Vânzările consolidate în România ale Grupului Bosch au atins în 2016 nivelul de aproximativ 1,5 miliarde de lei (332 milioane de euro), reprezentând o creștere de 22 % față de anul anterior. La conferința de bilanț (foto), Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în țara noastră, a precizat că „2016 a fost un an cu o creștere dinamică pentru Grupul Bosch în România, care continuă să fie o piață importantă pentru Bosch”. Din varietatea argumentelor oferite în acest sens, se remarcă totalul prezent de aproximativ 4.800 de angajați în România, în creștere cu peste 50 % față de anul trecut, investirea a aproximativ 282 milioane de lei (63 milioane de euro) în 2016, în special pentru dezvoltarea producției pentru soluții de mobilitate și a activităților de cercetare-dezvoltare. Un reper investițional în 2016 îl constituie noul laborator de la Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, prevăzut cu tehnologie avansată pentru operațiuni hardware și mecanice și pentru testarea și verificarea calității produselor. În parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, este în curs de realizare un program de masterat la nivel de top. Deja 350 de studenți s-au lansat în carieră prin programe derulate de Bosch în România. Concomitent, Bosch România susține concret învățământul dual, dovadă fiind pregătirea a peste 120 de elevi din licee și școli profesionale în fabricile Bosch de la Blaj și Jucu, precum și donarea anul trecut de echipamente în valoare de 296.000 de lei (66.000 de euro) unor licee partenere din Cluj-Napoca.
De la Coco, chanteuse de café la un brand de peste 7 miliarde dolari
“The most courageous act is still to think for yourself. Aloud”
S-a născut în Saumur într-o familie săracă, dintr-un tată vânzător ambulant de țesături și o spălătoreasă, într-o vreme în care femeile n-aveau de ales decât între a fi gospodine, vânzătoare sau lucrătoare în fabrică. Dar o femeie să devină antreprenoare? Care ar fi fost șansele? Și dacă acest context nu era de ajuns de dificil, după moartea mamei și cei șase ani petrecuți în orfelinatul unei biserici catolice, la 18 ani, Gabrielle a ajuns să cânte în cafenele, de unde a şi rămas cunoscută pentru totdeauna drept Coco. Nu vorbim de un personaj de roman, ci despre copilăria și adolescența lui Coco, Gabrielle Coco Chanel.
„One world was dying, another coming into existence. I was there an opportunity beckoned and I took it. I was the same age as the new century, so it turned me for its expression in clothing.”
INDAGRA FOOD & CARNEXPO, evenimentul marilor jucători din industria alimentară 25 – 29 octombrie, la ROMEXPO
INDAGRA FOOD & CARNEXPO – Târgul internațional pentru industria alimentară devine și în acest an spațiul de expunere a sute de produse, tehnologii inovative şi de desfăşurare a unor sesiuni informative cu privire la performanțele și progresul din domeniul alimentației. Pe o suprafaţă de 10.000 mp, între 25 și 29 octombrie, în Pavilionul A ROMEXPO, sunt așteptate peste 200 de companii din România și de pe piețele cu industrie alimentară dezvoltată.
La eveniment vor fi prezente firme din: Bulgaria, Cehia, China, Finlanda, Italia, Liban, Moldova, Polonia, România, Serbia, Turcia, Ucraina și Ungaria. Manifestarea reprezintă platforma potrivită pentru lansarea și vânzarea de produse, prezentarea noutăților din domeniu, stabilirea de noi relații de afaceri și încheierea de contracte. Evenimentul se află la cea de-a 2-a ediție în formula Indagra Food și Carnexpo (cea mai mare expoziție din industria cărnii) și este organizat de Romexpo în parteneriat cu IndustriaCărnii.ro și Camera de Comerț și Industrie a României. Ofertele companiilor cuprind produse și servicii care se adresează diverselor segmente din domeniul alimentar:
- Soluţii complete pentru industria cărnii;
- Utilaje si echipamente pentru abatoare și carmangerii;
- Producția și exportul de carne;
- Utilaje și echipamente dedicate industriei laptelui și panificației;
- Echipamente pentru industria băuturilor;
- Utilaje și accesorii pentru ambalarea produselor alimentare și non-alimentare;
- Echipamente de: manipulare, transport, logistică şi depozitare;
- Producția și comercializarea de brânzeturi;
- Produse și servicii pentru o alimentație integrală.
