Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, într-o nouă clădire

0

Centrul de Inginerie Bosch din Cluj funcționează într-un spațiu de ultimă generație odată cu inaugurarea clădirii de birouri din centrul orașului, în incinta campusului de software DaVinci Plaza. Datele tehnice caracterizează o investiție de 30 milioane de euro, suprafață totală construită 17.500 mp, peste 10.000 mp de spații de birouri moderne, personalizate, cu zone de lucru interconectate. Aici lucrează peste 500 din total de 800 de angajați ai Centrul de Inginerie Bosch din Cluj.

La evenimentul inaugural, Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch, reprezentantul Grupului Bosch în România, a subliniat: „Bosch continuă să vadă un potențial considerabil în România, iar inaugurarea noului sediu al Centrului de Inginerie Bosch din Cluj subliniază angajamentul nostru față de țară. Continuăm să oferim angajaților noștri resurse și facilități care să îi sprijine în îmbunătățirea calității procesului de inovație”.

Dennis Raabe, fostul director al Centrului de Inginerie Bosch Cluj: „Am finalizat această construcție, chiar în centrul orașului Cluj-Napoca, ca parte a campusului de software modern DaVinci Plaza, pentru a evidenția potențialul activităților noastre în regiune. Este un proiect pe care îl datorăm și echipei noastre extrem de motivate și nenumăraților ambasadori și voluntari Bosch. Noua clădire completează, în manieră ideală, birourile și laboratoarele noastre de ultimă generație din Jucu. Sunt mândru să inaugurăm astăzi această nouă clădire în care peste 500 dintre cei 800 de colegi ai noștri lucrează la cele mai noi proiecte de tehnologie de mobilitate, contribuind la modelarea viitorului conducerii automatizate și conectate. Acesta reflectă contribuția noastră la Bosch și povestea de succes a Centrului de Inginerie Bosch din Cluj”.

Noua construcție cuprinde birouri comune, spații deschise, săli de ședințe diversificate, săli de training, zone de relaxare concepute la comandă, ca și dotări precum parcare subterană, raste pentru biciclete, centru medical, zonă de gimnastică, zone de tip Design Thinking, Hub de Inginerie. 70% din mobilierul din spațiile de birouri este conceput și realizat de mici producători locali și afaceri de familie, confirmare a sprijinului companiei pentru ecosistemul local.

Concomitent, este dezvoltată interacțiunea cu comunitatea din Cluj-Napoca, prin parteneriate strategice ale companiei cu autoritățile locale, companii, clienți, mediul academic local. Sunt de reamintit parteneriatele dezvoltate din 2013 cu universități locale, actualmente fiind funcționale trei programe de masterat și trei cursuri universitare dezvoltate împreună cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și cu Universitatea Babeș-Bolyai. Bosch oferă anual peste 50 de burse studenților talentați.

În domeniul inovării, Centrul de Inginerie Bosch din Cluj reafirmă importanța pe care o acordă „inovării continue şi lucrează la proiecte de tehnologie de ultimă generaţie. Având o colaborare strânsă cu alte centre de cercetare şi dezvoltare din rețeaua globală Bosch, dar şi cu fabrica locală din Jucu, tinerii ingineri din Cluj dezvoltă produse cu competențe înalte în software, hardware, ingineria fiabilității şi mecanică. Tehnologia pentru conducerea autonomă, conectată, Internetul lucrurilor, industria conectată (Industria 4.0) şi vehiculele electrice, sunt doar câteva exemple din portofoliul de inginerie Bosch din Cluj-Napoca”.

Comentariu asupra Pachetului Mobilitate 1 în transportul rutier de marfă

0

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) prezintă un comentariu în urma adoptării de către Parlamentul European a Pachetului Mobilitate 1 în domeniul transportului rutier de marfă:

Parlamentul European îngroapă industria de transport rutier internațional din România!

Pachetul Mobilitate 1 care prevede mai multe practici discriminatorii în transportul rutier de marfă a fost votat. Parlamentul European a aprobat astăzi, 09.07.2020, cu o majoritate de voturi, formalizarea practicilor discriminatorii în transportul rutier de marfă european prin adoptarea propunerilor legislative controversate ale Pachetului Mobilitate 1, fără a ține cont de situația de urgență fără precedent în care se găsește Uniunea Europeană și ignorând evident realitatea economică cu care se confruntă sectorul transporturilor rutiere, deja grav afectat de criza COVID-19.
Decizia de astăzi a Parlamentului European marchează un moment de răscruce pentru Uniunea Europeană, prin abandonarea principiilor de bază ale pieței unice, precum libera circulație a persoanelor și a serviciilor. Sub presiunea intereselor politice naționale, membrii Parlamentului European au aprobat  reglementări majore europene fără o analiză solidă, în contradicție cu tratatele UE și cu obiectivele Pactului Ecologic UE.
Precizăm că deși modificările regulamentelor europene aduse prin Pachetul Mobilitate 1 se vor aplica teoretic în condiții egale tuturor Statelor Membre, în realitate impactul acestora este semnificativ diferit. Operatorii de transport români și estici vor fi cei mai afectați, întrucât propunerile din Pachetul Mobilitate 1 duc la imposibilitatea de a efectua transport rutier internațional în Europa de Vest de către companiile din Europa de Est:

