17% în 2021, comparativ cu 2020

0

Compania cu capital integral românesc Arctic Stream, furnizor de servicii în domeniul tehnologiilor și echipamentelor de comunicații, listată la Bursa de Valori București sub simbolul AST, anunță că „a înregistrat, în 2021, o cifră de afaceri de 51,4 milioane de lei (10,39 milioane de euro), din revânzarea de tehnologii de comunicații, soluții de securitate şi furnizarea de servicii profesionale de consultanţă IT. 

Creşterea cifrei de afaceri, cu 17% față de 2020, a depăşit estimarea iniţială realizată de Arctic Stream, pentru 2021, în Memorandumul de listare la BVB (33,2 milioane de lei), cât şi estimarea ajustată din Raportul Curent nr. 1 către BVB, din 28.07.2021 (aproximativ 46 milioane de lei).  Profitul net înregistrat de companie, anul trecut, a fost de 4,3 milioane de lei (870.000 de euro)”. 

Dragoș Octavian Diaconu (foto), fondator și director general, Arctic Stream: „Suntem foarte mulțumiți de felul în care am operat în 2021, când ne-am listat la Bursa de Valori București și rezultatele obţinute au depăşit estimările noastre. Suntem convinși de perspectiva optimistă a derularii afacerilor noastre, în 2022, având în vedere contractele încheiate și proiectele aflate în diverse stadii de implementare și credem că rezultatele companiei se vor reflecta mai timpuriu decât anul trecut. Procesul de digitalizare, precum și amenințările de securitate cibernetică vor continua să pună presiune pe infrastructurile IT, iar noi suntem foarte bine poziționați pentru a furniza servicii profesionale de consultanță IT și securitate la cele mai înalte standarde din piață. Dat fiind contextul favorabil proiectelor de transformare digitală, Arctic Stream își propune să răspundă în continuare cererii de infrastructuri IT modulare, scalabile, care implică tehnologii şi sisteme performante, precum și specialişti de top – pe care am reușit să îi atragem în echipa. Pentru anul în curs, strategia va rămâne cea definită în Memorandumul de listare la Bursă, respectiv o dezvoltare organică, pentru a putea acoperi oportunitățile pe care le vedem la acest moment în piață. Deși peisajul este volatil caracterizat de inflație și efervescența M&A, acumularea de lichiditate în companie ne permite să rămânem atenți la posibile oportunități viitoare de creștere non-organică”. 

Între realizările din 2021 ale companiei, se regăsesc, pe lângă listarea acțiunilor AST la BVB: creșterea echipei de la 8 la peste 22 de angajați și colaboratori, semnarea de contracte semnificative în direcțiile de business Infrastructuri de Comunicaţii Enterprise, Cybersecurity și DataCenter, precum și încheierea de noi parteneriate de tehnologie. 

Anul acesta, Arctic Stream subliniază că „își va păstra direcțiile de dezvoltare din perspectiva tehnologiei, atât în zona de infrastructură Software-Defined, cât şi în zonele de Cybersecurity și Data Center, segmente care au un potențial mare de dezvoltare și care vor contribui la creșterea organică. Prin urmare, compania va dezvolta competenţe şi parteneriate în zona de CyberSecurity pentru completarea portofoliului de servicii și produse oferite. 

De asemenea, Arctic Stream se va concentra pe proiectele de digitalizare prin fondurile specifice alocate, inclusiv prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). O altă direcţie de interes va fi atragerea de finanțare nerambursabilă pentru dezvoltarea capabilităților de cercetare-dezvoltare și de creștere a capacității operaționale. Totodată, compania îşi propune susţinerea talentelor din mediul universitar, prin implicarea în proiecte inovatoare de tip incubator de tehnologie şi dezvoltarea educațională”.

Raportul financiar integral pentru anul 2021 al Arctic Stream SA este disponibil pe pagina emitentului, de pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti, și pe site-ul companiei

Arctic Stream (listată la Bursa de Valori București, sub simbolul AST) este caracterizată ca „o companie cu capital integral românesc, fondată în 2017, cu un portofoliu de servicii care include: evaluarea infrastructurii IT; consultanța; proiectarea, reproiectarea, integrarea și dezvoltarea infrastructurii de date și de securitate IT; managementul de proiect, configurarea, implementarea și migrarea de soluții complexe; alături de mentenanța și suportul operațional post-implementare. Compania deține certificarea Cisco Certified Premier Partner din anul 2017, alături de alte numeroase ale certificări de la producători de top mondial precum Cisco Systems, Dell, Netapp, Nutanix, Palo Alto, Recorded Future, Veeam și VMware”.