Evenimentul se desfășoară concomitent cu: INDAGRA (www.indagra.ro) – Ediția a 22-a a Târgului internaţional de produse şi echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii şi zootehniei, concepută şi organizată de ROMEXPO în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și desfășurată sub Înaltul Patronaj al Președintelui României; EXPO DRINK&WINE (www.targdevinuri.ro) – Târgul de vinuri, băuturi alcoolice și non-alcoolice.
Program de vizitare INDAGRA FOOD & CARNEXPO: 25-28 octombrie (Miercuri – Sâmbătă), între orele 10.00 și 18.00 29 octombrie (Duminică), între orele 10.00 și 16.00 Bilet intrare: Adulți și studenți: 20 lei/zi Copiii sub 7 ani, persoanele cu dizabilități și persoanele instituționalizate beneficiază de intrare gratuită. Biletele pot fi achiziționate și online, accesând platforma de vânzare bilete, cu link-ul: http://romexpo.ro/bilete/ro/home Accesul vizitatorilor: Pietonal: Porțile A, B, C şi D, cu intrare dinspre: Piața Presei Libere, Bulevardul Expoziției și Strada Parcului; Auto: Porțile B, C şi D, cu intrare dinspre: Bulevardul Expoziției și Strada Parcului. Tarif acces parcare: 3 lei/oră Alte informații despre eveniment pot fi obținute accesând: www.indagra-food.ro INDAGRA-FOOD-ROMEXPO |
Expo Drink & Wine 2017 – o incursiune în lumea rafinată a băuturilor!
Pavilionul Central Romexpo găzduiește între 25 și 29 octombrie Expo Drink & Wine, unul dintre cele mai importante târguri în domeniul băuturilor alcoolice și non-alcoolice din România!
Evenimentul va reuni producători tradiționali de vinuri și băuturi alcoolice, distribuitori din domeniu și producători de echipamente folosite în procesul de vinificație, producători și distribuitori de bere, rom, șampanie și nu numai.
Expo Drink & Wine nu înseamnă doar vinuri și băuturi alcoolice. De o atenție deosebită se bucură și producătorii și distribuitorii de sucuri naturale sau carbogazoase, de concentrate din fructe, de băuturi energizante, organice, cafea și ceaiuri, dar și cei din domeniul apelor plate și minerale.
În cadrul Expo Drink & Wine vizitatorii vor avea posibilitatea de a degusta diferitele sortimente de băuturi, dar și de a afla secretele de producție a băuturilor și derivatelor lor de la specialiști ai companiilor din: România, Spania, Grecia, Serbia, Bulgaria, Italia, Austria și Germania.
Expo Drink & Wine reprezintă un punct de atracție pentru vizitatorii care doresc să intre în contact cu marile companii producătoare și distribuitoare de băuturi alcoolice și nealcoolice, care își bazează businessul pe tehnologii avansate, dar și pentru cei fascinați de micile afaceri de familie cu tradiție în domeniu și de realizarea băuturilor din produse ecologice, prin metode transmise din generație în generație.
Varietatea sortimentelor și gusturilor definește ediția 2017 a Expo Drink & Wine. Sunt prezente companii care ridică producția vinului la rang de artă, utilizând cele mai avansate tehnici, cu ajutorul celor mai buni enologi.
De la Expo Drink & Wine nu vor lipsi sortimente de uleiuri, oțeturi și siropuri din struguri, diferite tipuri de cafea organică și ceai, multe dintre produse fiind premiate de către instituțiile internaționale de profil.
Pasionații de mijloacele de producție artizanale vor putea intra în contact cu câteva din companiile care folosesc ultimele tehnologii de producere a berii în mod artizanal! Producătorii de bere artizanală oferă consiliere, pe parcursul târgului, de la alegerea echipamentului adecvat, până la mentenanță și suport tehnic după punerea în funcțiune.
Expo Drink & Wine se desfășoară concomitent cu alte două evenimente cu tematici complementare: INDAGRA – Târg internațional de produse și echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii și zootehniei, conceput și organizat de Romexpo în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și desfășurat sub Înaltul Patronaj al Președintelui României și INDAGRA FOOD & CARNEXPO – Târg internațional pentru industria alimentară.