Obligația întoarcerii camioanelor acasă (țara de stabilire) la fiecare opt săptămâni, indiferent dacă sunt încărcate sau goale nu va crea nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Franța, însă întoarcerea acasă a unui camion înmatriculat în România, țară periferică UE va duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de afaceri de 10-14%.
Întoarcerea obligatorie a șoferilor la fiecare 3 sau 4 săptămâni va avea un impact semnificativ diferit între statele membre de bază și cele periferice, fapt recunoscut și în evaluarea impactului, iar implementarea acesteia imediat după publicarea Pachetului Mobilitate va afecta grav numeroase companii de transport rutier din România.
Interzicerea efectuării repausului săptămânal normal în cabina camionului poate pune chiar șoferii români în pericol în circumstanțele actuale (etapa post-pandemie COVID-19 pe termen lung) în care dormitul în cabină le-ar proteja sănătatea.
Introducerea unei perioade de restricționare a cabotajului de 4 zile vizeazăîn principal limitarea accesului transportatorilor români și estici pe piețele țărilor din vest.
Aplicarea Regulamentului Roma 1 în sectorul transporturilor rutiere, alături de legea specială de aplicare a normelor de detașare la transportul rutier, va genera o creștere semnificativă a costurilor de operare pentru transportatorii români și estici, limitând totodată transporturile rutiere internaționale de tip cross-trade.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR avertizează că Pachetul Mobilitate 1, ale cărui prevederi se vor aplica începând din anul acesta, va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români și asupra României, cu consecințe economice majore. Pe termen mediu și lung România va  pierde aproximativ 200.000 de șoferi profesioniști, inclusiv familiile lor și se va confrunta cu o criză fără precedent pe piața muncii. Totodată, estimăm că vom pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supraviețui crizei coronavirus, iar jumătate din firmele rămase care operează transport rutier internațional vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare a tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1.
Viitorul sectorului românesc de transport rutier, principalul contributor la exportul de servicii al României în ultimii ani, este în pericol. UNTRR solicită Guvernului României să acționeze la Curtea de Justiție a Uniunii Europene împotriva Pachetului Mobilitate 1, în coordonare cu toate Statele Membre afectate, pentru eliminarea prevederilor discriminatorii ale Pachetului Mobilitate 1 din legislația europeană. Salvați industria transporturilor rutiere de mãrfuri din România!
***
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane. 

Propuneri de finanțare pentru amenajarea torenților

0

Administrația Națională „Apele Române” anunță analizarea posibilității de finanțare din fonduri europene prin Axa 5-POIM a amenajării torenților prin montarea/realizarea unor sisteme de reținere a resturilor de lemn, plasticelor, materialului aluvionar etc. prin baraje de control. Metoda este aplicată în Japonia, Elveția, Austria etc. La noi, au fost încercări în bazinul hidrografic Crișuri, pe Crișul Repede și pe Crișul Alb și în bazinul hidrografic Someș-Tisa, cu baraje mobile.

Ervin Molnar, directorul general al AN Apele Române, apreciază că „soluțiile furnizate de Apele Române în calitate de specialiști nu trebuie privite disparat, ci integrate într-o viziune de ansamblu în care toate autoritățile responsabile, atât în managementul inundațiilor, cât și cele responsabile în managementul deșeurilor, trebuie să colaboreze”.

AN Apele Române subliniază că „amenajarea torenților este o componentă care nu este dezvoltată suficient în Strategia de management a riscului la inundații. Aceasta s-a datorat multiplelor proprietăți de terenuri, precum din cauza lipsei de informații cu privire la situația lucrărilor/terenurilor”. Totodată, în perspectiva precipitațiilor prognozate, semnalează „autorităţilor locale să verifice modul în care sunt întreţinute şanţurile şi rigolele de scurgere a apelor pluviale, să intervină pentru îndepărtarea depozitelor de deșeuri şi a materialului lemnos de pe maluri, pentru a evita antrenarea acestora în cursurile de apă şi obturarea secţiunilor de scurgere”. Ordonanța nr. 21/2002 privind gospodărirea localităţilor urbane şi rurale, cu modificările și completările ulterioare prevăzute în Legea nr. 515/2002, art.8, lit. k), reglementează atribuțiile consiliilor locale, Consiliului General al Municipiului Bucureşti, consiliilor locale ale sectoarelor, primăriilor obligaţia de a asigura, în condiţiile legii, „curăţenia şi salubrizarea digurilor şi a malurilor, a cursurilor de apă, asanarea terenurilor insalubre şi prevenirea poluării apelor”.

24 de noi universități europene consolidează Spațiul european al educației

0

Universitățile europene sunt alianțe transnaționale ale unor instituții de învățământ superior din întreaga UE, care se aliază în beneficiul studenților, al profesorilor și al societății în ansamblul ei. Astăzi, Comisia Europeană a anunțat cele 24 de noi universități europene care vor adera la primele 17 alianțe ale instituțiilor de învățământ superior selectate încă din 2019. Beneficiind de sprijin financiar din partea programelor Erasmus+ și Orizont 2020, ele sporesc calitatea, incluziunea, digitalizarea și atractivitatea învățământului superior european.09/07/2020

Margaritis Schinas, vicepreședintele pentru promovarea modului nostru de viață european, a declarat: „Comisia oferă astăzi un răspuns masiv apelului lansat de studenți pentru o mai mare libertate de a studia în întreaga Europă, de profesori și cercetători pentru o mai bună comasare a cunoștințelor, precum și de instituțiile de învățământ superior pentru comasarea resurselor. Dispunând de 41 de universități europene, care implică 280 de instituții susținute cu fonduri în valoare de 287 de milioane EUR din bugetul UE, Spațiul european al educației devine o realitate tangibilă de mare amploare.”