Parlamentul European cere Kremlinului să înceteze toate activitățile sale militare din Ucraina

0

În urma invaziei Ucrainei de către Rusia, eurodeputații cer sancțiuni mai severe împotriva Rusiei și noi eforturi pentru a acorda Ucrainei statutul de țară candidată la aderarea la UE.

Într-o rezoluție adoptată marți, Parlamentul European condamnă în cei mai fermi termeni invazia ilegală a Ucrainei de către Rusia și cere ca Kremlinul să înceteze toate activitățile sale militare din Ucraina. Parlamentul denunță și rolul jucat în asalt de dictatorul belarus Aleksandr Lukașenko.

Eurodeputații resping categoric „retorica rusă care face aluzie la posibila recurgere la arme de distrugere în masă”, îi reamintesc Rusiei obligațiile sale internaționale și avertizează cu privire la pericolele unei escaladări nucleare a conflictului.

Deputații invită Comisia Europeană și țările Uniunii să acorde în continuare asistență umanitară de urgență Ucrainei, în cooperare cu agențiile umanitare ale ONU și cu alte organizații internaționale partenere.

Textul a fost adoptat cu 637 voturi pentru, 13 împotrivă și 26 abțineri.

Eforturi pentru a acorda Ucrainei statutul de țară
candidată la aderarea la UE

Rezoluția invită instituțiile Uniunii să acționeze pentru a acorda Ucrainei statutul de țară candidată la aderarea la Uniunea Europeană. Orice astfel de procedură trebuie să fie în conformitate cu articolul 49 din Tratatul privind Uniunea Europeană și să se bazeze pe merit, afirmă textul. Între timp, Uniunea ar trebui să continue să depună eforturi pentru a integra Ucraina pe piața unică a Uniunii, în conformitate cu Acordul de asociere UE-Ucraina existent.

Sancțiuni mai severe împotriva Rusiei

Eurodeputații salută adoptarea rapidă a sancțiunilor impuse de Uniune, însă doresc să vadă măsuri restrictive mai ample care să vizeze slăbirea strategică a economiei și a bazei industriale ruse.

Ei afirmă că ar trebui restricționat în special importul celor mai importante produse de export rusești, cum ar fi petrolul și gazele naturale. Noile investiții ale Uniunii în Rusia și noile investiții ale Rusiei în Uniune ar trebui interzise. Toate băncile ruse ar trebui blocate din sistemul financiar european, iar accesul Rusiei la sistemul SWIFT ar trebui interzis.

O serie de sancțiuni, inclusiv interzicerea accesului la sistemul SWIFT, ar trebui extinse la Belarus din cauza sprijinului direct pe care l-a acordat pentru invazia Ucrainei de către Rusia.

Livrări de arme, protecția refugiaților

În plus, textul invită țările Uniunii să furnizeze mai rapid Ucrainei armament de apărare, în conformitate cu articolul 51 din Carta ONU, care permite autoapărarea individuală și colectivă. Textul pledează și pentru intensificarea cooperării dintre Uniune și Ucraina în domeniul informațiilor privind agresiunea în curs.

Parlamentul salută și angajamentul Uniunii Europene de a activa Directiva privind protecția temporară, pentru a oferi acces imediat la protecție tuturor ucrainenilor care fug din calea războiului. Responsabilitatea pentru primirea refugiaților care sosesc la frontierele externe ale Uniunii ar trebui să fie împărțită în mod egal între țările Uniunii.

Sancțiuni specifice împotriva persoanelor fizice, eliminarea „vizelor de aur” pentru cetățenii ruși înstăriți

Eurodeputații solicită să se adopte rapid sancțiuni specifice împotriva persoanelor responsabile de corupția la nivel înalt din Rusia și Belarus, precum și împotriva oligarhilor și funcționarilor apropiați de conducerea țărilor.

Potrivit textului, Uniunea Europeană și țările aliate care au sisteme de acordare a dreptului de ședere în schimbul investițiilor (așa-numitele „vize de aur”) ar trebui să examineze toți beneficiarii acestor sisteme și să revoce autorizațiile de ședere deținute de persoane din Rusia cu o mare avere netă și de familiile lor, în special de cele care au legături cu persoanele și întreprinderile vizate de sancțiuni.