Programul de vizitare al târgurilor: 25-28 octombrie (Miercuri – Sâmbătă), între orele 10.00 și 18.00 29 octombrie (Duminică), între orele 10.00 și 16.00 Bilet intrare: Adulți și studenți: 20 lei/zi Copiii sub 7 ani, persoanele cu dizabilități și persoanele instituționalizate beneficiază de intrare gratuită. Biletele pot fi achiziționate și online, accesând platforma de vânzare bilete, cu link-ul: http://romexpo.ro/bilete/ro/home Alte informații despre eveniment pot fi obținute prin intermediul: www.targdevinuri.ro [email protected] Expo Drink & Wine Romexpo |
Drumul invers către dezvoltarea economică
La editura Tritonic a apărut lucrarea „Modernitatea tendențială. Reflecții despre evoluția modernă a societății”, de Constantin Schifirneț, profesor universitar la Facultatea de Comunicare și Relații Publice a Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative din București. Pentru punerea în temă, autorul face o trimitere la o carte a sa anterioară, „Formele fără fond, un brand românesc”, în care definește noțiunea de „modernitate tendențială” drept „actul de dezvoltare în direcție inversă: de la afirmarea spiritului național și de la construcția politică spre dezvoltarea economică”.
Altfel spus, „modernitatea este cadrul și elementul de susținere a naționalului, dar nu prin baza economică, care ar fi trebuit să fie temei al afirmării statului național, ci ca tendință, ca ideal de atins în afirmarea națiunii”. Abordarea de față nu vizează procesele de modernizare a societății românești, autorul anunțând numai că-i va consacra un alt volum, în care va explica felul „cum România, membră a Uniunii Europene, se situează în poziția de societate cu o evoluție dominată de deficit de modernitate, cauzat de perpetuarea unor procese istorice de dezvoltare socială și economică inegală”.
Relațiile comerciale româno-germane (III) Progrese și obstacole în recunoașterea datoriei istorice
„Rusia este ghidată de ideea că trebuie să fie o mare putere globală”
Occidentul, în cumpănă istorică Relațiile germane-americane, puternic solicitate
La începutul lui 2017, matematicianul american Peter Turchin anunța, după calcule cu ecuații, că lumea occidentală „așa cum o cunoaștem” va dispărea în anii 2020. În 2016, filozoful francez cu mare succes editorial și de public, Michel Onfray, decreta în cartea sa „Decadența” „moartea Occidentului”. Iar fostul ministru francez de Externe, Hubert Vedrine, aprecia de curând că „în Occident, a sunat ora unui inventar serios asupra noastră înșine”. Occidentul – spunea el – trebuie să recunoască faptul că nu mai poate stăpâni lumea. Un om de știință, un filozof și un om politic prevestesc așadar sfârșitul apropiat al lumii occidentale. Nu sunt însă nici primii, nici ultimii care o fac. „Exces de pesimism? Delir apocaliptic?” – se întreba un ziarist vest-european.
Țărmurile atlantice se îndepărtează
Un răspuns s-ar putea da parafrazându-l pe Mark Twain: zvonurile despre sfârșitul Occidentului sunt întrucâtva exagerate. Dar o doză de adevăr există. Începutul lui 2017 a consemnat o regretabilă despărțire de ape între cele două mari puteri occidentale ale lumii: Statele Unite și Germania. Prăpastia nu este una chiar atât de ușor de acoperit, criza nu este doar una conjuncturală, așa cum s-a mai întâmplat în cei o sută de ani câți se numără chiar în acest moment de la instituirea unor relații temeinice și consistente între America și Europa, mai întâi prin participarea Americii la Primul Război Mondial, apoi prin atâtea și atâtea alte confluențe și influențe reciproce, preponderent benefice însă, între cele două continente și realități geopolitice. Simplificând, s-ar putea vorbi de un adevărat „război ideologic” interoccidental: între izolaționismul și protecționismul american, pe de o parte, și deschiderea și liber-schimbismul vest-european, pe de alta. Dar și între bi- și multilateralism, între interes național și valori/cauze comune etc.
Prețul petrolului, acordul OPEC și revenirea la normalitate
În perioada recentă, cotația barilului de țiței dă semne că s-a dezmorțit, înregistrând perioade de creștere abruptă urmate apoi de scăderi la fel de abrupte. Automat, există puseuri de volatilitate care împing cotația la niveluri considerate anormale, spre exemplu cele din zona de 53-55 dolari pe baril. Circulă extrem de multe informații și opinii în perioada aceasta în legătură cu dinamica barilului de țiței WTI (West Texas Intermediate): că escaladarea unui conflict în Orientul Mijlociu ca urmare a bombardamentelor americane din Siria și Afganistan ar duce la o creștere a cotației țițeiului sau că, din contră, riscurile unei scăderi a economiei globale și, pe cale de consecință, a reducerii consumului nu justifică un preț al barilului decât de, cel mult, 40 dolari ș.a.m.d. Ba mai mult, am avut de-a face și cu o „intervenție verbală” la finele lunii martie, care a determinat creșterea cotației până la un nivel de peste 53 dolari pe baril.