Mariya Gabriel, comisarul pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret, a declarat: „Sunt foarte încântată să constat că o gamă diversă de instituții de învățământ superior din toate statele membre și din afara Uniunii sunt acum implicate în cele 41 de universități europene. Pandemia de COVID-19 a demonstrat că o cooperare transfrontalieră, multidisciplinară și multiculturală mai profundă este singura modalitate de a ne redresa de pe urma crizei și de a ne consolida trăinicia. Aceste universități europene reprezintă o piatră de temelie esențială a Spațiului european al educației.”

Selectate dintre 62 de candidaturi, cele 24 de universități europene nou selectate implică 165 de instituții de învățământ superior din 26 de state membre și din alte țări participante la programul Erasmus+ (a se vedea anexa). Ele vor adânci cooperarea dintre instituțiile, studenții și personalul lor și vor comasa resurse, cursuri, expertiză, date și infrastructură, atât fizic, cât și online. O colaborare mai strânsă va amplifica capacitatea lor de a face față provocărilor cu care se confruntă în cursul redresării și ulterior. Ea le va ajuta să promoveze tranzițiile ecologică și digitală, favorabile incluziunii, în beneficiul studenților lor și al tuturor europenilor.

Universitățile europene prezintă primele rezultate

Comisia a realizat recent un sondaj în rândul celor 17 universități europene deja existente, selectate anul trecut. Rezultatele arată că 96 % dintre instituții consideră că ar fi fost mai bine pregătite să se confrunte cu pandemia cauzată de noul coronavirus în cazul în care universitatea europeană de care aparțin ar fi fost deja pe deplin operațională (ele au început activitatea abia în urmă cu 6 – 9 luni). Peste 60 % dintre ele consideră că apartenența la o universitate europeană a fost deja utilă pentru abordarea dificultăților actuale cauzate de criză. Exemple bune în acest sens sunt crearea de campusuri virtuale interuniversitare, care oferă cursuri comune mixte și unități de învățământ comune integrate în programa tuturor universităților componente. Universitățile europene urmăresc, de asemenea, să sprijine în continuare învățarea pe tot parcursul vieții, oferind cursanților de toate vârstele posibilitatea de a obține microcertificate, acordate după încheierea unor cursuri sau module cu durată scurtă.

Universitățile europene includ diverse tipuri de instituții de învățământ superior, de la universități de științe aplicate, universități tehnice și școli artistice de film și mass-media, până la universități generaliste și axate pe cercetare. Ele vor implica aproximativ 280 de instituții de învățământ superior din toate statele membre și din afara Uniunii, situate nu doar în capitale, ci și în regiuni mai îndepărtate ale Europei. Fiecare alianță este compusă, în medie, din șapte instituții de învățământ superior. În timp ce unele alianțe sunt generaliste și cuprind toate disciplinele, altele se concentrează, de exemplu, asupra dezvoltării sustenabile, asupra sănătății și bunăstării, asupra digitalizării și inteligenței artificiale, asupra artei, ingineriei sau spațiului.

În total, un buget de până la 287 de milioane EUR este disponibil pentru aceste 41 de universități europene. Fiecare alianță primește până la 5 milioane EUR din programul Erasmus+ și până la 2 milioane EUR din programul Orizont 2020 timp de trei ani, pentru a începe punerea în aplicare a planurilor lor și pentru a asigura accesul altor instituții de învățământ superior din întreaga UE. Finanțarea din ambele programe reprezintă un pas important în consolidarea interacțiunilor dintre Spațiul european al educației și Spațiul european de cercetare. Progresele fiecărei alianțe sunt monitorizate riguros.

În cadrul următorului buget pe termen lung al UE pentru perioada 2021 – 2027, Comisia a propus lansarea unor universități europene în cadrul programului Erasmus, în sinergie cu programul Orizont Europa și cu alte instrumente ale UE.

Context

Comisia Europeană a propus liderilor Uniunii Europene Inițiativa privind Universitățile Europene înaintea Summitului social de la Gothenburg, în noiembrie 2017, ca parte a unei viziuni globale vizând crearea unui Spațiu european al educației până în 2025. Inițiativa a fost susținută de Consiliul European în decembrie 2017, solicitându-se crearea a cel puțin 20 de universități europene până în 2024. Conceptul de universități europene a fost creat sub îndrumarea Comisiei Europene, în strânsă cooperare cu state membre, instituții de învățământ superior și organizații studențești.

Universități din România selectate în rețelele Universităților Europene

0

Încă șapte universități din România au fost selectate de Comisia Europeană pentru includere în consorții de Universități Europene: Universitatea Politehnica Timișoara, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea Politehnica din București, Universitatea din Petroșani, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timișoara. Anterior, la primul apel de selecție, fuseseră incluse în categoria Universităților Europene Școala Națională de Studii Politice și Administrative, Universitatea din București și Universitatea Tehnică de Construcții din București.

Ministrul educației și cercetării, Monica Anisie, subliniază: „Felicit universitățile din România selectate pentru a face parte din cadrul Universităților Europene, contribuind astfel la consolidarea Spațiului European al Educației. Îmi doresc ca aceste universități să constituie un exemplu de bună practică pentru tot mediul academic din România. Vom continua să susținem cu resurse financiare universitățile, pentru a-și îndeplini obiectivele propuse în cadrul rețelelor europene din care fac parte. Fiecare din cele trei universități deja membre în rețeaua universităților europene au fost finanțate de către Ministerul Educației și Cercetării din Fondul pentru Situații Speciale cu un milion de lei pentru fiecare universitate. Avem disponibilitatea de a susține financiar și cele șapte universități câștigătoare. Bugetul de anul acesta pentru finanțarea învățământului superior este mai mare cu aproximativ un miliard de lei, comparativ cu 2019”.

Ministerul Educației și Cercetării reafirmă că „Universitățile Europene sunt alianțe transnaționale ale unor instituții de învățământ superior din întreaga Uniune Europeană care se aliază în beneficiul studenților, al profesorilor și al societății în ansamblul ei. Comisia Europeană a anunțat cele 24 de noi universități europene care vor adera la primele 17 alianțe ale instituțiilor de învățământ superior selectate încă din 2019, din România fiind selectate șapte universități. Beneficiind de sprijin financiar din partea programelor Erasmus+ și Orizont 2020, ele sporesc calitatea, incluziunea, digitalizarea și atractivitatea învățământului superior european”.

Poziția Consiliului IMM față de reglementări în domeniul muncii

0

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) face mai multe aprecieri, comentarii și propuneri față de proiecte ale unor reglementări în domeniul muncii.

Referitor la proiectul de ordonanţă de urgenţă privind modificarea şi completarea Legii nr.53/2003 prin introducerea unei noi instituţii juridice, „munca flexibilă” sau „kurtzarbeit”, odată cu afirmarea susţinerii pentru iniţiativa Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, CNIPMMR propune următoarele completări ale proiectului de ordonanţă:

1. Pentru o mai mare claritate asupra conținutului şi asupra măsurilor ce urmează a fi adoptate, să se specifice în titlul actului normativ că acesta reglementeză „munca flexibilă” sau „kurtzarbeit”;

2. Prin instituirea sistemului de „muncă flexibilă” angajatorul să aibă posibilitatea reducerii programului de muncă şi să poată dispune repartizarea inegală a normei de muncă reduse;

3. Decizia de modificare a timpului de muncă, a modului de repartizare a acestuia pe zile şi, respectiv, a salariului să se comunice salariatului cu cel puţin 10/15 zile anterioare producerii modificării;

4. Angajatorul să aibă posibilitatea informării și consultării direct cu salariatul, cu privire la intenţia de reducere unilaterală a timpului de muncă, acolo unde nu există sindicat reprezentativ sau reprezentanţi ai salariaţilor desemnaţi;

5. Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale să clarifice în cuprinsul ordonanţei dacă îndemnizaţia pentru reducerea programului de muncă se achită de către angajator odată cu drepturile salariale, ulterior urmând să-i fie decontată de către instituţiile abilitate, sau va fi virată salariatului după ce angajatorul face dovada achitării salariului corespunzător normei de muncă reduse;

6. Reducerea termenului de aprobare a Hotărârii Guvernului privind normele de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă de la 60 de zile la 10 zile.

Referitor la proiectul OUG privind instituirea unor măsuri de sprijin destinate zilierilor, angajaților sezonieri și celor care au lucrat în sistem telemuncă, CNIPMMR își afirmă susținerea față de iniţiativa guvernului și propune următoarele completări în sprijinul întreprinzătorilor:

1. Suma de 2.500 lei să fie acordată şi microintreprinderilor cu asociat unic, fără angajaţi, deoarece toţi antreprenorii în această perioadă pentru a-şi susţine activitatea au fost nevoiţi să se mute în on-line şi să utilizeze mai mult tehnologia informaţiei;

2. Valoarea de 2.500 lei să poată fi decontată şi de IMM-urile care fac dovada că în perioada stării de urgenţă din anul 2020 au lucrat în regim de telemuncă şi au achiziţionat echipamente de tehnologia informaţiei necesare desfăşurării activităţii în regim telemuncă;

3. Sprijinul financiar mai sus menţionat să poată fi utilizat şi în scopul achiziţionării unei semnături electronice calificate, precum şi a serviciile prevăzute în pachetului digital propus de CNIPMMR în cadrul programului Tech Nation, care cuprinde un site de prezentare a activităţii şi soft pentru gestionarea datelor.

Stagiune muzicală în spații urbane

0

O propunere cu deschidere către social, economic și cultural în contextual actual lansează Ministerul Culturii prin SAMER 2020 – Stagiunea Artistică Muzicală Estivală a României 2020, cu începere din 10 iulie. Spații urbane sunt puse în valoare prin evenimente organizate outdoor în condiții de siguranță de către 11 instituții: Centrul Național de Artă Tinerimea Română, Corul Naţional de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”, Filarmonica „George Enescu”, Opera Maghiară din Cluj-Napoca, Opera Naţională Bucureşti, Opera Națională Română din Cluj-Napoca, Opera Naţională Română din Iaşi, Opera Naţională Română din Timişoara, Teatrul Muzical „Ambasadorii”, Teatrul Naţional de Operetă și Balet „Oleg Danovski” din Constanța, Teatrul Naţional de Operetă și Musical „Ion Dacian” din București.

Ministrul culturii, Bogdan Gheorghiu, subliniază: „Îmi doresc ca toţi managerii instituțiilor de spectacol să găsească soluții creative și spații alternative pentru desfășurarea evenimentelor, dar fără a face rabat de la regulile de sănătate.  În urma discuțiilor cu managerii de instituții culturale din subordinea Ministerului Culturii am pregătit această stagiune estivală, adaptată situației curente. Va fi o stagiune în aer liber care are potențialul de a atrage public nou. Să nu uităm că artele spectacolului au debutat acum mai mult de 2500 de ani în aer liber şi doar de 500 de ani acestea se regăsesc în spațiu închis”.

Spectacolele sunt promovate pe pagina Facebook a Ministerului Culturii sub #SAMER.

Capitalizarea companiilor poate deveni criteriu pentru obținerea unor facilități fiscale

Material de opinie de Elena Geageac, Senior Manager, Taxe Directe, și Claudia Matei, Consultant Senior, Deloitte România

Măsurile necesare la nivel global pentru atenuarea efectelor sociale și economice ale pandemiei de COVID-19 intră într-o nouă etapă. Odată cu relaxarea graduală a restricțiilor impuse în acest context, pentru relansarea economiilor este nevoie de elaborarea și implementarea unor planuri de acțiuni etapizate, pe termen mediu și lung. În esență, este vorba de trecerea de la măsuri directe de sprijin la stimularea investițiilor pentru o dezvoltare durabilă.

Și în cazul României, slaba capitalizare a companiilor a accentuat efectele crizei. Tocmai din acest motiv, se încearcă o amplă operațiune de îmbunătățire a structurii capitalurilor prin acordarea de facilități fiscale. Despre ce este vorba mai exact?

În recent lansatul Plan Național de Investiții și Relansare Economică, apare o prevedere care are drept scop îmbunătățirea stabilității financiare a companiilor, esențială pentru dezvoltarea pe termen lung, și anume acordarea de stimulente fiscale pentru societățile care au un nivel adecvat al capitalurilor proprii. Măsura este extrem de importantă în condițiile în care, în România, numeroase firme (280.000 conform Planului Național de Investiții și Relansare Economică) au capitaluri proprii negative și, din acest considerent, nu au acces la finanțare bancară.

Astfel, companiile care își îmbunătățesc structura capitalurilor proprii, respectiv ajung la capitaluri proprii pozitive, ar urma să primească o bonificație de 10% la plata impozitului pe profit, începând cu trimestrul IV din acest an. Planul prevede astfel de bonificații, acordate în funcție de nivelul capitalurilor proprii, în mod succesiv, până în anul 2025.

Stimularea companiilor să își mențină o capitalizare adecvată prin acordarea de facilități fiscale este nu doar binevenită, dar pare și mult mai eficientă decât masurile coercitive propuse în trecut. Astfel, companiile ai căror acționari sunt preocupați să își mențină firma sănătoasă din punct de vedere financiar vor fi „recompensate” prin bonificații, pe când, în proiectul legislativ de anul trecut, se prevedea menționarea acestor companii pe o „listă neagră” și  chiar posibilitatea dizolvării lor, ca ultimă soluție.   

Ce surse au la îndemână societățile pentru majorarea capitalurilor proprii?

În general, în categoria capitalurilor proprii se încadrează capitalul social, primele, diverse rezerve, dar și profiturile sau pierderile actuale și din trecut. Matematic vorbind, pentru a crește si a aduce la un nivel pozitiv capitalurile proprii, o companie poate alege să influențeze oricare dintre elementele menționate. Cu toate acestea, doar capitalul social poate fi influențat independent de profitabilitatea unei afaceri.

Astfel, pentru a-și îmbunătăți structura capitalurilor proprii și pentru a putea beneficia și de bonificațiile la plata impozitului pe profit, companiile ar trebui să treacă în revistă metodele cele mai eficiente pentru atingerea acestor scopuri. Printre acestea amintim metoda clasică, și anume majorarea capitalului social prin aport în numerar, dar și convertirea unor împrumuturi acordate societății de acționari/asociați în capital social, sau utilizarea în acest scop a unor sume lăsate la dispoziție de către acționari/ asociați.

Va fi interesant de urmărit cum vor acționa companiile, mai ales în cazurile în care decizia de capitalizare poate concura cu îndeplinirea altor interese ale asociaților/acționarilor, cum ar fi distribuirea de dividende. Sunt multe aspecte fiscale de care trebuie să se țină cont în astfel de decizii, însă propunerea de a stimula capitalizarea prin acordarea de facilități fiscale este una surprinzătoare în sens pozitiv.

În concluzie, decizia privind modalitatea prin care se îmbunătățește structura capitalurilor rămâne la latitudinea acționarilor/asociaților cu mențiunea că, de această dată, pare demn de luat în seamă și impactul fiscal care poate fi unul pozitiv.

Mai multe informații și recomandări pentru companii legate de modul în care se pot pregăti în contextul pandemiei de COVID-19 sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul Deloitte România.

Pentru cele mai recente modificări legislative adoptate în contextul coronavirus, experții Reff & Asociații | Deloitte Legal actualizează în permanență o secțiune dedicată, disponibilă aici.

ROMANIAN BUSINESS SERVICES FORUM & Awards 2020, JULY 15

0

Celebrating the performance in business shared services in Romania

THE DIPLOMAT BUCHAREST & OUTSOURCING TODAY organizes the sixth edition of the ROMANIAN BUSINESS SERVICES FORUM & Awards 2020 on July15 at Athenee palace Hilton Bucharest (Roberto’s terrace).

The event is held in English language and it is organized between 15:00 – 19:30 pm.

The event benefits from the support of DIAMOND PARTNER Wipro, GOLD PARTNERS PwC, ADP, Colliers International, AFI Park Brasov, Societe Generale European Business Services, PARTNERS SCC, Endava, Sea One, Wave, Accace, Valoris, with the support of ANIS, ClujIT and MEDIA PARTNERS Financial Intelligence, Economistul,  Romania Durabila, Club Economic, Fab Lab Iasi, Pin Magazine.

It is the high time for business shared services in Romania to go beyond the paradigm of doing business as usual. 2020 forced all business sectors as well as outsourcing and business shared services to develop into new areas, rethink the daily operations and create a new future for the entire industry. This future is about keeping the core activities and operations but also evolve into more specific areas such as: strategy, differentiation, health&safety and more complex and profound aspects of businesses.  

THE FORUM  brings together the most prominent companies acting in the Business Shared Services– BPO, ITO, SSC and connected services and tech solutions providers’ industry in Romania in a half-day event with engaging keynote sessions sustained by C-level industry leaders within an interactive CEO LEADER DEBATE  and multiple and engaging networking opportunities. The event aims at becoming an arena where key players in the field can discuss the current challenges and opportunities that the business services providers deal with.

THE AWARDS GALA continues to recognize, reward and celebrate the success of the most prominent companies acting in the Outsourcing – BPO, ITO and SSC industry in Romania.

The Jury Board is formed by:

  • FRANCESCA POSTOLACHE, Partner at PwC Romania
  • ANDRADA ILIESCU, Advisory Director at KPMG
  • GABRIELA MECHEA, Executive Director ANIS Romania
  • ANDREI ROMANESCU, Managing Director at Veeam Software
  • ANDREI CRACIUN, head of Digital Transformation & Data Analysis, West University of Timisoara
  • ALEXANDRU TULAI, Vicepresident, Cluj IT Cluster
  • DAN ZAHARIA, Senior Leasing Consultant, EXTIND Management
  • CARMEN ADAMESCU, Partner E&Y
  • MIHAELA ROSU, Director, Deloitte Audit
  • MIHAELA ROBU, Business Development Manager at ACCA South – Eastern Europ

EVENT AGENDA

15:00 – 15:45


WELCOME GUESTS & OFFICIAL OPENING

ROMANIAN BUSINESS SHARED SERVICES FORUM & AWARDS is the ideal stage for knowledge sharing, voice expression and objective recognition of the performance proved by professionals and projects, while celebrating and raising the profile of their achievements.

The Romanian Business Shared Services Forum & Awards recognizes the personal contribution and commitment of the most experimented individuals and the added-value projects in this industry in Romania.

15:45 – 17:30 


BUSINESS SHARED SERVICES | CEO LEADERS DEBATE     

At Athenee Palace Hilton, in Bucharest (Roberto’s terrace) on July 15, we will once again bring together the C-level business leaders in the industry. The Forum will offer the stage to key opinion leaders, experts and the most knowns specialists in the field, to discuss some of the most pressing aspects of the industry today.
 


17:30 – 18:00 

NETWORKING COCKTAIL & GALA DINNER
 



18:00 – 19:30 

AWARDS GALA – 6th EDITION   

The Awards Gala, now in its sixth edition, is an elite event and a platform to recognize, reward and celebrate the success of the most prominent companies, projects and individuals acting in the business shared services field in Romania. Based on rigorously researched information and a Judging Panel formed of prominent names in business, the Gala  Awards established itself as a must-attend in your Romanian Gala Awards event calendar.


CEO LEADERS DEBATE

The Leadership perspective in the changing business world

PANELISTS

  • VIVEK BAKSHI, General Manager, WIPRO  Technologies
  • FRANCESCA POSTOLACHE, Partner, PwC Romania
  • MATTHIEU PASQUIER, CEO, Societe Generale European Business Services
  • GEORGE DIDOIU, Director Tenant Services |, Office agency, Colliers International Romania
  • COLIN C. LOVERING, Vice-President, BRCC, PANEL Moderator

TOPICS

WORK – A MATTER OF TRUST   |   OVERCOMING THE BARRIERS IN ACHIEVING THE BUSINESS GOALS AND BUILD A STRONG FEELING OF SCOPE OF WORK

  • Organizational strategy in adapting workplaces and protecting workers
  • Rethinking or introducing new job models at work
  • Expanded employer role as social safety net
  • Separation of critical skills and roles

LEADERSHIP – INSPIRNG, ENGAGING, EMPOWERING   |   HOW TO MANAGE THROUGH

THE POWER OF EXAMPLE AND BUILD COMMITMENT ALTHOUGH THE COMPANY LEVELS

  • Taking tough decisions and work through tough choices faster
  • Conveying the Leaders’ vision and epowerement all through organizational structures
  • Switching from plan-driven to purpose-driven
  • How  do leaders and organizations are navigating into the new business and life reality

BUILDING  BRIDGES   |    ENVISIONING NEW SYNERGIES AND CREATING EFFECTIVE PARTNERSHIPS ON VERTICALS AND HORIZONTALS OF BUSINESS COMMUNITY TO REACH THE NEEDED BUSINESS GOALS

  • The general feeling within the organizations: Coping with anxiety, enabling and pushing further industry syneriges through dialogue and cooperation
  • Virtualization of daily work: organizational platforms, innovative ideas to en
  • Leveraging teams  and engaging managers and teams in strategy planning to ensure alignment on priorities, and contingencies

FAST LEARNING    |    DESIGNING NEW ROLES WITHIN THE COMPANIES. EVERY CRISIS REVEALS A NEED

  • What are the revelations over the pandemic crisis and what is their effective reflection in the company’s operations 
  • Virtual Coaching & Online Leadership Development
  • Virtualization of work and of organizational communication: Challenges and solutions 

REACHING EFFECTIVE RESILIENCE    |    BUILDING EFFECTIVE BUSINESS RESILIENCE, BEST PRACTICES AND SHARING KNOWLEDGE 

  • Leaders feel the pressure too: How do you cope and make the best from the available resourses
  • Adaptive Leadership and coveying a clear message within organization: What would this message be?
  • Corporate Ingenuity in challenging times: How Top Leaders are making a difference

THE AWARDS CATEGORIES & DEFFINITIONS

COMPANY AWARDS

These categories of awards honor a business organization demonstrating superior performance in the development, delivery and innovation of outsourcing services.

  • BUSINESS SERVICES COMPANY OF THE YEAR (over 800 employees) – This award recognizes all aspects of business management excellence, such as financial and operational performance, depth and breadth of services, client and employee growth, company leadership and CSR.
  • BUSINESS SERVICES COMPANY OF THE YEAR (less than 800 employees) – This award recognizes all aspects of business management excellence, such as financial and operational performance, depth and breadth of services, client and employee growth, company leadership, as well as social responsibility
  • EMPLOYER OF THE YEAR (over 800 employees) – This award seeks to recognize the industry company with more than 800 employees which has achieved excellence in the provision of internationally recognized training to its employees, an employer who promotes the value of quality environment at the workplace.
  • EMPLOYER OF THE YEAR (less than 800 employees) – This award recognizes the industry company which has achieved excellence in the provision of internationally recognized training to its employees, an employer who promotes the value of quality environment at the workplace.
  • BEST WORKPLACE – This award provides recognition for top quality design, functionality and excellence in the workplace

BRAND OF THE YEAR

(ON-LINE VOTED AWARD)

This award recognizes the popularity aspect of a brand alone. The judging process for this category is unique in this competition: 100% public on-line voting.

INDIVIDUAL AWARD

Nominees should be extraordinary individuals, showing demonstrable achievements in their outsourcing career, being directly responsible for creating and instituting innovative and effective programs, projects, or technologies and/or have otherwise significantly helped the company or outsourcing industry meet their goals.

  • CEO OF THE YEAR – This award recognizes the activity of a head of operations – Chief Executive Officer, Chief Operations Officer, general manager or company president, that demonstrated commitment to the Romanian outsourcing sector by creating a positive impact with the business he/she works in.

INITIATIVE AWARDS

An initiative nomination must describe either one or a set of activities that impacted positively on the outsourcing sector. Nominations should describe projects that are particularly exceptional or innovative and go beyond “business as usual” measures.

  • CSR INITIATIVE OF THE YEAR – CSR is increasingly important to the competitiveness of enterprises. This award honors the business organization demonstrating the most significant social impact.
  • DIGITAL TRANSFORMATION INITIATIVE OF THE YEAR – This Award goes to the organization that best demonstrates that it has substantially improved its operational performance in terms of workflow effectiveness, customer experience management, increased turnover and improved margins or cost control through an innovation in their use and application of digital technologies either developed in house or sourced from an external supplier.
  • L&D INITIATIVE OF THE YEAR –This award recognizes the best educational project implemented by a company.

The Energy CEO Forum & Awards Gala

0

THE DIPLOMAT MEDIA EVENTS va organiza in data de 23 iulie 2020, in cadrul Athenee Palace Hilton Bucuresti (terasa Roberto) conferinta pe teme de energie ENERGY CEO FORUM, urmata de ROMANIAN ENERGY AWARDS, Dineu de Gala dedicat companiilor din domeniul energetic romanesc.

Evenimentul este sustinut de Partenerii Gold CEZ Romania, MET Romania Energy , Nuclearelectrica, SDEE Transilvania Sud, Tinmar Energy, Partners Sea One, Wave, cu sprijinul autoritatilor Consiliul Concurentei, World Energy Council, AFEER, ARPEE, ACUE, ROPEPCA, CIGRE Romania, ClujIT si Partenerii Media: Financial Intelligence, Energy Industry Review, Economistul, Romania Durabila, Club Economic, Pin Magazine.

Evenimentul va fi transmis LIVE pe pagina oficiala de eveniment: https://energy-ceo-forum-awards.thediplomat.ro/ si pe canalele de social media Fb The Diplomat-Bucharest si  Youtube The Diplomat-Bucharest.

In cadrul ENERGY CEO FORUM, unii dintre cei mai importanti CEO ai sectorului energetic vor discuta despre principalele tendintele din domeniu. Forumul va fi urmat de Romanian Energy Awards avand ca scop recunoasterea rezultatelor exceptionale ale companiilor, organizatiilor si ale personalitatilor care au contribuit decisiv la dezvoltarea proiectelor si a climatului de afaceri din domeniul energiei in Romania.

Cu o traditie de peste 8 ani, evenimentul din acest an reprezinta o platforma complexa de dezbatere si recunoastere a performantei liderilor din domeniul energetic din Romania. In 2020, evenimentul debuteaza cu sesiunea de discutii Energy CEO Forum urmata de Romanian Energy Awards, Dineu de Gala avand ca scop recunoasterea rezultatelor exceptionale ale companiilor, organizatiilor si ale personalitatilor care au contribuit decisiv la dezvoltarea proiectelor si a climatului de afaceri din domeniul energiei in Romania.

ENERGY CEO FORUM PANEL

ONDREJ SAFAR,                      Country Manager for Romania, CEZ Group

CORINA POPESCU                   GM, Electrica

PETRE STROE                          CEO, MET Romania

IULIAN TUDORACHE President, Board of Directors of SNN

ADRIAN PAVELESCU Deputy General Manager, Tinmar Energy

PETRU RUSET             CEO, Siemens Energy Romania

VALERIU BINIG                      Director, Regulatory and Antritrust, ENEL (Panel Moderator)

EVENT AGENDA

15:00 – 15:30 Registration & Networking Lunch

15:30 – 15:45 Opening address

15:45 – 17:30 CEO FORUM  

Open discussion on the major trends transforming the energy sector

TOPICS

  • Green Deal 2020
  • Interconnect energy systems and better link/integrate renewable energy sources to the grid
  • Promote innovative technologies and modern infrastructure
  • Boost energy efficiency and eco-design of products
  • Decarbonize the gas sector and promote smart integration across sectors
  • Empower consumers and help Member States tackle energy poverty
  • Promote EU energy standards and technologies at global level
  • Develop the full potential of Europe’s offshore wind energy
  • Increase cross-border and regional cooperation to better share clean energy sources

17:30 –17:45 Q&A

17:45 – 18:00 Networking cocktail

18:00 – 19:30  ROMANIAN ENERGY AWARDS GALA CEREMONY

THE JURY & JUDGING PROCESS

JURY BOARD MEMBERS:

BOGDAN CHIRITOIU             President, Romanian Competition Council

ZOLTAN NAGY                       Vice-President, ANRE

VALERIU BINIG,                     Director, Regulatory and Antritrust, ENEL

IULIAN TUDORACHE              President, Board of Directors of SNN

RADU DUDAU                         Director Energy Policy Group

SILVIA VLASCEANU               Executive Director – Federation of Associations of Energy Utility Companies        

Prof. Dr. GEORGE DARIE         Polytechnic Univ. Bucharest, Dept. of Power Production and Usage, Member  Board of Directors, ICME ECAB S.A

The final nominees list constitutes the basis for choosing the winners for each category. Any information provided by the final nominees will be treated as strictly confidential and will only be used for the purpose of designating the Award Winners. The award is given at the majority of the votes. In case of equal votes, there will be a second round of votes. Members of the Jury are independent from the nominees for which they will have to vote. If otherwise they will withdraw from that specific vote.

 

The Award Winners are announced during a gala evening held in Bucharest on July 23 2020, starting 6:30 PM.


AWARDS CATEGORIES of an individual that was directly responsible for creating

DEAL OF THE YEAR

This award recognizes a project, including either a set of activities that had an impact on the energy sector and / or the energy business community.

ENERGY PERSONALITY OF THE YEAR

This award recognizes the activity of an individual that was directly responsible for creating and instituting innovative and effective programs, projects, or technologies and/or have otherwise significantly helped the public or private sectors meet their goals.

ENERGY MANAGER OF THE YEAR

This award recognizes the achievements of an individual that demonstrates leadership and commitment to the energy sector creating a positive impact with the business he/she managed.

OIL AND GAS COMPANY OF THE YEAR

This award honors a business organization demonstrating superior performance in the development, delivery and innovation of oil and gas field, products and services.

OIL AND GAS PROJECT OF THE YEAR

This award recognizes an oil and gas sector project that has been planned and executed with excellence, delivering significant benefits to stakeholders and community.

CUSTOMER-CENTRIC ENERGY COMPANY OF THE YEAR

This award honors a public sector organization or a private company demonstrating superior performance in implementing customer-centric strategies in energy and power projects, products and services.

ENERGY COMPANY OF THE YEAR

This award honors a public sector organization or a private company demonstrating superior performance in the development, delivery and innovation of conventional or renewable energy projects or energy products and services.

AWARD FOR INNOVATION IN ENERGY

This award honors the performance, leadership and innovation for new products that deliver improvements in energy productivity. A wide range of products are eligible for consideration in this category, include appliances, lighting control systems and energy management systems.

TECHNOLOGY PROVIDER OF THE YEAR

This award recognizes a new technology or design that results in significant resource savings, new approaches in energy practice or innovative change in energy management.

ENERGY EFFICIENCY PROGRAM OF THE YEAR

This award recognizes an organization that is demonstrating excellence and innovation in environmental management and sustainable practices in business.

BEST DIGITAL TRANSFORMATION PROGRAM OF THE YEAR

This award honors the achievements of those companies that have successfully planned and executed the digital transformation of one or multiple areas of their business through the use of digital and disruptive technologies.

INDUSTRY-UNIVERSITY COLLABORATION INITIATIVE OF THE YEAR

This award recognizes successful examples of great achievements in industry-academia-government collaborative activities by universities, public research institutes, companies and other entities and honours them for their outstanding contributions to the promotion of such collaboration and their success in pioneering achievements.

BRAND OF THE YEAR IN ENERGY

(online voting)

This award recognizes the popularity aspect of an energy company brand. The nomination process for this award will be conducted online exclusively, with online voters being in charge of proposing and assessing the nominees.

EXCELLENCE AWARD FOR LIFETIME ACHIEVEMENT

This award recognizes the lifetime achievements of an individual that demonstrates commitment to the energy sector creating a positive impact with the business he/she works in.

ASSOCIATION/NGO OF THE YEAR IN ENERGY

This award recognizes the achievements of an association or non-profit organization (NGO) whose activities have had a positive impact on the energy sector.

ENERGY SECTOR FINANCING AWARD

This award recognizes the exceptional achievements of a financial institution that demonstrated a successful track record of financing the energy sector.

ENERGY CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY AWARD

This award recognizes the unique and outside-the-box initiative and strategy, that demonstrates outstanding commitment to corporate socially responsible principles.

E-MOBILITY

The award identifies and recognizes the innovation and progress in delivering e-mobility solutions and effective projects for corporate and individual consumers.

JURY SPECIAL AWARD

This award recognizes a unique and outstanding initiative / performance of a professional or company in energy industry.